Nhl 2006

  • 126 928
  • 726

Bloogi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Ny Rangers.Chelsea&Man City.
Smyth#94 kirjoitti:
Nyt mä tarviin kipeesti apua! Mulla nimittäin on ihan unelmajoukkue dynastyssa, mutta mä en voita simuloituja otteluita mitenkään. Mulla on koko liigan paras kokonaisuus 97 ja voitan itse pelaamat ottelut jotain 10-0 mut en millää jaksais pelaa tylsiä runkkusarja-otteluita. Sitte ku mä simuloin niitä ni häviin 4-1 tai suunnillee sinne päin. Eli siis tietäiskö joku mikä mulla mättää ku joukkueen kokonaisuudesta ei pitäis olla kiinni? Mulla on sitten 06:sen pleikkariversio.

En tiedä onko tuossa nhl06:sessa sitä pelaajien moraalia ,mutta ainakin 04:sessa oli ja jos esim peluutat huippupelaajia kolmos/nelos ketjussa niin heidän moraalinsa laskee ja samalla myös heidän arvot huonenevat ,johtuisiko tuosta?.
 

KIME 44

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hifk, Barca, ManUtd
Smyth#94 kirjoitti:
Nyt mä tarviin kipeesti apua! Mulla nimittäin on ihan unelmajoukkue dynastyssa, mutta mä en voita simuloituja otteluita mitenkään. Mulla on koko liigan paras kokonaisuus 97 ja voitan itse pelaamat ottelut jotain 10-0 mut en millää jaksais pelaa tylsiä runkkusarja-otteluita. Sitte ku mä simuloin niitä ni häviin 4-1 tai suunnillee sinne päin. Eli siis tietäiskö joku mikä mulla mättää ku joukkueen kokonaisuudesta ei pitäis olla kiinni? Mulla on sitten 06:sen pleikkariversio.


Mulla on kans pleikkariversio ja kokonaisuus 99 ja voitan simuloiduista peleistä yli puolet. En tiedä onko sillä jotain tekemistä mutta mulla on yhtä ketjua lukuunottamatta ketjujen arvot täysi 100 ja kaikki pakit 90.

Voit kuitenkin tehdä niin kuin minä että simuloit peliä ja se on usein vikassa erässä joko tasan tai oot yhden maalin häviöllä niin viisi minuuttia ennen pelin loppua siirryt peliin ja teet tarvittavat maalit eikä siihen kulu aikaa paljon mitään.
 

Smyth#94

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Edmonton Oilers, (Chicago Blackhawks)
Bloogi kirjoitti:
En tiedä onko tuossa nhl06:sessa sitä pelaajien moraalia ,mutta ainakin 04:sessa oli ja jos esim peluutat huippupelaajia kolmos/nelos ketjussa niin heidän moraalinsa laskee ja samalla myös heidän arvot huonenevat ,johtuisiko tuosta?.

Joo, siitä se varmaan johtuu :) pitää yrittää sitten antaa kaikille tasaisesti peliaikaa. Oon nyt käyttäny tota kimen keinoa ja sillee se sujuu, oon nyt lännen kärjessä :D
 

Cmprs

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, HIFK
Smyth#94 kirjoitti:
Nyt mä tarviin kipeesti apua! Mulla nimittäin on ihan unelmajoukkue dynastyssa, mutta mä en voita simuloituja otteluita mitenkään. Mulla on koko liigan paras kokonaisuus 97 ja voitan itse pelaamat ottelut jotain 10-0 mut en millää jaksais pelaa tylsiä runkkusarja-otteluita. Sitte ku mä simuloin niitä ni häviin 4-1 tai suunnillee sinne päin. Eli siis tietäiskö joku mikä mulla mättää ku joukkueen kokonaisuudesta ei pitäis olla kiinni? Mulla on sitten 06:sen pleikkariversio.

Ainakin 06:n pc versiossa hyökkäysketjujen ja pakkiparien sisäinen yhteensopivuus voi muuttaa jokaisen kyseiseen hyökkäysketjuun tai pakkipariin kuuluvan pelaajan tasoa viidellä joko ylös tai alas päin.

Eli jos saa tehtyä (pelin mielestä) täydellisen koostumuksen, nousee tavallisesti 80:n tasoinen pelaaja 85:n tasoiseksi, tai vastaavasti jos koostumus on huono, voi pelureiden taso laskea 75:een

Esim. Suomen joukkueessa:(Kun pelaajia ei olla laitettu ketjuihin)
Lehtinen on tasoltaan 81
Koivu on 91
Selänne on 85

Kun ne laitetaan samaan ketjuun, pelin mielestä tuon ketjun koostumus on sellainen, että kunkin pelaajan arvo muuttuu kahdella ylöspäin.

Eli:
Lehtisen tasoksi tulee 83
Koivun 93
Selänteen 87.

Näin minä ainakin asian ymmärtäisin.

Kannattaa siis katsoa ja tarvittaessa muokata ketjukoostumuksia kenttien muokkausosiosta. Vaikutus joukkueen "todelliseen" tasoon voi siis olla yllättävänkin suuri ainakin pelejä simuloidessa.


Tulipahan sekava selostus, mutta kai siitä jotakin ymmärtää.
 

Petski

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hermes, Avalanche
miki kirjoitti:
Tarkoitus oli siis saada aikaiseksi haastavaa ja realistista kiekkoa 10 min erillä pelattaessa. Eihän tämä realistista kyllä ole, mutta alkuperäiseen verrattuna paljon haastavampaa vääntämistä kylläkin.
Pitääpä laittaa pieni kysymys kun en ole näissä hommissa mikään kingi: Millä lailla nämä tekemäsi säädöt mahdollisesti toimii 5min erillä?

Pelaan pelit 5min erillä eikä oikein jaksaisi pelata 10minuutin erillä.Latasin tuon editorin ja pitäisi laittaa uudet säädöt siihen kun alkaa pikku hiljaa hermot mennä tässä alkuperäisessä pelissä.
 

miki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Edmonton + kanukkijoukkueet + Pittsburgh, KalPa
Petski kirjoitti:
Pitääpä laittaa pieni kysymys kun en ole näissä hommissa mikään kingi: Millä lailla nämä tekemäsi säädöt mahdollisesti toimii 5min erillä?

Pelaan pelit 5min erillä eikä oikein jaksaisi pelata 10minuutin erillä.Latasin tuon editorin ja pitäisi laittaa uudet säädöt siihen kun alkaa pikku hiljaa hermot mennä tässä alkuperäisessä pelissä.

Tuossa edellisellä sivulla (sivu nro 23) on linkkinä kuva säädöistä, joita käytän 5min erillä pelattaessa. Pelaan siis itse nykyisin 5min erillä ja käytän noita asetuksia, sillä poikkeuksella, että (Accuracy) On Goal on 0,34 ja Tie Up Radius 60. Näillä asetuksilla ainakin minä olen saanut ihan realistisia tuloksia.

ps. jos vain englannin kieli on vähänkin hallussa, niin kannattaa asentaa peli englanniksi eikä suomeksi. Minä ainakin olen tehnyt niin jo varmaan kymmenen vuoden ajan. Osa suomennoksista on aina niin käsittämättömiä, että valikoita ja säätöjä ymmärtää paremmin englannin kielellä. Esim. täälläkin mainitut "sisäänvedot yms." tarkoittavat purkukiekkoja. Eli jos on vaikeuksia purkaa kiekkoa omalta alueelta, niin kannattaa nostaa ne sisäänvetojen korkeudet vaikka maksimiin, niin vastustajat eivät saa purkukiekkoja niin helposti kiinni...
 
Viimeksi muokattu:

Sim0n

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Tottenham
Oi ihanuutta..

Koukin Marc Savardin läpiajossa, ja mies sai rankkarin. Sitten kun hän oli yrittänyt veivata Kölzigiäni pihalle, siinä kuitenkin epäonnistuen, Kölzig yritti tökkiä mailallaan kiekkoa pois maalilta. Tämä siis edelleen rankkarimoodissa. Savard sitten siinä päätti kaatua Kölzigin mailaan, ja tuomari vihelsi minulle jäähyn kamppaamisesta.

Oh boy tätä tekoälyn ihanuutta.
 

lake79

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Suomi, Pahalampi.
En nyt jaksa taas koko ketjua lukea läpi.

Eli kun laitoin nuo viimeisimmät editor-asetukset ko. tiedostoon, niin asettuvatko ne voimaan menossa olevalla dynasty-kaudella ja tarvitseeko jotain muuttaa asetuksista, että ne ns. saa voimaan?
 

miki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Edmonton + kanukkijoukkueet + Pittsburgh, KalPa
lake79 kirjoitti:
En nyt jaksa taas koko ketjua lukea läpi.

Eli kun laitoin nuo viimeisimmät editor-asetukset ko. tiedostoon, niin asettuvatko ne voimaan menossa olevalla dynasty-kaudella ja tarvitseeko jotain muuttaa asetuksista, että ne ns. saa voimaan?

Kyllä editorin (Total Control Editor) pitäis toimia niin, että säätöjen talletuksen jälkeen muutokset astuvat voimaan heti. Olipa sitten kyseessä dynastia tai yksittäinen kausi...
 

Maflon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Onko 06:ssa edelleen yhtä paska se ketjujenmuuttamisjuttu? Ennen oli se hyvä "raahaussysteemi" (ainakin PC:llä) mutta 05:ssa oli se aivan paska systeemi... Onko tuota mahdollisesti muutettu 06:seen?
 

Jurvanen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Äsät!
Maflon kirjoitti:
Onko 06:ssa edelleen yhtä paska se ketjujenmuuttamisjuttu? Ennen oli se hyvä "raahaussysteemi" (ainakin PC:llä) mutta 05:ssa oli se aivan paska systeemi... Onko tuota mahdollisesti muutettu 06:seen?

Pahoittelen. Niin konsolia kuin olla ja voi. Siinä sitten tuskailet hiiren ja/tai näppiksen / ohjaimen kanssa ja ihmettelet, miksi joudut pelaamaan pleikkaria tietokoneellasi

Ihan näin nyt on pakko tähän avautua: Onko se niin HELVETNn vaikeaa tehdä käyttäjäystävällinen peli? Samanlaiset foorumit kuin SIgamesilla ja edes neljäsosa siitä reagointinopeudesta (jos jokin asia on päin helvettiä -> se korjataan patchilla). Minulla palaa hermot tähän "osta uusi NHL jos tämä ei nyt satu miellyttämään" Miksi ihmeessä pitää ilmiselvät virheet (maalivahdit hyppivät kuin huumeissa, 05:ssä koko sarjan pistepörssin puuttuminen jne) jättää siihen ja sitten vaan pakotetaan porukka ostamaan seuraava peli?

tai no niin no. Onhan se rahallisesti varmasti kannattavaa, mutta.. no niin no. Periaatteesta en osta EA:n julkaisemia pelejä ollenkaan ennen kuin löydän edes vähän "asiakaspalvelua". about 40 € on opiskelijalle valtava summa
 

Maflon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Kiitokset Jurvanen!

Enpä sitten taida ostaa koko saatanan peliä, kun pelkkää paskaa siitä vaan kuulee koko ajan... Luulisi EA:n oppineen kehittämään pelejä siten, että hyvät ominaisuudet ehdottomasti pidetään ja huonot karsitaan nopeasti helvettiin, mutta ei niin ei... PRKL!
 

JustinCase

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, FC Liverpool
Maflon kirjoitti:
Kiitokset Jurvanen!

Enpä sitten taida ostaa koko saatanan peliä, kun pelkkää paskaa siitä vaan kuulee koko ajan... Luulisi EA:n oppineen kehittämään pelejä siten, että hyvät ominaisuudet ehdottomasti pidetään ja huonot karsitaan nopeasti helvettiin, mutta ei niin ei... PRKL!

Toi on kyllä tavallaan totta. Mukana oli aikaisemmin ihan hyviä ominaisuuksia, kuten tuo ketjunvaihto. Mutta on tämä -06 parempi kuin edellisvuoden versio. Ja kun vielä jotkut taitavat ihmiset ovat kehittäneet tähän noita editoreita, niin pelistä saa pc:llä yllättävänkin pelattavan. Ja kun vielä ottaa aina uudet rosterit ja fiksaa asetukset itselleen sopiviksi, niin ollaan ihan eri pelissä, kuin kaupan hyllyltä ostettavassa.
 

stiflat

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers, HIFK
Saikos jostain sen "ohjelman" että ketjunvaihdot saisi yhdestä näppäimestä?
Noi ketjujen sisäiset sopivuusarvot voisi laittaa kyllä pois ensi vuoden pelistä.
Mukavampi on pelata aidoilla ketjuilla, kuin koneen mielestä parhailla ketjuilla.
 

Maflon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Mitä hyviä puolia 2006 tarjoaa verrattuna 2005. Onko esim. koko liigan pistepörssi saatu takaisin vai pitääkö tyytyä selailemaan yksittäisten joukkueiden pörssejä...

Jos joku viitsii lyhyesti kertoa hyvät ja huonot puolet 2006:sta verrattuna 2005:een, kun ei millään jaksa alkaa kahlaamaan koko ketjua läpi....
 

mambo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Maflon kirjoitti:
Onko esim. koko liigan pistepörssi saatu takaisin vai pitääkö tyytyä selailemaan yksittäisten joukkueiden pörssejä...

Koko liigan tilastot löytyvät kaksituhattakutosesta. Ei tarvitse enää pomppia joukkueesta toiseen.
 

Jack Daniel's

Jäsen
Suosikkijoukkue
Uudesti syntynyt Jokerit, NY Islanders
Maflon kirjoitti:
Jos joku viitsii lyhyesti kertoa hyvät ja huonot puolet 2006:sta verrattuna 2005:een, kun ei millään jaksa alkaa kahlaamaan koko ketjua läpi....

- Taklauksia vähennetty...(liikaa, täydellinen antifyysisyys on myös huono homma)
- Pelaajanluontimodi palautettu
- Koko liigan pistepörssi löytyy

Noi tulee nyt mieleen, vaikken NHL 05:sta omistakaan. Jonkin verran sitä tuli kumminkin pelattua.
 

lake79

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Suomi, Pahalampi.
Onko kellään tietoa miksi pelaajien arvot muuttuvat, siis kun äsken hankin Sami Salon kiekolliseksi pakiksi Vancouverista, mies onkin nyt taklaava pakki ja samoin kävi Toni Lydmanin kanssa, mies muuttui takaisin kiekolliseksi pakiksi kun Nucksiin meni.
 

Jurvanen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Äsät!
lake79 kirjoitti:
Onko kellään tietoa miksi pelaajien arvot muuttuvat, siis kun äsken hankin Sami Salon kiekolliseksi pakiksi Vancouverista, mies onkin nyt taklaava pakki ja samoin kävi Toni Lydmanin kanssa, mies muuttui takaisin kiekolliseksi pakiksi kun Nucksiin meni.

Olisikohan kyseessä nämä sinun "parannuksesi"? Jos olet esim. fyysisyyttä parantanut sen verran, että herrasta tulikin taklaava pakki?

En minä oikeasti tiedä.

onhan tämä -06 taas nollavitosta parempi, mutta _ostamista_ en kyllä suosittele. Eh.. kaverin luona voi kokeilla.

Ja onhan varmaan siihen tullut ties millaista _käyttäjien tekemää_ parannusta, mutta itse EA porukka vaan istuskelee tyytyväisenä ja tekee nollaseiskan (kiekon väri vaihtuu joukkueen mukaan? Maalivahtien maskit saa maalata itse?)

Mutta hey - 'tis in the game, right?
 

miki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Edmonton + kanukkijoukkueet + Pittsburgh, KalPa
lake79 kirjoitti:
Onko kellään tietoa miksi pelaajien arvot muuttuvat, siis kun äsken hankin Sami Salon kiekolliseksi pakiksi Vancouverista, mies onkin nyt taklaava pakki ja samoin kävi Toni Lydmanin kanssa, mies muuttui takaisin kiekolliseksi pakiksi kun Nucksiin meni.

Kuten Jurvanenkin tuossa aiemmin sanoi, dynastiassa käytetyt upgradet vaikuttavat joidenkin pelaajien "tyyliin". Paras vaihtoehto on kuitenkin imuttaa pelaajaeditori NHLView ja sen avulla rustata pelaajien pelityyliä. Shoot-Pass, Pass-Carry ja Defense-Offense -sliderit vaikuttavat eniten siihen, minkätyylinen pelaaja on kyseessä. Jos on pakki kyseessä, niin Defense-Offense -slideriin kun laittaa 11 tai enemmän, niin pakista tulee hyökkäävä pakki (Pass-Carry vaikuttaa myös, muttei niin paljon)...

On lienee sanomattakin selvää, että oletusrosterissa useiden pelaajien asetukset on päin persettä; Jere Lehtinen ei lauo juuri ollenkaan, Lubomir Visnovsky ei ole hyökkäävä pakki, jne. Jos haluaa saada pelistä oikeamman tuntuisen, niin NHLView on kyllä aika pakollinen hankinta.
 

Petski

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hermes, Avalanche
Kiitos vain miki:lle hyvistä säädöistä ja neuvoista ja sattuupa tuo pelikin olemaan englanniksi asennettu. Ennen päättyi pelit tyyliin 10-8, nyt 4-3 jne. Paljon parempi ja samalla mukavempi on peli noiden säätöjen kanssa. Omat laukaukset tosin paukkuu kiitettävällä tahdilla ohi mutta pitää panostaa laatuun...

Onhan EA saanut peliin jotain realististakin. SM-liigaa pelatessa koukku on kainalossa koko ajan :)
 

kimmo

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, FC Barcelona
Kertokaapa mistä saan hyvän päivityksen ladattua änäri 06:een? Tylsää pelailla ilman Crosbyja ja Phaneuffeja...
 

Markus91

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
miki kirjoitti:
Jos haluaa saada pelistä oikeamman tuntuisen, niin NHLView on kyllä aika pakollinen hankinta.


Mitenhän lienee, jos on aloittanut dynastyn ja sitten muokkailee noita pelaajia, ei taida vaikuttaa muuta kuin "play now"-matseihin tai sitten alusta aloitettuun dynastyyn?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös