Nhl 2006

  • 127 067
  • 726

puuha-pete

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho, Minnesota, Hollanti
Kun en koko ketjua jaksa kahlata niin pystyykö x-boxin versiosta saamaan joillakin asetuksilla pelistä aidompaa vai onko tämä vaan tietokoneiden etu?
Nimin, Laitisella niittailee pleksit paskaksi ;)
 

Arttu#29

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
En tiedä jos kukaan on huomannut mutta se musiikki joka tulee ottelun jälkeen uusinnassa niin on NHL 98-pelistä (tai 97) . Eli se uusinta joka näyttää tyylii "ottelun huippuhetket".
 

Metalwarrior

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Arttu#29 kirjoitti:
En tiedä jos kukaan on huomannut mutta se musiikki joka tulee ottelun jälkeen uusinnassa niin on NHL 98-pelistä (tai 97) . Eli se uusinta joka näyttää tyylii "ottelun huippuhetket".

Niinhän tuo on, Nhl 98:sta nimenomaan. Ja Nhl 99:n musiikkia jossain välissä peliä kuullaan myös.

Muuten tuo EA Trax on aikamoista mukarockia. Avenged Sevenfold vetää kunnolla, muut biisit todella mitäänsanomattomia.
 

Wrighter

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Buffalo Sabres
Kyllä ottaa päähän tämä 2006.sen dynastymode. Vaikeimmalla tasolla pelaan ja peleistä tulee jotain 12-5 voittoja! Ainoa vastustaja on Calgary joka antaa jotain vastusta. Olen yrittänyt kaikkia sääntöjä ja asetuksia, mutta mikään ei auta. Joukkueeni olen koonnut itse ja kyseessä ei ole mitään Änärin huippupelaajia vaan mm. Reto VonArx, Tino Boos, Pauli Levokari, Janne Niskala, Pasi Saarela, Sami Torkki, Tony Salmelainen, Zachary Priest, Jason Pominville, Sasha Goc, Tomas Surovy ym. vastaavia.

Kertokaa PS2.lle hyvät asetukset ja mielellään sellaiset, että peleistä tulisi tulokseksi tyyliin 4-2 tai sinne päin. Nyt voitan vedotkin jotain 50-10. Omien maalivahtien torj. prosentit pyörii 85 paikkeilla. Ja pelaan vielä vitosen erillä!

Ei kauhean viihdyttävää kiekkoa. Ja jos laitan kaikkein paskimmat ukot kentälle niin joukkueen arvot ovat n.70 luokkaa ja vastustajien siinä 90 paikkeilla ja silti vien pelit vaikka yhdellä kädellä. Saako tietokonetta edes pelaamaan järkevästi?

Kiitän jo näin etukäteen sitä neroa, joka on saanut löydettyä hyvät asetukset. Itse en ole siihen pystynyt.
 

Grainger

Jäsen
Suosikkijoukkue
La Decimoquarta
Wrighter kirjoitti:
Kiitän jo näin etukäteen sitä neroa, joka on saanut löydettyä hyvät asetukset. Itse en ole siihen pystynyt.

Asetuksia en ole löytänyt, mutta maalieroni kauden 10 ottelussa on 42-7. Ainakin puolustus on toiminut, Luongon torjuntaprosentti on nimittäin päälle 96. Toinen puolustaja vaan seisomaan oman maalin eteen ja niittaamaan kaikkea liikkuvaa ja välillä liikkumatontakin.

Eli, kun keskittyy puolustamaan, niin saa pidettyä sekä omat, että kaverin maalimäärät alhaisina.
 
Viimeksi muokattu:

Wrighter

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Buffalo Sabres
Ei ole mieltä pelata Rautakorpimaista kiekkoa, kun voi käydä tekemässä sen 10 maalia pelissä. Mieluummin pelaisin kunnon kiekkoa eli hyökkäisin ja puolustaisin tasavertaisesti ja tilanteen mukaan, kuin vain roiskisin kiekkoa pois omalta alueelta vailla järjen hiventä. Kyllä jääkiekosta idea katoaa, jos pelkästään puolustaa.
 

Lunatico

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Milloinkahan EA saa tehtyä sellaisen lätkäpelin jossa 10 maalin tekeminen on käytännössä mahdotonta? Vastaan itse sanomalla: Ei varmaan koskaan.

Kaikki pelit mitä pelaan vaikeimmalla tasolla päättyy tyyliin 17-12. Hyvin harvoin saan pidettyä oman maalin alle 10 maalissa ja hyvin harvoin, jos koskaan, teen alle 10 maalia.

Oon kokeillut vaikka mitä asetuksia ja taktiikoita, mutta eikun vaan verkot heiluu. Tulokset muistuttaa lähinnä käsipallo pelin lopputuloksia.

One-timerit ja vanhanaikaiset (tähtipelaajalla) uppoo kuin kuuma veitsi voihin. Oon jo kyllästynyt noihin ainaisiin samantyylisiin maaleihin ja oonkin yrittänyt leipoa maaleja eritavalla, mutta silti vaan tulee hurjia lukuja taululle.
 

Wrighter

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Buffalo Sabres
Otto G.O.A.T. kirjoitti:
Milloinkahan EA saa tehtyä sellaisen lätkäpelin jossa 10 maalin tekeminen on käytännössä mahdotonta? Vastaan itse sanomalla: Ei varmaan koskaan.

Kaikki pelit mitä pelaan vaikeimmalla tasolla päättyy tyyliin 17-12. Hyvin harvoin saan pidettyä oman maalin alle 10 maalissa ja hyvin harvoin, jos koskaan, teen alle 10 maalia.

Oon kokeillut vaikka mitä asetuksia ja taktiikoita, mutta eikun vaan verkot heiluu. Tulokset muistuttaa lähinnä käsipallo pelin lopputuloksia.

One-timerit ja vanhanaikaiset (tähtipelaajalla) uppoo kuin kuuma veitsi voihin. Oon jo kyllästynyt noihin ainaisiin samantyylisiin maaleihin ja oonkin yrittänyt leipoa maaleja eritavalla, mutta silti vaan tulee hurjia lukuja taululle.


hyvä että joku on samoilla linjoilla. Miten voi olla niin mahdotonta tehdä peliä jossa maalinteko on oikeasti vaikeaa. Ja ottaa päähän myös nuo laukausten älytön määrä. Ei oikeassa pelissä tule aina 50-70 vetoa maaliin päin. Ja jos on käynyt vahinko ja johdat kolmanteen erään mennessä vaikka 4-0, niin takuu varmasti tietokeneen ensimmäinen laukaus ekasta hyökkäyksestä menee maaliin, ja nollapeli meni siinä. Ja sitten koneella alkaakin yli-inhimillinen takaa-ajo. Tosin se päättyy kun saa itse tehtyä sen maalin ja sen jälkeen ne 8 muuta..
 

Jokeriarska

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Mullakin kesti NHL 06:n parissa jokunen viikko ja sen jälkeen on ollut rauhassa pölyttymässä hyllyssä. PES 5 on paljon parempi ja suosittelen, vaikka eri lajeista puhutaankin. Tosin EA:n futispelejäkään ei ole tullut ostettua sitten Fifa-2000 jälkeen. Kun linja on heillä tämä "realistinen ei ole hauska", niin tuskinpa tulee jatkossakaan ostettua näitä jääpallo/flipper/pelejä. Kallista paskaa paketissa.
 

eagle

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Pittsburgh
Jokeriarska kirjoitti:
Mullakin kesti NHL 06:n parissa jokunen viikko ja sen jälkeen on ollut rauhassa pölyttymässä hyllyssä. PES 5 on paljon parempi ja suosittelen, vaikka eri lajeista puhutaankin. Tosin EA:n futispelejäkään ei ole tullut ostettua sitten Fifa-2000 jälkeen. Kun linja on heillä tämä "realistinen ei ole hauska", niin tuskinpa tulee jatkossakaan ostettua näitä jääpallo/flipper/pelejä. Kallista paskaa paketissa.

Kyllä EA on Fifassa menossa paljon parempaan suuntaan ja suuremmin harppauksin, kuin NHL'ssä, jossa poljetaan melkein paikallaan. Tänä vuonna muutamia parannuksia oli, mutta paljon on vielä matkaa. Fifassa sentään oli jo vähän yritystä. Eihän se nyt tietenkään vedä vertoja PES'lle, mutta kuitenkin.
 

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Vieläkö EA:n NHL-sarjassa alivoimamaalin tekeminen on helpompaa kuin ylivoima? Jossain osassa tuo nimittäin meni noin, mikä oli kyllä... hassua.
 
Suosikkijoukkue
Pavel Bure#10, Venäjä, KalPa
Kaikki online peleistä kiinostuneet sitten vaan IrcNettiin ja #änäri kanavalle.
Tammikuussa alkaa uudet liigat jälleen kerran. Vapaita joukkueita taitaa olla viel ihan mukavasti.
Tässäpä linkki minne tulokset päivitetään ja siellä näkyy myös edelliset liigat
www.nhlgamer.com
 

Wrighter

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Buffalo Sabres
Ted Raikas kirjoitti:
Vieläkö EA:n NHL-sarjassa alivoimamaalin tekeminen on helpompaa kuin ylivoima? Jossain osassa tuo nimittäin meni noin, mikä oli kyllä... hassua.

Kyllä edelleenkin asia on näin.
 

Kalle_^

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tuossa pelissä huomaa, että eivät ole itse saaneet keksiä kommentteja, mutta sm-liiga pelejä kiva katsoa kun ne 2 veijaria siellä selostamassa :)
 

lake79

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Suomi, Pahalampi.
Onkos peliin pelaajaeditori? Ja mitkä rosterit ovat parhaat, mitä netistä olette löytäneet?

Itse kokeilen NHL-Depotin rostereita, mutta esim. Sidney Crosby (86 arvo) on tuossa liian hyvä ja Malkin (67) taas liian huono jne jne.
 

peruspata

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Pesäkarhut, UP-V, FT Ulvila, Karhut
Ted Raikas kirjoitti:
Vieläkö EA:n NHL-sarjassa alivoimamaalin tekeminen on helpompaa kuin ylivoima? Jossain osassa tuo nimittäin meni noin, mikä oli kyllä... hassua.

Yhden kaverin kanssa ollaan tahkottu muutaman vuoden vanhempaa NHL-teosta, ja täytyy kompata kyllä Ted Raikasta tässä asiassa. Kyllä yv:lläkin summeri soi silloin tällöin, mutta monessa tilanteessa meidät on pelastanut av, tuo salattu ase. Hieman kun kyttää esim. läpiajoa, niin sellaisen saa, ja se onkin tuutilullaa.
 

miki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Edmonton + kanukkijoukkueet + Pittsburgh, KalPa
Konsolit voi olla eri asia, mutta kyllä ainakin PC:lle NHL06:n saa aika niukkamaaliseksi peliksi, jos vaan haluaa nähdä vaivaa. Näin siis ainakin 5 minuutin erillä. Aloitin hiljattain uuden dynastian Carolinalla ja nyt on takana 38 ottelua ja tässäpä muutamia tilastoja ensimmäiseltä kaudelta, 5 min erillä pelattuna siis:

- 25 voittoa, 9 tappiota ja neljä jatkoaikatappiota
- tehtyjä maaleja per ottelu: 2,76
- päästettyjä maaleja per ottelu: 2,26
- ylivoimaprosentti: 31,2 (ylivoimaisesti paras)
- alivoimaprosentti: 71,3 (huonoin ja aika kevyesti, toiseksi huonoin n. 79%)
- nollapelejä: 5 (Gerberillä 3, Wardilla 2)
- alivoimamaaleja: 3 (Brind'Amour 1, Cole 2)
- kotona: 15-5-0
- vieraissa: 10-8-0
- suurin tappio: 2-8 Chicagolle...

Pelit ovat siis olleet varsin vähämaalisia ja tiukkoja, todella suuri osa peleistä on päättynyt yhden maalin erolla, mikä näkyykin tehtyjen ja päästettyjen maalien erosta. YV onkin pelastanut minut monesti, välillä käy niin, etten saa tasakentällisin tehtyä yhtään maalia. Näillä säädöillä pelaaminen on ihan mukavaa, mutta laukaustarkkuus korostuu ehkä vähän liikaa. Keskinkertaisillakaan laukojilla ei meinaa välillä osua maaliin millään...

Joitain otoksia Carolinan pistepörssistä:

- Staal: 25+6= 31 PTS, 24 PIMS, +2, 11 PPG, 123 S, 28,27 FO% (!!!)
- Cole: 11+11= 22PTS, 18 PIMS, +12, 3 PPG, 2 SHG, 59 S, 166 HITS
- Tverdosvsky: 0+17= 17 PTS, 4 PIMS, +2, 13 S
- Vrbata: 0+2= 2 PTS, 8 PIMS, -6, 23 S
- Wesley: 0+2= 2 PTS, 12 PIMS, +/-0, 13 S, 131 HITS...

Pistepörssiä johtaa Milan Hejduk 54 pisteellä (41 ottelussa) ja liigassa on about 30 pelaajaa, joilla on tehopisteitä enemmän kuin pelattuja otteluita.

Kyllähän maalimääriä saisi laskettua myös 10 min erillä pelattaessa, mutta se menisi liian epärealistiseksi. Pelaajat eivät osuisi maaliin mistään.
 
Viimeksi muokattu:

Apassi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Itse olen asentanut koneelle tuon Iam´s mod 1.3:sen ja total control editorin sekä SM-liiga pack 1.0 sekä samalta sivulta SM-liiga rosterin. Muokkasin editorilla tuota Iam´s modia mieleiseeni suuntaan ja nyt alkaa näyttämään hyvältä.

Aloitin dynastyn Minnesotalla, josta tosin olen vaihtanut puoli joukkuetta. Daigle sai lähteä menemään,kun mies valitti peliajastaan, vaikka pelasi kakkoskentässä ja sai myös YV aikaa. Tasaisia pelejä tietokonetta vastaan. Voittaakseen täytyy puolustaa hyvin, mutta tietokone ei enää tee ns. huijausmaaleja. Itsekin saa välillä romujaan kerätä jään pinnasta tietokoneen taklausten jäljiltä. Lopputulokset 5 min. erillä sellaista 4-3 5-4 ja välillä saattaa olla luokkaa 2-2. Välillä ottelut menevät jopa rankkareille asti, kun tietokoneella ei ole enää pakonomaista tarvetta saada jompi kumpi joukue aina tekemään maali viimeisellä minuutilla tai jatkoajan alussa. Suurin voitto tuli Buffalosta 7-1. Fyysisessä pelissä jyräsin joukkueen totaalisesti. Vaikeimpia vastustajia ovat olleet melkein Philadelphia, Toronto joiden isokokoisia pelaajia on välillä vaikea pysäyttää. Myös NY rangersin Jagr on paha pideltävä. Puolen kentän vauhdilla jos yrittää pienellä kaverilla ajaa vaikka Lindrosia niin kuuluu vaan tumps ja matka jatkuu.

Tappioitakin tulee tasaiseen tahtiin ja välillä jopa muutaman ottelun mittaisia tappioputkia, mutta niistä saa syyttää nyt oikeastaan itseään ja ehkä vähän tietokoneen ohjaamien puolustajien liian hyökkäysvoittoisesti pelaamista.

Parannettavaa löytyisi vielä siitä, että vaikka vastustaja pelaa nyt paljon aktiivisempaa puolustuspeliä ja maalipaikkoihin on vaikeampi päästä, niin välillä tietokoneen puolustus repeää täysin, kun nopeilla pelaajilla, kuten Wes Walz saa paljon läpiajoja ja vielä av:lla.

Joukueen positiivisin yllätys on entisen IFK valmentaja Mike Eavesin poika Patrick jonka treidasin joukkueeseen. Mies johtaa tulokkaiden pistepörssiä takanaan Crosby ja Ovechkin.

Pistepörssipaikkoja on nyt huomattavasti vaikeampi haalia, kun maaleja tulee vähemmän. Wes Walz parhaana pistemiehenä joku 11. Runkosarjasijoitus n. 30 pelin kohdalla 8 ja maalivahtien torjuntaprosentit ovat siinä 88-89% paikkeilla, kun ennen ne pyörivät jopa alle 70%.
 

puuha-pete

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho, Minnesota, Hollanti
Hahaa! Tuukka Mäkelä kolmessa pelissä 2+7, 28 min. Eniten nautin Tepsin alistamisesta. No juu, ehkä peli ei sitten ole kovin realistinen. (hymiö)
 

Wrighter

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Buffalo Sabres
Dynasty mode, toinen kausi menossa itse tekemällä joukkueella, runkkarista pelattu 37 peliä. Maaliero 296-93, pistepörssin kärki Reto VonArx 35+58. 36 voittoa, 1 tappio. Ihan helvetin jännää! Ja kaikki nämä herkut 5 minuutin erillä ja vaikealla tasolla. Mitkään asetuksen muutokset eivät pysty estämään KHT.n voittokulkua! Kyllä jännittää miten seuraavissa tiukoissa otteluissa tulee käymään. Taidanpa pistää pleikkarin päälle ja kertoa seuraavien 3 ottelun jälkeen kuinka kävi!
 

Mulli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Virmanen & Hjallis akseli, Jokerit, Avs.
Tiukkaa, tiukkaa. Dynasty modea on pelailtu nyt omalla joukkueella 30 peliä. Voittoja on tullut 16 ja tappioita 14.

Kolmen viime pelin maalimäärät 5-6, 8-7 ja 6-8. Minulle tämä modi on ainakin tuonut peli ilon takaisin.
 

Wrighter

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Buffalo Sabres
No joillekin se on vaan niin vaikeeta ilmeisesti.
Kolme edellistä vääntöä loppui voittoihin 11-2, 12-7 ja 7-3.
Olisin niin onnellinen jos maalimäärät pysyisi siinä 5-7/peli. Niin kuin oikeastikin. Toki välillä voisi tulla niitä 9-6 pelejä.
Ja sitte toi 12-7 peli. Tietysti kun vieraskentällä pelasin, niin vastustajan joka kolmas veto meni maaliin. 21 vetoa ja 7 omiin! Maalissa pelasi Markkanen ja Niittymäki. No ihan sama.. Täytyy tämän kanssa kituuttaa, kun 2k6 ei oo vielä tänne ilmestyny.
 

Mulli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Virmanen & Hjallis akseli, Jokerit, Avs.
Wrighter kirjoitti:
No joillekin se on vaan niin vaikeeta ilmeisesti.

Ennen tätä modia peli oli silkkaa nöyryyttämistä. Aina voitti vähintään 10:llä maalilla. Kenestäkään ei ollut vastusta. Mutta nyt melkein jokainen joukkue tuntuu älyttömän kovalta. Koukkimista ja kiekonriistoja oikeassa suhteessa.

Välillä kylläkin tulee liikaa koukkaamisia mutta ei haittaa kunhan matsit on tiukkoja.

Laukaisutarkkuuden säätely on osoittautunut tärkeäksi jutuksi. Modi säätelyjen avulla vastustaja ei rokota enään joka one timerista ylämummoon ja sama pätee myös itse pelaajaan. Monta on kertaa tullut sellaisia tilanteita, että maali on melkein tyhjä ja silti one timerista selvästi ohi. Alkuperäisessä olisi mennyt sata varmasti.

Minulla ainakin tämä modi toimii juuri niin hyvin kuin toivoinkin.
 

Wrighter

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Buffalo Sabres
Mulli kirjoitti:
Minulla ainakin tämä modi toimii juuri niin hyvin kuin toivoinkin.

Ok. Nyt sitte paljastetaan tietämättömyyteni..
Mikä MODI?
Kerropas mullekin, niin pääsen EHKÄ tiukkojen pelien pariin itsekin.
 

Mulli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Virmanen & Hjallis akseli, Jokerit, Avs.
Wrighter kirjoitti:
Ok. Nyt sitte paljastetaan tietämättömyyteni..
Mikä MODI?
Kerropas mullekin, niin pääsen EHKÄ tiukkojen pelien pariin itsekin.

IAM's Total Control Editor v1.0 minulla on tuo modi ja sen saa http://www.doubleminor.net/ paikasta. Sinne täytyy eka rekisteröityä mutta se ei ole kova vaiva. Lisää tietoa tästä modista on tässä ketjussa aiemmilla sivuilla ja sitten myös täällä http://smforum.hockeyrevolution.com/viewtopic.php?t=655&start=0

EDIT: Doubleminorista pääset lataus paikkaan näin. Etusivulla enter downloads sitten valitset nhl 2006 ja viimeiseksi tools.
 
Viimeksi muokattu:
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös