Täältähän tunnetusti saa nopeaa ja varmaa tietoa asiasta kuin asiasta.
Nimittäin, olin menossa Oulusta Hämeenlinnaan junalla, jonka piti lähteä Oulusta klo 23.10, mutta se onkin reilu 3 tuntia myöhässä. Työmatkan vuoksi Hämeenlinnassa tulisi ehdottomasti olla klo 8.00 (tai no kai sen force majeure voi peruuttaa, muttei viitisi). Seuraava, klo 23.59 lähtevä juna oli täynnä, joten siinä ei enää päässyt.
VR:n nettisivuilla todetaan matkan myöhästyessä heidän olevan matkustajalle aiheutuneesta vahingosta korvausvelvollinen 5000 euroon saakka matkustajaa kohden, jos VR:n ei katsota ryhtyneen kaikkiin kohtuudella edellytettyihin toimenpiteisiin myöhästymisen välttämiseksi.
Onko kellään tietoa siitä, kuinka tuo toimii käytännössä? Eli voinko paahtaa tästä taksilla Kemi/Tornioon ja lähteä siitä aamukoneella puskemaan. Näin ehtisin ajoissa, mutta ei huvittaisi maksaa tuota muutamaa satasta itse. Oulun aamukoneet nimittäin ovat buukattuna täyteen.
Niin, ja VR:n asiakaspalvelu toimii luonnollisesti ajalla 6-22. Toimitusjohtajankaan nimeä en muista, joten ei voi hänellekään soittaa.
P.S. Kyllähän Oulustakin näköjään pääsee, hintaan 324 euroa Helsinki-Vantaalle.