Keskustelua Pride-kulkueesta yms.

  • 160 444
  • 1 345

skode

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Eniten minua näissä tilanteissa ihmetyttää aikuisten (?) ihmisten tietämättömyys lasten älykkyydestä ja suvaitsevaisuudesta. Lapset selviävät uskomattomista kokemuksista, ääriesimerkkeinä sota, väkivalta ja hyväksikäyttö.

Ja silti täällä ollaan huolissaan yksittäisestä satuhetkestä, jossa hassuihin vaatteisiin pukeutunut setä lukee satuja.

Allekouluikäiset lapset vähät välittävät siitä, miten setä on pukeutunut, kunhan tapahtuma on hyvä. Vanhemmat sitten voivat pilata lapsen kokemuksen omalla suvaitsemattomuudellaan, lapsi on aina avoin erilaisuudelle. Siksi Hevisauruksen keikat myy edelleen ja lapset selviävät Gaylien satuhetkestä ilman pienintäkään vauriota.

Mutta ethän sinäkään oikeasti voi väittää että tämä hassusti pukeutuva setä juuri sattui sopivasti löytämään juuri tähän aikaan aikataulustaan löysää jotta voi lukea satujaan ilman minkäänlaisia taka-ajatuksia lapsille? Miksi ihmeessä tämä hassunhauskasti pukeutuva setä ei tee sitä muulloin?

Ja kyllä en millään tavalla usko, että lapset edes ymmärtävät mistä on kysymys, mutta miksi sitten tämä ajankohta kun vuodessa on 12 kuukautta jolloin tätä samaa voi sinisilmäisesti harrastaa kerta lapsille ei haluta mitää sanomaa viedä?
 

DAF

Jäsen
Suosikkijoukkue
se kolmikirjaiminen. PISTI PALLON MAALIIN
Mutta ethän sinäkään oikeasti voi väittää että tämä hassusti pukeutuva setä juuri sattui sopivasti löytämään juuri tähän aikaan aikataulustaan löysää jotta voi lukea satujaan ilman minkäänlaisia taka-ajatuksia lapsille? Miksi ihmeessä tämä hassunhauskasti pukeutuva setä ei tee sitä muulloin?

Ja kyllä en millään tavalla usko, että lapset edes ymmärtävät mistä on kysymys, mutta miksi sitten tämä ajankohta kun vuodessa on 12 kuukautta jolloin tätä samaa voi sinisilmäisesti harrastaa kerta lapsille ei haluta mitää sanomaa viedä?

Mitä, mitä helvettiä nyt oikeasti? Mitä helvetin "taka-ajatuksia"?

Siinä tarinassahan se kerrottiin. "Tuokion teemana on moninaisuuden edistäminen ja itsensä hyväksyminen sellaisena kuin on." Siinäpä massiivinen "taka-ajatus".
 

skode

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Käyttäjä on saanut viesteistään pelikiellon.
Transu? A) Se on erittäin halventava sana, älä käytä sitä. B) Kotiläksyksi jääköön selvittää, mitä tarkoitetaan drag-artistilla.

En jaksa lähteä mukaan näihin "keksitään nyt joku hieno sivistyssana" juttuihin, jos mies pukeutuu naiseksi niin transu se on. Voit keksiä nitä hienompia sanoja jos haluat, todennäköisesti tämäkin pukeutumisyksilö ei koe itseään edes dragiksi vaan joksikin muuksi mutta se nyt ei lopputulosta muuta.
 

Tifosi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Home Box Office
Mutta ethän sinäkään oikeasti voi väittää että tämä hassusti pukeutuva setä juuri sattui sopivasti löytämään juuri tähän aikaan aikataulustaan löysää jotta voi lukea satujaan ilman minkäänlaisia taka-ajatuksia lapsille? Miksi ihmeessä tämä hassunhauskasti pukeutuva setä ei tee sitä muulloin?

Ja kyllä en millään tavalla usko, että lapset edes ymmärtävät mistä on kysymys, mutta miksi sitten tämä ajankohta kun vuodessa on 12 kuukautta jolloin tätä samaa voi sinisilmäisesti harrastaa kerta lapsille ei haluta mitää sanomaa viedä?
Taka-ajatuksia lapsille? Menikö nyt junttiketju hukkaan ja tuli vahingossa tänne?
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Mutta ethän sinäkään oikeasti voi väittää että tämä hassusti pukeutuva setä juuri sattui sopivasti löytämään juuri tähän aikaan aikataulustaan löysää jotta voi lukea satujaan ilman minkäänlaisia taka-ajatuksia lapsille? Miksi ihmeessä tämä hassunhauskasti pukeutuva setä ei tee sitä muulloin?

Ja kyllä en millään tavalla usko, että lapset edes ymmärtävät mistä on kysymys, mutta miksi sitten tämä ajankohta kun vuodessa on 12 kuukautta jolloin tätä samaa voi sinisilmäisesti harrastaa kerta lapsille ei haluta mitää sanomaa viedä?

Mitä vitun väliä??

Eihän lapset ymmärrä mikä on Pride viikko tai kuukausi, heille hassusti pukeutuva satuja lukeva setä on ihan yhtä hyvä kesä- ja joulukuussa.

Lapsille tässä ei tapahdu mitään, aikuiset sen sijaan loukkaantuu ihan päättäjä tasolla asti. Ja ihan turhaan ja perusteettomasti.
 

Tjapalala

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, FC Honka
En jaksa lähteä mukaan näihin "keksitään nyt joku hieno sivistyssana" juttuihin, jos mies pukeutuu naiseksi niin transu se on. Voit keksiä nitä hienompia sanoja jos haluat, todennäköisesti tämäkin pukeutumisyksilö ei koe itseään edes dragiksi vaan joksikin muuksi mutta se nyt ei lopputulosta muuta.
Niin no kusipää säkin olet. Turha keksiä mitään hienoja sivistyssanoja.

Tekisi mieli kysyä, että tiedätkö edes mikä on Pride. Kerrotko muuten mitkä on ne hirveät taka-ajatukset tässä taustalla. Tasa-arvo. Kuulostaa aika kamalalta. Ei helvetti.
 

DAF

Jäsen
Suosikkijoukkue
se kolmikirjaiminen. PISTI PALLON MAALIIN
En jaksa lähteä mukaan näihin "keksitään nyt joku hieno sivistyssana" juttuihin, jos mies pukeutuu naiseksi niin transu se on. Voit keksiä nitä hienompia sanoja jos haluat, todennäköisesti tämäkin pukeutumisyksilö ei koe itseään edes dragiksi vaan joksikin muuksi mutta se nyt ei lopputulosta muuta.

Ehkäpä sinä sen "sivistyssanan" keksit tuosta ylempää, kun asioilla, joita väität samaksi ei ole yhtään mitään yhteyttä. Tummaihoisenkin osaat varmasti kirjoittaa ihan mainitsemallani sanalla, ehkäpä tämänkin.

Kieltämättä lopputulosta tämä ei muuta, eli tuollaista puhuntaasi harjoittava nolaa itsensä tehokkaasti, täällä ja muualla.
 

Valapatto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Mutta ethän sinäkään oikeasti voi väittää että tämä hassusti pukeutuva setä juuri sattui sopivasti löytämään juuri tähän aikaan aikataulustaan löysää jotta voi lukea satujaan ilman minkäänlaisia taka-ajatuksia lapsille? Miksi ihmeessä tämä hassunhauskasti pukeutuva setä ei tee sitä muulloin?

Mistä näet tämän henkilön kalenterin kun näet jo useammassa viestissä tietävän hänen tekemisensä läpi vuoden?
 

skode

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Mitä vitun väliä??

Eihän lapset ymmärrä mikä on Pride viikko tai kuukausi, heille hassusti pukeutuva satuja lukeva setä on ihan yhtä hyvä kesä- ja joulukuussa.

Lapsille tässä ei tapahdu mitään, aikuiset sen sijaan loukkaantuu ihan päättäjä tasolla asti. Ja ihan turhaan ja perusteettomasti.

No sepä juuri, lapsille asialla ei ole mitään taivaallista merkitystä onko siellä hevonen vai tuhatjalkainen niitä satuja lukemassa ja hassunhauska setä voi niitä lukea kanssa milloin haluaa.

Miksi ihmeessä sitten nyt? Jotta vanhemmat oppivat jotain? Eihän tarkoitus ole siis ilmeisesti lapsille mitää viestiä viedä?
 

DAF

Jäsen
Suosikkijoukkue
se kolmikirjaiminen. PISTI PALLON MAALIIN
No sepä juuri, lapsille asialla ei ole mitään taivaallista merkitystä onko siellä hevonen vai tuhatjalkainen niitä satuja lukemassa ja hassunhauska setä voi niitä lukea kanssa milloin haluaa.

Miksi ihmeessä sitten nyt? Jotta vanhemmat oppivat jotain? Eihän tarkoitus ole siis ilmeisesti lapsille mitää viestiä viedä?

Kyllä, kyllä on tarkoitus. Ja se jo aiemmin sinulle kerrottiin ihan sitaattina. Saman viestin voi tosin viedä kuka tahansa muukin, ja se on suotavaa jokaisen tehdä.

Mikä ihme tässä on nyt niin vaikeaa? "Hyi olkoon kun tuo mies kehtaa pukeutua drag-vaatteisiin lasten edessä?"
 

mikko600

Jäsen
Suosikkijoukkue
NUFC, maapisteet, Captain Conker
No sepä juuri, lapsille asialla ei ole mitään taivaallista merkitystä onko siellä hevonen vai tuhatjalkainen niitä satuja lukemassa ja hassunhauska setä voi niitä lukea kanssa milloin haluaa.

Miksi ihmeessä sitten nyt? Jotta vanhemmat oppivat jotain? Eihän tarkoitus ole siis ilmeisesti lapsille mitää viestiä viedä?
Tasa-arvosta ja yhdenvertaisuudesta kertova tapahtuma tasa-arvosta ja yhdenvertaisuudesta käsittelevällä viikolla? Vittu, kyl on outoa.
 

skode

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Tasa-arvosta ja yhdenvertaisuudesta kertova tapahtuma tasa-arvosta ja yhdenvertaisuudesta käsittelevällä viikolla? Vittu, kyl on outoa.

Miksi sitten ihmiset väittävät ettei lapset ymmärrä tästä hölkäsen pöläystä eikä ne välitä mikä prideviikko on vaan tulevat kuuntelemaan satuja joita kertoo hassusti pukeutuva mies? Miksi tällaista sitten järjestetään jos lapset eivät ymmärrä?
 

skode

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
En. Mistä ihmeestä tuollaisen keksit?

Ajattelin vain kun väitit minun tietävän kyseisen henkilön aikatauluista, vaikka toki missään viestissä edes moiseen viitannut tietäväni? Oletin sinun sitten tuovan tähän vankkumattoman faktan jotta juuri tämä hetki oli se vuoden ainoa, mutta ilmeisesti mukahauskuuttelu ja väärinlukeminen vei voiton?
 

Valapatto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Ajattelin vain kun väitit minun tietävän kyseisen henkilön aikatauluista, vaikka toki missään viestissä edes moiseen viitannut tietäväni? Oletin sinun sitten tuovan tähän vankkumattoman faktan jotta juuri tämä hetki oli se vuoden ainoa, mutta ilmeisesti mukahauskuuttelu ja väärinlukeminen vei voiton?

Lue omat viestisi.
 

Noppa10

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Mitä, mitä helvettiä nyt oikeasti? Mitä helvetin "taka-ajatuksia"?

Siinä tarinassahan se kerrottiin. "Tuokion teemana on moninaisuuden edistäminen ja itsensä hyväksyminen sellaisena kuin on." Siinäpä massiivinen "taka-ajatus".

Tässäpä se.

Mulle koko ajan toitotetaan, että kaikki vitun LMQTGHKJGFRV-ihmiset pitää hyväksyä sellaisenaan. MUTTA. Jos heistä erehtyy sanomaan yhdenkään ei-ylistävän asian, niin johan (täällä) on palstan vihervasemmisto-siipi kimpussa huutamassa, jotta väärin ajateltu.

Jos minun pitää hyväksyä joku sellaisenaan kuin hän on, niin minkä takia minua ei hyväksytä sellaisena kuin minä olen? Onko tosiaan niin, että se sama vihervasemmisto-siipi määrittelee nykyään oikean ja väärän mielipiteen? Jos jollain mattimöttösellä on oikeus halutessaan olla taisteluhelikopteri, niin miksi mulla ei ole oikeutta olla sitä mieltä että se on perseestä?

Tässäkin ketjussa viimeiset about 30 viestiä on naureskelua meille, jotka emme jaa sitä samaa ideologiaa, jota pride edustaa. Teille naureskelijoille, tämäkö on sitä vapautta olla, mitä haluaa? Jos et ajattele samalla lailla sen hetkisen valtavirran kanssa, olet "ovechkinin fanipoika" tai "natsipelle, joka kannattaa väkivaltaa"..?

Mulle on itselleni ihan se ja sama, mitä kukin haluaa olla ja edustaa. Se kuitenkin alkaa vituttamaan, kun mulle tullaan ohjeistamaan, miten pitää ajatella tai olla mieltä. Se ei ole kauhean kaukana Neuvostoliitosta sekään meininki.

Ja vielä; jos joku ei pidä tästä jatkuvasta pride/homo/vittumitävaan-humpasta, se ei tarkoita sitä, että se olisi automaattisesti joku ihmisoikeuksia vastustava natsipelle. Meillä on erilaisia arvomaailmoja kaikilla, se vihervasemmisto-aate ei ole automaattisesti kaikille se oikea.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Miksi sitten ihmiset väittävät ettei lapset ymmärrä tästä hölkäsen pöläystä eikä ne välitä mikä prideviikko on vaan tulevat kuuntelemaan satuja joita kertoo hassusti pukeutuva mies? Miksi tällaista sitten järjestetään jos lapset eivät ymmärrä?

Pride on suunnattu aikuisille, satuhetket lapsille. Kirjasto otti prideviikon kunniaksi drag-artistin lukemaan satuja. Lapsille kyseessä oli satuhetki, ei muuta. Jotkut aikuiset ovat selkeästi saaneet iskun sieluunsa.
 

Tifosi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Home Box Office
Tässäpä se.

Mulle koko ajan toitotetaan, että kaikki vitun LMQTGHKJGFRV-ihmiset pitää hyväksyä sellaisenaan. MUTTA. Jos heistä erehtyy sanomaan yhdenkään ei-ylistävän asian, niin johan (täällä) on palstan vihervasemmisto-siipi kimpussa huutamassa, jotta väärin ajateltu.

Jos minun pitää hyväksyä joku sellaisenaan kuin hän on, niin minkä takia minua ei hyväksytä sellaisena kuin minä olen? Onko tosiaan niin, että se sama vihervasemmisto-siipi määrittelee nykyään oikean ja väärän mielipiteen? Jos jollain mattimöttösellä on oikeus halutessaan olla taisteluhelikopteri, niin miksi mulla ei ole oikeutta olla sitä mieltä että se on perseestä?

Tässäkin ketjussa viimeiset about 30 viestiä on naureskelua meille, jotka emme jaa sitä samaa ideologiaa, jota pride edustaa. Teille naureskelijoille, tämäkö on sitä vapautta olla, mitä haluaa? Jos et ajattele samalla lailla sen hetkisen valtavirran kanssa, olet "ovechkinin fanipoika" tai "natsipelle, joka kannattaa väkivaltaa"..?

Mulle on itselleni ihan se ja sama, mitä kukin haluaa olla ja edustaa. Se kuitenkin alkaa vituttamaan, kun mulle tullaan ohjeistamaan, miten pitää ajatella tai olla mieltä. Se ei ole kauhean kaukana Neuvostoliitosta sekään meininki.

Ja vielä; jos joku ei pidä tästä jatkuvasta pride/homo/vittumitävaan-humpasta, se ei tarkoita sitä, että se olisi automaattisesti joku ihmisoikeuksia vastustava natsipelle. Meillä on erilaisia arvomaailmoja kaikilla, se vihervasemmisto-aate ei ole automaattisesti kaikille se oikea.

Ei saatana repesin ihan täysin:D

Vanha kunnon "itse olette rasisteja kun ette suvaitse meitä kkk-äijiä"

Ja Ovetskin on edelleen viaton:D
 

mikko600

Jäsen
Suosikkijoukkue
NUFC, maapisteet, Captain Conker
Tässäpä se.

Mulle koko ajan toitotetaan, että kaikki vitun LMQTGHKJGFRV-ihmiset pitää hyväksyä sellaisenaan. MUTTA. Jos heistä erehtyy sanomaan yhdenkään ei-ylistävän asian, niin johan (täällä) on palstan vihervasemmisto-siipi kimpussa huutamassa, jotta väärin ajateltu.

Jos minun pitää hyväksyä joku sellaisenaan kuin hän on, niin minkä takia minua ei hyväksytä sellaisena kuin minä olen? Onko tosiaan niin, että se sama vihervasemmisto-siipi määrittelee nykyään oikean ja väärän mielipiteen? Jos jollain mattimöttösellä on oikeus halutessaan olla taisteluhelikopteri, niin miksi mulla ei ole oikeutta olla sitä mieltä että se on perseestä?

Tässäkin ketjussa viimeiset about 30 viestiä on naureskelua meille, jotka emme jaa sitä samaa ideologiaa, jota pride edustaa. Teille naureskelijoille, tämäkö on sitä vapautta olla, mitä haluaa? Jos et ajattele samalla lailla sen hetkisen valtavirran kanssa, olet "ovechkinin fanipoika" tai "natsipelle, joka kannattaa väkivaltaa"..?

Mulle on itselleni ihan se ja sama, mitä kukin haluaa olla ja edustaa. Se kuitenkin alkaa vituttamaan, kun mulle tullaan ohjeistamaan, miten pitää ajatella tai olla mieltä. Se ei ole kauhean kaukana Neuvostoliitosta sekään meininki.

Ja vielä; jos joku ei pidä tästä jatkuvasta pride/homo/vittumitävaan-humpasta, se ei tarkoita sitä, että se olisi automaattisesti joku ihmisoikeuksia vastustava natsipelle. Meillä on erilaisia arvomaailmoja kaikilla, se vihervasemmisto-aate ei ole automaattisesti kaikille se oikea.
Taisteluhelikopteri ja vihervasemmisto mainittu. Päälle kunnolla marttyyriviittaa vielä. Todella yllättävä viesti tämäkin.
 

DAF

Jäsen
Suosikkijoukkue
se kolmikirjaiminen. PISTI PALLON MAALIIN
Tässäpä se.

Mulle koko ajan toitotetaan, että kaikki vitun LMQTGHKJGFRV-ihmiset pitää hyväksyä sellaisenaan. MUTTA. Jos heistä erehtyy sanomaan yhdenkään ei-ylistävän asian, niin johan (täällä) on palstan vihervasemmisto-siipi kimpussa huutamassa, jotta väärin ajateltu.

Jos minun pitää hyväksyä joku sellaisenaan kuin hän on, niin minkä takia minua ei hyväksytä sellaisena kuin minä olen? Onko tosiaan niin, että se sama vihervasemmisto-siipi määrittelee nykyään oikean ja väärän mielipiteen? Jos jollain mattimöttösellä on oikeus halutessaan olla taisteluhelikopteri, niin miksi mulla ei ole oikeutta olla sitä mieltä että se on perseestä?

Tässäkin ketjussa viimeiset about 30 viestiä on naureskelua meille, jotka emme jaa sitä samaa ideologiaa, jota pride edustaa. Teille naureskelijoille, tämäkö on sitä vapautta olla, mitä haluaa? Jos et ajattele samalla lailla sen hetkisen valtavirran kanssa, olet "ovechkinin fanipoika" tai "natsipelle, joka kannattaa väkivaltaa"..?

Mulle on itselleni ihan se ja sama, mitä kukin haluaa olla ja edustaa. Se kuitenkin alkaa vituttamaan, kun mulle tullaan ohjeistamaan, miten pitää ajatella tai olla mieltä. Se ei ole kauhean kaukana Neuvostoliitosta sekään meininki.

Ja vielä; jos joku ei pidä tästä jatkuvasta pride/homo/vittumitävaan-humpasta, se ei tarkoita sitä, että se olisi automaattisesti joku ihmisoikeuksia vastustava natsipelle. Meillä on erilaisia arvomaailmoja kaikilla, se vihervasemmisto-aate ei ole automaattisesti kaikille se oikea.

Luehan viestisi ajatuksella vielä ja mieti, mikä siinä on vikana. Avainsanat "false balance". Tai ihan vaikkapa ihmisoikeudet. Tai argumentum ad logicam.

Kannattaa myös _oikeasti_ tutustua Prideen ja miksi se on. Näytät olevan todella hakoteillä asiassa.
 

skode

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Pride on suunnattu aikuisille, satuhetket lapsille. Kirjasto otti prideviikon kunniaksi drag-artistin lukemaan satuja. Lapsille kyseessä oli satuhetki, ei muuta. Jotkut aikuiset ovat selkeästi saaneet iskun sieluunsa.

No kun ei ollut mikään agendaton lasten satuhetki vaan taustalla ihan joku selkeä agenda jota tämä drag-artisti vei lapsille tapahtuman hengen nimissä

Tasa-arvosta ja yhdenvertaisuudesta kertova tapahtuma tasa-arvosta ja yhdenvertaisuudesta käsittelevällä viikolla? Vittu, kyl on outoa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös