Mitä lahjaksi? - Ketju mielikuvituksittomille

  • 81 038
  • 319
Itse ostelen kirjoja lahjaksi vähänkin englantia osaaville bookdepositorystä.
Isäpuoli on metsästyksestä yms kiinnostunut niin tuli ostettua world encyclopedia of guns, pikkusiskolle 100 parasta hevi metal albumia kautta aikojen. Kiinnostuksen mukaan on aina niin helppo valita kirja sitten ja valikoimaa tuntuu löytyvän enemmän kun tarpeeksi.

Paremmalle puoliskolle tuli ostettua kanssa lahjoja mutta niistä ei voi puhua kun tuo perkule lukee tätäkin palstaa....
 

-FNM-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Ajattelin hankkia aiemmin mainitsemiani mauttomia lahjakortteja. Presentcardin-sivuilta löytyy paljon liikkeitä. Minä ainakin ostan tuolta pari Suomalaisen Kirjakaupan korttia. Kokemuksia sivustosta ei ole, mutta tilattuani ja toimituksen toivottavasti saatuani voin niistä kertoa.
 

mikko600

Jäsen
Suosikkijoukkue
NUFC, maapisteet, Captain Conker
Mitä lahjaksi hiihtoniilolle? Eli tarinan tausta siis sellainen että minä itse vihaan hiihtämistä sydämeni pohjasta, ja tämä henkilö jolle lahjaa olen suunnittelemassa on erittäin innokas hiihtäjä. Ja meillä on jatkunut jo monta vuotta kinastelu tuosta onko hiihtäminen älykästä puuhaa vai ei, joten haluaisin ostaa nyt jonkun huumoria sisältävän hiihtoaiheisen lahjan joka ilahduttaisi lahjan saajaa mutta samalla toisi esille syvän halveksuntani ko. lajia kohtaan. Onko mahdoton tehtävä?

Lääkärilaukku? Tyhjä epo-pussukka? Mika Myllylän kuuluisa "testamentti" kehyksissä?
 

Weagle

Jäsen
Suosikkijoukkue
The Red Rockers
Nostetaas tämä ajankohtainen ketju taas ylös. Eli tänne voi kertoa kaikki joulun hittilahjat. Pikkuhiljaa alkaa taas ahdistamaan.
 

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Nostetaas tämä ajankohtainen ketju taas ylös. Eli tänne voi kertoa kaikki joulun hittilahjat. Pikkuhiljaa alkaa taas ahdistamaan.

-Ozzy Osbournen elämänkerta-kirja
-Juustokori kera viinipullon
-Lahjakortti vaikkapa pariin leffaan
-Chilituotteita
-Playboy-kalenteri 2011
-Suomen Kuvalehti/Seiskan vuosikerta
-Led-valaisin
-Fani-pipo/paita/huppari/huivi
-TV-sarja boxi...Pulkkinen/Lapinlahden Linnut/Isänmaan Toivot...jne
-Seksileluja...dildot/öljyt/vaginat/asusteet
-Ärrältä...arvat/Reinot/erikoislehdet/lahjakortit

EDIT. Niin...ei nää mitään hittituotteita ole. Niitä on kai uudet pelikonsolit ja taulutelkkarit jne.
 

TQoFE

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK, FREE SCHOLL!
Mitä antaa poikaystävälle lahjaksi? Jos häneltä kysyy, tiedän saavani vastaukseksi "Mustat sukat tai joku kirja". Jotain persoonallisempaa olisi kuitenkin hakusessa.

Helpottaisi vähän, jos tiedettäisiin enemmän, kuin että lahja menee poikaystävälle. Ikä, harrastukset, mielenkiinnon kohteet? Budjetti?

Liput keikalle tai johonkin tapahtumaan, joku koru tai rannekello jos käyttää, suosikkipelaajan paita, jotain harrastukseen liittyvää, joku vaate tai tuoksu (mutta vain jos tietää 100 % varmuudella osaavansa ostaa oikeanlaisen), yhteinen matka, kamera, joku peli, urheilukanavapaketti määräajaksi, ravintolaillallinen, seksileluja ja lupaus pukeutua hoitsuasuun, lahjakortti hierontaan, aamukahvikuppi jossa kuva teistä...

Kannattaa myös miettiä, onko jotain mitä toinen oikeasti tarvitsee. Itse olen ostanut esim. kovempaa menoa kestävän puhelimen sitä tarvitsevalle ja kunnon kotimaisen (ja kalliin...) puukon nimikirjaimilla tyypille, joka tykkää puuhastella kaikenlaista ja manasi aina surkeita puukkojaan.
 

anatsu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Thrashers
Tuli noista yllä olleista postauksista jotakin kautta mieleen, että onko kukaan teistä naisista antanut kortonkipakettia miehelle lahjaksi? Nythän tämä Mohombi on kovassa huudossa, niin tuli semmonen idea mieleen, että kirjoittakaa paketin "toivoo-korttiin", että "I wanna bum bang bang with your body-o" tai vaihtoehtoisesti "It's gonna be a bumpy ride". Kyllä mies tykkää, jos on vähänkään huumorimiehiä.
 

J.Petke

Jäsen
Tuli noista yllä olleista postauksista jotakin kautta mieleen, että onko kukaan teistä naisista antanut kortonkipakettia miehelle lahjaksi? Nythän tämä Mohombi on kovassa huudossa, niin tuli semmonen idea mieleen, että kirjoittakaa paketin "toivoo-korttiin", että "I wanna bum bang bang with your body-o" tai vaihtoehtoisesti "It's gonna be a bumpy ride". Kyllä mies tykkää, jos on vähänkään huumorimiehiä.

Mutta miehenä ei missään tapauksessa saa antaa kortonkipakettia naiselle lahjaksi. Sehän on siis suora merkki siitä, että on petetty ja nyt on sitten klamydia ja tippuri mutta silti panettaisi.

TQoFE:lta karu ehdotus tuo kahvimuki missä on kuva itse pariskunnasta. En mahda mitään mutta miehenä olisin aivan helvetin pettynyt jos saisin joululahjaksi tuollaisen. Eikö nuo ole juuri niitä lahjoja mitä mies ostaa naiselle kun ei todella ole keksinyt mitään muuta? Ja hierontalahjakorttikin vain jos se on thaihieromapaikkaan..
 

TQoFE

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK, FREE SCHOLL!
TQoFE:lta karu ehdotus tuo kahvimuki missä on kuva itse pariskunnasta. En mahda mitään mutta miehenä olisin aivan helvetin pettynyt jos saisin joululahjaksi tuollaisen. Eikö nuo ole juuri niitä lahjoja mitä mies ostaa naiselle kun ei todella ole keksinyt mitään muuta? Ja hierontalahjakorttikin vain jos se on thaihieromapaikkaan..

Jotkut niistäkin tykkää, ja lahjakortti hierontaan voi olla ihan asiallinen jollekin, jolla prakaa esim. selkä jatkuvasti.

Ideana oli listata suunnilleen kaikkea maan ja taivaan väliltä, kun palstasisko Siri ei ollut mitään tarkempaa osviittaa antanut siitä, millaiselle tyypille lahja tulee. Yhtä lailla urheilukanavapaketti voi olla kauhistus urheilua inhoavalle pitkätukkahipille.
 

Turder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Kannattaa myös miettiä, onko jotain mitä toinen oikeasti tarvitsee. Itse olen ostanut esim. kovempaa menoa kestävän puhelimen sitä tarvitsevalle ja kunnon kotimaisen (ja kalliin...) puukon nimikirjaimilla tyypille, joka tykkää puuhastella kaikenlaista ja manasi aina surkeita puukkojaan.

Minusta tälläiset lahjat ovat parhaita sekä antaa että saada. Aika harvoin ostan lahjoja, mutta aina pyrin panostamaan johonkin tälläiseen käytännölliseen ja hyötylahjaan. Usein näistä saa vielä hyvää palautetta jo vuosienkin jälkeen ja itselle jää hyvä mieli kun lahja on mieleinen ja sille on käyttöä. Mielummin kallis ja osuva lahja kuin joku halpa krääsäturhake.
 

TQoFE

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK, FREE SCHOLL!
Listataanpas: 41-vuotias, harrastaa lätkää ja lukemista. Mielenkiinnon kohteita muun muassa politiikka, yhteiskunnalliset asiat, teatteri (ehkä tästä jotain?)... Budjetin ei tarvitse olla suuri, koska muuten tulee poru siitä, kuinka käytän roposiani "turhaan".

Lukuvalo, liput teatteriin ja ravintolaillallinen, tosi ihQut luistimensuojat... Eräs nimeltä mainitsematon (naisen kanssa elävä miespuolinen) palstalainen kertonee mielellään, mistä on hankkinut vaaleanpunaiset pupunmalliset luistinsuojansa ;)

Liput johonkin peliin molemmille, Urpo-tv:n katseluoikeudet, suosikkijoukkueen huppari? Itse tehty lämmin pipa ulkopeleihin?
 

hemppo

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Mitä antaa poikaystävälle lahjaksi? Jos häneltä kysyy, tiedän saavani vastaukseksi "Mustat sukat tai joku kirja". Jotain persoonallisempaa olisi kuitenkin hakusessa.

Jospa vaan tyytyisit toteuttamaan hänen toiveensa ja antaisit lahjaksi syyn mustasukkaisuuteen. Näin olisi toive ja yllätys(?) samassa paketissa.

Eipä kestä kiitellä...
 
Suosikkijoukkue
Arsenal
Etsivä löytää sitten kun löytää. Eli tämäkin ketju löytyi vasta kun esitin tyhmän kysymykseni muualla.

Mitä vaimolle joululahjaksi? Mitä äidille joululahjaksi?

Olen stressannut asiasta vasta toukokuusta asti. Muut on niin helppoja ja lapsille kelpaa kaikki lahjat, mutta nuo kaksi.

Mitä vaimolle, kun se kuitenkin odottaa jotain a) yksilöllistä, b) kallista, c) romanttista, d) hauskaa, e) tarpeellista? Uusi mies? Äidillä taas on kaikkea, paitsi poika joka osaisi ostaa lahjoja naisille.

Budjetit: vaimolle alle satku, äitille 20-30 euroa. Vaimo: kotona viihtyvä, liikunnasta tykkäävä, käsitöitä tekevä nainen. Ja nyt säikähdin; kaikki edellä mainitut sopivat myös äitiini. Äiti lisäksi tykkää ruoanlaitosta.
 

Veijari

Jäsen
Annoin viime vuonna vaimolle itse tekemäni lahjakortin jossa lupauduin viemään hänet valitsemanaan iltana ravintolaillalliselle. Lisäksi lahjakortti sisälsi minun antaman kokovartalohieronnan hänelle haluamaan ajankohtana. Yksinkertainen mutta toimiva lahja.
 

polvipetteri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Edelliseen vastaukseen viitaten voisin suositella annettavaksi lapsenvahtilahjakorttia. Ei maksa suoranaisesti mitään muuta kuin aikaa, mutta on lahjan saajalle monesti erittäin arvokas.
 

TQoFE

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK, FREE SCHOLL!
Mitä vaimolle, kun se kuitenkin odottaa jotain a) yksilöllistä, b) kallista, c) romanttista, d) hauskaa, e) tarpeellista?

Veijarin lupaus romanttisesta illallisesta ja kokovartalohieronnasta ei suinkaan ollut huono ajatus; 99,9 prosenttia kotona viiihtyvistäkin naisista on otettuja, kun heidät viedään ulos fiinimmin ja kohdellaan kuin prinsessaa. Tosin kirjoita edes kortti, älä vain sano lupaustasi ääneen.

Toisena vaihtoehtona mieleen tulee korut. Kyllä, ne ovat useimmiten tarpeellisia ;)

Jos valitseminen tuottaa ongelmia, nappaa salaa mukaan pari vaimosi suosikkikorua ja marssi koruliikkeeseen. Ammattitaitoinen myyjä osaa kyllä niiden pohjalta suositella jotain, mistä vaimosi pitää, kunhan valitset koruliikkeen oikein. Jos vaimosi pitää keltakullasta, perinteisistä koruista ja helmistä, ei varmaan kannata valita koruliikettä, jonka ikkunalla on supermoderneja ja valtavan kokoisia hopeakoruja. Ja sama päinvastoin: jos vaimosi tykkää erikoisemmista koruista, älä kävele siihen koruliikkeeseen, jonka ikkunalla on pelkästään keltakultaa ja helmiä.

Äiti lisäksi tykkää ruoanlaitosta.

Osta äidillesi jotain harvinaisempaa lihaa tai vaikka riistalintua, reseptivaihtoehto mukaan sekä pullo viiiniä, ja ohjeista viettämään mukava ilta miehensä kanssa. Toimii ainakin jos äidilläsi "on jo kaikkea, eikä halua mitään turhaa tavaraa nurkkiin".
 

wilco

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK,LiPu
Suosikkijoukkue
Arsenal
Veijarin lupaus romanttisesta illallisesta ja kokovartalohieronnasta ei suinkaan ollut huono ajatus; 99,9 prosenttia kotona viiihtyvistäkin naisista on otettuja, kun heidät viedään ulos fiinimmin ja kohdellaan kuin prinsessaa. Tosin kirjoita edes kortti, älä vain sano lupaustasi ääneen.

Toisena vaihtoehtona mieleen tulee korut. Kyllä, ne ovat useimmiten tarpeellisia ;)

Jos valitseminen tuottaa ongelmia, nappaa salaa mukaan pari vaimosi suosikkikorua ja marssi koruliikkeeseen. Ammattitaitoinen myyjä osaa kyllä niiden pohjalta suositella jotain, mistä vaimosi pitää, kunhan valitset koruliikkeen oikein. Jos vaimosi pitää keltakullasta, perinteisistä koruista ja helmistä, ei varmaan kannata valita koruliikettä, jonka ikkunalla on supermoderneja ja valtavan kokoisia hopeakoruja. Ja sama päinvastoin: jos vaimosi tykkää erikoisemmista koruista, älä kävele siihen koruliikkeeseen, jonka ikkunalla on pelkästään keltakultaa ja helmiä.".

Arvasin ehdotuksenne, mutta joulu on ollut joka vuosi viisivuotisen yhdessäolomme aikana. Kuten myös synttärit ja äitienpäiväkin jo pari kertaa. Hieno illallinen on lahjakortilla luvattu ja syöty, koruja olen nyt ostanut eri juhlina korviin, kaulaan ja ranteeseen. Kaulaan parikin erilaista. Hierontalahjakortin sai äidiltään vuosi tai kaksi sitten ja käytti siitä ehkä puolet. Joten näistä ei vielä apua löytynyt...


Osta äidillesi jotain harvinaisempaa lihaa tai vaikka riistalintua, reseptivaihtoehto mukaan sekä pullo viiiniä, ja ohjeista viettämään mukava ilta miehensä kanssa. Toimii ainakin jos äidilläsi "on jo kaikkea, eikä halua mitään turhaa tavaraa nurkkiin".

Tuossa voisi olla sen sijaan paljonkin ideaa. Ostin jo viinilaseja isälle ja äidille yhteisesti, mutta kun se on lähinnä isukki jolle se maistuu, haluan antaa äidillekin jotain lisäksi. Jos tuon transportaatio-kuvion 250 km:n siirtymälle saa mietittyä riistalle sopivaan kuosiin, niin mikä ettei. Jos on pakkastuote, niin toki se suksiboksissa siirtyy mutta tuoreliha joko -20 asteessa tai +20 asteessa kolme ja puoli tuntia.. Ei hyvä.
 
Suosikkijoukkue
Arsenal
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös