Nhl 2006

  • 127 070
  • 726

stiflat

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers, HIFK
Nyt laitoin pari sivua sitten olleet miki:n kertomat asetukset ja aika hyviltä tuntuvat. Sanoisiko jopa paremmilta kuin nuo IAM:in.
Ehkäpä jotain hiottavaa on vielä, täytyy pelata enemmän. Pari viimmeistä Rangersin matsia toteutin ja 3-0 voitto Coloradsta ja 1-2 häviö Devilsistä jatkoajalla, sopii mulle.

Miksi muuten kun tuon IAM:in modin ajaa ja tulee NHL-kansioon se IAM's mod-kansio, niin sieltä löytyy kanssa tämä aidata -tiedosto? Mitä varten se on?
 

Mulli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Virmanen & Hjallis akseli, Jokerit, Avs.
stiflat kirjoitti:
Nyt laitoin pari sivua sitten olleet miki:n kertomat asetukset ja aika hyviltä tuntuvat. Sanoisiko jopa paremmilta kuin nuo IAM:in.
Ehkäpä jotain hiottavaa on vielä, täytyy pelata enemmän.

Miksi muuten kun tuon IAM:in modin ajaa ja tulee NHL-kansioon se IAM's mod-kansio, niin sieltä löytyy kanssa tämä aidata -tiedosto? Mitä varten se on?

Joku backup? Vaikee sanoa.

Juu ja itsellänikin on nuo Mikin säädöt. Vähän olen viilaillu niitä mutta en paljoa. Ja kun Nhl:n omia asetuksia viilailee vielä niin hyvä tulee.

Äskeinen peli päättyi 7-5 voittoon, sain varmaan 3-5 syöttöä kassarin eteen. Räkämaaleja kaikki.
Olen myös huomannut, että pienistäkin virheistä joutuu kärsimään. Modin ansiosta.
 
Viimeksi muokattu:

Petski

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hermes, Avalanche
Itsekkin olen tätä nhl:llää pelannut, eikä voi muuta sanoa kuin huonoksi on peli menny. Tekoäly aivan paska, pelit päättyy jotain 10-11. Tietokoneen ylivoimaprosentti on jotain 90%. Lähes aina kolisee omissa kun jäähylle joutuu.

Yksi asia on tympässyt muita enemmän. Kun tietokone hyökkää kahdella kahta vastaan ja yritän toisella pakilla ottaa toista hyökkääjä, niin aina juoksee toinen pakki samaan suuntaan ja takatolpalle jää vastustaja yksin.

Välillä tuntuu että pelit on määritelty menemään juuri tietyn kaavan mukaan. Pelasin Montreal Canadiensilla Philadelphiaa vastaan. Aloitin pelin kolme kertaa alusta kun joka kerta Peter Forsberg teki maalin kun ottelua oli pelattu noin kaksi minuuttia pelikellon mukaan. Kolme kertaa sama kaava. Foppa voitti aloituksen taakse pakille joka antoi kiekon takas fopalle ja tämä pujotteli kentän läpi ja teki maalin.

On taidettu EA:lla keskittyä liika ns. oheistuotteisiin kuten dunastyssa kaikki palkkahommat ja jne.
 

Jack Daniel's

Jäsen
Suosikkijoukkue
Uudesti syntynyt Jokerit, NY Islanders
Petski kirjoitti:
Itsekkin olen tätä nhl:llää pelannut, eikä voi muuta sanoa kuin huonoksi on peli menny. Tekoäly aivan paska, pelit päättyy jotain 10-11. Tietokoneen ylivoimaprosentti on jotain 90%. Lähes aina kolisee omissa kun jäähylle joutuu.

Itse asiassa, modattuani pelin nimimerkki mikin asetuksien mukaan, alivoiman pelaaminen on aiempaa helpompaa. Nytkin av-prosenttini on n. 60 pelatun pelin jälkeen 87%, jolla päästään liigassa sijalle 18.

Myös tulokset ovat pysyneet realistisina "uudessa NHL:ssäni". Edellinen pelini Phoenixia vastaan päättyi 3-1.

Eli, kannattaa tosiaan ladata tuo IAM:n editori ja rukata tekoälyasetuksia. Se tekee pelille ihmeitä.
 

stiflat

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers, HIFK
Tuossa nim. mikin kuvassa on tuo Penalty Global Frequency arvot (eli ne vikat pelaajalle ja tietokoneelle) 0,95 ja 0,85.
Onko nuo oikeat arvot, koska nuoli menee n. keskelle palkkia noilla arvoilla, eikä siihen kohtaan mihin kuvassa (mikä kohta lähentelee lähinnä arvoa 0,08)

e:Mitä muuten ovat nämä sankariarvot, jotka saa pelin asetuksista kytkettyä päälle tai pois?
Ja toisena kyssärinä, mitä kannattaisi säätää kun omat syötöt menee vähän turhankin helposti perille, asennosta kuin asennosta...?
Ja vaikuttaako se liikaa siihen ettei saa suoria lämärimaaleja jos pitää laukaustarkkuutta yhden vajaa minimissä..? Realistisuutta hakien sillä.
 
Viimeksi muokattu:

miki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Edmonton + kanukkijoukkueet + Pittsburgh, KalPa
stiflat kirjoitti:
Tuossa nim. mikin kuvassa on tuo Penalty Global Frequency arvot (eli ne vikat pelaajalle ja tietokoneelle) 0,95 ja 0,85.
Onko nuo oikeat arvot, koska nuoli menee n. keskelle palkkia noilla arvoilla, eikä siihen kohtaan mihin kuvassa (mikä kohta lähentelee lähinnä arvoa 0,08)

e:Mitä muuten ovat nämä sankariarvot, jotka saa pelin asetuksista kytkettyä päälle tai pois?
Ja toisena kyssärinä, mitä kannattaisi säätää kun omat syötöt menee vähän turhankin helposti perille, asennosta kuin asennosta...?
Ja vaikuttaako se liikaa siihen ettei saa suoria lämärimaaleja jos pitää laukaustarkkuutta yhden vajaa minimissä..? Realistisuutta hakien sillä.

Tuossa Total Control Editorissa on pieni bugi just noiden jäähy-slaidereiden kohdalla. Eli ne numeroarvot pitävät kyllä paikkansa, vaikka slaiderit näyttävät jotain ihan muuta. Tämäkin bugi korjataan Editorin kakkosversiossa, jonka pitäisi ilmestyä just ennen joulua... :)

Jos haluaa välttyä tietokoneen ihmeellisiltä loppukireiltä, niin se hero-ominaisuus kannattaa ehdottomasti ottaa pois. Tappiolla ollessaan tietokone iskee jäälle ns. sankarikentällisen ja vyöryttää kavennusmaaleja uskomattomalla tahdilla.

Syöttötarkkuudelle ei ilmeisesti voi mitään. IAM on muistaakseni maininnut yrittäneensä etsiä jotain, mikä viittaisi syöttöjen onnistumiseen, mutta ainakin tähän asti ilman tulosta. Mulla on ainakin se syöttö-apu (pass assist) nollassa ja jos tikku on vahingossa väärässä asennossa, niin kyllähän ne syötöt menevät silloin harakoille.

Laukaustarkkuus, siis se pelinsisäinen slaideri, mulla on kans nollassa. Suurelta osin sen takia, että tietokoneen one-timerit maalinnurkalta eivät onnistuisi niin suurella prosentilla. Niissä aiemmissa säädöissä, jotka tänne postasin, mulla tais olla se laukaustarkkuus ykkösellä tai kakkosella, mutta nykyisin pidän sen kyllä visusti nollassa. Maaleja kyllä saa suorillakin laukauksilla, mutta ei kyllä ihan surkeilla laukojilla. En tiedä teistä, mutta minulla räpyläkäsi on se puoli, jonne suorat laukaukset uppoavat. En yritä tähdätä ylös tai alas vaan niin sivulle kuin vain mahdollista ja veskari ei aina ylety kiekkoon. Ja tuntuu kans, että laukaukset kannattaa ampua niin nopeasti kuin vain mahdollista. Rannelaukaus-nappiakin kun vain näpäyttää, niin hyvä tulee...

ps. jos tykkäsitte aiemmista säädöistäni, niin kannattaa kokeilla näitä, siis ainakin editorin vasemmalla puolella olevia säätöjä (+ muutamat ensimmäiset oikealta puolelta). Minusta ainakin näillä säädöillä peli on paljon haastavampaa. Tuo Base Speed Mod muuten tarkoittaa tietokoneen luistelunopeutta pelaajaan verrattuna ilman boost-nappia. Eli jos teillä on siinä se 1,035, niin CPU luistelee hiukan nopeammin kuin teidän äijät. Jos taas haluatte pitää hauskaa, niin laittakaa vipu melkein minimiin, niin tietokoneen äijät matelevat tervassa... En ole ihan varma, mutta Close To Net -arvolla saattaa olla jotain tekemistä sen kanssa, milloin maalivahdit syöksyilevät ympäriinsä. Mulla oli siinä 80, mutta ainakin minun maalivahti syöksyili ympäriinsä aivan käsittämättömällä tavalla. Voi tietysti olla, että kyse oli yksittäisestä pelistä tai tietokoneen nerokkaista syötöistä, mutta nyt tuntuu olevan parempi balanssi, kun laskin ko. arvoa...

 

Dhearted

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues, Kookoo
Sain juuri kyseisen pelin joululahjaksi. Onko kenelläkään tietoa, mistä saisin SM-liigan rosterin 05/06? Linkki jollekkin sivustolle olisi kiva. Tuolta DMHN:stä en sitä löytänyt, pitäisikö olla myös siellä?
 

Pykmi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Plääh, itse pelaan mieluummin NHL 2k-sarjan pelejä. Ei oikein tämä uusinkaan ''änäri'' iske, vaikka ihan hieno pelimekaniikka ja -fysiikkahan siinä on, ja selostus on suomeksi toteutettu. Itse siis pysyn edelleen vankkumattomana 2k-sarjan fanina.
 

Markus91

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
mambo kirjoitti:
Aloita dynasty - säännöt - valitse oletusasetukset - ja vastaa kyllä, kun peli kysyy vahvistusta oletussääntöjen käyttöönottoon. Minulla ainakin tuo temppu toimi...

Missä tuommoinen kohta kuin "valitse oletusasetukset" on tai mistä ne valitaan? Siellä oikeassa alalaidassa on kyllä kohta "perusasetukset", josta kun painaa kone kysyy: "haluatko ottaa käyttöön oletusasetukset". Se kuitenkin palauttaa ne muut asetukset kuten esim. erien pituuden ja vaikeustason. Onko se siis tämä kohta vai mikä?

EDIT: Nyt selviää eli tuosta kohdasta juuri. Ne editorin asetukset tulee voimaan kun palauttaa oletusasetukset tuosta perusasetukset kohdasta ja sitten uudelleen laittaa ne kaikki muut peliasetukset (laukaisutarkkuus, taklauksen vaikeus yms.) oikein.
 
Viimeksi muokattu:

mambo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Markus91 kirjoitti:
Missä tuommoinen kohta kuin "valitse oletusasetukset" on tai mistä ne valitaan?

Pahoittelen väärää suomennosta... (itse pelaan lontoonkielellä, niin ei pystynyt muistamaan mitä siellä suomeksi luki)
 

HOJ

Jäsen
Suosikkijoukkue
Atlanta Trashers, Montreal Canadiens
Tuli tähänkin peliin aivan uskomattomasti lisää mielenkiintoa, kun otin käyttöön nuo mikin asetukset ja modasin niitä hieman viiden minuutin erille sopiviksi. Maalivahtien torjunnat pysyvät oikeissa rajoissa ja tulokset ovat realistisia, yleensä jotain 3-1, 4-2 yms. Välillä tulee luonnollisesti erikoisempia tuloksia, otin esim. Bostonilta turpaan 8-1! Tätä ei olisi perusasetuksilla koskaan tapahtunut. Nyt jokaisesta voitosta joutuu oikeasti taistelemaan. Pelaaminen on oikeasti hauskaa.

Ps. toimii muuten ilmeisesti väärinpäin tuo (accuracy) on Goal -säädin, jos sen laittaa täysille, pelaajat ampuvat mihin sattuu.
 

mutt

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit,ylilyönnit,Harkinsin juomalahjat
Täytyy kyllä kokeilla noita säätöjä, nimittäin alkoi syödä vähän miestä, kun lauoin Anaheimilla Losia vastaan 64 kertaa. Tuloksena 2 maalia. Kun taas Los ampui vähän päälle 20 kertaa ja teki 5 maalia, neljä niistä maalin edestä.
 

Poro24

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Täytyypä vielä tulla kehaisemaan noita mikin asetuksia.

Peli muuttui itselläni aivan totaallisesti. Pelaan 7 minuutin erillä ja laukauksia tulee normaalisti, maaleja tulee normaalisti... Ja kuten joku tuossa jo mainitsikin, pelaaminen on ennenkaikkea haastavaa (mitä se ei ole ea:n peleissä ollut vuosiin). Juuri tuo haastavuus tekee pelistä nyt erittäin miellyttävän ja hauskan pelata.

Hienoa, tätähän pelaa todella mielellään nykyään.
 

Toripolliisi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Voi kun PS2 versiossakin voisi noita asetuksia muuttaa samalla tavalla, mitä PC:llä. Tällä hetkellä tahkoan Dynasty Modea Calgarylla ja vaikeustaso vaihtelee keskivaikean ja vaikean välillä. Keskivaikea on suht ok, mutta maalimäärät ovat lähes aina ihan päättömät ja nekin syntyvät järjestään vain one-timereillä. Hienot rannarit suoraan luistelusta ylänurkkaan ovat harvinaisuusas kun taas vaikealla pelatessa ei jää mitään mahdollisuuksia voittaa konetta tai pitää omaa päätä puhtaana. Pelit päättyy aina tyyliin 10-5 koneelle. Varsinkin yksi kuvio toistuu koneen toimesta turhauttavankin usein: keskialoituksen jälkeen aloitusvoitto koneelle, kiekon saanut keskushyökkääjä harhauttaa mahdottomilla kieputuksilla joukkueeni pakit ja tekee maalin harhautuksen päätteeksi, joka meikäläisellä ei koskaan onnistu.
Mutta tällä versiolla täytyy pärjätä, kun talosta ei löydy kunnon PC:tä peliä varten.
 

Lunatico

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Ite pelaan ps2:lla ja ennen 10 min. erillä. Silloin pelit päättyin tyyliin 18-10 ja suurin voittoni taitaa olla niinkin komea kuin 31-14!

Joo kyllä tuo saa riittää kun haluaisi pelata "oikeata" kiekkoa. Niinpä tiputin pelinopeuksia, kiihdytyksiä, laukaisuvoimakkuutta ja -tarkkuutta rankalla kädellä sekä joitain muitakin juttuja säädin. Niin ja erän pituudeksi 5min. Käsitähtäys on edelleen päällä, mutta ketjuen vaihdot laitoin käsivalinnaksi.

Näitten muutoksien jälkeen olen kerran tai kaksi tehnyt 10-11 maalia ja vastustaja ei ole kertaakaan tehnyt 10 maalia.

Nyt pelit päättyy yleensä niin, että maaleja syntyy molemmille joukkueille 2-7 maalia. Muutama peli sitten voitin Dynasty modessa Jokereilla washingtonin 3-2.

Saattaisihan sitä maaleja syntyä vieläkin enemmän jos jaksaisin jatkuvasti tehdä niitä one-timereitä ja tähtipelaajilla vanhanaikaisia. Ne tuntuu uppoavan jatkuvasti, niinpä olen vähentänyt niitä ja ruvennut tekemään erillaisia maaleja. Näin saan jonkun tolkun lopputuloksiin.

Mitä helkuttia muuten tarkoittaa automaatin sisäänveto nopeudet, sisäänveto korkeudet ja mitä kaikkea niitä nyt olikaan??
 

Toripolliisi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Otto G.O.A.T. kirjoitti:
Muutama peli sitten voitin Dynasty modessa Jokereilla washingtonin 3-2.
Niin, tosielämässä tuo ei tämänhetkiseltä Jokeri poppoolta laillisin keinoin onnistuisi...;)

Mitä helkuttia muuten tarkoittaa automaatin sisäänveto nopeudet, sisäänveto korkeudet ja mitä kaikkea niitä nyt olikaan??
Eikös ne liity jotenkin laukaisuun...?
 

Hack

Jäsen
Otto G.O.A.T. kirjoitti:
Mitä helkuttia muuten tarkoittaa automaatin sisäänveto nopeudet, sisäänveto korkeudet ja mitä kaikkea niitä nyt olikaan??

Sisäänveto tarkoittaa siis keskialueelta päätyyn laukausta. Tyhmä suomennos kylläkin.
 

Wrighter

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Buffalo Sabres
Taas tiukkaa vääntöä ps2 versiolla. San Josea piestiin 12-5 lukemin. Ihan kuin oikeeta kiekkoa. Losia vastaan olikin tiukempaa. Ekan erän jälkeen 1-0 takissa ja vedot itselle 19-2. Ja Saukkonen hehkuttaa että Losi on hallinnut koko peliä ja pitänyt kiekkoa hallussaan. No peli päättyi minun voittoon 9-4. Vedot 62-20. Ei auta kuin odottaa 2k6.sen ilmestymistä Porin Citymarketin Playcityyn..
 

Toripolliisi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Wrighter kirjoitti:
Ei auta kuin odottaa 2k6.sen ilmestymistä Porin Citymarketin Playcityyn..
Itse en ole koskaan tuota 2k sarjaa pelannut, niin voisiko joku niin tehnyt kertoa onko peli oleellisemmin parempi kuin nämä EA:n pelit. Tekisi mieli pelata tiukkoja ja vaihtelevia pelejä(joita NHL 06 PS2 versio ei pysty tarjoamaan). Käsittääkseni 2k sarjasta löytyy myös lisenssi, joten joukkueissa viilettävät oikeat pelaajat. Noita euroopan sarjojahan ei taida 2K:ssa olla.
 

Lunatico

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Toripolliisi kirjoitti:
Itse en ole koskaan tuota 2k sarjaa pelannut, niin voisiko joku niin tehnyt kertoa onko peli oleellisemmin parempi kuin nämä EA:n pelit. Tekisi mieli pelata tiukkoja ja vaihtelevia pelejä(joita NHL 06 PS2 versio ei pysty tarjoamaan). Käsittääkseni 2k sarjasta löytyy myös lisenssi, joten joukkueissa viilettävät oikeat pelaajat. Noita euroopan sarjojahan ei taida 2K:ssa olla.
Itellä oli aikoinaan 2k3 peli ps2:lla ja ainakin minun mielestä se oli aivan hirveätä paskaa. Pelasin sitä kaverin kanssa muutaman tunnin ja se sai riittää --> myyntiin meni. Ainut mikä siinä pelissä oli hyvää oli yleisö joka oli tehty aika aidon näköiseksi. Jos muistan yhtään niin sen pelin yleisö on paremmin tehty kuin esim NHL 06:ssa. Muutapa hyvää siinä ei sitten ollutkaan.

Muista 2k peleistä ei sitten ole minkäänlaista kokemusta, että niistä en sano mitään.
 

Emilio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Newcastle
Olisi hienoa, kun joku tekisi lisenssien kanssa saman, minkä PES on tehnyt futispuolella.

Kyllähän tätäkin aikansa jaksaa hakata...
 

Rocco

Jäsen
Otto G.O.A.T. kirjoitti:
Muista 2k peleistä ei sitten ole minkäänlaista kokemusta, että niistä en sano mitään.

No, minäpä sanon. Tuo 2k-sarja on varsin uusi ja ihan alkuvuosina se tosiaan oli aika kankea ja ankea. Mutta viimeiset kaksi vuotta on sarjan pelit piesseet EA:n NHL-sarjan mennen tullen. Pelit ovat todella paljon realistisempia ja pelattavampia kuin EA:n arcade-mättö. Grafiikat on pikkuisen jäljessä, mutta en minä hyvää peliä pelkän grafiikan takia osta.

En ole NHL-sarjaan koskenutkaan testausta pidemmälle kahteen vuoteen. 2k-sarja on vienyt selkeästi voiton tässä taistelussa. Itse suosittelen.
 

Wrighter

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Buffalo Sabres
Rocco kirjoitti:
No, minäpä sanon. Tuo 2k-sarja on varsin uusi ja ihan alkuvuosina se tosiaan oli aika kankea ja ankea. Mutta viimeiset kaksi vuotta on sarjan pelit piesseet EA:n NHL-sarjan mennen tullen. Pelit ovat todella paljon realistisempia ja pelattavampia kuin EA:n arcade-mättö. Grafiikat on pikkuisen jäljessä, mutta en minä hyvää peliä pelkän grafiikan takia osta.

En ole NHL-sarjaan koskenutkaan testausta pidemmälle kahteen vuoteen. 2k-sarja on vienyt selkeästi voiton tässä taistelussa. Itse suosittelen.

Sama. Paitsi olen koskenut noihin EA.n kökköihin sen jälkeenkin.

2k- sarjassa maalivahdit on parempia. Pelistä ei löydy sitä takuuvarmaa maalikikkaa, pelaaminen on realistisempaa, varsinkin kaverin kanssa pelaaminen on nautinto, ei tarvi kolmen takaisku maalin jälkeen todeta että kaikki vedot uppoaa maaliin, jne..

No tälle pelille löytyy omakin ketju.
 

Smyth#94

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Edmonton Oilers, (Chicago Blackhawks)
Nyt mä tarviin kipeesti apua! Mulla nimittäin on ihan unelmajoukkue dynastyssa, mutta mä en voita simuloituja otteluita mitenkään. Mulla on koko liigan paras kokonaisuus 97 ja voitan itse pelaamat ottelut jotain 10-0 mut en millää jaksais pelaa tylsiä runkkusarja-otteluita. Sitte ku mä simuloin niitä ni häviin 4-1 tai suunnillee sinne päin. Eli siis tietäiskö joku mikä mulla mättää ku joukkueen kokonaisuudesta ei pitäis olla kiinni? Mulla on sitten 06:sen pleikkariversio.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös