Pennanen byebye!

  • 222 687
  • 1 461

Peltsi #18

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Mun mielestä tämän höpöketjun voisi laittaa lukkoon. Joku ilvesläinen avaa sitten aikanaan asianmukaisesti uuden, jos tarvetta ilmenee.
Äläs nyt. Ilveksen sydän on ehkä vielä rikki ja mitä kaikkea sitä tulikaan teikäläisen näppikseltä huudeltua ennenaikaisesti. Arvon Moderaattorit ovat linjanneet, että tällä ketjulla on tarkoitus, joten pidettäköön se auki. Ehkä se tarkoitus vielä joskus selviää kaikille.
 

Kaukosäädin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves 365
Katsellaan nyt mihin tämä tuomarilinja asettuu. Ilveksen joukkue ja varsinkin pakisto kasattiin painimaan tällä kaudella playoffeihin. Nyt runkosarjassa on maajoukkuetauon jälkeen parissa pelissä vihelletty ns. kaikki niin se on täysin Ilveksen linjausta vastaan ja suosii näitä mikkihiiri-kalpoja.
 

se7en

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Newcastle United, Jalkapallomaajoukkue
Katsellaan nyt mihin tämä tuomarilinja asettuu. Ilveksen joukkue ja varsinkin pakisto kasattiin painimaan tällä kaudella playoffeihin. Nyt runkosarjassa on maajoukkuetauon jälkeen parissa pelissä vihelletty ns. kaikki niin se on täysin Ilveksen linjausta vastaan ja suosii näitä mikkihiiri-kalpoja.
Viesteistäsi päätellen taidat toivoa, että tulee joku mullistava juttu, joka suistaa Pendolinon raiteiltaan.

Mutta mulla on sulle breaking news: Ilveksen vauhtikiekolle on hyvä, mikäli tuomarilinja on tiukempi. Myös ja varsinkin playoffeissa. Kalpoista ja varsinkaan KalPasta en olisi huolissaan. Kyllä kovimmat kilpailijat tulevat keväällä ihan tutuilta suunnilta.
 

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Ilveksen sydän on ehkä vielä rikki ja mitä kaikkea sitä tulikaan teikäläisen näppikseltä huudeltua ennenaikaisesti.
No, eikös se ollut, vai miten se homma toimi alkuun? Minä kirjoitin tässä ketjussa, että Ilves on välieräjoukkue, muttei voi voittaa mestaruutta vielä tällä kaudella Pennasella. Myrrällä olisi voinut. Pennasen potkuvaatimuksia olen pitänyt järjettöminä ja tätä ketjua mauttomana Moderaattoreiden munauksena.

Mitä Ilveksen hirmuvireeseen tulee, niin ei vielä kannata nostaa käsiä pystyyn mestaruuden kunniaksi marraskuisessa voittoputkessa alakastin joukkueita vastaan. Tunteikas urheilutarina kuitenkin aluillaan.
 

Peltsi #18

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
No, eikös se ollut, vai miten se homma toimi alkuun? Minä kirjoitin tässä ketjussa, että Ilves on välieräjoukkue, muttei voi voittaa mestaruutta vielä tällä kaudella Pennasella. Myrrällä olisi voinut. Pennasen potkuvaatimuksia olen pitänyt järjettöminä ja tätä ketjua mauttomana Moderaattoreiden munauksena.

Mitä Ilveksen hirmuvireeseen tulee, niin ei vielä kannata nostaa käsiä pystyyn mestaruuden kunniaksi marraskuisessa voittoputkessa alakastin joukkueita vastaan. Tunteikas urheilutarina kuitenkin aluillaan.
Kukaan ei ole täällä nostellut käsiä mestaruuden merkiksi. Kyllä tässä ennen kaikkea muiden joukkueiden fanit tuulettelivat ennenaikaisesti Ilveksen muutaman pelin tappioputkessa. Siellä esitettiin sellaista syväanalyysiä muutaman tappiopelin jälkeen, ettei mitään järkeä. Olit itse yksi äänekkäimmistä. Jokainen joukkue voittaa ja häviää syys- ja lokakuussa. Ihan riippumatta kuka siellä valmentaa. Siitä se kausi pikkuhiljaa lähtee käyntiin ja voimasuhteet alkavat muokkaantumaan.

Lähtökohtaisesti Ilves on edelleen Kärppien ja Tapparan haastaja. Ei ennakkoasetelmat ole kauden alusta mihinkään muuttuneet. Jommankumman pitää hiukan flopata, jos Ilves niiden edelle asettuu lopullisessa järjestyksessä. Jollei sitten siirtorajalla tapahdu pelaajamateriaaleissa jotain merkittävää voimasuhteisiin vaikuttavaa muutosta. Lukko on neljäs kova ja ollut ainakin Ilvestä myös pelillisesti edellä syyskaudella. Kaikkein vakuuttavin joukkue Ilveksen vastuksista tähän mennessä. Ennakkosuosikeista ainoastaan Kärpillä on ollut huono alkukausi, mutta ei siitä sen enempää. Tuolla materiaalilla tulevat vielä varmasti ylös.

On muuten upea tuo sinun analyysisi Ilveksen mestaruusmahdollisuuksista. Myrrän johdolla olisi ollut mestaruus mahdollinen, mutta Pennasen ei. Eli jos Ilves häviää finaaleissa jollekin, niin pääset sanomaan että joo no Myrrä olisi kääntänyt tästä mestaruuden. Aina hienoja nämä tällaiset heitot, joita ei pysty todentamaan mitenkään.
 
Viimeksi muokattu:

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Siellä esitettiin sellaista syväanalyysiä muutaman tappiopelin jälkeen, ettei mitään järkeä. Olit itse yksi äänekkäimmistä.
Minä en ole Ilveksen romahtamista pois mitalitaistosta povannut. Minun kritiikkini on koskenut tätä mautonta ketjua ja Myrrän kohtelua sekä sitä, miten Myrrän potkut mursi joukkueen sydämen. Normaalisti valmentajan vaihdos saa aikaan hetkellisen buustin, mutta Ilveksin särkyneen sydämen tapauksessa kävi päinvastoin, eli tuli hetkellinen lama.
 

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
On muuten upea tuo sinun analyysisi Ilveksen mestaruusmahdollisuuksista. Myrrän johdolla olisi ollut mestaruus mahdollinen, mutta Pennasen ei. Eli jos Ilves häviää finaaleissa jollekin, niin pääset sanomaan että joo no Myrrä olisi kääntänyt tästä mestaruuden. Aina hienoja nämä tällaiset heitot, joita ei pysty todentamaan mitenkään.
Se on katsopas mun mielipide, jonka olen keskustelupalstalla kirjoittanut. Ei sen kummempaa. Tuon mielipiteen punainen lanka on se, että Myrrän projekti olisi kannatttanut viedä loppuun asti. Monilla on toisenlainen mielipide ja se on hyvä se. Ymmärrän hyvin, että ilvesläiset asettavat nyt toivonsa Pennaseen. Niin minäkin tekisin. Potkuvaateet ovat olleet täysin typeriä provokaatioita ensimmäisestä alkaen.
 

mirasane

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Penguins, sympatiat Ässille
Harva kehtaa myöntää olevansa väärässä (jos nyt "väärässä" on oikea termi edes).
Vielä on liian aikaista sanoa, kuka oli oikeassa ja kuka väärässä. Varmaan tuon keskustelun aika on vasta sitten keväällä. Sitähän moni Myrrän potkujakin kannattanut sanoi. Eli tämä vaihto tehtiin pudotuspelimenestyksen takia. Jos se toteutuu ja Ilves pelaa finaaleissa, voidaan siirto sanoa onnistuneeksi.
 

Satunnainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Minun kritiikkini on koskenut tätä mautonta ketjua ja Myrrän kohtelua sekä sitä, miten Myrrän potkut mursi joukkueen sydämen. Normaalisti valmentajan vaihdos saa aikaan hetkellisen buustin, mutta Ilveksin särkyneen sydämen tapauksessa kävi päinvastoin, eli tuli hetkellinen lama.
Jännä homma, että samalla viikolla, kun valmentaja vaihtui, voitettiin Tappara ja JYP. Sitä seurasi viikon tauko, ja seuraavista kuudesta pelistä saatiin vain yksi piste. Mutta niitä seuranneissa kahdeksassa pelissä on vastavaasti menetetty vain yksi piste.

Yhden teorian mukaan "sydän murtui" parin pelin viiveellä, ja murtuman parantelemisessa meni kuusi peliä, jonka jälkeen sydän oli taas ehjä ja suorastaan entistä ehompi. Toisen teorian mukaan pari peliä mentiin vanhoilla opeilla, sitten uusi valmentaja alkoi ajaa sisään omaa pelitapaansa, ja aluksi peli oli sekavaa ja tulokset heikkoja, mutta joukkueen omaksuttua uuden pelitavan alkoi tulostakin tulla.

Mikäpä minä olen sanomaan, mikä on totuus tässä asiassa. Mutta näin henkilökohtaisesti olen kyllä täysin tuon pelitapateorian kannalla, en tuon sydänteorian.
 

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Mutta näin henkilökohtaisesti olen kyllä täysin tuon pelitapateorian kannalla, en tuon sydänteorian.
Mikäs tuo teoria on? En ole tässä voittoputkessa nähnyt yhtään Ilveksen peliä. Onko Pennanen nyt ajanut sisään uuden voittavan pelitavan?
 

Satunnainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Mikäs tuo teoria on? En ole tässä voittoputkessa nähnyt yhtään Ilveksen peliä. Onko Pennanen nyt ajanut sisään uuden voittavan pelitavan?
Tiivistettynä voisi sanoa, että viime kaudella Myrrä peluutti nopeaan kääntämiseen ja suorahyökkäämiseen perustuvaa kiekkoa, mikä johti ongelmiin pudotuspeleissä (tämän epäilemättä tiesitkin). Tälle kaudelle oli selvästi tarkoitus lisätä variaatioita ja kiekkokontrollia, mihin Myrrä pyrkikin (vaikka laiska media esitti, että kaikki oli muka täsmälleen samoin kuin viime kaudella). Mutta selvästi Myrrällä (ja apurillaan Ojasella) oli vaikeuksia saada tuota muutosta tehdyksi. Pennanen sen sijaan on siinä onnistunut.
 

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Tiivistettynä voisi sanoa, että viime kaudella Myrrä peluutti nopeaan kääntämiseen ja suorahyökkäämiseen perustuvaa kiekkoa, mikä johti ongelmiin pudotuspeleissä (tämän epäilemättä tiesitkin). Tälle kaudelle oli selvästi tarkoitus lisätä variaatioita ja kiekkokontrollia, mihin Myrrä pyrkikin (vaikka laiska media esitti, että kaikki oli muka täsmälleen samoin kuin viime kaudella). Mutta selvästi Myrrällä (ja apurillaan Ojasella) oli vaikeuksia saada tuota muutosta tehdyksi. Pennanen sen sijaan on siinä onnistunut.
Mielenkiintoista on seurata, mitä uusittu pelitapa tuottaa pikkaisen kovempia vastustajia vastaan. Mutta hyvä, että Pennanen on saanut oman käden jälkensä jo näkyviin. Ensimmäiset viikot hän puhui joukkueen olevan henkisesti siinä kunnossa, että on pitänyt keskittyä muihin asiohin kuin pelitapaan. Ilmeisesti sydän on toipunut ja arkeen on päästy taas kiinni.
 

Peltsi #18

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Mielenkiintoista on seurata, mitä uusittu pelitapa tuottaa pikkaisen kovempia vastustajia vastaan. Mutta hyvä, että Pennanen on saanut oman käden jälkensä jo näkyviin. Ensimmäiset viikot hän puhui joukkueen olevan henkisesti siinä kunnossa, että on pitänyt keskittyä muihin asiohin kuin pelitapaan. Ilmeisesti sydän on toipunut ja arkeen on päästy taas kiinni.
Toinen selkeä huomio on se, että Ilveksellä oli ihan kauden alussa paljon kotipelejä ja vähän vieraspelejä. Noissa vieraspeleissä Ilves oli selkeästi huonompi kuin kotona. Nyt Pennasen peleissä on vieraskaukalossa pakka pysynyt paremmin kasassa ja selkeitä ohipelejä ei ole tullut. Tänään onkin sitten erityisen mielenkiintoinen paikka aika kovan pelikuorman rasittamana vieraissa Lukkoa vastaan. Lukko on kova.
 

#10

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Erikoisesti yhä Myrrää vähätellään.
Pennanen huippukoutsi mutta köyhää ajattelua jos luulee että Myrrällä oltaisiin sarjassa pudottu monta sijaa tai peli ei olisi kehittynyt tuon yhdeksän kierroksen jälkeen, viimeisen kahden kuukauden aikana.
Myrrän tavaramerkki on älyttömän vaativa treeni josta on mm Konna ja Räty maininnut.
Ilveksen suurin ja paras ase on liigan muihin joukkueisiin nähden liike, pelinopeus, fysiikka. Myrrä on pitkälti luonut valmennusaikanaan nuo elementit ipaan ja ipaidentiteettiin.
Pennanen on loistava pelitaktinen valmentaja mutta isoa osaa tämän kauden menestyksessä tulee olemaan tuo liigan paras fysiikka/urheilullisuus.
Se on Myrrän perintöä.
Tavallaan olisin halunnut mahdottomasta mahdollisen, eli Myrrän tuohon valmennusrinkiin, pelkästään syystä että ilves olisi jatkossakin se liigan nopein, liikkuvin joukkue.
Täysi luotto Pennaseen ja Raipeen, kuitenkin fysiikkagurun näkisin mielelläni jossakin kohtaa liittyvän valmennustiimiin.
 

ADX_03

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Tampa Bay Lightning
Voi hyvä ihme. Ilveksen fysiikkapuolesta vastaa Jarkko Näppilä. Todella arvostettu ja osaava mies.

Myrrän tunnen ja hän aina kehuu Näppilää ja syystä.

Joo vastapainona voisi todeta, että yllättävän paljon Näppilää yhä vähätellään. Ei tuo fysiikka mikään pelkästään Myrrän henkilökohtainen saavutus ole.
 

Introexpertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, UKRAINA, LHF
Mielenkiintoista on seurata, mitä uusittu pelitapa tuottaa pikkaisen kovempia vastustajia vastaan. Mutta hyvä, että Pennanen on saanut oman käden jälkensä jo näkyviin. Ensimmäiset viikot hän puhui joukkueen olevan henkisesti siinä kunnossa, että on pitänyt keskittyä muihin asiohin kuin pelitapaan. Ilmeisesti sydän on toipunut ja arkeen on päästy taas kiinni.
Saihan nuo just KalPalta 3p.
 

Satunnainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Joo vastapainona voisi todeta, että yllättävän paljon Näppilää yhä vähätellään. Ei tuo fysiikka mikään pelkästään Myrrän henkilökohtainen saavutus ole.
Eiköhän Näppilän kohdalla ole samaa kuin Korhosen, eli epäillään, että vanha Ilves-pelaaja on päässyt valmentajaksi jonkin saunakerhon jäsenyyden eikä osaamisen takia. Pakko myöntää, että aikanaan Karhun kohdalla olin itsekin aika skeptinen, mutta näytöt on todistaneet toisin.
 

#10

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Voi hyvä ihme. Ilveksen fysiikkapuolesta vastaa Jarkko Näppilä. Todella arvostettu ja osaava mies.

Myrrän tunnen ja hän aina kehuu Näppilää ja syystä.
Näppilän ja Myrrän treenit ovat kaksi eri asiaa jotka tottakai tukevat toisiaan.
Itsellä täysi luotto ja tuki nykyvalmennukseen mutta jaksan ihmetellä tätä pakkomieltä väheksyä ex-koutsia varsinkin kahdenkymmenen vuoden ripuloinnin jälkeen.
Tosiasia että Myrrä tehnyt hyvää jälkeä kolme vuotta niin todellakin jälki näkyy tässä joukkueessa koko kauden.
Pennasella ja Raipella ollut taatusti historiallisen helppo ottaa komentoonsa ”voittava” joukkue.
Toivottavasti vievät projektin maaliin.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös