Kansallistunnetta? -Ja paskat

  • 15 104
  • 119

kakes

Jäsen
Viestin lähetti Mike Bossy


3. Fanit ja Mertaranta: Minkään muun maan fanit eivät ole samanlaisa kuin useimmat suomen fanit. Ilman paitaa, umpikännissä mesoavat "fanit" ovat mitä huonointa mainosta suomikuvalle.

Minua ärsyttää se että suuri osa Suomen faneista on sellaisia jotka eivät tiedä oikeasti jääkiekosta mitään. Kun Suomi voittaa jonkun Kazakstanin 10-0, alkaa hirmuinen hehkutus siitä kuinka Suomi on mahtava ja voittaa MM-kultaa. Sitten kun kysyy niiltä tietääkö he ketään pelaajia, ei ne tiedä kun että siellä pelaa joku Koivu ja Selänne.

Ei, ei mää ihmettelen kauhiast, mää oon ko klapil päähä lyäty. Mää oon affena, kattoka poijat mul o kidukset...tulkka ongel pojat.
Jopas on katkeran Jyppi-fanin tilitystä. Kerroppas onko juhlivat ja kohtuulisessa määrin örveltävät suomalaisfanit huonompi juttu kun se nakuna katsomossa munat kourassaan hypellyt kanukkikannattaja?. Ota kuule hieman rennommin, leviää pälli muuten.

Ei sinun ole pakko Suomea kannattaa. Voit ihan vapaasti jatkaa sitä sambarummutusta Jypin peleissä ja huudella tuomaria nuijaksi ihan selvinkin päin.

Mertaranta on pomo. Parasta mitä ylellä on pitkään aikaan ollut. Hän pukee sanoiksi hienostelematta ne mitä käy kotikatsomossa monen katsojan huulilla. Kun peli ei kulje tulee antsalta sapiskaa kunnolla ja kun peli kulkee tulee ylistystä ja vieläpä huumorin säestyksellä.

Hyvä Suomi, hyvä Tanska....Ruotsi, Slovakia ja Tsekki saavat painua sitten sinne ruskeansävyiseen paikkaan mihin aurinkokaan ei paista. Ugh, olen puhunut.
 

Hartiapankki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sport ja kaikkinainen urheilu vaasalaisittain
Re: Re: Kansallistunnetta? -Ja paskat

Viestin lähetti kakes
Mertaranta on pomo. Parasta mitä ylellä on pitkään aikaan ollut. Hän pukee sanoiksi hienostelematta ne mitä käy kotikatsomossa monen katsojan huulilla.

Näin olisi voinut sanoa joskus kymmenisen, ehkä jopa viitisen vuotta sitten mutta ei perhana enää. Täytyy sanoa, että henkilökohtaisesti alkaa jo kyllästyttämään tämä "pomo". Samoja fraaseja pelistä toiseen, kaikki kentät pelaavat "vahvaahyvää peliä".

Näin se vain on, hyvätkin selostajat menettävät hohtoaan ajan kanssa. Surullinen Mika&Juti-ilmiö vaati uhrinsa tällä kertaa Mertsin muodossa.

Tosin tämä nyt oli vain oma mielipiteeni.
 

Jokeri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit
Viestin lähetti Mike Bossy
En ole kannattanut Suomea enää moneen vuoteen jääkiekon maajoukkuepeleissä ja saatankin kuullostaa hieman katkeralta kirjoittaessani tätä.

Oikea asenne. 89 syntyneeksi hyvää tekstiä ja vaikka aiemmat kirjoituksesi Martti Servon uusista CDistä ei vakuuta niin hyvä mielipide. ;)

No toisaalta tämä lauseesi vie pohjan tekstiltäsi:"Urheilulehti on omasta mielestä ihan kohtuullinen lehti jos haluaa saada tietoa urheilusta yleensä"

=))
 
Viimeksi muokattu:

repe_joke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim
Viestin lähetti Decimal
Tässäkin ketjussa on mainittu suomalaiset "fanittajat" joita tänäkin vuonna MM-kisoissa on näytetty katsomossa. Suomalaisen fanin mentalitentti tuntuisi olevan selkeä. Painetaan duunia hikisessä työpaikassa yötä päivää ja ostetaan lentoloput Itävaltaan. Äijäporukalla, tietty. Lärvit vedetään jo lentokentällä. Sitten paikan päällä käydään katsomassa matseja ilman paitaa ja kolmen promillen pöhnässä. Hyvä esimerkki tästä oli taas Ukraina-matsissa kun eräs karvas suomalaisfani oli sammunut arvokkaasti ennen ekaa puoliaikaa

Se on hyvä, että yleistetään. Tuskin suurin osa on tuommoisia. Näkyvin osa vain.
Minä en ainakaan henkilökohtaisesta menisi viinalla pilaamaan lätkäpeliä. Hyvä koittaa vastailla kaverille jotain lätkäpelistä, jota on ollu kattomassa kaatokännissä. Kaveri: "No millanen peli oli?" Minä: "No ei kato muista kun oli niin kännissä" Kaveri: "paljon peli päätty?" Minä"Jaa-a en tiiä. Mutta mä join 12 pulloo bissee pelin aikana. Ja hauskaa oli".
Juu ei kiitos tuolle.

Ja sitten vielä kysymys onkos lähiaikoina pelattu Ukraina - Suomi jalispeliä? Meinaan vaan, kun siellä oli joku fani puoliajalla sammunu. Ymmärrä kyllä ees mitenkä potkupallopelit tähän liittyy.

Ja ylipäätään fanittamisesta. Täällä on ihan turha asiasta puhua. Jos kannatat jokereita, niin hifk fanit ei sinusta tykkää ja päinvastoin. Jos kannatat Ruotsia, niin varmasti suurinosa Suomalaisista pitää sinua homona.
Järkevä keskustelu asioista on linjoilla "meidän pelaajat on parhaita". Sitten vähemmän asialliset menee jonnekkin "the h11ntti" luokkaan.
Mulle on ihan sama mitä kukakin kannattaa, kunhan ei tee sitä sokeasti. Kannattaa huomata myös ne oman joukkueen virheet ja heikkoudet. Ja ei myöskään kannata heti tulla vittuilemaan jos se vastustaja häviääkin.
 

Timbit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Canucks, BC Lions
Kerrankin FF:n sissyhyökkäys saa arvoisensa vastaanoton. Tosin löytyihän sillekin ainakin yksi ymmärtäjä. Kuka, no se ei hämmästytä kai enää ketään.

Suomi ei voita Romaniaa, Hollantia eikä Tshekkiä, koska se pelaa tasonsa mukaisesti.
 

Hejony

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Suomi
Viestin lähetti Mike Bossy
Tällä en tarkoita niitä 5000 Suomi-fania jotka ovat paikanpäällä Itävallassa vaan niitä 3 miljoonaa suomalaista joilta MM-kisoja odotellessa kysytään suosikkijoukkuetta ja he vastaavat että Suomi. Eli suomen kannattajista noin 1,5 miljoonaa olisi niitä jotka tietävät jotain kiekosta ja loput on niitä satunnaisseuraajia jotka seuraavat vain MM-kisat.
Väitä ihan pokalla, ettei noita muista maista löydy? Varsinkin USA:laiset jossain Floridan auringossa eivät ole kuulleetkaan jääkiekosta, mutta vastaavat silti periaatteen vuoksi USA.

Nyt meni sinänsä jo vanha kuprusi auttamattomasti pilalle. Liian läpinäkyvää, valitan.
 
Suosikkijoukkue
Buffalo Sabres, HIFK, Joe Finley
Minäkään en kannata Suomea, paitsi silloin, kun vastassa on Ruotsi. Pääasiallisesti olen kiinnostunut enemmän Slovakian ja Venäjän otteista, enkä usko sen muuttuvan, vaikka Suomi menisikin mestaruuteen saakka. Tästäkin huolimatta tunnen pientä ylpeyttä aina, kun näen Suomalaiskannattajat iloisessa hiprakassa heilumassa katsomossa ja pitämässä hauskaa.
 
Mä olen kannattanut sekä SM-liigassa, MM-kisoissa että NHL:ssä (ja kaikissa muisssakin sarjoissa) aina Colorado Avalanchea. Tai no joo, ehken sittenkään aina, vasta vuodesta 1995. Sitä ennen kannatin Quebec Nordiquesia.

Tässä vaiheessa, jos joku sattuu tämän lukemaan, pitäisi olla sellanen "WTF?" ilme kasvoilla. Eli perusteluja:

MM-kisoissa 2005 kannatan Coloradoa, eli John-Michael Lilesin USA:ta, Ossi Väänäsen ja Riku Hahlin Suomea ja Agris Savielsin ja Karlis Skrastinsin latviaa sekä tietysti Sveitsin David Aebischeria. Tahtoo sanoa, että jos kyseiset herrat eivät ole kentällä, mulle on aivan sama mitä siellä tapahtuu.

Sama juttu SM-liigassa, siellähän pelasi viime kaudella Jokereissa Ossi Väänänen ja HPK:ssa Riku Hahl.

Ja kuten tuossa toisessa (avaamassani) ketjussa jo kysyinkin, miksi Ossi Väänäsen seura on muka Jokerit ja Riku Hahlin seura HPK? Hekö omistavat kyseisten pelaajien oikeudet? Vituttaa nimittäin pikkusta vaille paljon, että joka kerta kun MM-kisoissakin jompi kumpi pelaaja mainitaan, he pelaavat aina SM-liigassa. Olettaisin ettei kumpikaan tule pelaamaan SM-liigassa pelin peliä ensi kaudella.
 

repe_joke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim
Viestin lähetti Mike Bossy
Slovakian pelityyli on viihdyttävää ja pelaajien joukossa on miellyttaviä persoonia jotka osaava yllättää kuten Marian Gaborik ja Miroslav Satan.

Pelityylistä en lähde kiistelemään, mutta näiden kahden pelaajan persoonasta voi olla montaa mieltä.
Gaborik piti vaikka kuinka pitkään omaa "lakkoaan", kun ei palkka tarjous nhl-seuralta kiinnostanut. Satanilla oli muistaakseni sama juttu jokunen vuosi aikasemmin.
Eihän siinä mitään, kyllä miehille pitää palkkaa maksaa, mutta kyllä sitä pitäs pelata alle 5 miljoonan palkallakin.
Muutenkin slaavilaiseen luonteeseen kuuluu, että jos en saa tehdä mitä huvittaaa, en tee mitään. Sillon kun ei huvita peli on säälittävän näköstä. Tähän vastapainona on tietysti, että silloin kun huvittaa, niin peli on mahtavaa seurata.
 

repe_joke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim
Viestin lähetti En välttämättä
Ja kuten tuossa toisessa (avaamassani) ketjussa jo kysyinkin, miksi Ossi Väänäsen seura on muka Jokerit ja Riku Hahlin seura HPK? Hekö omistavat kyseisten pelaajien oikeudet? Vituttaa nimittäin pikkusta vaille paljon, että joka kerta kun MM-kisoissakin jompi kumpi pelaaja mainitaan, he pelaavat aina SM-liigassa. Olettaisin ettei kumpikaan tule pelaamaan SM-liigassa pelin peliä ensi kaudella.

Juu tuo kyseinen nhl seurahan onkin tosipaljon satsannut jannuihin junnuiässä. Ja Ossia ei voi millää mittapuulla pitää coloradon miehenä. Yhden hassun tynkäkauden siellä on pelannut. Ois ees colorado varannut miehen nhl:ään niin tuon sinun avautumisesi ymmärtäisi.
Ja joka perkeleen kerta sitä kerrotaan, että floridan Olli Jokinen, Montrealin Saku Koivu mm-kisoissa. Tällä kaudella jätkät pelas euroopassa, niin on mainittu selostuksissa, että tällä kaudellahan seura oli se ja se.
Jos sitä lähtöseuraa ei saa mainita sinun mielestäsi kisoissa, niin Niemisen sanoin "pistä telkusta ääni pois".
 
Suosikkijoukkue
Venäjä, Lokomotiv Jaroslavl
Viestin lähetti repe_joke
Gaborik piti vaikka kuinka pitkään omaa "lakkoaan", kun ei palkka tarjous nhl-seuralta kiinnostanut. Satanilla oli muistaakseni sama juttu jokunen vuosi aikasemmin.

Mitä ihmeen lakkoa? Mistä lähtien ilman työsopimusta oleva ihminen voi lakkoilla?


Viestin lähetti repe_joke

Muutenkin slaavilaiseen luonteeseen kuuluu, että jos en saa tehdä mitä huvittaaa, en tee mitään.

Vai että oikein slaavilaiseen luonteeseen? Gaborik vain pyysi palkkaa, joka vastasi hänen markkina-arvoaan. Ei slaavilaistenkaan kannata tyytyä pelaamaan vähemmällä, kuin mitä saman tasoiset pohjois-amerikkalaiset pelaajat tienaavat.
 

Decimal

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti repe_joke

Ja sitten vielä kysymys onkos lähiaikoina pelattu Ukraina - Suomi jalispeliä? Meinaan vaan, kun siellä oli joku fani puoliajalla sammunu. Ymmärrä kyllä ees mitenkä potkupallopelit tähän liittyy.

Jos kannatat jokereita, niin hifk fanit ei sinusta tykkää ja päinvastoin. Jos kannatat Ruotsia, niin varmasti suurinosa Suomalaisista pitää sinua homona.

Selvä, kriittinen asiavirhe. Tarkoitin siis erätaukoa, en puoliaikaa. You got me there.

Sanonpa nyt vielä, että tämä "naapurin" kannustaminen oman joukkueen tiputtua pätee myös esim. SM-liigassa. Toivoin mielummin voittoa Helsingin Jokereille, kuin vaikkapa Oulun Kärpille, sentään pääkaupunkiseudulta kun olen. Kaikki kunnia tosin Oululaisille mestaruuden johdosta.
 

repe_joke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim
Viestin lähetti The Original Jags
Mitä ihmeen lakkoa? Mistä lähtien ilman työsopimusta oleva ihminen voi lakkoilla?
Senpä takia se olikin "lakkoaan". Siis ei pelannut, kun eivät makseneet tarpeeksi. Ja sitten kun rupesi pelaamaan, niin ei todellakaan pelannut sen rahan edestä, joka maksettiin.


Viestin lähetti The Original Jags

Vai että oikein slaavilaiseen luonteeseen? Gaborik vain pyysi palkkaa, joka vastasi hänen markkina-arvoaan. Ei slaavilaistenkaan kannata tyytyä pelaamaan vähemmällä, kuin mitä saman tasoiset pohjois-amerikkalaiset pelaajat tienaavat.

Uuh sinähän kova jätkä olet, kun irroitat asiat asiayhteydestä pois ja käytät niiitä argumentteina toisessa asiassa.
Tarkotiin tuota slaavilaista luonnetta kentällä, kun se pitää nyt rautalangasta vääntää.
Mitä tulee Gaborikin palkkaan, niin yksi hyvä kausi ei oikeuta pyytäämän about 5 miljoona kaudesta. Ja sitten kun ei makseta pelataan jossain Slovakian pääsarjassa ilmaiseksi. Juu pelaan vain rakkaudesta lajiin.
 

repe_joke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim
Viestin lähetti Decimal
Selvä, kriittinen asiavirhe. Tarkoitin siis erätaukoa, en puoliaikaa. You got me there.

Sanonpa nyt vielä, että tämä "naapurin" kannustaminen oman joukkueen tiputtua pätee myös esim. SM-liigassa. Toivoin mielummin voittoa Helsingin Jokereille, kuin vaikkapa Oulun Kärpille, sentään pääkaupunkiseudulta kun olen. Kaikki kunnia tosin Oululaisille mestaruuden johdosta.

Juu tuo puoliaika, juttu oli joku pieni piru johonka piti tarttua.

Oisin minä tosiaan itsekkin toivonut hifk:lle voittoa, jos olisivat olleet jokereiden sijasta finaaleissa.
Ylipäänsä palstalla näkee jo nyt paljon vastakkain asettelua. Jokeri ja hifk fanit kinaa keskenään. Poriin ei juurikaan kannata mennä omiaan kannustamaan jos ei turpaansa halua yms (ei kannata suuttua näistä kommenteista tuli päälinmäisenä mieleen).
Alaluokkaisia heittoja on tälläkin palstalla nähty todella paljon, minulle tutuimpana Hjalliksen huorat. Jokerifanitkin säväyttää liian useasti negatiivisessa mielessä, että kyllä tässä olisi kaikilla opittavaa.
Turha uho pois ja keskitytään oman joukkueen kannattamiseen, joukkueesta tai maasta riippumatta.
 

Ramchester

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Viestin lähetti Mike Bossy
Tällä en tarkoita niitä 5000 Suomi-fania jotka ovat paikanpäällä Itävallassa vaan niitä 3 miljoonaa suomalaista joilta MM-kisoja odotellessa kysytään suosikkijoukkuetta ja he vastaavat että Suomi. Eli suomen kannattajista noin 1,5 miljoonaa olisi niitä jotka tietävät jotain kiekosta ja loput on niitä satunnaisseuraajia jotka seuraavat vain MM-kisat.

Ei, ei ja vielä kerran ei. Toisia nyt vain sattuu kiinnostamaan maajoukkueen pelit ja esimerkiksi NHL enemmän kuin kotoinen SM-liiga.

Esimerkiksi minä seuraan Suomen jalkapallomaajoukkueen pelejä, kansainvälisiä turnauksia, Valioliigaa, MM-kisoja etc. mutta itseäni ei voisi vähenpää kiinnostaa suomalainen Veikkausliiga, joten en sitä myöskään seuraa, eikä minulla ole sieltä minkäänlaista suosikkijoukkuetta. Tämä Veikkausliigan suosikin puute ei kuitenkaan varmasti tee minusta yhtään sen enempää jalkapallosta tietämätöntä, kuin jos nyt ilmoittaisin kannattavani Veikkausliigassa esim. Tepsiä.
 

wilco

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK,LiPu
Viestin lähetti Decimal
Sitäpaitsi, mikään muu kansa kuin Suomi ei voi keksiä sauvakävelyä. Okei, se varmasti parantaa käden lihaksia ja tekee kävelystä monipuolisempaa, mutta jumalautsi että on typerän näkösät. Presidentti Halonen lahjoitti Japanin hallitsijoille kävelysauvat. Kyllä saa taas suomalaiset olla ylpeitä.

Sehän nyt vain on sillälailla, että kun onnistuu myymään sukset Saharaan, niin on mielestäni melkoinen kauppamies ja keksijä.

Jos kerran kävellä voi muutenkin ja joku suomalainen keksii siihen myydä vielä viidenkympin tikut mukaan, on se todella hyvin tehty. Etenkin kun vielä Kiinassakin ollaan siihen lähdössä.

Suomalaiset innovaatiot ovat maailman parhaita...lällällää...

Ainiin, taidat olla kateellinen sille hikisessä työpaikassa käyvälle, joka vetää Itävallassa kolmen promillen kännit ja rallattelee. Ja sinun vastaava huvisi on kirjoittaa Jatkoaikaan. Hmmm...huvinsa kullakin, mutta taidan silti itse valita sen kolme promillea Itävallassa.

Että silleen...
 

Decimal

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti wilco


Ainiin, taidat olla kateellinen sille hikisessä työpaikassa käyvälle, joka vetää Itävallassa kolmen promillen kännit ja rallattelee. Ja sinun vastaava huvisi on kirjoittaa Jatkoaikaan. Hmmm...huvinsa kullakin, mutta taidan silti itse valita sen kolme promillea Itävallassa.


Olen kateellinen ihmisille joilla on varaa lähteä ulkomaille katsomaan suurta urheilutapahtumaa. En vaan ymmärrä että pitääkö aina olla kännissä? Kyllähän se kuuluu vahvasti suomalaiseen meininkiin vetää lärvit, mutta kai sitä voi edes ulkomailla käyttäytyä. Hävettää käydä esim. Tallinnassa kun sielä on maamiehiä. Päät punasena vedetään laivassa tulilientä jonka jälkeen hyökitään maihin ja huudetaan mahdollisimman paljon. Sitten seuraavana päivänä muistellaan ku joku teki jotain kännissä ja se oli niin hauskaa. Paikalliset pitää suomalaisia täysin idiootteina.

Tämä nyt on tietenkin sitä kuuluisaa yleistämistä. Olen pahoillani siitä. Onhan se tietenkin niin että ei kaikki suomalaiset tota harrasta ja jotkut osaavat olla ihan asiallisesti vaikka vähän tuubassa olisikin. Mutta varsinkin lätkämatseihin mennään melko usein äijäporukalla ja porukassa humalakontrolli karkaa helpommin.

Sairastan sitäpaitsi tällä hetkellä keuhkoputken tulehdusta, joten jatkoaikaan kirjoittelu on oikeastaan erittäin huvittavaa.
 

BigRedBob

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Florida Panthers, Miami Heat, Trevor Gillies
Ketjun avausviesti oli sinänsä ihan huvittava, mutta enpä tiedä, taitavat nämä muutamat sitä seuranneet viestit olla vielä suurempia komedian klassikoita:

Viestin lähetti Unkka
Jaaha, perkele onkonäillä oikeus kirjoittaa tännekin. Jos näitä olisi ollut Tali-Ihantalassa kesällä -44 niin kusisesti ois käynyt: " Neukuilla on paremmat tankit; ollaan niiden puolella". Ja kun naapurin iskällä on mersu ja meidän iskällä vain lada: leikitään vain naapurin pihalla. Tietenkin jääkiekko on jääkiekkoa ja historia historiaa, mutta on näillekin oma estradi: Euroviisut, sielläon kimallusta ja pukujen loistetta, saa olla kenen puolella tykkää, on ihanaa kun kaikki on niin nättejä. Siinä teille oikea paikka senkin sivarit!
Viestin lähetti aceman81
Mielipiteitä saa olla. Mutta ne pitäisi pitää omana tietonaan. Kaikenlaisten epäisänmaallisten ajatusten esilletuojat pitäisi teloittaa suvun viimeistä jäsentä myöden.
Viestin lähetti Jukka L
Offtopic. Oletko siviilipalvelusmies?? Tuli vain mieleen.

Itse kannatan AINA Suomea, oli pelityyli millainen tahansa, koska Suomi on Suomi, enkä osaa eläytyä minkään muun joukkueen peleihin yhtä "suurella" innolla (no eipä näissä pilipali-MM-kisoissa osaa Suomen matseistakaan niin helvetisti innostua...). Samoin kuin S/M-liigassa, IFK kiinnostaa ja jos IFK ei pelaa, on aivan yksi hevonvitun sama miten joku Kärpät ja Jokerit pelaa. Mutta ei tämän nyt luulisi kenellekään ihan näin vakava asia olevan. Jos on, niin otan osaa.
 

uljas

Jäsen
Suosikkijoukkue
Peliitat, (HeKi-vainaa), Tinatuopit
Ja tässä oma näkemykseni asiasta.Suomihan on kotimaamme, eikö vain? Otetaan tähän mielenkiintoinen vertauskuva. Kuvitelkaa elävänne tyystin tavallisessa kotimaisessa perheessä. Naapuritalon setä käy haastamaan riitaa oman talosi isännän kanssa ja syntyy käsirysy. Kumman puolella itse olisit?
 

Europoli

Jäsen
Herranen aika. Minulla on sittenkin hengenheimolaisia. Vaikka urheilu on pienestä pitäen ollut minulle tärkeä asia ja jääkiekko on hieno laji siinä missä muutkin, niin nimenomaan _huippukiekkoilu_ on alkanut vuoden -95 mestaruuden jälkeen alkanut tökkiä varsin pahasti. Tässä ote n. vuosi sitten eräälle foorumille postaamastani mielipiteen ilmaisusta:

...joskus aikoinaan jaksoin seurata lätkää, mutta voi helvetti että nykyään rasittaa tämä ympärivuotinen lätkähypetys. Itse jaksan juuri ja juuri seurata MM-kisat ja nekin puolittain raivon partaalla keikkuen, siinä toivossa että Suomi putoaa leikistä mahdollisimman aikaisessa vaiheessa, jottei hype saa vakavampia muotoja eikä iltaisin kaupungilla kulkiessa tarvitse kuunnella suomipaitaisten känniläisten "Ihanaa leijonat ihanaa" -määintää.

...jo kesäkuussa aletaan spekuloida seuraavan kauden SM-liigan pelaajasopimuksista, ja syyskuusta huhtikuuhun lätkää tulee joka jumalan tuutista joka ikinen päivä, täysin riippumatta siitä onko ko. päivänä edes otteluita. Ainoaksi positiiviseksi lätkäuutiseksi voidaan lukea Jokereiden tappiot. Lisäksi joka helvetin syöttöpiste tai maali jonka joku suomalainen on vahingossa sohinut verkon perille on suunnilleen päivän pääuutinen.

...tuskin on "Poika" saatu uuteen (tai vanhaan) kotiin kun alkaa hillitön arvailu MM-kisajoukkueen kokoonpanosta ja siitä, ketkä NHL-starat mahdollisesti ehtivät mukaan vielä Suomen kahteen viimeiseen otteluun. Luonnollisesti tässä välissä myös liigamestari haukutaan, koska mestaruus voitettiin tuomarin avustuksella tai sitä ei muuten vaan olisi ansaittu - kaikki mahdolliset mielipidepalstat ovat täynnänsä valmennusasiantuntijoita ja potentiaalisia erotuomareita; mitä pirua ne siellä päätteen edessä tekevät, menisivät vaikka tuomarikurssille ja nostaisivat tasoa sitä kautta! Sitten itse MM-kisoissa kun joku Ukraina on alkusarjassa pesty 1-12 niin pelaajat hehkuttavat kuinka "tosipelit ovat vasta edessä", sillä seurauksella että alkusarjan tärkeimmissä matseissa paska asenne kostautuu, 5-1 -johto ryssitään urakalla koko joukkueen voimin eikä "tosipeleihin" asti koskaan edes päästä.

...se kollektiivinen maansuru mikä seuraa jonkun lätkämatsin häviämisestä on jotain aivan käsittämätöntä. Samoin ruotsalaisten vihaaminen sen takia, että suomalaiset itse pelaavat umpisurkeasti. Ja mitä ihmeen väliä sillä on jos Suomi häviää Ruotsille? Perkele, minä taidan oikeasti alkaa kannattaa Tre Kronoria, jos ei muuta niin siitä riemusta että näkee fanaatikkojen poksauttavan verisuonet päästään.

...sitten vielä play-off -parrat. Ei voi jumalauta olla totta, että isot äijät kulkevat viikkotolkulla ihmisten ilmoilla naama ruokkoamattomana jonkun mustan kumilätkän takia! Naurettavaa touhua. Johan siinä kaupungilla lapset alkavat itkeä, kun Karaper... eikun -lahden vihaisella katseella varustettu luolamies jyrää jalkakäytävällä kohti.

Sanonpa vielä lopuksi että MM-lätkä ei tosiaankaan ole sellainen "koko kansan sydäntä koskettava asia" jollaisena mm. Ylen kisastudio sen haluaa markkinoida. Toki kyseessä on todennäköisesti Suomen katsotuin urheilutapahtuma, jota (kaikesta huolimatta) itsekin vaihtelevalla mielenkiinnolla seuraan. Mikäli muiden kuin Suomen joukkueen kannattaminen tekee minusta huonon ihmisen niin siinähän sitten tekee.
 
Suosikkijoukkue
Jokerit, Suomen maajoukkue, altavastaajat
Viestin lähetti Europoli
Sanonpa vielä lopuksi että MM-lätkä ei tosiaankaan ole sellainen "koko kansan sydäntä koskettava asia" jollaisena mm. Ylen kisastudio sen haluaa markkinoida. Toki kyseessä on todennäköisesti Suomen katsotuin urheilutapahtuma

En tiedä olenko mennyt Ylen propagandakoneiston retkuun, mutta mielestäni lätkän MM-kisat nimenomaan ovat tänä päivänä kaikkein lähimpänä tuollaista "koko kansan" tapahtumaa. Et esitä minkäänlaisia perusteluja sille miksi asia ei näin olisi, eikä perusteluksi riitä se että "täällä jatkoajassakin on ainakin parikymmentä kirjoittajaa jotka disauttavat kisoja". Esimerkiksi viime vuonna MM-lätkälähetys oli tv kakkosen katsotuin ohjelma 1,3 miljoonalla katsojallaan, jättäen mm. kesäolympialaiset ja kaikki uutislähetykset taakseen. Kun nykyään suomen(kin) kansan yhtenäisyys on todellakin vähän niin ja näin, niin mitä vikaa on siinä että jokin kumilätkän perässä pauhaaminen yhdistää edes pariksi viikoksi suuren osan populaatiostamme? Mielestäni se on pelkästään positiivista.

Viestin lähetti Decimal
Sairastan sitäpaitsi tällä hetkellä keuhkoputken tulehdusta

Aijai, olin aikeissa hyökätä tuota "Ruotsi on kaikessa meitä edellä 10-15 vuotta" -kommenttiasi vastaan mm. kansankodin ylettömällä kaiken suvaitsevalla mukahumanismilla, huonommalla teknisellä kehityksellä (vähintäänkin väkilukuun suhteutettuna) ja käsittämättömällä maahanmuuttopolitiikalla, mutta eihän sairasta miestä(?) vastaan sovi hyökkiä. Pikaista paranemista!
 

lihaani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Viestin lähetti Europoli
Sanonpa vielä lopuksi että MM-lätkä ei tosiaankaan ole sellainen "koko kansan sydäntä koskettava asia" jollaisena mm. Ylen kisastudio sen haluaa markkinoida. Toki kyseessä on todennäköisesti Suomen katsotuin urheilutapahtuma, jota (kaikesta huolimatta) itsekin vaihtelevalla mielenkiinnolla seuraan.

Huomaatko tuossa ylläolevassa tekstissäsi jotain ristiriitaisuutta? Miksi jääkiekon MM-kisat on Suomen katsotuin urheilutapahtuma? Pitäisikö tämä tyhmä ja junttimainen kansa vaihtaa, kun se on isänmaansa kiekkojoukkueen puolella?
 

Balderis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hifk + Edmonton Oilers
Viestin lähetti Unkka
Jaaha, perkele onkonäillä oikeus kirjoittaa tännekin. Jos näitä olisi ollut Tali-Ihantalassa kesällä -44 niin kusisesti ois käynyt: " Neukuilla on paremmat tankit; ollaan niiden puolella". Ja kun naapurin iskällä on mersu ja meidän iskällä vain lada: leikitään vain naapurin pihalla. Tietenkin jääkiekko on jääkiekkoa ja historia historiaa, mutta on näillekin oma estradi: Euroviisut, sielläon kimallusta ja pukujen loistetta, saa olla kenen puolella tykkää, on ihanaa kun kaikki on niin nättejä. Siinä teille oikea paikka senkin sivarit!

Hyvin sanottu! Näille täällä jotka kusevat OMAN kansallisen joukkueemme päälle ja kannattaa Venäjää tai jotain muuta maata, niin pakatkaa tavaranne, palauttakaa passinne ja painukaa sinne kannattaanne maahan. Epä-isänmaallisuutta en voi sietää. Jääkiekko on pieni asia, mutta jos ajatus jo jääkiekon kohdalla on tuollainen niin mitä se on kun pitäisi esim. puolustaa tätä maata jotakuta vastaan? Teloituskomppanian eteen tuollaiset pyllistäjät!
 

Ylärima

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Viestin lähetti Balderis
Näille täällä jotka kusevat OMAN kansallisen joukkueemme päälle ja kannattaa Venäjää tai jotain muuta maata, niin pakatkaa tavaranne, palauttakaa passinne ja painukaa sinne kannattaanne maahan.

Ei me hei kuule päästä sinne ilman passia.
 
Suosikkijoukkue
Buffalo Sabres, HIFK, Joe Finley
Eli siis tulevaisuudessa kutsunnoissa kysytään ensimmäisenä, mitä maata kannattaa MM- jääkiekossa, jos vastaus on joku muu kuin Suomi, niin Siperia kutsuu.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös