Naisasiat

  • 7 482 738
  • 26 542

steepler

Jäsen
Suosikkijoukkue
chelsea, The Ohio State Buckeyes
Voiko alaikäsen tapailuun, ei tienkään alle 16 vuotiaan, mutta esim. 17 vuotiaan sisältyä mitään sen kummempaa riskiä, noin juridisesti, kun ei ole mistään auktoriteettiasemasta kuitenkaan kyse?

Ei tässä mitään tapailua ole käynnissä mutta voisi avautua mahdollisuuskin niin pikkaisen puntaroin kannattaako miten edetä.
 
Suosikkijoukkue
Reilu peli ja Putinin vastaisuus
Voiko alaikäsen tapailuun, ei tienkään alle 16 vuotiaan, mutta esim. 17 vuotiaan sisältyä mitään sen kummempaa riskiä, noin juridisesti, kun ei ole mistään auktoriteettiasemasta kuitenkaan kyse?

Ei tässä mitään tapailua ole käynnissä mutta voisi avautua mahdollisuuskin niin pikkaisen puntaroin kannattaako miten edetä.

Tämän ketjun otsikko on Naisasiat. 17 vuotias ei kuulu tämän otsikon alle.
 

Murkula

Jäsen
Suosikkijoukkue
Maajoukkueet,Tappara,NY Rangers,Juniori- SaPKo
Edelleen asutaan exän kanssa yhdessä ja jopa yllättävän helppoa ollut elämä hänen kanssaan. Muutosta olemme puhuneet sen verran ettei kummallakaan ole kiire pois ja siinä kohtaa, kun toiselle riittää muutetaan erilleen.

Kun korkeakouluikäisenä pistettiin silloisen tyttöystävän kanssa 4,5 vuoden jälkeen lusikat jakoon niin tehtiin tämä sama diili. Ainoastaan sovittiin että hän ei tuo miehiä ja minä en tuo naisia siihen asuntoon.
Kuinka ollakaan onnistuin raahaamaan melko seksikkään saaliin baarista ja olin unohtanut avaimet kämppään. Herätin exän soittamalla joka pudotti ikkunasta avaimet ennen kuin katsoi että minulla on seuraa. Aamulla kävi sitten niin että vieras tuli alasti suihkusta ja ex siinä oviaukossa niin oli hetken aika hiljaista kämpässä. Sitten katosi ex ja sen pikkusisko soitti ihan vaan kehuakseen meikäläistä. Kyllä se minuaki vitutti mutta ei ole tapana murehtia itse tehtyjä asioita.
Päästiin sitten tuon jälkeen aika nopeasti eri kämppiin.
Päästiin siitä yli ja naitiinkin vielä satunnaisesti jonkun aikaa. Tätä nykyä ollaan ihan hyviä kavereita vaikka harvoin nähdään. Kummallakin on tahollaan muksuja ja uudet kumppanit ollut kymmenisen vuotta.
Tämän tarkoitus oli vaan varoittaa tuosta yhdessä asumisesta eron jälkeen. Se on aika nopeasto el katastrof.
 

Jerry100

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vihdoin Oranssi
Tämän tarkoitus oli vaan varoittaa tuosta yhdessä asumisesta eron jälkeen. Se on aika nopeasto el katastrof.

Voi olla mutta esimerkiksi ite erosin Marraskuussa 2016. Tammikuussa muutin erilleen. Missään vaiheessa ei ollut mitään painetta muuttaa tai mitään painostusta tai muutakaan. Kaikki sujui aivan täysin sovussa ja lasteni äiti sanoi ettei tässä mihinkään tarvitse muuttaa että hän ei käske tai painosta.
Nykyään näemme oikeastaan jokapäivä. Safkaillaan yhdessä. Juodaan iltakahvit tai tehdään iltapalaa yhdessä. Viime viikonloppuna oltiin kylpylässä reissussa.
Sitä vaan koitan sanoa että kaikki voi myös ratketa täysin sovussa ja täysin riidattomasti vaikka vähän pitempään jakaisikin sen asunnon ex kumppanin kanssa.
 

Musta Nuoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TuTo. Varauksellisesti.
Tämän ketjun otsikko on Naisasiat. 17 vuotias ei kuulu tämän otsikon alle.

Ei tuommoista kieltoa voi antaa. Saahan sitä 17-vuotiaan kanssa heilastella, ihan laillistahan se on, ja varmaan monella nuoremman polven Jatkis-nuorukaisella voi olla tähän ketjuun asiaa nuorempien naisten osalta. Eivät täällä kaikki tilitä keski-iän ongelmistaan.

Tietty sitä nyt toivoisi, ettei kyseessä ole mikään älyttömän korkea ikäero, mutta toisaalta jos Suomen kuninkaaksi valittu Saukki I Kamreeri voi perustaa perheen 30 vuotta nuoremman kanssa niin saa sitä tässä ketjussa kysellä mitä haluaa.
 
Suosikkijoukkue
Reilu peli ja Putinin vastaisuus
Ei tuommoista kieltoa voi antaa. Saahan sitä 17-vuotiaan kanssa heilastella, ihan laillistahan se on, ja varmaan monella nuoremman polven Jatkis-nuorukaisella voi olla tähän ketjuun asiaa nuorempien naisten osalta. Eivät täällä kaikki tilitä keski-iän ongelmistaan.

Tietty sitä nyt toivoisi, ettei kyseessä ole mikään älyttömän korkea ikäero, mutta toisaalta jos Suomen kuninkaaksi valittu Saukki I Kamreeri voi perustaa perheen 30 vuotta nuoremman kanssa niin saa sitä tässä ketjussa kysellä mitä haluaa.


Pienenä ystävällispaheksuvana kuittina viestini laitoin. Toki jo tuolloin ajattelin, että onhan mahdollista että @steepler olisi esim. parikymppinen varusmies, jolloin suhde alaikäiseen, mutta suojaiän ylittäneeseen ei kuulosta kovin pahalta. Siinä tapauksessa kyseinen nimimerkki tosin on rekusteröitynyt jatkoaikaan 6-7 vuotiaana. Mahdollista toki sekin.

Saulin parisuhteessa ikäero on totta, mutta kummankin osapuolen aikuisuus on myös kiistatonta. Tämä turvaa suhteen tasapainon.

Ihan oikeasti on joitakin ilmiöitä, joita ei pidä hyväksyä. Olisin todella huolissani 17v nuoresta, joka haluaisi romanttisessa mielessä tapailla keski-ikäistä, olipa sukupuolet miten päin (tai samoja) tahansa.
 

Prof. Puck

Jäsen
Suosikkijoukkue
***HIFK*** & Norristolainen
...Saulin parisuhteessa ikäero on totta, mutta kummankin osapuolen aikuisuus on myös kiistatonta. Tämä turvaa suhteen tasapainon...

...Ihan oikeasti on joitakin ilmiöitä, joita ei pidä hyväksyä. Olisin todella huolissani 17v nuoresta, joka haluaisi romanttisessa mielessä tapailla keski-ikäistä, olipa sukupuolet miten päin (tai samoja) tahansa.

Jotakuinkin näin vaikka toki ihmiset aikuistuvat hyvinkin eri tahtiin... Ei minun moraalikäsitystä vastaan sodi, että vaikkapa viiskymppinen päätyy yhteen kolmekymppisen kanssa, kun molemmat ovat jo aikuisia ja (oletettavasti) ymmärtävät mitä tekevät. Mutta kyllä se hiukan pervolta tuntuisi, jos 30+ vuotias tapailisi (romanttisissa merkeissä) seitsemäntoistakesäisen kanssa, vaikka ikäeroa tässä tapauksessa olisikin tuntuvasti vähemmän. Mutta jos/kun lakia ei rikota, niin minun paheksunnalla ei ole mitään merkitystä...

Allekirjoittaneella lähti ajatus sen verran laukalle, että jäin miettimään kuinka pokka kestäisi viedä julkisesti näytille jotain 17 vuotiasta tyttöä, jos itsellä olisi ikää jo päälle kolmenkympin (en siis viittaa tällä em. tapaukseen vaan yleisesti)? Toki ihmiset vanhentuvat (myös fyysisesti) eri tahtiin. Joistakin teineistä ei ikipäivänä arvaisi, että kyse vielä teinistä ulkonäön perusteella ja toisaalta jotkut päälle kolmekymppiset ovat vielä sellaisia baby-faceja, että niitä luulee nippanappa kahdenkympin rajapyykin ohittaneiksi.
 
Viimeksi muokattu:

steepler

Jäsen
Suosikkijoukkue
chelsea, The Ohio State Buckeyes
Juu no ei tuo ikä mikään ideaali ole, kyllä mielummin tapailisi täysi-ikäistä, mutta ilmeisesti tänä vuonna täyttämässä kuitenkin 18 joten ei siihen kovin pitkään ole. No eipä tässä ole kun viestitelty, saa nyt nähdä päädytäänkö tässä edes tapaamiseen vaikkakin on ilmaissut että haluaa tavata. Ei viitsisi pelkän iän takia (kun nyt kuitenkin sentään 17) asiaa kuitenkaan jättää kun yleensä naisia ei meikäläinen kiinnosta pätkääkään ja tällä nyt jotain kiinnostusta tuntuisi olevan.
 

Beagle Boy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Luomuteurastajat (RIP)
Voiko alaikäsen tapailuun, ei tienkään alle 16 vuotiaan, mutta esim. 17 vuotiaan sisältyä mitään sen kummempaa riskiä, noin juridisesti, kun ei ole mistään auktoriteettiasemasta kuitenkaan kyse?

Ei kai siinä muuta mietittävää ole kuin, että et välitä esimerkiksi alkoholia hänelle tai osta seksuaalipalveluita häneltä. Jälkimmäinen mainittiin vain vitsillä.
 

Sonny Burnett

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Ei kai siinä muuta mietittävää ole kuin, että et välitä esimerkiksi alkoholia hänelle tai osta seksuaalipalveluita häneltä. Jälkimmäinen mainittiin vain vitsillä.
Ja vitsillä jatketaan: jos hän ottaa tussustaan kuvan ja antaa sen sinulle, niin älä katso. Se on laitonta. Paneminen ja värkin livenä katsominen on laillista.
 

godspeed

Jäsen
Suosikkijoukkue
Heikki Silvennoinen, Ali Leiniö
Eihän sillä ikäerolla pitäisi olla mitään väliä missään muussa mielessä kuin siinä, että onko kumpikin henkisesti sillä tasolla että synkkaa. Taitaa olla nykypäivänä paheksutumpaa tuo ikäero kuin aikanaan, mikä on minusta hieman kummallista.
 
Suosikkijoukkue
Turkoosi kevät 2024, Dallas Stars, Leksands IF
Eihän sillä ikäerolla pitäisi olla mitään väliä missään muussa mielessä kuin siinä, että onko kumpikin henkisesti sillä tasolla että synkkaa. Taitaa olla nykypäivänä paheksutumpaa tuo ikäero kuin aikanaan, mikä on minusta hieman kummallista.
Älä. Henkistä ikää kun ei voi oikein mitata vuosissa ja tiettyyn pisteeseen saakka se ikäero on musta oikeestaan enemmän hyvä kuin huono asia. Tietty siinä kohtaa kun mies on 66v rikas eläkeläinen ja nainen 20v nuori opiskelija niin sellainen parisuhde voidaan jo kyseenalaistaa ja varmasti ihan syystä.

Vaikka mä nyt oon "vasta" pian 25v täyttävä ja varmasti kokeneempien jatkislaisten silmissä vielä nuorukainen, niin kyllä mäkin nään ihan selkeän logiikan siinä, että jos reippaasti yli kolmekymppinen alkaa deittailee itseään lähes puolet nuorempaa vasta kypsymässä olevaa naista, niin kovin epätodennäköiseltähän tuollaisen suhteen eskaloituminen miksikään vakavaksi kuulostaa ulkopuolisen korvaan.

Toisaalta jos kemiat kohtaavat ja molemminpuolinen kunnioitus syntyy sekä ymmärrätte teiän iästä ja kokemuksesta johtuvat vääjäämättömän isot erot niin who knows? Kuten sanottu, hyvin epätodennäköisenä minäkin pidän että @steepler ja -00 syntyneen välille syttyisi romanssia mutta jos hän haluaa tavata sinut ja sinä hänet niin en mä nää siinä mitään väärää että antasitte toisillenne ainakin tilaisuuden tavata toisenne kasvotusten. Kunhan kumpikin on rehellinen itsestään eikä sano asioista vain toista miellyttääkseen niin loppu onkin sitten pitkälti sattuman sanelemaa kuten rakkauselämä yleensäkin. Mitä ikinä päätätkin tehdä niin onnea matkaan.
 

Haidekkeri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kalpa, Jokipojat, Corey Perry
Minä olen muuten huomannut tässä iän myötä että jos nainen alkaa kärsimään ahdistuksesta eikä sano siihen syytä, niin se syy olet yleensä sinä. Joten kun tuo surullisen kuuluisa ahdistus alkaa tulemaan kuvioihin, voi jo melkeinpä asennoitua suorilla siihen että erotaan.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Minä olen muuten huomannut tässä iän myötä että jos nainen alkaa kärsimään ahdistuksesta eikä sano siihen syytä, niin se syy olet yleensä sinä. Joten kun tuo surullisen kuuluisa ahdistus alkaa tulemaan kuvioihin, voi jo melkeinpä asennoitua suorilla siihen että erotaan.

Toivottavasti et ole kovin paljoa yli 25-vuotias eli huomasit edes kohtuullisen ajoissa. Sattuipa tuo omallekin kohdalle ja jälkeenpäin ei voi kun itkeä vai nauraa miten sitä ei muka tajunnut.

Kaikki oli aivan päivän selvää.
 

Haidekkeri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kalpa, Jokipojat, Corey Perry
Toivottavasti et ole kovin paljoa yli 25-vuotias eli huomasit edes kohtuullisen ajoissa. Sattuipa tuo omallekin kohdalle ja jälkeenpäin ei voi kun itkeä vai nauraa miten sitä ei muka tajunnut.

Kaikki oli aivan päivän selvää.

Ikää on jo yli 30. Ja onhan noita tullu useasti vastaan ja kyllähän ne on oppinu tajuamaan. Toinpahan tämän hienon välähdykseni nyt täällä esille tänä päivänä.
 

Diablo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vimpelin Veto, Urheilullisesti avoimet sarjat
Eilen pokasin baarista viime viikolla Tinderissä matchiksi tulleen naikkosen. Siitä hänen luo jatkoille, hommien suoritus maaliin saakka, ja sitten lähdin kotiin. Pitkästä aikaa sellainen nainen, jota haluaisi ehkä enemmänkin jatkossa tapailla. Mietin vain, että koska viitsisi laittaa vaikka viestiä perään ja mitä hänelle laittaa. En halua olla itse samanlainen roikkuja, ja tyhjänpäiväisten kyselijä, mitä monet naiset tuuppaa olemaan. Ajattelin, että jos ei naisesta kuulu, niin voisin viikonlopun kynnyksellä laittaa viestiä, että onko hän vaikka lähdössä ulos viikonloppuna, koska itsellä on taas kemut tiedossa. On se vaan perhana alkuun vento vierasta mukavampi ja rennompi nähdä pienissä sievissä, ja ei ikään kuin sopia varta vasten tapaamista.. Vaikka tottakai on noita treffailuja nyt aiemmin tullut selvinpäinkin harrastettua, mutta kuitenkin.. Ja varmaan mietin vain ihan liikaa, kun on tässä ehtinyt jo sinkkuna taas muutaman vuoden olemaan.. Eihän näihin mitään yhtä tiettyä "kaavaa" tai sääntöä ole, mutta turistiin nyt tänne, kun tällainenkin ketju kerran on olemassa :)
 
Suosikkijoukkue
Turkoosi kevät 2024, Dallas Stars, Leksands IF
@Drewiske ihan mielenkiinnosta kysyn, miten kävi tämän naisen suhteen joka suostui tapaamaan vain kerran kuussa. Aika moni täällä itseni mukaan lukien epäili moista tapailutahtia joten en varmasti ole ainut ketä kiinnostaa tietää, loppuiko tuo teidän tapailu ennen kuin ehti kunnolla alkaakaan?
 

sinikettu

Jäsen
Jos olis tarpeeksi seksikäs lyyli, niin kyllä kerran kuussa kelpaisi mulle. Ei olisi tokikaan ainoa nainen, jota viettelisin ja lempisin siinä sivussa, mutta kelpaisi kuitenkin.
 

Jeffrey

Jäsen
Jos olis tarpeeksi seksikäs lyyli, niin kyllä kerran kuussa kelpaisi mulle. Ei olisi tokikaan ainoa nainen, jota viettelisin ja lempisin siinä sivussa, mutta kelpaisi kuitenkin.

Omalla kohdalla on tällainen noin kerta viikossa tapailtava varsin pätevä lyyli. Todellisuudessa meillä nyt muutamana viikkona jäänyt näkeminen kiireiden takia välistä, eli todellinen keskiarvo on jossain noin 3 kertaa kuussa.

Mielestäni tämä on varsin sopiva tahti. Mitään varsinaista hätää pillunpäälle ei ole, kun on tämä yksi jonka kanssa seksi on kyllä todella hyvää, 9+. Samalla aikaa on riittävästi omille menoille, ja tarvittaessa myös muiden neitojen tapaamisille.

Homma pysynyt vielä vahvasti positiivisena, näin menty jostain marraskuun alulta. Tuonut kyllä mukavan rauhan omaan elämään, lisäksi tiputtanut nuo "pakkopanot" pois, joista nyt ei ole juuri mitään saanut.
 

Drewiske

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
@Drewiske ihan mielenkiinnosta kysyn, miten kävi tämän naisen suhteen joka suostui tapaamaan vain kerran kuussa. Aika moni täällä itseni mukaan lukien epäili moista tapailutahtia joten en varmasti ole ainut ketä kiinnostaa tietää, loppuiko tuo teidän tapailu ennen kuin ehti kunnolla alkaakaan?

Noh, tuo näkemistahti ei sitten loppupeleissä noussut kynnykseksi, sillä näimme kyllä useammin erinäisten sattumienkin kautta.

Ongelmaksi muodostui enemmänkin yhteydenpito ja se kokonaispaketti, hän ei vain osannut toimia niin kuin ihmiset yleensä tapailussa tai suhteen alussa toimivat ja loppupeleissä häntä alkoi hajottaa se, että hän alkoi tuottaa minulle pidemmällä aikavälillä vain pettymyksiä ja minua taas hänen kykenemättömyytensä toimia ihmissuhteessa kuten ”normaalit” ihmiset. Itse useamman vuoden parisuhteessa olleena tiesin kumminkin suunnilleen mitä parisuhteelta haluan ja lopulta hyväksyin sen, että tuon naisen kanssa en niitä asioita tulisi saavuttamaan.

Pari kuukautta tapailimme, kunnes varsin yhteisymmärryksessä teimme molemmille vaikean, mutta järkevän päätökseen. Kaikesta huolimatta kyseessä oli/on poikkeuksellisen älykäs, viehättävä ja karismaattinen neito, josta puutteistaan huolimatta ei ollut kyllä helppoa luopua.
 

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Tuntuu paskalta roikkua suhteessa, jossa itseä on petetty. Tunnen myös itseni helvetin tyhmäksi sanottuani tuon edellisen lauseen. Jälleen nyt tuntuu, kuinka tämä juttu olisi taas ohi ja jollain tapaa se helpotus olisikin.

Jos joku tunnistaa nimimerkkini tästä ketjusta, niin saa ihan vapaasti naamapalmuttaa. Vajaa vuosi sitten ensimmäisen postaukseni tänne tein.

Luulin jo kuukausi takaperin tajunneeni ensi kertaa, ettei ole tervettä jäädä suhteeseen. Tämä kaikki unohtui pikkuhiljaa kun antoi tunteiden viedä. Mua ei ole koskaan mikään samalla tapaa traumatisoinut kuin petetyksi tuleminen, kaikki valheet ja miten on itseä kohdeltu. Nainen meni vieläpä tämän tuoreimman insidentin aikana sanomaan jotain todella henkilökohtaista, ja vaikkei paikkaansa pitäisikään, niin sattuu silti vitusti.

Lueskelin, mitä olet kirjoittanut suhteestasi. Miten siinä kävi, kun hait sen nartun laivalta? Heitä nyt jo helvettiin tuommonen horo. Mulla oli nuorempana tommosia kans, jumalauta siinä oli mielenterveys ja maksa kovilla. Yksikin lopulta pokas parhaan kaverini... joka oli kans tämmönen kaltaiseni "rakastuja", voi vittu. Ei ole enää. En minäkään.

Eräs kaverini, mies, on muuten feministi. Hauskaa on, että sitä akat riepottelee ihan julkisesti ja se vaan paasaa tasa-arvosta ja naisten oikeuksista. Sillä on skidi täyshullun akan kanssa ja se löytää jotenkin jo vaistomaisesti seuraa siitä kaheleimmasa päästä. Ja lopuksi naiset häpäsee sen julkisesti (myös lehtien palstoilla). Mä luulen, että kaverista sukeutuu vielä juoppo naistenhakkaaja kun se lopulta tajuaa, että muahan on kusetettu vaikka miten pitkään. Se on niin idealisti, ettei sitä voi varoittaa hyvin mahdollisesta tulevaisuudestaan, tai en mä oo vaan uskaltanut sanoa, että relaa, toi on ihan naurettavaa.
 

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Siinä kävi niin, että kämpälle päästyämme otin viimeiset kamat pois ja sitten olin lähtemässä. Muija itki siinä kaikkea ja niin.. No, mä jäin loppujen lopuksi. Tunne voittaa valitettavasti järjen turhan usein. Vaikka toki tunteita on ollut kaikennäköisiä samaankin aikaan tässä. Sitten kun viha nostaa päätään kunnolla, niin sitten on hommat taputeltu lopullisesti. Viimeistään.

En muistanutkaan, että tänne tuli kirjoitettua yöllä kännipäissäni.

Älä tee mitään tyhmää. Nää on hankalia tilanteita. Tämä on helppo sanoa, mutta on olemassa myös luotettavia naisia. Mulla oli sellanen tapa pitkään, että oikein keräilin noita horatsuja, mutta pääsin tavasta eroon. Ilmankos on menny elämä hyvin viime vuodet. Ei oo stressiä että onko se jo työkaverinsa alla ja mitä risteilyllä tapahtuu.

Toi oli hyvä, että kerroit näistä asioista, avauduit humalassa. Kyllä toi vene on monille tuttu, vaikka osa olis jo hypännytkin siitä veneestä, mutta mistä tietää, milloin taas. Tsemiä!
 

regularflex

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Miten jatkislaiset suhtautuu siihen, että tapailuvaiheessa on naisella useampia miehiä testissä varsin pitkään? Tai miksei myös miehellä testissä naisia.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös