Fanitoiminta ja sen seuraukset

  • 836 901
  • 2 865
Suosikkijoukkue
AIK
Onko nyt todellakin niin, että tästä (linkki ultrasjokerit.com-sivustolle) on tultu tähän (linkki mtv3.fi-sivustolle)? Nyt kun jengi rämpii todella syvällä, pitäisi ihan oikeasti luoda halliin kannustavaa ilmapiiriä, eikä mitään naurettavaa ja uskomattoman paljon myötähäpeää herättävää pissakakka-huumoria.

Oltiinko tätä lakanaa oikeasti mietitty? Siis oliko tämä koko porukan kannanotto, vai ainoastaan muutaman valioyksilön mukahauska-lakana? Jotain järkeä nyt tähän touhuun. Jokerifanit on kuitenkin olleet edelläkävijänä Suomessa - niin huonossa kuin pahassa. Ei kai tällaiseen tarvitse enää alentua.
Sä varmaan kannat oman kortesi kekoon Jokereiden kannustamisessa, kun kerran varaat itsellesi oikeuden kertoa, mikä on oikeaa ja mikä väärää kannustamista?

Vittuilla saa ja pitääkin, mutta se pitää osata tehdä tyylillä. Jos ei osaa, kannattaa jättää väliin, siinä vain nolaa itsensä. Tuo peenis ja Pissa på IFK -jutut olivat ennen kaikkea naurettavia, säälittäviä ja mauttomia.

Kerrohan muuten, oliko tuo mielestäsi tyylikästä? Jos vastaus on kyllä, niin eipä mulla sitten muuta.
Kun tätä porua seuraa niin tulee sellainen kutina se bandis taisi osua juurikin sinne minne pitikin.
 

Masculine

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Jos HIFK voitti itse matsin 4-0, niin fanitus meni IFK:lle 10-0.

Tämähän nyt on aika kakkaa, HIFK-pääty oli (lähes) täysin hiljaa ja huusi vaan maalin jälkeen. Plus ajassa 16.37 (jep katsoin ihan kelloa silloin, koska se oli niin harvinaista siinä pelissä) kolmatta erää kun alkoin jonkin näköinen kannatus.
Ei tuo meidänkään joukkio mitään valtavaa meteliä pitänyt, mutta huomattavasti toista päätyä enemmän kuitenkin.

edit. niin en tosiaan ollut kummassakaan päädyssä vaan yläkatsomossa josta kuuli ja näki hyvin molemmat.
 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
AIK
Hienoa että joku Ultrista vaivautuu vastaamaan! Ja sillä kivalla teiniangstilla vieläpä!

Mun pääpointtini ei ollut tuon lakanan moralisointi, vaan meidän suhteellisen paskaan suuntaan menevän kannustuksen arvostelu. Tukeeko Ultrat todellakin Jokereita omilla kannustusmenetelmillään vai mistä siellä on kyse?
Sä olet hirveän herttainen kun argumentoit teinikorttia heiluttelemalla kolmekymppisellä kundille. Kuten mä sanoin, toi banderolli tuli ainakin mulle puskista. Mutta mun tulkinta tilanteesta oli se, että tässä nyt vittuillaan naapurille ja se näyttää onnistuneen. Ei sen suurempaa tai pienempää merkitystä, pääasia että pistää närästämään. Jään odottamaan uutta liimanhaistelija-amisteini-tms. heittoa.
Kyllä eteläpääty lauloi eilenkin huomattavasti enemmän lauluja Jokereille kuin julleja vastaan, sitä vaan helposti poimii korvaansa omaa argumentointiaan tukevat asiat ja sivuuttaa muut. Vaikkakin ainakin mun mielestä stadin derbyissä on kyse paljon muustakin kuin omien kannustamisesta.
 
Mutta mun tulkinta tilanteesta oli se, että tässä nyt vittuillaan naapurille ja se näyttää onnistuneen.

Enemmän tuo naurettava kikkelilakana oli vittuilua omille kuin naapurille, eikös nimittäin vittuillessa vittuilun kohdetta pitäisi harmittaa ja omia naurattaa mutta tässähän on mennyt homma täysin päinvastoin. Jullifanit sen sijaan antoivat oivan esimerkin oikeaoppisesta vittuilusta taannoisessa Kärpät-ottelussa Granlund-lakanallaan. Meillä heilutellaan pippelilakanoita ja pissataan naapurin päälle ja se on jonkun mielestä hauskaa, ei vittu sentään.
 

mailman-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Kylläpäs täälläkin on tullut myötähäpeästä naureskeltua tuolle hienonhienolle lakanalle! Iso peukku täältä tekijöille!

Itsekin samaa mieltä kuin muutama muu kanssakirjoittaja, vittuilla saa ja pitää, mutta se pitää osata tehdä tyylillä.
Esim. tästä ko. lakanastakin olisi pienoisella panostuksella voinut saada jopa toimivan jollain tapaa, EHKÄ (ja ei, en kyllä ylipäätään noita alapäänjuttuja kannustushommissa suosi).

Hmm, mielenkiintoista. Oma käsitykseni humoristisesta naljailusta ja tyylikkäästä "vittuilusta" kallistuu ennemmin tämän, 15.10. IFK-Kärpät -pelissä esitellyn lakanan puoleen.

Jullifanit sen sijaan antoivat oivan esimerkin oikeaoppisesta vittuilusta taannoisessa Kärpät-ottelussa Granlund-lakanallaan.

Julleilla oli kyllä ideaa tuossa MG lakanassa. Siinä vain oli yksin iso vika, imo.
Se oli käsittääkseni PAINATETTU, olisitte nyt itse edes sen tehneet niin tuplapeukut olisitte ansainneet :)

Ja hyvän maun vittuiluna näen myös tämän meikäläisten tekeleen... Toimii Nordiksella että Jaffalla oikein kivasti, joka kerta :P
 

Valittaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit -2013.
Hävetkää!
Mä muistan divariajat. Pave vaati ja sai kaikki meidät pikkupojasta mummoon mukaan kannustamaan(A2?). Homma oli välillä yhtä hurmosta spontaania pelissä elämistä. Peli ja kundien tukeminen oli se juttu. Koska lahjakkaat junnut pääsivät kentälle. Kaikilla jokerisydän. Nousu. Mahtavat reissut Jyväskylään. Legendaariset junamatkat Turkuun. Fanittaminen tuli muotiin...heti kaikki tänne...jokerit ei voi hävitä...yhyy! Mutta mitä tää on näille "heikeille"? Mitä vittua edustaa AIK? Opettakaa vanhaa. Nolottaa alennustila katsomossa.
 

Filatovi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit & TS
Mutta mun tulkinta tilanteesta oli se, että tässä nyt vittuillaan naapurille ja se näyttää onnistuneen.

Minkälaista vittuilua tuollainen on, joka aiheuttaa häpeää omissa kannattajissa sekä huvittuneisuuden ja säälinsekaisia tunteita vastustajan leirissä? Ensimmäistä kertaa kun näin kyseisen pissa-lakanan totesin mielessäni että että "tälläistä tänään". Kun näin tämän pippeli-kuvan niin naurahdin kavereiden kanssa ja oletin että nämä lakanat pidetään näkyvillä vain hetken ajan. Kuitenkin kun kannatus kääntyi enemmän ja enemmän pissapainotteiseksi, alkoi hävettää. Mitä helvettiä siellä fanikatsomossa tapahtuu nykyään? Kun katselin eteläpäätyyn, en nähnyt hirvästi muita kuin teinejä, ja teinien tekeleiltähän nämä lakanat vaikuttivatkin.

Muutama kaiusi takaperin oli upeaa tulla matseihin, kun oli paljon hienoja tifoja sekä selkeä ydinjoukko kannattajia keskellä eteläpäätyä. Keskityttiin omien kannattamiseen ja tulipa itsekkin välillä käytyä eteläpäädyssä matseja katsomassa ja kannattamassa mukana.

Nyt kuitenkin tuntuu että kannatus on mennyt kokoajan huonompaan suuntaan jo jonkin aikaa. Etenkin fanikatsomon siirryttyä keskeltä oikeanpuoleiseen katsomoon, on kannatus ollut ikäänkuin varjo entisestään.

Mikä muuten aiheutti kyseisen siirtymisen, oliko taustalla se, kun keskikatsomoon ei saatu free seating-periaatetta?
 

Petrell#32

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Mikael Granlund
Ihan naurettavaa oli taas Jokeri-"fanien" toiminta. Homma meni niinkuin osattiin odottaa. Omaa jengiä ei kannusteta juuri ollenkaan, vaan keskitytään keksimään mitä typerämpiä mukahauskoja huutoja, joissa yritetään halventaa vastustajia. Ja sitten uhotaan, kun ollaan Suomen hienoimmat fanit. Juupajuu.

Tietenkin joku keksii vielä piirtää pissaavan kyrvän lakanaan ja heiluttelee sitä läpi ottelun ja oma jengi pelaa paskaa kiekkoa kaukalon sisällä. Kuvastaa hyvin koko organisaatiota tällä hetkellä. Riman alitushan tuo eilinen oli niin joukkueelta, kuin faneiltakin.
 

Osmo Rapeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kuusijuhla - Sex Festival
Jätkät kannatteleee lakanaa missä on iso peenis. Noh kukin tyylillään. Säälittäväähän toi lähinnä on. Onneks hävittiin taas.

Nojuu, yksi iso peenis sadan pienen pippelin keskellä...

Porilaiset heittää renkaan, ja asia kuitataan lähinnä huumorilla. Jokereita kannattava nuorisojoukko piirtää pippelin lakanaan, ja homma on valmis "räjähtämään käsiin".

No lakanan tekijä ainakin varmasti räjähti käsiinsä kiitos saavutetun huomion...

*****

Itse näen kyseisen lakanan varsin osuvana kiekkopoliittisena kannanottona, ainoastaan joukkueen nimi alla oli väärä. Lakanan penis kuvasi tietysti Virmasta, joka vuodesta toiseen kusee Jokeriorganisaation päälle. Miksi siellä siis luki IFK? Tarkkuutta tifotoimintaan, tuo oli jo lähellä.
 

HLe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Jos HIFK voitti itse matsin 4-0, niin fanitus meni IFK:lle 10-0.

Nää on aina hauskimpia. Vaikka Jokeri-fanien lakana oli mauton, niin kyllähän fanitus meni Jokeri-päädylle, jos ei nyt 10-0 niin ainakin 6-0. Hyvin pitivät ääntä aivan viimeisiä minuutteja lukuun ottamatta, jolloin sitten HIFK-pääty innostui oikeastaan ensimmäistä kertaa ottelussa pitämään ääntä. Ja huom. tämä siitäkin huolimatta että HIFK vei peliä oikeastaan koko ajan!

Tämä näin sivustakatsojan mielipiteenä.
 

ernestipotsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Nää on aina hauskimpia. Vaikka Jokeri-fanien lakana oli mauton, niin kyllähän fanitus meni Jokeri-päädylle, jos ei nyt 10-0 niin ainakin 6-0. Hyvin pitivät ääntä aivan viimeisiä minuutteja lukuun ottamatta, jolloin sitten HIFK-pääty innostui oikeastaan ensimmäistä kertaa ottelussa pitämään ääntä. Ja huom. tämä siitäkin huolimatta että HIFK vei peliä oikeastaan koko ajan!

Tämä näin sivustakatsojan mielipiteenä.

Jokerifaneista ei lähtenyt ääntä muuta kuin ultra-eteläpäädyssä, muuten kannustus meni aika tasan, maalien ansiosta ehkä hieman HIFK:lle. Ja senkin ultra-kannustuksen taso oli juuri sitä itseään eli säälittävää ja naurettavaa. Vieressä istunut jokerifani sanoi aivan suoraan häpeävänsä a)narrien peliesitystä ja b) jokerifanien kannustusta.

Ultras-ryhmä on onnistunut hajottamaan jokerifanit kahteen leiriin. Ensinnäkin ultras-hörhöt joiden tavoitteena on näyttää muille että "hei, meidän kassit on laskeutumassa, ihQdaa" ja sitten ovat nämä perus gloryhunterit.
Niin sanotut "oikeat jokerifanit" ovat kadonneet lähes kokonaan. Lieneekö syynä näiden ultra-idioottien (ja toisaalta myös virkamiesfirmanlippupukupellejen) itsensä tyrkyttäminen matseissa?

Se tekisi hyvää HIFK:llekin mikäli jokerifanit alkaisivat taas oikeasti kannustamaan ja luomaan tunnelmaa kilpaa HIFK:n kanssa, niin kuin silloin joskus aikana ennen Jaffalaa. Jotenkin tuntuu siltä että IFK-faneille riittää että ollaan kannustuksessa jokereita parempia, sen takia tunnelma Nordiksellakin on romahtanut 90-luvusta, etenkin HMV-peleissä.
Kaipaan sitä "Stadin kingit...*taptaptap" vs "Taistele jokerit...*taptaptap" -huutokilpailua sekä tietysti niitä käheääänisiä "kommentoijia" jotka heittävät spontaaneja ja usein hieman humoristisiakin välihuutoja kesken tilanteiden. Nykyään jos ylipäänsä missään hallissa avaa suunsa, niin saa ympäriltä ihmetteleviä ja vieroksuvia katseita.
 

Jokeriarska

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Melkoiset heinäsirkat, raekuurot ja vedenpaisumus ja minkä takia. Tavallaan kyllä ymmärrän sen täällä, otsa menee ryppyyn vähemmästäkin. "Hjalliksen huorat" ja "kaasua Tomek"....

Pelataan paikallispeliä ja jos et saa ykkösvihollisellesi vittuilla, niin aika hiljaista on. Ilmeisesti pitää täällä nöyristelyn ja häpeilyn maassa olla pelkkiä Gigantin ja Starkin lakanoita.
 
Viimeksi muokattu:

HLe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Ultras-ryhmä on onnistunut hajottamaan jokerifanit kahteen leiriin. Ensinnäkin ultras-hörhöt joiden tavoitteena on näyttää muille että "hei, meidän kassit on laskeutumassa, ihQdaa" ja sitten ovat nämä perus gloryhunterit.
Niin sanotut "oikeat jokerifanit" ovat kadonneet lähes kokonaan. Lieneekö syynä näiden ultra-idioottien (ja toisaalta myös virkamiesfirmanlippupukupellejen) itsensä tyrkyttäminen matseissa?

Ihanko vakavissaan väität että yksikään gloryhunter enää kanattaa Jokereita? Jos väität niin olet totaalisen kujalla. Kyllä kaudet 2006, 2009, 2010 ovat tehneet tehtävänsä ja seuloneet vimeisimmätkin gloryhunterit pois. Tai sitten olet oikeassa ja gloryhunterit todella kannustavat seuraa joka on koko liigan toiseksi viimeinen. Niinhän se taitaa olla.

Se tekisi hyvää HIFK:llekin mikäli jokerifanit alkaisivat taas oikeasti kannustamaan ja luomaan tunnelmaa kilpaa HIFK:n kanssa, niin kuin silloin joskus aikana ennen Jaffalaa.

Kyllä jokainen objektiivisesti asioita tarkasteleva tietää että Jokerien fanipääty on valovuoden HIFK:n vastaavaa edellä. Eilenkin HIFK:n fanipääty vain istui mukavasti tuoleissaan ja välillä taputti. Ihan hyvää toimintaa ns. rivikatsojalta, mutta itse faniporukalta odottaisi paljon enemmän.
 

jarne

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, ULUVFC #52
Sä varmaan kannat oman kortesi kekoon Jokereiden kannustamisessa, kun kerran varaat itsellesi oikeuden kertoa, mikä on oikeaa ja mikä väärää kannustamista?

Paras suomalainen kannattajaporukka on pilattu muutamassa vuodessa täysin alaarvoiseksi teinienmellastus kentäksi. Paras oli kyllä tämä "Me vihataan teitä, toitettuna useampaan kertaan" sellaisella murrosikäisten lasten äänellä se oli minulle kyllä yksi ottelun ehdoton kohukohdista. Mutta ei siinä mitään jatkakaa samaan malliin sekä joukkue että #fanit#

Tällä menolla jokereilta katoavat ne viimeisetkin oikeat fanit, puhuin ottelussa muutaman pitemmän linjan jokerimiehen kanssa, ja viesti oli selvä: joukkue ei tunnu enää edes omalta, puhumattakaan siitä että nykyään kannattajiksi profiloituvat nämä teiniikäiset räkänokkaiset wannabe fanit.
 

HLe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Tällä menolla jokereilta katoavat ne viimeisetkin oikeat fanit, puhuin ottelussa muutaman pitemmän linjan jokerimiehen kanssa, ja viesti oli selvä: joukkue ei tunnu enää edes omalta, puhumattakaan siitä että nykyään kannattajiksi profiloituvat nämä teiniikäiset räkänokkaiset wannabe fanit.

Jaa no minulta saat sitten ihan erilaisen viestin. Joukkue tuntuu omalta (yli puolet pelaajista omia kasvatteja, surffailijoita ei sen enempää kuin muissakaan liigajoukkueissa, Jokerimainen valmentaja), ja jos menet vaikkapa Eteläpäätyyn niin kyllä näitä räkänokkaisia wannabe faneja on vähemmistö.
 
Suosikkijoukkue
AIK
Paras suomalainen kannattajaporukka on pilattu muutamassa vuodessa täysin alaarvoiseksi teinienmellastus kentäksi. Paras oli kyllä tämä "Me vihataan teitä, toitettuna useampaan kertaan" sellaisella murrosikäisten lasten äänellä se oli minulle kyllä yksi ottelun ehdoton kohukohdista. Mutta ei siinä mitään jatkakaa samaan malliin sekä joukkue että #fanit#

Tällä menolla jokereilta katoavat ne viimeisetkin oikeat fanit, puhuin ottelussa muutaman pitemmän linjan jokerimiehen kanssa, ja viesti oli selvä: joukkue ei tunnu enää edes omalta, puhumattakaan siitä että nykyään kannattajiksi profiloituvat nämä teiniikäiset räkänokkaiset wannabe fanit.

Hoida vaikka ne yhdyssanat kuntoon ennen kuin alat huutelemaan murrosikäisistä muille. ;)

Hassua, että aina puhutaan näistä teini-ikäisistä, kun kuitenkin kannattajien ydin koostuu edelleen 20-40 -vuotiaista kundeista. Tottakai kannattajaryhmään kuuluu miehiä, naisia, tyttöjä ja poikia monista eri ikäluokista. Se on perustavanlaatuinen edellytys toiminnan jatkuvuudelle.
 
Suosikkijoukkue
AIK
Hävetkää!
Mä muistan divariajat. Pave vaati ja sai kaikki meidät pikkupojasta mummoon mukaan kannustamaan(A2?). Homma oli välillä yhtä hurmosta spontaania pelissä elämistä. Peli ja kundien tukeminen oli se juttu. Koska lahjakkaat junnut pääsivät kentälle. Kaikilla jokerisydän. Nousu. Mahtavat reissut Jyväskylään. Legendaariset junamatkat Turkuun. Fanittaminen tuli muotiin...heti kaikki tänne...jokerit ei voi hävitä...yhyy! Mutta mitä tää on näille "heikeille"? Mitä vittua edustaa AIK? Opettakaa vanhaa. Nolottaa alennustila katsomossa.

Boldasin tän kohdan, kun oletin että viittaat juurikin allekirjoittaneeseen. Mä en ymmärrä sun pointtia, koska eteläpäädyn aktiivisin osa ei ole se, joka lähtee kesken matsin katsomosta kun on tulossa tukkaan. Ja toi "Mitä vittua edustaa AIK" jolla ilmeisestikin viittasit mun suosikeissa mainittuun ruotsalaiseen seuraan? Onko sen seuran kannattamisessa jotain väärää? Olisiko oikeampaa kannattaa Montreal Canadiensia tai Manchester Unitedia? Onko mun Jokereiden kannattaminen vähempiarvoista, koska kesät käyn stokiksessa AIK:n futismatseissa? Kerro ihmeessä mitä tolla haet?

Kyllähän nordiksen ajat oli hienoja. Ei sitä kukaan kiistä. Paljon vaan katosi muutossa areenalle. Muistakaa että tää "uusi sukupolvi" (joista moni kyllä kävi nordiksellakin lukuisia vuosia) on ollut omalta osaltaan nostamassa Jokereiden kannattajatoimintaa kuoleman partaalta areenalle muuton jälkeen. Edelleen se toiminta hakee muotoaan, homma on muutenkin aikamoisessa aaltoliikkeessä, mutta muistelkaapa valittajat tosiaan areenan alkuaikoja ja sitä "tunnelmaa." Ei roomaakaan rakennettu päivässä. Itse mä näen todella isona ongelmana sen, että Jokereilla on aina vieraspeli. Areenan yrityspaikat ja aitiot täyttyvät maalaisserkuista. Vaikka kannattajapääty pitäisi kannatuksen mahdollisimman yksinkertaisena, ei siihen kukaan tunnu yhtyvän koskaan yksittäisiä poikkeuksia lukuunottamatta. Katsokaapa huviksenne ympärillenne kun vierasjoukkue tekee maalin areenalla, kuinka moni nousee ylös tuulettamaan maalia...
Tässäkin on iso ero nordiksen aikoihin. Silloin halli oli lähestulkoon aina täynnä Jokereiden kannattajia, areena ei ole.
 

jarne

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, ULUVFC #52
Hassua, että aina puhutaan näistä teini-ikäisistä, kun kuitenkin kannattajien ydin koostuu edelleen 20-40 -vuotiaista kundeista. Tottakai kannattajaryhmään kuuluu miehiä, naisia, tyttöjä ja poikia monista eri ikäluokista. Se on perustavanlaatuinen edellytys toiminnan jatkuvuudelle.

http://kuvat.jatkoaika.com/Tomi/H0Q8463.jpg tossahan tota teidän keski-ikäistä kannattajakuntaanne oikein roppakaupalle,asiaan kuuluvan bannerin kanssa.

Jos asia kerran noin on miks niin miksi esimerkiksi tämä mahtava "me vihataan teitä" kannustushuuto kuulostaa siltä kun ainoastaan teidän alaikäiset naiskannattajat osallistuisivat siihen :)
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:

HLe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
http://kuvat.jatkoaika.com/Tomi/H0Q8463.jpg tossahan tota teidän keski-ikäistä kannattajakuntaanne oikein roppakaupalle,asiaan kuuluvan bannerin kanssa.

No eipä tuosta kuvasta nyt mitään raskauttavaa todistusaineistoa saa. :D Kaiken ikäistä porukkaa siellä näyttää olevan. Ja pääasiahan on se että porukkaa on, tuokin on vain osa Jokerien fanikatsomosta ja taitaa olla enemmän kuin HIFK:n fanikatsomossa Jäähallilla yhteensä. ;)
 

ernestipotsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ihanko vakavissaan väität että yksikään gloryhunter enää kanattaa Jokereita? Jos väität niin olet totaalisen kujalla. Kyllä kaudet 2006, 2009, 2010 ovat tehneet tehtävänsä ja seuloneet vimeisimmätkin gloryhunterit pois. Tai sitten olet oikeassa ja gloryhunterit todella kannustavat seuraa joka on koko liigan toiseksi viimeinen. Niinhän se taitaa olla.

Kyllä jokainen objektiivisesti asioita tarkasteleva tietää että Jokerien fanipääty on valovuoden HIFK:n vastaavaa edellä. Eilenkin HIFK:n fanipääty vain istui mukavasti tuoleissaan ja välillä taputti. Ihan hyvää toimintaa ns. rivikatsojalta, mutta itse faniporukalta odottaisi paljon enemmän.

Ensimmäinen kappale lainauksesta meni sulta hieman ohi. En puhunut kannattajista ts. siinä muodossa että he kävisivät aktiivisesti heppa-hallissa tai varsinkaan että he pitäisivät siellä ääntä. Gloryhunterit ovat juuri niitä jotka ovat jokerifaneja vain kun heiltä sitä kysyy ja he tuovat esille faniutensa ainoastaan huippuhetkinä. Heidän käsityksensä Jokereista on sellainen etteivät he edes tiedä mitä joukkueita liigassa pelaa, pelataanko pleijareita ja he luulevat Jokerien maalivahtikaksikon olevan Ketterer-Sulander.

Jälkimmäinen osio sekin huti. Sori, ei kannata varmaan heittää lottoa vetämään ensi viikolla! HIFK:n fanit olivat sijoittuneet ympäri hallia ja ainakin yläkatsomossa, missä itse olin, faneista äänekkäimpiä olivat IFK-laiset. Jokereiden fanitus kuului yhdestä osasta hallia, ja hekin huusivat IFK:ta.
J-fanit tarjosivat kyllä tahtomattaan parasta läppää mitä olen vähään aikaan nähnyt :joku kiva hymiö tähän:
 

Teho Ton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Hoida vaikka ne yhdyssanat kuntoon ennen kuin alat huutelemaan murrosikäisistä muille. ;)

Puhuu kaveri jonka nimimerkki alkaa pienellä kirjaimella ;)

Nämä muutamat puolustuspuheenvuorot tuntuvat sanovan, että "naapurille saa vittuilla"
Niin saakin, jos se oikeasti on vittuilua ja edes olisi jotenkin loogista. "Pissatkaa HIFK.n päälle" vittuilua?? Tuo on samaa tasoa kuin haukkua heteromiestä homoksi tai nimitellä naista pihtarihuoraksi. Ei mitään järkeä, oikeasti. Esimerkiksi täällä länsi-rannikolla puolin ja toisin harrastettava "suippokorvat" huuto yleisössä on niin miljoona kertaa parempaa vittuilua, vaikka itse sanoma varsin simppeli onkin. Aiheuttaa myös provosointia paljon enemmän, mikä tarkoitus onkin. Ja tuokaan ei ole edes mitään järkyttävän hyvää läppää.
 

HLe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Ensimmäinen kappale lainauksesta meni sulta hieman ohi. En puhunut kannattajista ts. siinä muodossa että he kävisivät aktiivisesti heppa-hallissa tai varsinkaan että he pitäisivät siellä ääntä. Gloryhunterit ovat juuri niitä jotka ovat jokerifaneja vain kun heiltä sitä kysyy ja he tuovat esille faniutensa ainoastaan huippuhetkinä. Heidän käsityksensä Jokereista on sellainen etteivät he edes tiedä mitä joukkueita liigassa pelaa, pelataanko pleijareita ja he luulevat Jokerien maalivahtikaksikon olevan Ketterer-Sulander.

Jälkimmäinen osio sekin huti. Sori, ei kannata varmaan heittää lottoa vetämään ensi viikolla! HIFK:n fanit olivat sijoittuneet ympäri hallia ja ainakin yläkatsomossa, missä itse olin, faneista äänekkäimpiä olivat IFK-laiset. Jokereiden fanitus kuului yhdestä osasta hallia, ja hekin huusivat IFK:ta.
J-fanit tarjosivat kyllä tahtomattaan parasta läppää mitä olen vähään aikaan nähnyt :joku kiva hymiö tähän:

Edelleenkin: minkä takia juuri Jokereilla olisi gloryhunter-faneja? Eli Jokereilla on gloryhunter-faneja mutta HIFK:lla (tai muilla joukkueilla) ei? Sanoisinko, että omaperäinen logiikka!

Puhuin juurikin organisoiduista faniryhmistä. Eteläpääty hakkasi HIFK:n päädyn ihan 6-0, kuten tapana on ollut. Tästä ei ihan oikeasti voi sanoa kahta sanaa!
 

mtuq

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Edelleenkin: minkä takia juuri Jokereilla olisi gloryhunter-faneja? Eli Jokereilla on gloryhunter-faneja mutta HIFK:lla (tai muilla joukkueilla) ei? Sanoisinko, että omaperäinen logiikka!

No en tiedä tästä nykyisestä, mutta kyllä Jokereiden faniporukkassa silloin Keke-Teme-Make-Otto -aikoina oli huomattavissa määrin kaikenlaista spedeä (mies- ja naispuolista), joiden fanitus perustui ihan kaikeen muuhun, kuin jääkiekkoilullisiin asioihin.

Ilmeisesti nykyiset faniporukat ovat suoraan sukua näille glory huntereille, ja sen vuoksi sana myöskään sana "tyylitaju" ei tunnu kuuluvan ko. porukan tunnettujen sanojen luetteloon.

Itse lähinnä tunsin myötätuntoa kyseisen lakanan maalanneita apukoululaisia kohtaan.
 

HLe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
No en tiedä tästä nykyisestä, mutta kyllä Jokereiden faniporukkassa silloin Keke-Teme-Make-Otto -aikoina oli huomattavissa määrin kaikenlaista spedeä (mies- ja naispuolista), joiden fanitus perustui ihan kaikeen muuhun, kuin jääkiekkoilullisiin asioihin.

Ilmeisesti nykyiset faniporukat ovat suoraan sukua näille glory huntereille, ja sen vuoksi sana myöskään sana "tyylitaju" ei tunnu kuuluvan ko. porukan tunnettujen sanojen luetteloon.

Itse lähinnä tunsin myötätuntoa kyseisen lakanan maalanneita apukoululaisia kohtaan.

Meinasinkin jo muokata viestiäni että kohta tähän varmaan joku vastaa "no mutku Hjallis... ja Keke ja Otto ja Teukka ja ysikutluku!!" -skeidalla mutta ehdit ensin!

Et kai sinäkään mtuq kehtaa väittää että ne Jokeri-fanit jotka nykyään hallilla käyvät olisivat gloryhuntereita? On se vaan niin surkuhupaisaa että ensin Jokerien organisaatiota syytetään osaamattomuudesta ja pelaajia surffailusta ja sitten siinä sivussa fanit haukutaan gloryhuntereiksi.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös