Asia, joka ”avautui” minulle

  • 6 716 304
  • 33 934

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Itäkeskuksen Puhoksessa on paljon näitä etnisiä kauppoja ja muita sellaisia ja yhden ikkunassa luki että lopumyynti. Ensin mä ajattelin että ööö, mutta sitten että nerokasta.
 

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
Itäkeskuksen Puhoksessa on paljon näitä etnisiä kauppoja ja muita sellaisia ja yhden ikkunassa luki että lopumyynti. Ensin mä ajattelin että ööö, mutta sitten että nerokasta.
Malmilla on Malmin raitilla eräs etninen kauppa, joka myy tuore lihaa. Harvinaisen rehellistä toimintaa. Pitää joskus käydä siellä.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tiedättekö sen ihmistyypin, joka esim. tuo alkoholistitalouteen tosi hyvää viiniä, semmosta artesaania ihan vain pelkkää viattomuuttaan? Minulle "avautui" että tämmöinen ihmisryhmä on olemassa. Heitä ei voi syyttää mistään eivätkä he tiedä olevansa syyllisiä mihinkään.
Joskus aikoja sitten yks muija lähti koulukavereiden kanssa ulkomaille ja lähetti mulle lahjaksi sellaisen pullonavaajan, missä kahvaosa oli sen maan muotoinen. Ihan kiva. Mutta se muija jätti myöhemmin kun juon liikaa kaljaa. Joo ei tota naisten logiikkaa aina ymmärrä.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Yhdestä kaverista tulee aina mieleen Jean Reno. Ei ehkä nykykunnossa, mutta niissä 90-luvun leffoissa. Toinen kaveri taas näyttää siltä Top Gearin Jeremy Clarksonilta. Ja yks kaveri muistuttaa aivan sitä Fingerporin Heimoa, ainakin kännissä. Onks teillä näitä? Yks kaveri näyttää ihan Keith Richardsilta ja toinen Angus Youngilta, ainakin alasti. Tai en ole Angusta nähnyt alasti, paitsi sen perseen, enkä sitäkään kun sitä peitti Suomen lippu. Toi Keith Richards on muuten nainen. Muut kaverit sitten onkin suoraan Aki Kaurismäen leffoista. On noikin kyllä. Tai vielä pahempaa.
 

Glove

Jäsen
Ostin tuossa viikolla uuden pädin kun vanha sanoi sopimuksensa irti. Asia, joka avautui, on se, että laitteen asetuksissa voi estää "mahdollisesti loukkaavien" sanojen kirjoittamisen. Eli oikoluku ottaa ne tekstistä pois. On se kun pitää koneen estää epäkorrekti kirjoittelu kun sitä ei ilmeisesti kirjoittajat enää osaa.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Alkaa muuten hiljalleen avautumaan varmaan miksei pitkään aikaan nuo viestini ole oikein tulleet ymmärretyksi ja ajattelunikin on ollut ehkä liian avarakatseista tietyissä asioissa. Eihän noita tuonne olisi saanut laukoa mutta nyt alkaa hiljalleen sytyttämään miksei muut ole pysyneet tajunnan virrassani perässä ja pitäneet minua solvaajana, rääväsuuna ja kahelina.

Sairauksinahan minä olen noita itse aina kuitenkin tarkoittanut ymmärretyksi enkä henkilökohtaisuuksiina. Ja sitten kun ihmisillä ei ole oikein käsitystä edes mistä harrastustoiminnasta olen jauhanut ja miksi. Miten nämä kaikki liittyy yhteen. Ehkä ajatteluni on ollut vähän liiankin avarakatseista lopulta ja termit mitä olen jauhanut niin liiankin sivistyneitä perusjanarille. Ja sitten kun on vielä hyväuskoisuutta ja naiviutta matkassa niin ei ole oikein pystytty uskomaan että tuollaisia asioita on olemassa.

En ole koskaan täysin varmaan miettinyt että nuo käyttämäni termit eivät välttämättä kaikille aukene ja sitten ne kääntyy minua vastaan. Eikä ole uskottu että minulla on jonkin verran käsitystä mitä ne tarkoittavat. Ja lisää tietoa saa kyllä kaivamalla netistä vaikka.

Nyt alkoi sytyttämään että olisikohan tässä nyt ollut toisten epätietoisuudesta johtuvaa perusteellista väärinymmärtämistä matkassa? Eihän noita tuonne olisi saanut laukoa mutta olen kyllä itse pysynyt perillä koko ajan mitä minä tarkoitan ja kirjoitan mutta onko muut?

Kyllähän tällaisia paljon viime viikkoina käyttämiäni termejä on oikeasti olemassa ja minä jonkin verran tiedän mitä ne tarkoittaa. Mutta onkohan nyt muut tienneet? Kun tietää mitä termit tarkoittaa niin ei ne hullun puheita tai solvauksia ole vaan just luonnehäiriöitä. Mutta ison virheen tehnyt että alkanut noista tuonne paasaamaan.
 

Tifosi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Home Box Office
Nyt alkoi sytyttämään että olisikohan tässä nyt ollut toisten epätietoisuudesta johtuvaa perusteellista väärinymmärtämistä matkassa? Eihän noita tuonne olisi saanut laukoa mutta olen kyllä itse pysynyt perillä koko ajan mitä minä tarkoitan ja kirjoitan mutta onko muut?

Kyllähän tällaisia paljon viime viikkoina käyttämiäni termejä on oikeasti olemassa ja minä jonkin verran tiedän mitä ne tarkoittaa. Mutta onkohan nyt muut tienneet? Kun tietää mitä termit tarkoittaa niin ei ne hullun puheita tai solvauksia ole vaan just luonnehäiriöitä. Mutta ison virheen tehnyt että alkanut noista tuonne paasaamaan.

Mikset jo ala ymmärtää että tuskin olet pätevä tekemään moisia diagnosointeja vaikka olet aiheesta miten paljon lukenut?
Jätä ne ammattilaisille.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Mikset jo ala ymmärtää että tuskin olet pätevä tekemään moisia diagnosointeja vaikka olet aiheesta miten paljon lukenut?
Jätä ne ammattilaisille.

Kirjoitinkin jo tuohon että omat näkemykseni otettu nyt vähän liian vakavasti. En minä välttämättä oikeassa todellakaan ole mutta kunhan nyt jotain kantaa olen koittanut ottaa asioihin niillä tiedoilla, kokemuksilla ja havainnoilla mitä minulla on hallussa. Vähän kuin jääkiekkomatsia analysoidaan.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Mikset jo ala ymmärtää että tuskin olet pätevä tekemään moisia diagnosointeja vaikka olet aiheesta miten paljon lukenut?
Jätä ne ammattilaisille.

No, tämä on ollut vain tällaista omaa aivan liian kauan kestänyttä syvällisempää pohdiskelua. Ei mitään virallisempaa diagnoosia. Ei näitä näin kauaa olisi tarvinnut julkisesti jauhaa mutta juutuin vähän kiinni asioihin. Minulla on tapana pohdiskella asioita turhankin analyyttisesti ja syvällisesti. Mutta kun saan toivottavasti vihdoin oikaistua päivityksiä lukeneille ihmisille mistä tässä oli oikeastaan kyse niin saan vihdoin jatkaa elämääni eteenpäin. Asia alkaa nyt oikeasti ja toivottavasti minun osaltani olemaan taputeltu.
 

El Gordo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Oho mikä mekko oli Maikkarin säätytöllä aamulla. Eikö se joku Yleltä muihin hommiin lähtenyt tunnustanut itsekin se, minkä kaikki jo tiesikin, että ne stailataan mummoiksi. Harmaaksi tapetiksi. Ja jatkoaikalaiset kuolasi.

Ei kun se on vieläkin Ylellä. Mutta kieltäytyi mummostailauksesta.
 

finnjewel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, KooKoo, KPL, Kiovan Dynamo
Ostin tuossa viikolla uuden pädin kun vanha sanoi sopimuksensa irti. Asia, joka avautui, on se, että laitteen asetuksissa voi estää "mahdollisesti loukkaavien" sanojen kirjoittamisen. Eli oikoluku ottaa ne tekstistä pois. On se kun pitää koneen estää epäkorrekti kirjoittelu kun sitä ei ilmeisesti kirjoittajat enää osaa.
Antaako pädisi käyttää Korsoraattoria?
 

Tifosi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Home Box Office
No, tämä on ollut vain tällaista omaa aivan liian kauan kestänyttä syvällisempää pohdiskelua. Ei mitään virallisempaa diagnoosia. Ei näitä näin kauaa olisi tarvinnut julkisesti jauhaa mutta juutuin vähän kiinni asioihin. Minulla on tapana pohdiskella asioita turhankin analyyttisesti ja syvällisesti. Mutta kun saan toivottavasti vihdoin oikaistua päivityksiä lukeneille ihmisille mistä tässä oli oikeastaan kyse niin saan vihdoin jatkaa elämääni eteenpäin. Asia alkaa nyt oikeasti ja toivottavasti minun osaltani olemaan taputeltu.

Vastasit tämän saman minulle pari tuntia sitten. Nyt junnaa pahasti paikallaan. Ota yhteyttä johonkin auttavaan puhelimeen.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Vastasit tämän saman minulle pari tuntia sitten. Nyt junnaa pahasti paikallaan. Ota yhteyttä johonkin auttavaan puhelimeen.

Minulla on se psykologi helmikuussa niin pääsen lopullisesti eroon noiden asioiden veivaamisesta mielessäni.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Meitä ihmisiä saattaa olla tällä pallolla kahdeksan miljardia... tai saattaa olla ettei ole. No pirusti on populaa kuitenkin. Eihän siitä nyt voi niin pitkä aika olla kun maailman väkiluku oli "vaivaiset" viisi miljardia.

 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Meitä ihmisiä saattaa olla tällä pallolla kahdeksan miljardia... tai saattaa olla ettei ole. No pirusti on populaa kuitenkin. Eihän siitä nyt voi niin pitkä aika olla kun maailman väkiluku oli "vaivaiset" viisi miljardia.
Itse olen sitä ikäluokkaa kun kouluissa opetettiin maapallon väkiluvun olevan vähän yli kuusi miljardia ja Kiinassa asuu vähän päälle miljardi ihmistä ja Intiassa sitten ehkä se n. miljardi. Eteenpäin on menty sanois Juti.
 

Minor

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Itse olen sitä ikäluokkaa kun kouluissa opetettiin maapallon väkiluvun olevan vähän yli kuusi miljardia ja Kiinassa asuu vähän päälle miljardi ihmistä ja Intiassa sitten ehkä se n. miljardi. Eteenpäin on menty sanois Juti.

Hämärästi muistan jopa sen, että ihmisiä uutisoitiin olevan 5 miljardia. Näköjään tuo tapahtunut 1987.

Matin ja Tepon sanoin: "Minä tunnen kuinka vauhti kiihtyy.."
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
kouluissa opetettiin maapallon väkiluvun olevan vähän yli kuusi miljardia ja Kiinassa asuu vähän päälle miljardi.
Itselle on jostain (lapsuudesta) jäänyt mieleen että maailmassa on karkeasti niin monta miljardia ihmisiä kuin Suomessa on miljoonia (eli viisi) mutta voihan se lapsen mieli olla vähän oikonut asioita.

Hämärästi muistan jopa sen, että ihmisiä uutisoitiin olevan 5 miljardia. Näköjään tuo tapahtunut 1987.
Sattuu just siihen aikaan kun olin ala-asteella... Ja Suomen väkiluku ylitti viisi miljoonaa 1991. (Viitaten ylempään "vastaukseeni")
 

Surukuku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sanaan Sepot ja muut jemeniläiset kiekkoseurat
Meitä ihmisiä saattaa olla tällä pallolla kahdeksan miljardia... tai saattaa olla ettei ole. No pirusti on populaa kuitenkin. Eihän siitä nyt voi niin pitkä aika olla kun maailman väkiluku oli "vaivaiset" viisi miljardia.
Kyllähän tuo luonto on parhaansa yrittänyt, esim. vaikka rutto, AIDS ja Korona, mutta kun tuo ihminen on nykyään niin pirun viisas keksimään kaikenlaisia rokotteita ja roppeja...
 

Reverent

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Jostain olen lukenut, että joidenkin tutkimusten mukaan maapallon väestömäärän kehitys kääntyisi jossain vaiheessa lähitulevaisuudessa laskuun, siis ihan ilman mitään ydinpommeilla ammuskelua tmv. Vähän vaikea uskoa tota. Tutkimuksiahan on kaikenlaisia ja ehkä olen lukenut tieteellisesti arveluttavia tutkimuksia.
 

ernestipotsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Jostain olen lukenut, että joidenkin tutkimusten mukaan maapallon väestömäärän kehitys kääntyisi jossain vaiheessa lähitulevaisuudessa laskuun, siis ihan ilman mitään ydinpommeilla ammuskelua tmv. Vähän vaikea uskoa tota. Tutkimuksiahan on kaikenlaisia ja ehkä olen lukenut tieteellisesti arveluttavia tutkimuksia.

Väestönkasvu itse asiassa on jo aika hillittyä lähes kaikkialla paitsi Saharan eteläpuolisessa Afrikassa.
 

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Väestönkasvu itse asiassa on jo aika hillittyä lähes kaikkialla paitsi Saharan eteläpuolisessa Afrikassa.

Avautui, että näinhän se taitaa pitkälti olla. Intiasta on jäänyt mieleen otsikot hillittömästä väestönkasvusta, mutta sehän on nykyään vain vähän päälle reilun yhden prosentin verran / vuosi ja käyrä on laskeva.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös