Keskustelua Pride-kulkueesta yms.

  • 160 631
  • 1 345
Suosikkijoukkue
Colorado, Toronto, sympatiat Krakenille
Jaha. Täällä taas pidennetty palstaitsari menossa. Ilmeisesti syynä on se, että lapsille luetaan satuja verovaroilla? Näkisin kuitenkin, että yhteiskunnan etu on se, että mahdollisimman moni saisi kosketusta kirjoitettuun kieleen jo varhaisella iällä ja pärjäisi sitä kautta paremmin läpi alakoulun.
 

Noppa10

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Luehan viestisi ajatuksella vielä ja mieti, mikä siinä on vikana. Avainsanat "false balance". Tai ihan vaikkapa ihmisoikeudet. Tai argumentum ad logicam.

Niin.

Katsopas nuo edeltävät naureskelevat viestit minulle.

Toteutuuko niissä ne ihmisoikeudet minun kohdallani? Käsitykseni mukaan meillä on mielipidevapaus Suomessa, kunhan ei lakia riko. Enkä rikkonut, ja silti tuollainen suhtautuminen. Missä on minun (länsimaissa mielipidevapaudeksi kutsuttu) oikeus olla sitä mieltä mitä haluan? Jos minun oikeutta saa tuolla lailla pilkata ja halventaa, miksi näin ei sitten ole kaikkien kohdalla?

edit. Ja velä lisäkysymys sinulle; Miksi sinä (ja toki moni muu) et hyväksy minun näkemystä, mutta vaadit minua hyväksymään sinun (ja monen muun) sellaisenaan..?
 

Vintsukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Suomi, Panthers
Tässäpä se.

Mulle koko ajan toitotetaan, että kaikki vitun LMQTGHKJGFRV-ihmiset pitää hyväksyä sellaisenaan. MUTTA. Jos heistä erehtyy sanomaan yhdenkään ei-ylistävän asian, niin johan (täällä) on palstan vihervasemmisto-siipi kimpussa huutamassa, jotta väärin ajateltu.

Jos minun pitää hyväksyä joku sellaisenaan kuin hän on, niin minkä takia minua ei hyväksytä sellaisena kuin minä olen? Onko tosiaan niin, että se sama vihervasemmisto-siipi määrittelee nykyään oikean ja väärän mielipiteen? Jos jollain mattimöttösellä on oikeus halutessaan olla taisteluhelikopteri, niin miksi mulla ei ole oikeutta olla sitä mieltä että se on perseestä?
Totta helvetissä sulla on oikeus olla sitä mieltä että se on perseestä, ja myös oikeus tuoda se julki. Kuten juuri teit. Ei kenelläkään tässä ketjussa ole a) valtuuksia tai b) keinoja estää sua ilmaisemasta mielipidettäsí. Mutta muilla on myös oikeus olla sitä mieltä että sun mielipiteesi on perseestä.

Sulla on oikeus mielipiteeseesi, mutta ei se oikeus tarkoita immuniteettia kritiikiltä. Ei tää oo niin vaikeeta hei.

EDIT:

Katsopas nuo edeltävät naureskelevat viestit minulle.

Toteutuuko niissä ne ihmisoikeudet minun kohdallani? Käsitykseni mukaan meillä on mielipidevapaus Suomessa, kunhan ei lakia riko.
Juuri näin. Se mielipiteenvapaus suojelee myös sinulle naureskelijoita. Kunhan eivät lakia riko.
 

Noppa10

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Totta helvetissä sulla on oikeus olla sitä mieltä että se on perseestä, ja myös oikeus tuoda se julki. Kuten juuri teit. Ei kenelläkään tässä ketjussa ole a) valtuuksia tai b) keinoja estää sua ilmaisemasta mielipidettäsí. Mutta muilla on myös oikeus olla sitä mieltä että sun mielipiteesi on perseestä.

Sulla on oikeus mielipiteeseesi, mutta ei se oikeus tarkoita immuniteettia kritiikiltä. Ei tää oo niin vaikeeta hei.

Kiitos. Olen samaa mieltä.

Ja kuitenkin aina täällä on samat nimierkit kertomassa, että joku asia on väärin ajateltu tai väärin koettu.

Ossatko mahdollisesti valistaa vielä siinä, että mikä on se taho, joka määrittelee oikeat ja väärät kokemukset/ajatukset?
 

Noppa10

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Kannattaa myös _oikeasti_ tutustua Prideen ja miksi se on. Näytät olevan todella hakoteillä asiassa.

Tämä vielä. Mulle on joka käänteessä toitotettu, että pride ei ole vain seksuaalivähemmistöjen asialla, vaan ajaa yleisesti tasapuolisuuden ja tasa-arvon asiaa. Eikö se nyt olekaan sitten näin..?
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: zet

Tifosi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Home Box Office
Epäilen ettei täällä kovinkaan paljon ole KKK-miehiä. Kannattaa tarkistaa ne termit.
Eikä ole rodusta kyse joten ei ollut kyse rasismistakaan.

Se oli yksinkertaistettu esimerkki kun lainattu kaveri uhriutui näppäimistö savuten miten hänen vähemistöille naureskelulleen ei saisi naureskella.
 

Vintsukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Suomi, Panthers
Kiitos. Olen samaa mieltä.

Ja kuitenkin aina täällä on samat nimierkit kertomassa, että joku asia on väärin ajateltu tai väärin koettu.
Mikä tässä siis on ongelma. Haluatko rajoittaa noiden nimimerkkien sananvapautta?

Ossatko mahdollisesti valistaa vielä siinä, että mikä on se taho, joka määrittelee oikeat ja väärät kokemukset/ajatukset?
En ole tietoinen tällaisen tahon olemassaolosta.
 

Noppa10

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Eikä ole rodusta kyse joten ei ollut kyse rasismistakaan.

Se oli yksinkertaistettu esimerkki kun lainattu kaveri uhriutui näppäimistö savuten miten hänen vähemistöille naureskelulleen ei saisi naureskella.

Saa toki naureskella. Mikä minä olen sitä kieltämään. Tiedustelinkin lähinnä sitä logiikkaa, että miksi minä en saisi naureskella jollekin huvittavana pitämänäni asialle, jos kerran (esimerkiksi) sinunkin on ok tehdä niin..

Mikä tässä siis on ongelma. Haluatko rajoittaa noiden nimimerkkien sananvapautta?

En toki. Sananvapaus on tärkeä asia.

Kiinnostaa vaan se ideologia noiden nimimerkkien takana. Naureskelu on ok, kunhan naureskellaan oikeille mielipiteille?
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: zet

DAF

Jäsen
Suosikkijoukkue
se kolmikirjaiminen. PISTI PALLON MAALIIN
Niin.

Katsopas nuo edeltävät naureskelevat viestit minulle.

Toteutuuko niissä ne ihmisoikeudet minun kohdallani? Käsitykseni mukaan meillä on mielipidevapaus Suomessa, kunhan ei lakia riko. Enkä rikkonut, ja silti tuollainen suhtautuminen. Missä on minun (länsimaissa mielipidevapaudeksi kutsuttu) oikeus olla sitä mieltä mitä haluan? Jos minun oikeutta saa tuolla lailla pilkata ja halventaa, miksi näin ei sitten ole kaikkien kohdalla?

edit. Ja velä lisäkysymys sinulle; Miksi sinä (ja toki moni muu) et hyväksy minun näkemystä, mutta vaadit minua hyväksymään sinun (ja monen muun) sellaisenaan..?
Luehan vielä kerran se viesti, johon vastasit. Sen jälkeen tutustu vaikka edes wikin koottiin ihmisoikeuksista, tai ylipäätään oikeuksien logiikasta. Sinun oikeuttasi ei ole kukaan rajannut millään tapaa.

Ja sen jälkeen voit lopettaa tämän trollaamisesi, sitä ei enempää ruokita.
 

Noppa10

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Taisteluhelikopteri ja vihervasemmisto mainittu. Päälle kunnolla marttyyriviittaa vielä. Todella yllättävä viesti tämäkin.

Hienoti sinäkin edistit keskustelua tällä viestillä.

Miksi on oikein kokea olevansa yllä mainittu taisteluhelikopteri, mutta ei olla eri mieltä ko. asiasta?
 

Tifosi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Home Box Office
Saa toki naureskella. Mikä minä olen sitä kieltämään. Tiedustelinkin lähinnä sitä logiikkaa, että miksi minä en saisi naureskella jollekin huvittavana pitämänäni asialle, jos kerran (esimerkiksi) sinunkin on ok tehdä niin..

Järjestys on kaikki kaikessa. Sinä aloit naureskella vähemmistöille, sitten sinulle naureskeltiin ja sitten uhriuduit ja aloit paasaamaan jostain vihervasemmistosta.

Ei tarvitse olla mihinkään poliittiseen suuntaan kallellaan kunhan on järki päässä eikä vanne kiristä kun pride-väki on esillä.
 

Noppa10

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Luehan vielä kerran se viesti, johon vastasit. Sen jälkeen tutustu vaikka edes wikin koottiin ihmisoikeuksista, tai ylipäätään oikeuksien logiikasta. Sinun oikeuttasi ei ole kukaan rajannut millään tapaa.

Ja sen jälkeen voit lopettaa tämän trollaamisesi, sitä ei enempää ruokita.

No millä lailla minä olen sitten rajannut kenenkään oikeuksia "naureskelemalla" pride-aatteelle?

edit. Millä lailla yleensä ottaen pride-aatteen kritisointi tai siitä eri mieltä oleminen rajaa kenenkään oikeuksia?
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: zet

NakkiFakiiri

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers, Charlestown Chiefs
Edelleenkään näiltä huolestujilta ei ole tullut ensimmäistäkään käytännön esimerkkiä siitä miten tämä kirjastotapahtuma ja nuo muut pride-hommat vaikuttavat konkreettisesti lapsiin, vaikka kovasti vihjailevat että sellainen vaarallinen riski on olemassa? Pointtina tuntuu olevan vain "mutta kun minusta tämä on väärin", mutta kukaan ei ole antanut näyttöä siitä mihin tuo mielipide oikein perustuu. Mikä voisi olla se pahin skenaario mitä tällaisista tapahtumista voisi seurata, jos unohdetaan nuo väkivaltaisesti käyttäytyneet ulkopuoliset häiriköt?
 

asyouwere

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
vihervasemmisto-siipi
Tässä se sinun uskottavuutesi rapisee kertaheitolla. Ei jokainen ihmisoikeuksia puolustava ihminen ole automaattisesti "vihervasemmistolainen". Esimerkiksi seksuaali- ja sukupuolivähemmistöjen oikeuksia ei todellakaan puolusta pelkät "vihervasemmistolaiset" - tässäkin ketjussa niitä on puolustaneet monet nimimerkit, joita ei hyvällä tahdollakaan voi siihen lokeroon asettaa.

Seksuaali- ja sukupuolivähemmistöjen oikeuksien puolesta puhuminen/epäkohtien esilletuonti/younameit ei ole enää tänä päivänä pelkän pienen "vihervasemmistolaispiirin" hommaa, vaan laajalle yhteiskuntamme eri puolille ja kerroksiin levinnyt arvo. Ja sekös teitä änkyröitä vituttaa.

("Vihervasemmistolainen" on lyöty tässä tekstissä lainausmerkkeihin, koska on allekirjoittaneen mielestä aivan perseestä revitty termi)
 

Mojo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Buli
Eikä ole rodusta kyse joten ei ollut kyse rasismistakaan.

Se oli yksinkertaistettu esimerkki kun lainattu kaveri uhriutui näppäimistö savuten miten hänen vähemistöille naureskelulleen ei saisi naureskella.
Mutta miten ne KKK-äijät tähän liittyy? Sillä porukalla on kuitenkin todella vahva historiallinen tausta, eikä mitenkään positiivisessa merkityksessä. Noin muuten voitte naureskella puolin ja toisin niin paljon kuin huvittaa, mutta ei kannata vajota vastapuolen tasolle, vaikka kokisittekin heidät jotenkin itseänne huonompina ihmisinä.
 

Tifosi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Home Box Office
Mutta miten ne KKK-äijät tähän liittyy? Sillä porukalla kuitenkin todella vahva historiallinen tausta, eikä mitenkään positiivisessa merkityksessä. Noin muuten voitte naureskella puolin ja toisin niin paljon kuin huvittaa, mutta ei kannata vajota vastapuolen tasolle, vaikka kokisitteken heidät jotenkin itseänne huonompina ihmisinä.

Niin että jos valittaa että miksette suvaitse minua kun minä en suvaitse pride-väkeä niin se on sama kuin kkk-väki valittaisi että miksi heitä kutsutaan rasisteiksi vaikka heitä pitäisi vain suvaita. Ihan simppelinä esimerkkinä käytin väkeä.
 

Noppa10

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Niin että jos valittaa että miksette suvaitse minua kun minä en suvaitse pride-väkeä niin se on sama kuin kkk-väki valittaisi että miksi heitä kutsutaan rasisteiksi vaikka heitä pitäisi vain suvaita. Ihan simppelinä esimerkkinä käytin väkeä.

Jos tämä viittaa minuun, niin lainaatko sen kohdan, jossa väitän, etten suvaitse pride-väkeä?
 

Glove

Jäsen
Tämä vielä. Mulle on joka käänteessä toitotettu, että pride ei ole vain seksuaalivähemmistöjen asialla, vaan ajaa yleisesti tasapuolisuuden ja tasa-arvon asiaa. Eikö se nyt olekaan sitten näin..?
Eivät edes päästä kaikkia mukaan kulkueeseensa, mitä tasa-arvoa se semmoinen on?

 

Vintsukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Suomi, Panthers
No millä lailla minä olen sitten rajannut kenenkään oikeuksia "naureskelemalla" pride-aatteelle?
Onko joku väittänyt, että olet rajannut kenenkään oikeuksia? Sinä näillä parilla viimeisimmällä sivulla taidat olla ainoa, joka on kokenut oikeuksiaan loukatun:

Jos jollain mattimöttösellä on oikeus halutessaan olla taisteluhelikopteri, niin miksi mulla ei ole oikeutta olla sitä mieltä että se on perseestä?
Katsopas nuo edeltävät naureskelevat viestit minulle.

Toteutuuko niissä ne ihmisoikeudet minun kohdallani?
 

Tifosi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Home Box Office
Jos tämä viittaa minuun, niin lainaatko sen kohdan, jossa väitän, etten suvaitse pride-väkeä?
Et sanonut tuota "miksette suvaitse minua" -kohtaakaan sanatarkasti mutta lainauksia klikkailemalla löydät viestin johon esimerkki osuu.
 

Noppa10

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Eivät edes päästä kaikkia mukaan kulkueeseensa, mitä tasa-arvoa se semmoinen on?


No tämä.

Mut, odotahan vaan, kohta sulle tullaan kertomaan, että vääränlaista tasa-arvoa...
 

Mojo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Buli
Mulle on itselleni ihan se ja sama, mitä kukin haluaa olla ja edustaa

Et sanonut tuota "miksette suvaitse minua" -kohtaakaan sanatarkasti mutta lainauksia klikkailemalla löydät viestin johon esimerkki osuu.
Tossahan tuo ylempänä kertoo mielipiteensä ja sinä omien sanojesi mukaan käytät tähän mielestäsi sopivaa KKK-vertausta.
 

Noppa10

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Onko joku väittänyt, että olet rajannut kenenkään oikeuksia? Sinä näillä parilla viimeisimmällä sivulla taidat olla ainoa, joka on kokenut oikeuksiaan loukatun:

En mä koe oikeuksiani loukatun. Sitä vaan ihmettelen, kun monen mielestä on väärin koettu tai ajateltu, tämä minun tuntemukseni pride-ideologiaa kohtaan.

Et sanonut tuota "miksette suvaitse minua" -kohtaakaan sanatarkasti mutta lainauksia klikkailemalla löydät viestin johon esimerkki osuu.

Niin, eli omasta mielestäsi sinä siis määrittelet sen, miten on oikein ajatella tai kokea?

edit. Anna nyt tarkka kuvaus siitä, missä olen väittänyt, etten suvaitse pride-väkeä, jos/kun kerran sellaista väität.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös