Mitä tänään syötäisiin?

  • 380 581
  • 3 371

Glove

Jäsen
Hienoa @SamSpade !

Mulle ei kouluruoistakaan löytynyt inhokkia, olin lähes kaikkiruokainen, tillilihat, klimppisopat, just to name a few.... Syy tähän oli hillitön kulutus, urheilija kun olin, ja pienempänä jo, kansakouluiässä, liikuin jatkuvasti - oli siten myös jatkuvasti nälkä.
Toki ne tuli nälkäänsä syötyä, tillilihat ja rössypotut. Mutta ei niitä miksikään nautinnoiksi voi sanoa. Klimppisoppaa meille ei muistaakseni koulussa tarjottu, mutta on sekin tullut kokeiltua erään sukulaisen luona. Toiset tykkää toiset ei.

Minä tein sitten makkarakeittoa ja hyvää tuli.
 

Tinke-80

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Haukat
Tein huomiselle perunasalaattia kanavartaiden kaveriksi. Kananpalat ovat jääkaapissa marinoitumassa ja porkkanamuffinsit ovat kuorrutusta vaille valmiit (näitä en itse tehnyt). Vielä alkosta pullo roseeviiniä niin ollaan valmiina huomiselle.
 

Surukuku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sanaan Sepot ja muut jemeniläiset kiekkoseurat
Nonnih - nyt sitä keittoa sitten!
Tarkemmin sanottuna teen jauhelihakeittoa perunoista, porkkanoista, palsternakasta ja tietysti jauhelihasta. Sekaan vielä valko-, kelta- ja purjosipulia sekä inkivääriä raastettuna, mausteeksi maustepippuria (kokonaisena), laakerinlehtiä pari-kolme, jotain tuoreyrttiä ja hapoksi puristan limenmehua...
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Kauhian tylsästi perunasalaattia, tonnikala-pastasalaattia, kanansiipiä ja prinssinnakkeja.
 

Krepo

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Málaga CF
Töistä kun pääsin kokkailemasta, niin grillasin makkaraa, parit leivät paahdoin samalla.

Hetken puutarhassa touhuttuani oli aika alkaa tekemään euroviisu eväitä. Menyyssä on: kirkas perunasalaatti, jonka tein perunapellosta istutuksen yhteydessä löytyneistä viime kesän perunoista. Coleslwia. Nakki kääröjä itse tehtyyn taikinaan, osa gluteenittomia, osa normeja ja osa muu vuusto jalapeno pötköihin pyöriteltyjä. Linssipullia, lihapullia vuohenjuusto täytteellä. Kolmioleipiä savukala, vöner-punajuuri ja kinkku-aura täytteellä. Kevistä tein vielä dipin sipseille ja pulleroille. Makeaksi creppejä nutella täytteellä.

Tekemättä vielä pimentokset. Padron paprikoiden päälle kiehuvaa vettä. Sitten uunipellille. Sekaan oliiviöljyä ja savumakuista maldon suolaa. Hetki uunissa ja naps suuta kohden.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Jotain teki mieli nopeasti ja helposti kokota. Tuli sitten tehtyä...
Pikapizza
2 kananmunaa
250 g maitorahkaa
6 rkl vehnäjauhoja
3 rkl leseitä
2 tl leivinjauhetta
suolaa

Täyte (tänään)
Tomaattisosetta
Kinkkusuikaleita
Herkkusieniä (säilyke)
Pizzamaustetta
Emmental-juustoraastetta

Kananmunat ja rahka sekoitetaan keskenään. Kuiva-aineet lisätään ja sekoitetaan kunnolla. Taikina levitetään pellille leivinpaperin tai silikonialusen päälle (silikonialunen on hyvä). Taikinan päälle levitetään tomaattisose (taikina on sen verran löysää ettei kastike oikein toimi). Täytteet levitetään pizzan päälle ja päälle vielä juustoraastetta. Paisto 200°C n. 20 minuuttia.
 

Liitteet

  • IMG_20220515_162923_HDR.jpg
    IMG_20220515_162923_HDR.jpg
    557,8 KB · kertaa luettu: 80

Surukuku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sanaan Sepot ja muut jemeniläiset kiekkoseurat
Lihapullia ja pottumuusia - perinneruokaa, sano...
Pullat palstan uunipellillä ja sille syntyvästä liemestä suurustan ja maustan kastikkeen. Tuohon vielä kylkeen puolukkasurvosta tarjolle, niin Johan maistuu...
 

Glove

Jäsen
Pasta Bolognese tänään menussa. Ja myös huomenna ja ylihuomenna. Kai siihen mennessä tulee koko annos syötyä.

Edit: Tästä tuli ehdottomasti yksi parhaista bologneseista mitä ole itse tehnyt.
 
Viimeksi muokattu:

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Muusia ja pekoniin käärittyä täytettyä mureketta, keitettyjä vihanneksia ja "suolasienikastiketta". Viher- ja makaroni-kinkkusalaattia ja muita lisukkeita.
 

Liitteet

  • IMG_20220526_114242_HDR.jpg
    IMG_20220526_114242_HDR.jpg
    609 KB · kertaa luettu: 65

U2

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara & anyone against russia...
Ajattelin alkaa kokkaamaan niitä 70-80-lukujen kouluruokien inhokkeja. Katsoa miten hyvää niistä ihan oikeasti saa kun vähän panostaa. Ensimmäisenä taitaa olla vuorossa tilliliha. Ajattelin kypsentää naudan lapaa ja muita halvempia ruhonosia sellaiset 10 tuntia sous videssä, sitten kuutioida ja rusksistaa ne ja sitten kokkailla sen tillikastikkeen ja lihat sekaan hautumaan. Rinnalle hyviä, sopivan jauhoisia perunoita keitettynä.

Mulla oli kans jossain vaiheessa tapana yrittää päästä irti inhosta tiettyjä kouluruokia kohtaan: ainakin tilliliha, kanaviillokki ja kaalikeitto(!) tuli onnistuneesti selätettyä!
 

Glove

Jäsen
Kebappi uunissa. PItää kyllä odottaa vielä kolmisen tuntia. Siihen riisiä ja rehuja kylkeen sekä itse tehty kastike. Pikku huti tuli kun chilijauhe loppui, enkä saanut kastikkeesta niin tulista kuin olisin halunnut. Toki tässä ehtii vielä kauppaan ennen kuin ruoka on valmista.
 

Surukuku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sanaan Sepot ja muut jemeniläiset kiekkoseurat
Tänään vuorossa lihakeitto. Liha on possua, joka pehmenee, mureutuu huomattavasti nopeammin kuin jotkut sitkeät naudan keittolihapalat eli on nopea ja helppo tehdä. Lihojen kaveriksi normaalit potut, porkkanat ja sipulit. Väriksi keittoon (porkkanoiden lisäksi) kevätsipulia ja persiljaa sekä iso chilipalko (Hungarian wax) reiluina paloina. Hapoksi tällä kertaa sitruunaa... sillai sopivasti...
 

Czescku

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Stadin Keltamustat
Näköjään yleistä tuo makarooni ja jauheliha. Jätin vain se laatikoimatta eli käyttämättä uunissa ja makrumössöä tuli tehtyä, koska oli nälkä ja se on nopeampaa.
 

-FNM-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Mökillä kaasutin folionyyteissä tofua kera sekalaisten kasvisten ja tuorejuuston. Kaveriksi kaasua sai myös halloumi.

Hyvää oli.
 
Viimeksi muokattu:

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Hmm... Taisini tehdä nistipataa. Miksi mennä perusteita kauemmaksi? Huomenna voisi toki syödä kassler pihviä kun tuli ostettua tarjouksesta.
 
Kebappi uunissa. PItää kyllä odottaa vielä kolmisen tuntia. Siihen riisiä ja rehuja kylkeen sekä itse tehty kastike. Pikku huti tuli kun chilijauhe loppui, enkä saanut kastikkeesta niin tulista kuin olisin halunnut. Toki tässä ehtii vielä kauppaan ennen kuin ruoka on valmista.
Miten tää onnistui ja toteutui? Kiinnostais joskus tehdä itsekin, mutta olen käsittänyt että vetäytyy jääkaapissa uunin jälkeen
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös