Salibandyketju

  • 184 478
  • 1 199

Lapster

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Maple Leafs, Kärpät NE Patriots, RoPS
Kausi maksaa 0€. Seura maksaa kaiken. Matkat,hotellit, harjoitusmaksut, lisenssit, kengät, mailat, verkkarit jne.
 

Parolan Kauhu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ry ja Nhl:ssä Hait
tilliliha kirjoitti:
Mitä liigan joukkueisiin tulee niin minusta on suorastaan loistojuttu nähdä pitkästä aikaa hämeenlinnalaisjoukkue liigaestradeilla. Hämeenlinnahan oli 90-luvulla todellinen huippulahjakkaiden junnujen kaupunki mm. RuRun ja HaUn työpanoksen ansiosta. Nyt siis liigassa FT Trackers. Toivon menestystä perinteiselle salibandyjoukkueelle.

Haluaisin, näin läheltä seuranneena, sanoa, että ei tuo HaU ole 90-luvulla, eikä 2000-luvullakaan, minkäänlaista juniorityötä tehnyt. Tämä on ikävä asia Hämeenlinnalaiselle salibandylle, ja täytyy vain toivoa, että kaupunkiin saataisiin muitakin A- ja B-juniorijoukkueita.

Tämä nyt oli tällainen yhden henkilön kevyt avautuminen. :)

Mihun pelaamisesta Happeessa en usko tällä kaudella tapahtuvan. Tämä siksi, että Ruotsissa hänelle maksetaan pelaamisesta kunnolla, ei Jyväshyvässä.
 

Are

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, S.L Benfica, Getafe, Pool
Uudessa seurassani kausi maksaa 340 egua + lisenssi + stagat sun muut. Ja pelataan kolmosta. Eli ei mitään halpaa lystiä! Edellisessä seurassani toisella puolella Suomea pelaaminen maksoi ainoastaan lisenssimaksun verran, vaikka pelattiin samoin kolmosta ja pelimatkat olivat paljon pidemmät. Selittyy aika pitkälti näillä Etelä-Suomen hirveillä salivuokrilla. Yksityiset hallit on monta kertaa kalliimmat tuntivuokraltaan verrattuna kunnan/kaupungin tarjoamiin. Pistäkääs tosiaan muutkin tietoja kausimaksuistanne, olisi mielenkiintoista tehdä pientä vertailua.

Niin tosiaan, nyt treenataan kaksi kertaa viikossa, Itä-Suomessa vaikuttaessani kolme kertaa/vko.
 
Viimeksi muokattu:

King

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues
Eli sarjana 4-divari ja vuodessa kertyy kustannuksia per äijä 300€ +lisenssi. Meillä on kaksi vuoroa viikossa, toinen törkeän halpa ja toinen törkeän kallis AC:ssa. Satuttiin saamaan kaupungilta yksi vuoro ja sehän ei kustanna meille kuin 17,50/kerta. Ei paha. Toinen vuoro otettiin törkeän hintaisesta Arena Centeristä, joka yksinkertaisesti on paras sijainniltaan.
 

SammyD

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Kaudesta selvinnee n. 270 eurolla. Summa sisältää lisenssin, varusteet ja joukkuemaksun. Hallin saamme käyttöön ilmaiseksi.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Murmeli kirjoitti:
Sattuikos kukaan jatkislaisista pelaamaan viikonloppuna Vihdin mestis -turnauksessa? Itse läiskin siellä yhdessä jengissä ja turnaus päättyi finaalitappioon.
Kyllä siellä varmuudella ainakin yksi oli. Itse meinasin lähteä katsomaan moista turnausta, mutta jätin sitten väliin. Jäinkö paljostakin paitsi?
 

peruspata

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Pesäkarhut, UP-V, FT Ulvila, Karhut
Tämän ketjun aika on taas, kun kerran on keskiviikko. Täytyy sanoa, että viime keskiviikosta jäi sellainen fiilis, että teki mieli lähteä puolivälissä pelivuoroa pois. Sen verran olen tosikko, että aika huonosti kestän löysää asennetta pelissä. Mikään ei voi olla veskarille rasittavampaa, kun pakit ovat missä sattuu, ja jos ovat omassa päässä, katseella seuraavat vastustajan veivaamista. Joskus niissä saa taisteluvoiton, mutta usein soi omissakin. Kun vielä meni kokonaisuutta ajatellen itselläkin lähinnä päin peräreikää, oli kyllä totaalinen repeäminen lähellä.

No, tänään pääsee yrittämään uudelleen. Onneksi meidän höntsyissä on NIIN pienet panokset, että isompaa vahinkoa ei synny, vaikka joku vuoro menisi huonostikin.

Kohta alkaa salibandyliigakin, tarkemmin sanottuna 24.09.2005. Täällä on tarkempaa tietoa asiasta. Kai sitä täytyy alkaa silloin tällöin MetroAuto-Areenalla käymään salibandynkin merkeissä.
 

Pinturicchio

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Juventus, Jokipojat
Mukava laji ja muutama vuosi on tullut noita alasarjoja nyt tahkottua...

Viime vuonna joukkeemme nousi ilman tappioita kolmoseen, mutta näin kauden kynnyksellä joukkueen iskukyky on hieman arvoitus. Lajitreenejä on ollut elokuusta asti 2-3 kertaa viikossa, mutta loukkaantumisten, työkomennusten ja asepalvelusten takia poissaolijoita on välillä paljon. Lisäksi joukkueen ykköspyssy lähti "isompiin kaukaloihin" pelaamaan 1.divaria ja yksi parhaista pakeista 2.divaria. Mutta katsellaan mitä tuleman pitää. Viime viikonloppuna kaatui tuleva sarjavastustaja ilman suurempia ongelmia treenipelissä. Sen sijaan saman organisaation 2.divarissa pelaava ykkösjoukkue antoi sitten meille pataan ihan kunnolla.

Itse olen vaatimattomasti sanottuna semmoinen Joni Liusmainen sentteri. Puolustan nöyrästi ja yritän pelata viisaasti omia apuja hyödyntäen. Tosin jääkiekkotaustan ansiosta tykkään kulmapelistä, kahinoista ja pienestä painimisesta. Laiturit nakuttelee pisteitä ja joskus niitä tulee tuurilla minullekin. Paikkoja kyllä olisi tehdä enemmänkin, mutta silloin joko ketjukaverit ei pistä sisään tai itseltä jäätyy kädet.

Kaiken kaikkiaan salibandy on oikein mukava laji ainakin näin kaveriporukalla perustetussa joukkueessa ja ei-liian-tosissaan pelaten. Harmi vaan, että muutaman vuoden sisään porukka varmasti hajoaa osittain, kun koulut loppuvat ja porukka siirtyy työelämään ja hankkii perheen. Ja omalta osalta polvien kunto tulee varmasti hidastamaan pelitahtia jossain välissä...

Niin ja tuosta pelaamisen hinnasta, niin omaan piikkiin menee varusteet +lisenssi. Muut kulut pyritään kattamaan seuran rahoilla, joka tarkoittaa myös talkootyön tekemistä. Valmiiksi korventaa jo kohta edessä oleva aurauskeppien teko/pystytys -projekti.
 

stiflat

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers, HIFK
Syksyn lähetykset MTV3-kanavalla:

24.9. klo 15.05-16.35 SPV - Happee, Seinäjoki
8.10. OLS - HIFK, Oulu
5.11. Josba - Gunners, Joensuu
26.11. Oilers - Tapanilan Erä, Espoo
 

Tietsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK(NP#33), NYR, Everton, Azzurri, NuPS
Vihdin Mestis

Itse pelasin kyseisessä turnauksessa VSS2:n riveissä.. Samassa alkulohkossa oltiin murmelin jengin (pellet) kanssa ja saatiin 4-2 kuokkaan... Täytyy kyl sanoo et jätkillä oli älyttömän taitava porukka mukana...
 
Suosikkijoukkue
HPK, Chelsea
Jaaha, tässä ensimmäinen erä kateltu tota Maikkarin salibandy tarjontaa. Muuten ihan jees, mutta mitä h*lvettiä joku Minna Ottavainen tekee tuolla studiossa ja kentän laidalla? Tyyli juontaa sopii johonkin sokkodeitti ohjelmaan, mutta urheiluun? Voi hyvänen aika sentään, ämmä lunttaa kaiken lapuista ja puhuu kuin pappi. Toivottavasti Oskari on vain tämän lähetyksen poissa ja Ottavainen kaikki muut.
 

Derby

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, NJ Devils
Eikö urheilukanava näytä enää salibandya ollenkaan? Onhan se nyt perseestä jos UK:n viikottaiset suorat lähetykset vaihtuvat maikkarin kerran kuussa tuleviin koosteisiin...
 

Pee

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Derby kirjoitti:
Eikö urheilukanava näytä enää salibandya ollenkaan? Onhan se nyt perseestä jos UK:n viikottaiset suorat lähetykset vaihtuvat maikkarin kerran kuussa tuleviin koosteisiin...

Juuri näin se kuitenkin on.
 

Knower

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit+Petteri Nummelin
TakapihanLemieux kirjoitti:
Jaaha, tässä ensimmäinen erä kateltu tota Maikkarin salibandy tarjontaa. Muuten ihan jees, mutta mitä h*lvettiä joku Minna Ottavainen tekee tuolla studiossa ja kentän laidalla? Tyyli juontaa sopii johonkin sokkodeitti ohjelmaan, mutta urheiluun? Voi hyvänen aika sentään, ämmä lunttaa kaiken lapuista ja puhuu kuin pappi. Toivottavasti Oskari on vain tämän lähetyksen poissa ja Ottavainen kaikki muut.

Sama. Tunsin suurta myötähäpeää.
 

stiflat

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers, HIFK
Itsellekin oli suuri pettymys ettei peli ollut suora lähetys, Urheilukanavan tapaan.
(ainakaan se alkupuoli, jonka katsoin)

Noista "naisurheilujuontajista" tulee aina väkisin mieleen että ovat siellä vain
koska pomo määräsi, eikä itseä oikeasti kiinnosta lantin vertaa.
 

Kiisa

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, HPK-Inkkarit, IHN ja FC HML
Perinteeksi viime kaudella muodostui seurata sabaa perjantai-iltasin, se vaan kuului siihen.

Nyt on aika vajaa olo.
 

Pee

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
stiflat kirjoitti:
Itsellekin oli suuri pettymys ettei peli ollut suora lähetys, Urheilukanavan tapaan.
(ainakaan se alkupuoli, jonka katsoin)

Niin - vain päätöserä näytettiin suorana.
 

kymppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Tuleekohan noita pelejä edes uusintana Urheilukanavalta joskus? Jos/kun tahti on vain peli tai pari kuussa, niin kiva olis ees ne joskus nähdä. Säbän lähtö kolmoselle Urheilukanavalta on näkyvyyden suhteen enemmän miinus kuin plussa.

Asiasta muuten toiseen. Tässä tuli selailtua salibandyliigan nettisivuja (http://www.salibandyliiga.fi/) juuri äsken. Jos sm-liigan sivuja on haukuttu, niin kyllä tämä tekele on omassa kastissaan. Niinkään itsestäänselvää asiaa kuin ottelutulosten laittamista näkyville ei ole onnistu tekemään. Puhumattakaan käynnissäolevista peleistä. Kaiken huippuna mistään ei löydy tietoa minne asiasta voisi antaa palautetta.
 

PaPuKaiJa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Pittsburgh Penguins
Viimekaudella nuo sivut ainakin näyttivät hyvin tulokset ja tilastot niistä. Lieko sitten jotain alkukankeutta tämä ettei niitä mistään löydy, kun myös muut tilastoinnit näyttäisivät olevan puutteellisia.
On kyllä todella harmittava tämä näkyvyyden väheneminen mtv3:n myötä, mutta toivottavasti asialle tehtäisiin ainakin tulevaisuudessa jotain järkevyyteen viittavaa.
 

peruspata

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Pesäkarhut, UP-V, FT Ulvila, Karhut
Viikonloppuna pääsin jälleen mieluisaan maalivahdin hommaan, kun erään nuorisotapahtuman yhteydessä saimme neljän joukkueen sählypelit pystyyn. Maalivahteja oli kolme, ja minulle siunaantui yhtä peliä vaille kaikki matsit; yksinkertainen sarja, pronssipeli, finaali (veskarit kiersivät, kun oli vain höntsy kyseessä).

Laitan nyt muutaman huomion, jonka tein. Ensiksi tunnustan teille heikon kohtani. Etuyläkulma jää auki usein liian heppoisesti. Siis tarkoitan sitä, että kun hyökkääjä tulee kulmasta, lähden ennakoimaan ja menen maihin liian heppoisesti. Olen tietoisesti pyrkinyt pois tästä ominaisuudestani, mutta joku ihme juttu siinä vaan on. Pelin tiimellyksessä asian unohtaa, sitten siihen vain havahtuu, että sinne se taas mennä lipsahti. No, pelit menivät kuitenkin osaltani hyvin, sen tohdin sanoa.

Toinen huomio on polveni suhteessa kenttään. Materiaali ei ollut parketti, vaan sellainen vihreä ei-niin-pomppivainen mikä lie sitten onkaan. Anyway, minun elopainolla sain polveni lievästi kipeäksi, vaikka minulla on kunnon polvisuojat (ja kun tulevat kunnottomiksi, tulen salettiin ostamaan uudet kunnolliset tilalle). Kunnon sinisellä virallisella pelialustalla ei ole polvien kanssa ollut ongelmia.

Kolmas asia tuli aika laillakin nk. puun takaa. Ihan järjellisenä -ainakin toisinaan- pidetty taho alkoi väittämään, että minä pärjäisin alemmissa divisioonissakin. En ole ikinä tullut ajatelleeksi moista vaihtoehtoa, hetken mielessäni kelasin asiaa, ja tulin siihen tulokseen, että tuskin. Kyllä minua varmaan vietäisiin kuin pärekelkkaa, tuo jo mainittu tekniikkavirhe kun ei jää ainoaksi. Tuli silti vähäksi aikaa jännä fiilis, kun mietti, että pitäiskö oikeasti kokeilla jossain ala-alasarjoissa. En tiedä, jäänee haaveeksi, mutta en ole siitä pettynyt, sillä riittää tällä hetkellä nykyinen pelirytmikin.

Muilta säbämaalivahdeilta olisi muuten kiva kuulla (lue:nähdä) kommentteja ja vinkkejä yms.


EDIT: äidinkielellisiä seikkoja
 
Viimeksi muokattu:

JWill

Jäsen
Suosikkijoukkue
Teppo Winnipegs
peruspata kirjoitti:
Kolmas asia tuli aika laillakin nk. puun takaa. Ihan järjellisenä -ainakin toisinaan- pidetty taho alkoi väittämään, että minä pärjäisin alemmissa divisioonissakin. En ole ikinä tullut ajatelleeksi moista vaihtoehtoa, hetken mielessäni kelasin asiaa, ja tulin siihen tulokseen, että tuskin. Kyllä minua varmaan vietäisiin kuin pärekelkkaa, tuo jo mainittu tekniikkavirhe kun ei jää ainoaksi. Tuli silti vähäksi aikaa jännä fiilis, kun mietti, että pitäiskö oikeasti kokeilla jossain ala-alasarjoissa. En tiedä, jäänee haaveeksi, mutta en ole siitä pettynyt, sillä riittää tällä hetkellä nykyinen pelirytmikin.

Muilta säbämaalivahdeilta olisi muuten kiva kuulla (lue:nähdä) kommentteja ja vinkkejä yms.

Aladivareita höylänneenä voin sanoa, että ainakin nelosdivaritasolla näkyy jos jonkinmoista ukkoa maalissa. Vitoseen voi mennä kuka vaan, joka maalissa on vähänkään enemmän viihtynyt. Kolmosesta eteenpäin sitten pitää jo ihan vähän jotain osatakin, jos kehikkojen väliin aikoo.

EDIT: Kokemukset ovat Uudenmaan alueen ulkopuolelta. Tuosta piiristä en mene sanomaan mitään...
 

puuha-pete

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho, Minnesota, Hollanti
Joukkue pärjää hyvin uudellamaalla 5 vaikka maalissa olisi pelkkä kypärä, olenhan minäkin ollut pari-kolme peliä häkissä ja kaikki voitettu, muistaakseni. Sikäli jännä tuo etukulma tsydeemi, että itse, vaikken paljon olekaan pelannu veskassa, on hirvittävän vaikea ottaa laidasta tulevia vetoja vaikka olisi vain vähänkin kulmaa. Suoralta tulevia taas ottaa kuin marjoja. Jännä homma, kai joku sijoittumis hässäkkä.
PS, on se hyvä ettei tarvii koko aikaa maalissa olla.
 
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo.
Itse väännän 3.divarissa, mutta tavoitteena olis pelata vielä ainakin yhtä sarjaporrasta ylempänä. Tällä hetkellä pari lajitreeniä viikossa ja höntsäpeli/pelit päälle sekä muut urheilut siihen vielä. Onhan tuo säbä mukava laji.
 

Owen

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK, Liverpool
Kertokaas joku missä seuroissa järjestetään aktiviteettiä 6-7 vuotiaille pojille Espoon suunnalla? Yritin kysellä asiaa liitosta, mutta ei ne tienneet kun Espoon Oilersin ja heillä sattuu olemaan kerho juuri lätkätreenien kanssa yhtäaikaa.
 

Hamraan

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Ottawa Senators, Edmonton
Oli taas eilen vastassa joukkue jossa pelasi jotain entisiä sabaliiga-jätkiä arena-liigassa. Meidän heput luetteli listan pelaajia joista mulla ei ollut mitään hajuakaan, mutta kuulemma olivat kovia ja mun olis pitänyt odottaa kovia vetoja. Mä vaan että en mä niitä tunne ja ei haittaa. Pari minuuttia ennen pelin alkua yksi meidän joukkueesta sanoo "No nyt niillä on tähkäkin", tässä vaiheessa mua alko kiinnostamaan kun en muita sabailijoita tunnekkaan ulkonäöltä. No turpiinhan tuli 3-9, mutta tulipahan taas torjuttua ja paljon laadukkaita vetoja ja pari satavarmaakin tilannetta tyhjäksi tehtyä. Legendan pidin nollilla (0+1) ja taisi se käydä egon päällekkin kun ei kättelemään jäänyt pelin jälkeen. ;) Heitin itselleni 1-7 maaliin syöttöpisteen. Kaveri kärkkyi hienosti keskellä ja pakkien välistä pitkä heitto. Paremmalla viimeistelyllä ja hyökkääjien puolustusasenteella oltais vaikka voitu pelata 6-6 tasurikin.

5.divaria pelaan ja uskon että olisi rahkeita korkeammallekkin sarjatasolle. Oman kehityskaaren päässä olen ilman valmentajaa, sen kanssa kehitystä tulisi rutkasti lisää varmasti nopeassakin tahdissa.
Vahvuudet: nopeat avausheitot, vastaantulot, lähitilanteet, reboundit
heikkoudet: sijoittuminen varsinkin pienehköistä kulmista tulevista tilanteista

Hauskaa on ollut, mutta pääsisipä useammin aiheuttamaan sniperina härdelliä vastustajan maalille :)
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös