Ajattelin alkaa kokkaamaan niitä 70-80-lukujen kouluruokien inhokkeja. Katsoa miten hyvää niistä ihan oikeasti saa kun vähän panostaa. Ensimmäisenä taitaa olla vuorossa tilliliha. Ajattelin kypsentää naudan lapaa ja muita halvempia ruhonosia sellaiset 10 tuntia sous videssä, sitten kuutioida ja rusksistaa ne ja sitten kokkailla sen tillikastikkeen ja lihat sekaan hautumaan. Rinnalle hyviä, sopivan jauhoisia perunoita keitettynä.
Täällä sama menu. Sen verran erilaisella reseptillä, että sekaan punajuurta ja potkua chilikastikkeesta. Pariksi illaksi tuosta muonat ja pakkaseen useampi purkki lounaiksi lähitulevaisuudessa.Yleisön pyynnöstä... Makaronilaatikkoa.
Täälläkin kohta makaronilaatikko tilille.Yleisön pyynnöstä... Makaronilaatikkoa.
On. Piti alunperin tehdä Janssonin kiusaus, mutta jauhelihasta päiväys tulossa vastaan.Onko tänäään joku valtakunnallinen laatikkolauantai?
No, helevata! Minä tein tänään makaronilaatikkoa tietämättä mitään yleisön pyynnöistä - oma maha ainoastaan murisi siihen malliin...Yleisön pyynnöstä... Makaronilaatikkoa.
Miten tää onnistui ja toteutui? Kiinnostais joskus tehdä itsekin, mutta olen käsittänyt että vetäytyy jääkaapissa uunin jälkeenKebappi uunissa. PItää kyllä odottaa vielä kolmisen tuntia. Siihen riisiä ja rehuja kylkeen sekä itse tehty kastike. Pikku huti tuli kun chilijauhe loppui, enkä saanut kastikkeesta niin tulista kuin olisin halunnut. Toki tässä ehtii vielä kauppaan ennen kuin ruoka on valmista.
Ihan hyvin onnistui. Kutakuinkin tuon linkin ohjeen mukaan tein, mitä nyt vähän säädin mausteita ja tein pienemmän annoksen.Miten tää onnistui ja toteutui? Kiinnostais joskus tehdä itsekin, mutta olen käsittänyt että vetäytyy jääkaapissa uunin jälkeen
Tänään pitää mennä klo 20 maissa Prisman ostelee -60% tuotteita. Tänään menty eilisellä kiusauksella sekä munakkaalla.Kasslerpihvejä on jääkaapissa, ne voisi paistaa. Ja keittää perunoita. Kasvisvarasto on nyt aika loppu, joten saa mennä ilman niitä. Huomenna voisi käydä kaupassa.