Salibandyketju

  • 184 650
  • 1 199

peruspata

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Pesäkarhut, UP-V, FT Ulvila, Karhut
Hamraan kirjoitti:
Vahvuudet: nopeat avausheitot, vastaantulot, lähitilanteet, reboundit
heikkoudet: sijoittuminen varsinkin pienehköistä kulmista tulevista tilanteista

Voisin sanoa, että vahvuudet käyvät näköjään suht. hyvin yksiin lukuunottamatta avausheittoja. Niitä suoritan vain, elleivät pakit todellakaan tule hakemaan palloa alhaalta. Tosin niinä minun kohdalla melko harvoina kertoina, kun käy, kuten Hamraan kertoi eli saa tarjoiltua läpiajon, jää todella hyvä fiilis. Kaukolaukaukset uppoavat hieman harvemmin kuitenkin, tosin pari kaveriani vetää kyllä välillä niin jäätäviä yläkulmia, etten vain ehdi niiden eteen.

Heikkouksistani mainitsin jo muutama viesti ylempänä, en käy tässä toistamaan itseäni. Sellaiset päivät on ärsyttävimpiä, kun het alusta näyttää siltä, että tänään minun taakse meneekin aina, kun joku vain saa vedettyä kohti. Niitäkin päiviä joskus tulee. Huomenna pääsee taas koittamaan.

[elvistely]Pekka Saravon pikkuveli käy samalla vuorolla kuin minäkin.[/elvistely]
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
peruspata kirjoitti:
Kolmas asia tuli aika laillakin nk. puun takaa. Ihan järjellisenä -ainakin toisinaan- pidetty taho alkoi väittämään, että minä pärjäisin alemmissa divisioonissakin. En ole ikinä tullut ajatelleeksi moista vaihtoehtoa, hetken mielessäni kelasin asiaa, ja tulin siihen tulokseen, että tuskin. Kyllä minua varmaan vietäisiin kuin pärekelkkaa, tuo jo mainittu tekniikkavirhe kun ei jää ainoaksi. Tuli silti vähäksi aikaa jännä fiilis, kun mietti, että pitäiskö oikeasti kokeilla jossain ala-alasarjoissa. En tiedä, jäänee haaveeksi, mutta en ole siitä pettynyt, sillä riittää tällä hetkellä nykyinen pelirytmikin.
Jaa, no jos teikäläisen viikonloppuista työskentelyä vertaa vaikka vakioveskariimme, joka nyt ei vaivautunut paikalle, ei siinä paljon häpeämistä ole. En nyt äkkiseltään osaa sanoa yhtään osa-aluetta, jossa hän olisi sinua parempi, ja mies on kuitenkin torjunut kolmosessa aikanaan. No, ehkä avausheitot lähtevät räväkämmin, jos jotain täytyy kaivella. Yhtä kankeita olette kyllä molemmat, ottaisitte mallia meikäläisestä.

Sitten siirryn itseeni. Koinpa tuossa viikonloppuna elämäni ensimmäisen nestevajauksen aika karusti. Ensimmäisen pelin jälkeen alkoi huimata, silmissä sumeni heti kun liikkui, alkoi heikottaa ja lihakset jumittivat totaalisesti. En tajunnut tilannetta ja yritin jatkaa normaalisti, mutta eihän siitä mitään tullut. Tilanne meni ohi vasta, kun tankkasin vettä ja lepäsin hetken. Sitten pääsinkin palaamaan kaukaloon tutun tehottomana. Tai no, tarjoilin minä yhdelle maalin takaa, mutta kaverille ei maistunut maali, vaan laukoi poikkiputkeen. Seuraavassa pelissä päästin laidaltani miehen karkuun, kun pelasin itseni ulos tilanteesta. Loistavaa. Onneksi egoni on sen verran suuri, ettei kukaan uskalla hyllyttää minua.
 

Routavaurio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Semiviivelähdöt
Onko kukaan käynyt vetämässä tutkaan palloa?
Itse kävin vasta ja tulos oli kutakuinkin järjetön yllätys...olen kyllä tiennyt, että kohtuu kovaa ammun, mutta 164km/h oli kyllä yli kaikkien odotusten.

Miten muilla?
 

dali

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lamoriellon Enkelit, the Spirit of CBA
Routavaurio kirjoitti:
Onko kukaan käynyt vetämässä tutkaan palloa?
Itse kävin vasta ja tulos oli kutakuinkin järjetön yllätys...olen kyllä tiennyt, että kohtuu kovaa ammun, mutta 164km/h oli kyllä yli kaikkien odotusten.

Miten muilla?

Ihan hyvä pyssyhän tuo on.

Itte en oo koskaan käynyt tutkaan laukomassa, kun tiiän, ettei mulla mitään kauheaa tykkiä ole. Lämärini on surkea, olen panostanut tarkkoihin rannareihin.

Viihdyn parhaiten maalin lähistöllä hakemassa maalipaikkaa itselle tai muille ja vedotkin on sitten sen mukaisia. Meikäläisen vedon vahvuus on lähinnä siinä, että se lähtee suht nopeasti, vaikeistakin asennoista ja aika hyvällä prosentilla maalia kohti. Aika usein sinne peruspadan mainitsemaan etuyläkylmaan.

Näin siis harrastuspohjalta. Ei mua mihinkään Riitesuohon kannata maalintekijänä verrata :)
 
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo.
Owen kirjoitti:
Kertokaas joku missä seuroissa järjestetään aktiviteettiä 6-7 vuotiaille pojille Espoon suunnalla? Yritin kysellä asiaa liitosta, mutta ei ne tienneet kun Espoon Oilersin ja heillä sattuu olemaan kerho juuri lätkätreenien kanssa yhtäaikaa.

Mieleen tulee ainakin Westend Indians, jolla on hyvää junioritoimintaa. Joukkueen kotisivuilta http://www.clubmanager.org/indians/ löytyy lisäinformaatiota.
 

stiflat

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers, HIFK
Oilers-Erä

Lauantaina oli kyllä aika huikea matsi kolmosen tarjonnassa.
Erä vei lopulta maalin erolla, mutta Oilersin takaa-ajo oli kova.

Itse pidän kyllä enemmän vähämaalisista matseista salibandyssä, mutta kyllä ihan hienoja maaleja nähtiin.
Selostuskaksikon räjähdys maalin jälkeen, jonka Erän pelaaja heitti lähes nollakulmasta ylänurkkaan oli kyllä mainio.
Selostuskaksikko on muutenkin todella hyvä ja heitä jaksaa kuunnella mielellään.

Toista sitten taas tämä puoliaika haastattelijanainen. Haastattelun lopuksi sanoi pelaajalle; 'Nyt voit mennä tauolle' ja lähes työnsi pelaajan sivuun.
Eikö voisi opetella sanoja 'Kiitos haastattelusta' ja antaa vielä mikrofonia pelaajaan päin jotta hänkin voisi sanoa viimeiset sanat.

Tätä valitettavasti näkee yhä harvemmin isommissakaan lajeissa, kuten esim. menneissä YU:n MM-kisoissa.
 

kymppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
stiflat kirjoitti:
Lauantaina oli kyllä aika huikea matsi kolmosen tarjonnassa.
Mä taas lauantaina kävin asiasta avautumassa vitutusketjuun. Matsi oli varmasti huikea, mutta eihän siitä näytetty tv:ssä kuin maalit, kun lähetysaika vaan ei riittänyt! Älytöntä pelleilyä ja hyvän jännityksen hukkaanheittämistä. No sentään viimiset kymmenen minsaa taisi näkyä melkein kokonaan, mutta siinä vaiheessa fiilikset oli jo menny.

Eipä tää tosin poista sitä, että hienoja maaleja olivat. Saisivat tosin näyttää näitä useammin kuin kerran kuussa. Urheilukanavaa kaipaan takaisin ma.
 

Pelintekijä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Tuleehan tuota pelailtua ja todella kivaa se onkin. Kaikkihan alkoi siitä kun ekaluokalla koulussa oli kaukalo johon tuli talvisin jäätä. Siellä sitten pelasimme joka välitunti, ties millä jaoilla. Peliinkin pääsi ihan kivasti mukaan kun koko koulussa oli vain noin 35-40 oppilasta, minun luokallani oli vain muistaakseni 3 oppilasta minun lisäkseni eli 4. Viidennellä luokalla oli sitten koulun sählyturnaus jossa olimme kolmansia, siinä oli viisi joukkuetta. Salibandya rupesin harrastamaan joskus 13-14 vuotiaana ja vieläkin sitä kaverijoukkueessa pelataan ja tavoitteena olisi pelata lähiaikoina SalBassa. Itsekun olen aika monipuolinen pelaaja niin paikka vaihtelee, yleensä olen pelintekijänä jommassa kummassa laidassa. Mikään maalitykki en ole koskaan ollut, suunnilleen puolet maaleistani teen lähietäisyydeltä reboundeista, tai sitten että tulen laidalta ja rannaan suoraan vauhdista ylä tai alakulmaan.
 

jaakkoj

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Tuleehan tuota salibandya pelattua, maalivahtina jauhan C-junioreissa. Omalla kohdalla myönnettäköön heikkoutena tuo sijoittuminen kulmatilanteissa. Ei tahdo luonnistua. Muutenkin harjoitteleminen on ollut rikkonaista loukkaantumisten takia. Aika harrasteporukka tuo meidän joukkue on, vaikka sm-alkusarjaa jauhetaankin.
 

stiflat

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers, HIFK
kymppi kirjoitti:
Mä taas lauantaina kävin asiasta avautumassa vitutusketjuun. Matsi oli varmasti huikea, mutta eihän siitä näytetty tv:ssä kuin maalit, kun lähetysaika vaan ei riittänyt! Älytöntä pelleilyä ja hyvän jännityksen hukkaanheittämistä.

Saisivat tosin näyttää näitä useammin kuin kerran kuussa. Urheilukanavaa kaipaan takaisin ma.
Joo, tosiaankin unohdin tuon seikan.
Itsekin ihmettelin että mitä hemmetin pikakelausta koko matsi oikein on?

Urheilukanavakommenttiin yhdyn täysin. Siellä ei kiire painanut.
 

Meikä83

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Calgary
(Ihan huippu ketju) Onhan tuota tullu pelattua about 8 vuotta maalivahtina, tälllä hetkellä eka kausi kaakkoisessa kolmosessa. Mukava peli ei voi muuta sanoa, erityisest sillon kun peli kulkee. Itsellä tahtoo vaan heitellä toi pelin taso aika paljon, erityisesti turnauksien aamu pelit on joskus vaikeita kun silmät ei meinaa pysyä parhaalla mahdollisella tavalla pallossa mukana, onneks se on vähä kehittyny. Vahvuuksia on sijoittuminen ja peittäminen kun taas peliotteiden ailahtelujen lisäksi heitoissa on paljon parantamisen varaa. Muut osa-alueet ovat sit ihan ok, ainoo ett ei ole ollut maalivahti valmentajaa niin on joutunut kokemaan monet asiat kantapään kautta. Tosin jo koulun ala-asteella tuli hieman tutustuttua lajiin sekä kentällä että maalissa, mutta sit sitä jumittu sinne maalille kun se oli hauskempaa. Sillon varusteisiin kuulu maila ja räpylä joskus jäällä joskus pienessä koulun salissa. Yritti kovasti matkia lätkämaalivahteja, mut ajatus lätkän pelaamisesta kaatui onnettomaan luistelutaitoon niin säbä oli sit se mun juttu. Sit vielä: Ottakaa se Minna Ottavainen jo pois sotkemasta niitä lähetyksiä!!
 

LaCew

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Routavaurio kirjoitti:
Onko kukaan käynyt vetämässä tutkaan palloa?
Itse kävin vasta ja tulos oli kutakuinkin järjetön yllätys...olen kyllä tiennyt, että kohtuu kovaa ammun, mutta 164km/h oli kyllä yli kaikkien odotusten.

Miten muilla?

En nyt aivan varma ole muistikuvista, mutta jokunen vuosi sitten taisin ampua 157 km/h. Tosin ei ollut oma maila, jolla olisi lähtenyt vähintään 257 km/h.
 

brehme_

Jäsen
Suosikkijoukkue
prosenttikiekko
Nyt tuli Salibandylehden mukana aivan erinomainen suomalaisen salibandyn 20-vuotisjuhlalehti. Suosittelen lajista kiinnostuneita hankkimaan sen käsiinsä heti ensi tilassa. Tosi hyviä ja nostalgisia juttuja lajin suurista persoonista kuten Kurre Westrelund, Antti Ruokonen, Janne Tähkä, Jarmo Perttilä-Heikki Vienola, Pekka Mukkala sekä sokerina pohjalla Markku Rantala. Yli 110 sivua tiukkaa asiaa salibandyn historiasta. Tätä lisää!
 

JWill

Jäsen
Suosikkijoukkue
Teppo Winnipegs
tilliliha kirjoitti:
Nyt tuli Salibandylehden mukana aivan erinomainen suomalaisen salibandyn 20-vuotisjuhlalehti. Suosittelen lajista kiinnostuneita hankkimaan sen käsiinsä heti ensi tilassa. Tosi hyviä ja nostalgisia juttuja lajin suurista persoonista kuten Kurre Westrelund, Antti Ruokonen, Janne Tähkä, Jarmo Perttilä-Heikki Vienola, Pekka Mukkala sekä sokerina pohjalla Markku Rantala. Yli 110 sivua tiukkaa asiaa salibandyn historiasta. Tätä lisää!

Erinomainen julkaisu todellakin. Ainoa mitä kritisoisin olivat nuo top20 legendat ja heidän esittelynsä. Tuntui kuin jutut olisi kirjoittanut joku yläluokkia vielä käyvä wannabetoimittaja. Oli paikka paikoin niin kökköä tekstiä... Otteita numero ykköseksi (oikeutetusti) rankatun Janne Tähkän esittelystä:

"Janne Kalevi Tähkä on Mr. Salibandy. Tähkä on tunnetuin henkilö, joka yhdistetään salibandyyn kadunmieheltä asiaa kysyttäessä. Tähkä on salibandyn suuruus, joka kohauttaa yleisöä myös rajojemme ulkopuolella. Hänen salibandylle tuoma markkina-arvo on korkea."

Kukin omalla tahollaan voi olla makutuomari. Minun silmääni tuo ei tunnu hyvältä tahi laadukkaalta kirjoittamiselta.

Lisäksi Tähkän juttu sisälsi lauseen, jonka ainoa sana oli "mutta" ja muutoinkin se oli erittäin jäykkää, kuten monet muutkin pelaajakorteista. Tekstit vaikuttavat muutenkin siltä kuin niitä olisi referoitu ja leikelty alkuperäistä juttua rankalla kädellä. Turhaa valittamista minulta toki, mutta olen vain harmissani, koska juuri tämä top20 legendat oli omasta mielestäni etukäteen yksi kiinnostavimmista jutuista tässä juhlalehdessä.

Mutta. Ei se mitään.
 

JWill

Jäsen
Suosikkijoukkue
Teppo Winnipegs
LaCew kirjoitti:
En nyt aivan varma ole muistikuvista, mutta jokunen vuosi sitten taisin ampua 157 km/h. Tosin ei ollut oma maila, jolla olisi lähtenyt vähintään 257 km/h.

Täytyy myöntää, että ihan kovat tykit omaatte. Korkeimmat salibandyssa laukauksille mitatut nopeudet huitelevat 180 km/h paikkeilla. Tosin kuka tietää, missä ne jyvät erottuvat akanoista? Eli montako prosenttia laukoo yli 120, 140, 160 jne... Tuo tieto löytyy Markus Ketosen gradusta "Miksi salibandypallossa on reikiä?"

Linkki: http://physics.joensuu.fi/publications/gradu/gradu_mk.pdf

Kiitokset tästä mielenkiintoisesta linkistä nimimerkille Tinke-80.
 

puuha-pete

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho, Minnesota, Hollanti
Tällä hetkellä majailen divarimme lohkon pistepörssissä siinä top-5 tienoilla, kai? Ennen viime turnausta olin kolmantena mutta 2pelin 1+1 ei paljoa tilastoja mairittele. Ja nyt tulevat "joukkuepelaajat" uhoamaan. Eipä joo, ensimmäinen kausi kun alkaa tulla paikoista tehojakin, tai no kauden toisessa pelissä paikkoja oli noin 5 eikä yhtään tullut tehtyä, onneksi kaverit pisti passeista sisään. No viikonloppuna taas turnee, jos sais jalat auki keskiviikkoisten höntsyjen jäljiltä..
 

zoz

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK Helsingfors
Henri Johansson 9+1 yhdessä ottelussa.

Classicin hyökkääjä Henri Johansson teki siis yhdessä ottelussa tehot 9+1. Se sivuaa liigan piste-ennätystä. On pojalla ollut vähän hommia.
Ottelu HIFK - Classic päätty 10 - 11.

Tässä koko Classic joukkueen maalit.

00.28 Johansson (Norlund)
01.12 Johansson (Mattila)
03.38 Johansson (Nyman)
05.50 Johansson (Nyman)
09.56 Johansson (Mattila)
10.43 Johansson RL
13.35 Johansson (Nyman)
22.19 Nyman (Mattila)
36.31 Johansson (Nyman)
37.20 Johansson (Nyman)
43.36 Mattila (Johansson)

KalevaPlus
 

brehme_

Jäsen
Suosikkijoukkue
prosenttikiekko
zoz kirjoitti:
Classicin hyökkääjä Henri Johansson teki siis yhdessä ottelussa tehot 9+1. Se sivuaa liigan piste-ennätystä. On pojalla ollut vähän hommia.
Ottelu HIFK - Classic päätty 10 - 11.

Tuli kyllä tosiaan vähän hieraistua silmiä kun teksti-tv:n avasi. Omituisinta on, että Johansson teki seitsemän ekaa nyyttiä vaivaisessa 13 ja puolessa minuutissa. Siis ihan selkokielellä maali per vaihto. Sen täytyy olla myös jokin ennätys ja vieläpä sarjaa "The unbreakables". Samankaltainen "kaikki menee"-iltahan oli myös Happeen Lasse Riitesuolla tässä vuosi takaperin.

Omalle kohdalle ei ole vielä sattunut sellaista ihmettä että kolmoishattutempun pääsisi kuittaamaan. Sekin päivä tosin koittaa vielä
 

peruspata

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Pesäkarhut, UP-V, FT Ulvila, Karhut
tilliliha kirjoitti:
Samankaltainen "kaikki menee"-iltahan oli myös Happeen Lasse Riitesuolla tässä vuosi takaperin.

Tähän väliin on sanottava, että keskiviikkona Classic menetti sarjapisteet paikalliskamppailussa hyvinkin pitkälti siksi, että Tuomarla maalinsuulla heräsi eloon vasta toisessa erässä.

Ensi erässä Gunners painoi 1-6 lukemat taululle, ja Tuomarlan torjuntaprosentiksi tuosta erästä ei tullut välttämättä edes 50 %. Kaiken kaikkiaan ilta tarjosi viihdyttäviä maaleja ja huipputorjuntoja molemmissa päissä. Tuomarla pelasi loistavat kaksi erää, eikä virkaveli ollut ainakaan huonompi. Sami Nyman oli aika hiljaa silloin, mutta ei näköjään enää. Maailma muuttuu, mutta mihin suuntaan.

Se oli ensimmäinen kerta, kun kävin katsomassa säbää Tampereella, ja taidan käydä toistekin.
 

Sykerö

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NY Rangers ja Michael Jordan
Säbä tutkat

joo mulla on vähä huomo kuva noista säbä tutkista, mekin oltiin aikoinaan messukeskuksessa semmoista pitämässä. pientä maksua vastaan pääs 3 vetoa tällään. Se tutka otti lukemat lähinnä mailan nopeudesta.. vaikka tuli surkea osuma palloon (varmaa 20km/h) niin tutka näyttää 180. tuli vaikka kuinka paljon tommosia.. ja tässä viimekaudel yks meiän pelaaja latas 666.. saatanakohan kyseessä..

Joo nykyisin pelaan neloses ja kohta kolmoses:) no ehkä ens vuon..
 

Greffin

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Pittsburgh Penguins
Juu, tulipa käytyä Oulussa katsomassa liigaa, vastakkain olivat Oulun ylpeys OLS ja Classic. OLS oli aivan kuutamolla ensimmäisessä ja toisessa erässä johtuen Classicin karmean agressiivisesta karvaus-ja prässipelistä. OLS:n puolustajat vaikuttivat kyllä olevan aivan paniikissa. OLS puolestaan ei ensimmäisessä erässä karvannut ollenkaan, vaan nähtiinpä sellaistakin, että Classicin puolustaja piti palloa liikkumattomana yli minuutin, eikä kukaan kenttäpelaaja väräyttänyt evääkään, että tässähän voisi pelatakin. Toinen erä meni samaa tahtia ja kahden erän jälkeen tilanne oli muistaakseni 1-8.

Kolmannessa erässä Classic veti liinat kiinni ja kiitti pisteistä. Sami Nyman oli ottelun paras pelaaja mielestäni. Kokonaisuudessaan tuo Classicin ykkösketju näytti olevan aika kovassa iskussa. Loppulukemiksi 3-9. Ihan mukavaa viihdettä oli, mutta toisaalta OLS olisi saanut olla pirteämpi, jotta olisi tullut jotain jännitystäkin peliin.
 

Random Hero

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
peruspata kirjoitti:
Muilta säbämaalivahdeilta olisi muuten kiva kuulla (lue:nähdä) kommentteja ja vinkkejä yms.

Itse pelaan KOO-VEE:n D- ja välillä C-junnuissa (ensi kaudella Ilves) ja olen harjoitellut muutamien divari joukkueiden kanssa. Sanoit että menet maihin heppoisesti, tarkoitatko läpiajo tilanteessa vai ihan yleensäkkin? Jos tarkoitit läpiajoissa niin voit periaattessa korjata asian "hyppäämällä" jalkoihin, näin olen itse tehnyt muutaman vuoden, sain muuten tämä(nkin) vinkin Jens Pederseniltä. (Itse asiassa olen oppinut kaiken häneltä sivuttaisliikkeistä torjunta tekniikoihin).

Oma torjuntatyylini perustuu lähinnä sijoittumiseen ja nopeisiin reflekseihin. Omat vahvuuteni ovatkin juuri kovat ja tarkat heitot, sivuttaisliikkeet ja edellämainitut sijoittuminen ja nopeat refleksit, eli kaikki on suunnilleen kunnossa, mutta hermot palaa liian helposti ja ote herpaantuu pelistä, jolloin menee liian paljon helppoja maaleja.
 

Pelintekijä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Nostetaanapa nyt tätä huippu ketjua kun on aivan unohtunut..

Aloitin pelaamaan vakituisena puolustajana, vähäsen oppimistahan se vaatii, varsinkin jos on pelannut paljon hyökkääjänä, yksi peli on alla jo pakkina. Virheitä tuli mm. sisäänlyönnissä omassa päässä syötin suoraan vastustajalle joka ei onneksi tehnyt maalia. Kaikista hauskinta kuitenkin oli pelata, kun omat pyöritti vihun päädyssä ja sai olla viivamiehenä, hyökkäyksiä en oikein uskaltanut lähteä tukemaan, ehkä seuraavalla kerralla viittii yrittää.
Oliskos kellään mitään hyviä vinkkejä puolustuspelaamiseen?
 

peruspata

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Pesäkarhut, UP-V, FT Ulvila, Karhut
Pelintekijä kirjoitti:
Oliskos kellään mitään hyviä vinkkejä puolustuspelaamiseen?

Minä yritän jotain omia kokemuksiani tuoda tähän (siis ajalta ennen vakimaalivahdin virkaa ja tod.näk. ensi syksyltä). Kentällä paikkani on nimenomaan puolustaja, sillä samanlaisen fiiliksen saan lelun poisottamisesta maalivahtina kuin vaikkapa viimeisenä puolustajana.

Avaussyöttöjen merkitys kasvaa, kun enää nykysäännöillä ei saa nepata palloa takaisin maalivahdille. Tässä minulla on kehitettävää, sen olen huomannut, että hätärin jälkeen aika usein omissa kolahtaa. Pitäisi löytää sellainen tasapaino rauhallisuuden ja "rauhallisuuden" välillä. Ei saisi kuitenkaan jäätyä.

Puutteita kädellisyydessä olen koittanut korvata sijoittumisella ja sillä, että pyrin tosiaan olemaan alhaalla, enkä mikään 4. hyökkääjä tyyliin Jyrki Lumme. Tosin katkoista aina välillä pääsee läpiajoon/ylivoimahyökkäykseen, ja se on todella nasulia. Katkot liittyvät toki myös tuohon sijoittumiseen aivan omassa päässäkin.

Sen vaan olen huomannut, että nyt kun massaa on liikaakin, niin enää ei jalat kulje, vaikka pelisilmä välillä sanoisikin, että tuohon väliin pitäisi ehtiä. Ja se, jos mikä, ärsyttää aika lailla. Tosin syyllinenkin löytyy aika läheltä.
 

peruspata

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Pesäkarhut, UP-V, FT Ulvila, Karhut
malpo kirjoitti:
Sanoit että menet maihin heppoisesti, tarkoitatko läpiajo tilanteessa vai ihan yleensäkkin? Jos tarkoitit läpiajoissa niin voit periaattessa korjata asian "hyppäämällä" jalkoihin, näin olen itse tehnyt muutaman vuoden, sain muuten tämä(nkin) vinkin Jens Pederseniltä. (Itse asiassa olen oppinut kaiken häneltä sivuttaisliikkeistä torjunta tekniikoihin).

Samaa taktiikkaa käytän läpiajoissa aika usein, tosin siinä on hieman se riski, että tulee ajelleeksi hyökkääjän, vaikka ei tahallaan. Ja kerran kävi muuten tiukassa tilanteessa niinkin, että oma pakki ajeli minut ja väänti nilkkansa potkaistessaan minua nivusiin. Tämän jälkeen totesin, että onneksi oli munarit. Munarit rules.

Pääsanomani oli kuitenkin, että vähän tilanteessa kuin tilanteessa menen turhan herkästi maihin. Se on vain sellainen juttu, josta tietoisesti toisin tekemällä tulee päästä eroon. Paitsi nyt kaukolaukauksissa tulee tietty oltua enemmän pystyssä, elleivät ne satu suuntautumaan alakulmaan. Senkin oppii muuten jännällä tavalla aavistamaan, eikä kovin usein pallo mene maaliin virhearvion tähden. Aina ei vain venytys riitä, mutta se on eri asia. En osaa selittää, mistä sen aavistaa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös