Kari Jalonen HIFK:n valmentajaksi

  • 593 213
  • 1 971

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Kimmo Kapanen tuskin kuuli ensimmäistä kertaa kyseistä kommenttia ;). Ilkeät joukkuetoverit kun ovat vuosien saatossa kutsuneet Ikkua myös inkkariksi. Ja kai silläkin nyt loukataan alkuperäisväestön tunteita, koska Kimmo Kapanen ei ole intiaani, vaan savolainen. Missä on Amnesty? Missä on toimittaja-Asta?

Olen myös kuullut tästä. Ja lisäksi hurjempiakin versioita Kimmon ihonväristä. Kysyin jo aiemminkin, onko Kimmo saanut SPR:n kriisiapua ?

Mulle on vieläkin epäselvää se, onko rasismia kutsua valkoista miestä neekeriksi. Eikös mustan miehen kutsuminen neekeriksi olisi rasismia. Entä jos sanoo valkoiselle miehelle "senkin mustaihoinen" tai "senkin afroamerikkalainen" ? Olisiko se enää rasismia, kun rotumääre olisi korjattu oikeaksi? Nyt mun on tehtävä tästä hieman henkilökohtaista, suokaa anteeksi. Olen nimittäin itse ihonväriltäni selvästi tummempi ja helpommin ruskettuva kuin suomalainen keskimäärin. Tämä on karu fakta. Inkkariksikin mua on kutsuttu. Kerran mentiin frendien kanssa hotelliin majoittumaan loppukesästä ja eräs kaverini sanoi: "tää jätkä pitää majoittaa bantuhotelliin". En hiffannutkaan, että koin rasismia! Pidin sitä läppänä, johon vastasin ei-painokelpoisesti. Dave Chapelle -show on muuten loistavaa katsottavaa kaikille valkoisille jeesustelijoille. Niille, jotka eivät tiedä tätä, niin kerrottakoon, että kyseessä on musta standup -koomikko, jonka komiikka perustuu pelkästään "nigga" -sanan ympärillä pyörivään mytologiaan. Hän on joskus tervehtinyt pääasiassa mustista koostuvaa yleisöään: "Good evening you fucking niggars!" Aivan loisteliasta tavaraa. Kaukana Bill Cosbyn idyllistä.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Muutenhan hommassa ei ole mitään erikoista, Sami on tainnut pyöriä isommissakin ympyröissä, enkä usko jätkälle jäi sen suurempaa henkistä traumaa asiasta, mutta onhan se kiva, että edes joku herättää keskustelua. :)

Veikkaan, että Sammy käyttää hyväkseen suomalaisen lehdistön lammasmaisuutta ja vie sitä kuin pässiä narusta. Totta kai joukkueen monitoimimies - manageri, tähtipelaaja, gooni ja mitä näitä onkaan... - pitää omiensa puolta ja vetää härskisti kotiinpäin, eikä siinä ole mielestäni mitään pahaa. Sitä paitsi vain hullu lähtisi myöntämään julkisesti, että joo, taisi mulla olla kyynärpää vähän korkeella siinä Lupaa töötätessä ja siksi se otti pulttia. Totta kai kannattaa vihjaista IFK:n brändiin ja perinteisiin kovaa pelaavana ja välillä ylilyönteihin sortuvana joukkueena. Sillä saa varmasti sympatiat omalle joukkueelleen.

Ihme muuten, että kukaan lehdistön edustaja ei ole vielä kysynyt S. Kapasen kommenttia velipoikaan kohdistuneesta kunnianloukkauksesta. Vai onko?
 

Susimies

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa,Toronto Maple Leafs,Westghost,Ghostbusters
Kysyin jo aiemminkin, onko Kimmo saanut SPR:n kriisiapua ?

Mulle on vieläkin epäselvää se, onko rasismia kutsua valkoista miestä neekeriksi.

Eipä tuo Kimmo taida tarvita kriisiapua,enempi sitä taidetaan tarvita siellä pikitien piässsä kun tästä asiasta tarttee jauhaa.

Liigalta täysin oikea reagointi olla ottamatta asiaa sen suuremmin käsitelyyn, tilanteessa kun ei mitään suurta dramatiikkaa edes ollut. Pelin tuomaa tunteenpaloa, ehkä vähän huonot sanavalinnat KJ:lta mutta "Thats it". Aina sattuu ja tapahtuu.

Niin, tuossapa kysymys johon joku fiksu voisi ottaa kantaa,mikä on rasismia?
 

Buddha

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tyhjäntoimittajan sijaisnäyttelijä Nybondas.
Liigalta täysin väärä reagointi ilmoittaa sivuillaan, että asiaa ei käsitellä.

Mutta S/M-liigan sivuilla mainitaan myös, että:

Mikäli vastaava asia nousee kauden aikana vielä esiin, niin tämä asia huomioidaan asian käsittelyssä.

Joten taas IFK sai yhden tavallaan painolastin lisää harteilleen. Joku mukahauska sutkautus Poffeissa ja tämä kaivetaan esiin ja käytetään "raskauttavana asianhaarana" ja sakkoihin tulee mukava IFK-lisä heti.
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Eipä tuo Kimmo taida tarvita kriisiapua,enempi sitä taidetaan tarvita siellä pikitien piässsä kun tästä asiasta tarttee jauhaa.

Ei irtoa vastausta savoksi, mutta juuri noin se menee. Asia kiinnostaa/"kiinnostaa" enää muutamaa helsinkiläistä ja espoolaista kiekkofania/ "kiekkofania". Jos joku asia voisi olla enemmän turha, niin sen täytyy olla tutkimus nimeltä "Paavien väliset seksisuhteet Vatikaanin historiassa - reittä pitkinkö ylöspäin uralla?"
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Nenä teki sen taas

Johan tämä olikin auvoista! Tänään kuitenkin Lunkka maaliin Bluesia vastaan ja annan tästä täysin yksiselitteisen miinuksen seuraavin perustein:

-Kuten täällä on aiemminkin todettu, mantra "kakkosenkin pitää saada peliaikaa" on täyttä bullshittiä ja kaukana modernista kiekosta. Katsokaa NHL:ää. Paremmin pelaava maalivahti pelaa yli 90% otteluista. Kukaan NHL-koutsi ei laittaisi tähän paikkaan 2-maalivahtia, joka on voittanut viimeksi 3.12. ja hävinnyt sen jälkeen kaikki pelaamansa 7 ottelua. Ykkösemme valittiin puolestaan liigan toimesta kuukauden pelaajaksi. Nyt simmut kiinni Lunkka-fanit: Tämän ei pitäisi olla sosiaalityötä, vaan kilpaurheilua. 37-vuotias Lundell tarvitsee kokonaan muita töitä kuin liigamaalivahtina toimiminen. Mua ei kiinnosta vittuakaan tuleeko Lunkalle paha mieli, jos se on kakkosena. Espoonlahden päiväkodissa annettiin peliaikaa tuolla perusteella ja sinne tällainen toiminta kuuluukin.

-HIFK:lla on / oli vielä mahdollisuus 3. sijaan ja HPK:n välttämiseen.

-Voittaminen on ylipäätään joukkueelle aina ja jokaisessa tilanteessa mukavampaa kuin häviäminen.

Ennuste otteluun on se, että Lunkka päästää yli kolme maalia ja kaikki kolme hänen faniaan kokoontuvat videoclippikerhoon kertomaan, että tämä oli sen ja sen kenttäpelaajan vika. Juuri kun tästä vastenmielisestä ajanvietteestä päästiin eroon yksinkertaisesti peluuttamalla parempaa maalivahtia, se tulee takaisin. Tuo on siis urheilullinen ennuste. Mutta katsotaan tilastoja, lempipuuhaani. Lunkka on nyt hävinnyt ainutlaatuisen monta ottelua peräkkäin. Kuten Lukonkin tappioputki, myös Lunkan tappioputki loppuu joskus. Hän saattaa voittaa ottelun tänään, mutta ainakaan allekirjoittaneelta se ei pyyhi pois aiempaa suoritustasoa ja sitä, mitä ylempänä kirjoitin. Lundellia ei olisi alunperinkään pitänyt valita pelaamaan, Noronen on ansainnut kaiken mahdollisen peliajan ja tuen. Ja turha tulla selittämään, että vanha sotaratsu Nortti kaipaisi juuri nyt lepoa. Kissanvitut. Nyt ilmeisesti rangaistaan siitä, että hän lähtee isomman rahan perään ensi kaudelle.

Jos Nupe Nurminen, tuo hieno ihminen, toimisi mv-valmentajanamme, kakkosemme olisi ensinnäkin Nieminen. Toisekseen kakkosemme ei pelaisi tänään. Kumman veskareista veikkaatte Raato Summasen tai Analyytikko Erkan valinneen maaliin tänään? Sheddenin? No, mennäänpä läpi se mahdollisuus, että HIFK voittaa ja Lunkka pelaa hyvin. Olen iloinen kolmesta pinnasta, siitä ei kahta sanaa ja olen ensimmäisenä onnittelemassa Lunkkaa. Mutta tilannetta on katsottava laajemmin: tekisikö tämä hyvää loppukevättä ajatellen? Haluaako joku polkaista keinotekoisen kilpailun peliajasta, jos Lunkka nyt voittaa? Kysymyshän on samasta logiikasta kuin sokean kanan jyvänetsinnässä. Kyllä sekin joskus jyvän löytää. Mutta silti lähtisin pitkällä tähtäimellä etsimään jyviä mieluummin näkevän kanan kanssa, vaikka sokea olisikin löytänyt viimeisimmän. Hänen sitä edellinen jyvänsä onkin joulukuun alusta.

Nyt olen pysynyt kliinisenä. Pidän valintaa surkeana, mutta sikäli kun kaikki menee hyvin ja HIFK pitkälle kevään aikana, yksittäisillä tapahtumilla ei ole väliä. Mestaruus Lunkan torjumana maistuisi yhtä makealta kuin Nortin torjumana. Todennäköisyys Lunkka-skenaarioon on tosin sama kuin se, että Barack Obama värjäisi ihonsa valkoiseksi, eroaisi presidentinvirastaan ja ryhtyisi seurustelemaan julkisesti Anneli Saariston kanssa. Sorry Nenä, nyt oli pakko avautua, niin hyvin ovat hommat menneet viime aikoina. Mä vetoan sinuun Nokka: Unohda Nuori Suomi ja kaikki pelaa -perseilyt, ole sen sijaan mieluummin analyyttinen ja pyri säälittä tulokseen.

Mainittakoon, että avautumiseni olisi ollut pienempää, jos taustalla olisi ollut paljon KJ:n onnistuneita maalivahtipeluutuksia liittyen veskarin vaihtoon. Valitettavasti asia on juuri päinvastoin ja tokihan tämäkin käyrä joskus katkeaa. Mutta ei kyllä asetu paikoilleen. Mainittakoon myös se itsestäänselvyys, että hyväksyisin täysin Lunkan pelaamisen, jos Nortti olisi vuotanut viime aikoina. Ei tämän sen monimutkaisempaa pitäisi olla, mutta yksi joukkue ja yksi kääpiö haluavat aina vaan vääntää tästä yhdestä asiasta totaalisen kuolion joukkueen jalkaan.
 
Suosikkijoukkue
Semo tutti parrucchieri.
Mainittakoon, että avautumiseni olisi ollut pienempää, jos taustalla olisi ollut paljon KJ:n onnistuneita maalivahtipeluutuksia liittyen veskarin vaihtoon

Salaliittoteoria 1: KJ laskee, että IFK hoitelee sysipaskan Lukon joka tapauksessa neloseksi ja pelaa Kärpät+Jokerit ulos pleijareista. Lähtee ns. AA:lla all-in.
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Lähtee ns. AA:lla all-in.

Onko Aleksis Ahlqvist siis vielä takataskussa ? Mainiota, hän oli aivan loistava Lappeenrannassa! Me on voitettu tää kausi.
 

Fist of God

Jäsen
Suosikkijoukkue
Charleston Chiefs
Johan tämä olikin auvoista! Tänään kuitenkin Lunkka maaliin Bluesia vastaan ja annan tästä täysin yksiselitteisen miinuksen seuraavin perustein:

Itse salaa toivoin kokoonpanon nähtyäni, että Norosella on joku pikku vamma... Aika skitsofreninen tilanne tosin, kun se taas tarkoittaisi sitä, että se vamma voi vaivata sitten po -peleissäkin...

Jos Noronen on ihan täydessä tikissä niin erikoinen ratkaisu. Tähän asti kuitenkin sai pelata aika tiiviissä tahdissa ja kuten mainittua, ifk:lla vielä mahdollisuudet kolmossijaan. Sakke loves Lundell!!
 

#16 Murray

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Jos Noronen on ihan täydessä tikissä niin erikoinen ratkaisu. Tähän asti kuitenkin sai pelata aika tiiviissä tahdissa ja kuten mainittua, ifk:lla vielä mahdollisuudet kolmossijaan. Sakke loves Lundell!!

No joo, en ihan tuota loukkaantumista usko, mutta se ihmetyttää, että häntä peluutan juuri nyt, kun runkosarjaa on vain kolme ottelua jäljellä ja tämän viikon pelien jälkee tulee kuitenkin lähes 10 päivän tauko peleistä. Olisivat sitten tämän "pakollisen" yhden ottelun antaneet Jannelle esimerkiksi viime viikolla.

Itse olisin kyllä Nortilla mennyt koko runkosarjan loppuun asti ja tietysti myös playoffsit.
 

Dennis

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Nyt ilmeisesti rangaistaan siitä, että hän lähtee isomman rahan perään ensi kaudelle.
Höpöhöpö tällaisten salaliittoteorioiden kanssa.

Tänään vaan oli hyvä sauma antaa Lunkalle yksi peli alle ennen play-offeja pahimman varalta. Kyllä Bluesin kaltaiset säälipleijarijoukkueet pitää hoitaa vaikka kakkosveska maalissa, jos meinataan keväällä menestyä. Kokonaisuutena Lunkka on kuitenkin pelannut ehjän kauden, vaikka sydäntalvella pieni notkahdus tulikin.

Noronen hoitakoon nyt 2 viimeistä peliä, jotka pelataan astetta kovempia vastustajia vastaan ja pleijareissa ei sitten ole ykkösestä epäselvyyttä.
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Sanaakaan en muuta, mutta onnellinen olen

No, mennäänpä läpi se mahdollisuus, että HIFK voittaa ja Lunkka pelaa hyvin. Olen iloinen kolmesta pinnasta, siitä ei kahta sanaa ja olen ensimmäisenä onnittelemassa Lunkkaa. Mutta tilannetta on katsottava laajemmin:

Heti ensin perusasiat: Upeaa, 3 pinnaa ja lämpimät onnittelut Lunkalle! Tämä fani ei osaa kuin iloita omien voitosta, en tunne käsitettä "väärin voitettu"

Tuo on siis urheilullinen ennuste. Mutta katsotaan tilastoja, lempipuuhaani. Lunkka on nyt hävinnyt ainutlaatuisen monta ottelua peräkkäin. Kuten Lukonkin tappioputki, myös Lunkan tappioputki loppuu joskus. Hän saattaa voittaa ottelun tänään, mutta ainakaan allekirjoittaneelta se ei pyyhi pois aiempaa suoritustasoa ja sitä, mitä ylempänä kirjoitin.

Jokos täällä jälkiviisaiden partio kokoontuu ? Tänään katkesivat tosiaankin nuo molenmmat putket ja meikäläinen nappasi Lukon voitolla hyvät hillot. Olisin pelannut Lukon voittoa koko runkosarjan loppuun asti, sen oli pakko tulla. Lundellia sanoin hyväksi tipsiksi mv-ketjussa joku aika sittena ja pidin 99% varmana, että "hän voittaa jonkun seuraavasta kolmesta matsistaan". Nyt tuli ensimmäiseen voitto, hienoa. Toivon tosiaankin, että tällä haettiin jotain minulle mystistä asiaa. Mv-valinnan olisin itse tehnyt toisin, vaikka sitten olisinkin kaatunut sen asian kanssa. Playoffeissa mennään Norosen kanssa ja jos Nortti jostain syystä tekee Stathosit / Vokounit , on peli jo menetetty ja mv-pelimme on sinänsä huonosti pelattu, kun olemme yhden veskarin joukkue.

Katsoin telkkarista TPS-Kärpät -matsia ja jeesus että oli vätysmäistä paskaa. Hekumoin ajatuksella saada TPS vastustajaksi. Jos Lukon pinnat jäivät tähän, HIFK voi vielä ajaa ohi. Liiga on jakautunut niin, että kärkinelikko menee menojaan ja mikä hienointa, HIFK on mukana tässä jengissä. Suikkanen on kadottanut täysin sen magiikan, jolla kumosi HIFK:n viime keväänä. Perkele kun saisi revanssin tästä.
 

torpeedo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Lunkan väärintorjutut voitot
Playoffeissa mennään Norosen kanssa ja jos Nortti jostain syystä tekee Stathosit / Vokounit , on peli jo menetetty ja mv-pelimme on sinänsä huonosti pelattu, kun olemme yhden veskarin joukkue.

Olisiko Jalonen pelimiehenä halunnut katsoa vielä runkkarin lopuksi onko Nortin (äärettömän epätodennäköisen) floppaamisen tai loukkaantumisen paikkaava mies Janne vai joku muu?
Huono peli ja sivuun. Hyvä peli ja Janne lähtee voitto plakkarissa pleijareihin tuumaa pidempänä.

Win/win?
 

Carlos

Jäsen
Jokos täällä jälkiviisaiden partio kokoontuu?

Ehdottomasti, jälkiviisaus on aina mehevä asia, "mähän sanoin" vaikkei olisi sanonutkaan toimii aina.

Nojoo. Riskiveto oli kyllä Lunkan peluutus, mutta kuinka ollakaan se riski kannatti. Nyt Lunkalla on hiukan parempi itseluottamus (just in case, kop-kop), joukkuekin ehkä uskoo taas että sillä on 2 maalivahtia, ja ylipäätänsä joukkueen kokonaisvaltainen itseluottamus nousi taas pienen piirun ylöspäin. Fiilis hiukan parempi kaikilla, kuin ennen peliä.

Eli hieno juttu, loppujen lopuksi olen tyytyväinen että tämä veto tehtiin. Jos Lunkka olisi imenyt ne 6-7 pakollista, niin sitten tietty vetäisin täällä hirteen erinäisiä tyyppejä.

Yksi hyvin mielenkiintoinen pointti pisti myöskin silmään. Runkosarjaa on pelaamatta 2 ottelua, ja HIFK on eniten maaleja tehnyt joukkue. Ja siitä huolimatta Hifk:lla on vain yksi pelaaja joka on tehnyt yli 20 maalia.

Ja cherry-on-top; Jokerit on tehnyt 2. vähiten maaleja liigassa, liigan kalleimmalla hyökkäyskalustolla. Upeeta. Mahtavaa.

En kuitenkaan ala tuulettelemaan vielä keväästä mitään, 1. poffikierros on aika paha apina selässä. Ainakin kannattajilla. Nyt sentään päästään liikkeelle ilman säälinyhjäyksiä.
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
torpeedo: Järkevä spekulaatio kaikkiaan ja kun voitto tuli, voidaan oikeasti ja ilman kiihkoa todeta, että tämä meni win-win. Mun tapoihini kuuluu reagoida reaaliajassa ja tietoisesti tulin ennen matsia sanomaan, että en ollut tyytyväinen maalivahtivalintaan. Samalla tiesin, että Lunkan voitto lähenee koko ajan. Sinänsä kiva huomata, että tässä ketjussa ainakaan ei heilu elviksiä, jotka tulevat matsin jälkeen sanomaan, että nonnih, oliko väärä valinta?? Samat tyypit olisivat turpa kiinni, jos Lunkka olisi hävinnyt. Jälkiviisaus on eräs morbidiuden muoto.

Mun mielestäni -honestly- Kojon vahva alue ei ole maalivahtipeluutus. Yksi onnistuminen ei muuta kokonaiskuvaa, joka sisältää järjettömän kauan jatkuneen Housun peluuttamisen, kauteen lähtemisen Nieminen-Lunkalla ja Lunkan aiemmat kaikki tappiot Nortin aikana. Tämä oli ensimmäinen kerta, kun voiton jälkeen syrjäytetyn Nortin tilalle tullut Lunkka voitti. 3 pistettä tästä, Hämeenlinnassa taas menetettiin suurella todennäköisyydellä 3 pistettä vastaavaan , samoin Tapparaa vastaan kotona, Kärpille vieraissa...en jaksa edes funtsia lisää, se on sitäpaitsi aivan turhaa. Eilinen ei siis lisännyt luottamusta Kojon mv-näkemykseen - paitsi jos tästä tulee tapa : D. Kun veskari vaihdetaan hänen hävittyään pari ottelua, se on ihan perusteltuakin. Siitä ei mitään mutinoita, mutta veskarin syrjäyttäminen voitto-ottelun jälkeen on varsin epäammattimaista toimintaa ainakin NHL:n näkövinkkelistä. Turha siltikään itkeä menneitä, vaikka kuinka tekisi mieli laskea miten korkealla HIFK olisikaan nyt, jos Lunkka ei olisi pelannut kertaakaan Nortin tulon jälkeen. Alempana ei nimittäin voitaisi olla ainakaan. Se olisi Lunkan 0 pisteellä mahdottomuus.

On varmaan normaalia, että oman joukkueen mennessä playoffeihin tulee luotettua sen vahvuuksiin ja pelättyä sen / koutsinsa heikkouksia. Robotithan eivät valmenna, joten sama analogia koskee joka ainoaa joukkuetta, ei vain HIFK:ta. Toivon todellakin, että ainakaan mv-sekoiluun missään muodossa ei sorruta tulevissa pleijareissa. Kovin herkästi en Norttia vaihtaisi tappionkaan jälkeen ulos, kyllä hän on rehellisesti luottoa jonkun verran tienannutkin, ei se voi mennä kerrasta poikki. En myöskään usko, että eilinen oli kokeilua siitä, kuka on 2-mv. Niemistä ei takaisin saada ja Ahqvist ei todellakaan vakuuttanut Lappeenrannassa. Paikka kuuluu jokatapauksessa tällä kaudella liigaa joskus hyvinkin pelanneelle Lunkalle.

Mitä tulee salaliittoteorioihin, niin on karu fakta, että HIFK jäi rannalle tarjouskilpailussa Nortista. Se, että Nortille tarjottiin Suomen oloissa isoa fyrkkaa ensi kaudesta tapahtui myöskin vastoin Pygmin toiveita. Pygmille HIFK:ssa ei ole kuin yksi maalivahti eli hänen valitsemansa Lunkka. Jokainen Lunkan huono peli ja Nortin hyvä peli naulaa (teoriassa siis...) naulaa Saken arkkuun. Ei kai mv-koutsin vaihtamiseen sen kummempaa perustetta edes tarvitakaan kuin että hänen oma valintansa dyykkaa kaudesta toiseen ja tilalle haetaan joko oma junnu tai markkinoilta valmis mv? Joka tarkemmin ajatellen ei myöskään kaipaa Saken apua. HIFK:n mv-kuvioiden taustalla on siis myös Saken ankara taistelu asemiensa puolesta ja Nortti ei ole millään muotoa hänen suosikkinsa.

edit: Tänks Carlos ! Sanoit jopa ääneen, että Lunkan valinta tuntui eilen riskivedolta. Sehän on jälkityhmyyttä voiton jälkeen ! Tai sitten vain ja ainoastaan rehellisyyttä : D. Itse pidän loistavana asiana sitä, että HIFK on tehnyt liigan eniten maaleja JA sen lisäksi maalit jakautuvat usealle pelaajalle.
 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
HIFK
Nyt sentään päästään liikkeelle ilman säälinyhjäyksiä.

Ja vieläpä kotietu takataskussa. Edellisen kerran näin oli Sheddenin kaudella, ja silloin IFK myös viimeksi keräsi yli sata pistettä (56 ottelua 108 pistettä) runkosarjassa. Joku mietti sitä eilen.

Tänä vuonna liiga on kuitenkin tasaisempi kuin 2005-2006, jolloin Kärpät nappasi piikkipaikan 122 pisteellä ja KalPa jäi viimeiseksi 32 pisteellä. Nyt 56 kierroksen jälkeen lukemat ovat KalPa 109 pistettä, Ilves 55 pistettä. Mikä kuitenkin vielä parempaa, on se, että IFK ei ole enää yhden ketjun varassa, kuten 2006.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Mun mielestäni -honestly- Kojon vahva alue ei ole maalivahtipeluutus.
Tämä pitää varmasti paikkansa, mutta näköjään Kojo halusi väen väkisin Jannelle yhden matsin ennen pleijareita ja onneksi siinä kävi nyt hyvin. Jatkiksen matsiraportista Kojon kommentti: "Oli selkeä suunnitelma saada Jannelle (Lundell) yksi peli, hyvä peli häneltä tänään".

JHag kirjoitti:
Mitä tulee salaliittoteorioihin, niin on karu fakta, että HIFK jäi rannalle tarjouskilpailussa Nortista. Se, että Nortille tarjottiin Suomen oloissa isoa fyrkkaa ensi kaudesta tapahtui myöskin vastoin Pygmin toiveita. HIFK:n mv-kuvioiden taustalla on siis myös Saken ankara taistelu asemiensa puolesta ja Nortti ei ole millään muotoa hänen suosikkinsa.
Voi vittu. Jos tuo pitää paikkansa, niin kertoo kyllä kaiken olennaisen Lindforsista. Kerrankin, siis kerrankin, IFK:lla on hyvä veskari, jonka varaan voi laskea paljon myös pudotuspeleissä. Ja mitä tekee veskarivalmentaja/joukkueenjohtaja? Ei ole lainkaan tyytyväinen, koska tuntee oman asemansa uhatuksi organisaatiossa! Mitäs vitun väliä sillä on, menestyykö IFK, kunhan Sakarilla ei ole paha mieli. Menestystä ei tässä organisaatiossa tarvita, sitä on ollut ihan riittämiin. Jos Nortilla ja Sakella ei synkkaa, niin aivan vitun sama, kunhan Nortti voittaa pelejä. Vittu ku korpeaa se kääpiö, toivottavasti ei tartte katella sen naamaa kuluvan kauden jälkeen, ainakaan veskarivalmentajana.
 

Lemieaux

Jäsen
Suosikkijoukkue
Total hockey / Totaalvoetbal
Sinänsä kiva huomata, että tässä ketjussa ainakaan ei heilu elviksiä, jotka tulevat matsin jälkeen sanomaan, että nonnih, oliko väärä valinta?? Samat tyypit olisivat turpa kiinni, jos Lunkka olisi hävinnyt. Jälkiviisaus on eräs morbidiuden muoto.

Sen sijaan täällä heiluisi tuhottomasti elviksiä huutelemassa Lunkan päätä vadille jos matsi olisikin päättynyt tappioon. Samat tyypit ovat nyt turpa kiinni, sillä Lunkka pelasikin hyvin ja voittavasti. Tästä voikin vetää johtopäätöksen että Pro-Lunkkalaiset ovat fiksumpaa ja vähemmän jälkiviisasta porukkaa kuin Lunkan dissaajat.

Itse en oikein lukeudu kumpaankaan kategoriaan. Lunkka saattaa olla liigan paras kakkonen, mutta aivan riittämätön ykkönen. Mutta meillähän on Noronen. Itse asiassa en vaihtaisi maalivahtikaksikkoamme minkään muun jengin maalivahtikaksikkoon, ja tää saattaa olla jopa eka kerta mun reilun 20 vuoden IFK-kannattamisen aikana kun näin sanon...
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Lunkka saattaa olla liigan paras kakkonen, mutta aivan riittämätön ykkönen. Mutta meillähän on Noronen. Itse asiassa en vaihtaisi maalivahtikaksikkoamme minkään muun jengin maalivahtikaksikkoon, ja tää saattaa olla jopa eka kerta mun reilun 20 vuoden IFK-kannattamisen aikana kun näin sanon...

Vedätkö jotain kamaa ja mistä sitä saisi ? : D

Pro-Lunkkalaiset kokoontuvat maalivahtiketjussa. Jos Lunkka olisi eilen imuroinut, anti-Lunkkalaisetkin olisivat ampuneet sinne. Itse sijoitin oman viestinin strategisesti nimenomaan valmentajaketjuun, koska valmennus vastaa mv-valinnoista. Tässä ketjussa tapaa nimittäin pääasiassa tylsästi vain lätkästä puhuvia tyyppejä. Äidinmaidot ja vihan kyyneleet tirskuvat aivan kybällä nimenomaan maalivahtiketjussa.

Mutta Lunkkako liigan paras kakkonen? Nyt ihan oikeasti lasit pois! Wallinheimo, Järvinen, Raanta....Ottaisin kenet tahansa näistä nanosekunnissa Norosen kakkoseksi ilman mitään henkilökohtaista Lunkkaa vastaan. Ja kävisin 120% varmuudella henkilökohtaisesti vetämässä turpaan HIFK-valmentajaa, jos hänellä olisi hypoteettisesti paikka tehdä tällainen vaihto ja hän jättäisi sen tekemättä. Lunkan tilalle voi vaihtaa Niemisen nimenkin. HIFK:lla on pirun hyvä ykkösveskari, mutta ei se riitä siihen, että meillä olisi paras mv-kaksikko. Lukon veskarit ovat molemmat top kutosessa. Tunteet kuuluvat lajiin ja joskus ne sotkevat faktat. Lunkka-keskustelu jatkukoon siitä voimaa saavien kesken, itse ainoastaan vastasin tuohon heittoosi näin kertaluonteisesti. En voinut olla tarttumatta tuon kokoiseen täkyyn.

Loppuun toteaisin, että Kai Rautio on liigan paras 2-valmentaja, Sakke Lindfors on liigan paras mv-valmentaja ja Samu Vilkman on kauden tulokas.
 

ultrar

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Arsenal
Loppuun toteaisin, että Kai Rautio on liigan paras 2-valmentaja, Sakke Lindfors on liigan paras mv-valmentaja ja Samu Vilkman on kauden tulokas.

Sinulla on vahvoja ja hyviä näkemyksiä, mutta Vilkman ei ole kyllä kauden tulokas, vaan titteli kuuluu Teemu Pulkkiselle. Rautiosta ja Sakesta ei mitään erimielisyyttä. Jalosen ketju, niin annan tässä tunnustuksen KJ:lle eli aloin itsekin epäillä joulun aikoihin miehen tekemisiä. Joukkue on aika kovassa iskussa nyt ja hyvin rakennettu (pisteet siitä myös Tompalle), tietysti nyt ollaan vain puolivälissä, mutta onhan tuossa tekemisen meininkiä nyt. Eikö ero ole vain ja ainoastaan Noronen maalinsuulla, vaikka sen vaikutusta ei voikaan aliarvioida. Mikäli HIFK pelaa hyvän ja taistelevan kevään, on vähintään välierissä, niin pakko kaudesta on antaa tunnustus myös Jaloselle. JYP mahdollisesti välierissä voi olla liian vaikea voitettava, mutta hyvä vastus sillekin on annettava. On Jalosella myös sitä "äijä meininkiä", mikä ei vain purkaudu ehkä ihan perinteisesti HIFK:n tyyliin jäähypörssin ykkössijojen muodossa, tämä näkyy ehkä sarjataulukossa positiivisesti.
 

sovhoosi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Hienot ovat Jalosen esitykset olleet näin runkosarjan lopussa.
Nyt kuitenkin suunnataan fokus kohti sikakatsomoa, Hämylinna calls.

HIFK on liekeissä. Mutta kaskessa on yksi helvetin sitkeä kanto, tämä the Monkees-orkesterista hiustyylinsä ammentava Kuortaneen keihäsopiston ex-pomo Rautakorpi.
Materiaalietu on kiistatta puolellamme. KJ:n hommana on näyttää pitkää nenää ja tarvittaessa vaikka pitkiä kalsareita HPK:n suuntaan.

Luotan Kari Jaloseen, IFK vie sarjan 4-2.
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Täytyy taas nostaa Jaloselle hattu ilmaan ja korkealle, sen verran hienoa työtä hän on joukkueen kanssa tehnyt. Erityisesti henkisellä puolella on menty aivan huikeasti eteenpäin. IFK:lla on neljä tasaista ja kovaa ketjua ja on pitkälle valmennuksen ansiota, että joka jätkä pelaa täysillä joukkueen eteen. Nelosessa on ollut välillä Wirtasta ja Luttista, välillä Ahtolaa. Kolmosessakin Petrelliä. Monissa muissa jengeissä ko. kaverit olisivat ehdottomasti ykköskentän jätkiä.

Okei, IFK:lla ketjut myös pelaavat suhteellisen tasaisesti, mutta suurin muutos on ilmapiirissä. Jalonen on luonut jengiin sellaisen hengen ja ilmapiirin, missä myös arvostetaan näkymätöntä duunia, puolustamista ja joukkueen eteen täyden panoksen antamista, vaikka se ei pistesarakkeissa näkyisikään. Nimimiehet ovat pelanneet tyytyväisinä pienemmässäkin roolissa, pienemmällä peliajalla. Jokainen on kuitenkin saanut näyttöpaikkoja, ketjun järjestysnumerosta riippumatta. Aiemmin paskaduunina pidetty aherrus on nyky-IFK:ssa yksi joukkueen kulmakivistä, ihan käytännössäkin. Nämä raskaan työn raatajat helpottavat huomattavasti taitoniekkojenkin pelaamista. Ihan jokainen valmentaja ei välttämättä tähän pystyisi. Hienoa työtä! Ja hieno JOUKKUE!
 

WPK

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK , Chicago Blackhawks, Leeds United
Enää ei Jaloselle hattua nostella, paitsi jos osaa ammattitaidollaan kääntää HPK-sarjan vielä kotiin. Jatkaako mestarivalmentaja valitsemallaan tiellä (lue: pelokas peruuttelu) hamaan katkeraan loppuun asti ? Pian se selviää. Minä pistän ainakin rahoiksi nämä perseilyt (lue: PAF).
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös