Perussuomalaiset

  • 5 442 194
  • 43 782

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Ei humalainen äijäjoukko, jonka johto oli pahasti alkoholisoitunut, saa mitään kapinaa aikaiseksi. Toki heillä oli suuret luulet itsestään niin kuin kait pohjalaisilla yleensäkin. Sisällöltään Keskisarjan kirjoitus ei ollut kovin kummoinen.

Vaikka kenraalimajuri K.M. Wallenius oli viinaan menevä mies, hänen päätöksillään oli iso merkitys Mäntsälän kapinan aikaan. Suomen Sotaväen useampi joukkoyksikkö olisi antanut joukkonsa hänen käyttöönsä, kysymys oli valinnasta.

Hänen jääkäritoverinsa, jääkärikenraali Aarne Sihvo, Suomen Sotaväen päällikkö, päätti pysyä hallituksen puolella ja tosiaan, suojeluskunta vääpeli ja Tasavallan presidentti P.E. Svinhufvud piti kuuluisan puheensa.

Toinen kriittinen kohta oli vuonna 1919, kun Mannerheimin piti vahvistaa Suomen uusi valtiomuoto, tasavalta. Tällöin vaihtoehtona oli sotatila ja Mannerheimin julistaminen diktaattoriksi.

Nämä eivät ole humalaisten äijäjoukkojen touhuja.
 

skode

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Halla-aho pitää huomenna 7.7 jonkin sortin tiedotus/info tilaisuuden eräistä lähitulevaisuudessa ajankohtaisista kysymyksistä.

Mielenkiintoista seurata olisiko mieli oikeasti muuttunut presidenttiehdokkuuden suhteen, mutta itse heitän veikkauksena että ilmoittaa että ei ole kyseiseen tehtävään käytettävissä.
 

Vellihousu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Halla-aho pitää huomenna 7.7 jonkin sortin tiedotus/info tilaisuuden eräistä lähitulevaisuudessa ajankohtaisista kysymyksistä.

Mielenkiintoista seurata olisiko mieli oikeasti muuttunut presidenttiehdokkuuden suhteen, mutta itse heitän veikkauksena että ilmoittaa että ei ole kyseiseen tehtävään käytettävissä.

Miksi jälkimmäisestä aiheesta kannattaisi pitää tiedotustilaisuus?

Yllättävä veto jos lähtee ehdolle kun ottaa huomioon pensähkön asenteen julkisuuteen. Toisaalta, tämä voi olla tapa pelata Huhtasaari ulos.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Purran pitäisi nyt laittaa joukkonsa ryhtiin, koska jos he nyt tuhoavat hallitusyhteistyön, niin sen jälkeen puolue alkaa olla tuomittu olemaan aina oppositiossa ja sitä myöten myös kannatuksen lasku on todennäköinen lopputulos. Vaikka oppositiopuolueet usein nostavat kannatustaan, niin puolue, jolla ei ole asiaa päättämään asioista ei voi menestyä pitkässä juoksussa. Toisaalta itse näen, että Suomen kannalta olisi ollut hyvä, että meillä voitaisiin tehdä muutakin, kuin vasemmistopolitiikkaa.

Viime kädessä kysymys on jokaisella hallituspuolueella voittojen ja tappioiden suhteesta. PS on ottanut voiton saamalla ministereiksi henkilöitä, jotka eivät ole äärioikeistolaisia, mutta käyttävät laitaoikeistolaista ja osin äärioikeistolaista retoriikkaa. Tämä on PS:n tapa ja keino saada kannatusta ja erottua muista. Nyt se on loppu ja se on ymmärrettävä. RKP + Kok + KD on hyväksynyt tämän ja ministerit. Junnila oli sitten kaikille natsisympparina liikaa.

Seuraava voitto PS:lle tuli Rydmanista, jota itse pidän enemmän laitaoikeistolaisena kuin oikeistopopulistina. Ripaus siis enemmän oikealle ja hieman radikaalimmat puheet. Hänetkin hyväksyi Kok + RKP + KD. Näkisin, että PS:n silmin nyt on saatu korvattua se, mitä hallitusohjelmassa hävisivät. Se ei ollut heille muutamista kohdistaan huolimatta kuin heikko kompromissi. Jotain muuta oli siis saatava ja se saatiin.

Nyt tilanne rauhoittuu ja vaikka vasemmisto löytää tykkäyksiä ja tekstejä, hallitus ei ole enää niiden osalta ongelmissa. Jos olisi, hallitus olisi jo kaatunut. Oleellista on oikeastaan vain se - ellei megatason uusia kaivauksia suoriteta jättilöydöin - että koko hallituksen ministerit käyttäytyvät jatkossa kuin aikuiset. Ja mitään vainoamisoperaatioita toimittajiin tai tutkijoihin ei suoriteta millään tavalla hallituspuolueiden riveistä.

Kyllä tämä tästä.
 

skode

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Miksi jälkimmäisestä aiheesta kannattaisi pitää tiedotustilaisuus?

Yllättävä veto jos lähtee ehdolle kun ottaa huomioon pensähkön asenteen julkisuuteen. Toisaalta, tämä voi olla tapa pelata Huhtasaari ulos.

Kyseessä mun käsittääkseni onkin "info" ilmeisesti Facebookin puolella, eli ei mikään "kutsutaan media paikalle" häppeninki.

Halla-aho on siinä asemassa kuitenkin että kaikki spekuloivat että lähtee ehdolle, niin ihan kohteliastahan se olisi ilmoittaa jos ei lähdekkään niin loppuu sen osalta spekulointi.
 

hooceebruins

Jäsen
Suosikkijoukkue
Boston Bruins, Janette Lepistö
Hyvä juttu Persujen kaksista rattaista ja paskamyrskyhän tästäkin on kuulemma toimittajalle tullut.

Junnilan tapaus haastaa niin toimittajat kuin muunkin yhteiskunnan miettimään, missä menee raja ja millaisia arvoja Suomessa suvaitaan. Olemmeko valmiit sulkemaan silmämme rasismilta ja flirttailulta äärioikeistolaisuuden kanssa vai sanommeko, että tämä ei käy?

 

knttrtknkn1

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Onkohan tuo ihan parhaalla tavalla muotoiltu, kun; "ja on mahdollista että kunniaani on loukattu". No onko sitä loukattu vai ei.

Kai Mäenpään pitäisi itse tietää että onko kunniaa loukattu ja millä tavoin.
 

Ressa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Onkohan tuo ihan parhaalla tavalla muotoiltu, kun; "ja on mahdollista että kunniaani on loukattu". No onko sitä loukattu vai ei.

Kai Mäenpään pitäisi itse tietää että onko kunniaa loukattu ja millä tavoin.

Eiköhän tuon päätöksen tee viime kädessä oikeuslaitos.
 

Walrus21

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
– Asia on yhteiskunnallisesti erittäin merkittävä ja vakava. Katson, että poliisin on syytä selvittää asia perusteellisesti.

No sehän on hyvä, että käytetään resursseja tällaisiin tuikitarpeellisiin asioihin. Kovin tuntuu Mäenpää herkkänahkaiselta jopa perussuomalaiseksi.
 

Ressa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
– Asia on yhteiskunnallisesti erittäin merkittävä ja vakava. Katson, että poliisin on syytä selvittää asia perusteellisesti.

No sehän on hyvä, että käytetään resursseja tällaisiin tuikitarpeellisiin asioihin. Kovin tuntuu Mäenpää herkkänahkaiselta jopa perussuomalaiseksi.

Tämän vuoksi tähän oltiikin osoittamassa lisää resursseja hallitusohjelmassa. Vai pitäisikö sinun mielestäsi mahdollisia rikoksia jättää tutkimatta?
 

444

Jäsen
– Asia on yhteiskunnallisesti erittäin merkittävä ja vakava. Katson, että poliisin on syytä selvittää asia perusteellisesti.

No sehän on hyvä, että käytetään resursseja tällaisiin tuikitarpeellisiin asioihin. Kovin tuntuu Mäenpää herkkänahkaiselta jopa perussuomalaiseksi.
Jos olisin Provinssin päättävässä tahossa, saattaisin tehdä tutkintapyynnön Mäenpäästä, nimikkeenä nyt vaikka kavallus. Kaveri siis saapuu alueelle porsastelemaan ilman lippua, ja varmaan ihan hyvän määrän oli ehtinyt syödä ja juoda ilmaiseksi, vaikka lippu oli jo peruttu. Perus perssulainen syöttöporsas siis, ei mitään yllättävää; ilmaiset lounaat kelpaavat aina.

Omana itsenäni voisin myös tehdä tutkintapyynnön Provinssista, nimikkeenä nyt vaikka syrjintä. Eivät olleet minulle lähettäneet vippilippua, joka on minun perustuslaillinen ihmisoikeuteni. Olen myös saattanut yleistäen puhua pohjalaisista joskus vähän ilkeästi (en muista, mutta varmaan silloinkin kännissä ja läpällä), joten palstan ”lakiasiantuntijoiden” perusteella selvää syrjintää on tapahtunut. Olen tästä myös niin traumatisoitunut, että harkitsen jopa perssujen äänestämistä seuraavissa vaaleissa, mitkä ne sitten ikinä ovatkin. Voisin jopa harkita ehdokkuutta heidän riveistään, koska osaan tarvittaessa uhriutua hienosti.
 

Tami Talk

Jäsen
Suosikkijoukkue
Daespoo moderators
Tämän vuoksi tähän oltiikin osoittamassa lisää resursseja hallitusohjelmassa. Vai pitäisikö sinun mielestäsi mahdollisia rikoksia jättää tutkimatta?

Ei pitäisi ja hyvä, että tutkitaan.

Olisi voinut ne Mäenpään vieraslajipuheetkin punnita oikeudessa. Harmi, että silloin perussuomalaiset oli sitä mieltä, että ei pidä tutkia ja käsitellä oikeudessa.

Oliko nämä ne kaksoisstandardit…?
 

Ressa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Ei pitäisi ja hyvä, että tutkitaan.

Olisi voinut ne Mäenpään vieraslajipuheetkin punnita oikeudessa. Harmi, että silloin perussuomalaiset oli sitä mieltä, että ei pidä tutkia ja käsitellä oikeudessa.

Oliko nämä ne kaksoisstandardit…?

Eihän näillä kahdella asialla ole mitään tekemistä toistensa kanssa vai loukkattiinko Mäenpään kunniaa toisen kansanedustajan toimesta eduskunnassa.
 

Tami Talk

Jäsen
Suosikkijoukkue
Daespoo moderators
Eihän näillä kahdella asialla ole mitään tekemistä toistensa kanssa vai loukkattiinko Mäenpään kunniaa toisen kansanedustajan toimesta eduskunnassa.

Ei loukattu Mäenpään kunniaa, vaan pohdittiin, että loukkasiko Mäenpää kokonaisten ihmisryhmien kunniaa ja ihmisarvoa.

Kauhean herkästi loukkaannutaan silloin kun kyseessä on oma kunnia, mutta..

Kysymykseni oli vastaus siihen, että pitääkö epäiltyjä rikkomuksia viedä tutkittavaksi ja tutkia. Kyllähän niitä pitäisi, vai pitäisikö? Riippunee vastaajan poliittisista näkemyksistä.

Mäenpään ja perussuomalaisten mukaan vieraslajipuheet on ok, mutta provinssista poistaminen on syrjintää.

(Itse en olisi poistanut Mäenpäätä provinssista)
 

Vellihousu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Kyseessä mun käsittääkseni onkin "info" ilmeisesti Facebookin puolella, eli ei mikään "kutsutaan media paikalle" häppeninki.

Halla-aho on siinä asemassa kuitenkin että kaikki spekuloivat että lähtee ehdolle, niin ihan kohteliastahan se olisi ilmoittaa jos ei lähdekkään niin loppuu sen osalta spekulointi.

Niin, itse ilmoitus on varmasti hyvä tehdä mutta ajattelin tosiaan että livetilaisuus tuollaisesta on aika turha. Varsinkaan nykyaikana ei suosita lehdistön kutsumista paikalle ihan pienistä syistä, joku face-live on asia erikseen.

No, kohtahan tuon näemme
 

Ressa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Ei tuo juttu tutkintapyynnön perusteella välttämättä mene oikeuteen. Eikä minusta pitäisikään mennä, koska tuossa selvästi ei ole mitään rikosta tapahtunut.

No shit, siksi siinä lukeekin viime kädessä.
 

Ressa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös