Pennanen byebye!

  • 221 280
  • 1 461

repalefarkku

Jäsen
Suosikkijoukkue
per aspera ad astra
Huikea ketju kyllä kun nyt tuli muutama sivu alkupäästä luettua pitkästä aikaa! Joukkueen sydämen rikkoutumisesta suomalaiseen halailukulttuuriin kaikenlaista lätinää, mutta ihan hyvin on tähän asti ainakin mennyt.

Oli valtava virhe erottaa Myrrä.
Tuo joukkue on Myrrän. Näkee Suomen pelaamisesta kuinka iso vahinko nuo potkut olivat.
Ei ole sattumaa että Kontiola, Tikka ja oikeastaan koko joukkueen suorittamisen taso pudonnut.
Eihän tuo älytön valmentajan vaihto voi olla vaikuttamatta koppiin jossa ollut todella hyvä henki ja arvostettu valmentaja, jossa vahva molemminpuolinen luottamus.
Pennanen varmasti hyvä valmentaja mutta Koskela ja Jalo tekivät seuralle ja kannattajille todellisen karhunpalveluksen.
Vieläkö olet samaa mieltä?
 

Värilasi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Ehkä oli heikoin lenkki, mutta mitä sitten? Niinhän se olikin näin ennakkoon ajateltuna varmaan monen mielestä.

Kulttihahmoksi yleensä nousee, jos kärkipaikalta saa kenkää ja uusi valmentaja ei saa joukkuetta pelaamaan voittavasti. Ja eihän se myöskään sattumaa ja vahinkoa ole, että Ilves nimenomaan oli kärkipaikalla.

Mielenkiintoista, miten moni Ilveksen kannattaja ei tässä vaihdossa ole juurikaan riskejä nähnyt eikä tunnu vieläkään näkevän, vaikka turpaan tulee illasta toiseen.
Tämäkin viesti vanhentunut hienosti. Toki tuskin kyseinen nimimerkki on tätä ketjua myöhemmin edes seurannut tai Ilveksen otteita.
 

Derrick

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Noh joo, Pendo on päässyt vetelemään jälkiliukkaille, toisin kuin Haemaelaeinen
 

Pika1

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Myrrä vaan takaisin halailemaan, niin saadaan joukkuehenki korkealle..
Turha tässä ketjussa Myrrää on pilkata.
Ainakin itse arvostan hänen työtään Ilveksessä todella, todella paljon. Viimeinen mestarivalmentaja Ilves Hockey oyssä edelleen.

Ja tästä isosta arvostuksesta huolimatta olen tyytyväinen Pendoon ja valmentajan vaihtoon.
 

Samppakalja69

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen ILVES
:D

Tää on historian hauskimpia nostoja oman palstauran aikana, kiitos!

Jälkikäteen on aina kaikki niin helppoa ja kivaa. =)

Ei tartte jälkikäteen jossitella kun osaa nähdä tilanteen oikean laidan jo silloin kun tilanne on päällä ;)

No, jos ketjun aiheeseenkin jotain, niin onhan Pennasen Ipan pelitapa ihan toista kuin Myrrän aikana. Enää ei luoteta vaan siihen, että tehdään enemmän maaleja kuin vastustaja vaan keskitytään kurinalaisesti siihen ettei tartte miettiä että montakohan maalia voittoon minäkin iltana vaaditaan. Kuitenkaan mitään limaträppiä ei pelata, vaan pyritään myös hallitsemaan kiekolla ja pyörittämään pitkiä, vastustajaa kuluttavia, hyökkäyspään pelejä.

Jossitellen voisin väittää, että Myrrä ei olisi samaan taipunut, ainakaan tässä määrin.

Mutta joo, ketjun olis voinut jo lukita ennen kuin se ehti alkaakaan, mutta kai tämä on hyvä tämmönen aikansa tuotos josta voidaan sopivissa väleissä nostella nostoja ylös, puolin ja toisin :)
 

Värilasi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
:D

Tää on historian hauskimpia nostoja oman palstauran aikana, kiitos!

Jälkikäteen on aina kaikki niin helppoa ja kivaa. =)
Taisin kyllä olla jo heti alkumetreistä sitä mieltä, että potentiaalia Pennasella on huomattavasti enemmän kun Myrrällä. Valitettavaa mutta totta, että Myrrän kiekko ja Ilves oli aivan kamalaa. Valehtelematta, en muista kertaakaan Myrrän yltäneen tämän hetkiselle tasolle millä Ilves nyt on.

Toki toistan edelleen, ettei vielä olla yhtään mitään voitettu, mutta *juuri nyt* näyttää peli erittäin hyvältä.

Lisään vielä, vaikka et ehkä minua kirjaimellisesti juuri tarkoitakkaan tuolla "jälkikäteen" lausahduksella, mutta olen tosiaan aivan samaa mieltä kuin Pennasen alkuaikana Ilveksessä. Muuten minulla ei todella ole sinua mitään vastaan. Peace ja hyvää lätkäkevättä molempien lempijengeille!
 

Jääkaappi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liiga
Taisin kyllä olla jo heti alkumetreistä sitä mieltä, että potentiaalia Pennasella on huomattavasti enemmän kun Myrrällä.
No turha näitä on enää vatvoa, mutta eihän tässä tästä ollut kyse alunperinkään.

Pennasen potentiaalin tiesi / tietää kaikki, joten sen osalta ei mikään fakiiri tarvitse olla, eikä tästä kukaan eri mieltä varmasti olekaan ollut.
 

Värilasi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
No turha näitä on enää vatvoa, mutta eihän tässä tästä ollut kyse alunperinkään.

Pennasen potentiaalin tiesi / tietää kaikki, joten sen osalta ei mikään fakiiri tarvitse olla, eikä tästä kukaan eri mieltä varmasti olekaan ollut.
Jep, tähän myös viittasin muokkauksellani. En ottanut henkilökohtaisesti äläkä sinäkään.
 

puuntakaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ipa Ipandeerus
Turha tässä ketjussa Myrrää on pilkata.
Ainakin itse arvostan hänen työtään Ilveksessä todella, todella paljon. Viimeinen mestarivalmentaja Ilves Hockey oyssä edelleen.

Ja tästä isosta arvostuksesta huolimatta olen tyytyväinen Pendoon ja valmentajan vaihtoon.

No anteeksi kun loukkasin, tarvisitko halauksen?
 

mesag

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Myrrä ei välttämättä ollut ihan niin ihmisläheinen, miltä vaikutti. Tai hänellä oli omat heikkoutensa.

Lainataan tähän alle vielä se oleellisin Ilvesfoorumin tiivistelmästä. Tämä siis on Kolppasen omalla suulla kertomaa.

Kolppanen kertoo päättäneensä lopulta kaiken epätoivon keskellä mennä puhumaan kahden kesken Myrrän kanssa. Keskustelu oli sujunut loistavasti ja Myrräkin oli kiitellyt siitä. Kuitenkin Kolppanen kertoi myöhemmin kuulleensa (omasta mielestään) luotettavasta lähteestä, mitä keskustelun jälkeen tapahtui. Lainataan nyt sanasta sanaan:

"Myrrä oli mennyt valmentajien pukukoppiin ja sanonut, että mä oon päästäni ihan sekaisin, että mua ei voi laittaa tonne maaliin ollenkaan. Että mä oon ihan huppauuno, ettei tommosta jätkää voi laittaa tonne".
 
Viimeksi muokattu:

Zen

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Onko mitään huhuja kuka se "välikäsi" oli ja vieläkö Ilveksen palkkalistoilla vaikuttaa? Markus Korhonen?

Myrrä perseillyt, mikäli tämä pitää paikkaansa. "Välikäsi" perseillyt isosti, mikäli tämä pitää paikkaansa.
 

Kyle

Jäsen
Myrrä ei välttämättä ollut ihan niin ihmisläheinen, miltä vaikutti. Tai hänellä oli omat heikkoutensa.

Tuo Kolppasen tilitys nyt on toistaiseksi yhden miehen tilitys jolle ei tässä vaiheessa pitäisi antaa hirveän suurta painoarvoa. Toiseksi valmentajankoppi on sellainen paikka, että siellä tulee arvostella pelaajia ja jos siellä nyt joku valmentaja tekee keittiöpsygologi analyysin pelaajasta päin persettä, niin sen tiedon ei pitäisi silti sieltä levitä.

Kolppasen tapauksessa hän kritisoi Koskelaa ja Myrrää kausista jolloin hän torjui kiekkoja noin 85-86% tehokkuudella. Palasi kuitenkin Ilvekseen KHL/SHL statuksella.
Dostalin ohitse olisi pitänyt kivuta, että olisi aloittava maalivahti ja Koskelaa oli kritisoinut, että ei päästänyt kevään kynnyksellä Saksaan?
Jos vaati peliaikaa Dostalin ohitse noilla näytöillä niin oli todellakin huppaukko.

Joku tuolla toisella foorumilla vielä oli kaivellut tietoja niin Kolppanen puhui haastattelussa hyvin sujuneesta ottelusta, jossa ei kuitenkaan edes ollut pelannut.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: #10

#10

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Huikea ketju kyllä kun nyt tuli muutama sivu alkupäästä luettua pitkästä aikaa! Joukkueen sydämen rikkoutumisesta suomalaiseen halailukulttuuriin kaikenlaista lätinää, mutta ihan hyvin on tähän asti ainakin mennyt.


Vieläkö olet samaa mieltä?
Jos ollaan finaaleissa niin syön sanani.
 

#10

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Tuo Kolppasen tilitys nyt on toistaiseksi yhden miehen tilitys jolle ei tässä vaiheessa pitäisi antaa hirveän suurta painoarvoa.
Täytyy muistaa että Kopon viimeisin visiitti oli todella kehno eikä varmasti luottamus niin Koskelan, Myrrän ja kannattajien suunnalta paljon tähtihetkiä tuonut.
Enempi ihmettelisin positiivista palautetta luukkuvahdilta.
Väittäisin että vähän katkeruus paistoi puheissa.
 

Beast

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Pendoliino se vaan puksuttaa! Oliskohan se kohta aika antaa Pendolle kenkää ja Raipe ykköseksi? Vai soitellaanko Myyrä takas ja saisi halia kaikkia pelaajia ennen pudotuspelejä!? Sen voimalla varmasti irtoaisi kultaa.
 
Suosikkijoukkue
Ranskan välieräjoukkue 1995, Leijonat 1988
Onko Pennasen kännykkään jo kilahtanut käsky saapua aamulla toimistolle? Onko Jukka Jalosta nähty hiippailemassa Ilveksen toimiston nurkilla? Olisiko aika avata kipinävahti?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös