Nhl 2006

  • 126 716
  • 726

eman

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
miki kirjoitti:
Kestää jonkin aikaa (puoli tuntia - tunti ?) ennenkuin pääsee latailemaan mitään, muistaakseni.

Kiitos vastauksesta. Odottelen tässä sitten ja toivotaan, että pääsen tässä illan aikana vielä latamaan haluamani tiedostot.
 

Mulli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Virmanen & Hjallis akseli, Jokerit, Avs.
Ärsyttää vain kun pelaajat pystyy luomaan mutta selostajat ei vaan sano luodun pelaajan nimeä. Nyt pystyin valitsemaan pelinimen joka on "the man" mutta ei vaan selostajat vieläkään sitä suostu sanomaan.
 

Maflon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Muutama ihmeellinen bugi:
- vastustaja laukoo maaliani kohti 28 kertaa, mutta maalivahdilleni torjuntoja merkattu 19. Peli päättyy 3-2 minun voittooni. Jokaisessa ottelussa sama juttu, maalivahdillani on torjuntoja aina aivan liian vähän. Kun kone laukoo 35 kertaa niin veskalle merkataan jotain 22 torjuntaa, vaikka ei päästä kun muutaman maalin.. Ja joka vitun ottelussa sama juttu. Tietokoneen maalivahdilla torjunnat aina täysin oikein.. Käsittämätöntä.

Kuka tietää mistä johtuu ja onko muut havainneet samaa? Vituttaa vaan kun veskarin torjuntaprosentti alenee ja on aina jotain 80%

- toinen bugi grafiikassa: pelaan siis PC:llä.
aina välillä kesken pelin mailat alkaa liikkumaan pelaajilla ja maalivahdeilla sillai, että nanosekunnin välein maila on normaalisti kädessä ja nanosekunnin välein pelaaja pitää lavasta kiinni jolloin mailan tuppi heiluu puoltoista metriä pelaajien pään yläpuolella.. Kun tulee pelikatko ja näytetään veskaria lähikuvana niin maila vaan heiluu kilven yläpuolella ilman että maalivahti pitää siitä kiinni... Asia vaikuttaa peliin sillä tavalla, että pelaajat eivät saa aina kiekkoa mukaansa ja veskarit päästää längistä maaleja, jos juuri sillä nanosekunnin hetkellä maila on "ylhäällä" kun kiekko menee putkista...

Tätä grafiikka asiaa on perkeleen vaikea selittää, mutta jos jollain on ollut sama ongelma niin varmasti tajuaa... Mitenköhän sen saisi korjattua...?

Huh.. Eipä oo vähään aikaan tullut mitään näin vaikeesti selitettyäkään.. Toivottavasti joku ymmärtää jotain..!?
 

Mulli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Virmanen & Hjallis akseli, Jokerit, Avs.
Maflon kirjoitti:
Muutama ihmeellinen bugi:
- vastustaja laukoo maaliani kohti 28 kertaa, mutta maalivahdilleni torjuntoja merkattu 19. Peli päättyy 3-2 minun voittooni. Jokaisessa ottelussa sama juttu, maalivahdillani on torjuntoja aina aivan liian vähän. Kun kone laukoo 35 kertaa niin veskalle merkataan jotain 22 torjuntaa, vaikka ei päästä kun muutaman maalin.. Ja joka vitun ottelussa sama juttu. Tietokoneen maalivahdilla torjunnat aina täysin oikein.. Käsittämätöntä.

Kuka tietää mistä johtuu ja onko muut havainneet samaa? Vituttaa vaan kun veskarin torjuntaprosentti alenee ja on aina jotain 80%

- toinen bugi grafiikassa: pelaan siis PC:llä.
aina välillä kesken pelin mailat alkaa liikkumaan pelaajilla ja maalivahdeilla sillai, että nanosekunnin välein maila on normaalisti kädessä ja nanosekunnin välein pelaaja pitää lavasta kiinni jolloin mailan tuppi heiluu puoltoista metriä pelaajien pään yläpuolella.. Kun tulee pelikatko ja näytetään veskaria lähikuvana niin maila vaan heiluu kilven yläpuolella ilman että maalivahti pitää siitä kiinni... Asia vaikuttaa peliin sillä tavalla, että pelaajat eivät saa aina kiekkoa mukaansa ja veskarit päästää längistä maaleja, jos juuri sillä nanosekunnin hetkellä maila on "ylhäällä" kun kiekko menee putkista...

Tätä grafiikka asiaa on perkeleen vaikea selittää, mutta jos jollain on ollut sama ongelma niin varmasti tajuaa... Mitenköhän sen saisi korjattua...?

Huh.. Eipä oo vähään aikaan tullut mitään näin vaikeesti selitettyäkään.. Toivottavasti joku ymmärtää jotain..!?

Sulla on peli aivan sekaisin. Minulla ei ole tullut oikeastaan ollenkaan bugeja vastaan. Hyvä niin.
 

Grainger

Jäsen
Suosikkijoukkue
La Decimoquarta
Maflon kirjoitti:
Kuka tietää mistä johtuu ja onko muut havainneet samaa? Vituttaa vaan kun veskarin torjuntaprosentti alenee ja on aina jotain 80%

Johtuu siitä, että tietokoneen laukaukset eivät aina tule maalivahtia kohti. Siis blokatut laukauksetkin merkitään laukaukseksi, muttei torjunnaksi. Oikeassa elämässäkin laukauksia on yleensä eri määrä kuin torjuntoja, johtuen ohi menneistä, yms, laukauksista.
 

KoJu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Asentelimpa minäki tuon paljo kehutun AimModin. Ensivaikutelmat aika hämmentävät. Paljo hyvää, mutta lähes yhtä paljo huonoa. Tietokoneen akressiivisuus on ehdoton plussa. Toisaalta kone saa nyt järkyttävän paljo läpiajoja, mistä sitte johtuukaa. Koskaan kone ei ollu tehny mulle kolmea maalia enempää ja nyt heti eka peli mulle 6-5. Ei näin. Järkyttävällä prosentilla kone tekee maaleja. Positiivista on, ettei ite hallihe peliä enää niin suvereenisti ja laukaukset menee suht oikeille lukemille. Ite ei enää lauo aina yli 40 vetoa. Jatketaan testaamista.
 

Maflon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Grainger kirjoitti:
Johtuu siitä, että tietokoneen laukaukset eivät aina tule maalivahtia kohti. Siis blokatut laukauksetkin merkitään laukaukseksi, muttei torjunnaksi. Oikeassa elämässäkin laukauksia on yleensä eri määrä kuin torjuntoja, johtuen ohi menneistä, yms, laukauksista.

Itsekin ajattelin tätä aluksi, muuta ei johdu siitä, kun olen testannut monta kertaa... Ennen kun tietokone laukoo katon laukausten määrän esim. 13 ja veto ohi niin laukaukset edelleen 13. Ja kuten jo mainitsin aiemmassa viestissäni niin tieokoneen maalivahdilla laukaukset ja torjunnat täsmää, vaikka itsekin lauon paljon ohi. Ohilaukauksia ei jääkiekossa lasketa, kuten esim. jalkapallossa.

EDIT: pikku lisäys
 
Viimeksi muokattu:

garrett

Jäsen
Suosikkijoukkue
FPS, Panthers, TPS
Hmm nyt kun asensin taas pelin uudelleen + päivitykset, FHR rosterit ja Ian'ms modin kuten aina ennenkin niin nyt peli on alkanut sekoilemaan täysin, esim. kun menee säätämään asetukset niin tuntuu kuin napit olisivat koko ajan pohjassa, sliderit sekoavat täysin eikä säätöjen vaihtaminen onnistu, samoin myös kun valitsee joukkuetta niin sliderit ja joukkuelogotkin sekoavat täysin. Samon sitten peli kaatuu alkuvalikossa jos siltä tuntuu.

Silloin kun peli toimi testasin esim uusimmilla rostereilla jne.. kun mahdollistaa mestisjoukkueetkin mukaan, niin että korvaa dynasty joukkeet esim. sm-liiga, mestis ja muutamalla elitserien-tiimillä. Peliä pystyy pelaamaan niin kauan kaatumatta kunhan vain simuloi pelit ettei pelaa itse niitä. Eli jos joku muukin testannut näin ja kokenut samat ongelmat niin mistä kenties kiikastaa? Loogisestihan tässä tulee mieleen että rosterit eivät "synkkaa" näin vaan pelille tuleekin outo tilanne uusien rostereiden kanssa jolloin suoraan *error*

P.S TPS - FPS 4-3 :/
 

Grainger

Jäsen
Suosikkijoukkue
La Decimoquarta
Maflon kirjoitti:
Itsekin ajattelin tätä aluksi, muuta ei johdu siitä, kun olen testannut monta kertaa...

Itselläni ainakin laskut menee yksiin. Jos lauon, mutta pakki blokkaa laukauksen, siitä tulee laukaus, muttei torjuntaa vastustajan molarille. Näinhän sen kuuluukin olla.
 

JustinCase

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, FC Liverpool
garrett kirjoitti:
Eli jos joku muukin testannut näin ja kokenut samat ongelmat niin mistä kenties kiikastaa? Loogisestihan tässä tulee mieleen että rosterit eivät "synkkaa" näin vaan pelille tuleekin outo tilanne uusien rostereiden kanssa jolloin suoraan *error*

Toi ongelmasi voi myös johtua näytönohjaimen ajureista sekä vanhasta directx-versiosta. Eli hae näytönohjaimeesi uusimmat ajurit valmistajan kotisivuilta ja directx 9.0c versio kehiin, jos ei ole.
 

lake79

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Suomi, Pahalampi.
Onkos kellään suositella jotain mokea? Fleury itselläni ollut huikea, mutta CuJon hommaaminen oli virhe, todella heikko ollut ja myyntiin menee, pitikin maksaa kallis hinta siitä.
 

Lexa

Jäsen
brazier kirjoitti:
Eli, seuraavanlainen ongelma nhl06:sen kanssa. Peli nimittäin pyörii kuin pikakelauksella, vaikka game speed nollissa ja grafiikat täysillä...Peliä mahdollista saada toimimaan hitaammin? Nykyisellään aivan mahdotonta pelata.

Itselläni oli joskus sama ongelma NHL05:n kanssa. Asensin koneeseen Omegan-ajurit (Ati Radeon kyseessä) ja sen jälkeen ongelma poistui. Omegan ajurit ovat ainakin omassa käytössäni toimineet moitteetta ja oheissofta mahdollistaa tarvittaessa myös erilaiset virittelyt tms. Nvidian ajureita en ole kokeillut, mutta Atin tapauksessa nuo ajurit kattavat kaikki näytönohjainmallit (uudemmat ainakin).

Noilla ajureilla saa myös hieman lisää suorituskykyä perusajureihin verrattuna.


Sitten yksi kysymys: Miten tästä 06:sta saisi poistettua tuon tarpeettoman "3 tappelun" limitin? Tässä ketjussa oli aiemmin yksi linkki, mutta ainakaan itse en saanut moista patchia toimimaan.
 

KoJu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
AimMod

Nyt on testailtu tätä modia jonku aikaa ja loppujen lopuksi mikään ei ole todella muuttunut. Pari peliä tuntu, että kone olisi kovempi vastus ja maalien tekeminen vaikeampaa, mutta ei enää. Ainoastaan läpiajoista ei mene enää aina sisään. Ilman modia itse virittelemällä saa ihan samanlaisen jos ei jopa paremmankin pelattavuuden.
No on siinä positiivistakin jotain. Enää tietokone ei saa aina läpi pyrkivää pelaajaa superspurtilla kiinni ja muutenkin pelaajien nopeuksia on tasoitettu.
Asia johon ei varmaan kukaan voi vaikuttaa on typerä isojen pelaajien hitaus. Ottaa suunnattomasti päästä. Pikkukaverit sitten sitäkin vikkelämpiä.
 

Poro24

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
KoJu, laitathan nuo parin sivun takaa löytyvät mikin asetukset myös, niin huomaat niitä muutoksia ;).
 

stiflat

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers, HIFK
Sen huomasin tässä pelailtessani että nämä oikean pituiset jäähyt eivät ole kovinkaan mieleeni.
Tarkoitus olisi pelata suht rivakoita pelejä 5 min erillä, mutta kun tuomari alkaa leipoa miestä jäähylle enemmänkin, niin siinä sitä pelaillaan ekaakin erää jo yli pelin tarkoitetun keston. Ei kivaa. Saako jotenkin pois?

Myös nämä manuaaliset kentänvaihdot eivät ole oikein auenneet...
Mistä niitä pystyy edes vaihtamaan kunnolla? Numeroista olen jotenkin saanut naputeltua eri kenttiä, mutta yleensä ennen valintaa kuvassa aloittaa jo tietokoneen valitsema. Yleensäkin ne valintamittarit tulevat vasta miljoonan hidastuksen jälkeen kuvaan.. Mitä on väärin? Missä on ne selkeät F1-F8 -näppäintyylit...?

edit:Miksi helvatissa peli heittää sukkana ilman varoituksia tai virheilmoituksia Dynasty Mode-pelin jälkeen mut työpöydälle
siinä vaiheessa kun loppuneesta pelistä pitäisi lähteä pois?
 
Viimeksi muokattu:

KoJu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Mullakin nyt AimModin asennuksen jälkeen tehnyt tuota työpöydälle nakkaamista.
Ei varsinaisesti kaadu vaan peli menee piiloon alapalkkiin. Ennen modia ei tehnyt kertaakaan. Mikä lie bugi?
Ja vielä mikin asetuksienkaa jälkeen en saanut pelistä kummempaa. Edellinen play-off peli Tor- Phi päättyi tiukan taistelun jälkeen mulle 2-0. Laukaukset mulle(Tor) 30-6 ja jäähyt myös 10min- 4min. Niin ja jälkimmäinen maali tyhjiin.
Et silleen
 

J.Hotti

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK Detroit Red Wings FC Barcelona
AMD 2.8 G kone
Atiradeon 9550 näytönohjain, noin vuoden vanha

NHL06 GRAFIIKKA EI MIELLYTÄ SILMÄÄ...

Pitäiskö päivittää näytönohjaimen ajurit? ...ja mistä? Lisäksi pelin käynnistyksessä on ongelmia, useamman yrityksen jälkeen lopulta käynnistyy. Mutta ei varmaan ole normaalia?
 

Alesis

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
nhl06 PS2 online päivitys

Pleikalla pelaajat; ensimmäisillä kerroilla online tilaan tultua peli haki uusimmat pelaajasiirrot palvelimelta muttei enää. Toinen juttu, mitä olette tehneet tulokkaille koska heidän nimet muuttu päivityksessä joksikin player roster3 jne.?
 

Bloogi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Ny Rangers.Chelsea&Man City.
Itse olen ajattelut pelin ostaa ps2:lle ,mutta haluaisin tietää muutaman asian pelistä joita en pelin arvosteluista/tiedoista löytänyt.

Miten paljon pelaajat vaihtavat seuraa esim. Dynasty modessa? Aiemmissa nhl peleissä on hyvä jos yksikään pelaaja pelaa seuraavalla kaudella samassa joukkueessa missä alun perin oli ja tämä on minusta niin tylsää kun pelaajat menee jengistä toisee koko ajan. Pystyykö tätä säätämään mistään?.

Onko pelissä palkkakatto?.
Jos luon maalivahdin niin saanko valita hänelle maskin?.
 

schillaci

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, la Vecchia Signora ja Azzurri
stiflat kirjoitti:
Myös nämä manuaaliset kentänvaihdot eivät ole oikein auenneet...
Mistä niitä pystyy edes vaihtamaan kunnolla? Numeroista olen jotenkin saanut naputeltua eri kenttiä, mutta yleensä ennen valintaa kuvassa aloittaa jo tietokoneen valitsema. Yleensäkin ne valintamittarit tulevat vasta miljoonan hidastuksen jälkeen kuvaan.. Mitä on väärin? Missä on ne selkeät F1-F8 -näppäintyylit...?
Itsekin olen samaa ihmetellyt miksi piti mennä vaihtamaan yksikertainen ja toimiva ketjujen valinta-systeemi, joka toimi niin hyvin vanhemmissa "änäreissä". Itselläni ainakin menee peli aivan sekaisin yrittäessäni vaihtaa ketjuja.

Muuten peli oli samanlaista arcadepelailua kuin muissakin NHL-vuosikerroissa (poislukien 93-95), mutta IAM Modin ja mikin avustuksella pelistä on tullut huomattavasti realistisempi. Mutta vieläkin siinä olisi paljon paranettavaa. Arvatenkin kyseinen tuotos miellyttää suurta massaa tarpeeksi, jotta ne ostavat sen vuodesta vuoteen. Jalkapallon puolella EA on jo joutunut ahtaalle Konamin toimesta ja toivottavasti sama tapahtuisi jääkiekon puolella, jotta saataisiin kunnon pelejä markkinoille.
 
Viimeksi muokattu:

Calder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, K-Vantaa, Buffalo, HämPy
schillaci kirjoitti:
Muuten peli oli samanlaista arcadepelailua kuin muissakin NHL-vuosikerroissa (poislukien 93-95), mutta IAM Modin ja mikin avustuksella pelistä on huomattavasti realistisempi.

Joo, tuo Arcademaisuus harmittaa. Siis millä konsteilla sais pelistä edes vähän realistisempaa? Vinkkejä...
 

KoJu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Säädä pelinopeus alas ja agressiivisuus tappiin. Nuilla mikin ohjeilla saa jo aika hyvän, mutta itse ainakin joudun muokkaamaan vielä lisää. Ainakin laukauksien pitää sattua paremmin kohdalleen.
 

Calder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, K-Vantaa, Buffalo, HämPy
KoJu kirjoitti:
Säädä pelinopeus alas ja agressiivisuus tappiin. Nuilla mikin ohjeilla saa jo aika hyvän, mutta itse ainakin joudun muokkaamaan vielä lisää. Ainakin laukauksien pitää sattua paremmin kohdalleen.

Eipä oikeen auttanut, yritin vielä säätää shot blockingia ja paria muutakin mutta silti maaleja tulee aivan liikaa ja helposti, pelasin vaikeimmalla tasolla viime yön ottelun Ottawa-Toronto ja se päättyi 7-6 jatkoajalla (erän pituus 5min). Jotain realistisuutta kaipais, vaikka päättyihän toi matsi oikeastikin 7-0...
 

Wrighter

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Buffalo Sabres
Ai perkele että on upee peli!! Parin viikon tauon jälkeen ajattelin pelata muutaman dynastymode- matsin itse luomallani joukkueella.. Kaksi peliä takana ja kaikki hyvin (paitsi maalien määrä 8-5 ja 10-6) sitten on vuorossa ottelu KHT-San Jose, joka on jälkimmäisen kotipeli. Saukkonen hehkuttaa ennen peliä että tervetuloa St.Louisiin ja niin edelleen ja omat ketjut mennyt aivan sekaisin. No ei siinä mitään muuta kuin takaisin valikkoon ja ketjut kuntoon ja pelille. Ei kun saatana sama juttu. St.Louisia hehkutetaan ja ketjut sekaisin. Ei muuta kuin kapula lattialle ja pleikkari sammuksiin ja kirjoittamaan jatkoaikaan kiukuspäissään tätä viestiä. ENÄÄ EN TÄHÄN PELIIN KOSKE PERKELE!
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös