Luovutatko verta?

  • 12 964
  • 104

Käytkö verenluovutuksessa?

  • Käyn.

    Ääniä: 97 32,0%
  • En, koska ei kiinnosta.

    Ääniä: 122 40,3%
  • Olen käynyt, mutta olen ottanut tatuoinnin ja siksi en käy.

    Ääniä: 7 2,3%
  • En käy koska olen homoseksuaali.

    Ääniä: 17 5,6%
  • Kiinnostukseni on vastikään herännyt kyseiseen toimintaan.

    Ääniä: 60 19,8%

  • Äänestäjiä
    303

Rapukäsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
En ole käynyt. Pari kertaa olen yrittänyt, mutta eivät huolineet verta. Kahvit ja pullat toki tarjosivat. Muuten kyllä menisin, mutta kun en elä vakituisessa parisuhteessa, niin veri ei kelpaa. Taisi olla niin, ettei neljään kuukauteen saa olla eri seksikumppaneita. Toinen syy on talvisin kuivasta ilmasta johtuva atooppinen iho käsivarsissa.

Lääkäri tosin suosittelee ihan oman itsenikin takia verenluovutusta. Laskisi kuulemma hemoglobiinia veressä. Mulla ei olisi esim. mitään asiaa osallistua hiihtokilpailuihin. En pääse edes lähelle vaadittua hemoglobiinimäärän ylärajaa.
 

Pavlikovsky

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Calgary Flames sekä Manchester United.
Tulee käytyä 1-2 kertaa vuodessa, kun kutsuvat yleensä ihan kirjallisesti käymään, hyvä tapa ollut.
 

Mogly

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Luovuttaisin kyllä mutta eri lähteiden mukaan pitää olla puoli vuotta viimeisen tatuoinnin ottamisesta että saa luovuttaa, korjatkaa toki jos olen väärässä?

Mitä muita kriteereitä luovuttajilta vaaditaan, en ole hirveämmin perehtynyt?
Olen vain päättänyt että menen luovuttamaan verta, kun vain saan luovuttaa.
Oli sen verta mielenkiintoisen näköistä touhua silloin nassikkana kun tätini luovutti verta.
 

Gleb

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Luovuttaisin kyllä mutta eri lähteiden mukaan pitää olla puoli vuotta viimeisen tatuoinnin ottamisesta että saa luovuttaa, korjatkaa toki jos olen väärässä?

Mitä muita kriteereitä luovuttajilta vaaditaan, en ole hirveämmin perehtynyt?
Olen vain päättänyt että menen luovuttamaan verta, kun vain saan luovuttaa.
Oli sen verta mielenkiintoisen näköistä touhua silloin nassikkana kun tätini luovutti verta.

Neljä kuukautta näyttäisi olevan varoaika tatuoinnin kohdalla. Veripalvelun Sovinko luovuttajaksi? sivuilla voit tehdä testin jossa muutkin vaatimukset tulevat ilmi.
 

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Mites muut suhtautuvat verenluovutukseen?

Edelleen ikuinen "banni" verenluovutukseen. Vaikka ei olisikaan, niin enpä tiedä menisinkö luovuttamaan verta vai en. Sinänsä verenluovutus on arvostettavaa toimintaa mutta nämä viimeaikojen uutiset, ilmeisen pitkään jatkuneista ongelmista, laittavat mietityttämään toiminnan päämääriä.

En myöskään ole varma toiminnan muusta luotettavuudesta, koska osa veripalvelun verenluvotuksessa saadusta materiaalista (plasma vai hiutaleet) kierrätetään Itävallan kautta käsittelyyn ja sieltä sitten takaisin Suomeen - tiedä sitten onko tämä julkista tietoa vai ei mutta opintojen infotilaisuudessa meille tällainenkin fakta kerrottiin.

vlad.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös