NHL 10 (Xbox360 & Ps3)

  • 274 841
  • 1 202

Visnovsky

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång, alltid. Vaahteralehdet. HCK.
Mitenkäs teillä menee noi kaupat Be A GM:ssä?

Itse aloitin uran Blackhawksilla ja tein juuri kaupan jossa maisemaa vaihtoivat seuraavat:

Huet + Byfuglien <-> Semin, Theodore + 2nd rounder tulevaan draftiin.

Olenko ainoa joka on sitä mieltä että taisin alistaa tuossa treidissä?

Kellään kokemusta about vastaavista tai paremmista kaappauksista?

Tuli eilen sitten aloitettua se Be a GM, ja tein siinä siirtorajalla sellaisen vaihdon, jossa vaihtoivat maisemaa:

Alexei Ponikarovsky + Alex Foster (kok. 71 - vaihtoarvo minimissään) <-> Teemu Selänne

Torontolla siis pelaan, ja tuo oli minun mielestä jo aika ryöstö... Anaheimin GM ilmoitti vaihdon jälkeen että heidän fanit lähtevät juhlistamaan vaihtoa kaduille, sen verran riemuvoitto se heille kuulemma oli.
 

Lauri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues & Devils
Omia hyviä treidejä Devilsillä:

Gontshar + 4.th pick <-> Colin White, Bradley Mills

Tosin Gontshar sai aika nopeasti vaihtaa maisemaa kun halusin Erik Johnsonin Bluesista itselleni. Tuli luovuttua siis Gontsharista, Bergforsista ja Vasyonovista. Kallis kauppa, mutta Johnsonista on tarkoitus rakentaa tulevaisuutta pakistoon ja koska kehittyvyys-arvot ovat kaikki A- ja overall jo nyt 83, tulee olemaan kullanarvoinen tulevaisuudessa. Muutenkin tykkään enemmän pakeista jotka pystyvät taklaamaan kovaa, Johnsonilla potentiaalia löytyy enemmän tähän kuin Gontsharilla. Lupaavia hyökkääjiä löytyykin sitten aika paljon mm.vapaista pelaajista, joten Bergforsin ja Vasyonovin menetys ei niin paljon kirpaissut.

Toinen järjetön kauppa oli San Josen ehdottama:

Rob Blake <-> Bryce Salvador

Floridakaan ei tainnut olla täysillä matkassa kun suostuivat kauppaan

Weiss <-> Pierre-Luc Leblond, Jay Pandolfo
 

psychodad

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Hal Gill
Ääh alkaa ärsyttämään OTP:ssä, kun peruspakiltakin vaaditaan hirveästi pisteitä, jotta saisi legenda-kortin.

+2 riittaisi A+ statseihin, ei valttamatta pisteita tarvitse tehda. Siis pakin.

Itsellani on myos todella lahella tuo legend card, peleja on 180 ja pitkaan ollut B+ mutta aina tulee se yksi heikompi matsi joka sitten pudottaa jotain arvoa sen verran etta seuraavat 3 hyvaa pelia eivat ihan riita arvoja nostamaan A- tasolle. Eilen pelasin matsin jossa sain A+ arvon joka kohtaan, tein 5+1 siina pelissa ja vastustajan kolmesta pelaajasta kaksi lahti menemaan kesken pelin ja minun puoleltani se ainoa joukkuekaveri menetti yhteytensa ekassa erassa. Jostain syysta statsit ja gradet eivat merkkaantuneet performance trackeriin. Helppo siina sitten hoitaa mitaan Legend cardeja kun ei lasketa tuollaisia peleja, mutta auta armias jos vastustajan maalivahti pelaa unelmapelin ja jaat nollille ja saat jonkun C graden niin johan ollaan laskemassa kylla mukaan.
 

anatsu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Thrashers
Tuli eilen sitten aloitettua se Be a GM, ja tein siinä siirtorajalla sellaisen vaihdon, jossa vaihtoivat maisemaa:

Alexei Ponikarovsky + Alex Foster (kok. 71 - vaihtoarvo minimissään) <-> Teemu Selänne

Torontolla siis pelaan, ja tuo oli minun mielestä jo aika ryöstö... Anaheimin GM ilmoitti vaihdon jälkeen että heidän fanit lähtevät juhlistamaan vaihtoa kaduille, sen verran riemuvoitto se heille kuulemma oli.

No nyt täytyy kyllä sanoa, että en ihan ryöstöksi sanoisi. Selänne on 39 vuotias overall 84 ja Ponikarovsky 29 vuotias overall 83. Selänne todennäköisesti lopettaa kahden kauden sisällä jolloin kaupassa Anaheim on voittaja. Ennemmin olisin vaikka Ponin vaihtanut Rich "Raptor Jesus" Peverleyyn ja vaikka Toronton näköiseen pelajaan Eric Boultoniin ;).

Ehkä ihmeellisin tekoälyjen tekemä kauppa on tässä tallennuksessa mitä pelaan ollut Minnesotan ja Philadelphian tekemä kauppa, joka meni seuraavasti:

Pyörälä+Clackson <-> Gillies

Äskettäin tuli muuten tähän mennessä paras pelaaja waiverien puolelta vastaan, kun Tampa oli heittänyt Paul Rangerin waivereihin. Ranger Rangersiin.
 

Beagle Boy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Luomuteurastajat (RIP)
Treideistä tuli mieleen, että itse treidailen pois usein kärkivarauksia kaupantekijöinä huippupelaajista, esim Ryder ja 2nd ja 3rd Gaborikiin. Syynä tähän yksinkertaisesti se, että jostain syystä tietokone jättää tekemättä sopimuksia paljon omien ykköskierrosten varastenkin kanssa, joita sitten voi napsia vapaista agenteistä. Näin sain esim Teemu Alasen, joka on hyökkäävä pakki, jonka potentiaali on kaikissa A- ja overall muistaakseni 78. Hyvin hakkaa limppua sisään Charan parina. Ekalla kaudella taisin lähemmäs 10 tulokasta rohmuta vapaista agenteista ja yksikään ei ollut 75 overallia huonompi.

Kobasewin treidasin Selnänteeseen ja ihan tyytyväinen olen ollut. Ei ollut just käyttöä Chuckin kaltaiselle pelaajalle.

Tietokoneelta tulee kyllä välillä ihmeellisiä tarjouksia. Pari hanskaajaa tarjotaan ja vastaan pyydetään Recchi, Lucic ja kakkosvaraus.

Seministä kun oli aiemmin puhetta, niin eikös se ole niin, että hänellä loppuu sopimus ekan kauden jälkeen ja todennäköisesti hintalappu nousee aika paljon. Voisikohan tietokone olla niin fiksu, että osaa ottaa tuollaisen asian huomioon?

Se on muuten paskempi juttu pelissä, että lähes aina "urasta" toiseen menee läpi aivan identtiset tarjoukset.
 

Visnovsky

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång, alltid. Vaahteralehdet. HCK.
No nyt täytyy kyllä sanoa, että en ihan ryöstöksi sanoisi. Selänne on 39 vuotias overall 84 ja Ponikarovsky 29 vuotias overall 83. Selänne todennäköisesti lopettaa kahden kauden sisällä jolloin kaupassa Anaheim on voittaja.

Ah, unohdin kertoa että olen parantanut Selänteen 87:ksi, joka on mielestä miehelle oikea kokonaisuus... ei 84 kuvaa Selännettä oikein ollenkaan. Ja vaikka Selänne lopettaakin luultavasti itselläni tämän kauden jälkeen, niin ei sillä niin väliä kun mies tekee melkein 100 pistettä, kun taas Ponikarovsky tekisi n. 40-55. Mutta puhut kyllä totta, jos minulla olisi 84 Selänne ja pitkällä tähtäimellä katsotaan, niin häviö olisi tullut. :-)
 

korvahiiri

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP (Flyers, D)
Itse ajattelin aloittaa Be a GM:n tässä joulun jälkeen. Flyersilla on tullut aiemmin tahkottua, vaan alkaa jo suosikkijengi kyllästyttämään. Helsingin NHL-matsin syytä tai ei, Chicago vaikuttaa kaikkein kiinnostavimmalta jengiltä, jossa on todella mielenkiintoisia pelaajia. Tosin olisi mahtavaa nostaa jokin rämpinyt legendaarinen seura takaisin stanleyn ystäväpiiriin, kuten Montreal tai Toronto. Minnesota, Carolina ja Anaheim kiinnostavat suomalaisuutensa vuoksi. NY Islanders ja Tampa Bay ovat vaihtoehtoja varausvuorojensa tähden. Nuorten huippujen tähdittämät joukkueet tyyliin LA Kings, ovat tottakai myös houkuttelevia.

Todella kinkkistä. Miten itse päädyitte valitsemaan GM-joukkueenne ja kuinka tyytyväisiä siihen olette olleet?
 

Torsti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Nyt tarvisi apua. Olen pelannut ps3:lla Be a GM:a jonkin aikaa ja nyt alotettuani tämän päivän urakan ei pelikatkoja pysty skippaamaan painamalla x-näppäintä. Mitä olen hölmöillyt?
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Itsellani on myos todella lahella tuo legend card, peleja on 180 ja pitkaan ollut B+ mutta aina tulee se yksi heikompi matsi joka sitten pudottaa jotain arvoa sen verran etta seuraavat 3 hyvaa pelia eivat ihan riita arvoja nostamaan A- tasolle. Eilen pelasin matsin jossa sain A+ arvon joka kohtaan, tein 5+1 siina pelissa ja vastustajan kolmesta pelaajasta kaksi lahti menemaan kesken pelin ja minun puoleltani se ainoa joukkuekaveri menetti yhteytensa ekassa erassa. Jostain syysta statsit ja gradet eivat merkkaantuneet performance trackeriin. Helppo siina sitten hoitaa mitaan Legend cardeja kun ei lasketa tuollaisia peleja, mutta auta armias jos vastustajan maalivahti pelaa unelmapelin ja jaat nollille ja saat jonkun C graden niin johan ollaan laskemassa kylla mukaan.
Sama juttu vituttaa. Yleensä pelaan monta peliä putkeen hyvin ja kokonaisarvosana pysyy siinä B+:n kohdalla. Sitten yksi huonompi peli, jossa tilastot ovat luokkaa C-, niin arvosanakin putoaa B:hen.

Olen lukenut EA:n foorumeilta että peleistä kerättyjä tuloksia ei lasketa, jollei se ole ollut vähintään 2 vs. 2 peli ja ilmeisesti loppusummeriin asti.
 

Visnovsky

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång, alltid. Vaahteralehdet. HCK.
Itse ajattelin aloittaa Be a GM:n tässä joulun jälkeen. Flyersilla on tullut aiemmin tahkottua, vaan alkaa jo suosikkijengi kyllästyttämään. Helsingin NHL-matsin syytä tai ei, Chicago vaikuttaa kaikkein kiinnostavimmalta jengiltä, jossa on todella mielenkiintoisia pelaajia. Tosin olisi mahtavaa nostaa jokin rämpinyt legendaarinen seura takaisin stanleyn ystäväpiiriin, kuten Montreal tai Toronto. Minnesota, Carolina ja Anaheim kiinnostavat suomalaisuutensa vuoksi. NY Islanders ja Tampa Bay ovat vaihtoehtoja varausvuorojensa tähden. Nuorten huippujen tähdittämät joukkueet tyyliin LA Kings, ovat tottakai myös houkuttelevia.

Todella kinkkistä. Miten itse päädyitte valitsemaan GM-joukkueenne ja kuinka tyytyväisiä siihen olette olleet?

Ihan suosikkijoukkueen perusteella valitsin oman joukkueen, ja tyytyväinen olen ollut. Uskon, että Chicago olisi todella mielenkiintoinen, ja jos sieltä tulee sopimustarjousta näiden 3:n ensimmäinen vuoden jälkeen, voisin jopa mennäkin. :-)
 

psychodad

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Hal Gill
Sama juttu vituttaa. Yleensä pelaan monta peliä putkeen hyvin ja kokonaisarvosana pysyy siinä B+:n kohdalla. Sitten yksi huonompi peli, jossa tilastot ovat luokkaa C-, niin arvosanakin putoaa B:hen.

Olen lukenut EA:n foorumeilta että peleistä kerättyjä tuloksia ei lasketa, jollei se ole ollut vähintään 2 vs. 2 peli ja ilmeisesti loppusummeriin asti.

Itsekin luulin asian olevan nain, mutta kummasti eilen illalla yksi toinen peli merkattiin kylla vaikka pelasin lopussa 1 vs 1 kun muut olivat pudonneet kyydista.

Mutta onhan tuo jarjetonta etta se on oikeastaan ihan turha pelata hyvia matseja kun vastustaja voi lopettaa kesken pelin etka saa mitaan. Minulta on mennyt ainakin kolmesta pelista nyt statsit ja gradet tuon vuoksi, ensimmaisissa matseissa 3+1 ja nyt 5+1. Eli mita paremmin pelaat, sita todennakoisemmin saat nollatulosta kuun muut suksivat vittuun alta pois.Olen siis menettanyt vahintaan 11 maalia ja 3 syottoa seka 3 kertaa A+ gradet kaikkiin koska joku on ottanut liian kovaa lukua eika ole kuuppa kestanyt.
 

lake79

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Suomi, Pahalampi.
Miten itse päädyitte valitsemaan GM-joukkueenne ja kuinka tyytyväisiä siihen olette olleet?

Kävi samat kuin sulla, joskin sen ainoan oikean seuran kanssa Pennsylvaniasta. Eli Penguinsin. :)

Chicagon valitsin tosiaan, kokeilin ensin Atlantalla muutaman pelin, mutta tuo oli aika plääh. Erittäin tyytyväinen joukkueeseen, etenkin nyt kun pääsi turhakkeista Campbell, Byfuglien ja Huet eroon. Tilalle tulivat Theodore, Semin ja Markov. Lisäksi J.Ruutu ja Talbot tulivat neloseen ja Koistinen pakkiin. Rask on ykkösmokkeni monen kauden ajan, sain miehen treidittyä Bostonista. Lisäksi tuli vaihdettua Sharp T.Ruutuun ja nyt on molemmat Ruudut joukkueessa. Tuomo ollut huikea ekoissa peleissään mitä pelannut.
 

Jonisti

Jäsen
Suosikkijoukkue
NY Rangers, Kalpa, Україна
VOI VITTU!!

Olin sitten tahkonnut Flyersilla kaikki 82 matsia ja pleijarit, aina tähän matsiin asti.. Calgarya vastaan SC-finaalien kolmas ottelu, jonka voitin 1-0. Peli kaatuu kun poistun matsista valikkoon, siis normaalisti kun matsi loppuu. No tietenkin tallennus vahingoittui eikä sitä voi enää avata...
 
Viimeksi muokattu:

korvahiiri

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP (Flyers, D)
Kävi samat kuin sulla, joskin sen ainoan oikean seuran kanssa Pennsylvaniasta. Eli Penguinsin. :)

Chicagon valitsin tosiaan, kokeilin ensin Atlantalla muutaman pelin, mutta tuo oli aika plääh. Erittäin tyytyväinen joukkueeseen, etenkin nyt kun pääsi turhakkeista Campbell, Byfuglien ja Huet eroon. Tilalle tulivat Theodore, Semin ja Markov. Lisäksi J.Ruutu ja Talbot tulivat neloseen ja Koistinen pakkiin. Rask on ykkösmokkeni monen kauden ajan, sain miehen treidittyä Bostonista. Lisäksi tuli vaihdettua Sharp T.Ruutuun ja nyt on molemmat Ruudut joukkueessa. Tuomo ollut huikea ekoissa peleissään mitä pelannut.

Nappaan varmaankin Chicagon. Haastetta on opetella ekalla kaudella miten homma toimii ja sitten alkaa sopimusten taiteilu, kun nuorten tähtien pahvit loppuvat. Bufyglien ei turhake, Huet ja Campbell saavat lähteä.
 

JjZz

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit. Sympatiat kaikille paskoille.
Miksi "omat huippuhetket" näkyvät ruudulla niin pieninä? Saako kokoa jotenkin muutettua, vai onko tekijöiltä päässyt vain sellainen aivopieru, että kuva näytetään postimerkin kokoisena suurennettunakin?
 

Beagle Boy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Luomuteurastajat (RIP)
Miksi "omat huippuhetket" näkyvät ruudulla niin pieninä? Saako kokoa jotenkin muutettua, vai onko tekijöiltä päässyt vain sellainen aivopieru, että kuva näytetään postimerkin kokoisena suurennettunakin?

Eikö toi pikku ruutu ole vain pre-view. Jotain näppylää painamalla se aukeaa isoksi.
 

JjZz

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit. Sympatiat kaikille paskoille.
Löytyihän tästäkin pelistä ainakin yksi tyhmä tapa, jolla maaleja on melko helppo tehdä. Tämä toimii tosin vain rankkareissa, pelin aikana en ole kokeillut. Vedin kiekon rannarilla siniseltä kohti ylänurkkaa. Kuti oli niin löysä että kiekko tippui jäähän ennen maalia ja livahti veskarin längistä sisään. Tämä onnistui kahdella ensimmäisellä yrityksellä. Kolmannella ja neljännellä ei enää onnistunut.
 

psychodad

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Hal Gill
Sain vihdoin legendakorttini, nyt on sitten kaikki xp:t kaytossa eika pelaajaa voi enaa parantaa. Eipa tarvitse enaa huolehtia siita millaiset gradet saa. Saavutin myos 300 pisteen rajapyykin, siihenkin olin tyytyvainen.
 

Beagle Boy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Luomuteurastajat (RIP)
Sain vihdoin legendakorttini, nyt on sitten kaikki xp:t kaytossa eika pelaajaa voi enaa parantaa. Eipa tarvitse enaa huolehtia siita millaiset gradet saa. Saavutin myos 300 pisteen rajapyykin, siihenkin olin tyytyvainen.

Kuinkas paljon tuli lisää kehityspisteitä millä mällätä?
 

psychodad

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Hal Gill
Kuinkas paljon tuli lisää kehityspisteitä millä mällätä?

35 joka kategoriaan, sama kuin muissakin (paitsi ensimmaisessa jossa tulee 40 kaikkiin). Eipa silla paljon saanut mutta jotain kuitenkin.
 

Kaukosäädin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves 365
Saako Xbox360 versiota "modattua" niin että laittaa omia biisejä mukaan? Saako maalin tullessa jonkun tietyn biisin soimaan? Miten tämä käytännössä käy?

"Toinen" kysymys. Kehittyykö tuo Tuukka Rask ollenkaan kun se on minulla BE A GM modessa kakkosmaalivahtina ja pelannut vain muutaman hassun pelin? Kehittyvyys arvot ovat A- A- A-. Eli onko peli niin nero, että jättää hänet kehittymättä?
 
Viimeksi muokattu:

anatsu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Thrashers
Saako Xbox360 versiota "modattua" niin että laittaa omia biisejä mukaan? Saako maalin tullessa jonkun tietyn biisin soimaan? Miten tämä käytännössä käy?

Saahan siihen, kun poltat kappaleet levylle ja sen jälkeen siirrät boxille ja teet soittolistan kappaleista ja sitten menet NHL 10 valikkoon Media hub ja sieltä custom music, siinä on tutorial alapuolella, jos ei hallitse tuota kappaleiden laittoa. Tietyn maalin saat soimaan kun teet soittolistan, joka sisältää vain sen maalilaulun.

"Toinen" kysymys. Kehittyykö tuo Tuukka Rask ollenkaan kun se on minulla BE A GM modessa kakkosmaalivahtina ja pelannut vain muutaman hassun pelin? Kehittyvyys arvot ovat A- A- A-. Eli onko peli niin nero, että jättää hänet kehittymättä?

Kyllä se kehittyy. Esim. Marek Zagrapan oli yhdellä kaudella koko kauden vapaissa agenteissa ja kehittyi 75->80 ja hänell oli B, B, B arvot.
 

Niksi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tiedät sen paremmin. Vai tiedätkö sittenkään?
Pystyykö normaaliseasonissa potkimaan pelaajia ulos joukkueesta? Jos voi, niin miten?
 

Myrkky

Jäsen
Miten itse päädyitte valitsemaan GM-joukkueenne ja kuinka tyytyväisiä siihen olette olleet?

Otin joukkueen jolla on paljon käyttämätöntä salary cappiä. Siis Trashers. Lisäksi vielä Lehtonen maalissa ja Kovalchuck kentällä joiden varaan voi vähän rakentaa. Bogosianista tulee kanssa ok pakki. Toisen kauden play-offit lähestyvät.

Ekalla kaudella tuli Stanley Cup ja vaihdoin vaikeustason All-Star -tasolle (yhden ylöspäin). Nyt on kyllä pelit aikamoista tervanjuontia välillä - hemmetin tasaista ja tiukkaa. Johdan kyllä liigaa tälläkin kaudella. Verenpaine muistuttaa tod.näk. oikean GM:n verenpainetta.

EDIT: Laitanpa tähän jatkokysymyksen Be a GM -moodin pelaajille: pelaatteko itse kuinka paljon otteluita kaudessa ja paljonko teillä on erän pituus?

Ite pelaan kaikki NHL-joukkueen pelit (eli n. 170 peliä takana) ja 8 minuutin erillä. AHL-pelejä vaihtelevasti.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös