Tämän olen aina halunnut tietää Jatkoajan keskustelupalstasta

  • 291 326
  • 1 868

odwaz

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kepa ja Pena
Kuka oli ensimmäinen rekisteröitynyt nimimerkki perustajien ulkopuolelta?
Niin siis keitä on perustajat? Mulle tulee mieleen vaan Flonaldo ja oisko ollut jopa JanJ ennen virtuaaliharakiriä? Ei mulla esim. ole ollut koskaan mitään tekemistä koko Jatkoaika-yhdistyksen kanssa tai muutenkaan ollut missään sisäpiirissä "perustajana", mutta niin vain on nimimerkki ollut siitä asti kuin koko sivu ylipäätään. Senhän saivat kaikki halukkaat alkuperäisestä Kiekkopesästä. Ja noita alkuperäisiä rekisteröitymispäivämääriä ei taida saada selville mistään, kun koko foorumi buutattiin silloin alkuvaiheessa ja ne resetoituivat, näin muistelen. On siitä tässäkin ketjussa varmaan ollut juttua.
 
Viimeksi muokattu:

Wolves

Jäsen
Oletan että monella keskustelijalla löytyy joku kannattamansa seuran gameworn/fanipaita. Kysyn seuraavaksi niiltä jotka moisen omistavat, että mikähän mahtaa olla erikoisin tilanne/paikka jossa olette tätä käyttäneet?

Heinäkuisessa jääkiekko-ottelussa vuonna 2013 Minnesota Wildin kotriareenalla Xcel Energy Centerissä. Boldattuna se omituisuus, jota en itsekään ihan odottanut.
 

Jaws

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, San Jose Sharks, Slovakia, Baltimore Ravens
Mutta miten Slovakiasta on tullut niin rakas maa sinulle? Pikkupoikana ihastuit joukkueeseen, sen muistan, mutta onko muitakin syitä? Opiskeletko itse/jossain opistossa kieltä? On jotenkin mukava lukea kirjotuksiasi ja aitoa innostustasi maata kohtaan.

No mutta kiitos! Ja hyvä, että asia herättää mielenkiintoa. Mielelläni kerron.

Slovakiaan on tullut kiintymystä ajan kanssa. Olikohan se vappu, kun meillä oli vieraita kotona juhlimassa silloin, kun ensimmäinen kipinä syttyi. En voi olla varma, kun tuosta on jo niin kauan aikaa. Armoton kiekkomies jo tuolloin päiväkoti-iässä - vappu meni MM-lätkää tuijotellessa ja ihmetellessä. Slovakia siellä oli ruudussa. Itävaltaa symppasin myös, kun niillä oli hauskan näköinen "logo" paidassa. Slovakialla oli kuitenkin hienommat pelipaidat, voipi olla, että pari maaliakin tekivät. Siitä lähtien tuli kuitenkin syystä tai toisesta katsottua lisääkin Slovakian pelejä. Seuraavissa kisoissa ja taas sitä seuraavissa. NHL:ssä pelasi muutamia slovakialaisia supertähtiä. Jotenkin kiinnostus tuli (vähemmän yllättäen) jääkiekon kautta. Ja kun tarpeeksi paljon seuraa, niin asiasta kiinnostuu yhä enemmän - varsinkin pienenä poikana, jolloin innostuu helposti pienistäkin jutuista ja on mukana ihan täysillä. Sukujuuria ei ole, kuten olen monesti todennut. Eli jääkiekosta se lähti, ja nyt vuosia myöhemmin on itse maa kiinnostanut urheilun ulkopuolellakin.

Kieltä opiskelen omatoimisesti. Olikohan viime vuonna keväällä ennen MM-kisoja, kun ostin itselleni slovakin kielen kirjan, joka perehdyttää arkipäivän kommunikointiin. Opiskelu on vielä hieman vaiheessa, mutta perusjutut ja tietysti lätkäsanasto luonnistuvat jo ihan kelvollisesti. Kaikkea Slovakiaan liittyvää juttua tulee netistä ammennettua pieniin aivoihin päivittäin. Vuonna 2012 oli ilo päästä Helsinkiin katsomaan suosikkimaajoukkueen otteita kisojen avauspeliin Ranskaa vastaan. Ostinpa sieltä Slovensko-huivinkin. Vaikuttaa aika friikiltä touhulta, jos myönnän, että minulla on se kaulassa joka kerta, kun Slovakian miesten tai nuorten maajoukkue pelaa. Äitini tuossa yhtenä päivänä kysyi, että oletko sä ihan höperö sen Slovakiasi kanssa. No olen.

Kiva kuulla, jos innostukseni ja kirjoitukseni miellyttävät. Ymmärrettävästi monia ärsyttää, sillä tuleehan sitä joskus liikaakin Slovakiaa hehkutettua. Viime aikoina olen yrittänyt olla vähän maltillisempi, mutta tuo nuorten pronssi sai innon aika piukalle.

PS. Toivottavasti olet kotiunut hyvin armeijasta! Mitähän jatkosuunnitelmia? Siis, onko jo opiskelu- tai työpaikkaa tiedossa vai (kuten itse toivon sinun tekevän, heh) keskitytkö hetkeksi vain ja ainoastaan jääkiekon seuraamiseen 247?

Armeijasta on kotiuduttu erinomaisesti ja vuosi on lähtenyt hyvin liikkeelle. Opiskelupaikkaa on tarkoitus hakea tänä keväänä (journalistiikka, suomen kieli ynnä muut vastaavat kiinnostavat erityisesti). Työpaikkaa ei ole, mutta mahdollisesti, ja huom. vielä todella epävarmasti sanottuna mahdollisesti voi olla jotain työharjoittelun tapaista luvassa kevään/kesän aikana sellaisella alalla, johon on jo pidemmän aikaa mieli tehnyt. Ilokseni voin myös todeta, että odotan Jatkoajan verkkolehdeltä vastausta jokunen päivä sitten laittamaani hakemukseen. Josko nyt tärppäisi ja pääsisitte lukemaan Slovakia-hörhön tekstejä myös verkkolehden puolelta. Kädet ovat ristissä. Toistaiseksi jääkiekko ja muu urheilu saavat vielä erityisen paljon huomiota, mutta yritetään kääntää huomio pikku hiljaa entistä enemmän koulukirjoihin.

Tulipa iso pökäle väännettyä tarinaa. Sen siitä saa, kun innostuu. Nukkumaan tieni vie, ja kiitokset mielenkiinnosta!
 
Suosikkijoukkue
Seksi-Lasse
Onkohan palstalla ketään Kristillisdemokraattien, siis Päivi Räsäsen puolueen kannattajaa? Yhtä epäilen mutta hän ei varmasti tule ilmoittautumaan.
 

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
^ Epäilen vahvasti, että moderaattorit ovat äärivasureita. Perusteita mielipiteelleni en jaksa ruveta listaamaan.

En ole kristillisten kannattaja, mutta silti Räsänen on tehnyt muutamaa aivopierua lukuunottamatta kerrassaan erinomaista työtä ministerinä ollessaan.
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
Mitäs kaikkea olette ostaneet/myyneet netissä? Miten kaupanteko sujui, tuliko positiivisia tai negatiivisia ylläreitä?Ketjun aihe tuli mieleen, kun huomasin @pettter :n kertoneen toisessa ketjussa hänen myymistään sadoista poke-leffoista...

Minä olen tainnut tehdä netissä kauppaa tasan yhden kerran, noin vuosi sitten. Myin silloin tunnetun nettihuutokaupan kautta kaksi vanhaa matkalaukkuani ja olin hemmetin yllättättynyt siitä, kuinka nopeasti (alle vuorokaudessa) löytyi ostaja, joka osti sillä määräämälläni "kattohinnalla" laukut suoraan ja kaupanteko sitten päättyi siihen.

Tienasin siis joku 550 egeä tekemättä oikeastaan asian eteen muuta, kuin räveltämällä nopean myynti-ilmon. Ainoa mikä jäi kaihertamaan, että laukuista olisi voinut pyytää ilmeisesti vähän enemmän, kun kysyntä kerran oli kovaa.... :/
 

mikko600

Jäsen
Suosikkijoukkue
NUFC, maapisteet, Captain Conker
Huuto.nettiä tullut käytettyä ahkerasti viime kesästä saakka. Muutettiin avopuolison kanssa yhteen ja silloinhan sitä huomasi, kuinka paljon turhaa tavaraa on. Kymmeniä kauppoja tullut tehtyä ja pari tonnia tienattua. Kätevää.

Pitääpi muuten lisätä, että tulevan muksun vaatteet jne. tarvikkeet on tyttöystävä netistä löytänyt halvalla. Eli juurikin FB-kirppikset, huuto.net jne. Reilun tonnin vuoden vanhat lastenrattaat satasella jne.
 
Viimeksi muokattu:

Oijennus

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Kalastukseen liittyvät roinat on pääosassa varsinkin ostopuolella.

Rakennustarvikkeita on tullut myytyä, kun taloa remontoidessa jotain jää aina yli tai purkaessa jää jotain myytävääkin kuten pattereita, valaistusta, tiskipöytää yms.
 

Captain Slow

Jäsen
Suosikkijoukkue
KR69, K11ng Perrin, Bratislavan mm-miehistö 2019
Mitäs kaikkea olette ostaneet/myyneet netissä? Miten kaupanteko sujui, tuliko positiivisia tai negatiivisia ylläreitä?
No nettikaupoista on tullut ostettua kaikennäköistä äänentoistovehkeistä huppareihin. Ja kait nyt nettiostoksiin laskee jos on netti-ilmoituksen perusteella autonkin ostanut. Mutta tätä ei varmaan haettu?
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
No nettikaupoista on tullut ostettua kaikennäköistä äänentoistovehkeistä huppareihin. Ja kait nyt nettiostoksiin laskee jos on netti-ilmoituksen perusteella autonkin ostanut. Mutta tätä ei varmaan haettu?

Nooh, miksei näitäkin voi laskea.. vaikka toki tuossa alkuperäisessä viestissäni oli tarkoitus kysellä juuri näiden omatoimisten nettikaupankäyntien perään, kuten esimerkiksi huuto.net.

Mitä kummallisimpia asioita tuolla kyllä myydään, en oikein tajua miksi jotkut jaksavat käydä kauppaa jollain 50 sentin vanhoilla tarroilla jne.
 

Scipio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Panthers
Itse myin muutama vuosi sitten lapsena keräämäni tölkkikokoelman!!! Niitä oli n. 300kpl:tta ja sain niistä 20 €.
Huom. ne oli pantittomia, koska lapsuudessani ei pantteja vielä ollut. Tästä myynnistä olen vieläkin hyvin hämilläni.
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
Itse myin muutama vuosi sitten lapsena keräämäni tölkkikokoelman!!! Niitä oli n. 300kpl:tta ja sain niistä 20 €.
Huom. ne oli pantittomia, koska lapsuudessani ei pantteja vielä ollut. Tästä myynnistä olen vieläkin hyvin hämilläni.

Kelaa kun olisi ollut kyseessä joku lapsena keräämäsi muumimuki-kokoelma, tölkkien sijaan... olisit voinut lisätä summaan ainakin pari nollaa perään, mahdollisesti kolmekin, riippuen kokoelman sisällöstä...

... ihan sairasta, että joku maksaa muumimukeista tuhansia euroja... sitten taas kun mietin, niin itse voin käyttää isojakin summia antiikkihuonekaluihin, joten kukin taaplaa tyylillään ;)
 
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Monenlaista tavaraa olen ostanut ja myynyt mm. Huuto.netissä. Kaikki viinikaappini olen hankkinut netistä käytettynä yksityisiltä myyjiltä, samoin kuin olen myynyt tarpeettomiksi jääneet kaapit sitä mukaa, kun harrastus on kehittynyt. Huonekaluja olen ostanut/myynyt myös, samoin pienelektroniikkaa, soittimia, kirjoja, työkaluja, äänilevyjä, vaikka mitä. Jos lähtöhinta on yhtään kohdallaan, niin tavara vaihtaa herkästi omistajaa, mikäli kyse ei ole kovin eksentrisestä myyntiartikkelista.

Pitäisi reipastua taas myymään. Tuntuu talo olevan täynnä periaatteessa hyvää mutta omalle väelle tarpeetonta tavaraa, vieläpä sellaista josta hyvän korvauksen saaminen ei ole mitenkään vaikeaa. Kevätsiivous tästä vielä tulee.
 

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Myöntääkö joku Jatkislainen heittäneensä keikkaa jossain baarissa/tapahtumassa/vaikka kotibileissä deejayna eli suomennettuna tiskijukkana?

Palstalla on vaikuttanut ainakin yksi Suomen mittakaavassa hyvin tunnettu dj.
 

sekolust

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна, Lostedt, Ben-Amor
Harrastuksiin liittyvää kamaa on tullut netistä hommattua yksityishenkilöiltä, yleensä välikätenä eBayn ja PayPalin combo. Tosin Saksasta on tullut tilattua normaalilla sepamaksulla ja hieman nuo aina kuumottavat. Oman kiinnostuksen kohteille on sen verran suuremmat markkinat Keski-Euroopassa, että halvemmalla tuolta noita saa kuin kotisuomesta.

Ainoa negatiivinen tapaus sattui erään ranskalaisen kanssa. Hieman palautteita selailleena vaikutti siltä, että kaveri ei lähtökohtaisesti ole mikään koijari, mutta lapsuksia sattuu aina välillä. PayPal välissä siinä sitten uskalsi pistää voittavan huudon. Tavaraa ei tupannut kuulumaan ja reklamaatioihin ei vastannut, mutta lopulta PayPalin "reklamaation" kautta rahat palautuivat takaisin. Vähän myöhemmin vielä tuli fransmannilta pahoittelut. Pienen hetken ajan siis pienet rahat olivat "poissa käytössä", mutta lopulta omat sai takaisin kivuttomasti ja ymmärrän toki yksittäisten tilausten katoamisen massaan.

Noin yleisesti PayPal välissä olen melko luottavaisin mielin. Yleensä tuota kautta saa omansa takaisin jos jotain sattuu ja esimerkiksi omia tili- tai korttitietoja ei tarvitse ulkopuoliselle antaa. Suorat tilisiirrot mulla ovat periaatteessa bannissa, mutta käytännössä noita voin tehdä jos myyjän palaute on kohdillaan ja erinäisistä syistä PayPal ei käy. Ebayssa mulla näyttäisi olevan noin 100 kauppatapahtumaa ja kun tilisiirtoja on pari hassua, niin mistään säännöllisestä toiminnasta ei voi puhua. Ja kun sadasta yhden kanssa on pientä ongelmaa ollut, niin ei oikein voi valitella.
 

Captain Slow

Jäsen
Suosikkijoukkue
KR69, K11ng Perrin, Bratislavan mm-miehistö 2019

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Olikos tää joku porilaistaustainen kaveri?

Ei ole Porista tämä, jonka minä tiedän, vaan sieltä keskisestä Suomesta. Mutta eiköhän ainakin jonkin sortin tiskijukkia löydy palstalta jokunen muukin.
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
... Mutta eiköhän ainakin jonkin sortin tiskijukkia löydy palstalta jokunen muukin.

Tiskijukka en ole, mutta pianoa pimputtelemalla olen tienannut mukavasti vähän nuorempana, parissa hotellissa, joissain tapahtumissa jne. Tyyliin ollut jossain Kuntaliiton joulujuhlissa soittamassa Sibeliusta ja hotellibrunsseilla hissimusiikkia.
 

Moto

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kari Tynin antifani ekihoo poistui palstalta rikottuaan kuutta sääntöpykälää samanaikaisesti. Mikä on voimassaoleva ennätys?
Mielestäni ekihoon CV:hen voisi kyllä lisätä myös pykälien 3 ja 5 rikkomisen, vaikkei sitä tuolla pelikielloissa mainita. Eli odotettavissa varmaan on vielä kolmas yritys, jos vaikka onnistuisi rikkomaan kaikkia sääntöpykäliä yhdessä viestissä?
 
Suosikkijoukkue
4.11., 7.4. ja pyhä henki
Kari Tynin antifani ekihoo poistui palstalta rikottuaan kuutta sääntöpykälää samanaikaisesti. Mikä on voimassaoleva ennätys?

Tuohon olisi periaatteessa voinut lisätä vielä sääntöjen kohdat 19, 13 ja 5, ehkä kolmosenkin. Toisaalta 9§:n rikkomisen kyseenalaistaisin, sillä en näe tuossa kyllä mitään kanssakirjoittajiin kohdistettua provokaatiota. Tämä on vain minun näkemykseni, mutta kyllähän tuossa voisi laskea periaatteessa 9 eri sääntöä rikotun.
 
Muistaako kukaan tai jaksaako selvittää, että milloin HCH:lla kävi se legendaarinen napsahdus ja myllyanalyysit vaihtuivat täysin sekopäiseen runoiluun? Muistan kyllä, että kirjoitteli ihan "normaaleita" (eivät nekään nyt olleet täysin selkolukuisia) viestejä Liiga-puolen ja yleisen puolen tappeluketjuihin, mutta jossain vaiheessa homma sitten muuttui kuin seinään ja nyt mennäänkin sitten aivan käsittämättömällä linjalla.
 

Amerikanihme

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vegas Golden Knights, TPS, Florida Gators
Ilmeisesti joku noita HCH:n "runoja" kuitenkin edelleen lukee ja kaverilla on palstalla omat faninsa, kun hänen annetaan edelleen kirjoittaa käsittämätöntä soopaansa?
 

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Muistaako kukaan tai jaksaako selvittää, että milloin HCH:lla kävi se legendaarinen napsahdus ja myllyanalyysit vaihtuivat täysin sekopäiseen runoiluun?

Tässä pari ketjunavausta vertailtavaksi:
Missä nyrkki heiluu - Tappeluketju 2006-2007 | Jatkoajan keskustelupalsta
Kanadan junioriliigat: Viihdetarjonta 2007-2008 | Jatkoajan keskustelupalsta
Kanadan junioriliigat: Bench Clearing Brawlia etsimässä 2008–2009 | Jatkoajan keskustelupalsta

Tänään muuten aika huikeeta settiä:

Taivaalta satoi banaaneja, niillä oli pienet kultaiset painitrikoot ja päässä silinterihatut.

Esiinnymme nykyään katutaiteilijana ja tulkitsemme HCH:n tuotantoa gorillapuvussa.

Välillä soitamme Misfitsia uruilla ja kriitikoiden mukaan kyseessä on poikkitaiteellinen performanssi, maanisessa lähtövalmiudessa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös