Mestaruus tavoitteena hinnalla millä hyvänsä?

  • 42 858
  • 210

mixu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hifk
McJugi kirjoitti:
Mitä tässä on tehtävissä? Jostain pitää saada nyt langasta kiinni ja oma tekeminen kuntoon.

Hifkin materiaali on justiinsa sellainen että yhtään loukkaantumista ei siedetä.
No nyt niitä sitten alkaa tuleen ja samoin pelikieltoja.
Junnuista ei voi nostaa ketään ylös joten ei tässä paljon naurata.
 

Wuolle

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tossa on viimeaikoina sarjataulukon persepää alkanut vetäämään poikia puoleensa magneetin lailla. Alkukauden melkoisen hyvä meno on vaihtumassa pelottavasti kolmen vimosen sakkiin. Siellä on nyt pluus ja pelikaans edellä. Takana meitä vahvemmassa vedossa olevat Saipa ja TPS. Siihen vielä lisänä että JYP on aina vaikea niin eipä aikaakaan kun ollaan vikan viivan väärällä puolella.

Plusmiinus tässä vaiheessa komeesti -4:ssä ja Lundellin torjunnat noin 43 per ottelu. Huhhuh. Fiilis ja otteet huomioiden nyt ei oikein näytä hyvältä. Edessä on periaatteessa 3 helposti voitettavaa ja pelsu. Näissä jos vedellään puihin niin homma saattaa mennä oikeesti vaikeeksi, marraskuussa kun ei ilmaisia pelejä ole tarjolla.
 

WPK

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK , Chicago Blackhawks, Leeds United
Kuten Wuolle tässä ketjussa viimeksi totesi, jämäsijoitukset kutsuvat HIFK:ta koko ajan vahvemmin. Nyt ollaan valahdettu jo säälipleijarisakkiin.

Tässäpä pieni tilastokatsaus HIFK:n nykymenoon liittyen.

Tätä menoa kauden saldoksi on tulossa 187 päästettyä maalia (tällä hetkellä löytyy vain 4 huonompaa liigajengiä) eli 3,34 per matsi.Viimeksi näin paljon tuli lunta tupaan Eaves-kaudella 96-97, jolloin päästettyjen maalien ka. oli 3,42.

Tehdyissä maaleissa tilanne ei ole noin huono, mutta eipä juuri kehuttavakaan. Tämän kauden saldo olisi tasaisen vauhdin taulukolla 175 eli 3,13 per matsi (6. paras liigassa nyt). Huonompia pelikohtaisia maalikeskiarvoja on SM-liigan aikana saavutettu vain kolmesti, joista kaksi on jo kuluvalta, HIFK:lle menestysköyhältä vuosikymmeneltä.

HIFK:n maaliero on ollut liigahistorian aikana pakkasella vain kolmesti. Samoin vain kolme kertaa on HIFK:lla ollut kauden päätteeksi enemmän tappioita kuin voittoja.

Kyseenalainen saavutus on se, että viimeksi HIFK on pystynyt parantamaan runkosarjasijoitustaan pleijareissa kaudella 1999-2000. Turha siis on vähätellä runkosarjan merkitystä, kun ei tunnu meikäläisillä enää paukut kuitenkaan riittävän niissä keväisissä tosipeleissä. On näköjään hieman parempi pudota korkeammalta kuin ottaa "oma paikka" jämäsijoilla jo runkosarjan perusteella - tämä ihan lopullisia sijoituksia arvioitaessa.

Runkosarjan voittoa ei HIFK ole vuoden 1974 jälkeen saavuttanut, siis koko koko SM-liigan aikana, onneksi sentään kolme mestaruutta pleijareiden kautta. Ja vielä loppuun piikiksi lihaan se jonkun HIFK-kirjoittajan lanseeraama totuus, että 2000-luvulla on liigafinaaleihin selvinnyt 6 joukkuetta ja HIFK ei ole näiden joukossa. HIFK hiipuu tasaisen varmasti keskikastiin.

Uusia monivuotisia "sitten joskus"-projekteja odottaessa...
 

Wuolle

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Veikkaus käyntiin

Veikataan milloin alkaa tapahtumaan.

Tänään reilu 4 minuskia ja 2-0 taulussa. Ei tämä kai kauan tällaisena jatkua? Aletaan olla pisteessä jossa tuska on niin suurta että onnistumisista ei saada tarvittavaa nostetta. Häviämisen pelkääminen on nyt paljon isompi paino kupissa kuin voittamisen rakastaminen.

Arvaan että tammikuussa saadaan uutisia.
 

Erämaavaris

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, HJK ja suuret sympatiat Saipalle
Wuolle kirjoitti:
Veikataan milloin alkaa tapahtumaan.

Tänään reilu 4 minuskia ja 2-0 taulussa. Ei tämä kai kauan tällaisena jatkua? Aletaan olla pisteessä jossa tuska on niin suurta että onnistumisista ei saada tarvittavaa nostetta. Häviämisen pelkääminen on nyt paljon isompi paino kupissa kuin voittamisen rakastaminen.

Arvaan että tammikuussa saadaan uutisia.

Mä veikkaan, et joulutauolla, mikäli sitä ns "mestaruutta" edes jotenkin halutaan tavoitella. Ainii, hmpp....eihän se mestaruus pointti olekaan vaan se, että aina sattuu ja tapahtuu. Ja kyl perkele mua tekee kipeetä jo nyt.
 

McJugi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Joo mitalipelit on jo kuopattu muutama kierros sitten. Nyt pelaillaan enää pienestä kunniasta ja itsetunnosta. Voitaisiin jäädä jopa ulos ehkä pleijareista niin saatas jotain tapahtumaan ensi kaudella ehkä kunnolla.
 

King Jeremy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool, Bayern München ja Boston Celtics
McJugi kirjoitti:
Joo mitalipelit on jo kuopattu muutama kierros sitten. Nyt pelaillaan enää pienestä kunniasta ja itsetunnosta. Voitaisiin jäädä jopa ulos ehkä pleijareista niin saatas jotain tapahtumaan ensi kaudella ehkä kunnolla.

Joo, meikäläisen mitta alkaa nyt kyllä täyttymään. Minäkin, idiootti, olen täällä eri palstoilla toivonut, että Häbä mahdollisesti voitais saada takas tammikuussa, JOS Ässät on halukas myymään. Saatana, se on HIFKin pajatso, joka tyhjennetään tammikuussa. Ainakin Murphy ja Murray voidaan vuokrata loppukaudeks. Luulisi myös muutaman muun pelaajan herättävän kiinnostusta?
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mua oikeasti kummastuttaa nämä useat kirjoitukset monissa ketjuissa täällä. Itseasiassa mulla on vaikea ymmärtää mikä saa ihmisen ajattelemaan tuolla tavalla.

Jos mietitään vaikka kahta Helsingin joukkuetta, Hifkiä ja Jokereita. Tietenkin molemmat tulevat isosta (ja suurimmasta) kaupungista, joten on paljon faneja, näkyvyyttä ja resursseja jne. Mutta jos mietitään mitä eroja näillä kahdella joukkueella on. Jokereilla on uudempi ja isompi halli, ja viime vuosina ne on menestyneet hieman paremmin jne. Okei, hengähdystauko tähän väliin. Hifkillä taas on todella paljon sellaista mitä Jokereilla ei ole, paljon jotain sellaista minun mielestäni ainutlaatuista ja tyylikästä ja perinteikästä. Tietenkin Jokereissakin on paljon omaa ja hienoa, mutta erilaista. Jokainen tietenkin itse valitsee sen kummasta tykkää enemmän, ja se on jokaisen oma juttu, enkä mä siihen puutu. Mun suosikki on Hifk, jonkun toisen Jokerit. Musta vaan tuntuu että moni näistä kitisevistä Hifki-faneista on valmis luopumaan sadan vuoden perinteistä (tai okei viidenkymmenen), vaikka vain yhdessä päivässä, jolloin Hifkistä tulisi samalla enemmän Jokereiden tyylinen joukkue.

Asiasta hieman toiseen. Suomen maajoukkueeseen mä haluan saada kaikki parhaat mahdolliset pelaajat, ja mestaruus ja voittaminen on mulle tärkeintä. Ei maajoukkue kylläkään merkitse mulle lähellekkään niin paljoa kuin Hifki. Ei mua nyt just tällä hetkellä himassa kaljotellessa nappaa jääkiekkomaajoukkue, mutta Hifki on mun sydämmessä kokoajan. Haluaisinko mä Hifkiin Teemu Selänteen, Saku Koivun, ja samalla pari muutakin ketjullista hymyileviä maajoukkueen pelaajia, vaikkapa Hifkin nykyisten 2-4 ketjujen tilalle? Jos mä saan päättää, niin en! Kuka haluaa käsi ylös? Mä mielummin pidän Porthenin, Järvisen, Petrellin ja Jouhkimaisen jne. Siis kuvitellaan tilanne: Hifkin mestaruusmaalin iskee jatkoajalla Rovaniemeltä tullut lapinjässikkä, joka urheiluruudun haastattelussa kertoo seitsemäntuulenhattu päässään ja vesuri vyöllään murretta puhuen että "noo oliha se vauht lähes yht lujjaa ku koirarees olis olluna ja ohan nää hesan valot melekeen yht kirikkaat ku revontulet", ja molempina syöttäjinä on perusturkulainen jamppa, joka on leimattu turkulaiseksi pelaajaksi. Kellä on kivaa, kysyn mä... Siis ei mulla ole mitään Selännettä tai Koivua vastaan. Molemmat on todella hyviä pelaajia ja mä arvostan niitä todella paljon. Ne vaan ei sovi "mun" Hifkiini. Mä ymmärrän senkin että Helsingissä ja maaseudulla ajatellaan monista asioista erilailla. Pohjois-Suomessa ne varmaankin moittii ja vitsailee Karalahdesta ja Kuhdasta, tai siis niiden tyylistä esim käyttäytyä tai puhua, ja Helsingissä taas vitsaillaan Viuhkolasta ja Paakkolanvaarasta yms. Siis joissakin piireissä ja noin yleisesti ottaen. Ja vaikkakin mä nyt asun täällä Helsingissä, niin olen aiemmin asunut maalla, sekä ollut paljon Pohjois-Suomessa. Hifkiä mä olen kuitenkin aina kannattanut.

Täällä jatkoajassa tuntuu olevan kovinkin yleinen käsitys tyypillisestä (valittavasta ja kitisevästä) Hifki-fanista. En mä ole kuitenkaan missään muualla huomannut vastaavaa kitinää tai yhtä suurta valitusta fanien keskuudessa kuin täällä jatkoajassa, en esimerkiksi itse jäähallillakaan. En mä nyt halua yleistää, mutta pari kertaa kun oon sattunut istumaan joidenkin teinien tai nuorten "pipopäiden" lähellä, niin silloin ehkä on kuulunut niiltä kitinää ja valitusta. Mulle on tullut jostain käsitys että eniten valittavat nuoremmat fanit, en ole varma onko se totta.

Tietenkin mestaruus on/olisi tosi mahtava juttu, ei kukaan sitä kiistä. Mutta mistä kaikesta sen eteen joutuisi luopumaan? Jos ei mistään, niin sittenhän se on hyvä diili. Mutta jos joutuisi luopumaan liian paljosta, niin ei se silloin tietenkään kannata. Kyllähän mestaruus ja voittaminen varmaankin on pelaajien henk.koht tavoite mielessään. Jos joku talousihminen ajattelee esimerkiksi nyt että +-0 tuloksen saavuttamiseen riittää vaikkapa nyt vähintään neljäs tila, niin se on eri juttu sellainen tavoite. Tietenkin joka joukkue hankkii parhaat mahdolliset valmentajat ja pelaajat yms, jotta mahdollisimman hyvä menestyminen olisi mahdollista.
 

Gellner

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Et ilmeisesti hirveästi arvostanut vuoden 98 mestaruutta Pete2004? Silloinhan voittomaalin iski savolainen juntti, joka Urheiluruudussa viänsi savvoo?

Niin, tällä kaudella ei ole tullut menestystä, mutta onko sitten nähty edes HIFK:n näköistä kiekkoa? Ei, tällä kaudella ei ole nähty mitään muuta kuin HMV-kiekkoa ja neppailua.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Gellner kirjoitti:
Et ilmeisesti hirveästi arvostanut vuoden 98 mestaruutta Pete2004?
Kyllä mä arvostin tuota kyseistä mestaruutta ja OJ on mun mielestä tosi hyvä pelaaja. Tällä hetkellä mä miellän hänet melko paljon enemmän Hifkiin kuin esim Kalpaan. Ja monesta syystä OJ on tosi okei juttu. Ja on Hifkissä pelannut monia lähempää Helsinkiä ja vaikka itse Helsingistäkin tulleita pelaajia, joista mä en ole tykännyt. Jokaisella nyt on omat suosikkinsa, ja se on eri juttu se. Oon mä täälläkin palstalla kirjoittanut esimerkiksi etten erityisemmin pitänyt Pärssisestä, vaikka ennen kautta odotin hänen voittavan Hifkin pistepörssin. Ja toisena esimerkkinä viime kauden jälkeen en hävennyt tunnustaa että tykkäsin esimerkiksi vaikkapa Whitesta jne.

Mutta varmaankin ymmärsit mitä mä tuolla kirjoituksella tarkoitin. Mitä enemmän Hifki luopuu tavoistaan, tyylistään, perinteistään, ja brändin näköisestä toiminnasta, tai millä nimellä sitä nyt kutsuukaan, sitä vähemmän Hifkissä on mulle sitä jotain, mistä mä siis tykkään. Ja varmasti moni muukin kirjoittaja ajattelee samalla lailla, mutta varmasti moni ajattelee toisellakin tavalla. Luultavasti ja todennäköisesti Hifkin toimien toisin, se voisi menestyä paremmin.

Jos mä menestystä haluaisin, mä voisin alkaa kannattaa aina sitä joukkuetta jolla on parhaimmat mahdollisuudet menestyä. Mutta mulle on paljon tärkeämpää moni muu asia, ja niistä mä olen ylpeä, ja ne on mun juttuni. Ja ne nyt vaan sattuu löytymään Hifkistä.
 

mixu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hifk
Pete2004 kirjoitti:
Jos mä menestystä haluaisin, mä voisin alkaa kannattaa aina sitä joukkuetta jolla on parhaimmat mahdollisuudet menestyä. Mutta mulle on paljon tärkeämpää moni muu asia, ja niistä mä olen ylpeä, ja ne on mun juttuni. Ja ne nyt vaan sattuu löytymään Hifkistä.

En tiedä kauanko olet Hifkiä kannattanut mutta juuri Hifk on se seura johon voittamisen halua yhdistettiin 70 ja 80 luvuilla.Hexi usein mainitsi että vain kulta kelpaa, ei muu.
Oikeastaan tälläiset brändi puheet ovat tulleet mukaan vasta Penan aikana ja ilmeisesti siksi kun menestystä ei ole tullut niin on pitänyt keksiä joku juttu millä selitellä asioita.
Sulle voi Hifk merkitä sitä mitä se on nyt mutta mun Hifk on kyllä jotain ihan muuta kuin Penan luomukset.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Niin siis en mä missään nimessä voittamista tai mestaruutta vastaan ole. Eikä nämä mun kirjoitukset tarkoita että mä olisin tyytyväinen tämän kauden esityksiinkään, vaan päinvastoin.
 

Kyynikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK / HJK + Porin Ässien sympatiakannattaja
mixu kirjoitti:
En tiedä kauanko olet Hifkiä kannattanut mutta juuri Hifk on se seura johon voittamisen halua yhdistettiin 70 ja 80 luvuilla.Hexi usein mainitsi että vain kulta kelpaa, ei muu.
Oikeastaan tälläiset brändi puheet ovat tulleet mukaan vasta Penan aikana ja ilmeisesti siksi kun menestystä ei ole tullut niin on pitänyt keksiä joku juttu millä selitellä asioita.
Sulle voi Hifk merkitä sitä mitä se on nyt mutta mun Hifk on kyllä jotain ihan muuta kuin Penan luomukset.

Juuri näin! Penan ja hallituksen kyvyttömyyttä selitellään sitten asioita "kulta on bonus"-tyyliin tai "tyyli ennen kaikkea"! Helvetti! Eli kannattajia pidetään todella tyhminä kun uskotaan että tuollainen paskapuhe uppoaa!
 

douppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Olisi mieltä lämmittävää, että edes fanit ymmärtäisivät suurinpiirtein karun totuuden IFK:n tekemisissä (onneksi osa ymmärtääkin), eikä vaan jauhaisi jotain Brandi-paskaa koko ajan. Kyllähän sen nyt apukoululainenkin ymmärtää, että silloin kun tässä liigassa näillä resursseilla pelaava joukkue vie kannun kerran kolmessa vuosikymmenessä, niin jotainhan on silloin tehty väärin ja pahasti. Jos kannattaisin SaiPaa, niin ymmärtäisin täysin menestymättömyyden, koska siellä lähdetään jokaisella kaudella selvästi takaa.

IFK on jämähtänyt jäykäksi organisaatioksi, jossa muutoksia ei osata tehdä. Totta helvetissä business-ajattelu on tärkeää jatkuvuuden turvaamiseksi, mutta IFK:ssa on vedetty hommaa läpi jollain tavalla puolivaloilla jo pitkään. Riittävän kovaa pelaajamateriaalia ei saada kasaan, omat lupaavat juniorit laitetaan "Kuopioon", eikä voittamisen kulttuurista yleisesti ole tietoakaan.

No mitä sitten pitäisi tehdä: Vaihtaa koko johto uuteen, ja päästää uudenlaista tietotaitoa sekä rahavirtaa sisään. IFK:n brandi ei tosiaan ole heikkous, vaan vahvuus, kun sen osaa yhdistää oikeanlaisesti joukkueeseen. Viime vuosina asioita ei ole tehty riittävän hyvin, ja sehän näkyy/on näkynyt kauden jälkeen joukkueen sijoituksissa.
 

douppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Isaksson kirjoitti:

Olen sitä mieltä, että monena (todella monena) kautena pelaajamateriaali ei ole ollut hintansa väärti.

Tällä kaudella olen ollut enemmän kuin tyytyväinen ulkkarihankintoihin kokonaisuudessaan, mutta 3-4 ketjut eivät mieltä lämmitä. Sieltä ei tarvitse eikä pidäkään löytyä tähtiä, mutta kuten Franciskin rivienvälistä sanoi: tiukkaa tekee että nuo ketjut uskaltaa jäälle laittaa. Kunnon jarruketjun pitäisi pystyä laittamaan takiaiseksi jäälle koska tahansa.

Olet siis sitä mieltä, että IFK:ssa asioita on tehty oikein jo pitkään, ja että on ok, että näillä resursseilla pyörivä joukkue ei pysty menestymään riittävän usein?

Tiedän, että näitä samoja asioita myös sinunkin on turhauttavaa lukea, mutta kun itsellä on sellainen fiilis, että mikään ei muutu. Joskus on erittäin vaikea ymmärtää menestymättömyyttä IFK:n kaltaisen seuran kohdalla.
 
Viimeksi muokattu:

punainenpeto

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NYR
Kyllä mestaruuden pitää olla tavoitteena

Täytyy kyllä sen verran peesata kaikkia kriitikoita, että mestaruuden pitää aina olla IFK:n tavoitteena. Siinä mielessä en lainkaan ymmärrä näitä puheita siitä, että ryminä-pronssi olisi riittävä saavutus. Okei, jos hyvällä (IFK:n näköisellä pelillä) saavutetaan pronssi, voidaan sitä jälkikäteen pitää hyvänä saavutuksena.

Olen aiemminkin todennut (muutaman muun nimimerkin kanssa), että IFK:n näköinen kiekko ja mestaruus eivät ole toisiaan poissulkevia asioita.

Tämän kauden jengin osalta on kuitenkin todettava, että aika vähästä on kiinni se, että oltaisiin paperilla todellinen huippujengi. Mielestäni Pena on tällä kaudella pelaajahankinnoissaan pääsääntöisesti onnistunut varsin hyvin. Bob on toki ollut tähän saakka pettymys.
 

Kyynikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK / HJK + Porin Ässien sympatiakannattaja
Punainen peto

Olet oikeassa! Varsinkin ulkomaalaisten kohdalla on onnistuttu. Noissa kotimaisissa on vähän toivomisen varaa. Mutta valmennuksessa ollaan menty täysin metsään! Sen puolen ehtisi vielä korjata!
 

Isaksson

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
douppi kirjoitti:
Joskus on erittäin vaikea ymmärtää menestymättömyyttä IFK:n kaltaisen seuran kohdalla.

Lähinnä pidin hauskana sitä, että samaan aikaan pitää pitää kaikista junnuista kiinni ja rakentaa kova pelaajamateriaali. Yhtälö, joka ei ole mahdollinen missään muualla, kuin näissä kirjoituksissa.
 

wezq

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Isaksson kirjoitti:
Lähinnä pidin hauskana sitä, että samaan aikaan pitää pitää kaikista junnuista kiinni ja rakentaa kova pelaajamateriaali. Yhtälö, joka ei ole mahdollinen missään muualla, kuin näissä kirjoituksissa.
No hyvin tuo on näyttänyt Jokereissa toimivan. En tiedä onko kyseessä puhdas tuuri, Masan ammattitaito vai huippuvalmentajan vaikutus koko joukkueeseen mutta hyvin pystyy nuoria ajamaan joukkueeseen vaikka kärkisijoista taistellaankin.

Sitten kun mietitään onko Lehterä, Strömberg, Anderson, Kalteva ja Kantee sen lahjaampia kavereita kuin ifk:sta ulostetut Ramstedt, Enlund, Seppänen ja Salmelainen? Mielestäni ei ole, tässä tulee esiin se valmentajien välinen ero.
Ja tässä tarkoitan siis lähtökohtia kauteen, nythän nuo kaikki Jokerien junnut ovat ajaneet jo naapurin junnuista ohi. Seppänen ja Salmelainen ovat ainoat jotka edes saavat peliaikaa liigassa.
 
Viimeksi muokattu:

Dennis

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Isaksson kirjoitti:
Lähinnä pidin hauskana sitä, että samaan aikaan pitää pitää kaikista junnuista kiinni ja rakentaa kova pelaajamateriaali. Yhtälö, joka ei ole mahdollinen missään muualla, kuin näissä kirjoituksissa.
Niin, douppihan puhui lupaavista junioreista, ei kaikista. Kyllä esim. Kärpissä on onnistuttu jo monena vuonna rakentamaan kova pelaajamateriaali, jonka runkona on "lupaavat" omat junnut. Lisäksi on rakennettu toimiva farmisysteemi Hokin kanssa näitten "ei-ihan-niin-lupaavien" -junnujen kehittämisessä.
 

Kyynikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK / HJK + Porin Ässien sympatiakannattaja
Isaksson kirjoitti:
Lähinnä pidin hauskana sitä, että samaan aikaan pitää pitää kaikista junnuista kiinni ja rakentaa kova pelaajamateriaali. Yhtälö, joka ei ole mahdollinen missään muualla, kuin näissä kirjoituksissa.

Meillä alkaa olemaan sen verta monta omaa junnua tuolla maakunnissa tai naapureissa, että niistä saisi jo aika helvetin kovan porukan aikaiseksi. Mutta Hifkissä osataan ainoastaan möhliä ne muualle puhkeamaan kukkaan. Valmentajavalintamme ovat siinä mielessä oleet vääriä, eikä osata tehdä mitään pitkäjänteisesti. Mua henkilökohtaisesti vituttaa se että jengiimme hankitaan muualta jämämiehiä ja omat lahjakkuudet ilahduttavat muissa seuroissa! Sairasta omaan pesään kusemista!
 

mixu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hifk
Tässä keskustelussa on se ongelma että toisille tuntuu riittävän ihan eri tasoinen menestys kuin toisille.Siinä mielessä aika turhaa keskustelua.
Toiset haluaa mestaruuden edes kymmenen vuoden välein ja toisille riittää pronssi samana aikana.
 

Isaksson

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Dennis kirjoitti:
Niin, douppihan puhui lupaavista junioreista, ei kaikista. Kyllä esim. Kärpissä on onnistuttu jo monena vuonna rakentamaan kova pelaajamateriaali, jonka runkona on "lupaavat" omat junnut.

Melkoinen joukko niitä omia junnuja siellä IFK:ssakin pelaa, mutta niitähän ei lasketa. Lasketaan vaan ne, jotka on päästetty ulos.
 

Red Beast

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hifk, Sihvosen Petteri & Tammisen Juhani
Dennis kirjoitti:
Niin, douppihan puhui lupaavista junioreista, ei kaikista. Kyllä esim. Kärpissä on onnistuttu jo monena vuonna rakentamaan kova pelaajamateriaali, jonka runkona on "lupaavat" omat junnut. Lisäksi on rakennettu toimiva farmisysteemi Hokin kanssa näitten "ei-ihan-niin-lupaavien" -junnujen kehittämisessä.

Ei noi Ramstedt ja Enlund näytä mitään sateentekijöitä olleen nykyseuroissaan.
Fakta on vaan se että vuosi vuodelta juniori tuotanto suomessa heikkenee, eikä A:sta enää noin vaan nousta pelaamaan liigajengiin. Kenen paikalla nyky rosterissa näkisit Ramstedin ja Enlundin? Oikea kehitystie mielestäni olisi A:sta mestikseen muutamaksi vuodeksi kypsymään miesten pelityyliin.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös