Sekalaisten kysymysten ketju II

• 7 107 258
  • 47 279

Jäsen
Suosikkijoukkue
Raimon Rakuunat
Siivu-Leevi kirjoitti:
Kysymys kuuluu kuinka paljon palkasta tässä tapauksessa pidätetään? Lisätäänkö tuohon 442,50€ summaan vielä verokortissa olevan prosentin mukainen vero, vai miten loppusumma muodostuu?

Asuntoetuhan on etu joka määritellään työsopimuksessa aivan kuten kaikki muutkin edut kuten puhelin- ja autoetu. Sen lisäksi määritellään rahapalkka.

Jos vaikka palkkasi olisi 2000 euroa kuussa ja asuntoedun verotusarvo tuon verran niin veroprosenttisi laskettaisiin silloin siis 2442,50:stä eurosta. Asuntoetuhan ei siis vaikuta palkkaasi muuten kuin siten, että se on vain yksi palkitsemismuoto. Yritys jos tahtoo palkita työsi rahapalkalla ja asuntoedulla niin he silloin maksavat itse asunnosta muodostuvat kustannukset ja sinä vain asut siinä ja maksat veroa molemmista.

edit: Tämän päivän asuntojen hinnoilla ja vuokrahinnoilla asuntoetu pk-seudulla on, jos nyt ei lottovoitto, niin todella kannattava juttu. Joskin toki eri asia on sitten oman omistusasunnon maksaminen, mutta tuolla verotusarvolla kyllä itse asuisin helposti firman asuntoetuasunnossa. Tuollainen verotusarvo tuon kokoisesta kämpästä ei ole paha.

Fordél

Jäsen
Nyt vedetään kyllä ihan hakuammuntaa, mutta pystyisikö joku kitaristi auttamaan...Eli olen tossa katellu yhtä Alvarezin elektroakustista ja kitara on kyllä hyvä, mutta siinä on pohjassa pienoinen halkeama, josta lakka on vaurioitunut ja puuta "noussut hieman pystyyn". Myyjän mukaan ei haittaa yhtään menoa ja sen voi kyllä helposti lakalla paikata. Myäs hinnasta lähtee lähes satanen poijes, mutta kannattako tollasia ostaa jos lähtee vaikka lisää halkeemaan?

ISH

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, HIFK, Arsenal
Muistelen nähneeni täällä joskus linkin sivustolle johon oli kätevästi koottu kaikkien Suomessa näkyvien tv-kanavien viikon urheilutarjonta, vai olisiko ollut palloilutarjonta, joka itselleni riittäisi. Eli ettei tarvitse selata Telkku.comista läpi kaikkia kanavasivuja ja tihrustella että mitäs sieltä tulee jne.

?

jake styles

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Fordél kirjoitti:
Nyt vedetään kyllä ihan hakuammuntaa, mutta pystyisikö joku kitaristi auttamaan...Eli olen tossa katellu yhtä Alvarezin elektroakustista ja kitara on kyllä hyvä, mutta siinä on pohjassa pienoinen halkeama, josta lakka on vaurioitunut ja puuta "noussut hieman pystyyn". Myyjän mukaan ei haittaa yhtään menoa ja sen voi kyllä helposti lakalla paikata. Myäs hinnasta lähtee lähes satanen poijes, mutta kannattako tollasia ostaa jos lähtee vaikka lisää halkeemaan?

No riippuu vähän kitaran hintaluokasta. Jos se satasen alennus on jotain puolet kitaran hinnasta niin ehkä sitten, mutta muuten hakisin ainakin itse ihan ehjää kitaraa. Akustisissa kuitenkin on se kaikukoppa aikalailla kriittisessä asemassa soinnin suhteen.

Fordél

Jäsen
Jake78 kirjoitti:
No riippuu vähän kitaran hintaluokasta. Jos se satasen alennus on jotain puolet kitaran hinnasta niin ehkä sitten, mutta muuten hakisin ainakin itse ihan ehjää kitaraa. Akustisissa kuitenkin on se kaikukoppa aikalailla kriittisessä asemassa soinnin suhteen.

Ok. Kiitos paljon vastauksesta! Ei se ainakaan siinä kun liikkeessä soittelin kuulunut soinnissa, mutta voihan se olla, että kun lyö kitaran kiinni vahvistimeen niin kuuluu herkemmin yms. No mutta taidan jättää sen ostamatta ja hakea jostain ehjää Alvarezia...

jake styles

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
KPL kirjoitti:
www.muusikoiden.net

Kannattaa varmaan kysyä tuolta, niin saat ainakin enemmän, kuin yhden vastauksen. Ja asiantuntemustakin pitäisi löytyä.

Nimenomaan näin, paras paikka näille asioille. Tosin tunnus pitää luoda, että pääsee itse kirjoittamaan. Tuossa esim. hyvä opas tähän aiheeseen:
http://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=51&t=137565
Kuten ehkä huomaat, siellä sanotaan myös että ei välttämättä kannata hylätä mainitsemaasi kitaraa halkeamasta huolimatta.

Sen verran nyt vielä voisin sanoa, että jos et mikitettyä kitaraa välttämättä tarvitse niin osta mieluummin tavallinen akustinen. Itsekin syksyllä akustista olin valitsemassa ja päädyin mikittömään, vaikka aluksi elektroakustistakin himoitsin. Enkä kyllä näin jälkeenpäin olisikaan löytänyt mitään käyttöä mikeille. Eri asia jos esim. esiintymistarkoituksiin olet kitaraa hommaamassa, mutta sitten liikutkin varmaan jo eri hintaluokassa. Noiden alle tuhannen euron kitaroiden elektroniikka ei useinkaan ole tuomansa lisähinnan arvoinen. Mikin saa asennettua myöhemminkin tarvittaessa.

Viimeksi muokattu:

Kerouac

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Ilves
InSideHockey kirjoitti:
Muistelen nähneeni täällä joskus linkin sivustolle johon oli kätevästi koottu kaikkien Suomessa näkyvien tv-kanavien viikon urheilutarjonta, vai olisiko ollut palloilutarjonta, joka itselleni riittäisi. Eli ettei tarvitse selata Telkku.comista läpi kaikkia kanavasivuja ja tihrustella että mitäs sieltä tulee jne.

?

Onko tämä lähelläkään hakemaasi?

massimo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Devils, FC United of Manchester
Olen lähdössä matkalle. Osaisiko joku kertoa hyvän paikan netistä, josta voisi hankkia lennot+hotellin. Jos jollain on kokemuksia jostain niin hyvässä kuin pahassa ilmoitelkaa. YV:tä voi myös laittaa.

ISH

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, HIFK, Arsenal
Kerouac kirjoitti:
Onko tämä lähelläkään hakemaasi?

Ei todellakaan, karmeaa. Tässä oli kanavat vierekkäin ja mukana myös tärkeimmät kuten Canal+ ja Viasat. Ja koko viikko ja kaikkien kanavien tarjonta siis näkyi samalla sivulla. Amatöörin tekemä sivu mutta perhanan käyttökelpoinen.

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
massimo kirjoitti:
Olen lähdössä matkalle. Osaisiko joku kertoa hyvän paikan netistä, josta voisi hankkia lennot+hotellin. Jos jollain on kokemuksia jostain niin hyvässä kuin pahassa ilmoitelkaa. YV:tä voi myös laittaa.
Pistä googleen hakusanaksi "matkailu" tai vastaavaa, luulen, että supersavereita ja ebookersia alkaa löytyä.

Jos asut edes siedettävän matkan päässä Tampereelta ja haluat edetä halvalla, suosittelen lentoa Ryanairilta ja hotellia booking.comin kautta. Jos ajankohdat natsaavat, pääset varmasti halvalla.

massimo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Devils, FC United of Manchester
sampio kirjoitti:
Pistä googleen hakusanaksi "matkailu" tai vastaavaa, luulen, että supersavereita ja ebookersia alkaa löytyä.

Jos asut edes siedettävän matkan päässä Tampereelta ja haluat edetä halvalla, suosittelen lentoa Ryanairilta ja hotellia booking.comin kautta. Jos ajankohdat natsaavat, pääset varmasti halvalla.

Kyllähän niitä löytyy...Eiköhän kaikki ole myös luotettavia? Ja muutenkin toimivia. esim supersaver, travellink, ebookers yms.

Fordél

Jäsen
Jake78 kirjoitti:
Nimenomaan näin, paras paikka näille asioille. Tosin tunnus pitää luoda, että pääsee itse kirjoittamaan. Tuossa esim. hyvä opas tähän aiheeseen:
http://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=51&t=137565
Kuten ehkä huomaat, siellä sanotaan myös että ei välttämättä kannata hylätä mainitsemaasi kitaraa halkeamasta huolimatta.

Sen verran nyt vielä voisin sanoa, että jos et mikitettyä kitaraa välttämättä tarvitse niin osta mieluummin tavallinen akustinen. Itsekin syksyllä akustista olin valitsemassa ja päädyin mikittömään, vaikka aluksi elektroakustistakin himoitsin. Enkä kyllä näin jälkeenpäin olisikaan löytänyt mitään käyttöä mikeille. Eri asia jos esim. esiintymistarkoituksiin olet kitaraa hommaamassa, mutta sitten liikutkin varmaan jo eri hintaluokassa. Noiden alle tuhannen euron kitaroiden elektroniikka ei useinkaan ole tuomansa lisähinnan arvoinen. Mikin saa asennettua myöhemminkin tarvittaessa.

Kiitos paljon vielä selvennyksestä. Kyllähän sitä on tuollekin palstalle tullut rekisteröityä, mutta kun ei muista edes nimimerkkiä, saati sitten tunnuksia...Mutta hyvinhän sitä näyttää täältäkin vastaukset tulevan.

Juu itsetäni löytyy jo tuollainen parinsadan euron perus-Ibanezin akustinen ja nyt ajattelin hankkia elektro-akustista, jotta voisi vähän treenailla piisiaihioita treenikämpällä. Ja kun kyse on ihan harrastuspohjalta tapahtuvasta toiminnasta niin hintaluokka ei ole kovinkaan kova eli semmosen 300 euroa siihen ajattelin panostaa.

Toisaalta funtsin juuri tuotakin hommaa, että mitäs jos asentaisi tuohon nykyiseen mikin ja kesemmellä ostaisi ehkä paremman akustisen johon siirtäisi mikin. Onko tuo mikkien asentaminen kuinka vaikeeta ja paljokohan ne maksaa? Jos tän verran vielä saisin vaivata kysymyksilläni...

Jii

Jäsen
Suosikkijoukkue
musta & valkoinen
massimo kirjoitti:

Muutamia kertoja hommaa tehneenä vinkkaan: hanki hotell ija lennot eri paikasta. Saat rahoille paremmin vaskiketta.

Lennot
www.ebookers.fi
www.kilroytravels.fi
www.lomalennot.fi (yllättävän OK kohteita)
www.supersaver.fi
www.travellink.fi
www.seat24.com
www.skyscanner.net (euroopan halpislennot)
jne

Majoitus onkin sitten vaikeampi, riippuu siitä minkä tyylistä majoitusta ja mistä päin maailmaa haluat sängyn löytää.

jake styles

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Fordél kirjoitti:
Toisaalta funtsin juuri tuotakin hommaa, että mitäs jos asentaisi tuohon nykyiseen mikin ja kesemmellä ostaisi ehkä paremman akustisen johon siirtäisi mikin. Onko tuo mikkien asentaminen kuinka vaikeeta ja paljokohan ne maksaa? Jos tän verran vielä saisin vaivata kysymyksilläni...

Asentamisen vaikeudesta en osaa sanoa mitään, mutta voisin veikata hyvän mikkisysteemin hinnan sijoittuvan sinne 100 ja 200 euron väliin. Asennuttaminen ammattilaisella tuo sitten siihen x euroa lisää hintaa. Enempää en uskalla puhua, koska omia kokemuksia akustisen "tuunaamisesta" ei ole.

Sir von Aulis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jääkiekko
hävettää myöntää, mutta...

... opettelen tässä bassonsoittoa omin ja kavereiden avuin, joten nyt pyytäisin alaa ja asiaa tuntevilta:

Onko kenelläkään tietoa jostain hyvästä sivustosta, josta löytäis bassotabulatuureja? basstabarchives.com suljettiin joten jos joitain muita? Itse kun en edes Googlen avulla löydä. Tai sitten basistin alku itsessäni on nousemassa pintaan, kun järki ei toimi...

Miksu00

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Sir von Aulis kirjoitti:
... opettelen tässä bassonsoittoa omin ja kavereiden avuin, joten nyt pyytäisin alaa ja asiaa tuntevilta:

Onko kenelläkään tietoa jostain hyvästä sivustosta, josta löytäis bassotabulatuureja? basstabarchives.com suljettiin joten jos joitain muita? Itse kun en edes Googlen avulla löydä. Tai sitten basistin alku itsessäni on nousemassa pintaan, kun järki ei toimi...
http://www.ibasstabs.com/ tuollainen löytyi ainakin muusikoiden.net kautta, sieltä löytyy kaikkea muutakin hyödyllistä tietoa muusikoille kuten nimikin kertoo..

Feenix

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Phoenix ja San jose
Nyt asiaa musiikista. Tietääkö joku kistä voisi löytää DVD:n Metallica in Seattle 1989. Olen etsinyt tuota jo niin vitun kauan, että jos joku tietää asiasta niin pistäkää ihmeessä vastausta.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy