Pokerikeskustelu

  • 902 418
  • 6 377

OneBigRed

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Nyt on kyllä pakko kysyä että moneenko 1500$ buy-in turnaukseen olet itse osallistunut?

Tuolla BI:n määrällä ei ole mitään helvetin merkitystä siihen miten typerä kippisi oli. Ja dead money olit ihan varmasti jos paskat meni housuun ässien kanssa preflopissa.

En suosittele ostamaan suoraan sisään tuon kokoluokan turnauksiin jos

A) et vieläkään ymmärrä miksi kippisi oli älyvajaa

B) Perse ei kestä pelata noita ilman pelkoa "buy inin menettämisestä ensimmäisessä kädessä"

Jos taas olit sisällä satelliitin kautta, niin et silloin et ollut "menettämässä" 1500$.
 

Kapo

Jäsen
Nyt alkaa meikäläiselle riittää. Ihmiset tulevat suu vaahdossa nillittämään ilman häivääkään tietoa tilanteesta. Lisäksi jokainen näistä neropateista olisi pudonnut kahdessa minuutissa 1800$ köyhempinä.
 

TML

Jäsen
Nyt alkaa meikäläiselle riittää. Ihmiset tulevat suu vaahdossa nillittämään ilman häivääkään tietoa tilanteesta. Lisäksi jokainen näistä neropateista olisi pudonnut kahdessa minuutissa 1800$ köyhempinä.

Hehee. Nyt alkaa lähteen hyvää settiä. Espoon Ivey kertoo nyt köyhille paskoille miten pelataan.

Toi BINi homma on ihan selkee. Se on ihan sama pelaako joku tällä foorumilla 10$ turnauksen ja kippaa samassa tilanteessa AA:n, tai että pelaako 1,5k$ turnauksen ja kippaa AA:n samassa tilanteessa. HUONO KIPPI!
Jos tosiaan on että molemmat pelaavat rollinsa edellyttävää peliä.
Jos taas pelasit isompaa turnausta mitä oikeasti pelaat, niin kuinka EV+ se taas oli?

GG
 

Pihvi

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK, ÄTPPOMK, Everton FC, Canucks
On kyllä melko sairas jako, jos pojat sai yhdessä kierroksessa rojut keskelle pf noilla hanskoilla. $1500+$300 turneessa. Harmi ettei rolli riitä noin isoon, jos meininki on tollasta.
 

Vinyl

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aravirran kovuus
Nyt alkaa meikäläiselle riittää. Ihmiset tulevat suu vaahdossa nillittämään ilman häivääkään tietoa tilanteesta. Lisäksi jokainen näistä neropateista olisi pudonnut kahdessa minuutissa 1800$ köyhempinä.

Eli uskot asian vain jos Noose tulee kertomaan sinulle että kippisi oli aivan karmea.
 

Kapo

Jäsen
Hehee. Nyt alkaa lähteen hyvää settiä. Espoon Ivey kertoo nyt köyhille paskoille miten pelataan.
Tämäntasoista settiä on sinulta tottunut näkevän kaikessa mikä vähänkään liittyy Bluesiin tai Espooseen. Surullista.

Toi BINi homma on ihan selkee. Se on ihan sama pelaako joku tällä foorumilla 10$ turnauksen ja kippaa samassa tilanteessa AA:n, tai että pelaako 1,5k$ turnauksen ja kippaa AA:n samassa tilanteessa. Jos tosiaan on että molemmat pelaavat rollinsa edellyttävää peliä.
Jos taas pelasit isompaa turnausta mitä oikeasti pelaat, niin kuinka EV+ se taas oli?

Ja tässä taas osoitus siitä että kommentoidaan tietämättä mitään tilanteesta.
 

OneBigRed

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Nyt alkaa meikäläiselle riittää. Ihmiset tulevat suu vaahdossa nillittämään ilman häivääkään tietoa tilanteesta. Lisäksi jokainen näistä neropateista olisi pudonnut kahdessa minuutissa 1800$ köyhempinä.

Viestini sävy oli ihan suoraa palautetta edeltävästä keulimisestasi. Viesteistäsi päätellen sinulla ei ole kovin paljon varaa mussuttaa näille kavereille jotka yrittävät sinulle jotain pokerista selittää.

Aikamoisia helmiä olet tämän asian tiimoilta heitellyt. Jos oikeasti uskot että 1500 turnauschippiä muuttaa arvoaan sen mukaan onko niistä maksettu 10$ tai 1500$, niin kannattaa kyllä silloin lukea tarkkaan jos sopuli tai joku muu pokerista paljon sinua enemmän ymmärtävä yrittää asioita selittää.

Kapo kirjoitti:
Stäkin nelinkertaistus ensimmäisessä kädessä ei muuta minun mahdollisuuksiani päästä rahoille yli 2000 osallistujan joukosta yhtään mitenkään.

Ei jumalauta.
 

TML

Jäsen
Tämäntasoista settiä on sinulta tottunut näkevän kaikessa mikä vähänkään liittyy Bluesiin tai Espooseen. Surullista.

Aivan. Eli minulta olisi liiennyt sympatiaa pelaajalle Utsjoelta joka olisi tehnyt saman.

Hyvä että otit tuonkin kortin käyttöösi. btw. Vedät aika kuollutta nyt tässä keskustelussa.
 

Kapo

Jäsen
On kyllä melko sairas jako, jos pojat sai yhdessä kierroksessa rojut keskelle pf noilla hanskoilla. $1500+$300 turneessa. Harmi ettei rolli riitä noin isoon, jos meininki on tollasta.

No perhana, minäpä kerron mikä oli homman nimi.

Turnee oli 2005 WSOP:n 1500$ NLH. 300$ oli sivubetti kolmen kaverin kanssa joiden kanssa olimme lähteneet Vegasiin juhlimaan valmistumistamme aikomuksena pelata pari kappaletta noita halvimpia 1500 taalan turneita.

1500$ turnee on sellainen raha että sellaisiin ei ole varaa, ainakaan jos niitä pelaisi useammin. Eli siis EV- ja kunnolla. Olen niitä siis pelannut kaksi kappaletta, puhtaana aikomuksena haistella ilmapiiriä ja nauttia WSOP-tunnelmasta rankkan juhlimisen ohella. Tuon kipin ansiosta selvisin toiselle päivälle ja pääsin pelaamaan monen kuuluisan pelurin kanssa. Vedon tosin hävisin parilla tunnilla.

Edit. Mahtaa OneBigRediä hävettää. Monta kertaa olen tässä ketjussa jo sanonut että jos ei tiedä tilanteesta niin ei kannata rähjätä.
 
Viimeksi muokattu:

Vinyl

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aravirran kovuus
No perhana, minäpä kerron mikä oli homman nimi.

Turnee oli 2005 WSOP:n 1500$ NLH. 300$ oli sivubetti kolmen kaverin kanssa joiden kanssa olimme lähteneet Vegasiin juhlimaan valmistumistamme aikomuksena pelata pari kappaletta noita halvimpia 1500 taalan turneita.

1500$ turnee on sellainen raha että sellaisiin ei ole varaa, ainakaan jos niitä pelaisi useammin. Eli siis EV- ja kunnolla. Olen niitä siis pelannut kaksi kappaletta, puhtaana aikomuksena haistella ilmapiiriä ja nauttia WSOP-tunnelmasta rankkan juhlimisen ohella. Tuon kipin ansiosta selvisin toiselle päivälle ja pääsin pelaamaan monen kuuluisan pelurin kanssa. Vedon tosin hävisin parilla tunnilla.

No mikset tätä ottanut heti ensimmäisessä postissasi esille vaan kävit vetämään jotain ihme marttyyriroolia. Edelleenkin tuo kippisi on huono ratkaisu, mutta kun kyseessä on tuollainen tapahtuma niin ymmärrän sen. Halusit fiilistellä isoa turneeta.
 

Kapo

Jäsen
No mikset tätä ottanut heti ensimmäisessä postissasi esille vaan kävit vetämään jotain ihme marttyyriroolia.

Minusta ei ollut relevanttia tuoda sitä esille koska alkuperäisessä viestissäni vastasin vain että on tilanteita joissa minä pidän ässien foldaamista ennen floppia hyvänä ratkaisuna.

Marttyyriroolista sen verran että mielestäni keskustelimme parin kirjoittajan kanssa ihan asiallisesti kunnen nämä morgothit, onebigredit ja apzut kävivät kimppuuni pitkin vittua olleilla oletuksillaan.
 

Morgoth

Jäsen
Ehkäpä sinunkin kannattaisi koettaa joskus maksaa rahaa turnaukseen osallistumisesta.

Tähän asti olen valitettavasti joutunut maksamaan ihan itse. Kunpa löytyisikin joku joka maksaisi mun puolesta, mutta pelaan vain turnauksia joissa putoaminen ensimmäisellä kierroksella ei kirpaise paljon, jos mahdollisuus saada 50 % todennäköisyydellä 4 kertainen stäkki heti alussa. Helvetin hienoa, jos sä olet niin hyvä että voitat turnaukset ilman tuollaistakin mahdollisuutta.

Mitä järkeä esim. survoa 90 % roillista johonkin helvetiin isoon turnaukseen ja pelata siellä pelko perseessä, koska rahatta jääminen olisi katastorfi vai pitäisikö ottaa pankista 10000 € laina ja mennä ensin vuonna WSOP Main Eventiin tai jopa HORSE ja tulla tänne elvistelemään jollakin paskalla AA-kipillä? "Vittu mä pelasin 50000 € HORSEssa, niin olkaat te NL50 runkkarit hiljaa".
 

Morgoth

Jäsen
Onhan se nyt aivan vitun sama häviääkö sen kympin tai tuhat arvotonta chippiään kuin riskeerata 1500$ buy-in ja 300$

En ymmärtänyt ässä kippia ja ymmärrän vielä vähemmän että mitä vittua teit edes tuossa turnauksessa? Jos joku helvetin 300$ veto ja 1500$ buy-in menettäminen on noin paljon kirpaisee, niin olet ihan väärän koko luokan turnauksissa. Voihan sitä vain kippailla niin aika kauan saa istua turnauksessa, mutta käsittääkseni tarkoituksena turnauksissa on voittaa rahaa eikä vain fiilistellä?
 

Kapo

Jäsen
En ymmärtänyt ässä kippia ja ymmärrän vielä vähemmän että mitä vittua teit edes tuossa turnauksessa? Jos joku helvetin 300$ veto ja 1500$ buy-in menettäminen on noin paljon kirpaisee, niin olet ihan väärän koko luokan turnauksissa.

Mitä järkeä esim. survoa 90 % roillista johonkin helvetiin isoon turnaukseen ja pelata siellä pelko perseessä, koska rahatta jääminen olisi katastorfi vai pitäisikö ottaa pankista 10000 € laina ja mennä ensin vuonna WSOP Main Eventiin tai jopa HORSE ja tulla tänne elvistelemään jollakin paskalla AA-kipillä? "Vittu mä pelasin 50000 € HORSEssa, niin olkaat te NL50 runkkarit hiljaa".

Näiden kahden suorituksen jälkeen ei nimimerkki Vinylkaan varmaan ihmettele miksi tuli välillä hiukan kimpaannuttua.
 

Morgoth

Jäsen
Näiden kahden suorituksen jälkeen ei nimimerkki Vinylkaan varmaan ihmettele miksi tuli välillä hiukan kimpaannuttua.

Kun et keksinyt enää muuta järkevää perustetta "nerokkaalle" ässien kippaamisella otit tämän olin Vegasissa 1500$ turnauksessa-kortin esille.

Minkä kokoisia turnauksia ja rahapyötiä noin yleensä pelaat?
 

palle fontän

Jäsen
Suosikkijoukkue
RDS
Hitaiden tasojen sittarissa todella huonoja vihuja vastaan vielä voisin kipin ymmärtääkin, koska 4way-allareiden jälkeen olisi kolme kaveria poissa ja pelaisit lähinnä kahdesta muusta rahasijasta 4-5 muun vihun kanssa.

Perässä ICM-tulokset...
Koodi:
[B]Player		Chips	1st	2nd	3rd	Equity[/B]
Player 1	1000	0.1000	0.1444	0.1722	$12.78
Player 2	1000	0.1000	0.1444	0.1722	$12.78
Player 3	1000	0.1000	0.1444	0.1722	$12.78
Player 4	1000	0.1000	0.1444	0.1722	$12.78
Player 5	1000	0.1000	0.1444	0.1722	$12.78
Player 6	5000	0.5000	0.2778	0.1389	$36.11
Player 7	0	0.0000	0.0000	0.0000	$0.00
Player 8	0	0.0000	0.0000	0.0000	$0.00
Player 9	0	0.0000	0.0000	0.0000	$0.00
Player 10	0	0.0000	0.0000	0.0000	$0.00

Kipillä ICM:n mukainen equity varmaankin jonkin verran yli $11 (heron korotti, joten alle 1000:n stäkki), maksulla kyseisen käden equity x $36. Arvioisin, että n. 40% x $36 = $14.4. Kannattaa myös huomioida, että jos sankari on pöydän paras pelaaja, niin isolla stäkillä jyrätään muiden yli, eli etu on mielestäni suurempi kuin normistäkillä.

(kaikki tämä sen takia, että julli pitää numeroista...)
 

ApZu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Beijing Nordic Vikings
No perhana, minäpä kerron mikä oli homman nimi.

Turnee oli 2005 WSOP:n 1500$ NLH. 300$ oli sivubetti kolmen kaverin kanssa joiden kanssa olimme lähteneet Vegasiin juhlimaan valmistumistamme aikomuksena pelata pari kappaletta noita halvimpia 1500 taalan turneita.

1500$ turnee on sellainen raha että sellaisiin ei ole varaa, ainakaan jos niitä pelaisi useammin. Eli siis EV- ja kunnolla. Olen niitä siis pelannut kaksi kappaletta, puhtaana aikomuksena haistella ilmapiiriä ja nauttia WSOP-tunnelmasta rankkan juhlimisen ohella. Tuon kipin ansiosta selvisin toiselle päivälle ja pääsin pelaamaan monen kuuluisan pelurin kanssa. Vedon tosin hävisin parilla tunnilla.

Edit. Mahtaa OneBigRediä hävettää. Monta kertaa olen tässä ketjussa jo sanonut että jos ei tiedä tilanteesta niin ei kannata rähjätä.

Taa perustelu ei edelleenkaan muuta asiaan miksikaan, siita etta karmea kippi pokerinakokulman kannalta.

Ja olin jopa oikeessa siina etta pelasit liian isoa kassallesi.

Jos taas puhutaan sentimentaalisista perusteluista, niin kenties ok.....Mutta ei se edelleenkaan ole mikaan hieno muuvi. Jos kerran noita haluaa pelata niin miksi ei sitten pelaisi voitosta. Turhaa tuollainen saatanan kituuttaminen mukana, pelkastaan pelaamisen ilosta. Itse ainakin osallistun turnauksiin voittaakseni niissa, en sen kokemuksen takia. Ymmartaakseni tama idea on monella muullakin turnauksiin osallistumisen takana.Mutta jokainen tyylillaan.

Ps. Josko viela kertoiset mitka mun oletuksista oli pain vittua?
Pps. kannattaa postata taa vaikka pokeritiedon sivuille ja kysella oliko hyva muuvi? Sielta saat vastauksia aina NL50-tasolta aina tuonne NL20000-tasolle. Melkeinpa veikkaisin, etta 99% pitaisi kippia huonona ja 1% ois jotain trolleja.


Peleja
 
Viimeksi muokattu:

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
Jos otetaan sellainen kuviteltu esimerkki seuraavaksi että pelaat turnauksen WSOP-turnauksen ekaa jakoa Las Vegasissa ja juuri kun ensimmäinen käsi on jaettu ja käteen on tullut AA, niin viereen kävelee Jessica Alba ja kuiskaa korvaan että eiköhän lähdetä pikapanoille yläkertaan mulla on ihan pari minuuttia aikaa, niin siinä vaiheessa Ässien foldaaminen on ainoa oikea ratkaisu. Muuten se on yhtä tyhmää kuin täyttää lottokuponki ja jättää viemättä se kioskille, että saa lauantai-iltana jännittää arvonnan aikana ihan tosissaan.
 

Major Julli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Puttosen, Järvelän ja Ranniston potkut
Perässä ICM-tulokset...
Koodi:
[B]Player		Chips	1st	2nd	3rd	Equity[/B]
Player 1	1000	0.1000	0.1444	0.1722	$12.78
Player 2	1000	0.1000	0.1444	0.1722	$12.78
Player 3	1000	0.1000	0.1444	0.1722	$12.78
Player 4	1000	0.1000	0.1444	0.1722	$12.78
Player 5	1000	0.1000	0.1444	0.1722	$12.78
Player 6	5000	0.5000	0.2778	0.1389	$36.11
Player 7	0	0.0000	0.0000	0.0000	$0.00
Player 8	0	0.0000	0.0000	0.0000	$0.00
Player 9	0	0.0000	0.0000	0.0000	$0.00
Player 10	0	0.0000	0.0000	0.0000	$0.00

Kipillä ICM:n mukainen equity varmaankin jonkin verran yli $11 (heron korotti, joten alle 1000:n stäkki), maksulla kyseisen käden equity x $36. Arvioisin, että n. 40% x $36 = $14.4. Kannattaa myös huomioida, että jos sankari on pöydän paras pelaaja, niin isolla stäkillä jyrätään muiden yli, eli etu on mielestäni suurempi kuin normistäkillä.

(kaikki tämä sen takia, että julli pitää numeroista...)

Da truth. Toki otin suckerina edgekortin itselleni todetessa että "todella huonoja vihuja vastaan ...", mutta sekään ei riitä näillä luvuilla. Mitä tulee sitten sankarimme Kapon suoritukseen, matemaattisesti päin hanuria, mutta ymmärrän kyllä että WSOP-pöydässä (oliko bracelet vai ei?) haluaisi ehkä viihtyä ekan kädenkin yli. Mutta turha keuhkota muille jos unohtaa mainita sen ekassa viestissään. Naulathan voi kipata, mutta syyt pitää perustella.

Heitetääs sitten kyssäri toisinpäin, elikkä missä tilanteessa maksaisitte viidentenä allarit kädellä 43s?
 

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
Väännetään nyt vielä veistä haavassa, että siltä saisi vielä paljaalla. No juuri tuollaisiin tilaisuuksiin ne sopivat on vitamiinit keksitty.

Pitihän se silti arvata, että joku taka-ajatus sillä tietenkin oli...

tuo ässien foldaaminen menisi johonkin kirjaan scary moneyn määrityksestä. tai weak playn.
 

Pihvi

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK, ÄTPPOMK, Everton FC, Canucks
Heitetääs sitten kyssäri toisinpäin, elikkä missä tilanteessa maksaisitte viidentenä allarit kädellä 43s?
No eikös tuo pitäisi maksaa aina jos todella saa 5:1 oddsit. Eli rinkipöydässä menisi se bini aina, jos välissä ei ole shortstackejä. Joissain turnausbubbleissa tilanne lienee toinen, mutta onneksi semmoisia ei tarvitse miettiä, kun en turneeta harrasta.
 

Vinyl

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aravirran kovuus
Mitä tulee sitten sankarimme Kapon suoritukseen, matemaattisesti päin hanuria, mutta ymmärrän kyllä että WSOP-pöydässä (oliko bracelet vai ei?) haluaisi ehkä viihtyä ekan kädenkin yli. Mutta turha keuhkota muille jos unohtaa mainita sen ekassa viestissään. Naulathan voi kipata, mutta syyt pitää perustella.

Näinhän se menee. Itse olin alussa aika äimissäni kapon pelistä ja mutta kun ne perustelut tuli niin mun mielestä toi kippi on ok. Siis ei pokerillisesti mutta muuten. Suurin osa täällä jengistä taitaa unohtaa sen tosiasian että kaikki ei todellakaan pelaa tätä peliä rahan kiilto silmissä ja tulosorientoituneesti. Joillekin se on vaan hauska harrastus ja se on ihan sama jos se muutaman satasen/tonnin maksaa kuussa. Ei kaikkia kiinosta oddsit ja muut strategiat vaan kuhan räiskitään ja katotaan miten äijän käy. Veikkaan että suurin osa noista "vittuilu" viesteistä ois jääny lähettämättä jos toi WSOP ois tuotu heti siinä alussa ilmi.

Onkos muuten kukaan täältä lähdössä tonne Viro-Suomi maaotteluun ensi kuussa Tallinnaan? Päätin ottaa nettiharjaukseen vähän vaihtelua ja lähteä katkomaan Viron veljiämme.
 

E

Jäsen
Suosikkijoukkue
K-Espoo
Heitetääs sitten kyssäri toisinpäin, elikkä missä tilanteessa maksaisitte viidentenä allarit kädellä 43s?

Kuten tuossa Pihvi totesikin, rahapöydässä maksaisin usein, mikäli oikeasti oddsit on kohdallaan. Jos taas on itse syvällä stackilla ja pöydässä on edeltä mennyt kolme ministackia ja itseäni syvempi stack, tilanne on ihan eri. Kuitenkin loppujen lopuksi omista "fifti-sixti-ratkaisuistani" menee intuition perusteella nykyisin todella moni, yksikään tilanne ei ole täysin samanlainen.
 

narri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Bruins ja Jokerit
Jos otetaan sellainen kuviteltu esimerkki seuraavaksi että pelaat turnauksen WSOP-turnauksen ekaa jakoa Las Vegasissa ja juuri kun ensimmäinen käsi on jaettu ja käteen on tullut AA, niin viereen kävelee Jessica Alba ja kuiskaa korvaan että eiköhän lähdetä pikapanoille yläkertaan mulla on ihan pari minuuttia aikaa, niin siinä vaiheessa Ässien foldaaminen on ainoa oikea ratkaisutosissaan.

Ei vaan tossa vaiheessa puhutaan ennen omaa vuoroa ja mennään all in ja tämän jälkeen sit out pöydästä ja mennään hoitelemaan Alba.

edit: en vetäis paljaalla.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös