Fanitoiminta ja sen seuraukset

  • 837 016
  • 2 865

Tuoppi

Jäsen
Olen aivan varma, että hyvin marginaalinen osa tänään Jokereita hallilla kannattaneista ovat ylpeitä tuosta lakanasta. Sääli kun sinä kuulut tuohon pienempään porukkaan.

Väärin! En vain koe sitä mitenkään dramaattiseksi asiaksi.

Jääkiekkokatsomossa oli törppöjä. Whupti-duu. Mikä paljastus medialta! Rienaus on kyllä hassu sana...

Ehdottomasti, kertoo sitä kannattelevien Jokerifanien älykkyyden tason...

Aika hyvin on tuo älykkyystaso ollut esillä jo tässä viime vuosien aikana muutenkin.
 

Kettumainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Jumaleissons, yli 2000 viestiä jo tästä jokerien fanitoiminnasta.

Harmiton lakana. Pitääkö tostakin uutisoida? Niitä soihtuhommia en ymmärrä, enkä mitään vihajuttuja, mutta kai sitä nyt pippelihuumoria pitää olla?
 

Sam#9

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit
Joltain loppui argumentit. Toivottavasti joku muu voi joskus avartaa mua alkuperäisen kysymykseni kohdalla.

Kyllä meidän fanitoimintamme on laskenut jopa joukkueen esityksiä alemmalle tasolle ja se jos mikä on saavutus. Ultras mulkkujen kannustuksesta nautti varmasti koko oma joukkueemme täysin rinnoin. ifk:ta junnut huutelivat tänäänkin erinäisin maustein tuplasti oman joukkueen nimeä enemmän. Mä oon varmaan liian vanha että ymmärtäisin moista käytöstä, mutta voisko joku sieltä mulkun heiluttamiskatsomosta avartaa vanhaa?
 

sekolust

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна, Lostedt, Ben-Amor
Jaahas, nyt sitä taas mennään. Ensinnäkin, tuo lakana on aika saatanan ruma. Olisi nyt edes tehty kunnon KYRPÄ eikä mitään pientä piliä. Vaikka ulkona pidelläänkin pakkasia, niin kyllä sitä voisi vähän taiteellista vapautta sallia. Toisekseen, itse suosisin paljon enemmän oman joukkueen kannustusta sen sijaan, että keskityttäisiin vastustajan morkkaamiseen. Mielestäni kunnon fanilla se "pro-jokerit" vakaa on korkeammalla kuin "anti-hifk".
 

Tuljakov

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, PaKa
Sillon kun muut argumentit loppuu niin vedetään lapset mukaan. Päivittäisessä elämässä on paljon asioita joita lapsi ei ymmärrä. Ihan oikein asian tytölle selitit mitä minä siihen lisäämään.

Oletko muka oikeasti sitä mieltä että tuo lakana oli muka uutisoinnin arvoinen asia?

Seli seli.

Oletko muka oikeasti sitä mieltä, että tuo lakana ajoi Jokereiden asiaa jollain tavalla, minkä kuitenkin kuvittelisin olevan myös Jokeri-kannattajien agenda?

Aika helpoimman kautta mennään näköjään siellä päässä. Eikö ne oikeesti tuon hauskempaa keksi... Jos tuolla ei kerjätä huomiota niin ihmettelen, että millä. Jotain on tainnu jäädä puuttumaan asianosaisilta jossain vaiheessa elämää. Ehkä Hjallis vois tarjota terapiaa seuran puolesta näille onnettomille.

Jokeritkin on nykytilanteessaan kuitenkin sen verran sympaattinen seura, ettei sille tällaista perseennäyttöä soisi omilta "kannattajiltaan". Sääli...
 

ConGordiO

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hifk+LoKv+J.Jalosen Leijonat+M.G.
Se kikkeli-lakana ja PISSA PISSA!!!-huudot oli kyllä jotenkin tosi liikuttavia :)
Koko Jokerien fanikatsomo taitaa olla täynnä n. 15-vuotiaita apukoulutason miespuolisia teinipissiksiä.....

Mutta toisaalta ei voi näin naapurin puolelta muuta sanoa, kuin että jatkakaa samaan malliin. Voi meinaan olla että vierasjengeillä on huomattavasti helpompi pelata, kun narrit joutuu häpeemään omia fanejaan kotihallissa.
Jos HIFK voitti itse matsin 4-0, niin fanitus meni IFK:lle 10-0.
 
Suosikkijoukkue
AIK
Kyllä meidän fanitoimintamme on laskenut jopa joukkueen esityksiä alemmalle tasolle ja se jos mikä on saavutus. Ultras mulkkujen kannustuksesta nautti varmasti koko oma joukkueemme täysin rinnoin. ifk:ta junnut huutelivat tänäänkin erinäisin maustein tuplasti oman joukkueen nimeä enemmän. Mä oon varmaan liian vanha että ymmärtäisin moista käytöstä, mutta voisko joku sieltä mulkun heiluttamiskatsomosta avartaa vanhaa?

Otatko ne kävyt vittuun esarin alta?

Jos edes suurimmalle viholliselle, ifk:lle ei voi edes vittuilla katsomossa, niin kenelle sitten? En ollut itse noissa maalaustalkoissa mukana, mutta varaukseton tuki. Tollaista ryppyotsaista tärkeilyä ei jaksa kukaan.
 
Suosikkijoukkue
AIK
[clip]Voisiko joku asianomainen kertoa että mitähän vittua tuollakin aivo-oksennuksella taas haettiin? Oliko jonkun mielestä hyvä läppä, käsi ylös?[/clip]
Käsi ylhäällä, vaikka ei ollutkaan mun tekosia. Eiköhän se ollut vittuilua naapuriin.

Tässä alkaa oikeasti olemaan pikkuhiljaa sitä mieltä että divarikierros olisi se paras juttu mitä Jokereille ja kannattajille voisi tapahtua, putoaisipahan paska rattailta niin organisaatiossa kuin faniryhmissäkin. Ei olla kaukana siitä tilanteesta että melkein hävettää värin tunnustaminen, niin totaalista on perseily Jokereissa ja sen ulkopuolella kaikilla tasoilla ollut jo pitkään.
Onko vika sussa vai muissa jos sua hävettää tunnustaa väriä? Mitäköhän ne meistä nyt ajattelee, jne. Sen lisäks mulla on villi aavistus, että ne kaikki pahamaineiset isot metrohousuiset rääpäleet amisteinit liimanhaistelijat pikkupojat (jne) olisivat edelleen ne, ketkä kävisivät edelleen divarimatseissa, kotona ja vieraissa. Mites muut?
 

Kaspo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Harvemmin pääsen tällaista kirjoittamaan, mutta onpa kerrassaan vitun huonoa huumoria joillakin. Menee viimekeväisten homolakanoiden ja junnon pedofilia-banderollien alapuolelle typeryyden meren epätoivoisiin pohjamutiin.
 
Viimeksi muokattu:

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Sen lisäks mulla on villi aavistus, että ne kaikki pahamaineiset isot metrohousuiset rääpäleet amisteinit liimanhaistelijat pikkupojat (jne) olisivat edelleen ne, ketkä kävisivät edelleen divarimatseissa, kotona ja vieraissa. Mites muut?

En usko. Eiköhän siellä käy ne vanhan liiton patut, joille Jokerit tarkoittaa muutakin kuin "eteläpäätyä".

Onhan se sillein vähän surkuhupaisaa, että joillekin joku fanikatsomo ja sen toiminta on tärkeämpää kuin itse joukkueen menestys ja peliotteet. Niinhän se noiden kuvailemiesi kakaroiden kohdalla on ollut jo monta vuotta.
 

Gags

Jäsen
Suosikkijoukkue
Charlestown Chiefs
IFK-fanina tuo nyt lähinnä naurattaa ja ehkä vähän säälittää, mutta miksi siihen ei ollut valittu kirkkovenettä? Tasa-arvon nimissä.
Toisaalta toisesta päädystä ei kuulunut "Hjalliksen huorat" huutojakaan entiseen malliin, joka sentään on ollut hifk-kannattajien tavaramerkki jo parin vuosikymmenen ajan.
 

PeteX

Jäsen
Suosikkijoukkue
Töölön Vesa/Jokerit, Leeds Utd, Only Oranje
Otatko ne kävyt vittuun esarin alta?

Jos edes suurimmalle viholliselle, ifk:lle ei voi edes vittuilla katsomossa, niin kenelle sitten? En ollut itse noissa maalaustalkoissa mukana, mutta varaukseton tuki. Tollaista ryppyotsaista tärkeilyä ei jaksa kukaan.

Täältä myöskin peukku. Näköjään upposi.
 

tutzba

Jäsen
Onko nyt todellakin niin, että tästä (linkki ultrasjokerit.com-sivustolle) on tultu tähän (linkki mtv3.fi-sivustolle)? Nyt kun jengi rämpii todella syvällä, pitäisi ihan oikeasti luoda halliin kannustavaa ilmapiiriä, eikä mitään naurettavaa ja uskomattoman paljon myötähäpeää herättävää pissakakka-huumoria.

Oltiinko tätä lakanaa oikeasti mietitty? Siis oliko tämä koko porukan kannanotto, vai ainoastaan muutaman valioyksilön mukahauska-lakana? Jotain järkeä nyt tähän touhuun. Jokerifanit on kuitenkin olleet edelläkävijänä Suomessa - niin huonossa kuin pahassa. Ei kai tällaiseen tarvitse enää alentua.
 

Elazi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Red Wings
Mistä lähtien kannattaminen on ollut sitä, että haukutaan vastustajan joukkuetta ja faneja??

Ei oo kauaa, kun jokerifaneja kehuttiin edelläkävijöiksi ja yhdeksi parhaimmista faniryhmistä suomessa. Nyt ollaan kaukana siitä. Tottakai vähän täytyy aina vastustajillekin huutaa, mutta ei missään nimessä niin paljoa, että omien kannatus kärsii! Ennen oli yksinkertaisia huutoja ja taputuksia, jotka usein tarttuivat jokaiseen kannattajaan ympäri hallia. Nyt sai kuunnella vain vaikeita lauluja joihin osallistuu vain suurin osa eteläpäädystä. Uskon, että moni muukin kuin minä kuunteli kateellisena IFK-fanien kannatusta, heillä oli paljon parempi meininki kuin omilla.

Ja tää lakana on oikeasti kaiken huippu. Musta tuntu, että olisin ollut aikamatkalla ala-asteelle, siellä kun oon viimeksi kuullu tommosia juttuja.

Joukkue ja fanit olivat niin pettymys eilen. Eipä tee mieli ihan heti uudestaan tulla katsomoon.
 

TQoFE

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK, FREE SCHOLL!
Jätkät kannatteleee lakanaa missä on iso peenis. Noh kukin tyylillään. Säälittäväähän toi lähinnä on. Onneks hävittiin taas.

Ai se oli penis? Minä kun luulin vammaiseksi kalaksi.

Jos edes suurimmalle viholliselle, ifk:lle ei voi edes vittuilla katsomossa, niin kenelle sitten? En ollut itse noissa maalaustalkoissa mukana, mutta varaukseton tuki. Tollaista ryppyotsaista tärkeilyä ei jaksa kukaan.

Vittuilla saa ja pitääkin, mutta se pitää osata tehdä tyylillä. Jos ei osaa, kannattaa jättää väliin, siinä vain nolaa itsensä. Tuo peenis ja Pissa på IFK -jutut olivat ennen kaikkea naurettavia, säälittäviä ja mauttomia.

Kerrohan muuten, oliko tuo mielestäsi tyylikästä? Jos vastaus on kyllä, niin eipä mulla sitten muuta.
 

Blackie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Ihan harmitonhan tuo lakana on, mutta myötähäpeämittari räjähti kuitenkin. Jos aivoriihen tuloksena ei tuon nokkelampaa kuittia paikallisvastustajalle ole, niin aika heikoilla hangilla ollaan.

T: Raumalaiset syö kakkaa.
 

enigma

Jäsen
Suosikkijoukkue
TuusKi, Nikerit
Vittuilla saa ja pitääkin, mutta se pitää osata tehdä tyylillä. Jos ei osaa, kannattaa jättää väliin, siinä vain nolaa itsensä. Tuo peenis ja Pissa på IFK -jutut olivat ennen kaikkea naurettavia, säälittäviä ja mauttomia.

Kerrohan muuten, oliko tuo mielestäsi tyylikästä? Jos vastaus on kyllä, niin eipä mulla sitten muuta.

Ainakin omasta mielestäni humoristinen naljailu on sitä parasta "vittuilua". Tuon tyylikkäämmin ja hauskemmin ei sitä olisi voinut hoitaa. Tuskin ifk-kannattajat ottivat tuosta itseensä, ehkä päinvastoin. Nauroivat vain.

Parempi vaihtoehto toki olisi ollut jättää koko lakana esittelemättä ja keskittyä vain oman joukkueen kannatukseen mutta aivan sama, me ollaan hävitty tää kausi!
 

pappi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Näin vanhempana Jokeri kannattajana en oikein enää jaksa ymmärtää, että pitää kaiken maailman ala arvoisia lakanoita raahata katsomoon!
Kylläpä sitä kaipaakin sitä fani kulttuuria, joka oli alkoi vanhan hallin A 3 katsomosta divari aikana!
 

TQoFE

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK, FREE SCHOLL!
Ainakin omasta mielestäni humoristinen naljailu on sitä parasta "vittuilua". Tuon tyylikkäämmin ja hauskemmin ei sitä olisi voinut hoitaa.

Hmm, mielenkiintoista. Oma käsitykseni humoristisesta naljailusta ja tyylikkäästä "vittuilusta" kallistuu ennemmin tämän, 15.10. IFK-Kärpät -pelissä esitellyn lakanan puoleen.

Vai meninkö vanhanaikaiseen?

Jos olet oikeasti tuota mieltä, eikä mielipiteesi muutu seuraavan 10 vuoden kuluessa, niin otapa yhteyttä. Tarjoan kaljan. Mutta en jää seuraasi, kun nautit sitä.

Tuskin ifk-kannattajat ottivat tuosta itseensä, ehkä päinvastoin. Nauroivat vain.

Olimme äärimmäisen huvittuneita siitä, millaista jälkeä siellä Korkeasaaressa saadaankaan aikaan, kun antaa käteen lakanan ja maalia.
 

Jiri

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK, Stadi HC, Jatkoaika HC, Slavia Praha
Parempi vaihtoehto toki olisi ollut jättää koko lakana esittelemättä
No ainakin vedätte joukkueen kanssa yhtä köyttä. Siis sen osalta mikä on oikeasti parempi vaihtoehto ja mitä siellä kuitenkin lopulta tehdään. Tää fanien paikalliskamppailu on kyllä tehty luokattoman helpoksi. Pitänee vaihtaa rivalry olemaan ensisijaisesti (loistavien) Blues-fanien ja HIFK:n välinen juttu. Alas vajositte jo ajat sitten, pohjalla olette olleet pitkään, mutta näemmä siitä pohjastakin pääsee läpi. Tsemppiä kuitenkin ja parempaa huomista!
 

Blackie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Muistuu mieleen lakana HIFK:n fanikatsomosta 1999 finaaleissa Tepsiä vastaan, johon oli myös mulkku piirrettynä ja teksti "Turku imee Jortikkaa". Varmaan olisi ollut vaikea ymmärtää ilman piirrosta?
 

Joosef

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hifk
Ainakin omasta mielestäni humoristinen naljailu on sitä parasta "vittuilua". Tuon tyylikkäämmin ja hauskemmin ei sitä olisi voinut hoitaa. Tuskin ifk-kannattajat ottivat tuosta itseensä, ehkä päinvastoin. Nauroivat vain.

Todennäköisesti suurinta osaa paikalla olleista katsojista lakana tosiaan nauratti tai aiheutti ainakin hetkellisen hymyn. Mutta kenen tai minkä luulet sen naurun kohteena olleen? Lakanaan piirretyn meisselin? Kerta kaikkisen nokkelan vitsin mikä oli saatu lakanaan laitettua ja vielä ruotsinkielellä? Vai niihin kannattajiin jotka ylpeinä "teostaan" esitteli. Vai kävikö siinä taas niin että muutama kannattaja, yksi lyyrikko ja loistavan tulevaisuuden omaava kuvataiteilija sai kääntämään median ja osan jääkiekkoa seuraavasta kansasta koko Jokereiden kannattajakuntaa vastaan?

Minua ihmetyttää se että kun teillä on jo pitkän ollut tiivis ja innostunut kannustajajoukku joka jaksaa reissata sinne ja tänne omiaan kannustamaan niin miksi yhteisö ei saa niitä kusipäitä kuriin jotka tuovat tekemisillään itsensä usein kansan tietoisuuteen negatiivisessa sävyssä.

Oikeastaan minua ihmetyttää se että Jokerit organisaatio, eli se joka tätä koko hommaa pyörittää, ei selvitä keitä nämä "Valon Lapset" ovat jotka tekee kaikkensa jotta jokerit olisivat vihattu ja halveksittu ryhmä. Jos minä olisin vastuussa Jokereiden markkinoinnista ja viestinnästä niin olisin jo tarttunut toimeen...
 

Sam#9

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit
Otatko ne kävyt vittuun esarin alta?

Jos edes suurimmalle viholliselle, ifk:lle ei voi edes vittuilla katsomossa, niin kenelle sitten? En ollut itse noissa maalaustalkoissa mukana, mutta varaukseton tuki. Tollaista ryppyotsaista tärkeilyä ei jaksa kukaan.
Hienoa että joku Ultrista vaivautuu vastaamaan! Ja sillä kivalla teiniangstilla vieläpä!

Mun pääpointtini ei ollut tuon lakanan moralisointi, vaan meidän suhteellisen paskaan suuntaan menevän kannustuksen arvostelu. Tukeeko Ultrat todellakin Jokereita omilla kannustusmenetelmillään vai mistä siellä on kyse?
 

Jeffrey

Jäsen
faktahan on se, että Jokerifanit ovat saanet leiman otsaansa ja heidän/meidän tekemisiä seurataan ja moralisoidaan potenssilla siitä mitä muiden kannattajien. Tällä kaudella on lentänyt trukin rengasta ja palovarottimet ovat soineet muilla paikkakunnilla, mutta silti jostain Jokerifanien lakanasta revitään isoimmait jutut. Ei varmasti tarvitse edes muistuttaa siitä miten Jokerifanien aiheuttama palohälytys sai muurahaispesän kuhisemaan. Ehkä tässä jopa on syy miksi joku ultraseihin liittyy ja siellä hölmöilee. Eli saadakseen huomiota itselleen. Nytkin median huomion sai aika helpolla. Helpommalla kuin missään muualla. Itse olen erinäisistä syistä ollut silmätikkuna koko elämäni ja voin kyllä vakuuttaa, että ei se niin helppoa ole. Joskin mielestäni todella kohtuutonta keneltäkään tuomita kenenkään tekoa vaan sen takia kuka hän on tai mitä hän edustaa.

Kuten aikaisemminkin olen tässä ketjussa todennut niin varmasti sille on syynsä miksi Jokerien fanikatsomo on kuihtunut ja heikentynyt. Minun mielestäni sinne ei vain ole enää mielekästä mennä. 2000-luvun alussa siellä oltiin kaikki tuttuja toisillemme, juteltiin ja kaveerattiin kaikki keskenämme. Peliin pystyi jopa tulemaan "yksin" koska tiesi, että fanikatsomossa on aina kavereita. JA kannattaminenkaan ei ollut liian vaikeaa ja se oli hauskaa.

Joskus sitä tässä unelmoin, että jos sitä vaikka Pave ja esim. Ville saisi jonnekkin päin areenaa kasattua jonkun vähän yksinkertaisemman faniryhmän jossa olisi taas mielekkäämpää olla ja jossa voisi tyytyä vaikka ihan "janarikannustukseen" (Jokerit *klap* *klap* *klap* Jokerit...).
 

Masculine

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Jätkät kannatteleee lakanaa missä on iso peenis. Noh kukin tyylillään. Säälittäväähän toi lähinnä on. Onneks hävittiin taas.

Rehellisesti sanottuna pidän säälittävämpänä bluesfania joka vaihtaa suosikkojoukkueen tilalle Jokerit että pääsee kirjoittamaan pelkästään provoja ja muuta jatkuvaa arvostelua jokeriketjuihin.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös