Säälittävää ammattimiehet!

  • 28 443
  • 290

onomoro

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kalpa
Samassa jutussa Karalahti toteaa myös, että jos avioliitto päättyy yksiin kisoihin niin sitä ei ole tarkoitettukaan kestämään. Lisäksi hän sanoo, että tietysti pelaajat tekevät itse ratkaisunsa, mutta että kummalta ratkaisu tuntuu. Hän sanoo, virnuillen, että pelaajat seisovat silti toistensa takana.
 
Viimeksi muokattu:

onomoro

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kalpa
Viestin lähetti Maple Leaf
En ole koskaan kiistänyt sitä, että esimerkiksi Jokinen on niin sanotusti Summasen miehiä. Kopioin tuon Jokisen lausunnon tähän ketjuun siksi, että tässä ketjussa on kirjoituksia, joissa väitetään MM-kisajoukkueesta kieltäytymisten olevan epäluottamuslause Westerlundia kohtaan. Jokinen on toista mieltä, mutta mitäpä pelaajien tietous asiasta on Jatkoajan nimimerkkien vastaavaan verrattuna?

Kunhan muistutin sinua. Tunnut saavan kaikesta, mitä maajoukkueen ympärillä tapahtuu jotain aihetta väheksyä Summasta. Mutta antaa olla.

Isänmaallisuusasiaan en ota enää kantaa. En vaan enää pystynyt pitämään sanoja itselläni. Täytyi purkautua.
 
Viimeksi muokattu:

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Viestin lähetti Maple Leaf
Lainaus päivän Ilta-Sanomissa julkaisusta Olli Jokisen haastattelusta:

"Päävalmentaja Raimo Summasen kohtelua viime syksynä on arveltu yhdeksi syyksi siihen, että manageri Kurri on saanut MM-kisoihin pyytämiltään pelaajilta niin monta ei kiitos -vastausta. Jokinen epäilee asiaa.
- Jos se niin olisi, tuskin minäkään tässä istuisin."

Kertoo aika paljon tilanteesta maajoukkueen ja sen johdon ympärillä. Siis se, että tällaisia asioita yleensä nousee julkisuudessa pintaan. Ei savua ilman tulta, kuten joskus on todettu. Ja kuten aina ennenkin, pelaajat kiistävät sen, että tässä mistään olisi kyse. Ei kai kukaan ole niin tyhmä, että sanoisi sen ääneen. Ne kansalaiset jotka uskovat, että taustalla ei ole mitään ongelmia johdon kanssa, voivat minun puolestani pitää uskonsa. Ja aivan yhtä mustavalkoista on väittää niin, että jokaisen pelaajan kieltäytymiseen liittyisi jotain muuta kuin se, minkä pelaaja on itse todennut.

Silti voi sanoa, että pelaajien luottamus maajoukkueen johtoon horjuu tällä hetkellä. Siihen on syinä niin valinnallisia, pelillisiä kuin johtotapoihin liittyviä asioita.
 

onomoro

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kalpa
Cobol puki sanoiksi suurin piirtein saman mitä itse ajattelin asiasta saamatta sitä kirjalliseen muotoon. Pelaajilla on varmasti hyvät syyt ja Jokinen varmaan tarkoittaa mitä sanoo, mutta luottamus johtoon horjuu. Sehän on aivan selvää. Ja aika selvästi Jokinen myös senkin sanoo samaisen lehden haastattelussa, kun puhuu kummolan ja kurrin ristiriitaisista viesteistä.
 

IceBreezer

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat, HIFK, Habs
Viestin lähetti blue line
En oikein ymmärrä sitä, miksi maajoukkueessa pelaamisen pitäisi olla periaatekysymys. Täytyy sanoa, että mikäli itse pelaisin NHL:ssä, niin en kyllä välttämättä jaksaisi lähteä MM-kisoihin. Miksi pitäisi, jos homma ei motivoi? Eivät nämä kieltäytyneet pelaajat ymmärtääkseni ole maajoukkueelle mitään velkaa. Ei jääkiekkomaajoukkue kuitenkaan ole mikään armeijan osasto,

Tämä on mielenkiintoinen kysymys. Nyt puhutaan jo ihmisen identiteetistä ja minäkuvasta: kuka olen, mihin kuulun, mitä oikeuksia ja mitä velvollisuuksia minulla on, jne.

Varmasti jokainen normaali ihminen kuuluu ensisijaisesti perheeseensä ja esimerkiksi vanhemman rooli on varmaan useimmille ihmisille tärkein identiteetin määrittäjä. Itsessäni herää kuitenki skeptikko, silloin kun perheen kanssa olemisen tärkeyttä sovelletaan siten miten itselle sopii: esim: se ei ole ykkösprioriteetti lokakuun ja huhtikuun välillä, mutta ehdottamasti ohittamaton asia huhtikuun puolivälin ja toukokuun puolivälin välisenä aikana. Useimmilla meistä ei ole valinnan vapautta, töihin on mentävä, jotta perhe söisi ja asuisi. NHL-ammattilaisilla tämä ei ole ollut tilanne kaudella 2004-2005. Hehän ovat jokainen saaneet esimerkiksi 8000$ työttömyyskorvausta / kk! Ja aivan riippumatta siitä pelaavatko he vaiko eivät.

Maansa edustamista motivaation puutteen vuoksi on ainakin minun vaikea ymmärtää - kun kyseessä ovat ammatikseen urheilevat henkilöt.

Lapsen syntymän ainutlaatuisuus ja sen kokemisen tärkeys taas on minun helppo ymmärtää. Siitä ei kannata jäädä paitsi.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Jokinen ihmettelee kiekkopomojen sekoilua

"Olli Jokinen ei pidä johtajien viimeaikaista toimintaa kovin uskottavana.
- Eihän siitä mitään tule, että GM (Kurri) sanoo yhtä ja puheenjohtaja toista. Menee uskottavuus koko hommalta."

Ilta-Sanomt 21.4.
 

Maple Leaf

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Toronto Maple Leafs, Pat Quinn -lahko
Viestin lähetti cobol
Ei savua ilman tulta, kuten joskus on todettu. Ja kuten aina ennenkin, pelaajat kiistävät sen, että tässä mistään olisi kyse. Ei kai kukaan ole niin tyhmä, että sanoisi sen ääneen.

Tämä pelaajien lausuntoja koskeva logiikka ei luonnollisestikaan ulotu World Cupiin ja case Niinimaa/Summaseen?
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Viestin lähetti Maple Leaf
Tämä pelaajien lausuntoja koskeva logiikka ei luonnollisestikaan ulotu World Cupiin ja case Niinimaa/Summaseen?

En tiedä mitä tarkoitat, joten voit varmasti selventää kysymyksesi siinä tapauksessa, jos se oli minulle tarkoitettu. Osaltani olen havainnut kirjoituksissasi mielenkiintoisen piirteen. Jos sen lyhyesti toteaisin, niin sinulla on jostain syystä tarve maalata Summanen ja hänen aikansa mahdollisimman mustalla värillä ja vastavärinä maalata sitten Kummolan & Westerlundin & Kurrin edustaman nykyisen maajoukkuejohdon toilaukset mahdollisimman valkoisiksi. Heidän toiminnassaan et näe mitään virheitä, koska K&W&K edustaa sinulle vapautusta itse saatanasta eli Summasesta.
 

siffa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sport, Kärpät, Detroit Red Wings
Re: Jokinen ihmettelee kiekkopomojen sekoilua

Viestin lähetti cobol
"Olli Jokinen ei pidä johtajien viimeaikaista toimintaa kovin uskottavana.
- Eihän siitä mitään tule, että GM (Kurri) sanoo yhtä ja puheenjohtaja toista. Menee uskottavuus koko hommalta."

Ilta-Sanomt 21.4.

Mitäs ihmettelemistä kiekkojohtajien toiminnoissa ja lausunnoissa enää on?
Sanoihan Kummola viime syksyn WC-finaalin jälkeen suorassa tv-haastattelussa:"Se on ainakin 100%:n varmaa, että Raimo Summanen jatkaa maajoukkueen valmentajana." Muiden jatkamisesta tehtävissään ei Kummola sanonut mitään.

Jatkoihan se Rami päävalmentajana jonkin aikaa vielä WC:n jälkeen, kunnes Kummola olmoitti, että Raimo Summanen on eroitettu maajoukkueen päävalmentajan tehtävistä.
 

Maple Leaf

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Toronto Maple Leafs, Pat Quinn -lahko
Viestin lähetti cobol
En tiedä mitä tarkoitat, joten voit varmasti selventää kysymyksesi siinä tapauksessa, jos se oli minulle tarkoitettu. Osaltani olen havainnut kirjoituksissasi mielenkiintoisen piirteen. Jos sen lyhyesti toteaisin, niin sinulla on jostain syystä tarve maalata Summanen ja hänen aikansa mahdollisimman mustalla värillä ja vastavärinä maalata sitten Kummolan & Westerlundin & Kurrin edustaman nykyisen maajoukkuejohdon toilaukset mahdollisimman valkoisiksi. Heidän toiminnassaan et näe mitään virheitä, koska K&W&K edustaa sinulle vapautusta itse saatanasta eli Summasesta.

Kirjoitat: "Ei savua ilman tulta, kuten joskus on todettu. Ja kuten aina ennenkin, pelaajat kiistävät sen, että tässä mistään olisi kyse. Ei kai kukaan ole niin tyhmä, että sanoisi sen ääneen."

Ymmärrän Sinun tarjoittavan tällä sitä, etteivät pelaajat ("kuten aina ennenkin") kerro, mitä todella ajattelevat. Jos et tarkoita tätä, en ymmärrä, mitä sitten tarkoitat. Mutta jos olet sitä mieltä, etteivät pelaajat kerro julkisuuteen sitä, mitä todella ajattelevat, niin miksi sitten uskot heidät puhuneen julkisuuteen todelliset ajatuksensa World Cupin tapahtumista? Minulle tulee sellainen olo, että Sinä poimit pelaajien puheista "totta" ja "valhetta" Sinun tarpeisiisi sopivasti kuin rusinoita pullasta.

En tosin myöskään ymmärrä, missä viesteissäni olen pyrkinyt maalamaan - kuten Sinä kirjoitat - "Kummolan & Westerlundin & Kurrin edustaman nykyisen maajoukkuejohdon toilaukset mahdollisimman valkoisiksi". Esitä minulle edes yksi sellainen kirjoitukseni, jotta en saisi aihetta heristellä Sinulle sormea väärän todistuksen antamisesta lähimmäisestä, jookos?

cobol, minä nautin vilpittömästi näistä väännöistä Sinun kanssasi, koska erimielisyyksistämme huolimatta uskon meidän molempien olevan jääkiekon asialla. En haluaisi antoisien kiistahetkiemme päättyvän siihen, että ryhdyt vääristelemään kirjoittamiani asioita.
 

Senior

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti cobol
Jos sen lyhyesti toteaisin, niin sinulla on jostain syystä tarve maalata Summanen ja hänen aikansa mahdollisimman mustalla värillä ja vastavärinä maalata sitten Kummolan & Westerlundin & Kurrin edustaman nykyisen maajoukkuejohdon toilaukset mahdollisimman valkoisiksi. Heidän toiminnassaan et näe mitään virheitä, koska K&W&K edustaa sinulle vapautusta itse saatanasta eli Summasesta.

Mielenkiintoiseen sananvaihtoonne sivukommentti. Minusta Sinä sekoitat puurot ja vellit tietoisesti vastakkainasettelemalla yhtäältä Summasen ja toisaalta niputtaen Kummolan, Westerlundin ja Kurrin yhdeksi ja samaksi. Omasta mielestäni Westerlund ja Kurri liittyvät kääymäänne sananvaihtoon melko vähän. Kummola vääntönsä ansiosta Summasen kanssa sensijaan olennaisesti. Ei suinkaan pelaajilla luottamus ole mennyt mitenkään Westerlundiin ja Kurriin. Kummolahan tässä tapansa mukaan puhuu, mitä ajattelee, eikä välttämättä ajattele, mitä puhuu. Vai?
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Viestin lähetti Maple Leaf
Ymmärrän Sinun tarjoittavan tällä sitä, etteivät pelaajat ("kuten aina ennenkin") kerro, mitä todella ajattelevat. Jos et tarkoita tätä, en ymmärrä, mitä sitten tarkoitat. Mutta jos olet sitä mieltä, etteivät pelaajat kerro julkisuuteen sitä, mitä todella ajattelevat, niin miksi sitten uskot heidät puhuneen julkisuuteen todelliset ajatuksensa World Cupin tapahtumista? Minulle tulee sellainen olo, että Sinä poimit pelaajien puheista "totta" ja "valhetta" Sinun tarpeisiisi sopivasti kuin rusinoita pullasta.

Toki myönnän, että välillä tulee poimittua sopivat rusinat pullasta. Mutta sitä on vaikea täysin välttää. Itse en pyri olemaan mitenkään objektiivinen, vaan annan palaa sen puolesta, mihin uskon tai koen. Ja taidat toimia samoin sinäkin: lainaat IS:sta vain sopivat lauseet. Tai kirjoittelet jossain Team Slovakia -ketjussa näistä kotimaan ongelmista yms.

En tosin myöskään ymmärrä, missä viesteissäni olen pyrkinyt maalamaan - kuten Sinä kirjoitat - "Kummolan & Westerlundin & Kurrin edustaman nykyisen maajoukkuejohdon toilaukset mahdollisimman valkoisiksi". Esitä minulle edes yksi sellainen kirjoitukseni, jotta en saisi aihetta heristellä Sinulle sormea väärän todistuksen antamisesta lähimmäisestä, jookos?

Tarkoitan sitä, että väheksyt aivan tietoisesti sitä, että Suomen maajoukkueesta on kieltäytynyt tänä keväänä ennätysmäärä huippupelaajia. Pyrit kaikin keinoin tavallaan hävittämään tämän ikävän faktan kartalta. Tässä yksi viestisi ketjusta Team Slovakia:

"Viittasin ironisesti mielipiteisiin, joita suomalaispelaajien (lähinnä Bergin ja Salon) MM-kisoista kieltäytymisistä on esitetty ketjussa "Säälittävää ammattimiehet". Eiköhän pian joku tule tähän ketjuun kertomaan, että tosiasiassa kaksosten syntyminen on vain tekosyy Demitran kieltäytymiselle MM-kisoista, ja todellisuudessa hän jättäytyy pois kritisoidakseen näin Slovakian valmennusjohtoa."

cobol, minä nautin vilpittömästi näistä väännöistä Sinun kanssasi, koska erimielisyyksistämme huolimatta uskon meidän molempien olevan jääkiekon asialla. En haluaisi antoisien kiistahetkiemme päättyvän siihen, että ryhdyt vääristelemään kirjoittamiani asioita.

Kyllä tässä samalla puolella siniviivaa seistään. Käytänkin tilaisuutta pyytäkseeni sinulta anteeksi joskus liian kärkkäitä ja typeriäkin kommenttejani. Niistä näkyy, että ajatukseni ovat muualla ns. siviilissä ja hermostun kun joudun perustelemaan mielestäni selvää asiaa. Ja kun sitten kyseenalaistat sen "selvän asian" vielä hyvin pätevällä tavalla, tulee joskus pantua vati nurin. Itse pidän paljon teksteistäsi. Siis oikeasti.
 
Viimeksi muokattu:

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Viestin lähetti Senior
Mielenkiintoiseen sananvaihtoonne sivukommentti. Minusta Sinä sekoitat puurot ja vellit tietoisesti vastakkainasettelemalla yhtäältä Summasen ja toisaalta niputtaen Kummolan, Westerlundin ja Kurrin yhdeksi ja samaksi. Omasta mielestäni Westerlund ja Kurri liittyvät kääymäänne sananvaihtoon melko vähän. Kummola vääntönsä ansiosta Summasen kanssa sensijaan olennaisesti. Ei suinkaan pelaajilla luottamus ole mennyt mitenkään Westerlundiin ja Kurriin. Kummolahan tässä tapansa mukaan puhuu, mitä ajattelee, eikä välttämättä ajattele, mitä puhuu. Vai?

Itse näen asian niin, että ennen Summasen erottamista maajoukkueessa oli pääosin hyvä ilmapiiri ja - kuten eräs johtava NHL-pelaaja totesi - pitkästä aikaa tekemisen ilmapiiri. Homma siis toimi, pelaajat halusivat maajoukkueeseen. Paikasta kilpailtiin ja Summasen mukaan häntä painostettiin useamman pelaajan taholta antamaan vielä heillekin mahdollisuus pelaamiseen maajoukkueessa. Voittoja myös tuli ja Suomi saavutti Summasen lyhyenä aikana mm. kaikkien aikojen parhaan sijoituksen Moskovan turnauksessa ja kaikkien aikojen parhaan sijoituksen World Cupissa. Pelaajat ilmaisivat myös ennen World Cupia, että Summanen osaa hoitaa hommansa ja homma todella toimii.

Summasen erottamisen jälkeen baletti meni sekaisin. Suomi saavutti vuosiin huonoimman sijoituksen Euro tourilla ja munasi loppuottelupaikan mielestäni valmennusjohdon kyvyttömyyteen saada pelaajat noudattamaan taktiikkaa. Kun ogelmia tuli, Westerlundilla ja Kurilla ei ollut mitään uutta annettavanaan. Ei edes ensimmäisen ratkaisevan pelin lopussa, jolloin vallinnut tilanne olisi riittänyt. Eikä siinä toisessa pelissä, jonka voittaminen olisi Suomelle riittänyt. Pelinjohdollisesti ja myös tuloksellisesti Suomi otti aivan selvän askeleen taaksepäin.

Tämän jälkeen alkoi kuulua ääniä useamman pelaajan suulla siitä, että he eivät ole käytettävissä kevään MM-kisoissa. Oli erilaisia syitä paljonkin, mutta huolestuttavaa on se määrä huippupelaajia, jotka halusivat jäädä kisoista ulos. Ei tarvitse kovin kaukaa hakea ajatusta siitä, että kyse on epäluottamuksesta ja pelosta sen puolesta, että Suomen kontatessa MM-kisoissa, pelaajat saavat paskaämpärin niskaansa. Nähdäkseni tässä on pääsyy kieltäytymisiin, vaikka sitä ei ääneen sanota.

Kummola tietää tämän. Sen takia hänen oli astuttava ulos ja jyristävä, vaikka hän tiesi senkin, että hänen puuttumisensa kääntyy häntä itseään vastaan.
 

tant gredulin

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
En osaa katsoa asiaa niin, että tänä keväänä olisi ennätysmäärä 'kieltäytyjiä'. Aravirran aikaan puhuttiin, ettei Aralla ole suhteita NHL-pelaajiin, ja siksi he kieltäytyvät. Motivoituneet pelaajat pelaavat, vähemmän motivoituneet jäävät kotiin, eikö niin? Oikeampaa olisi ehkä verrata Summasen ajan MM-kisaosallistumisia kuin Summasen ajan World Cup'ia. Sinne halusivat tietääkseni kaikki.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Viestin lähetti tant gredulin
En osaa katsoa asiaa niin, että tänä keväänä olisi ennätysmäärä 'kieltäytyjiä'. Aravirran aikaan puhuttiin, ettei Aralla ole suhteita NHL-pelaajiin, ja siksi he kieltäytyvät. Motivoituneet pelaajat pelaavat, vähemmän motivoituneet jäävät kotiin, eikö niin? .

Kyllä vain. Varsnkin varttuneempien pelaajien motivaatioon vaikuttaa varmasti se, että nyt on "vain" MM-kisat. Silti lista huippupelaajista, jotka eivät ole maajoukkueen käytössä, on pitkä. Moni on hoidattanut itseään sen sijaan, että pelaisi nyt maajoukkueessa. Toiset ovat edelleen loukkaantuneita, toiset taas poissa jonkun muun syyn vuoksi. Muutamasta ihmettelen itse hemmetisti sitä, että miksi heitä ei ole kai edes vakavissaan kysytty mukaan.

Tässä joitakin nimiä: Kiprusoff, Markkanen, Selänne, S.Koivu, Lehtinen, Niinimaa, Salo, S.Kapanen, T.Ruutu, Nieminen, Lydman, Berg, M. Koivu, Hyvönen, Numminen, Pitkänen, Miettinen, Santala, Laaksonen, Boumedienne, Koivisto.

Kyllä tuo on kunnioitusta herättävä nimiluettelo. Juuri sen takia on ollut pakko ottaa mukaan esimerkiksi liigassa kehnon kauden pelannut Karalahti. Vaikka asia ei tähän ketjuun kuulukaan, en voi olla ihmettelemättä sitä, miksi Hyvönen ei pelaa MM-kisoissa.
 

rossoblu

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Viestin lähetti cobol
Tässä joitakin nimiä: Kiprusoff, Markkanen, Selänne, S.Koivu, Lehtinen, Niinimaa, Salo, S.Kapanen, T.Ruutu, Nieminen, Lydman, Berg, M. Koivu, Hyvönen, Numminen, Pitkänen, Miettinen, Santala, Laaksonen, Boumedienne, Koivisto.

Tämä lista olisi paljon hyödyllisempi, jos siinä lueteltaisiin vain kieltäytyneiden pelaajien nimiä. Nyt siinä ovat suloisessa sekamelskassa kieltäytyneet, pelejään AHL:ssä jatkavat, luokkaantuneet, pelaajat, joilta ei ole koskaan kysyttykään, joukkueesta pudotetut pelaajat ja jopa pelaaja, jolla ei edes ole edustusoikeutta.

Onko perhe- ja muista huonoista syistä kieltäytyneiden lista tässä: Salo, Lydman (?), Berg, Kiprusoff? Ei tuo nyt niin järkyttävän pitkä lista ole, että siitä pitäisi tehdä näin suurta numeroa.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Itse näen asian vähän laajemmin kuin rossoblu. Kun pelaa jääkiekkoa, voi aina antaa jonkun vamman hoidon syyksi jättää maajoukkue väliin. On selkää, välilevyä, nilkkaa, rannetta, kylkeä ja kättä. Otan esimeriksi kaksi pelaajaa, Niinimaan ja Timosen.

Niinimaa pelasi playoffeissa Kärppien puolesta normaalit 20 minuuttia. Kun pelit oli ohi, Niinimaa ilmoitti, että hän on rikki eikä tule maajoukkueeseen. Timonen sai Mestiksessä vamman, jota hän kävi näyttämässä Nashvillen lääkäreille. Vamma vaatii välitöntä leikkaushoitoa ja toipumista sellaiset kolmisen kuukautta perään. Timonen totesi, että paskat, palasi Suomeen ja liittyi maajoukkueeseen.
 

Lapanen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Roihu
Viestin lähetti tant gredulin
En osaa katsoa asiaa niin, että tänä keväänä olisi ennätysmäärä 'kieltäytyjiä'. Aravirran aikaan puhuttiin, ettei Aralla ole suhteita NHL-pelaajiin, ja siksi he kieltäytyvät. Motivoituneet pelaajat pelaavat, vähemmän motivoituneet jäävät kotiin, eikö niin? Oikeampaa olisi ehkä verrata Summasen ajan MM-kisaosallistumisia kuin Summasen ajan World Cup'ia. Sinne halusivat tietääkseni kaikki.

Aravirran aikana ''puhuttiin'' että hänellä on huonot suhteet NHL-pelaajiin. Mielenkiintoisena yksityiskohtana se että ''puheet'' tulivat osittain samalta suunnalta kuin ne joiden mukaan Summasella ei ole suhteita eikä edes kykyjä sellaisten hankkimiseen saati ylläpitämiseen.

Ei Aravirran aikana koskaan ollut mitään kovin merkittäviä kieltäytymisiä, ''puhetta'' sellaisista kylläkin. Missään nimessä ei ollut mitään tänäkeväistä kieltäytymisaaltoa lähelläkään olevaa maajoukkueesta poisjääntisumaa.

Summasestakin ''puhuttiin'' ettei hänellä ole hyvät suhteet sinne tänne. Silti hänenkään lyhyellä maajoukkuevalmennusurallaan ei nähty hajuakaan mistään mikä liippaisi läheltä, saati kaukaakaan, tämänhetkistä tilannetta.

''Puheet'' on puheita, teot on tekoja. Lässyttää ja jeesustella voi maailman tappiin saakka. Teot kertovat omaa kieltään.

Minut saa lattialle naurusta kieriskelemään tyypit jotka aikoinaan, ja vieläkin, hokivat että Aralla tai Summasella ei ole suhteita sinne tai tänne, ilman sen kummempia todisteita kuten maajoukkuekutsusta kieltäytymisiä. Nyt sitten kun on koettu ennennäkemätön ''kieltäytymis''suma ovat samat pelle-hermannit todistelemassa ettei tämä nyt ainakaan voi johtua huonosta hengestä maajoukkueessa.

Kerrassaan lutuisen liikuttavaa puuhaa. Jatkakaa ihmeessä.
 

Begbie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho
Viestin lähetti cobol
Itse näen asian niin, että ennen Summasen erottamista maajoukkueessa oli pääosin hyvä ilmapiiri ja - kuten eräs johtava NHL-pelaaja totesi - pitkästä aikaa tekemisen ilmapiiri. Homma siis toimi, pelaajat halusivat maajoukkueeseen. Paikasta kilpailtiin ja Summasen mukaan häntä painostettiin useamman pelaajan taholta antamaan vielä heillekin mahdollisuus pelaamiseen maajoukkueessa. Voittoja myös tuli ja Suomi saavutti Summasen lyhyenä aikana mm. kaikkien aikojen parhaan sijoituksen Moskovan turnauksessa ja kaikkien aikojen parhaan sijoituksen World Cupissa. Pelaajat ilmaisivat myös ennen World Cupia, että Summanen osaa hoitaa hommansa ja homma todella toimii.

Rusinat taas pullasta. On hyvä muistaa, että Summasen MM-kisajoukkueen lopullinen sijoitus oli huonoin sitten The Penan päävalmentaja-aikojen.

Viestin lähetti cobol
Tässä joitakin nimiä: Kiprusoff, Markkanen, Selänne, S.Koivu, Lehtinen, Niinimaa, Salo, S.Kapanen, T.Ruutu, Nieminen, Lydman, Berg, M. Koivu, Hyvönen, Numminen, Pitkänen, Miettinen, Santala, Laaksonen, Boumedienne, Koivisto.

Tästä pitkästä listasta siis käsittääkseni Kiprusoff, Numminen, Lydman, Berg ja Salo ovat näitä kieltäytyjiä. Mutta asiaan: siis onko näin, että ainakin osa tästä em. viisikosta olisi mukana kisoissa, mikäli Summanen olisi edelleen päävalmentajana? Yksinkertaistusta on nyt pakko harrastaa, muuten tulee joku ympäripyöreä vastaus.

Annetaan sen Westerlundin valmentaa yhdet MM-kisat, ennen kuin aletaan puhumaan niinkin painavasta sanasta kuin kriisistä. Eiköhän viime vuotinen sijoitus ainakin parane ja millainen jättiharppaus se tulee olemaankaan suomalaiselle kiekolle, kun viime vuoden kisoissakin niin tapahtui 6. sijoittumalla.

Edit: Tuosta pitkästä listasta Summasen joukkueissa ei enää koskaan tule pelaamaan ainakaan 2 pelaajaa (Niinimaa ja Santala). Westerlundin suhteen en tiedä ainuttakaan.

Edit 2: Boumediennen lisäksi voitaneen vielä Tommy Salo lisätä listaan.
 
Viimeksi muokattu:

theace

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Viestin lähetti cobol
Niinimaa pelasi playoffeissa Kärppien puolesta normaalit 20 minuuttia. Kun pelit oli ohi, Niinimaa ilmoitti, että hän on rikki eikä tule maajoukkueeseen. Timonen sai Mestiksessä vamman, jota hän kävi näyttämässä Nashvillen lääkäreille. Vamma vaatii välitöntä leikkaushoitoa ja toipumista sellaiset kolmisen kuukautta perään. Timonen totesi, että paskat, palasi Suomeen ja liittyi maajoukkueeseen.

Tuohon case Timoseen, ei se juttu ihan noin menny. Ohessa lainaus Savon Sanomien jutusta:

Timosen viikon mittaiseen lepojaksoon sisältyi myös pakon sanelemaa taukoa. Mestiksen pudotuspeleissä tullut lonkkavaiva aiheutti Atlantin takana myrskyn vesilasissa – ja oli torpedoida puolustajan MM-kisamatkan.

Predatorsin lääkärit tutkivat lonkan ja viestittivät organisaation GM:lle David Poilelle, ettei miestä pitäisi päästää maajoukkueen matkaan.

– Vähän siellä oli sitä fiilistä, että rikkonainen mies on menossa kisoihin. Lääkärit ehdottivat lonkan tähystämistä, joka olisi tiennyt kolmen kuukauden lepoa, kertoo Timonen.

– Loppujen lopuksi järki voitti. Minulla oli mukana magneettikuvat ja lääkäreitten lausunnot Kuopiosta. Siellä sitten hetki ihmeteltiin ja pähkäiltiin. Lonkka on kuitenkin jo ihan hyvässä kunnossa, eikä vaadi näillä näkymin todellakaan tähystystä.


Eli Nashvillen lääkärit ylireagoivat vamman vakavuutta ja koittivat vain olla päästämättä miestä telomaan itseään enempää. Tuskin Timonen olisi lähtenyt kisoihin jos olisi oikeasti kunnolla rikki. Sama pätee Niinimaahan, olisi varmasti kisoissa, jos olisi pelikunnossa. Playoffseissahan pelataan enemmän ja vähemmän rikkonaisessa kunnossa kausi hammasta purren loppuun, vrt. Bäckström viime keväänä. Niinimaa on varmasti oikeasti sen verran hajalla, ettei kisoihin lähteminen ollut järkevää tässä tilanteessa.
 

Rosoh

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Leijonat, Mikko Rantanen, Colorado
Viestin lähetti Begbie



Edit: Tuosta pitkästä listasta Summasen joukkueissa ei enää koskaan tule pelaamaan ainakaan 2 pelaajaa (Niinimaa ja Santala). Westerlundin suhteen en tiedä ainuttakaan.



Santala.....????

Tämä(kin) on mennyt ihan ohi.

Mitäs näiden kahden välillä on [oletettavasti] tapahtunut???
 

Begbie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho
Viestin lähetti Rosoh
Santala.....????

Tämä(kin) on mennyt ihan ohi.

Mitäs näiden kahden välillä on [oletettavasti] tapahtunut???

Summasen ja Santalan välit olivat hyvinkin kireät Jokeriaikoina. Tämän seurauksena Santala sitten lähti Narreista kesken kauden Kerhoon.
 

lintu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti Begbie

Tästä pitkästä listasta siis käsittääkseni Kiprusoff, Numminen, Lydman, Berg ja Salo ovat näitä kieltäytyjiä.

Ja näistä Lydman saa perheenlisäystä kisojen aikana, muiden syitä en tiedä.
 

flintstone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit&DT, V.Lehikoinen, Bellie, Kadi, Käpä<3
Viestin lähetti Begbie
Summasen ja Santalan välit olivat hyvinkin kireät Jokeriaikoina. Tämän seurauksena Santala sitten lähti Narreista kesken kauden Kerhoon.

Ja Tuomas Eskelisen Summanen itketti Jokereista Kerhoon. Silti Summanen itse henkilökohtaisesti pyysi Eskelinen ensi kaudeksi Bluesiin ja kuinka ollakaan niin Eskelinen vastasi myöntävästi Bluesin kosintaan. Eli lyhyesti sanottuna koskaan ei kannata sanoa ei koskaan sillä se ei välttämättä pidä paikkaansa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös