Naisasiat

  • 7 486 939
  • 26 542
Suosikkijoukkue
Häviää viimeistään finaaleissa
Tämä ei varsinaisesti ole naisasia, mutta siis mikä vittu miehiä vaivaa. Miksi aina kaikesta kuvitellaan jonkun olevan kiinnostunut sinusta.

Tyttö näki sattumalta kylillä jonkun työkaverinsa ja ne vaihtoi muutaman sanan. Ei edes pubissa vaan ihan kadulla. Sitten menee tunti ja tämä jamppa laittaa viestiä ja pyytää treffeille.

Meillä miehillä nyt vaan on tapana välillä tulkita naisia väärin. En mäkään aina ota selvää millon joku nainen on todella kiinnostunu musta ja millon pitää mua vaan hyvänä tyyppinä vailla mitään taka-ajatuksia. Kysymällä asioihin saa yleensä sentään selkoa. Ellei tiedä että toinen on varattu niin onks se nyt niin väärin kokeilla onneaan? Mitään kun ei voi saada ellei yritä.

Tämä on varsin vahva löydös ihan tutkimuspuolellakin. Miehet yliarvioivat systemaattisesti naisten kiinnostuksen ja tulkitsevat hyvin yleismaailmallisia eleitä, kuten ystävällisyyttä ja hymyilyä, seksuaaliseksi kiinnostukseksi. Ehkä vähän tylsää on ottaa taas evoluutiokorttia esiin, mutta kyllähän tämän juuret palaavat taas seksuaalivalintaan. Ylitulkitsemisella ja väärillä positiivisilla ei ole läheskään niin dramaattisia vaikutuksia kuin aliarvioinnilla ja oikeiden kiinnostusten missaamisella.

Hyvin osasit taas pukea sanoiksi sen mitä asiasta ajattelen.

Siinä missä miehet ovat keskimäärin edes jollain tasolla kiinnostuneita hyvin suuresta osasta tuntemattomia naisia, naiset eivät keskimäärin ole kiinnostuneita kuin hyvin pienestä osasta tuntemattomia miehiä. Muun muassa tästä syystä on evolutiivisesti hyödyllisempää yrittää useasti ja erehtyä useasti, mutta saada osumia edes joskus, kun yrittää vähän ja missata suuremmalla prosentilla ne, jotka ovat kiinnostuneita.

Tämä toki meille tavan tallaajille. Jos oot oikeasti korkeassa asemassa parisuhdemarkkinoilla, niin kiinnostunutta naista löytyy varmastikin vähän kaikkialta.

Hyvää pohdintaa ja tämä että naiset eivät ole keskimäärin yleensä kiinnostuneita tuntemattomista miehistä, saattaa ehkä johtua juuri siitä että hyvin harva nainen on voitettavissa puolelleen ilman edes ripausta luottamusta. Me miehet ollaan ehkä silleen jossain määrin "helpompia" kuin naiset jotka vaativat huomiota, läheisyyttä, kohteliaisuuksia yms. Miehelle kiinnostuksen heräämiseen saattaa ihan hyvin riittää pelkkä hymy tai oikeanlainen ele kauniilta naiselta.

Jänniä nää sukupuolierot mutta näinhän se kai aika pitkälti menee.
 

Prof. Puck

Jäsen
Suosikkijoukkue
***HIFK*** & Norristolainen
Tuttu tilanne, voisi olla omalta näppäpimistöltä kirjoitettu tämä. Oma tausta on vähän ehkä pelurimainen, eli naisia on tullut ja mennyt...

.. En jaksa itse sen enempiä pelailuja ja vehkeilyjä ja laskelmointeja, mutta jotenkin tuntuu, että tämä mimmi testailee meikäläistä...

En tiedä minkäkokoisella paikkakunnalla asut, eikä sillä Suomessa taida olla edes merkitystä kun piirit ovat joka tapauksessa niin pienet ja sosiaalinen media kaivaa loputkin selville, Yksi juttu voi myös olla se, että pelurin maineesi on hyvinkin naisten tiedossa. Se taas vetää tietynlaisia naisia puoleensa siinä missä myös karkoittaa toisentyyppisiä. Ainakin nykyinen puolisoni avoimesti kertoi "kaikkien" ystäviensä aluksi varoitelleen minusta todeten, että älä ainakaan tuon kanssa ala mihinkään vakavampaan. En voi noita hänen ystäviään varsinaisesti syyttääkään, mutta tietenkään he eivät tienneet sitä, että siinä tilanteessa kun puolilsoni tapasin, olin jo valmis uuteen vakavaan suhteeseen.
 

Draco

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Sitten kuitenkin, kun näkemisestä on muutama päivä kulunut, alkaa ihmeellinen hiljaiselo ja tapaamisia on vaikea sopia. Sitten kun järjestyy, kaikki onkin taas hyvin ja sama ralli alkaa alusta, kunnes hiljenee. En jaksa itse sen enempiä pelailuja ja vehkeilyjä ja laskelmointeja, mutta jotenkin tuntuu, että tämä mimmi testailee meikäläistä. Hassuja nämä tilanteet kyllä, silloin kun itseä ei nappaa, niin olisi suurinpiirtein kuka tahansa saatavilla, mutta sitten kun itselle kolahtaa, homma menee vaikeaksi ja ei tunnu onnistuvan millään. No, ei auta, eteenpäin ja katsotaan miten äijän käy.

Tämä muistuttaa aikalailla yhtä juttuani joskus 10 vuotta sitten. Nainen oli mielestäni helvetin hyvän näköinen ja minäkin hänen mielestään ja muutenkin meillä oli samanlaisia piirteitä. Tutustuin häneen myös näin alkuvuodesta ja siinä alkukevään mittaan olimme viikonloppuja yhdessä ja joskus vieläkin muistelen niitä viikonloppuja, vaikka sinänsä minulla ei enää mitään tarvetta ole lähteä minnekään nykyisen kumppanini luota. Mutta tuossa oli myös ihan samalla lailla, että nainen katosi sitten radarilta aina kokolailla totaalisesti, kun ei oltu yhdessä. Väkisin sitä mietti, että vehtaakohan se niinä aikoina joidenkin muiden kanssa, että olenko tässä vain yksi monesta kaverista kierrossa.

No se meni sitten niin, että kerran kun hän ei minulle vastannut, niin päätin, että homma on tässä, en vaan kestänyt enää sitä samaa hommaa. Hän sitten koitti soittaa minulle takasini, mutta en enää vastannut ja siihen se sitten jäi. Jälkeenpäin olen miettinyt, että voihan olla, että hänellä ei juuri silloin ollut ketään muuta, mutta tarvitsi vaan oman tilansa ja itsekseenolonsa. Tai sitten oli, en saa sitä koskaan tietää, eikä sillä enää sitten väliäkään.

Nuo oli niitä aikoja kun tein monia oivalluksia itsestäni ja itselleni kuitenkin on aina ollut ja tulee aina olemaan tärkeää se, että pelataan avoimin kortein. Ei meidän olisi tarvinnut nähdä tosi usein ja olla muuten niinkuin paita ja perse, mutta minun olisi kuitenkin pitänyt saada olla kärryillä mitä hän suunnilleen tekee noina päivinä, kun ei tavattu. Ja vaikka suhde oli vasta alussa, niin siinä näki, että meillä ei hänen kanssaan kommunikaatio oikein pelannut ja se kyllä sitten kuitenkin on aika tärkeä juttu jos mistään on mitään tullakseen.

Jos nyt mitään vinkkiä voi antaa, näissä asioissa yleensä ei pahemmin voi, mutta siinä on oikeastaan 3 vaihtoehtoa. 1, jos mikään ei näytä muuttuvan/kehittyvän, niin tyytyä sitten menemään samalla tyylillä ja toivoa, että siinä jotain tapahtuisi. 2, tehdä niinkuin minä tein, jos päreet palaa. 3, ehkä se paras kuitenkin on, että sanoa suoraan jossain kohtaa, jos toivoo homman toimivan vähän toisella tavalla. Silläkin uhalla, että se voi sitten huonossa tapauksessa olla siinä. Ei sillä että minulla suoranaisesti hyviä kokemuksia tuosta sanomisestakaan olisi. Nykysuhteessani ei ole tarvinnut sanoa ja se on yksi niistä syistä, miksi uskon koko juttuun. Mutta tuo kolmonen on kumminkin ainoa tapa, jos on itsellä toiveita jostain suuremmasta ja se ei muuten näytä siihen suuntaan selvästi menevän.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Ei meidän olisi tarvinnut nähdä tosi usein ja olla muuten niinkuin paita ja perse, mutta minun olisi kuitenkin pitänyt saada olla kärryillä mitä hän suunnilleen tekee noina päivinä, kun ei tavattu.

Näemme tytön kanssa vain kerran pari viikossa erinäisistä seikoista johtuen, mutta noin muuten tietenkin päivittäin laitetaan kaikenlaista viestiä. Onhan se nyt ihan selvää, että pitää olla kärryillä suunnilleen mitä on menossa, vaikka ne menemiset koostuisikin sitten "olin kävelyllä ja kävin serkun luona" -tyyppisistä jutuista. Minun juttujani on aina joku peli televisiossa tai paikan päällä

Nimenomaan pitää olla omia menoja ja juttuja, mutta mihinkään radiohiljaisuuksiin ei ruveta ja sitten viikon päästä seuraavaksi nähtäessä oltaisiin kuin ei mitään.

Pihalle vain tuommoiset, vaikka ei olisikaan mitään salattavaa. Jos on noin kyvytön tai haluton vähän kertoilemaan päivän tapahtumista ja menoista, niin miksi niistä olisi kiinnostunut muulloinkaan.

Kiinnostaako minua varsinaisesti, jos joku käy serkullaan? No ei, mutta se on sitä sellaista kommunikointia kuitenkin.
 

dimmu

Jäsen
En tiedä minkäkokoisella paikkakunnalla asut, eikä sillä Suomessa taida olla edes merkitystä kun piirit ovat joka tapauksessa niin pienet ja sosiaalinen media kaivaa loputkin selville, Yksi juttu voi myös olla se, että pelurin maineesi on hyvinkin naisten tiedossa. Se taas vetää tietynlaisia naisia puoleensa siinä missä myös karkoittaa toisentyyppisiä. Ainakin nykyinen puolisoni avoimesti kertoi "kaikkien" ystäviensä aluksi varoitelleen minusta todeten, että älä ainakaan tuon kanssa ala mihinkään vakavampaan. En voi noita hänen ystäviään varsinaisesti syyttääkään, mutta tietenkään he eivät tienneet sitä, että siinä tilanteessa kun puolilsoni tapasin, olin jo valmis uuteen vakavaan suhteeseen.

Paikkakuntana toimii keskikokoinen kaupunki, ja olemme suunnilleen saman ikäisiä, joten tästähän se todennäköisesti johtuukin. Veikkaanpa, että sielä vastapuolella käydään aikamoista henkien taistelua, voiko aloittaa kanssani vakavammin vai ei.

Jos nyt mitään vinkkiä voi antaa, näissä asioissa yleensä ei pahemmin voi, mutta siinä on oikeastaan 3 vaihtoehtoa. 1, jos mikään ei näytä muuttuvan/kehittyvän, niin tyytyä sitten menemään samalla tyylillä ja toivoa, että siinä jotain tapahtuisi. 2, tehdä niinkuin minä tein, jos päreet palaa. 3, ehkä se paras kuitenkin on, että sanoa suoraan jossain kohtaa, jos toivoo homman toimivan vähän toisella tavalla. Silläkin uhalla, että se voi sitten huonossa tapauksessa olla siinä. Ei sillä että minulla suoranaisesti hyviä kokemuksia tuosta sanomisestakaan olisi. Nykysuhteessani ei ole tarvinnut sanoa ja se on yksi niistä syistä, miksi uskon koko juttuun. Mutta tuo kolmonen on kumminkin ainoa tapa, jos on itsellä toiveita jostain suuremmasta ja se ei muuten näytä siihen suuntaan selvästi menevän.

Niin, tässähän näitä vaihtoehtoja on. Todennäköisimmin otan asian jossain vaiheessa puheeksi, jos muuten kaikki näyttää menevän paremmin, ja on aktiivisempi yhteydenpidossa.

Tässä myös keskusteltiin juurikin perinteisestä kuulumisten vaihdosta jne, mikä on mielestäni myös tärkeä juttu. Kyllähän nyt täytyy tietää, mitä potentiaalinen kumppani tekee vapaa-ajallansa. Eikä minuakaan kiinnosta tällä hetkellä peuhaako muiden kanssa vai ei, koska emme ole mitään sääntöjä sopineet. Sääntöjen laatiminen on sitten ajankohtaista siinä vaiheessa, kun hypätään satunnaisesta tapailusta tiiviimpään tapailuun. Lähinnä vain se, että se osoittaa tietynlaista kiinnostusta, kun kertoo mitä tulee puuhailtua ja miten päivät ovat sujuneet. En itsekään jaksaisi olla koko aikaa puhelimen äärellä ja kiinni whatsappeissa ja muissa viestintävälineissä kertomassa mitä puuhailen, ja minulle myös sopii varsinkin alkuun vähän verkkaisempi tapailutahti.
 
Ihan mielenkiinnosta, laaditteko oikeasti jotakin "sääntöjä" kumppanienne kanssa...? Kuulostaa omaan korvaan jotenkin omituiselta, että pitää erikseen sopia mikä on ok ja mikä ei. Pidän itse varsin itsestäänselvänä, että mitä pidemmälle tapailu menee niin sen myötä kaikki muut säädöt tipahtavat automaattisesti pois. Samoin on myös kaikki seurustelukumppanit ajatellut, eikä ole koskaan ollut mitään ongelmaa. Mitään sopimista ei ole todellakaan ollut ikinä. Itselleni on aina toiminut hyvin sääntö, että kaikki sellainen on sallittua, jonka voi tehdä kumppaninsa silmien edessä. Jos asiaa epäilee, niin silloin se ei varmaan ole ookoo kumppanillekaan. Enkä toki tarkoita, jos kavereiden kanssa juo kalsarikännit samalla kuumista aasialaisista puhellen teoriatasolla, että samaan pitäisi pystyä kumppaninsakin kanssa mutta noh, ymmärsitte varmasti pointin.

Samoin tapailu on muuttunut aina itsestään seurusteluksi, ei siitä ole mitenkään erikseen "sovittu".
 

Prof. Puck

Jäsen
Suosikkijoukkue
***HIFK*** & Norristolainen
Ihan mielenkiinnosta, laaditteko oikeasti jotakin "sääntöjä" kumppanienne kanssa...? Kuulostaa omaan korvaan jotenkin omituiselta, että pitää erikseen sopia mikä on ok ja mikä ei.

...Itselleni on aina toiminut hyvin sääntö, että kaikki sellainen on sallittua, jonka voi tehdä kumppaninsa silmien edessä. Jos asiaa epäilee, niin silloin se ei varmaan ole ookoo kumppanillekaan...

Kertaalleen olen kysynyt tytöltä, että "alatko seukkaamaan". Tämä tosin tapahtui kolmannella tai neljännellä luokalla ala-asteella ja osoittautui parin viikon jälkeen vikaliikkeeksi. Kaikki viikkorahat menivät seurustelusuhteen ylläpitämiseen. Asiat kuitenkin tärkeysjärjestykseen... Muuten olen samoilla linjoilla @Temptation kanssa. Siinä vaiheessa on varmistettu suhteen vakavuus, kun on sovittu muutosta saman katon alle.

Se, että suo samat oikeudet tyttökaverillesi/vaimollesi kuin itsellesi on muuten - käsi sydämellä - aika pirun vaikea toteuttaa. Vaikkei mistään pettämisestä puhuttaisi, niin ainakin omat silmäni harhautuvat luonnonlain pakottamalla voimalla kohteeseen kauniin naisen purjehtiessa näköpiiriin ja tästä onkin tullut välillä kuittailua vaimolta. Jos miettii, että vaimo harrastaisi samaa jonkun komean äijän nähdessään, niin kyllähän se hiukan pahalta tuntuisi, heh. Siis varmaan se tuota tekee, mutta on vaan paljon taitavampi peittelemään, ettei tuosta ikinä narahda. Tai mistä minä tiedän... kaunis nainen saa toki päivittäin lukuisia katseita ja kohteliaisuuksia muilta miehiltä... auttava käsi on aina lähellä ja huomaan, että hän selvästi myös varoo "kannustamasta" vieraita miehiä ottamaan kontaktia. Se puolestaan saatetaan helposti tulkita erheellisesti ylimieliseksi käyttäytymiseksi. Kaunis nainen ei sovi kumppaniksi huonon itsetunnon omaaville tai muuten mustasukkaisille.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Kertaalleen olen kysynyt tytöltä, että "alatko seukkaamaan". Tämä tosin tapahtui kolmannella tai neljännellä luokalla ala-asteella ja osoittautui parin viikon jälkeen vikaliikkeeksi. Kaikki viikkorahat menivät seurustelusuhteen ylläpitämiseen. Asiat kuitenkin tärkeysjärjestykseen... Muuten olen samoilla linjoilla @Temptation kanssa. Siinä vaiheessa on varmistettu suhteen vakavuus, kun on sovittu muutosta saman katon alle.

Vuosipäivä pitää olla, jos on syytä olettaa sellaisia tulevan.

Jos ei pysty seurustelemaan vakavasti asumatta saman katon alla, niin en oikein tiedä mitä sanoa. Niin, kyllähän se parikymppisenä tuntuu kivalta ja jännältä asua oikein yhdessä. Totuus on sitten vähän toinen myöhemmin, kun on rahaa asua yksinkin.
 

Prof. Puck

Jäsen
Suosikkijoukkue
***HIFK*** & Norristolainen
..Jos ei pysty seurustelemaan vakavasti asumatta saman katon alla, niin en oikein tiedä mitä sanoa. Niin, kyllähän se parikymppisenä tuntuu kivalta ja jännältä asua oikein yhdessä. Totuus on sitten vähän toinen myöhemmin, kun on rahaa asua yksinkin.

En oikein pysynyt perässä ylläolevan kommentin kanssa, sikäli kun viestiini viittasit? Sen vuoksihan ne "kehityskeskustelut" käydään läpi ennen yhteenmuuttoa, että ollaan samoilla suuntaviivoilla tulevaisuudesta? Ei minulla yhdessäasumisen mielekkyys tosin muutenkaan liity juuri millään tavoin käytettävissä olevaan rahaan tai varallisuuteen. Yksin toki pärjäisi taloudellisesti paremmin, sillä naiset ovat tunnetusti maailman kallein "harrastus".
 

Sphinx

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Tämä ei varsinaisesti ole naisasia, mutta siis mikä vittu miehiä vaivaa. Miksi aina kaikesta kuvitellaan jonkun olevan kiinnostunut sinusta.

Tyttö näki sattumalta kylillä jonkun työkaverinsa ja ne vaihtoi muutaman sanan. Ei edes pubissa vaan ihan kadulla. Sitten menee tunti ja tämä jamppa laittaa viestiä ja pyytää treffeille.

Saahan sitä tietenkin kokeilla, mutta monilla olisi jo kirkot varattuina, kun vastakkaista sukupuolta oleva oikein jutteli.
Mistä päättelit miehen kuvitelleen naisen olevan kiinnostunut? Totta kai se pyytää treffeille jos laski suunnilleen yli 1 % todennäköisyyden sille, että nainen saattaisi olla kiinnostunut. Ei siis välttämättä pitänyt sitä mitenkään kovin todennäköisenä. Sitten toisekseen se, että mies oikein pyysi treffeille, niin sehän on melkein yhtä arkinen asia kuin se, että nainen oikein jutteli - tai siis ei ole mitään syytä ajatella sitä mitenkään sen ihmeellisempänä tapahtumana.

Naiset eivät muuten ole siinä aina miehiä kummempia, etteikö heitäkin joskus voi hiukan jännittää tai edes aavistuksen kutkuttaa ihan vain jutella arkisesti hieman tuntemattomamman vastakkaisen sukupuolen edustajan kanssa. Jopa niillä kauneimmilla ja sosiaalisillakin naisilla voi olla näin. Joillain tämä puskee siinä arkisessa juttelussa läpi sellaisena hieman flirttailevana käytöksenä, jolla uskoisin naisen alitajuisesti varmistelevan, että toinen osapuoli näkee hänet siinä hetkessä positiivisessa valossa jos ei oikein tiedä mitähän se mies hänestä ajattelee. Saattaahan siinä joku mies helposti tulkita naisen flirttailun olevan osoitus jonkinlaisesta kiinnostuksesta tai "kemiasta" heidän välillään. Joillain naisilla flirttaileva luonne on tietysti muuten vain osa persoonaa.
 

tant gredulin

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mutta sanoin hänelle myös, ettei hän minuun ihastunut, sillä kukaan ei hetken tapailun jälkeen suunnittele muuttoa toisen luo, eikä lähetä heti aamusta kymmentäkin viestiä ja jatka läpi päivän yhä yöhön asti, vaikka asiaa ei edes olisi. Jos käyttäytyy noin ja luulee olevansa ihastunut, niin silloin sisimmässään on jonkinlainen tyhjyys, joka täyttyi toisen läheisyydestä, eikä se ole terve lähtökohta parisuhteelle.

Näin minusta ja tamperelaisesta burleski-taiteilijasta tuli pariskunnan sijasta vain ystävät.

Olen silloin tällöin lukenut ketjua ja joskus vuosia sitten kommentoinutkin. Nyt on kommentoinnin paikka: En voi muuta kuin ihailla, miten kauniisti ja toista kunnioittaen tehty breikki.

Tunnen ihmisiä, jotka täyttävät tyhjyyttään juuri noin - ihastumalla rakastumisen ajatukseen ja kuvittelemalla, että se ajatus rakastumisesta on rakkautta. Ja että se riittää, ja että sen eteen ei tarvitse muuta kuin vastaanottaa "rakkaus". Että onni tulee jostain ulkoapäin ja pitää vaan pitää syli auki. Ehkä ei edes sitäkään, kyllä se osaa itse tulla luo...

Kiitos.
 
Suosikkijoukkue
Häviää viimeistään finaaleissa
Tunnen ihmisiä, jotka täyttävät tyhjyyttään juuri noin - ihastumalla rakastumisen ajatukseen ja kuvittelemalla, että se ajatus rakastumisesta on rakkautta. Ja että se riittää, ja että sen eteen ei tarvitse muuta kuin vastaanottaa "rakkaus". Että onni tulee jostain ulkoapäin ja pitää vaan pitää syli auki. Ehkä ei edes sitäkään, kyllä se osaa itse tulla luo...

Näinhän mäkin ensi"rakastumiseni" kohdalla melko pitkälti luulin. Meni vuosia myöntää että olin rakastunut siihen tunteeseen enemmän kuin itse naiseen. Kokemukset opettaa.
 

Prof. Puck

Jäsen
Suosikkijoukkue
***HIFK*** & Norristolainen
Olen silloin tällöin lukenut ketjua ja joskus vuosia sitten kommentoinutkin. Nyt on kommentoinnin paikka: En voi muuta kuin ihailla, miten kauniisti ja toista kunnioittaen tehty breikki...

Kyllä, kehut paikallaan silloin kun niiden paikka on, siis @abianos suuntaan, jolle on joskus tullut annettua myös toisenlaista palautetta (joskin aina rehellistä) kirjoittamistaan viesteistä. Tyylikkäästi hoidettu tämä tapaus.

Minä jouduin aikanaan antamaan, kuten täälä tapana on sanoa, kaverikortin, parillekin likalle, joissa ei ollut kerrassaan mitään vikaa ja tekivät orastavan suhteen rakentamisen osaltakin kaiken ns. oppikirjan mukaisesti. Varsinkin ensimmäisen kohdalla kyse oli enemmän paskasta ajoituksesta kuin mistään muusta. Mutta kun kipinä ei syty liekkeihin, niin sitten se ei syty. Muistan kyllä vieläkin, kuinka vaikeaa tuollaisissa tapauksissa on asia toiselle ilmoittaa varsinkin kun tietää, että toisella osapuolella sekä tunteet ja odotukset ovat jo toisissa sfääreissä. Paskamaisia tilanteita vaikka ne kuinka kauniisti ja toista kunnioittaen osaisi tehdä. Kavereita meistä ei tullut, vaikka lämmöllä molempia muistelenkin.

Omista naisasioista sen verran, että ensimmäistä kertaa elämässä olen tämän viikonlopun aikana kokenut menettämisen pelkoa parisuhteessa. Ei mitään varsinaista syytä tunteeseen, eikä varsinkaan mitään ryppyä rakkaudessa. Parempi puolisko vaan matkoilla ja erehdyin katsomaan eilen leffan jossa vaimo kuoli yllättäen syöpään. Tämä ja varmaan yksinolo sai ajatukset laukalle ja käsittämään kuinka tyhjille itse tipahtaisin jos puolisoni äkillisesti kuolisi tai muuten häviäisi yllättäen parisuhteesta. Vaikkei tässä mitään teinirakkautta enää eletä, niin silti tajusin asiaa miettiessäni, että kaikki (aidosti merkittävät) tulevaisuudensuunnitelmat ja haaveet ovat sellaisia missä hän on kiinteästi osallisena ellei peräti keskiössä. Toisen hävitessä tuhoutuisi myös suurin osa näistä näistä suunnitelmista ja haaveista... niiden toteutuminen menettäisi tavallaan merkityksensä. Siitä iski päälle - siis ensimmäistä kertaa elämässä parisuhteessa - konkreettinen menettämisen pelko. Ei ollut mukava tunne... Taidankin tänään hänen kotiintullessan käydä ostamassa kukkia pöydälle ja kokata hänen lempiruokaansa...
 

Flyingbird

Jäsen
Suosikkijoukkue
TUTO Hockey, Mestis, SJS
Onko täällä pettäjiä paikalla. Minkä takia te petätte?

Oletteko tulleet petetyksi? Miltä se tuntuu?

Molemmat kokeneena. Hävettää vieläkin kuinka ylimielinen kusipää olin ja eikä miestäkään sen vertaa, että olisi ollut kanttia sano exille, että ei tästä vaan tule mitään. Itselläni ainakin suurimmat syyt pettämiseen oli oman egon kasvattaminen ja heikko itsetunto. Ei edes omatunto soimannut vaan petettyä tuli kymmeniä kertoja, jopa useita kertoja naisten, jotka olivat kavereita silloisen emännän kanssa. En ainakaan tiedä, että olisin koskaan näistä kiinni jäänyt, mutta olen melko varma, että exä ainakin aavisteli. Suhde päättyi lopulta siihen, kun exä petti ja lähti miehen matkaan. Vaikka hiljaa halusin lopettaa suhteen ja oli siitä puhettakin, niin silti tuo kolahti. Ei ehkä pitkään, mutta kyllä ne ekat päivät mietti, että miksi? Kai sekin heikkoon itsetuntoon sattui. Enää en mieti miksi petti ja lähti. Sitä edellisetkin suhteet oli melko railakasta menoa puhumattakaan sinkku ajoista. Ehkä se silloinen huono itsetunto tuli muutaman vuoden kestäneeltä teini-iän suhteelta, jossa toinen puolisko oli enemmän pettävä. Kuitenkin viimeisimmän eron jälkeen päätin, etten rupea enää seurusteluun, jollen pysty ottamaan tosissaan.

Nykyään onnellisesti naimisissa ja lapsikin on tullut elämäämme, eikä ole mieleenkään juolahtanut mieleen poiketa polulta. Hassua, että jos nyt tulee kaunis daami juttelemaan niin miltei iskee pakokauhu, enkä oikein tiedä miksi. Koitan vain äkkiä paeta tilanteesta. Ehkä koitan välttää turhaa mustasukkaisuutta, koska vaimo tietää historiastani.

Olisi helppo sanoa, että kaikki pettäjät on idiootteja. Niinhän ne suurimmaksi osaksi onkin, ellei sitten seurustele joskus kaltaiseni mulkeron kanssa. Ansaitsin kaiken paskan.
 
Viimeksi muokattu:

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Olisi helppo sanoa, että kaikki pettäjät on idiootteja. Niinhän ne suurimmaksi osaksi onkin, ellei sitten seurustele joskus kaltaiseni mulkeron kanssa. Ansaitsin kaiken paskan.

Teidän kusipäiden pitäisi joskus miettiä jotain muuta kuin itseään. Niitä läheisiä mitä teilläkin ehkä on.

Se on aivan vitun helvetin raskasta tietää mitä oikeasti tapahtuu ja sitten joutuu hymistelemään, kun niitä tyttöjä näkee ja joutuu siihen sirkukseen miten minun aviomies on maailman ihanin mies. Sitä paitsi ne on ihan mukavia tyttöjä.

En haluaisi pilata ravintolailtaani kolmannen asteen kuulustelussa "sano nyt pettääkö se mua, te ootte niin läheisiä, kyllä sä tiedät."

Vittu tietenkin tiedän, mutta en sano. Jos ei olisi petturisikoja, niin ei olisi mitään tiedettävää.
 

Prof. Puck

Jäsen
Suosikkijoukkue
***HIFK*** & Norristolainen
Kai niitä syitä pettämiselle on miltei yhtä paljon kuin pettämisiä? Tai no ei ole, mutta paljon kuitenkin; onneton parisuhde jossa syystä tai toisesta kuitenkin roikkuu, narsismi, tunteettomuus, kosto, hetken huuma, huono itstunto, biologinen seksuaalivietti, menetetyn nuoruuden kiinnikurominen jne jne.. ei sillä, että niistä yksikään mitenkään oikeutettu olisi. Kokemuksen syvällä rintaäänellä todeten olen sitä mieltä, että vahva kännitila ei ole syy - pelkkä tekosyy - pettämiselle.

Minä olen pettänyt, enkä @Flyingbird tavoin ole asiasta mitenkään ylpeä, päinvastoin. Ihmiset onneksi oppivat ja viisastuvat; ei ehkä kaikki mutta toivottavasti useimmat. Sama juttu oli myös itselläni... häntäheikin maine oli kantautunut myös nykyisen puolisoni korviin ja aika kauan siinä meni, että luottamus - minkä jokainen parisuhde tarvitsee toimiakseen - oli rakennettu.

Avoin suhde on kaunis ajatus, mutta hiukan kuin kommunismi... käytännön toteutus ei ole osoittautunut kovnkaan toimivaksi. Onko palstalla sellaisia, joilla tällainen järjestely on puolison/kumppanin kanssa? Eli että peittoa voi heiluttaa kodin ulkopuolella, kunhan ne jutut ei kanna kotiin asti? Yksikään tietämäni avoin suhde ei ole pitkässä juoksussa toiminut? Ei sillä, että sellaiselle olisi tätänykyä edes halua. Nykyisen puolisoni kanssa meillä oli alkuun, seurustelun alkuvaiheessa, tällainen järjestely, mutta kyllä se varsin nopeasti muuttui, kun tunteet syvenivät. Tämä toki vaikutti myös em. luottamuksen vahvistumiseen vaikkei pettämisestä sanan varsinaisessa merkityksessä ollutkaan kyse.

Yritän tätänykyä elää sen yksinkertaisen periaatteen kanssa, että teen asioita, jonka sallisin puolisoni myös tekevän. Senkin säännön kanssa on jo tarpeeksi painimista (kuten täällä olen jo aiheesta avautunut), vaikkei varsinaisesta pettämisestä edes puhuta. Ihminen kun on taipuvainen hyväksymään itselle hiukan enemmän vapauksia kuin toiselle...
 
Viimeksi muokattu:

Flyingbird

Jäsen
Suosikkijoukkue
TUTO Hockey, Mestis, SJS
Teidän kusipäiden pitäisi joskus miettiä jotain muuta kuin itseään. Niitä läheisiä mitä teilläkin ehkä on.

Niinhän se on. En pystyisi katsomaan enää silmiin exää. Ehkä myös toivoin jääväni kiinni, koska ei ollut munaa itse sanoa suhdetta loppuun. En siksi varmaan edes koittanut kauheasti peitellä tekemisiäni. Olen pohtinut monesti suhteen päättymisen jälkeen miksi olin semmoinen kun olin. Syitä ja tekosyitä on pitkä liuta ja vika vain itsessä. Jos pettäminen on sairaus, niin itse löysin lääkkeet sen parantamiseksi.

@Prof. Puck kertoi tulleensa ensimmäistä kertaa pelkoa vaimon menetyksestä. Itselleni on taas tullut elämäni ensimmäistä kertaa kuolemanpelko. Miten vaimo ja lapsi selviytyisivät siitä. 100/100 ottaisin luodin molempien puolesta ja en halua minkään asian rikkovan tätä perhettä. Se lapsen vilpitön ilo, kun iskä tulee töistä.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Miten vaimo ja lapsi selviytyisivät siitä. 100/100 ottaisin luodin molempien puolesta ja en halua minkään asian rikkovan tätä perhettä. Se lapsen vilpitön ilo, kun iskä tulee töistä.

Tuo on hyvä, mutta muista myös ajatella itseäsi tarvittaessa. Lentokoneen turvaohjeissa painotetaan sitä, että ensin aina itselle happinaamari päälle ennen kuin autat yhtään ketään.

Joku sitä aina joskus ihmettelee miten niin, tietenkin pelastan lapseni ennen minua. Sitä ei vain tajua, että milläpäs pelastat sen taaperon, jos olet jo tajuttomana.
 

puuntakaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ipa Ipandeerus
Autotallivenkoilu maksoi 40 000 euroa – taloyhtiön mielestä osakas ei asunut talossa vaikka maksoi vesimaksunsakin - Taloussanomat - Ilta-Sanomat

Luin iltapaskaa, ja tällainen juttu siellä oli. Lehmä kertoi tekstarilla miehelleen, että oli tehnyt tuhmia. En tiedä, itse varmaan heittäisin akan seinään tuollaisesta, kun kiinni saisin. Paremmin ottaisin, jos tulisi kertomaan ihan asiallisesti naamatusten.

Oma akka tuossa pari viikkoa sitten riidan päätteeksi harmitteli, että ei ollut käynyt laivalla panemassa ketään pari kuukautta sitten, kun reissulla oli. Ihmettelen vieläkin mitä sillä oikein oli mielessä, kun minulle tuon kertoi?
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers

sinikettu

Jäsen
Tuon autojutun kävin lukemassa, se oli mielenkiintoinen. Tää Tuija ei kiinnosta edes sen vertaa, että jaksaisin klikata jutun auki.
Joo. Jos pitäisi kuulla retalejengin rakkaushuolista, pitäisi mennä vaan sukulaisille kylään. Siellä on teemuja ja tuijia ihan omasta takaa. Vuorotöitä tehdään, lapsia on ja naapurin Maunojakin varmasti käydään välillä nussimassa. Ketään vaan ei kiinnosta, kun ovat köyhiä ja kipeitä ihmisriepuja.

Avioeropaperit olisivat toki tuossa tilanteessa kourassa heti pikimmiten. Tosin retalejengillä ei välttämäti ole aina varaa ja sosiaalista tukea erota. Siks ne varmaan pysytteleekin yhdessä kehnoissa liitoissa.
 

Kulkija

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Erosta alkaa olemaan kuukausi ja päivä päivältä alkaa olokin helpottumaan. Kuukauden aikana oli yksi todella raskas viikko, milloin uin todella syvissä vesissä. En oikeastaan tehnyt muuta kuin makasin sängyssä ja pohtisin jatkuvalla syötöllä eroa. Edelleen asutaan exän kanssa yhdessä ja jopa yllättävän helppoa ollut elämä hänen kanssaan. Muutosta olemme puhuneet sen verran ettei kummallakaan ole kiire pois ja siinä kohtaa, kun toiselle riittää muutetaan erilleen. Sitä en vain ymmärrä, miksi tuo exä tekee tiettyjä asioita joko tahallaan tai tahattomasti. Viime viikolla oli "vahingossa" jäänyt sokerointivälineet pöydälle, kun oli lähtenyt FB:n luokse ja viikonloppuna piti eksyä samaan baariin, vaikka hyvin tiesi minun siellä olevani. Eikä se olisi ollut niinkään suuri juttu, mutta oli itselleni ensimmäinen kunnollinen baarireissu eron jälkeen, enkä olisi jaksanut hänen naamaa katsella koko iltaa. Pieniä asioita, mutta ärsyttäviä. Kyllä tässä jotain positiivistakin on, kun olen saanut opintoihin eron avulla valtavan motivaation ja puhumme exän kanssa jopa nykyään enemmän asioistamme kuin yhdessä ollessamme.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös