Oletko ollut julkisuudessa?

  • 47 659
  • 316

Mats Bedö

Jäsen
Suosikkijoukkue
TrailBlazers, HIFK, Bruins & Raiders
Onhan sita ennenkin hieman oltu (enimmakseen Hesarissa ja tv:ssa), mutta viime vuonna aika paljonkin. Niin suomalaisilla urheiluwebbisivustoilla, YLEn lahetyksissa, alan lehdissa, ESPN:lla kuin Hesarissakin.
 

HABS #11

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Pelicans, Antikale Lahko
Pari kuukautta sitten oli nettijuttu salibandystä johon allekirjoittanutta "haastateltiin" ja nimikin jopa mainittiin.
 

Haukka68

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Suurin julkisuus on tullut eräänä lauantaina Urheiluruudussa, kun toimittaja Jussi Jäkälä teki jutun minusta ja hiukan perheestäni, pätkä kesti noin 4min.
Paikallislehdessä use haastattelu, liittyen jääkiekkoon, yleisurheiluun ja käsipalloon.
Armeija aikana Saimaan aallot tuli haastattelemaan jopa metsään asti.
 

Miksu00

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Eilen haastateltiin puhelimen välityksellä paikalliseen sanomalehteen. Joskus telkkarissa näkynyt naama kiekkopeleissä.
 

Musta Nuoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TuTo. Varauksellisesti.
Olen, sekä sattumalta että erääseen ammattiini liittyvissä asioissa. Tai itse asiassa kahteen ammattiini liittyvässä, joskin toinen on lähempänä elämäntapaa ja harrastusta.

Sanomalehdessä, paikallistelevisiossa, alan lehdissä. Ai niin, vilahdin sekunnin ajan viime kaudella Urheiluruudussakin kun olin TuTon fanireissulla Hakametsässä LeKin juhlaottelussa ja hahmoni näkyi hetkisen kun fanireissun nokkamiestä haastateltiin telkkariin. Ei tuota erota jos ei tiedä tasan mitä kohtaa katsoa. En kuitenkaan laske tätä varsinaiseksi julkisuudeksi.

En julkisuutta haluakaan. Ei minua saisi ikinä mihinkään BB-taloon paitsi jos minulla olisi konepistooli ja ikivanha jääkiekkomaalivahdin maski päässäni.
 

Musta Nuoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TuTo. Varauksellisesti.
Olen nähnyt joskus Mustan Nuolen kirjoittavan Turun Sanomien yleisönosastolle. Olitko se sinä? Tämä nyt ei varsinaista julkisuutta ole, mutta tulipa mieleeni kysyä.

Olenko se minä? Todennäköisesti, tosin en ole lehteen kirjoittanut erikseen.

Joskus olen kommentoinut jotain TS:n uutista netissä jos olen siihen jotain halunnut kommentoida, ja ilmeisesti "parhaat palat" (tai paskimmat) saatetaan painaa paperilehteenkin. Ehkä syynä on se, että jos olen kommentoinut jotain asiaa vähän pidemmän kaavan mukaan, niin paremmaltahan se lehdessäkin näyttää kuin useimpien TS-uutisten alla olevat virkkeen tai parin pikahuikkauskommentit.

Olen tuossa aviisissa kyllä omalla nimellänikin esiintynyt eri yhteyksissä pari kertaa vuosien varrella, noilla esiintymisillä oli väliä noin 8-10 vuotta. Toisen kerran tekijänä, toisen kerran tekemisen eli tekstin kohteena. En kerro kumpi oli kumpi.

Ai niin, myös Turkulainen-paikallislehdessä olen vaikuttanut aikanaan, olin siellä TET-harjoittelussa joskus kauan sitten kaukaisessa galaksissa. Tuon lopputuloksena oli viikkoja myöhemmin täytepalana julkaistu juttu, joka oli jostain syystä painettu väärinpäin lehden takaosan asuntoilmoituksien lomaan. Journalismin unohdettu helmi. Koskahan tuo edes oli? Mitä vittua? Joskus 1992-1993?

TET-viikosta sellainen harhaileva ja tarpeeton nuoruusmuistelo, että tuon viikon vietin toisen TET-harjoittelijan, mukavan oloisen tytön kanssa. En saanut itsestäni sen vertaa irti, että olisin hänen puhelinnumeroaan kysellyt tai vaikkapa pyytänyt ulos TET-viikon päätyttyä. Vai kysyinkö, mutten sitten saanut aikaiseksi ottaa kontaktia? Tämä jäi jälkeenpäin vähän kaivelemaan. Mutta koskapa minä olisin saanut sanaa suustani murrosikävuosinani mukavien tai nättien tyttöjen seurassa?

Hyvin tulin juttuun. Vähän pyöreä hän oli, mutta toisaalta minä olin alipainoinen lyhyt luikku jolla oli tuolloin rumat pilottilasit päässä, joten eipä ollut tai ole varaa arvostella. Mitäköhän hänelle kuuluu, ja mikä hänen nimensä edes mahtoi olla? Enää en muista, tuosta on liikaa aikaa.

Saatana, menetettyjä mahdollisuuksia, haaskattuja tilaisuuksia. Se pistää mietityttämään ja soittamaan Kultaista nuoruutta YouTubesta kunnes aivoni räjähtävät.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Ei minua saisi ikinä mihinkään BB-taloon paitsi jos minulla olisi konepistooli ja ikivanha jääkiekkomaalivahdin maski päässäni.
Miksi haluaisit konepistoolin päähäsi?
---

En ole ollut kuin pari kertaa maakunta- ja kaupunkilehdissä. Jokusen kerran olen kävellyt joidenkin tv-lähetysten ohitse, mutta ei ole sattunut kohdille katugalluppeja.
 

Musta Nuoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TuTo. Varauksellisesti.
Miksi haluaisit konepistoolin päähäsi?

Jotta aina kun katson jotain BB-kilpailijaa, niin pääni päälle kiinnitetty konepistooli ampuisi tämän hengiltä. Vaihtaisin taiteilijanimekseni Submachine Head Gun, ja hokisin iskulauseenani "they call me MISTER Thompson".

Tosin pitäisi hankkia varmaan niskatuki, ettei rekyyli rasita niskaa.
 
Suosikkijoukkue
4.11., 7.4. ja pyhä henki
Nuoresta iästäni huolimatta olen ollut muussa kuin seurakunnan ilmoituksessa sanomalehdessä, paikallislehdessä(ei Tampere), sekä epäsuorasti myös Iltalehdessä. Haastateltuna olen ollut vain tuossa sanomalehdessä. Lisäksi kaimani oli joskus vuosia sitten televisiossa. Ja hahmoni näkee Tapparan kotipeleistä televisioiduissa lähetyksissä, mutta toki pitää tietää mihin katsoo, ja silloinkin vain itse tiedän olevani siellä missä olen(ja ehkä pari muuta). Ai niin, valotaululle olen kerran saanut nimeni, ja kerran myös kuulutettiin kun voitin avausmaaliveikkauksen. Olenkohan jo saanut oman viisitoistaminuuttiseni? Itse asiassa nyt kun mietin, niin olen antanut IS-tähtiä Marko Mäkiselle. Silloin ei tosin nimeäni kuulutettu. Ikää jotain 8. Marko Mäkinen teki tuossa matsissa ratkaisevan rankkarimaalin ja olin sitä ennen muistaakseni pauhannut, että Mäkinen vetämään. Oli muuten komee rysä.
 
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Valitettavasti ainakin aamulehdessä ja ainakin pariin otteeseen. Tosin nimeäni ei mainittu, ainoastaan syntymävuosi, kotikaupunki, rikosnimikkeet sekä tuomioiden laatu. En siis ole varma lasketaanko tätä julkisuudessa oloksi. Ja näistä on jo aikaa ja Johnny esiintyy mediassa enää ainoastaan ehkä yleisönosastopalstoilla ja tietysti jatkiksen foorumilla.
 

Hirvonen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Ala-asteella luokkamme oli mukana jossain Ylen lastenohjelmassa ja minua haastateltiin noin minuutin ajan televisioon. Lisäksi lehtien ja telkkarin ohjelmatiedoissa hahmoani kehuttiin, vaikken enää muistakaan millä sanoin.

Tamperelaiseen sain nimeni pari kertaa kun kävimme häviämässä koulujenvälisten jääkiekkokisojen finaalissa sekä ala- että yläasteella.

Pikkujunnuina 2000-luvun alussa istuimme Tapparan peleissä aina maalin takana ensimmäisellä rivillä, joten jokusen kerran bongasin itseni Aamulehden urheilusivujen isosta kuvasta.

AC/DC:n keikkaillessa Ratinassa pääsin Ylen paikallisuutisten videokuvaan keikkapaikalta. Tämä siis vasta keikalle jonottaessa.

Ajankohtaiseen kakkoseen pääsin kerran myös vilaukselta kun joukkuettamme kuvattiin erästä juttua varten.
 

winston

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Oon ollut töllössä aikoinaan ihan haastateltavanakin musajutuista 20v sitten, Poliisi-TV:ssä vilahtamassa 15v sitten kun ne teki ratsian salakapakkaan (kysyin hymy suussa kameramieheltä saisiko niiltä kyydin, varmaan 3 promillen tuubassa) ja silloin tällöin vilahdan ruudussa eri ohjelmissa, tosin nyt teknisenä henkilökuntana ;) Ei ole kyllä hinkua julkisuuteen.

Niin ja olenhan mä ollut "julkisuudessa" kun luin penskana jollekin lastenkasetille, parissa telkkarimainoksessa ja tietoiskussakin kerran. Ei kyllä maailma ole menettänyt sen suhteen mitään ;)
 
Viimeksi muokattu:
Ilta-Sanomien urheiluliitteen kannessa. Uutisen aiheena oli säälipleijarien "vetovoima" ja istuin yksin Hartwall Areenan päätykatsomossa. Hyvällä hetkellä kuva oli otettu sillä olihan meitä siinä päädyssä oikeasti toista kymmentä... Yleisömäärä taisi olla jotain 2000 pintaan ellen ihan väärin mene muistamaan. Vuotta en muista, mutta jäi mieleen kun joku huuteli Hjallikselle jatkuvasti FC Jokereista jotain.

*03-04 oli kausi ja yleisömäärä oli 3076

Tämän lisäksi jotain pieniä mainintoja lehdissä ja muutaman sekunnin klippejä telkkarissa mutta ei sen ihmeellisempää.
 
Viimeksi muokattu:

Deko

Jäsen
Suosikkijoukkue
St. Louis Blues
Mielipidekirjoitukseni on julkaistu Hesarin yleisönosastolla, mutta tästä on tosin jo yli kuusi vuotta aikaa.
 

Mikke73

Jäsen
Suosikkijoukkue
Haukat, Ässät
Veturimiehet heiluttaa -elokuvassa olin avustajana, ruutuaikaa sain ainakin sekunnin.

Satakunnan Kansassa joskus muinoin haastateltiin yhden jutun yhteydessä, muistaakseni juttu oli kirjaston käytöstä tms.

Myös minä olen ollut PTV:n kisastudiossa MM-kisojen aikana, suoraan kommentaattorien pöydän takana joten ruudussa vähän väliä.

Opiskeluaikana Tieto On The Boat -risteilyllä minua ja paria kaveria haastateltiin johonkin lehteen. Valitettavasti oli ollut sen verran hauskaa, että seuraavana aamuna ei ollut enää mitään hajua mikä se lehti oikein oli. Toisaalta ehkä parempi niin...
 

Tietsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK(NP#33), NYR, Everton, Azzurri, NuPS
Useamman kerran paikallislehtien urheilusivuilla ja myös aikoinaan kakkosella pyörineen Kasvunvara ohjelman haastateltavana.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Eiköhän tuon nimestä huomaa...

Vakavasti puhuttuna, kerran olen ollut paikallislehdessä. Oisko ollut vuosi 2001 kun tasavallan presidentti Tarja Halonen vieraili paikallisella leipomolla (Moilanen), ja siinä sitten Tavjaa venaillessa tultiin lehteen haastattelemaan. Oli iso kuvakin, nyt en muista oliko keskiaukeamalla peräti.

Lisäksi inttiaikana minua haastateltiin Ruotuväkeen vähän ennen loppusotaa.
 

Kumielvis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Paltamon Pantterit
Melko monta kertaa paikallislehdessä kun täällä tulee aktiivisesti touhuiltua kaikkea ja ei ole turhan iso uutiskynnys.

Viimeisin julkisuuteen joutuminen oli provinssirockin tiimoilta, mua ja kaveria haastatteli joku jätkä kun oltiin niin edustavia ja kännissä kun oltiin niin oikein pitkä ja antoisa rupattelutuokio siinä sitten tehtiin. Päädyttiin Hesarin Nyt-liitteen nettisivuille.

Nyt kun miettii, niin joka kerta kun on joutunut/päässyt julkisuuteen niin on tullut jotain paskaa niskaan. Tuokin kännihaastattelu on nyt heti ensimmäisenä hakutuloksena kun googlettaa mun nimellä, hyvää työnhakua nuorisotyön parissa vaan.
 
Nyt kun miettii, niin joka kerta kun on joutunut/päässyt julkisuuteen niin on tullut jotain paskaa niskaan. Tuokin kännihaastattelu on nyt heti ensimmäisenä hakutuloksena kun googlettaa mun nimellä, hyvää työnhakua nuorisotyön parissa vaan.

Mun muistaakseni EU:ssa tuli laki, minkä myötä voit ottaa Googleen yhteyttä ja pyytää poistamaan tiettyjä tuloksia. En sitten ole tutustunut, miten toimii käytännössä. Joidenkin tuloksien perusteella moni on käyttänyt tuon mahdollisuuden.
 

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Mun muistaakseni EU:ssa tuli laki, minkä myötä voit ottaa Googleen yhteyttä ja pyytää poistamaan tiettyjä tuloksia. En sitten ole tutustunut, miten toimii käytännössä. Joidenkin tuloksien perusteella moni on käyttänyt tuon mahdollisuuden.

Kyllä, tällainen mahdollisuus on olemassa, joka tietyssä mielessä on hyvä asia mutta toisaalta myös huono, koska direktiivin voimaantulon jälkeen myös jotkin rikollisiin/epäonnisiin tekoihin syyllistyneet henkilöt ovat pyytäneet hakutulosten poistoa, mitä minusta ei voi pitää kovinkaan hyvänä asiana. Muistaakseni esim. jokunen brittiläinen plastiikkakirurgi on pyytänyt hakutulosten poistoa tapauksissa joissa työn jälki on ollut kaikkea muuta kuin onnistunut. Tällaisissa tapauksissa poiston salliminen on minusta lähinnä omaan koipeen ampumista verrattavissa oleva teko.

vlad.
 

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Olen vastaillut aiemminkin tähän ketjuun, mutta nyt sopii vastailla uudelleen.

Edellinen vastaukseni, jossa kerron "kuuluisuudestani", on kymmenen vuoden takaa (yllä olevaa viestiä en nyt huomioi), en enää muista kaikkia tällä välillä tapahtuneita esiintymisiä (googlettamalla osa löytyy). Todennäköisesti omalla nimelläni olen esiintynyt julkisuudessa 10-20 kertaa muutaman viimevuoden kuluessa, enkä nyt huomioi itse kirjoittamiani blogeja.

Osa esiintymisistä on tapahtunut SSS-Radion kautta, jolloin kuulijakuntaa on löytynyt useammasta maasta.

Iltalehteen minua haastateltiin reilu vuosi sitten kesällä (taisi olla heinäkuuta) Leinosen toimesta. Tämän jälkeen sain kunnian päästä Marco de Witin Donetskissa kuvaamalle videolle, jossa hän ja eräs nimeltämainitsematon propagandasoturi vittuilivat minulle. Siitä taidettiin sitten vääntää juttua myös MV-lehteen.

Siivooja (ex. pastori) Juha Molarikin on viitannut minuun ainakin kertaalleen.

Enää en jaksa erityisemmin seurata näiden sekopäiden jakamaa huomiota. Kunhan eivät oven taa tule... (tai no on ne silläkin uhanneet).

Positiivistakin huomiota on tullut vähemmän positiivisen ohella, nämä positiiviset viittaukset ja maininnat löytyvät kuitenkin pääasiassa blogien maailmasta (muun muassa turpo-bloggari Riiheläinen).
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös