Venäjä hyökkää Ukrainaan

  • 10 067 445
  • 61 693

Sandersson

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers, Porin Ässät
Täällä ei tunnuta osittain ymmärrettävän venäläisen propagandakoneiston voimaa. Siellä on työnnetty koko Putlerin kausi kiihtyvällä tahdilla täysin vääristynyttä maailmankuvaa kansalle. NATO ja länsi ovat uhkia, jotka voivat koska tahansa hyökätä Venäjälle ja yrittää tuhota sen. Länsi valehtelee Venäjästä jatkuvasti.

Ei tuollaisen vuosien ja vuosien propagandatuuttauksen aivopesemille ole vaikeakaan hävittää oikeita tietoja ja syöttää valheita lännen ydinaseuhkailuista Venäjää kohtaan.

Sen kansan syvät rivit on täysin aivopesty. Minä tiedän, koska viimeksi muutama tunti sitten juttelin yhden kanssa...

On muuten ollut aika hermoja raastavaa käydä tätä keskustelua nyt muutaman päivän ajan tuonne itärajan taakse. Mutta erityisesti tämän ketjun ansiosta on ollut helppo jakaa vähän länsimaista näkemystä Toljatin suuntaan. Siitä ollaan jo päästy yhteisymmärrykseen, että koko maailma ei potki Venäjää hiekkalaatikoltaan ulos sen takia, että ne tappaa Itä-Ukrainassa natseja. Ihan sodasta puhutaan ja käytetään oikeita nimityksiä, ja hän ymmärtää saavansa aika yksipuolista uutisointia.

Seuraava tavoite on yrittää kertoa, että NATO ei yritä provosoida Venäjää sotaan kanssaan. Putinin sädekehä himmeneekin sopivasti sitten sillä, että sen maan talous romahtaa huomenna.

Ei ole varmasti helppoa myöntää joutuneensa systemaattisen valehtelun uhriksi koko elämänsä ajan.
 
Viimeksi muokattu:

Jymäkkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NY Rangers, Ketterä, Saksa (futis), IPV
Samanlaisia ajatuksia minulla. Minulle on aina ollut hyvin selvää, että puolustan Suomea jos Venäjä hyökkää, mutta ajatuksena se on aina ollut vähän sellainen, et toivottavasti ei tule sotaa. Edelleen toivon yhtälailla, ettei tule sotaa, mutta en ole elämässäni ollut yhtävarma varmaan mistään, mitä nyt siitä, että minä tulen puolustamaan Suomea vaikka henki menis ja vielä niin, että on sitten ihme jos henki ei mene.

Ja jos vaan kantti kestää, niin taistelen niin kovaa, että omat isoisätkin voi rajan toisella puolella hymyillä, että meidän lapsenlapsi se siellä riehuu ja niittää venäläisiä. Mutta en peräänny tai antaudu kaulan katkojille, venäläisille ei voi antautua.

Olen saanut totaalisen rauhan mielessäni nyt vain muutaman päivän aikana, mutta oli tämä kyllä kova työmaa mielelle ja ensin alkuun meinasi mennä aivot totaalisen solmuun. Nyt on rauha.
Mulla tämä ollut aina selviö. Mutta ei kannata suunnitella suuria urotekoja, ei kukaan meistä tiedä oikeasti, mihin rahkeet riittää tositilanteessa, se selviää vasta paskamyrskyssä ja luotisateessa. Se riittää, että menee paikalle, ja yrittää täyttää paikkansa parhaansa mukaan.

Edit: Todettakoon vielä, että nostoväkehän mä jo olen, ja kovin olisi väki vähentynyt, ennen kuin mut kutsuttaisiin. Saattaisin kyllä mukaan tarjoutua, ja ehdottomasti villeihin joukkoihin, jos meilläkin menisi siihen, että aseita jaettaisiin. Tosin aika tuhoon tuomittuja tuollaiset porukat on taistelussa, kaupungissa saavat tietysti tehtyä kiusaa tulittamalla ikkunoista ohi meneviä vihulaisia.
 
Viimeksi muokattu:

chauron

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIMARS
Ei sinne anneta kuin joidenkin EU-maiden vanhaa neukkukalustoa kuten Migejä. Ei hävittäjäkone ole mikään auto, jonka rattiin vaan hypätään. Pitää antaa sellaista jota ukrainalaiset osaavat jo käyttää ja huoltaa, mikä ei tule minkään modernin länsimaisen häivehävittäjän kanssa toteen.
Olettaisin että sinne lähtis myös kuski ainakin pariin. Mutta kyllä, olet oikeassa
 

Hexa

Jäsen
Olen lukenut ketjua mutta en ole ottanut osaa, ei vaan pysyy eikä jaksa. Oma näkemys on että Putin on jo hävinnyt eikä voittajaksi enää selviä mutta kysymysmerkki on kuinka suuri inhimillinen- ja ympäristökarastrofi on vielä edessä
Todella kalliiksi tulee jo nyt rakentaa Ukrainan infrastruktuuri entiselleen tämän jäljiltä. Sen verran on tuhoa saatu aikaan eri puolilla.
 

Steril

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kivikovat liiganousijat

Tässä taas yksi venäläinen yhdistetyn urheilija Salpausselällä, joka asiasta kysyttäessä kommentoi kyseessä olevan rauhanturvaoperaation, jossa pelastetaan ihmishenkiä. Sodasta puheenollen kysyi: "Mikä sota"? Hyvin mennyt propaganda perille.

Käsittämätöntä.
 

TAM

Jäsen
Suosikkijoukkue
Edmonton Oilers
"Suomeen ei kohdistu välitöntä uhkaa", samaan aikaan päätetään pitää aseet omissa varastoissa koska "varastoa on hyvä olla". Nyt ne aseet sinne missä niitä tarvitaan! Lampaanperseitä kaikki, mutta tämähän jo tiedettiin.
Oliskohan se niin että Puolustusvoimat vastaa siitä että heillä on riittävästi aseita tämän maan puolustamiseen. Ja poliitikot sitten antaa ulospäin lausuntoja turvallisuustilanteesta.
 

Sako

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Ei se tarkoita sitä, että niillä heti aletaan ruikkimaan. Sota on myöskin kestänyt 3 päivää, eikä ole edes käyttänyt kaikkia sotaan varattuja joukkoja(raporttien mukaan 2 kolmasosaa).
Eikä se 2/3 ole tuhottu kaikki, kun kuolleita 3000 ja haavaiset päälle, niin 10.000 pois rivistä maalaismatematiikalla. Varustetaan uudelleen vanhemmalla kamalla ja levon jälkeen takaisin.
 

Wiljami

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit, sympatiaa muuhun Savoon ja Kaakonkulmalle
Todella kalliiksi tulee jo nyt rakentaa Ukrainan infrastruktuuri entiselleen tämän jäljiltä. Sen verran on tuhoa saatu aikaan eri puolilla.
Voi olla että putlerilta ja kaadereiltaan jäädytetty omaisuus pääsee vielä hyödyttämään Ukrainaa. Niillä venäläisiltä varastetuilla miljardeilla on myös hyvä ostaa aseita joilla taistella terroristivaltiota vastaan.
 

Analyzer

Jäsen

Ck

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Toronto Maple Leafs, NHL suomalaiset
Mulla tämä ollut aina selviö. Mutta ei kannata suunnitella suuria urotekoja, ei kukaan meistä tiedä oikeasti, mihin rahkeet riittää tositilanteessa, se selviää vasta paskamyrskyssä ja luotisateessa. Se riittää, että menee paikalle, ja yrittää täyttää paikkansa parhaansa mukaan.
Juuri noi on ne lähtökohdat. Ei suuria vaan tekee työnsä ja yrittää samalla pysyä hengissä ja pitää taistelutoverit hengissä. Olen myös mielessäni varautunut siihen, että olen sodan ensimmäinen uhri, joka saa sen ekan luodin keskelle otsaa. Jonkunhan on aina oltava se eka. :)

"Ei, ei pojat, ei sitä sotaa näin käydä... mennäänpäs tosta suon yli niin, että heilahtaa..."
 

Majoneesi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kaikki voijjaan tuhota
Oli joo, tai ei minun aikana tapahtunut vaan kuulemma joku aiempi saapumiserä oli tällaisen murhenäytelmän todistanut. Ilmeisesti tällainen tapahtuma on sattunut myös kaikissa muissa varuskunnissa ainakin kerran.
Juu. Se oli kaveri sen hullun komppanian vääpelin kanssa, joka ei saanut enää toimia koulutustehtävissä, koska oli potkaissut jotain alokasta ampumaradalla piipun osoitettua väärään suuntaan. Korostan, että tämä tapahtui ennen minun saapumiserääni.
 

Jymäkkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NY Rangers, Ketterä, Saksa (futis), IPV
Juuri noi on ne lähtökohdat. Ei suuria vaan tekee työnsä ja yrittää samalla pysyä hengissä ja pitää taistelutoverit hengissä. Olen myös mielessäni varautunut siihen, että olen sodan ensimmäinen uhri, joka saa sen ekan luodin keskelle otsaa. Jonkunhan on aina oltava se eka. :)
Sodassa se menee keep your head down, not up ;)
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: Ck

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Juu. Se oli kaveri sen hullun komppanian vääpelin kanssa, joka ei saanut enää toimia koulutustehtävissä, koska oli potkaissut jotain alokasta ampumaradalla piipun osoitettua väärään suuntaan. Korostan, että tämä tapahtui ennen minun saapumiserääni.
Sama vääpeli oli meidän varuskunnassa edelliselle saapumiserälle antanut taakse poistu -käskyjä suksivaraston katolla olevaan järveen.
 

Niilo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Tappara
Fifalta tuli päätös et Venäjä saa kyllä pelata mut ilman tunnuksia, yleisöä ja neutraalilla kentällä. Taitaa olla saunotetuimpia veljiä tällä maapallolla, kaikenlaiselle perseenmyynnille löytyy kyllä hintalappu.

Eri asia onkin sitten, että haluaako kukaan pelata Venäjää vastaan... Mitä sitten tehdään..
 

Hexa

Jäsen
Voi olla että putlerilta ja kaadereiltaan jäädytetty omaisuus pääsee vielä hyödyttämään Ukrainaa. Niillä venäläisiltä varastetuilla miljardeilla on myös hyvä ostaa aseita joilla taistella terroristivaltiota vastaan.
Noilla varoilla voisi tosiaan jälleenrakentaa Ukrainan sekä varustautua sitten myös sotilaallisesti Venäjää vastaan uusintaotteluun.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös