Asia, joka ”avautui” minulle

  • 6 696 758
  • 33 882

CuJo#31

Jäsen
Suosikkijoukkue
Penguins | HIFK | Leijonat | Les Bleus
Eniten minä ainakin musiikkia ostan CD/LP-formaateissa. Kaikki hyvät levyt hankin fyysisenä varmaan hautaan saakka. Esimerkiksi Ghost julkaisee maaliskuussa uuden albumin. Tilasin albumin molemmissa em. formaateissaennakkoon. Sentencedin valtava 13 LP:n kokoelma The Urn ilmestyy toukokuussa ja toki sekin tuli tilattua ennakkoon. Spotify on täysin tutkimaton alue itselleni. Youtubesta tulee toki musiikkia pyöriteltyä.

Leffoja ja sarjoja katson toki enimmäkseen suoratoistapalvelujen kautta. Sen verran olen tehnyt myönnytyksiä nykyajalle. Toki leffojakin tulee hankittua fyysisenä versiona.

Pelit hankin aina mahdollisuuksien mukaan fyysisenä.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Sulla ilmeisesti on vielä stereot? Pidä hyväö huolta niistä.
Mullakin on. Ostin juuri uuden vahvarin, kun vanha laukesi. Koska tämä on koko perheen foorumi, niin synonyymi on "hajosi". Tunnen itseni hiukan vanhaksi, kun äänilähteen valinnoissa ei ole kakeen painettu minkään napin kohdalle "CD". Games, media player, bluray, phono. Mitvit? Ei cassette eikä CD!
 

Peltinen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Löytyyhän näitä. Hetki sitten oli lehtiartikkelikin Filmtowneista. Oliko niitä alle 10 enää Suomessa. Tampereella taisi olla pari, yksi Järvenpäässä ja taisi Turussa ja Helsingissäkin olla vielä pisteet
Tampereen viimeinen sulkeutui hiljattain kun vuokrasopimus loppui, eli Tampereella ei ole enää yhtään.
 

Kauko Viisas

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Huomenna on mitä ilmeisimmin treenipäivä. Huomennakin hoidan treenin saliharjoittelun sijaan hyötyliikunnalla - teen lumitöitä unohtamatta hetkellisiä taukoja, jolloin toistan pakanallisia meditaatioon liittyviä hokemia eli mantroja.
 

444

Jäsen
No en edes katsonut, mutta siis ei kai ne edes DVD:itä ole enää? Ainakin myyntihinnat on varmaan eri, onko leffa tehty 2018 vai 2022. Peleissä vielä pahemmin, NHL 18 ei liene hinnan kiroissa. Ja onhan naarmuuntuva, hukkuva, soitinriippuvainen levy muutenkin ihan kilpailukyvytön formaatti.
Ymmärrän että joku tykkää vaikka keräillä, mutta eikö tämä ole just sitä kamaa joka ostetaan netistä?
Vai siis onko sellaista porukkaa edelleen, joka kauppareissulla aina tsekkaa, että joko se uusi Bondi, änäri tai Yölinnun levy on tullut Prismaan?
Erikoista että tiedän tämänkin asian paremmin kuin Suomen suurin vähittäiskauppa.
Kävin Tampereella kirpputorilla tuossa päivänä eräänä. Löysin sieltä PS3:n kansilla olevan NFL 17:n (tai ehkä NBA, mutta kiakkoo tai jalista se ei ollut) hintaan 18€. En ostanut.
 

Ann Arbor

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Colonel Sanders oli todellinen henkilö, eikä pelkkä pikaruokaketjun maskotti.
 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Colonel Sanders oli todellinen henkilö, eikä pelkkä pikaruokaketjun maskotti.
Joo mutta ei ollut eversti missään oikeassa armeijassa. Samoin myös Stephen Fry on Kentuckyn eversti.
 

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
Olen käynyt parissa kolmessa kirpputorissa viimeisen viikon aikana ja huomannut, että ainakin parissa niistä oli myynnissä vanhoja tulostimia sekä skannereita, mistä voi päätellä, että kyseisiä laitteita on myynnissä varsin yleisesti kirppareilla. Olen aika varma siitä, etteivät nuoret niitä pahemmin osta, koska niin vanhat masiinat eivät pyöri uusimmissa koneissa, joten jäljelle jää seniorikansalaiset, joilla on käytössä vanhemmat laitteet. Hyvä, että heillekin on tarjontaa, joka sopii heidän rajalliselle budjetilleen.
 

CuJo#31

Jäsen
Suosikkijoukkue
Penguins | HIFK | Leijonat | Les Bleus
Olen käynyt parissa kolmessa kirpputorissa viimeisen viikon aikana ja huomannut, että ainakin parissa niistä oli myynnissä vanhoja tulostimia sekä skannereita, mistä voi päätellä, että kyseisiä laitteita on myynnissä varsin yleisesti kirppareilla. Olen aika varma siitä, etteivät nuoret niitä pahemmin osta, koska niin vanhat masiinat eivät pyöri uusimmissa koneissa, joten jäljelle jää seniorikansalaiset, joilla on käytössä vanhemmat laitteet. Hyvä, että heillekin on tarjontaa, joka sopii heidän rajalliselle budjetilleen.
Näissä on vain se ongelma, että mustesuihkutulostimien uudet kasetit maksavat käytännössä saman verran kuin itse tulostin. Kirppareilla myydään todennäköisesti niitä kasetit tyhjiksi tulostettuja kapineita.
 

Vahva tunne

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
On muuten tass yksi hyvä esimerkki tuo mustekasettikeissi. Valmistajat vanhentaa jo valmiiksi printtereiden komponentit ja mustekasetit tehdään kestämään tietty määrä merkkejä. Saadaan kysyntää, vaikka laitteissa olisi ominaisuuksia paljon pidempään käyttöön. Nykyajan "optimoitua" valmistusta. Kertakäyttömaailmaa, sanon ma.
 

Glove

Jäsen
Kannattaakin sijoittaa hieman enemmän ja ostaa lasertulostin. Minulla on 2012 hankittu Canon edelleen käytössä. Taitaa olla kolmas värikasetti menossa. Ei tuolla toki ole nykyään juuri tulostettu, mutta oli aikanaan kovalla käytöllä kun oli yritykseni käytössä.
 

CuJo#31

Jäsen
Suosikkijoukkue
Penguins | HIFK | Leijonat | Les Bleus
Maailmassa on ihmisiä, joille lumityöt ovat pakkomielle.
Näiden ihmisten keski-ikä lienee 70+. Ja he ovat käytännössä kaikki miesoletettuja. Näin ainakin omien kokemuksien mukaan.
 

pehtoori

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings, HPK
Maailmassa on ihmisiä, joille lumityöt ovat pakkomielle.
Tämä.. Äsken kävelyllä oli joka kolmannessa pihassa sentin kerrosta kolaamassa. Ettei sit vaan olisi liian isoa läjää kun se sade loppuu. Ihmisiä on erilaisia, varmasti myös mukavaa kuntoliikuntaa monille ja vaikka rivitaloissa se sosiaalinen elementti.

Aina sopivasti sattuu olemaan samat tyypit pihoillansa kun ohi kävelee. Silti seuraavana päivänä kaikki pihat on ihan yhtä puhtaat.
 

Peltinen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Kannattaakin sijoittaa hieman enemmän ja ostaa lasertulostin. Minulla on 2012 hankittu Canon edelleen käytössä. Taitaa olla kolmas värikasetti menossa. Ei tuolla toki ole nykyään juuri tulostettu, mutta oli aikanaan kovalla käytöllä kun oli yritykseni käytössä.

Mulla on vuonna 1994 ostettu lasertulostin käytössä. Ennen tehtiin tavarat kestämään. Uusi kasetti tuli pari vuotta sitten ostettua ja maksoi parikymppiä. Sillä mennään taas seuraavat 10 vuotta.
 

Kuubextra

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokkolan Hermes
Kannattaakin sijoittaa hieman enemmän ja ostaa lasertulostin. Minulla on 2012 hankittu Canon edelleen käytössä. Taitaa olla kolmas värikasetti menossa. Ei tuolla toki ole nykyään juuri tulostettu, mutta oli aikanaan kovalla käytöllä kun oli yritykseni käytössä.

Vuonna 2006 hankittu Canonin Laserjet 1018 ja edelleen samalla kasetilla mennään. Tulostelua satunnaisesti, mutta tulostusvalmius nyt 16 vuotta pysynyt kun vuoden vaihteessa käytettiin viimeksi.
 

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
Täällä Pohjantähden alla on vielä parempi kirja kuin Tuntematon sotilas. Tämä asia on avautunut minulle ehdittyäni sivulle 82 ensin mainitussa kirjassa. Väinö Linna oli kyllä varsinainen taiteilija suomen kielen kanssa.
 

Vahva tunne

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Täällä Pohjantähden alla on vielä parempi kirja kuin Tuntematon sotilas. Tämä asia on avautunut minulle ehdittyäni sivulle 82 ensin mainitussa kirjassa. Väinö Linna oli kyllä varsinainen taiteilija suomen kielen kanssa.
Ihmettelen, ettet ole aiemmin tutustunut. Loistavaa tekstiä, ihan pystyy itse samaistumaan tuohon olotilaan. Oli sitten kartanonherra tahi maatyöläinen. Linna oli nero.
 

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
Ihmettelen, ettet ole aiemmin tutustunut. Loistavaa tekstiä, ihan pystyy itse samaistumaan tuohon olotilaan. Oli sitten kartanonherra tahi maatyöläinen. Linna oli nero.
Jostain syystä tämä kirja on jäänyt lukematta, kuten aika moni muukin suomalainen klassikkokirja. Ulkomaalaiset klassikkoromaanit ovat vieneet huomioni parin viime vuoden aikana.
 

DTremens

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Red Wings, PattU, Wolves, Patriots
Tämä.. Äsken kävelyllä oli joka kolmannessa pihassa sentin kerrosta kolaamassa. Ettei sit vaan olisi liian isoa läjää kun se sade loppuu. Ihmisiä on erilaisia, varmasti myös mukavaa kuntoliikuntaa monille ja vaikka rivitaloissa se sosiaalinen elementti.

Aina sopivasti sattuu olemaan samat tyypit pihoillansa kun ohi kävelee. Silti seuraavana päivänä kaikki pihat on ihan yhtä puhtaat.

Ihmislähtöisesti ajateltuna asioilla voi tosiaan olla myös muunlainen syy kuin "pakkomielle", joskaan aina ne syyt eivät ole välttämättä silti kovin positiivisia. Esimerkiksi sillä "vanhalla miehellä" riittää paremmin voimat pukata useampi kevyt kierros kuin yksi rankka. Itseasiassa raskas lumen työntäminen voi laukaista vaikkapa rintakipukohtauksen. Tai jos vanha mies on tylsistynyt ja yksinäinen, voi pihatyöt olla harvoja asioita jossa tuntee tekevänsä jotain järkevää/hyödyllistä ja kaikki pihan parissa vietetty aika tarkoittaa vähemmän aikaa masentua sohvan pohjalla.

Varsinkin tuo jälkimmäinen voi toki ulkopuoliselle vaikuttaa "pakkomielteeltä", mutta itse en lähtökohtaisesti naureskelisi oman naapurin ollessa kyseessä, vaan ennemminkin koittaisin jutella miten pihatyöt sujuu ja tarvitseeko apua pahemman pyryn sattuessa. Tai kysyisin vaikka ihan vaan "miten sulla menee".
 
Viimeksi muokattu:
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös