Säälittävää ammattimiehet!

  • 28 440
  • 290

IceBreezer

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat, HIFK, Habs
En olisi uskonut tätä päivää näkeväni: Suomen huippupelaajat kieltäytyvät pelkistä viitsimissyistä MM-kisoista. Oliko liian paljon vaadittu leireillä muutama viikko yhdessä? Hyi helvetti, samat miehet jotka vielä syyskuussa olivat minulle sinivalkoisia sankareita ovat nyt pelkkiä rahanahneita paskiaisia. Pysykää jatkossakin poissa, jos ei oman maan edustaminen ole tarpeeksi kunniakas haaste. Oksettaa.
 

manager78

Jäsen
Suosikkijoukkue
FPS, Suomen maajoukkueet
Yhdyn edelliseen. Ymmärrän täysin, jos pelaaja on loukkaantunut. Mutta jos vain ei viitsitä lähteä edustamaan omaa maata kisoihin on jotain pahasti vialla. Pelaajien kannattaa muistaa, että usein juuri maajoukkue on ollut ponnahduslauta nhl:ään. Varmasti monella nyt maajoukkue kutsusta kieltäytyneellä on pikkupoikana ollut unelma päästä esim. poikien maajoukkueleireille. Nyt kun on sitten päästy tienaamaan miljoonia rapakon taakse ei maajoukkue enää kiinnostakaan. Turha näiden kieltäytyjien on ikinä enää väittää että pelaavat jääkiekkoa sen takia koska se on niin mukavaa. Pelkästä rahasta ne pelaavat.

Onhan noiden kieltäytyjien joukossa pelaajia joita en olisi edes kaivannut mm-kisoihin, kuten esim. Aki Berg. Mutta varsinkin Miikka Kiprusoffin kieltäytyminen harmittaa.

Mieleeni juolahti vielä sekin, että ei kai tässä nyt sitten ole mitään protestia pelaajilta viime syksyn tapahtumien johdosta. Siis Summasen tapauksen takia...
 

Pantse67

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoon Blues, Detroit Red Wings, ManU, UFC
Nyt ollaan palattu takaisin 80-luvulle, jolloin kieltäytymiset maajoukkueesta olivat arkipäivää. 90-luvulla taas kaikki halusivat maajoukkueeseen.

Syitä uuteen kieltäytymiskierteeseen on vaikea arvioida. Kyseessä voi olla henkilökemiajuttu, joka juontaa juurensa Summasen potkuista. Voi olla, että osa pelaajista on uskollinen Summaselle.
Mikäli näin on, voisi Star Wars-hahmo Kummola hiukan miettiä omaa asemaansa...

Toinen syy saattaa olla MM-kisojen kärsimä inflaatio. Mielestäni riittäisi, jos kisat pelattaisiin vain niinä vuosina, jolloin ei ole Olympia- tai World Cup-turnausta. Näin kisoille saataisiin lisää arvostusta.
 

Teacup

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Harmittaa kyllä minuakin, että monet huiput jättävät kisat väliin, mutta siltikään en jaksa ymmärtää kitinää tuota toimintaa kohtaan. Jokaisella on toki oikeus mielipiteeseensä, mutta jos ei pelaajaa enää huvita nuo pelit niin erittäin fiksu ratkaisu jättää homma väliin. Olkoon sitten vaikka Miikka Kiprusoff, josta varmasti olisi paljon iloa joukkueelle.

Turha aina viitata rahaan ja haluun pelata, sillä voi se kiinnostuksen puute tulla muualtakin, vaikka väsymyksestä tai perhesyistä tai... Ei se maajoukkue nyt niin pyhä tehtävä ole, kyllä hyviä ja motivoituneita pelaajia riittää muutenkin.

Enemmänkin nuo valitukset rahanhimosta kuulostavat vain kateudelta pelaajien miljoonia kohtaan.
 

mapsu

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Niimpä näin! Aikoinaan on monen suusta kuultu lause "Ei leijonapaidasta kieltäydytä ilman todella hyvää syytä!" Ihme juttu. Aika tyhmäksi menee meininki, jos jostain valmentajasotkuista johtuis toi juttu..
Puolikuntoisia ja raihnaisia pelaajia kisoihin on turha lähettää, ja ehkä myös innottomat ja haluttomat olisivat aivan yhtä heikkoja lenkkejä. Saas nähdä millasen porukan Erkka käärii kokoon ja tsemppiä heille. En näkis pahana asiana, jos jäällä olis nuoruuden intoa enemmänkin! Onneks hyviä pelimiehiä riittää. Maalivahtitilanne on myös aina mielenkiintoinen!
 

holdari

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kummolan laskulla eräpäivä

Samaa mieltä "Pantsen" kanssa. Kummola on nyt tilillä skeidapuheistaan WC:n jälkeen.

Koivu, Berg, Numminen, Lyde ym. osoittavat olevansa suoraselkäisiä miehiä.
 

Timbit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Canucks, BC Lions
Miksi sinne väkisin ketään kiskomaan. Jos ei kiinnosta niin ei kiinnosta, tai jos paikat on klesana niin sitten ne on - kropassa tai korvien välissä, aivan sama. Tottakai se on mahdollista, että joissain tapauksissa raha tai näistä peleistä sen saamatta jääminen on joillekin syynä, ja mikäs sen säälittävämpää kuin puolenkuntoinen ex-änäripelaaja tuskailemassa puolimotivoituneena Leijona-paidassa. Vanhojen starojen laamailu jättää tilaa nuorille ja innokkaille, eikä se välttämättä ole huono juttu se.
 

IceBreezer

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat, HIFK, Habs
Re: Kummolan laskulla eräpäivä

Viestin lähetti holdari
Samaa mieltä "Pantsen" kanssa. Kummola on nyt tilillä skeidapuheistaan WC:n jälkeen.

Koivu, Berg, Numminen, Lyde ym. osoittavat olevansa suoraselkäisiä miehiä.

Minä kun luulin että maajoukkuepelaajat edustavat Suomea eivätkä Kalervo Kummolaa. Jos olet oikeassa, niin silloin esim. NHL-pelaajia varten pestattu manageri Kurri oli täysi floppi nimitys (siltähän se nyt minullekin näyttää).

Ketään ei tietysti voi pakottaa maajoukkueeseen, se että MM-kisat, jotka vielä tänä vuonna ovat selkeä kauden huipennus, eivät kiinnosta kertoo kyllä siitä, että jotain on tosi pahasti pielessä joko pelaajien omassa arvomaailmassa tai Suomen maajoukkueen johtoportaassa.

Yhtä kaikki: mielestäni maajoukkueesta ei pikku asioiden vuoksi kieltäydytä. Oksettaa edelleen
 

Rocco

Jäsen
No, tämähän on aivan mainio tilaisuus niille ihmisille osoittaa että SM-liigan pelaajilla pärjää MM-kisoissa aivan mainiosti. Joka vuosi maristaan kun "epämotivoituneet NHL-miehet tulee surffailemaan MM-kisoihin eikä menestystä tule..."

Nyt sitten nähdään miten Suomi pärjää Euro-pelaajillaan muiden maiden joukkueita vastaan. Saadaanpa tämän jälkeen osa marisijoista hiljaisiksi.

Itselleni on ihan sama ketkä kisoissa pelaa. World Cup ja Olympialaiset ovat valovuoden edellä näitä kekkereitä.
 

IceBreezer

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat, HIFK, Habs
Viestin lähetti Teacup

Enemmänkin nuo valitukset rahanhimosta kuulostavat vain kateudelta pelaajien miljoonia kohtaan.

Ainakin minä suon huippu-urheilijoille huippupalkat, mutta jos ei oman maan edustaminen kiinnosta, niin silloin pelaamisesta on jo hävinnyt lähes kaikki muut motiivit kuin rahan ansaitseminen. Sitä minä en hyväksy. Loukkaantumiset, lapsen syntymät, häät, sairaudet perheessa - OK syitä olla poissa. Mutta jos ei vaan nappaa tai jaksa, niin ei voi kun valittaa alle 30 v-miesten sydämen onttoutta.
 

Taitopelaaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings, New York Rangers
Harmillista tuo, että moni maajoukkueen tukipilareista kieltäytyy kisoista. Koivun, Selänteen ja Lehtisen kohdalla ymmärrän sen, että loukkaantumineena tai huonokuntoisena ei kannata lähteä pelailemaan. Itse asiassa arvostan juuri sellaisia pelaajia, jotka sanovat todella mielipiteensä eivätkä lähde vain pelailemaan kisoihin.

Maajoukkuemiehillä pitää olla motivaatio kohdallaan, mutta Berg ja Lydman vähän ihmetettyvät. Bergiä en tosin olisi halunnutkaan kisoihin, mutta Lyde olisi ollut ehdoton valinta. Minusta sen pitäisi olla jokaiselle kunnia-asia edustaa maajoukkuetta jos kunnossa ollaan.
Tottakai osittain näihin vaikuttavat perhesyyt, loukkaantumiset yms, mutta viitsiminen menee jo yli.

Miikka Kiprusoff ei paljoa arvokisoissa muutenkaan ole viihtynyt, enkä usko, että hän jatkossakaan olisi kiinnostunut MM-kisoista. Torinossa mies varmaan seuraavan kerran nähdään - siis jos mies on kunnossa.
 

Rosoh

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Leijonat, Mikko Rantanen, Colorado
Sitä saa mitä tilaa

Viestin lähetti IceBreezer
Minä kun luulin että maajoukkuepelaajat edustavat Suomea eivätkä Kalervo Kummolaa. Jos olet oikeassa, niin silloin esim. NHL-pelaajia varten pestattu manageri Kurri oli täysi floppi nimitys (siltähän se nyt minullekin näyttää).

---------

, että jotain on tosi pahasti pielessä joko pelaajien omassa arvomaailmassa tai Suomen maajoukkueen johtoportaassa.




Jos maajoukkueen asioista elo-syyskuussa olisi puhuttu niiden oikeilla nimillä niin ainakin täällä kaukosäätimen jatkeena tarvitsisi arvuutella paljon vähemmän.

Johtuuko sitten lojaliteetista Summaseen vai motivaation puutteesta(kts. edellinen) vai keskenkuntoisuudesta, mutta jos tämä joukkokieltäytyminen jatkuu niin JKL:lla olisi syytä vähän pohtia tilannetta ja keskustella pelaajien(kin) kanssa tilanteesta ja sen syntyyn johtaneista syistä.

No, itkemään ei tässä ei kannata rueta vaan soditaan niillä aseilla mitä varastosta jaetaan.
Nythän Suomi pystyy lähettämään Sveitsin-98 tapaisen ryhmän. Muistaakseni tämä porukka tuli vähän kuin puun takaa hopealle.

Rohkea rokan syö:
Jos MM-kisoihin lähdetään uskaliaasti uudella yritteliäällä ryhmällä ja siellä pelataan äijämäistä kiekkoa, niin minä en ainakaan valita vaikka matka loppuisi puolivälieriin. Todennäköisesti matka loppuu viimeistään hävittyyn pronssiotteluun. Uskon että aika moni jatkiksen lukijoista olisi enemmän tyytyväinen rohkeaan tyylin muutokseen uusilla kasvoilla kuin samaan arakiekkoon ja 4. sijaan. No, mehän edustamme vain pienen pientä murto-osaa Suomalaisista kiekkoa seuraavista.

Nyt näyttöpaikka Hyvöselle, Torkille, Jantuselle ja rohkeasti uutta verta myllyyn: JJokinen, Viuhkola/Immonen ja vanhat nobodyt: mäntylätsaravotA-J:tkalliot kierrätyskeskukseen.
 

finnjewel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, KooKoo, KPL, Kiovan Dynamo
Viestin lähetti Rocco
No, tämähän on aivan mainio tilaisuus niille ihmisille osoittaa että SM-liigan pelaajilla pärjää MM-kisoissa aivan mainiosti. Joka vuosi maristaan kun "epämotivoituneet NHL-miehet tulee surffailemaan MM-kisoihin eikä menestystä tule..."

Vielä enemmän on marinaa riittänyt siitä vuoden 1995 mestaruudesta; se kun tuli pelkillä SM-liigan pelaajilla eikä ole kuulemma minkään arvoinen.
 

IceBreezer

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat, HIFK, Habs
Viestin lähetti Taitopelaaja

Miikka Kiprusoff ei paljoa arvokisoissa muutenkaan ole viihtynyt, enkä usko, että hän jatkossakaan olisi kiinnostunut MM-kisoista. Torinossa mies varmaan seuraavan kerran nähdään - siis jos mies on kunnossa.

Jos minä olisi E. Westerlund, niin ainakaan Kipper, Lyde ja Toi-noin, eivät pelaisi minun valmentamassani joukkueessa. Suomella on tarpeeksi hyvä maalivahtitilanne myös ilman MK:ta ja pakkejakin riittää. Prinsiipit peliin!
 

IceBreezer

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat, HIFK, Habs
Viestin lähetti temh
.

Toki minulle kelpaa nämäkin kisat, jos näen Torkin tai Saarelan pelaamassa siellä, en vain odota paljoa kyllä tuolta joukkueelta.
:)

Kanadalla mukana ainakin Brodeur, Heatley, Thornton, Doan, Jovanovski, Regehr... Nyt näyttää siltä, että muiden maiden ei kannata vaivautua paikalle. Tosi sääli, että kisat lyödään läskiksi jo ennakkoon, kun olisi ollut saumat unohtumattomiin MM-kisoihin. AinakinSuomi-neidon ja Svea-mamman tähdillä on kuitenkin sen verran paljon vapaa-ajan kiireitä, etteivät nyt ehdi tulla töihin. Pitää hankkia brunaa ja p...settä.
 

Mr. Smith

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Canucks
Viestin lähetti IceBreezer
Jos minä olisi E. Westerlund, niin ainakaan Kipper, Lyde ja Toi-noin, eivät pelaisi minun valmentamassani joukkueessa. Suomella on tarpeeksi hyvä maalivahtitilanne myös ilman MK:ta ja pakkejakin riittää. Prinsiipit peliin!

Kyllähän toi "hyvä" maalivahtitilanne on nähty vähän turhan monissa kisoissa. Ja mitäs noista pakeistakaan saati sitten maalintekijöistä, onhan meillä noita.

Eiköhän tässä ole kyse siitä, että kun kerrankin saatiin maajoukkueen peräsimeen osaava valmentaja ja joukkueella kaikkien aikojen saavutus niin kiitokseksi tästä annetaan valmentajalle kenkää. Kyllä varmaan korpeaa aivan saatanasti lähteä pelaamaan sijoista 5-8, kun oikeasti voitaisiin pelata kullasta. Vaikea siinä on itseään motivoida. Mutta eipä kukaan nyt pääse pahoittamaan Jutin ja Jarin mieltä ja syyttään heitä osaamattomiksi.

Pakko myöntää, että tällä kertaa kieltäytymisistä ei tule minkäänlaista vitutusta.
 

mapsu

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Toki minulle kelpaa nämäkin kisat, jos näen Torkin tai Saarelan pelaamassa siellä, en vain odota paljoa kyllä tuolta joukkueelta.

Jeps! Saarela on pakko löytyy kehiin! Lisäksi itse haluun nähdä karkeloissa Ville Niemisen ja Hannes Hyvösen.

Siitä on pian tasan kymmenen vuotta kun Suomi voitti MM-kultaa Ruotsin kisoissa.. nopeesti tää aika menee. Sen voiton jälkeenhän tuntui vähän siltä, että mentiin leuka pystyssä muutamiin seuraaviin kisoihin. Parin onnettoman vuoden jälkeen osattiin jo laittaa jäitä hattuun... tai siis jäitä lähinnä kaadettiin sinne hattuun. Nykyään lähdetään aika nöyrällä asenteella kisoihin. Edes lehdet eivät kirjoittele mitään sen kummempia.

Juhlavuoden kunniaks vois telkussa kyllä näyttää niitä HUIKEITA ysiviis-tunnelmia. Vai meniköhän ne nauhat sillon aikoinaan jo puhki. :P
 

Black Adder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, The Original Six
Jaa'a. Moni pelaaja lyhensi kesälomaansa osallistuakseen Summasen leirityksiin ennen WC-turnausta. Samoilta kavereilta vaaditaan nyt venymistä jälleeen jonkun mm-kisan takia. Itse siis ymmärrän kieltäytymiset, kun Suomen valtiokin tekee nämä paljon puhuttaneet veroasiatkin kiitettävän vaikeiksi.
 

Taitopelaaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings, New York Rangers
Viestin lähetti mapsu
Jeps! Saarela on pakko löytyy kehiin! Lisäksi itse haluun nähdä karkeloissa Ville Niemisen ja Hannes Hyvösen.

Siitä on pian tasan kymmenen vuotta kun Suomi voitti MM-kultaa Ruotsin kisoissa.. nopeesti tää aika menee. Sen voiton jälkeenhän tuntui vähän siltä, että mentiin leuka pystyssä muutamiin seuraaviin kisoihin. Parin onnettoman vuoden jälkeen osattiin jo laittaa jäitä hattuun... tai siis jäitä lähinnä kaadettiin sinne hattuun. Nykyään lähdetään aika nöyrällä asenteella kisoihin. Edes lehdet eivät kirjoittele mitään sen kummempia.

Juhlavuoden kunniaks vois telkussa kyllä näyttää niitä HUIKEITA ysiviis-tunnelmia. Vai meniköhän ne nauhat sillon aikoinaan jo puhki. :P

Heh, voipi olla. :) Itse haluaisin, että TV:stä tulisi näin MM-kisojen alla ohjelmasarja, jossa jokaisessa jaksossa käytäisiin läpi eri arvokisat. Aloitettaisiin vaikka 80-luvulta, tai ihan mistä vain ja joka viikko seuraavista kisoista näytettäisiin. Itse olisi kiva fiilistellä 95-tunnelmissa ja myös 94 oli antoisa meille. Vaikka vietävästi harmittaa, kun ainakin omasta mielestä paras joukkue Suomella oli vaikka tulikin hopeaa ja pronssia. Mutta joo, pitää esittää toiveita vaikka Yle:lle.

Voitais tehdä isommalla porukalla toivomus, että se voisi jopa mennä läpi. Vaikka eihän Yle niitä ohjelmia tee, mutta sitä kautta voisi mennä vaikka tietoa Yleisradion urheilutiimillä tms.
 

mapsu

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Itse haluaisin, että TV:stä tulisi näin MM-kisojen alla ohjelmasarja, jossa jokaisessa jaksossa käytäisiin läpi eri arvokisat.

Joo. Ois ihan kiva. Mulle riittäis kyllä pelkkä Suomi-Ruoti finaalikin vuosimallia ysiviis! :) Niistä koko kisoista pitäs tehdä DVD. Näytettäis ainakin kooste kaikista Suomen matseista ja sit finaali kokonaan. Sit sen jälkeen juhlintaa! Haastattelut ja muut toreilla tanssimiset ja laulamiset. Ostaisin ihan varmasti sen. Toistaiseksihan se mitä silloin vuonna -95 tapahtui, on ainutlaatuista. Ois siisti kattoo se matsi, kun ei tarvis pelätä, että hävitään. :D
 

Hielo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Calgary Flames, Espoo Blues, HIFK
Pettureita?

Olli Jokinen:

- Esimerkiksi Toni Lydmanin perheeseen syntyy toukokuun alussa juuri kisojen aikana toinen lapsi. Aki Berg puolestaan on ollut Ruotsissa koko kauden erossa perheestään, johon syntyi helmikuussa toinen lapsi. Myös Miikka Kiprusoffilla on tietääkseni samanlaisia perhesyitä. Kaikki he olisivat taatusti olleet ilman näitä syitä mielellään mukana maajoukkueessa, Jokinen puolustaa MM-kisapaikasta kieltäytyneitä pelikavereitaan.

MTV3.fi
 

mjr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkueet
Epäilemättä on hyviäkin syitä jäädä pois, mutta mitään maan tapaa tilanteesta ei soisi tulevan. Siinä mielessä olen kyllä vanhanaikainen, että näen maan edustamisen olevan ilmiselvän velvollisuuden kenelle tahansa ammattipelaajalle missä tahansa lajissa, eikä kysymyksessä siis ole ensisijaisesti mikään yksityisasia tyyliin "ei mua tänä vuonna huvita". Näistä tapauksista on vaikea sanoa mitään, kun ei yksityiskohtia ole tiedossa, mutta toivottavasti tosiaan on painavia ja hyväksyttäviä syitä miehillä.
 

IceBreezer

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat, HIFK, Habs
Re: Pettureita?

Viestin lähetti Hielo
Olli Jokinen:

- Esimerkiksi Toni Lydmanin perheeseen syntyy toukokuun alussa juuri kisojen aikana toinen lapsi. Aki Berg puolestaan on ollut Ruotsissa koko kauden erossa perheestään, johon syntyi helmikuussa toinen lapsi. Myös Miikka Kiprusoffilla on tietääkseni samanlaisia perhesyitä. Kaikki he olisivat taatusti olleet ilman näitä syitä mielellään mukana maajoukkueessa, Jokinen puolustaa MM-kisapaikasta kieltäytyneitä pelikavereitaan.

MTV3.fi

OK - jos nämä ovat syyt, niin ainakin omalta osaltani hyväksyn ne. Westerlundin kommentti eilen ei vaan antanut mitään viiteitä näistä syistä.

Ihmetyttää vaan, miksi miljonääri Berg ei ole saanut järjestettyä niinkiin eksoottiseen kulttuuriin kuin Ruotsiin perheelleen mukavat oltavat? Miksi hän on ollut erossa perheestään?


Ja ennen kaikkea HIENOA että O.J. on mukana!!!
 

Taitopelaaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings, New York Rangers
Minä olen täysin samaa mieltä IceBreezerin kanssa näistä. OJ on joukkueemme tärkein pelaaja täten. :)
 

Dieppe

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Minä en ymmärrä lainkaan näitä puheita pettureista ja velvollisuuksista. Hyvänen aika. Tämä on vapaa maa jossa jokaisella ihmisellä, myös huippu-urheilijalla on oikeus tehdä vapaa-ajallaan ihan mitä haluaa. Kisoista pois jäävä pelaaja ei ole edes selitysvelvollinen poisjääntinsä syistä.

Jokainen joka nimittelee pelaajia pettureiksi voi miettiä kuinka paljon itse on valmis tekemään töitä tämän maan maineen eteen ilmaiseksi vapaa-ajallaan. Ja ennen kaikkea voi miettiä kuinka paljon on tullut tehtyä.

Tällä kirjoituksella en halua vähätellä leijonajoukkueen merkitystä. Itsekin toivon että Suomi saa jalkeille mahdollisimman hyvän joukkueen. Ymmärrän kuitenkin erittäin hyvin pelaajia jotka haluavat jossain vaiheessa vuotta ottaa aikaa itselleen sekä perheelleen. Se ei ole mielestäni edes itsekästä. Itsekästä sen sijaan on "katsomosta" huudella ja vaatia sellaista mihin itsekään ei olisi välttämättä valmis.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös