Yli-Viikarin kirjakerhossa on tänään vuorossa satukirja "Puiden tarinoita". Se, miten se liittyy käynnissä olevaan oikeuskäsittelyyn, niin vain Tytti tietää, jos hänkään.
Tytti Yli-Viikarin potkujen käsittely alkoi maanantaina Helsingin hallinto-oikeudessa. Hän saapui paikalle tuttuun tapaan kirja kainalossa.
www.is.fi
Yli-veijari on kyllä melkoinen tapaus.
"Yli-Viikari aloittaa ruotimalla Finnair Plus -pisteisiin liittyvää selkkausta.
- Käräjäoikeudessa käsiteltiin sitä, että mihin olen käyttänyt henkilökohtaisella tilillä olleita Finnair Plus -pisteistä.
- Pisteillä ei Finnairin mukaan ole rahallista arvoa. Pisteitä ei myöskään voi käyttää tai vaatia itselleen se taho, joka matkat maksaa. Sillä kuka, matkat maksaa, ei ole mitään merkitystä Finnairin näkökulmasta. Se on asiakasetu, jota voi hyödyntää eri tavoin, Yli-Viikari sanoo.
- Koko sen ajan kun olen ollut VTV:ssa töissä, näitä pisteitä ei nähdäkseni ole käytetty mihinkään (viraston osalta).
- Minulle ei ole auennut, mikä on se mahdollinen haitta, joka virastolle olisi voinut syntyä pisteiden käytöstä. Ne olisivat jääneet käyttämättä ja vanhentuneet sinne tilille."
Tätä voi sitten jokainen lukutaitoinen stemmata VTV:n antamaan tarkastuskertomukseen virkamatkoista ja Finnair Plus -pisteistä.
Jatkopohdintana se, onko tässä nyt kyseessä Finnairin näkökulma jota olisi syytä ajatella vai VTV:n ja veronmaksajien.
Yli-veijari on jo yksin tuon lausunnon perusteella joko niin epäpätevä, ettei voi mitenkään toimia ylijohtajana VTV:ssä tai niin epärehellinen, ettei voi mitenkään toimia ylijohtajana VTV:ssä.