Oletko ollut julkisuudessa?

  • 47 672
  • 316
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Mitä nyt julkisuudessa olemiseksi luetaan.

Olen ollut erään TV-viihdeohjelman osallistujana, aika monta sataa tuhatta katsojaa saattoi nähdä. Työasioihin liittyen minua on haastateltu sekä Ylen että Maikkarin uutislähetyksiin, kuitenkin yhteensä vain yhden käden sormilla laskettavan määrän. HS:n kuukausiliitteessä julkaistiin takavuosina haastatteluni, minua esittävän värikuvan kanssa. Alle puolen sivun juttu vaan, ei mitään etusivukamaa.

Erilaisissa talous- ja ammattilehdissä nimeäni, naamaani ynnä sitaattejani on viljelty varmaan satoja kertoja, mutta nuo jutut ovat toistaiseksi jääneet aiempaan elämänvaiheeseen. En välttämättä lue näitä esilläoloja julkisuudeksi, ehkä enemmänkin olemiseksi joidenkin asioiden suhteen vähäsen tunnettu jollakin alalla taannoin.

Erään laajalevikkisen lehden mukaan olin eri mieltä Jorma Ollilan kanssa joskus 1990-luvun lopulla liittyen matkapuhelinalan määrättyihin kehitysnäkymiin. Siitä tuli pientä porinaa. Itse asiassa emme olleen Jorman kanssa juurikaan eri mieltä, vaan juttu oli otsikoitu paskasti ja tarkoituksellisen vääristelevästi kärjistäen. Tai no, en ihan satavarmasti sano Jompan puolesta, mutta näin jälkikäteen katsoen ainakin minä olin 100 % oikeassa.
 

Wiljami

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit, sympatiaa muuhun Savoon ja Kaakonkulmalle
Tuli muuten täsmälleen sama julkaisu mieleen ja mietin pitäisikö tänne kopsata mutta onneksi oli tämä asia jo suoritettu aiemmin.

edit. Niin ja viittasin tässä tuohon ylempänä olevaan @BelajaSmert in kuvaviestiin, näköjään tekstistä tyhjän viestin lainaaminen ei näy millään lailla viestissä.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Erään laajalevikkisen lehden mukaan olin eri mieltä Jorma Ollilan kanssa joskus 1990-luvun lopulla liittyen matkapuhelinalan määrättyihin kehitysnäkymiin. Siitä tuli pientä porinaa

En ollut julkisuudessa, en. Eikä minua niin edes haitannut puuhastella, koska suunnitelma oli ja tämä on aidosti vain väliaikaista. Se olin kuitenkin minä kuka siivosin Jorman toimistoa 37,50 markan tuntipalkalla. Siitä tuli taukohuoneessa joskus porinaa, koska oikeastihan mitään niitä huipputason neuvotteluja ei olisi voinut järjestää ilman siivoojaa.

Olin yksin vastuussa hänen toimistostaan, mutta koskaan ketään ei kiinnostanut tulla haastattelemaan mitä sinulle kuuluu. Oikeastihan se oli todella helppo keikka, koska Jorma oli siellä kovin harvoin, niin eipä ollut mitään siivottavaakaan. Tapasimmekohan joskus, aina siellä seiskakerroksessa kuitenkin joskus pyöri ties mitä porukkaa.
--

Julkisuudessa olen ollut samalla tavalla kuin muutkin eli erilaisissa urheilulähetyksissä näkynyt monen monituista kertaa. Kommenttejakin olen joskus lehteen antanut, mutta nimeä ei ole kysytty vaan mennyt tyylillä eräs kannattaja sanoi. Ajankohtaisessa kakkosessa olin omalla nimellä jalkapallon tiimoilta.

Uran huippuhetki osui Vilnaan. Olin jalkapalloasioissa matkalla kolmanteen maahan Liettuan kautta. Ei ollut mitään suunnitelmia pubissa istuskellessa, mutta sitten selvisi paikallisen naisten koripallojoukkueen pelaavan jotain euroliigaa. Luonnollisesti taksikuski tiesi areenan ja lipun sai ovelta.

Aamupubissa tuli mieleen hankkia päivän lehti, koska jotainhan ne tietenkin kirjoittaa pelistä. Naamani komeili isona etusivulla. Kyllä, etusivulla. Tokihan kameramies halusi kuvata sen tiukan taistelun pallosta ja satuin istumaan eturivissä juuri siinä takana.

Sitä en tiedä miten laajalevikkinen lehti oli.
 

PeteX

Jäsen
Suosikkijoukkue
Töölön Vesa/Jokerit, Leeds Utd, Only Oranje
Voittojengissä Stadi vs. lande ohjelmassa, joka on nyt näytetty 12 kertaa töllössä. Suht järjetöntä. Voittomatkalta muuten palattu eilen. Uutisissa, kun kuvattiin Töölön tavara-aseman menoa ja toisen kerran, kun oltiin mielenosoituksessa Neuvostoliiton suurlähetystön luona Liettuan verilöylyn aikana. Ai niin, Stadi tv:n haastattelussa paikallismatsin jälkeen. Se meni yllättävän hyvin ottaten huomioon, että en muistanut koko haaastattelua seuraavana päivänä.
 

Vintsukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Suomi, Panthers
Tulin kölvinä maanlaajuisessa 4H-kerhon järjestämässä kilpailussa kakkoseksi ja ainakin Nokian Uutiset teki aiheesta jutun. Tämä joskus 80-90-lukujen taitteen tienoilla. Ja työnantajasta taisi olla Aamulehdessä jokunen vuosi sitten juttua ja olin mukana koulutuksessa otetussa ryhmäkuvassa.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Lapin kansaan pääsimme isän ja äidin kanssa aikoinaan. Olimme juhannusta viettämässä lähes Lapissa asti yksi kesä eli Tervolassa. Sinne saapui sitten toimittajia ja ne olisivat ensin halunneet tehdä jutun paikallisista karavaanareista, paikalliset kuitenkin usuttivat toimittajat meidän kimppuun ja meistä tehtiinkin lopulta juttu Lapin kansaan. Kuinka olimme viettämässä juhannusta sellaisella alueella kuin Ryynäsenniemi. Meistä otettiin iso kuvakin ja siinä pelasimme Uno-korttia asuntovaunun pöydän ääressä.

Voitin kerran myös Hämeen Sanomien HPK-veikkauksen ja minusta tehtiin lyhyt kuvaton juttu Hämeen Sanomiin. Johonkin puolustusvoimien omaan lehteen, olikos Ruotuväki? niin minusta tehtiin melko pitkäkin juttu kun olin armeija-aikana töissä sotilaskodin leipomossa. Taidettiin minusta ja koko Hattulan lastenteatterista tehdä juttu Hattulan paikallislehteen Vanajaveden seutuunkin. Tuolloin näyttelimme sellaista näytelmää kuin Pekka Töpöhäntä ja minä näyttelin sitä pääosaa eli itse Pekka Töpöhäntää.

Siinä muistaakseni kaikki minun hetkeni julkisuudessa. Pari kertaa olen kirjoittanut myös nimimerkin takaa Hämeen Sanomien mielipideosastolle. Ja kerran ihan omalla nimellänikin kun kiitin meitä kuntoutujia biljardin peluussa opastamassa olleita biljardin lähes ammattilaisia.
 

mikko600

Jäsen
Suosikkijoukkue
NUFC, maapisteet, Captain Conker
Turun Sanomiin on kerran haastateltu. Samoin YLE Turun haastateltavana olen ollut. Samoin Kaaoszinen. Turku TVssä olin vieraana keskusteluohjelmassa... noi nyt nopeasti tuli mieleen.
 

Sämppäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Olen. Monestikkin. Ehkä ylpein olen kuitenkin siitä, että olen näkynyt Salatuissa Elämissä taustalla dokaamassa. Näyttelijänurani kesti vain tuon ohikiitävän hetken, mutta oli sitäkin antoisampaa.

Myös aikoinaan Tulosruudussa on näytetty sämppäriä, mutta nuo ei ole mitään Salkkareihin verrattuna.
 

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Pari-kolme kesää sitten annoin haastattelun tähän kirjaan. Pääasiallinen syy miksi tuohon suostuin oli se, että minua haastatellut kirjan toinen tekijä lupasi tarjota siinä haastattelun yhteydessä lounaan haluamassani paikassa. Sanomattakin lienee selvää, että valintani osui vähän fiinimpään ja suhteellisen tyyriiseen ravintolaan. Noissa kirjan tarinoissa ei muistaakseni yksikään haastatelluista esiinny koko nimellään, en siis minäkään. Hetken harkitsin, että pitäisikö tuota varten esiintyä taiteilijanimellä, mutta turhaahan se olisi ollut, jutun lukevat tutut kyllä osaisivat yhdistää nimimerkin henkilöllisyyteen. Enkä kuitenkaan siinä jutussa mitään suuren luokan salaisuuksia paljasta.

Erään aikakauslehden viime vuoden tammi- tai helmikuussa ilmestyneeseen numeroon tehtiin meikäläisestä oikein parin aukeaman laajahko juttu, siinä esiinnyn koko nimelläni ja naamallakin. Haastattelu tehtiin kotonani ja kuvaaja maanitteli minut jopa lavastettuun lumenluontikuvaan takapihalla. Yritti se ehdotella jotain muutakin vastaavaa "tekemiskuvaa", mutta kieltäydyin. Tai no, jutussa on kuva minusta rapsuttamassa kissaa, tekemistähän sekin on.

En tiennyt juttuun suostuessani ko. lehdestä mitään ja kai siksi kuvittelin, että ei tuota lehteä kukaan muukaan tunne. Käsittääkseni lehden lukijakunta on kuitenkin yllättävän laajaa koostuen pääasiassa vähän varttuneemmista maaseudun asukeista, tai ainakin useampi tuttu, tutuntuttu ja sukulainen oli jutun lukenut. En onneksi tuossakaan kerro mitään arkaluontoista, vaikka tuli siinä kerrottua asia tai kaksi joita sukulaisten tmv. ei olisi niin väliksi tietää. Noh, eipä sille enää mitään voi enkä niitä asioita mitenkään pyri aktiivisesti salaamaan, mutta en niitä yleensä ihan jokaiselle viitsi huudellakaan.
 

D.Santon

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, Liiga.
Kerran jossain paikallislehdessä oli jonkun jutun yhteydessä pikkukuva ja pari kommenttia.

Kerran olin yhtä kappaletta netin välityksellä toivonut radiosta, ja nehän shaattana soittivat takaisin ja kyselivät, miksi juuri sitä toivoin. Olen siis ollut suorassa radiolähetyksessä omalla etunimelläni. Sehän lasketaan julkisuudeksi...? Eikö?
 

Jykke1978

Jäsen
Suosikkijoukkue
HC/FC TPS, Turku Dockers, Adelaide Crows
Olen ollut Turun Sanomissa ja parissa muussa lehdessä ja Ylen jutussa pari kertaa ja kerran Australian urheilu-uutisissa haastateltavana.
 

ace

Jäsen
Odotan edelleen omaa 15 minuuttia julkisuudessa. Eräässä, toivottavasti jonain päivänä julkaistavassa, kansainvälisessä leffassa minulla on pienen pieni sivurooli. Kuvausten jälkeen, pääosin puolitunnetun ohjaajan toilailujen takia, leffan julkaisu on kuitenkin siirtynyt nyt jo parilla vuodella. Ehkä joku päivä.
 

Olkku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen mestarit 20-21
Sanomalehti Länsi-Suomi, neljännessivun haastattelu Lukkologon palauttamisen tiimoilta. 20v sitten urheiluruudussa joku typerä, "miltä nyt tuntuu" haastattelu Rauman jäähallin edustalla. Metalliliiton julkaisussa aukeaman haastattelu kuvineen 2017 vuonna. Muuta en tiiä, enkä muista.
 

Numero13

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Yksi teokseni on tälläkin hetkellä suomalaisessa museossa näytillä. Joskus myös tainnut alueuutisissa olla haastattelussa jossain 2000-luvun alkupuolen Kärppien mestaruusjuhlissa.
 

Kaspo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Näyn eräässä maalikoosteessa, ottelu pelattiin Nordenskiöldinkadun tarunhohtoisessa. OPG teki tuossa pelissä näyttävän pomppumaalin omasta päästä Housujen taakse erän viime sekunneilla.

Sävellyksiäni on käsittääkseni saatavilla Oulun kaupunginkirjastosta.

Nykyään vietän elämää julkisuuden valokeilalta piilossa. Tämän ja vaatimattoman luonteeni vuoksi en viitsi edes mainita kukkeimpia hetkiäni kukkona julkisuuden tunkiolla!
 
Viimeksi muokattu:

Arnold

Jäsen
Suosikkijoukkue
SM2013
Tuorein muutaman vuoden takaa Suomen Huutokauppakeisari-ohjelmassa. En ostanut, enkä ollut äänessä, mutta muutama sekunti kuvissa.
 

peksa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Crystal Palace, Tappara ja HIFK
Aamulehdessä oli musta juttu 80-luvun alkupuolella kun ipanana olin liikennepuiston apupoikana renkaita vaihtamassa ym.

Sit yhdessä Maikkarin tv-ohjelmassa olen näkynyt hetken.

Poliisit mut paremmin tuntee joten kai sekin on eräänlaista julkisuutta.
 

MegaForce

Jäsen
Olen ollut televisiossa muutaman kerran, urheilukatsomossa ja Porin Suomi-areenan yhteydessä. Oma highlight on varmaan NHL-koosteeseen pääsy.

Tietenkin tämän lisäksi minusta on tehty artikkeli kiinalaiseen paikallislehteen Zhejiangin provinssissa ja olen noin 5000 kiinalaisen edessä laulanut Popedan Ukkometson.
 
Viimeksi muokattu:
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös