Fanitoiminta ja sen seuraukset

  • 837 235
  • 2 865
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit
Jos tänäpäivänä tulisin eteläpäätyyn kokisin tilanteen vain noloksi. Koska istuisin/seisoisin hiljaa suurimman osan pelistä sen takia, että en vain millään tietäisi mitä pitää huutaa ja milloin.

Hyviä pointteja tässä keskustelussa muutenkin. Itse ehdin olla muutaman kauden ajan kausikorttilainen eteläpäädyssä, mutta täksi kaudeksi vaihdoin sieltä pois. Yksinkertaisesti vitutti viime kaudella seistä eteläpäädyssä (keskisektori), koska meininki oli mielestäni aivan hanurista.
Viime kaudella homma oli sitä, että paikaton katsomo vittuili keskikatsomon hiljaisuudesta, vaikka peli oli karmeaa paskaa.
Itse en viitsi pomppia, laulaa tms. kun Jokerit ei edes yritä tehdä maalia (Hanlon-kiekko) ja on häviöllä IFK:lle 0-3 tai johdossa SaiPaa vastaan 1-0.
Tähän voi joku nyt sanoa, että "joukkuetta pitää tukea myös huonoina aikoina blaa blaa blaa". Sitähän on myös hallilla oleminen, vaikka istuisi/seisoisi hiljaa huonoon peliin vittuuntuneena?
Toki olen katsomossa nyt ja aina, sillä olen itsekin näitä Areenan elinkautisvankeja.

Torstaina eteläpäädyn meno näytti oikein hyvältä ulkoa päin katsottuna, propsit siitä. Tosin "hata IFK" oli hauska huuto silloin yläasteella, nykyään aiheuttaa lähinnä myötähäpeää...

Anyway, toivotan fanikatsomolle hienoa kautta, itse nautin nyt Jokerikiekosta muualla ilman pelkoa "väärin kannattamisesta".
 

Lager Lager

Jäsen
Suosikkijoukkue
National Hockey League
Etelä-Eurooppalaisemmasta meiningistä peukku Eteläpäätyyn, mutta hyviä pointteja täällä, että toimintaan olisi ehkä hyvä saada enemmän jotain helpompaa kannustusta, jolla voitaisiin saada muutakin yleisöä mukaan.

Esim. Huuhkajien peleissä ei suomifanikatsomon hiljaisista lauluista oikein saa mitään selvää, koska laulajia on liian vähän ja omasta mielestäni sitä laulufanikulttuuria ei koskaan saada Suomeen kunnolla iskostettua. Me ollaan loppupeleissä sen verran juroa ja ujoa kansaa, joka ei tunteitaan näytä, muuta kuin humalassa. Itsekin uskallan baarin karaokeen laulamaan aina yhtä ja samaa laulua vasta promilleluvun alkaessa kahdella.
 

tutzba

Jäsen
Taas oltiin menty matsin jälkeen. Ei edes jaksa yllättyä, vituttaa vaan.

Muutama kysymys näille vittumarkoilla: Onko nyt sitten hyvä mieli kun pääsitte mätkimään viatonta sakkia? Kasvoiko ego? Paraneeko Jokereiden otteet tuolla tavalla? Paraneeko todellisten fanien maine? Onko teoilla oikeastaan mitään positiivista vaikutusta mihinkään?

Vittu.
 

MaroqC

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
En tarkemmin tiedä mitä tapahtui, mutta sen nyt ainakin selvästi näki, että porukkaa juoksi E7 katsomosta alas ja yritti päästä tonne F-katsomoon, missä Tepsin fanit sijaitsivat. Turvamiehet ym. poliisit taisi päästä sen verran väliin, ettei he ihan katsomoon asti päässeet? Ja en tiedä mahdollisista pelin jälkeisistä konflikteista.
 

Rautapohkeet

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Voi herran jestas jos on todellista! Onko se nyt oikeasti niin vaikea olla tappelematta! Hävettää niin vietävästi...
 

Sabe36

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Taas oltiin menty matsin jälkeen. Ei edes jaksa yllättyä, vituttaa vaan.

Ei kyllä yllättänyt itseänikään tuo tilanne. Siinä oli ensin jotain huutoa puolin ja toisin. En tiedä mistä oli lähtenyt, mutta päättyi kuitenkin siihen että E7:n väki yritti rynnätä TPS-fanien katsomoon. Aluksi käytävällä ei ollut kuin kaksi järkkäriä ja heistä se miespuoleinen sai ainakin jonkun verran osumaa yrittäessään pitää kyseiset herrat pois tepsifanien katsomosta. Apuvoimia saapui paikalle suht nopeesti ja tilanne saatiin rauhoittumaan. Tämä oli se mitä itse näin E5-katsomosta. En tosin tiedä mitä sen jälkeen tapahtui alakerroksessa, sillä sinne suurin osa järkkäreistä ja poliiseista suht rivakasti poistui.

Nämä tilanteet ovat kyllä ihan liian tuttuja tapahtumia. Jokainen niistä on mielestäni liikaa. En sano sitä etteikö niihin myös muiden joukkueiden fanit satunnaisesti syyllisty, mutta valitettavasti jokereiden kohdalle niihin törmää kovin usein. Niin hallilla kuin lehdistäkin lukien. En myöskään tarkkaan tiedä mikä jokerikannattajien faniporukoiden rakenne on. Onko siellä erikseen joku tietty erillinen porukka joka lähtee hallille vain tappelut mielessä vai kuuluvatko kaikki samaan Faniporukkaan? Ultras on ilmeisesti ainakin yksi jokereiden kannattajaryhmä, mutta onko se ainut?

Muistan että joskus jotain porukkaa veti Pave-niminen kaveri. En tiedä onko enää porukoissa mukana, mutta hän ainakin oli aikoinaan katsomoväkivallan puolesta. Sinänsä koominen tilanne on jäänyt mieleen noin kymmenen vuoden takaa Turusta ottelusta TPS-Jokerit. Jokerikannattajia istui edessämme ja kotijoukkueen mennessä johtoon tottakai juhlimme maalia, mutta emme provosoineet vastustajan faneja mitenkään muuten kuin avoimesti iloitsemalla maalista. Yht'äkkiä tämä Pave nousee ylös kääntyy ja ottaa vieruskaveriani kurkusta kiinni ja alkaa rutistaa. Kehoitti vielä muitakin faneja käymään kimppuumme. Siitähän soppa syntyi, mutta tilanne rauhottui järkkäreiden ja poliisien toimesta suht nopeasti, eikä kummallekaan osapuolelle tullut suurempia henkilövahinkoja. Se mikä tekee asiasta erityisen koomisen on se, että muutama päivä tästä eteenpäin oli jossain lehdessä juttu tästä Pavesta ja jokereiden kannattajaryhmästä muutenkin. Siinä jutussa Pave kertoi kirkkain silmin vastustavansa kaikkea väkivaltaa katsomoissa ja tuomitsee jyrkästi kaikki siihen syyllistyvät. Lähestyin tämän jälkeen Pavea sähköpostilla ja kysyin näkeekö hän mitään ristiriitaa tämän lehtijutun ja sen välillä, että hän itse kävi 16-vuotiaan kaverin kimppuun ilman mitään muuta syytä kuin kotijoukkueen johtomaali. No, eipähän tämä Pave ikinä siihen vastannut. Samanlainen munaton vastuunpakenija kuin kaikki muutkin.

Tarkoitukseni ei siis ole tuomita jokeri-kannattajia, koska itsekin tunnen lukuisia hyviäkin tyyppejä. Näille rähinäkannattajille ei kyllä sympatioita löydy. Itse henkilökohtaisesti kunnioitan kaikkien muiden seurojen kannattajia ja annan heidän juhlia menestystä jos siihen on aihetta, vaikka se välillä vituttaakin. Siltii sen aidon ilon pois ottaminen heiltä on väärin. Oli keino mikä hyvänsä.
 

Ilmala

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit
Taas oltiin menty matsin jälkeen. Ei edes jaksa yllättyä, vituttaa vaan.

Muutama kysymys näille vittumarkoilla: Onko nyt sitten hyvä mieli kun pääsitte mätkimään viatonta sakkia? Kasvoiko ego? Paraneeko Jokereiden otteet tuolla tavalla? Paraneeko todellisten fanien maine? Onko teoilla oikeastaan mitään positiivista vaikutusta mihinkään?

Vittu.
Ai taas mentiin? Kiittos tiedosta, mutta ainakaan yksikään Jokerifani ei ollut mukana, jos näin on käynyt. Mutta tiedät varmasti paremmin.

Viisi joutui putkaan ennen matsia. Terassilla laulaminen on kuulema sallittua, mutta meiltä ilmeisesti kiellettyä. Koko orkesteri palasi stadiin matsin jälkeen.

Hyvä reissu ja kosteat jatkot!
 

Saikka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tyhmät ihmiset ja epähauskat läpät.
Ai taas mentiin? Kiittos tiedosta, mutta ainakaan yksikään Jokerifani ei ollut mukana, jos näin on käynyt.

Ei tietenkään. Ei ikinä. Aina ne ovat omalla kyydillä tulleita faneja jotka likaavat muiden maineen. Paskan marjat.

Sen mitä itsekin F3:sesta tilannetta seurailin niin jotain pientä vääntöä oli ja Jokereita kannattavalta kaverilta tuli matsin jälkeen vahvistus että Jokerifanit olivat ne jotka koittivat hässäkkää saada aikaiseksi.
 

mackeri

Jäsen
Suosikkijoukkue
täysin epäoikeudenmukaiset munkkimaalit
Jokerikannattajista suurin osa hävisi katsomosta jossain vaiheessa peliä, ja myöhemmin osa yritti tulla meidän katsomoon, luulivat kai että sieltä näkee paremmin peliä tms. En tiedä. Mutta turha näitä on yleisillä foorumeilla setviä, kukin ryhmä hoitakoon oman ongelmansa sisäisesti.
 
Suosikkijoukkue
AIK
Jokerikannattajista suurin osa hävisi katsomosta jossain vaiheessa peliä, ja myöhemmin osa yritti tulla meidän katsomoon, luulivat kai että sieltä näkee paremmin peliä tms. En tiedä. Mutta turha näitä on yleisillä foorumeilla setviä, kukin ryhmä hoitakoon oman ongelmansa sisäisesti.
Kiva, että säkään et setvi niitä yleisillä foorumeilla. ;)

Eipä paikan päällä ollut kuin n. 70-80 Jokerikannattajaa, joista valtaosa taisi allekirjoittaneen tavoin siirtyä ensimmäisen erän jälkeen nauttimaan turkuhallin ravintolapalveluista, koska Jokereiden peli oli aikamoista kuraa sen katsomosta nähdyn 1. erän perusteella.
 

Sam#9

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit
Kyllä meidän fanitoimintamme on laskenut jopa joukkueen esityksiä alemmalle tasolle ja se jos mikä on saavutus. Ultras mulkkujen kannustuksesta nautti varmasti koko oma joukkueemme täysin rinnoin. ifk:ta junnut huutelivat tänäänkin erinäisin maustein tuplasti oman joukkueen nimeä enemmän. Mä oon varmaan liian vanha että ymmärtäisin moista käytöstä, mutta voisko joku sieltä mulkun heiluttamiskatsomosta avartaa vanhaa?
 

Jyty

Jäsen
Suosikkijoukkue
käyttää lehväslukkoa logonaan.
Jokerit-HIFK ottelussa näkyy olleen, ei niin paras mahdollinen, lakana kovinkin hyvin esillä.

MTV3:n uutinen

Kukin tyylillään, mutta olisi niitä parempiakin vaihtoehtoja olemassa, vaikka vastassa onkin rakas naapuri.
 

Tuoppi

Jäsen
Jokerit-HIFK ottelussa näkyy olleen, ei niin paras mahdollinen, lakana kovinkin hyvin esillä.

MTV3:n uutinen

Kukin tyylillään, mutta olisi niitä parempiakin vaihtoehtoja olemassa, vaikka vastassa onkin rakas naapuri.

Räkänauru tolle uutisoinnille! Kyllä on uutiset vähissä kun pitää jääkiekko-ottelun lakanoista kirjoitella... IS oli paras: IFK:ta rienattiin törkylakanalla! Onneksi en juonut mitään kun luin ton. :D
 

Sammy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Räkänauru tolle uutisoinnille! Kyllä on uutiset vähissä kun pitää jääkiekko-ottelun lakanoista kirjoitella... IS oli paras: IFK:ta rienattiin törkylakanalla! Onneksi en juonut mitään kun luin ton. :D

Voi olla uutiset vähissä, mutta on tuo lakana kyllä säälittävyydessään huono, erittäin huono. Ei varmaan kukaan jokerifani voi olla ylpeä tuosta?
 

Sam#9

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit
Räkänauru tolle uutisoinnille! Kyllä on uutiset vähissä kun pitää jääkiekko-ottelun lakanoista kirjoitella... IS oli paras: IFK:ta rienattiin törkylakanalla! Onneksi en juonut mitään kun luin ton. :D
Kirjoitusasun perusteella luokittelisin yllä olevan nimimerkin hieman itseäni nuoremmaksi ja oletan tekstin perusteella, että olet jopa eteläpäädyn kannajistoa. Voisitko vaikka sinä arvon Tuoppi valistaa nykyistä kannatuskulttuurimme punaista lankaa?
 

Tuoppi

Jäsen
Typerä ja lapsellinen tuo lakana oli mutta harmiton. Ehdottomasti kevyimmästä päästä mitä jääkiekkofanien toimesta voidaan tehdä tai on tehty. Ei missään nimessä niin vakava asia että olisi minkään sortin mediahuomion arvoinen. Vähän samaan tapaan voisi kirjoitella kuinka jokerifanit uhkailee ja lietsoo vihaa tiettyä ihmisryhmää kohtaan huutamalla "hata IFK".

Ja ei. En ole eteläpäädyn porukkaan.
 

Sam#9

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit
Typerä ja lapsellinen tuo lakana oli mutta harmiton. Ehdottomasti kevyimmästä päästä mitä jääkiekkofanien toimesta voidaan tehdä tai on tehty.
Tää on just sitä asennetta mitä mä arvostan näissä nykyisissä wanna-be Jokereissa. Täysin harmiton ja kevyimmästä päästä oleva kannustus, jolla todellakin tuetaan omaa joukkuetta. Ja tyylillä.

Tuu muuten selittämään ton lakanan viesti mun 3-v likalle, joka matsissa kyseli tuosta lakanasta. Mä en osannut avata tuota sanomaa sille. Se kysyi että kannatetaanko siinä Jokereita, johon oli varsin helppo vastata että ei.

Saikohan muuten samainen jengi tappelua aikaan ylätasanteella. 15-20 junnua tuli silmät kiiluen vastaan ulkosalla ja hakivat ilmeisesti punaista väriä. Fanitoimintaa kevyimmästä päästä tämäkin?
 

Tuoppi

Jäsen
Tuu muuten selittämään ton lakanan viesti mun 3-v likalle, joka matsissa kyseli tuosta lakanasta. Mä en osannut avata tuota sanomaa sille. Se kysyi että kannatetaanko siinä Jokereita, johon oli varsin helppo vastata että ei.

Miten selität vaikka henkan ja maukan alusvaatemainokset? Matsissa pyllyään minihameissa pyörittävät tytöt? Jonkun ajattelemattoman mulkeron joka huutelee vieressä törkeyksiä? Tai koulussa/päiväkodissa joku pojankoltiainen piirtää lakanassa esiintyneen elimen kaikkien nähtäväksi?

Sillon kun muut argumentit loppuu niin vedetään lapset mukaan. Päivittäisessä elämässä on paljon asioita joita lapsi ei ymmärrä. Ihan oikein asian tytölle selitit mitä minä siihen lisäämään.

Oletko muka oikeasti sitä mieltä että tuo lakana oli muka uutisoinnin arvoinen asia?
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
...Oletko muka oikeasti sitä mieltä että tuo lakana oli muka uutisoinnin arvoinen asia?

Ehdottomasti, kertoo sitä kannattelevien Jokerifanien älykkyyden tason...

No joo, lakana ei varmasti järkytä yhdenkään normaalin ihmisen elämää ja lapsetkin selviävät siitä, mutta sen tarkoitus jäi itselle arvoitukseksi. Lakanan kohdalla on menty siitä mistä aita on matalin eli amispojat ovat varastaneet äidin lakanan juodessaan Karjalaa ennen peliä ja ammentaneet koko viisautensa siihen.
 
Viimeksi muokattu:

Rontti

Jäsen
Suosikkijoukkue
paska kiekko
Tämä oli nyt vissiinkin sellainen tivo, joita niin kovasti halutaan lisää katsomoihin? Kyllä siitä näki, että hommaan oli uhrattu rutkasti aikaa, vaivaa ja ennen kaikkea mielikuvitusta. Olen nähnyt myös lahtelaisten vanien kotikutoisia lakanoita, nekin ovat olleet suloisia.

Jokruvanit on silti ihan suvereeneja.
 

vision

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Jätkät kannatteleee lakanaa missä on iso peenis. Noh kukin tyylillään. Säälittäväähän toi lähinnä on. Onneks hävittiin taas.
 
Edellisellä katastrofikaudella katsomossa sentään ei vajottu samaan paskaan kuin joukkue, nyt ryvetään näköjään sielläkin samoissa sfääreissä. Voisiko joku asianomainen kertoa että mitähän vittua tuollakin aivo-oksennuksella taas haettiin? Oliko jonkun mielestä hyvä läppä, käsi ylös? Joukkueen tukemisen ja kannustuksen kanssa tuolla ei ainakaan ollut mitään tekemistä, onneksi sentään Jokerifaneilla on maine muuten sen verran hyvässä kunnossa että voi tällaisiakin pikku lapsuksia päästää katsomoon.

Tässä alkaa oikeasti olemaan pikkuhiljaa sitä mieltä että divarikierros olisi se paras juttu mitä Jokereille ja kannattajille voisi tapahtua, putoaisipahan paska rattailta niin organisaatiossa kuin faniryhmissäkin. Ei olla kaukana siitä tilanteesta että melkein hävettää värin tunnustaminen, niin totaalista on perseily Jokereissa ja sen ulkopuolella kaikilla tasoilla ollut jo pitkään.
 

Sam#9

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit
Miten selität vaikka henkan ja maukan alusvaatemainokset? Matsissa pyllyään minihameissa pyörittävät tytöt? Jonkun ajattelemattoman mulkeron joka huutelee vieressä törkeyksiä? Tai koulussa/päiväkodissa joku pojankoltiainen piirtää lakanassa esiintyneen elimen kaikkien nähtäväksi?

Sillon kun muut argumentit loppuu niin vedetään lapset mukaan. Päivittäisessä elämässä on paljon asioita joita lapsi ei ymmärrä. Ihan oikein asian tytölle selitit mitä minä siihen lisäämään.

Oletko muka oikeasti sitä mieltä että tuo lakana oli muka uutisoinnin arvoinen asia?
Mulle lapset ovat todellakin arkipäivää ja argumentit ei ihan heti lopu. Älä siitä huoli. Sullekin kenties lapsia joskus siunautuu ja maailmankuva saattaa jopa avautua. Silloin ei ehkä kaikenmaailman mulkun heiluttelut julkisilla paikoilla ole noin hyväksyttäviä, kuin tämän iltaisessa matsissa.

Ja joo olen todella iloinen että asia uutisoitiin. Ja vieläpä oikein kuvan kanssa, jotta koko suku saa olla jälkikasvustaan ylpeänä. Olen aivan varma, että hyvin marginaalinen osa tänään Jokereita hallilla kannattaneista ovat ylpeitä tuosta lakanasta. Sääli kun sinä kuulut tuohon pienempään porukkaan.

Ja mulle ei todellakaan tee vaikeuksia selittää cheerleadereiden tarpeellisuuta tyttärelle. Se kyllä tietää niiden tarkoitusperät.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös