Kansallistunnetta? -Ja paskat

  • 15 108
  • 119

ZOOM

Jäsen
Suosikkijoukkue
U17 Leijonat
Re: Re: Suomen kannatuksesta

Viestin lähetti redwings19
Minulle jokainen Kanadan ja Venäjän voitto/mestaruus merkitsee todella paljon.
Se vain yksinkertaisesti tulee sydämmestä. Minä todellakin juhlin jos Venäjä/Kanada vie mestaruuden. Ja jääkiekkoa olen seurannut todella pitkään, joten kyse ei ole mistään "suurempien" kannatamisesta. Minulla tämä tunne on aitoa, on todella jännittävää seurata esim. Venäjän peliä telkkarista ja joka tehty maali tuo todella upean fiiliksen!
Tänäänkin toivon, että Kanada voittaa Suomen ainakin parilla maalilla!

Olet siis joko:

a.) Kanadan-Venäläinen

b.) Venäjän-kanadalainen

c.) outo

d.) epäisäinmaallinen

e.) Kanada
 

redwings19

Jäsen
Suosikkijoukkue
Datsjuk
Re: Re: Re: Suomen kannatuksesta

Viestin lähetti ZOOM
Olet siis joko:

a.) Kanadan-Venäläinen

b.) Venäjän-kanadalainen

c.) outo

d.) epäisäinmaallinen

e.) Kanada

f.) Suomalainen ja kannatan Kanadaa ja Venäjää. Onko siinä jotain ihmeellistä? epäisänmaallisuus ei liity jääkiekkoon
 

Master Chief

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Manchester United, Denny Crane
Re: Re: Re: Re: Suomen kannatuksesta

Viestin lähetti redwings19
f.) Suomalainen ja kannatan Kanadaa ja Venäjää. Onko siinä jotain ihmeellistä? epäisänmaallisuus ei liity jääkiekkoon

Liittyypäs. KAIKKI liittyy jääkiekkoon.
 

mission16W

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, MUFC (sympatiat TPS)
Re: Re: Isänmaa on aina isänmaa.

Viestin lähetti Maple Leaf
Saa, mutta ei pidä.

Vai oliko kaikkien suomalaisten kannatettava Eurovision laulukilpailussakin viime vuonna Jari Sillanpäätä?

Totta kai oli. Kaikkien formulaa seuraavien pitää myös kannattaa McLarenia ja Kimiä (ennen Mikaa), jos ei näin tee niin on käsittämätön maanpetturi. Ja auta armias jos olet kakarasta asti diggaillut Ferraria, kivitys on lähellä.

EDIT: tosin eihän kukaan OIKEASTI ole Ferraria pitkään diggaillut, ihmeen gloryhuntereita ovat kaikki, toisin kuin ne Aidot Formula-fanit, jotka tosin tulivat ulos kaapista vasta kun Häkä voitti mestaruuden.
 

essulu

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaPKo ja Kerho
Re: Re: Re: Re: Suomen kannatuksesta

Viestin lähetti redwings19
f.) Suomalainen ja kannatan Kanadaa ja Venäjää. Onko siinä jotain ihmeellistä? epäisänmaallisuus ei liity jääkiekkoon

Kyllä Kanadaa ja Venäjää saa kannattaa, mutta jos vastassa on tällöin Suomi, on todella ihmeellistä ettei suomalainen kaveri kannata kotimaataan. Voisi sanoa, että suorastaan säälittävää. Tai kyseessä on joku lapsellinen trendi.
 
Re: Re: Re: Re: Re: Suomen kannatuksesta

Viestin lähetti essulu
Kyllä Kanadaa ja Venäjää saa kannattaa, mutta jos vastassa on tällöin Suomi, on todella ihmeellistä ettei suomalainen kaveri kannata kotimaataan. Voisi sanoa, että suorastaan säälittävää. Tai kyseessä on joku lapsellinen trendi.

Naurettavampaa on kuitenkin JA:n kirjoittajien ikuinen tyyli dissata kaikkia erimieltä olevia. Itse "ihmettelen" tietyssä mielessä myös sitä, että suomen pelissä ollaan vastustajan puolella, mutta en pidä sitä mitenkään mahdottomana. Kukin taplaa tavallaan. Voihan syy takana olla säälittävä trendi tai pakonomainen tarve vastustaa, mutta voihan siellä olla syynä sekin, että on jostain syystä tykästynyt johonkin maajoukkueeseen. Ihan sama sille syylle, mutta ei kai se voi olla hyväksyttävää/järkevää ajatella "ole meidän puolella tai kuole"- mentaliteetilla. Live and let live.. osoitellaan muita sormella kun voitetaan ne vaikka ne useammin tosini osoittelevat meitä sormella :D
 

ipaz

Jäsen
Itselleni on Kanadan menestys tullut aina ennen Suomea. Tottakai olin 10 vuotta sitten enemmän kuin iloinen kun Leijonat voitti mestaruuden, mutta silti jokin Kanadan menestyksessä vaan miellyttää enemmän. Suomen ja Kanadan keskenäiset ottelut ovatkin sitten hankalia, mutta taasen toisaalta helppoja koska minulle on ihan sama kumpi voittaa. Aina käy kuitenkin hyvin.

Mistä tämä johtuu? Vaikea sanoa. Mutta enhän minä seuraa kunnolla SM-Liigaakaan, vaan NHL:ää hyvinkin intensiivisesti.

Kanukkien taito, kovuus, röyhkeys ja itsetunto ovat vaan mielestäni ihailtavia ominaisuuksia.
 

BigRedBob

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Florida Panthers, Miami Heat, Trevor Gillies
Re: Re: Re: Isänmaa on aina isänmaa.

Viestin lähetti mission16W
Kaikkien formulaa seuraavien pitää myös kannattaa McLarenia ja Kimiä (ennen Mikaa), jos ei näin tee niin on käsittämätön maanpetturi. Ja auta armias jos olet kakarasta asti diggaillut Ferraria, kivitys on lähellä.
Meikäläisen mielestä taannoin (kun vielä F1-skaboja jaksoi seurata) Mika oli vässykkä ja kannatinkin Kimiä Sauberilla. Minkäslaiseksi petturuudeksi se lasketaan? :D
 

mission16W

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, MUFC (sympatiat TPS)
Re: Re: Re: Re: Isänmaa on aina isänmaa.

Viestin lähetti BigRedBob
Meikäläisen mielestä taannoin (kun vielä F1-skaboja jaksoi seurata) Mika oli vässykkä ja kannatinkin Kimiä Sauberilla. Minkäslaiseksi petturuudeksi se lasketaan? :D

En osaa itse sanoa tarkkaan, mutta luultavasti säästyisit lynkkaukselta ja saisit vain kymmenen iskua McLarenin virallisella faniraipalla :)
 

essulu

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaPKo ja Kerho
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Suomen kannatuksesta

Viestin lähetti Pula-ajan Tretjak
Naurettavampaa on kuitenkin JA:n kirjoittajien ikuinen tyyli dissata kaikkia erimieltä olevia. Itse "ihmettelen" tietyssä mielessä myös sitä, että suomen pelissä ollaan vastustajan puolella, mutta en pidä sitä mitenkään mahdottomana. Kukin taplaa tavallaan. Voihan syy takana olla säälittävä trendi tai pakonomainen tarve vastustaa, mutta voihan siellä olla syynä sekin, että on jostain syystä tykästynyt johonkin maajoukkueeseen. Ihan sama sille syylle, mutta ei kai se voi olla hyväksyttävää/järkevää ajatella "ole meidän puolella tai kuole"- mentaliteetilla. Live and let live.. osoitellaan muita sormella kun voitetaan ne vaikka ne useammin tosini osoittelevat meitä sormella :D


Mielestäni yksinkertainen totuus on se, että jos suomalainen toivoo tosissaan vastustajaa voittajaksi silloin kun Suomi pelaa, ei hän mielestäni ARVOSTA suomalaisuuttaan. Enkä minä arvosta tällaista henkilöä. Olkoon sitten miten "dissattua" tahansa.
 

canttig

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi
redwings19:
Miksi sitten itketään kun Suomi voittaa esim. Ukrainan 2-1 että vaikea pelata, kun ne puolustaa ja kahvaa, ihan samalla tavalla Suomi pelaa esim. kanadaa, Slovakiaa, Venäjää ym. huippumaita vastaan, kahvaa ja puolustaa.
Ja kuten totesin, niin olen aina pienten maitten puolella, kun ne pelaa Suomea vastaan.
Suomalainen ja kannatan Kanadaa ja Venäjää. Onko siinä jotain ihmeellistä?

Kanta tuli selväksi, perustelut eivät. Kuinka suuri jääkiekkomaa Suomen tulisi olla ja minkälaisella taktiikalla pelata minkäkin kokoisia jääkiekkomaita vastaan?

Minä kannatan Suomea. Ihan yksinkertaisuuden vuoksi.
 

mjr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkueet
Kyllä kai penkkiurheilu on niin triviaalia toimintaa, että voi pitää makuasiana mitä maata kannattaa. Tuskinpa on kovin epäisänmaallista inhota maksalaatikkoakaan. Sen nyt voisi toivoa, ettei kovin aktiivisesti toivoisi omalle maalleen tappiota, mutta kukin tyylillään. Kanadan kannattaminen jääkiekossa on tietysti kuin Brasilian kannattaminen jalkapallossa: ilonhetkiä riittää. Jotenkin itsestäni on autenttisempaa kannattaa jatkuvassa murheenryteikössä vaivalloisesti rämpivää Suomea, mutta kuten sanottu, makuasia.
 

kaizu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Canucks
Re: Re: Suomen kannatuksesta

Viestin lähetti redwings19
Minulle jokainen Kanadan ja Venäjän voitto/mestaruus merkitsee todella paljon.

Nää on näitä jätkiä, joita ei kukaan huomaa muuten, jollei ne kehitä jotain "erikoista" kuten esimerkiksi Venäjän MAAjoukkueen kannattamista.

Itse ajatushan (venäjän kannattaminen) on vähänkin historiaa tuntevalle suomalaiselle suurinpiirtein sama kun sanoisi: "kyllä mä tykkään tosta naapurin Rapesta. Vähän se ny nussii mun muijaa, ajo koiran päälle ja hakkaa mun kakaroita mutta kun mä vaan niin tykkään sen tyylistä.".
 

Vuokralainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho! Arsenal
Re: Re: Suomen kannatuksesta

Viestin lähetti redwings19
Minulle jokainen Kanadan ja Venäjän voitto/mestaruus merkitsee todella paljon.
Se vain yksinkertaisesti tulee sydämmestä.

Tämä selittääkin paljon. Suomen kannattajilla se tulee sydämestä.
En voi käsittää miten joku suomalainen lätkäfani voi kannattaa Suomi-Kanada pelissä Kanadaa?
Silloin tietysti voi, jos vihaa lätkää tms.
Jokainen tyylillään...
 

Kraztog

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa,Ac Milan,ManU,KuPS, Penguins
Glory hunterit ja muut jotka haluavat olla jotenkin erilaisia niin "kannattavat" vaikkapa kanadaa,juntit kannattaa jotain vitun suomea."määä kannatan kanadaa ja tsekkiä".
Muut ymmärrän mutta en sitä jos sanoo olevansa venäjän fani ja vieläpä supi suomalainen,se on tosiaan jo erikoisuuden tavoittelua;) se saa kyllä hiljaiseksi.
 

poppa

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
voi, voi

Onhan se skitsofreenistä kannattaa Kanadaa silloin kun oman
maan joukkue on vastassa. Siinä on jotakin haparoivaa näyttämisen halua ja uhmaa jostakin, niin mistähän?
Ainahan näitä omituisuuksia tulee vastaan, tavallisessa elämässäkin. Niihin tuskin kannattaa kiinnittää ollenkaan huomiota. Onhan kaikilla mielipiteensä, minullakin.
Se on se, että mielestäni sellainen suomalainen kaveri, joka kannattaa jonkun muun maan joukkuetta, kuin Suomi näiden pelatessa vastakkain, on joko lapsellinen uhoaja tai tahallaan
ärsyttävä omituisuus, sillä eihän nyt tuollaista voi ottaa kukaan
aikuinen ihminen vakavasti.
 

J.Hotti

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK Detroit Red Wings FC Barcelona
Re: Re: Re: Isänmaa on aina isänmaa.

Viestin lähetti mission16W
Totta kai oli. Kaikkien formulaa seuraavien pitää myös kannattaa McLarenia ja Kimiä (ennen Mikaa), jos ei näin tee niin on käsittämätön maanpetturi. Ja auta armias jos olet kakarasta asti diggaillut Ferraria, kivitys on lähellä.

EDIT: tosin eihän kukaan OIKEASTI ole Ferraria pitkään diggaillut, ihmeen gloryhuntereita ovat kaikki, toisin kuin ne Aidot Formula-fanit, jotka tosin tulivat ulos kaapista vasta kun Häkä voitti mestaruuden.

Jokainen kannattakoon ihan mitä itse haluaa, mutta formula 1 miljonäärien ja joukkueurheilun vertailu tässä tapauksessa ontuu ja pahasti. Sama koskee kaikkea yksilöurheilua. Joku suomalainen saattaa kannattaa enemmän Julia Tsepaloovaa kuin Virpi Kuitusta koska Julialla on joidenkin mielestä parempi perse. Jotkut kannattaa Mark Webberia mieluummin kuin Kimi Räikköstä, koska itsellä on alla vanha Bemari ja naapurilla uuden karhea Mersu. Suomalainen kannattaa Suomea, koska pelaajilla lukee paidassa Suomi ja edustavat kaukalossa vain ja ainoastaan SUOMEA. Allekirjoittanutta viehättää jääkiekossa kanukkien asenne & voittamisen kulttuuri, tsekkien & venäläisten yksilötaito, ruotsalaisissa herää vain ja ainoastaan suurta vihaa. Silti aina kun kaukalossa luistelee sinivalkoinen leijonalauma, muut maat ovat aina vihollisia!
 

1936

Jäsen
Suosikkijoukkue
1963 | 2021
Re: Re: Re: Re: Isänmaa on aina isänmaa.

Viestin lähetti HCM
Suomalainen kannattaa Suomea, koska pelaajilla lukee paidassa Suomi ja edustavat kaukalossa vain ja ainoastaan SUOMEA.

Näin juuri. Mulla on vaikea ymmärtää ihmisiä, ketkä vaihtavat kannattamaansa seurajoukkuetta, mutta mahdotonta ihmisiä, jotka sydämmestään toivovat jonkun muun kuin oman maansa joukkueen voittavan.
 

ipaz

Jäsen
Eiköhän tämä ole ihan henkilökohtainen asia ketä kannattaa. Tapasin viime kesänä Prahassa itävaltalaisen sällin joka oli intohimoinen Suomi-fani. Oli ollut 2003 Suomen kisoissa maanmiestensä kanssa ja joutunut näiden kanssa vaikeuksiin koska ollut Suomen puolella koko turnauksen ajan.

Mies sanoi ettei hänellä ole mitään intohimoa tai mielenkiintoa Itävallan joukkuetta kohtaan ja on koko aikuisikänsä seurannut suomalaista lätkää, sekä kannattanut Leijonia. Niin että osataan sitä muuallakin.
 

J.Hotti

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK Detroit Red Wings FC Barcelona
Viestin lähetti ipaz
Eiköhän tämä ole ihan henkilökohtainen asia ketä kannattaa. Tapasin viime kesänä Prahassa itävaltalaisen sällin joka oli intohimoinen Suomi-fani. Oli ollut 2003 Suomen kisoissa maanmiestensä kanssa ja joutunut näiden kanssa vaikeuksiin koska ollut Suomen puolella koko turnauksen ajan.

Mies sanoi ettei hänellä ole mitään intohimoa tai mielenkiintoa Itävallan joukkuetta kohtaan ja on koko aikuisikänsä seurannut suomalaista lätkää, sekä kannattanut Leijonia. Niin että osataan sitä muuallakin.

No joo, osuva vertaus taas kerran ; ) Suomi kun nyt sattuu olemaan jääkiekon suurmaita ja Itävalta ns. pikkumaita mitä tulee menestykseen. Löytyyhän Suomestakin suuri määrä esim. Italian, Brasilian ja Englannin kannattajia, jalkapallossa! Miksi? Eipä ole meidän omaa potkupallo kansallisryhmää näkynyt arvokisoissa, suosikit haetaan siis muista maista.
 

aurinkolahna

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, AC Oulu
Itse olen aina kannattanut Zimbabwen jääkiekkojoukkuetta - mielestäni tuulennopea laituri Ubu Nw'Kimbo on aina Suomea vastaan pelatessaan aikaansaanut kannatukseni kohteen lipumisen Suomen maajoukkueesta Afrikan mantereelle. Valitettavasti maiden keskinäisiä pelejä on ollut turhan vähän...
 

Koirapoika

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jutta Grahnin mies, Else-Maj Pontoppidan.
Onpahan mahdottoman hauska ketju.

Toinen osapuoli leuhottaa pää märkänä ananakset sieraimiin vetäistynä maanpetturuudesta kun sattuu tykkäämään väärästä joukkueesta. Hervotonta huumoria, voiko sitä muutoin sanoa. Tämä on vaan jääkiekkoa herran perkele sentään.

Ja Kanada on joukkueeni ja armeija on käyty, kun senkin suoritusta on muistaakseni joiltain kyselty tämän ketjun tiimoilta. Huvittavaa keekoilua oli suurimman osan ajasta se puuha.
 

Maglor

Jäsen
Suosikkijoukkue
EDM
Re: Onpahan mahdottoman hauska ketju.

Viestin lähetti faaip de oiad
ämä on vaan jääkiekkoa herran perkele sentään.
Vain jääkiekkoa!? VAIN JÄÄKIEKKOA?!

Tuollaiset ne perkele maanpettureita ovatkin kun eivät puolusta suomalaisia oman maan maanpettureilta jotka eivät kannusta jellonia elämää suuremman lajin jokavuotisessa maailmanmestaruustapahtumassa.

Minulle on ihan sama mitä maata kannatatte, kunhan Suomi-matseissa kannustetaan Suomea
 

AnaMasa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lahko
Itse dissaan maajoukkuetta siitä yksinkertaisesta syystä, että joukkueessa ja sen johdossa on ihan liikaa porukkaa, joilla ei pitäisi olla mitään asiaa sinne ja jotka lisäksi nauttivat henkilökohtaista antipatiaani. Ainahan porukkaan mahtuu 1-2 käsittämätöntä valintaa, mutta tämä lista ylittää meikäläisen sietokyvyn: Timonen, O. Jokinen, Peltonen, Söderholm, Ruutu, Westerlund, Jutila, Kurri

Kaiken kruunaa tuo valmennus- ja joukkueenjohto, josta huokuu läpimätä kabinettitouhu. Vittu Erkan seuraaja (sitten 10 vuoden päästä) on varmaan joku Immonen, kunhan onnistuu ensin kerran hoitamaan kannun Jokereille. Timo "en osaa hoitaa edes lentolippuja" Jutila käyttää olemuksesta päätellen kaiken vapaa-aikansa sohvalla perunalastujen ja Muumi-limpparin kanssa. Kurrin turhuuden kaikki tietäväkin. Edellisen listan lisäksi löytyy monta pelaajaa ja yksi johtoheppu, joita vastaan ei muuten mitään, mutta olisin kuitenkin korvannut toisilla (pääasiassa tuoreemmilla) vaihtoehdoilla.

Ei ketään kiinnosta, mutta kun tuli listattua noita pahiksia, niin heitetään vastapainoksi, että esim. suurin osa porukasta Saarela, Hyvönen, Voutilainen, Jantunen, Lepistö, Filppula, Laamanen ja I. Mikkola olisi pitänyt mahtua heittämällä joukkueeseen. Jos tuo porukka ei sovi "valmentajan" roolitukseen tai pelifilosofiaan, niin sitten tilalle valmentaja, joka osaa hyödyntää sitä parasta materiaalia, joka on saatavilla. Joku porukasta Rautakorpi, J. Jalonen, Heikkilä tai Jortikka olisi hoitanut valinnat paremmin, siis minun mielestä. Vaikka valmentajien absoluuttista paremmuutta on vaikea, jos mahdotonta mitata, niin edellä mainittu porukka toisi ainakin uusia tuulia pelaajavalintoihin.

Vielä jos saisi Jutilan, Kurrin ja muiden suojatyöläisten tilalle pätevää porukkaa joillain muilla, kuin vanhoilla pelaaja-ansioilla.

Älkääkä nyt Urpot jaksako tarttua mihinkään yksittäiseen nimeen, koska pointti on siinä, että uskon ihan tosissaan, että Suomi olisi joka vuosi lähempänä täysosumaa, jos homma olisi urheilullisesti terveellä pohjalla. Nyt maajoukkueen touhu haisee minun nenään niin pahasti, etten sitä pysty sinisilmäisesti kannattamaan. Matsit tulee kyllä katsottua, mutta sitä huomaa aina keskittyvänsä poimimaan inhokkien virheitä, joita kyllä riittää.

Tämä nyt ei enää liity suoraan nykyiseen joukkueeseen, mutta vituttaa suunnattomasti nähdä Hannu Aravirtaa kisakaupungissa ja jopa samoissa kuvissa pelaajien kanssa. On äijällä pokkaa jumalauta! Painuis vittuun levittämästä tappiokarmaansa. Aralle pitäisi hommata maajoukkueen toimesta lähestymiskielto.
 

laatokka

Jäsen
Re: Onpahan mahdottoman hauska ketju.

Viestin lähetti faaip de oiad
Toinen osapuoli leuhottaa pää märkänä ananakset sieraimiin vetäistynä maanpetturuudesta kun sattuu tykkäämään väärästä joukkueesta. Hervotonta huumoria, voiko sitä muutoin sanoa. Tämä on vaan jääkiekkoa herran perkele sentään.

Ja Kanada on joukkueeni ja armeija on käyty, kun senkin suoritusta on muistaakseni joiltain kyselty tämän ketjun tiimoilta. Huvittavaa keekoilua oli suurimman osan ajasta se puuha.

Vai "Känädä" on joukkueesi? Onneksi olkoon. Kysymys ei ole siitä, mistä joukkueesta tykkää. Tykkään minäkin venäläisestä kiekosta, mutta en todellakaan kannata sitä SILLOIN, KUN Suomi sattuu vastaan. Huvittavaa tässä on ainoastaan sinun "känädäsönkötyksesi".
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös