Ihmettelyketju

  • 6 392 876
  • 38 807

kamik

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Minua on jo pidemmän aikaa ihmetyttänyt se, että opettajaksi itsensä esittelevä ihminen ei osaa keskustelupalstalla (Jatkoaika) kirjoittaa suomenkielistä tekstiä ns. virheettömästi.

Koskeeko vaatimus kaikkia niitä, jotka ovat kertoneet olevansa opettajia? Minä olen ammatiltani opettaja, opetettava aine ei tosin ole äidinkieli. Nyt vain kyttäämään virheitä viesteistäni ja etsimään puuttuvia liitepartikkeleita. Virtuaalikivilläkin voi heitelellä tätä opettajaa, joka ei osaa kirjoittaa ns. virheettömästi.
 

Viljuri

Jäsen
Eihän minun tarvitse sanoa enempää. Kieltenopettajat sanoivat, että ilman äidinkielensä osaamista ei osaa muitakaan kieliä - ainakaan niin helposti.

Mutta pointti olikin mitä varten? Harvasta meistä tulee (tyhjän)toimittajia? Kaikki muut aineet ovat tärkeämpiä.

Liikejuridiikkaan keskittyvässä isossa kansainvälisessä asianajotoimistossa saatetaan toisinaan kannustaa opettelemaan lisää kielen kuin kielen struktuureita argumentaation vakuuttavuuden kehittämiseksi, mutta hyvin harvasta meistä tulee juristi, saati sitten huippujuristi. Työelämässä tärkeätä on, että ymmärtää kommunikointia, monikielisissä (normaaleissa) työympäristöissä struktuurit ovat melkein se viimeinen huomiota vaativa asia? Multilingvismiä?
 

Palstalegenda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina, Eveliina Määttänen
No, kai sinä saat tästä hyvän mielen ja egosi kasvaa taas hieman lisää...
Tämä on ihmettelyketju. Minä ihmettelen. Tuo Ad hominem -argumentaatiosi ei ole kuin samaa kastia Jari Isometsän selityksille ulkomaalaisesta Hiihtoliiton ulkopuolisesta alponyrösestä.

Sen lisäksi voin mainita tässä kuriositeettina, että minun egoni ei muutu tässä keskustelussa yhtään mihinkään suuntaan.

Loppuosaan viestistäsi sanon, että hienoa työtä teet mutta silti äidinkielesi, tutkintotaustasi huomioon ottaen, (erikseen nuo sanat!) on vääryyttä rakasta kieltämme kohtaan.