Kansallistunnetta? -Ja paskat

  • 15 072
  • 119

Mike Bossy

Jäsen
Suosikkijoukkue
Valtra & Massey Ferguson
Isänmaallisuutta MM-kisoissa -Ja paskat

-
 
Viimeksi muokattu:

mikkoz

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho
Viestin lähetti Mike Bossy
En ole kannattanut Suomea enää moneen vuoteen jääkiekon maajoukkuepeleissä...
Nimenomaan näin, pitää pitää siitä mistä tykkää.
 

OikeaPakki

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, maajoukkue, sympatiat: HIFK
Viestin lähetti Mike Bossy


Jos sanoo kannattavansa esim. vaikka rakasta naapurimaatamme Ruotsia niin ihminen leimataan heti lähes maanpetturiksi. On muuten jännä juttu että kun jos Ruotsi on pudonnut jatkosta MM-kisoissa, on Suomi ruotsalaisille heti 2-suosikki. Ja kun katsoo vuoden -95 MM-kisoja niin voi nähdä, kuinka Ruotsin paidat päällä olevat svedut kannustaa Suomea puolivälierissä ja välierissä (peli ei toki ollut Ruotsi-Suomi). Mutta kun kysyy Suomalaisilta niin lähes järjestään Ruotsi "on se viimeinen vaihtoehto"


Kaikelviisii, siehä se sälli oot.

Hitto ko miul o vähä ikävä sitä Finnikse Ninjaa. Se sano ton edellisenkin jotesaki paljo ratvakammi...

Kuis muute? Mie ainaski kaavan jo toisenki, mut älä sie enää ota.
Huonostha tuos voip käyvä.
 

Ramchester

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Melkein bingo!

Bossyn kirjoituksesta ei jäänyt puuttumaan enään kuin suomalaisten tuulipukuihin pukeutuminen, niin yleistys-bingosta olisi napsahtanut suora kiinni - damn!
 

stonec_86

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
En ole itsekään viime vuosina jaksanut kannatta/seurata Suomen pelejä sen enempää osin yllä mainittujen syiden vuoksi. Viimeksi jaksoin seurata pelejä kunnolla vuonna 2001; tuolloin meillä oli todella hyvä joukkue, vaikka suurimmat tähdet puuttuivat ja uusiakin pelaajia nähtiin maajoukkueessa.
1995 oli tietysti hieno seurata kuinka tulevaisuuden lupaukset saivat vastuuta ja siihen aikaan meillä vielä oli tusinan verran tulevaisuuden ammattilaiskiekkoilijoita.
 

kaizu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Canucks
Viestin lähetti Mike Bossy

3. Fanit ja Mertaranta: Minkään muun maan fanit eivät ole samanlaisa kuin useimmat suomen fanit. Ilman paitaa, umpikännissä mesoavat "fanit" ovat mitä huonointa mainosta suomikuvalle.


Useimmat ?? Yeah, right. Siis ihanko oikeasti olet sitä mieltä, että yli 50 % paikalla olevista Suomi-Faneista on näitä umpijurrisia, kyrvän muotoinen hattu päässä meuhkaavia apinoita ?

Niin ja mikä vittu siinä on, että suomalaiset, jotka meuhkaavat ja pitävät hauskaa katsomossa pikku jurrissa, ovat niitä juntteja ja huonoa mainosta, kun taas lähes munasillaan heiluva kanadalainen on vekkuli velikulta ?
Mitäs jos osa suomalaisten huonosta maineesta (onko sellaista edes?) johtuukin juuri tästä asenteesta, että suomalaiset valittaa ja voivottelee, että suomalaiset käytäytyy huonosti ? Toleranssi tuntuu monella olevan paljon pienempi, kun puhutaan oman maan kansalaisista.

Sitäpaitsi kunnon suomalainen, joka on vaikkapa työelämässä tekemistä näitten pulla suussa puhuvien neitejen kanssa kannattaa toki Suomea ja Ruotsin vastustajaa. Veikkaus illalla, 3-2.

Edit. Veikkaanpa ihan huvikseni, että aika monella Mike Bossyllä rupeaa ääni kellossa vaihtumaan siinä vaiheessa, kun Suomi vaikkapa finaalin jatkoajalla iskee kiekon häkkiin. Näitähän me kutsumme...glo ?
 
Viimeksi muokattu:

redwings19

Jäsen
Suosikkijoukkue
Datsjuk
Loistava ketjun avaus!!!
Minä kuulun myös niihin jotka EI kannata Suomea. Mielestäni on myös uskomatonta että automaattisesti pitäisi olla Suomen puolella ku sattuu olemaan suomalainen. Olen kannattanut pienestä asti Venäjää ja Kanadaa.
Yksi suurimmista syistä on tähän varmasti se että, muilla mailla on yksinkertaisesti paljon taitavampia ja värikkäämpiä pelaajia, joilta löytyy taitoa, uskallusta, liikettä ja oikeasti kovuutta, eikä mitään neitejä tyyliin Jarkko Ruutu.

En minä muutenkaan ole isänmaallinen, mutta jotenkin vain aina kun Suomi pelaa niin toivon vastustajan voittavan!

Pidän myös itse hyökkäävästä pelityylistä, joten Suomen ottelut ovat painajaisia. Mielestäni se on semmosta vitun varmistelua, missä vältetään viimeiseen asti hyökkäyksiä, taklauksia suoraa maalille ajoa ym. mielenkiintoista.
Sit kun hyökkäys tulee ni on pakko mennä sinne kulmaan pyörimään kun taito ja rohkeus loppuu kesken.

Miksi sitten itketään kun Suomi voittaa esim. Ukrainan 2-1 että vaikea pelata, kun ne puolustaa ja kahvaa, ihan samalla tavalla Suomi pelaa esim. kanadaa, Slovakiaa, Venäjää ym. huippumaita vastaan, kahvaa ja puolustaa.

Tämä on minun mielipiteeni ja sopii tähän ketjuun.
Osa teistä voi olla erimieltä. Eikä tämä ole sitten mikään avautuminen.
 

Kaiser Soze

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rontti's potatoes, whiners and wankers
Re: Re: Re: Kansallistunnetta? -Ja paskat

Viestin lähetti Another HAB
Ja eikös se ole myöskin niin että omaa joukkuetta pitää vihata.

Eikun oman joukkueen toimitusjohtajaa pitää vihata.

Toiset tykkäävät Schumacherista, toiset Räikkösestä. Toiset kannattavat omiaan ja toiset ovat ghunttereita. Eikait se sen kummempaa ole. Ihanne juhlijan kannaltahan on aina kannattaa voittajaa.

K
 

mjr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkueet
Kiintoisaa tietää. Itse en pidä maksalaatikosta, argentiinalaisesta jalkapallosta ja valkoviinistä. Kesäkeitto on myös yököttävää. Taidanpa avata ketjun kaikista näistä.
 

Dave

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Viestin lähetti redwings19
Olen kannattanut pienestä asti Venäjää ja Kanadaa.
Yksi suurimmista syistä on tähän varmasti se että, muilla mailla on yksinkertaisesti paljon taitavampia ja värikkäämpiä pelaajia, joilta löytyy taitoa, uskallusta, liikettä ja oikeasti kovuutta...

Tämä on kieltämättä ihan viisasta politiikkaa. Kannattaa tietenkin valita suosikikseen sellainen joukkue, joka on mahdollisimman hyvä, näin pääsee itsekin usein voittajien puolelle. Suomessahan monet tunnustautuvat jalkapallossa huippumaiden tai ulkomaisten suurseurojen fanaattisiksi kannattajiksi, kuka hullu sitä nyt jaksaa tuskailla Muurisen luuseriporukan toilailuja. Brasilia voittaa paljon useammin ja pelaa helvetin näyttävää peliä.

Aivan yliarvostettua ja vanhanaikaista on olla oman maan tai kaupungin joukkueen puolella. Kyllä kuulkaa kyrpii istua ykkösdivarimatsissa kiduttamassa itseään ja kuunnella jokeri-gloryhunttereiden Oulun jaoston vittuilua seuraavana päivänä. Tai repiä pelihousut kun ei se vitun Shefki saa palloa sinne tyhjään tsekki-maaliin. Onneksi tämmösiä meikäläisenlaisia hulluja ei enää nykyään montaa ole. Mehän tuhoamme koko palloilukulttuurin vanhanaikaisina jääräpäinä.
 

Unkka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liverpool FC
Jaaha, perkele onkonäillä oikeus kirjoittaa tännekin. Jos näitä olisi ollut Tali-Ihantalassa kesällä -44 niin kusisesti ois käynyt: " Neukuilla on paremmat tankit; ollaan niiden puolella". Ja kun naapurin iskällä on mersu ja meidän iskällä vain lada: leikitään vain naapurin pihalla. Tietenkin jääkiekko on jääkiekkoa ja historia historiaa, mutta on näillekin oma estradi: Euroviisut, sielläon kimallusta ja pukujen loistetta, saa olla kenen puolella tykkää, on ihanaa kun kaikki on niin nättejä. Siinä teille oikea paikka senkin sivarit!
 

lihaani

Jäsen
Edistyksellistä ajattelua ketjun avaajalta. Myönnän olevani niin vanhanaikainen käpy, että "omia" joukkueitani ovat olleet tämä pieni ja velkainen Pelicans sekä Suomen maajoukkue, vaikka Kanada tai HIFK tai Kärpät pelaavat paljon hienonpaa hokia.

Tämä edistyksellisyys leviää varmaan läpi Euroopan niin, että englantilaiset sankoin joukoin kannatavat Saksaa fudiksessa tai lätkässä jenkit joukolla kannattavat Kanadaa.

Hieno meininki!
 
Eikös viime vuonnakin täällä pyörinyt näitä samanlaisia trolleja mm-kisojen aikaan, joiden mielestä suomalaiset ovat tuulipuku-juntteja, kun kannustavat suomea.
Tsekit, Ruotsit yms. sen sijaan ovat hienoja maita, ja heitä meidän kaikkien pitäisi kannustaa.

Alkaa vaan olemaan turhan vanha vitsi jo, alussa nauratti, ei enää reilun vuoden jälkeen, nyt jätän trollit rauhaan.
 

redwings19

Jäsen
Suosikkijoukkue
Datsjuk
Viestin lähetti Dave
Tämä on kieltämättä ihan viisasta politiikkaa. Kannattaa tietenkin valita suosikikseen sellainen joukkue, joka on mahdollisimman hyvä, näin pääsee itsekin usein voittajien puolelle. Suomessahan monet tunnustautuvat jalkapallossa huippumaiden tai ulkomaisten suurseurojen fanaattisiksi kannattajiksi, kuka hullu sitä nyt jaksaa tuskailla Muurisen luuseriporukan toilailuja. Brasilia voittaa paljon useammin ja pelaa helvetin näyttävää peliä.

Todellakaan en kannata sen takia että ne on parempia ja isompia. En itsekään oikein ymmärrä niitä jotka kannattavat jotain joukkuetta sen menestymisen takia!

Ja kuten totesin, niin olen aina pienten maitten puolella, kun ne pelaa Suomea vastaan.
 

OneBigRed

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Nyt alkoi vituttamaan!

Nimittäin se, että yhä menee porukkaa näiden 15-18.4.2005 rekisteröityneiden trollien flametuksiin.

Onko pojat tullut hiekkalaatikolla liikaa nenään, kun uskallatte enää netissä yrittää olla mukahauskoja ja erilaisia?
 

pyhimys

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Flyers
Viestin lähetti Unkka
Jaaha, perkele onkonäillä oikeus kirjoittaa tännekin. Jos näitä olisi ollut Tali-Ihantalassa kesällä -44 niin kusisesti ois käynyt: " Neukuilla on paremmat tankit; ollaan niiden puolella". Ja kun naapurin iskällä on mersu ja meidän iskällä vain lada: leikitään vain naapurin pihalla. Tietenkin jääkiekko on jääkiekkoa ja historia historiaa, mutta on näillekin oma estradi: Euroviisut, sielläon kimallusta ja pukujen loistetta, saa olla kenen puolella tykkää, on ihanaa kun kaikki on niin nättejä. Siinä teille oikea paikka senkin sivarit!

Eihän siinä pitkään mennyt, kun vedettiin esille Suomen suuret sotasaavutukset... Liittyy taas asiaan todella paljon.

Itse olen kannattanut Suomea viimeksi 1992. Silloin olin tosin alle kymmenen vuotias, joten aivopesulla saattoi olla vaikutusta. Seuraavan vuoden Saksan kisoisssa olinkin jo lähinnä tyytyväinen siitä, että Suomi ei pärjännyt paremmin. Syytä asialle en oikeastaan tiedä. Seuraavinakin vuosina "yritin" olla Suomen puolella, mutta eipä tullut sydämestä se kannatus, vaan lähinnä ympäristön pakottamana.

Vuodesta 1993 lähtien sydän on sykkinyt Kanadalle. Joku siinä vain sytyttää. Eikä ole ollut väliä sillä miten on pärjännyt eli se niistä gloryhuntereista... Suomen edellinen mestaruus ei aiheuttanut mitään riemunkiljahduksia, joten seuraavakaan (?) mestaruus ei sitä tee, että muuttuisin Suomen kannattajaksi yht'äkkiä.

ps. kaikille vielä sitten tiedoksi. Jalkapallossa olen Suomen puolella ja F-1:ssä Schumacherin puolella. Tiedättehän nyt nekin.

pps. ei ole trolli
 

redwings19

Jäsen
Suosikkijoukkue
Datsjuk
Kai sitä voi tässä ketjussa hehkuttaa jotain muuta maata kuin Suomea, tuolla muissa ketjuissa sitä hehkutetaan ihan tarpeeksi.

Jos on sydämestään jonkun muun maan puolella esim.Kanadan tai Venäjän, niin miksi se pitää tulkita vittuiluksi?

Minusta on hienoa, että niitä löytyy ketkä kannattavat AIDOSTI
jotain muuta maata!
 

aceman81

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät. Pesäkarhut.
Mielipiteitä saa olla. Mutta ne pitäisi pitää omana tietonaan. Kaikenlaisten epäisänmaallisten ajatusten esilletuojat pitäisi teloittaa suvun viimeistä jäsentä myöden.
 
Suosikkijoukkue
Jokerit, Suomen maajoukkue, altavastaajat
Muahhahhahhaa!!
Surkean ottelun jälkeenkin täältä sentään löytyy asioita joille voi nauraa! Muuta sinne Ruotsiin jos niin kovin viehättää, saattaisi sopia sinulle.

Asian läheltä sen verran, että olen viime aikoina miettinyt missä mahtaa liikehtiä tämä kuuluisa suomen jääkiekkoa seuraavien enemmistö, joka ei tiedä itse pelistä mitään ja hehkuu kilpaa auringon kanssa kaiken maailman ukraina-voittojen jälkeen? Niistä riittää aina puhetta, mutta miksei niitä näy kymmentuhatmäärin kaduilla, mediassa, tai oikeastaan juuri missään? Mitäkö haen, no sitä tietenkin että ehkä tällaista valtaisaa enemmistöä ei ole olemassakaan. Kun itse en ole tähän "ongelmaan" läheskään noin suuressa mittakaavassa koskaan törmännyt, tai en ainakaan enää aikoihin. Onko kyseessä sittenkin taas kerran vain tapa jolla omaa itsetuntoa nostatetaan vähättelemällä lauman muita jäseniä?

p.s. Hyvä kirjoitus Davelta!
 

Decimal

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti Huuru_Sauhunen
Muahhahhahhaa!!
Surkean ottelun jälkeenkin täältä sentään löytyy asioita joille voi nauraa! Muuta sinne Ruotsiin jos niin kovin viehättää, saattaisi sopia sinulle.

Minä ainakin henkilökohtaisesti toivon että Suomi voittaisi jääkiekon maailmanmestaruuden vuonna 2005. Todennäköistä kuitenkin on, että Suomi tippuu ajoissa eikä mitalipeleihin ole asiaa. Sen verran munatonta peliä on nyt esiintynyt. Kaukalossa pyörii samanaikaisesti 4-5 märkää pierua plus epätoivoinen maalivahti. Westerlund jää löysä kikkeli kädessä ihmettelemään, että mitähän tässäkin tapahtui.

Ja kun näin käy, kannatan minä ainakin naapuriamme Ruotsia. Ruotsilla on varsinkin tänä vuonna kova ryhmä koossa, niinkuin se on kolmella selkeällä voitollaan osoittanut. Heja sverige.

Muutenkin on aika kummallista että Ruotsalaisia pidetään jotenkin tyhminä tai homoina. Varsinkin jos mainitset jotain ruotsalaisista, yleisin kommenttihan tuntuu olevan että "ne on homoja". Tämäkin johtuu siitä että Ruotsissa alettiin eri medioissa käsittelemään homoseksuaalisuutta monta monta vuotta aikasemmin. Homouteen opittiin suhtautumaan avoimesti Ruotsissa jo ennenkuin Suomessa edes uskallettiin puhua asiasta. Taas tässä, kuten lähes kaikessa muussakin naapurimme on meitä härmäläisiä yli 10-15 vuotta edellä. Oikeastaan ainoa asia mikä mielestäni tekee Ruotsalaisista epämukavia, on se kieli. Vaikka kuinka olis muuten fiksu kansa, niin se kieli vaan valitettavasti kuulosta todella ilkeältä, ainakin suomalaisen korvaa. Tästä pääsisimme pienen aasinsillan kautta siihen, kuinka typerältä ja rumalta suomen kieli kuulostaa ulkomaalaisille, mutta en viitsi alkaa tilittää.

Sitäpaitsi, mikään muu kansa kuin Suomi ei voi keksiä sauvakävelyä. Okei, se varmasti parantaa käden lihaksia ja tekee kävelystä monipuolisempaa, mutta jumalautsi että on typerän näkösät. Presidentti Halonen lahjoitti Japanin hallitsijoille kävelysauvat. Kyllä saa taas suomalaiset olla ylpeitä.

Tässäkin ketjussa on mainittu suomalaiset "fanittajat" joita tänäkin vuonna MM-kisoissa on näytetty katsomossa. Suomalaisen fanin mentalitentti tuntuisi olevan selkeä. Painetaan duunia hikisessä työpaikassa yötä päivää ja ostetaan lentoloput Itävaltaan. Äijäporukalla, tietty. Lärvit vedetään jo lentokentällä. Sitten paikan päällä käydään katsomassa matseja ilman paitaa ja kolmen promillen pöhnässä. Hyvä esimerkki tästä oli taas Ukraina-matsissa kun eräs karvas suomalaisfani oli sammunut arvokkaasti ennen ekaa puoliaikaa
 

vetoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Slovakia, Bolts
Suomen jääkiekon tulevaisuus - sitä ei ole

Siis nyt se on nähty. Suomalaiset jääkiekkoilijat ovat täysiä puukäsiä! Ei herra jumala mitä hyökkäyspeliä. Aivan umpisurkeaa peliä Ruotsin puolustusalueella. Kun käsiä ei kerran ole niin maaleja on turha edes haaveilla. Jotain on ollut jo noin kymmenen vuoden ajan pielessä. Koivun, Selänteen Nummisen, Lehtisen sukupolven aika alkaa olla ohi. Ei sieltä ole tullut viimeisen 5 vuoden aikana yhtäkään taitavaa pelaajaa Pitkästä, M. Koivua ja T. Ruutua lukuunottamatta. Siinä se on. Suomi putoaa lopullisesti kv. jääkiekon kelkasta. Kaikilla muilla pelaajilla käsiä riittää. Käsillä ne maalit tehdään, ei millään saatanan päättömällä luistelulla. Kaikki junnut on kuin samasta puusta veistetty. Taitopelaajia ei ole sitten yhtään. Taitojääkiekko vihdoin kunniaan, myös Suomessa! Suomalainen jääkiekko... sillä ei tulevaisuutta ole, puukäsiä korkeintaan.
 

Jukka L

Jäsen
Suosikkijoukkue
Mikkelin Jukurit
Viestin lähetti redwings19
Loistava ketjun avaus!!!
Minä kuulun myös niihin jotka EI kannata Suomea.

Offtopic. Oletko siviilipalvelusmies?? Tuli vain mieleen.
 
Suosikkijoukkue
Venäjä, Lokomotiv Jaroslavl
Viestin lähetti redwings19

En minä muutenkaan ole isänmaallinen, mutta jotenkin vain aina kun Suomi pelaa niin toivon vastustajan voittavan!

Minulla melkein sama tilanne. Toivon Suomen vastustajan voittavan aina, ellei Suomea vastassa ole Kanada tai USA. Silloin toivon Suomen voittavan.


Viestin lähetti redwings19

Miksi sitten itketään kun Suomi voittaa esim. Ukrainan 2-1 että vaikea pelata, kun ne puolustaa ja kahvaa, ihan samalla tavalla Suomi pelaa esim. kanadaa, Slovakiaa, Venäjää ym. huippumaita vastaan, kahvaa ja puolustaa.

Seitsemästä jääkiekon huippumaasta Suomen pelityyli on ikävin, rumin ja kahvaavin. Tämä on yksi syy olla kannattamatta Suomea (paitsi tietenkin Kanadaa ja USA:a vastaan).
 
Suosikkijoukkue
Venäjä, Lokomotiv Jaroslavl
Viestin lähetti Jukka L
Offtopic. Oletko siviilipalvelusmies?? Tuli vain mieleen.

Ei armeijan käyminen edellytä isänmaallisuutta eikä sivarius toisaalta ole tae isänmaallisuuden puutteelle. Suomessa isänmaallisuus on vain aina kytketty militarismiin, eikä ymmärretä muunlaisia isänmaallisuuden muotoja. Se armeija on käytävä, prkl!


Itse en ole tippaakaan isänmaallinen, mutta kävin armeijan koska se oli helpoin ja sopivin vaihtoehto minulle silloisessa elämäntilanteessani. Jos sivari olisi ollut kestoltaan 6 kk, olisin todennäköisesti valinnut sen.

Suomessa sivarista on tehty niin epäkäytännöllinen ja vaikea valinta (tietysti tarkoituksella), että sen valitseminen ei todellakaan ole aidan matalimman kohdan valitsemista.
 
Viimeksi muokattu:
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös