Sekalaisten kysymysten ketju II

  • 6 983 543
  • 47 171

J.Petke

Jäsen
Master God kirjoitti:
Saisko kysyä, että miksi juuri Malesiaan pitäisi mennä? Ja mikä alan hommia?

P.S. Vaikka sanoitkin netistä hakeneesi, niin Malesiaan v. 2004 mennessä investoineet yritykset ovat tässä.

Olen aiemmin ollut siellä 6kk ja tykästyin maahan sen verran että haluaisin mennä takaisin joku päivä. Halpa maa, hyvää ruokaa, kauniita naisia, mitä muuta mies voi paikalta haluta? Peruspalkkahan Malesiassa on surkea mutta ei eläminenkään kovin kallista ole. Alalla ei niin ole väliä, kaupallisen koulutuksen olen saanut mutta ok palkka kiinnostaa enemmän kuin ala.

Niin ja tuli vielä toinenkin kysymys mieleen. Osaako laamat uida?(kaverin kanssa veto)
 
Viimeksi muokattu:

Snakster

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
J.Petke kirjoitti:
Niin ja tuli vielä toinenkin kysymys mieleen. Osaako laamat uida?(kaverin kanssa veto)

Itse juurikin laamojen omimmalla vaikutusalueella asuneena voin kertoa, että koskaan en ole laamaa nähnyt uimassa, enkä myöskään usko, että yksikään luontokappale itseni lisäksi olisi koskaan halunnut kastautua Titicaca-järven hyisissä (n 10 C) aalloissa. Perulainen vaimonikaan ei tiennyt yhdenkään laaman koskaan nähdyn vedessä. Kaikki edellä oleva selittely tosin on turhaa, sillä saattaahan laama noin teoriassa hyvinkin taitaa uimisen taidon. Eli vastaus on: en usko, mutta varma en ole.

Edit: Jaa, löysinkin netistä tällaista "faktaa":

Llamas can swim, but they don’t do it normally. The countries where they are native do not have a lot of water, the high areas of the Andes are very desert-like actually.

We have never seen any of our llamas swim, but I am sure they could if they had to.
 

Jeffrey

Jäsen
J.Petke kirjoitti:
Mahtaakohan kukaan tietää mikä olisi paras tapa saada Malesiasta töitä. Tiedän toki kaikki nettihakukoneosoitteet joten haluaisinkin tietää, jos jollain on konkreettista tietoa siellä työskentelystä/työhausta. Mielellään toki työskentelisin suomalaisessa firmassa mutta pääasia on nyt se, että mistä voisi löytää arvokasta tietoa?

Riippuu minkä alan hommia teet, mutta Nokialta pääsee suht helposti ulkomaille duuniin. Parikin hyvin läheistä ihmistä on kyseisessä firmassa työskennellyt ja sanonut, että ulkomaan duuni tarjouksia tulee harvase päivä. Useimmat esim. Jenkeistä ja Dubaista.. Malesia vaan taitaa olla siellä niitä suosituinpia paikkoja, joten suoraan Malesiaa en uskalla luvata, mutta kannattaa ottaa yhteyttä sinne.
 

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Snakster kirjoitti:
saattaahan laama noin teoriassa hyvinkin taitaa uimisen taidon.

Olen kuullut väitteen, että kaikki eläimet osaisivat uida. Nisäkkäiden osalta voisi ainakin pitää paikkansakin, vai osaako joku nimetä jonkun eläimen joka ei osaa uida? Se on sitten ihan eri asia tykkääkö uimisesta vaiko ei.
 

Master God

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pallokerho
Täältähän tunnetusti saa nopeaa ja varmaa tietoa asiasta kuin asiasta.

Nimittäin, olin menossa Oulusta Hämeenlinnaan junalla, jonka piti lähteä Oulusta klo 23.10, mutta se onkin reilu 3 tuntia myöhässä. Työmatkan vuoksi Hämeenlinnassa tulisi ehdottomasti olla klo 8.00 (tai no kai sen force majeure voi peruuttaa, muttei viitisi). Seuraava, klo 23.59 lähtevä juna oli täynnä, joten siinä ei enää päässyt.

VR:n nettisivuilla todetaan matkan myöhästyessä heidän olevan matkustajalle aiheutuneesta vahingosta korvausvelvollinen 5000 euroon saakka matkustajaa kohden, jos VR:n ei katsota ryhtyneen kaikkiin kohtuudella edellytettyihin toimenpiteisiin myöhästymisen välttämiseksi.

Onko kellään tietoa siitä, kuinka tuo toimii käytännössä? Eli voinko paahtaa tästä taksilla Kemi/Tornioon ja lähteä siitä aamukoneella puskemaan. Näin ehtisin ajoissa, mutta ei huvittaisi maksaa tuota muutamaa satasta itse. Oulun aamukoneet nimittäin ovat buukattuna täyteen.

Niin, ja VR:n asiakaspalvelu toimii luonnollisesti ajalla 6-22. Toimitusjohtajankaan nimeä en muista, joten ei voi hänellekään soittaa.

P.S. Kyllähän Oulustakin näköjään pääsee, hintaan 324 euroa Helsinki-Vantaalle.
 

SamSpade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ikurin Vire
Everton kirjoitti:
Olen kuullut väitteen, että kaikki eläimet osaisivat uida. Nisäkkäiden osalta voisi ainakin pitää paikkansakin, vai osaako joku nimetä jonkun eläimen joka ei osaa uida? Se on sitten ihan eri asia tykkääkö uimisesta vaiko ei.
Lammas. Muistelisin että lampailla ei ole sulkijalihasta.. eli vesi menee sisään ja hukkuvat. Ainakin ennen saaristossa oli saaret täynnä lampaita, eivätkä ne ainakaan karanneet minnekkään.
 
Suosikkijoukkue
Newcastle United, Duane Allman, LP-levyt
Everton kirjoitti:
Olen kuullut väitteen, että kaikki eläimet osaisivat uida. Nisäkkäiden osalta voisi ainakin pitää paikkansakin, vai osaako joku nimetä jonkun eläimen joka ei osaa uida? Se on sitten ihan eri asia tykkääkö uimisesta vaiko ei.

Gorillat ei osaa ja ehkäpä myös muut apinat omaavat vastaavan taidon eli uimataidottomuuden.
 

AnaMasa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lahko
Äh. Luulin jo keksiväni monta uimataidotonta nisäkästä, mutta Google todisti aukottomasti, että ainakin hiiret, jänikset, siilit, vuohet ja elefantit osaavat uida. Hiiri selviää monta minuuttia veden alla. Jänis on mainituista paskin uimari, mutta kyllä sekin henkensä edestä ui tarvittaessa.
 

herttakurko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
AnaMasa kirjoitti:
Äh. Luulin jo keksiväni monta uimataidotonta nisäkästä, mutta Google todisti aukottomasti, että ainakin hiiret, jänikset, siilit, vuohet ja elefantit osaavat uida. Hiiri selviää monta minuuttia veden alla. Jänis on mainituista paskin uimari, mutta kyllä sekin henkensä edestä ui tarvittaessa.

Itse olen joskus mukulana nähnytkin jäniksen uivan mökkireissulla.

Siis minun, ei jäniksen mökkireissulla.
 

Nicke50

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
J.Petke kirjoitti:
Mahtaakohan kukaan tietää mikä olisi paras tapa saada Malesiasta töitä. Tiedän toki kaikki nettihakukoneosoitteet joten haluaisinkin tietää, jos jollain on konkreettista tietoa siellä työskentelystä/työhausta. Mielellään toki työskentelisin suomalaisessa firmassa mutta pääasia on nyt se, että mistä voisi löytää arvokasta tietoa?
Tuttuni on Outokummulla siellä töissä, ota sinne yhteyksiä. Mutta perus duunarit ne ottaa kyllä paikanpäältä, kun eivät maksa mitään...
Johtotehtäviin.
 

Twite

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hämeenlinnan Pallokerho
SamSpade kirjoitti:
Lammas. Muistelisin että lampailla ei ole sulkijalihasta.. eli vesi menee sisään ja hukkuvat.
Itse muistelisin että tuo persejuttu on ns. urbaanilegenda ja oikeasti lampaat eivät ui siksi koska turkki tulee saatanan painavaksi kastuessaan.
 

Snakster

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ymmärtääkö joku mikrofoneista? Tarvitsisin minidisc-soittimen perään mikin haastattelujen tekemistä varten. Ja asetelma on siis sellainen, että mikki olisi pöydällä, jonka ääressä rupatellaan eli aika kaukaakin pitäisi mikin ottaa ääni. Noita AKG:n D40S ja D50S mikkejä näyttäisi olevan halvalla käytettyinä, mutta onko niistä mihinkään ko. käytössä?
 

RV16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chilinakit ja muu paskansyönti
Kuka oli Nelosen Buusteri-ohjelman miesjuontaja ennen tätä Salkkari-Kentauria?
 

KingNothing

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Another HAB kirjoitti:
Gorillat ei osaa ja ehkäpä myös muut apinat omaavat vastaavan taidon eli uimataidottomuuden.

Wikipedia, tuo mainio ajantappomasiina kertoo toki eriävän mielipiteen gorilloiden uimataidosta: http://en.wikipedia.org/wiki/Ability_to_swim Varmaa tietoa ei kyllä sielläkään ole. Muista apinoista ko. sivu kertoo että osaavat uida muttei halua.

Itse puolestani olen joskus antanut itselleni kertoa että sarvikuono olisi yksi hyvin harvoista eläimistä jotka eivät osaa uida.
 
Suosikkijoukkue
HIFK, Haukilahden Työväen Ampujat
KingNothing kirjoitti:
Wikipedia, tuo mainio ajantappomasiina kertoo toki eriävän mielipiteen gorilloiden uimataidosta: http://en.wikipedia.org/wiki/Ability_to_swim Varmaa tietoa ei kyllä sielläkään ole. Muista apinoista ko. sivu kertoo että osaavat uida muttei halua.

Itse puolestani olen joskus antanut itselleni kertoa että sarvikuono olisi yksi hyvin harvoista eläimistä jotka eivät osaa uida.

Homo Sapiens kai lasketaan nisäkkääksi ja emmehän me kaikki suinkaan osaa uida eli kyllähän uimataidoton ihminen veden varaan jouduttuaa hukkuu, miten sitten laamat ym. tässä ketjussa mainitut? Nelijalkaisella lienee helpompaa vedessä räpistely henkensä pitimiksi.
 

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Twite kirjoitti:
Itse muistelisin että tuo persejuttu on ns. urbaanilegenda ja oikeasti lampaat eivät ui siksi koska turkki tulee saatanan painavaksi kastuessaan.

Monet eläimet eivät ui vapaaehtoisesti. Eivät joko tykkää tai sitten joku tuollainen pieni käytännön seikka hankaloittaa sitä liikaa. Mutta se ei ole vielä sama asia kuin uimataidottomuus. Esimerkiksi vastasyntyneet kissat osaavat uida, vaikkei niitä vedessä usein näekään. Olen edelleen siinä uskossa, että vastaava uimataito-geeni on liki kaikilla eläimillä.

Täällä mainituista maakilpikonna taitaa tosiaankin olla ihan kokonaan uimataidoton. Mutta mitenkäs nuo muut. Apinat ainakin tulee lammesta pois omin avuin jos ne sinne heittää. Kukas kävisi kokeilemassa laamalla ja sarvikuonolla?
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
ikuinen lupaus kirjoitti:
Tuleekos superbowl MTV3:lta tänä vuonnakin vai onko viasatilla kokonaan yksinoikeus siihenkin?

MTV3:n sivuilta ei ainakaan löydy mitään ja sattuneesta syystä he eivät uutisoisi sitä, jos (eli kun) se ei näy.

Itse mietin ratkaista tämän ongelman niin, että tilaa netistä Viasatin ja palauttaa sitten, siinä kun on 14 vuorokauden palautusoikeus.

Jollekin voisi kuulosta säätämiseltä, mutta eihän tuossa ole yhtään mitään, varsinkin, kun kaapeliboksi ja ohjelmakortti löytyy jo. Sen kuin ilmoittaa pelin jälkeen, että en kiitos haluakaan tätä. Ainakin alunperin, kun tilasi ohjelmakortin, se meni näin. Luulisi palautusoikeuden koskevan myös pelkästään bittivirran tilausta. Joku osannee kertoa.

Baariin ei jotenkin sytytä mennä katsomaan peliä, tiedä sitten miksi, en ole koskaan ollut SB:tä katsomassa. Yksi suurimpia syitä varmaankin se, että en saa kyllä ketään lähtemään mukaan, ainakaan mäyrättämään, koska useimmat eivät ota pelin jälkeistä päivää vapaaksi. Itse olen näin tehnyt aina.

Näin isoa peliä ei striimistä ruveta katsomaan, ellei sitten jostain löydy joku vähintään 1200kbps, niin kuin NHL:ää joskus näytettiin.
 

Troy

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Steelers
pernaveikko kirjoitti:
MTV3:n sivuilta ei ainakaan löydy mitään ja sattuneesta syystä he eivät uutisoisi sitä, jos (eli kun) se ei näy.

Itse mietin ratkaista tämän ongelman niin, että tilaa netistä Viasatin ja palauttaa sitten, siinä kun on 14 vuorokauden palautusoikeus.

Jollekin voisi kuulosta säätämiseltä, mutta eihän tuossa ole yhtään mitään, varsinkin, kun kaapeliboksi ja ohjelmakortti löytyy jo. Sen kuin ilmoittaa pelin jälkeen, että en kiitos haluakaan tätä. Ainakin alunperin, kun tilasi ohjelmakortin, se meni näin. Luulisi palautusoikeuden koskevan myös pelkästään bittivirran tilausta. Joku osannee kertoa.

Baariin ei jotenkin sytytä mennä katsomaan peliä, tiedä sitten miksi, en ole koskaan ollut SB:tä katsomassa. Yksi suurimpia syitä varmaankin se, että en saa kyllä ketään lähtemään mukaan, ainakaan mäyrättämään, koska useimmat eivät ota pelin jälkeistä päivää vapaaksi. Itse olen näin tehnyt aina.

Näin isoa peliä ei striimistä ruveta katsomaan, ellei sitten jostain löydy joku vähintään 1200kbps, niin kuin NHL:ää joskus näytettiin.

Pistin maikkarille kyselyä asiasta jo alkuviikosta, mutta vastausta ei kuulu. Kiva kun hoitavat asiat hyvin.

Niin ja kyllä se minunkin käsitykseni on, että Viasatilla on yksinoikeus kyseiseen tapahtumaan.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös