Kansallistunnetta? -Ja paskat

  • 15 126
  • 119

Hejony

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Suomi
Viestin lähetti Mielikuvitushahmo
Eli siis tulevaisuudessa kutsunnoissa kysytään ensimmäisenä, mitä maata kannattaa MM- jääkiekossa, jos vastaus on joku muu kuin Suomi, niin Siperia kutsuu.
No jos se on Kanada, niin Alaska.
 

repe_joke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim
Viestin lähetti Balderis
Hyvin sanottu! Näille täällä jotka kusevat OMAN kansallisen joukkueemme päälle ja kannattaa Venäjää tai jotain muuta maata, niin pakatkaa tavaranne, palauttakaa passinne ja painukaa sinne kannattaanne maahan. Epä-isänmaallisuutta en voi sietää. Jääkiekko on pieni asia, mutta jos ajatus jo jääkiekon kohdalla on tuollainen niin mitä se on kun pitäisi esim. puolustaa tätä maata jotakuta vastaan? Teloituskomppanian eteen tuollaiset pyllistäjät!

No just. Pistetäämpä sinutkin sitten teloituskomppanian eteen, kun kannata Canadalaista seurajoukkuetta.

Ei ole tullut mieleen, että kaikki ei kiinnosta Suomalainen jalat, jalat ei päätä ei häntää jääkiekko?
Vittu jos se, että ei kannata Suomea jääkiekossa on jotenkin epäisanmaallista, niin minä en edes halua olla Suomalainen.
Ja minä kuitenkin kannata Suomea joka lajissa.
Tuommoiset ahdasmieliset paskiaiset pitäisi viedä torille kivitettäväksi.
 

janóz

Jäsen
Viestin lähetti Europoli
Sanonpa vielä lopuksi että MM-lätkä ei tosiaankaan ole sellainen "koko kansan sydäntä koskettava asia" jollaisena mm. Ylen kisastudio sen haluaa markkinoida. Toki kyseessä on todennäköisesti Suomen katsotuin urheilutapahtuma, jota (kaikesta huolimatta) itsekin vaihtelevalla mielenkiinnolla seuraan. Mikäli muiden kuin Suomen joukkueen kannattaminen tekee minusta huonon ihmisen niin siinähän sitten tekee.

Mikä ihme siinä on, että jos suomalaiset on innoissaan jostakin ja pitävät hauskaa oli se sitten jääkiekon MM-kisat, Juhannus tai Joulu niin aina löytyy näitä joiden mielestä se on junttia, hypetystä jne. Onko pakko olla niin katkera kun muilla on hauskaa? Se vaan nyt on niin, että jääkiekko on se ainoa joukkueurheilulaji, jossa Suomi on hyvä! Ja siitäkö ei saa sitten hehkuttaa? Sama kuin sanoisi italialaisille, että ottakaa nyt vähän rauhallisemmin sen futiksen kanssa.

Minä olen aina ollut Suomen puolella oli laji mikä tahansa ja Ruotsi on se pahin vihollinen. Ja jos näin pieni maa jotain saavuttaa, kyllä sitä saa hypettää! En välttämättä ole Suomen isänmaallisin, mutta muiden maiden fanittaminen ei tule mieleenkään. Joidekin maiden puolta voin pitää sympatiasta, mutta kannustamaan en ala.

No tähän väliin on pakko sanoa, että kyllä se suomalaisten meininki Tallinnan laivalla on jotain aivan hirveää. Porukkaa ryystää ja röhkii kuin siat pellossa. Se on tosi, että tämän tyylinen porukka on valitettavasti se stereotypia suomalaisista tuolla lahden toisella puolella. Mutta tällä nyt ei ollut väliä kun puhuttiin joukkueiden kannatuksesta...

Ei se sinusta huonoa ihmistä tee, Europoli (ja te muut), jos vaikka muita kannatatkin. Mutta tekeekö Suomen kannattaminen meistä huonoja?
 
Viestin lähetti Balderis
Jääkiekko on pieni asia, mutta jos ajatus jo jääkiekon kohdalla on tuollainen niin mitä se on kun pitäisi esim. puolustaa tätä maata jotakuta vastaan? Teloituskomppanian eteen tuollaiset pyllistäjät!

No niin, rauhoitutaampas nyt. 250 grammaa painavan vulkanoidun kumilätkän mättämisellä metallihäkkyröihin joissa on verkot ei ole mitään tekemistä minkään Talvisotien, Rokkien tai sotaveteraanien kanssa.

Itse pidän hyvästä jääkiekosta, ja tykkään katsoa MM-kisoja jos siellä pelaa finaalissa Ruotsi, Slovakia tai Kanada. Mutta jos Suomi ei ole finaalissa, ei sitä samaa riemuisaa tunnetta ole- on vain hyvä kiekkopeli mitä seurata. Ensisijaisesti olen kuitenkin aina suomalaisen puolella urheilussa, ihan jo sympatiasyistä. Meitä on kuitenkin vain 5 miljoonaa (Pietarissa on muuten 20 miljoonaa asukasta), joten kannustus on toki tärkeää.

Kannatan siis Suomea samasta syystä, kuin miksi käyn lähikaupassa megamarketin sijaan. (Vaikka toki megamarketin valikoima ja hinnat ovat paremmat valtaosin)- ihan vaan kannustuksen vuoksi.

iiron_troikka: pienen ihmisen puolella.
 

kymppipaita

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, AcOulu, Liverpool, Barca
Kummelimaisesti on pakko sanoa Kanada, jos haluaa hyvää kiekkoa. Pidän kanadalaisten pelityylistä ja toivon heille menestystä.
Siitä huolimatta olen onnellisempi jos Suomi pärjää, vaikka pelityyli ja joukkue ei olisikaan minun mieleiseni.
Jääkiekko on siitä jännä laji,että Pelsut voivat voittaa Jokerit, vaikka todennäköisyyslaskelmat eivät sitä puoltaisi.
 

RV16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chilinakit ja muu paskansyönti
...ainakin tämän Jari Roitto-shown jälkeen. Tuu pois sieltä juntti.
 
Viimeksi muokattu:

#12

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti iiron_troikka
No niin, rauhoitutaampas nyt. 250 grammaa painavan vulkanoidun kumilätkän mättämisellä metallihäkkyröihin joissa on verkot ei ole mitään tekemistä minkään Talvisotien, Rokkien tai sotaveteraanien kanssa.

Tää on ihan jo sigukamaa. Täältä korkea viisi!

Minuakin useampikielisenä ärsyttää suomenkielinen urheilutermistö jossa aina hyökkäyksen pitää ampua vihollisen puolustus rikki ja mieluiten seulaksi. Jokainen termi tuntuu nyansseiltaan sivistyskieliään sotaisemmalta, tai ehkä se vain johtuu siitä viinanhuuruisesta ja tappelunhaluisesta ympäristöstä.
 

BigRedBob

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Florida Panthers, Miami Heat, Trevor Gillies
Viestin lähetti Balderis
Hyvin sanottu! Näille täällä jotka kusevat OMAN kansallisen joukkueemme päälle ja kannattaa Venäjää tai jotain muuta maata, niin pakatkaa tavaranne, palauttakaa passinne ja painukaa sinne kannattaanne maahan. Epä-isänmaallisuutta en voi sietää. Jääkiekko on pieni asia, mutta jos ajatus jo jääkiekon kohdalla on tuollainen niin mitä se on kun pitäisi esim. puolustaa tätä maata jotakuta vastaan? Teloituskomppanian eteen tuollaiset pyllistäjät!
Kumma juttu, minä olen (armeijan käynyt) suomalainen ja kannatan Suomea, mutta silti mielestäni tuollainen läppä on aivan käsittämätöntä fasistipaskaa, jos ei ollut provoa.

Viestin lähetti RV16
...ainakin tämän Jari Roitto-shown jälkeen. Tuu pois sieltä juntti.
Siinä näki tv-katsomo ehkä pikkuisen enenmmän, kuin olisi halunnutkaan. Kyllä meidänkin kisastudiossa eilen vedettiin muutamat vodkacolat henkeen tuon aktin jälkeen. Sen, ja Pärän sössimän läpiajon.
 

NHL

Jäsen
Viestin lähetti iiron_troikka
Meitä on kuitenkin vain 5 miljoonaa (Pietarissa on muuten 20 miljoonaa asukasta), joten kannustus on toki tärkeää.


Off-topic:
Eikös Pietarissa ole hieman alle 5miljoonaa asukasta? Niinno, jatkakaa vaan...
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Ainahan se on hauska seurata näitä trendikkäitä kiekkoskeptikkoja jotka polskii mantan altaassa heti ekana jos kultaa tulee.
 

Europoli

Jäsen
Viestin lähetti lihaani
Huomaatko tuossa ylläolevassa tekstissäsi jotain ristiriitaisuutta? Miksi jääkiekon MM-kisat on Suomen katsotuin urheilutapahtuma? Pitäisikö tämä tyhmä ja junttimainen kansa vaihtaa, kun se on isänmaansa kiekkojoukkueen puolella?

Ei siinä ole ristiriitaisuutta mielestäni. Se että lätkän MM-kisat on kaikkein katsotuin urheilutapahtuma ei käsittääkseni millään tavoin poista sitä tosiasiaa, että Suomestakin löytyy hyvin paljon ihmisiä, joita koko tapahtuma ei kiinnosta kovin paljon tai ei pätkääkään. Minua lätkä kiinnostaa siinä kuin muukin urheilu, muttei ole silti mitään elämää suurempaa.

Viestin lähetti janóz

Ei se sinusta huonoa ihmistä tee, Europoli (ja te muut), jos vaikka muita kannatatkin. Mutta tekeekö Suomen kannattaminen meistä huonoja?

Ei tietenkään tee, enkä minä sellaista halua väittääkään. Ymmärrän kyllä jos aiemmasta sepustuksestani saa sellaisen kuvan, mutta se ei missään tapauksessa ollut asian pointti. Kyllä minun ystäväpiiriini kuuluu jopa fanaattisia jokeri-faneja, ja hyvin tullaan toimeen, mitä nyt pientä kettuilua silloin tällöin.
 
Ihme vääntöä. Ketjun perusteella suomalaiset jakaantuvat MM-huumassa eläviin junttimaisiin isänmaaystäviin ja Ruotsia kannattaviin sivarihomoihin, jotka ylenkatsovat kanssakansalaistensa myötäelämistä.

Itse kuulun siihen ryhmään, joka ei seuraa MM-kisoja lainkaan. Oma kiekkokauteni päättyy SM-liigan viimeiseen finaaliin, ellei sitten koko Tapparaa jonakin vuonna lähetetä kisoihin. Jostakin kumman syystä en nimittäin pysty symppaamaan Leijonien puolesta. Puolet joukkueestahan koostuu kaiken maailman nimeltämainitsemattomista ärsyttävyyksistä, eivätkä he minun silmissäni muutu sankareiksi Suomen leijona rintapielessäänkään. Ei vain toimi - minä kannustan Tapparaa.

Toinen syy siihen, miksi esim. tänä vuonna olen katsellut skaboja vain noin vartin verran on se, että pelisysteemi on vailla järjen hiventä. Ensimmäinen viikko jyystetään merkityksettömiä pelejä jotain Kongoa vastaan ja iloitaan suurvoittojen tuomasta nationalistisesta huumasta. Ällöttävää.

janózin esimerkki italialaisten suhteesta jalkapalloon oli siinä mielessä huono, että kyseisen maan futisfanit eivät juurikaan isoista kisoista ja maajoukkueesta perusta - oman kaupungin/kylän joukkue on kaikki kaikessa. Toki EM- ja MM-kisojakin Italiassa seurataan, mutta yleisö ei ole ihan sitä samaa kuin SerieA:ssa tai B:ssä. Uskallan väittää, että Suomessa tilanne on ainakin hieman samanlainen jääkiekon MM-kisojen ja kotoisten sarjojen suhteen.

Mutta kukin tavallaan, yksi kannattaa Suomea, toinen Ruotsia - mitä sitten?
 
Sama kai se on kuka kannattaa ja mitä. Ärsyttävintä on joka tapauksessa se, että jos keskustelee jääkiekosta jonkun saman henkisen kanssa ja joku sattuu kuulemaan tämän ja ilmoittaa iloisesti kuinka hän ei seuraa ollenkaan. Mitähän tämä silläkin voittaa? Jos ei kerta kiinnosta niin turhaan osallistuu toisten keskusteluun. Otsikko oli sikäli huono.. koska aloittaja voi olettaa, että suomea kannattavat myöskin kirjoittavat tänne ja kokevat sen monesti heitä vastaan suunatuksi vaikka selkeästi tarkoitus ilmeisesti oli kertoa kuinka itselle ei herää kansallistunne suomen lätkäjoukkueesta vaikka se muuten olisikin.

Mutta moni meistää kannattaa suomea ja monia kiinnostaa kisat. Toisia kiinnostaa tappara enemmän ja toisia joku muu. Kisojen aikaan minua kiinnostaa eniten leijonat ja muita joukkueita seuraan suurella mielenkiinnolla, koska sieltä löytyy monenlaista taikuria.

EDIT: täsmennän.. vaikka umpihetero olenkin, niin lätkäkisojen aikaan suomen peli monesti hakkaa hyvän seksin mennen tullen.
 

janóz

Jäsen
Viestin lähetti Pula-ajan Tretjak
EDIT: täsmennän.. vaikka umpihetero olenkin, niin lätkäkisojen aikaan suomen peli monesti hakkaa hyvän seksin mennen tullen.

Jaa-a, enpä sanoisi niinkään. Jos sanoisit pelkästään seksin, niin kyllä, mutta hyvän seksin mennen tullen.. OK, Suomen matsi ja hurmio kestää yli 2 tuntia, harvapa meistä siihen pystyy.. Ja toistahan noista ei koe kuin keväisin..

Jos futisvertaukseni oli huono, niin vaihdetaan Italian tilalle Brasilia niin kuulostaa loogisemmalta?

Nyt alkaa paisumaan ulos varsinaisesta, aiheesta..

Eli vielä kerran: Lätkän MM-kisat ja Suomen pelit ovat urheiluvuoden kohokohta. Kannatan aina Suomea olkoon laji mikä hyvänsä. En tuomitse muita maita kannustavia suomalaisia - en vain ymmärrä heitä. Minua ärsyttää se, että muiden juhlatunnelmaa yritetään pilata leimaamalle heidät junteiksi jne. Ja lopuksi: seksin ja lätkän vertaaminen saattaa ollaa vaarallistaa ja turhaa..
 

essulu

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaPKo ja Kerho
Isänmaa on aina isänmaa.

Kyllä mielestäni syinnyinmaata ja isänmaata pitää aina kannattaa, rippumatta maajoukkueen pelityylistä tms.

Minun isänmaani on Suomi, en voisi edes ajatella kannattavani muita maita vain sen takia, että jos ne pelaavat mielestäni parempaa tai hienompaa kiekkoa. Ei oman maan edustusjoukkuetta pidä hävetä.
 
Suosikkijoukkue
Buffalo Sabres, HIFK, Joe Finley
Re: Isänmaa on aina isänmaa.

Viestin lähetti essulu
Kyllä mielestäni syinnyinmaata ja isänmaata pitää aina kannattaa, rippumatta maajoukkueen pelityylistä tms.

Minun isänmaani on Suomi, en voisi edes ajatella kannattavani muita maita vain sen takia, että jos ne pelaavat mielestäni parempaa tai hienompaa kiekkoa. Ei oman maan edustusjoukkuetta pidä hävetä.

Eihän kyse olekkaan oman maan joukkueen häpeämisestä, minulla ainakaan, ajastaan vaan huomasin seuraavani enemmän ja suuremmalla mielenkiinnolla Venäjän otteita, toki se mieltä lämmittää, kun Suomi menestyy, mutta tunne ei ole sama.
 

mission16W

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, MUFC (sympatiat TPS)
Viestin lähetti BigRedBob
Kumma juttu, minä olen (armeijan käynyt) suomalainen ja kannatan Suomea, mutta silti mielestäni tuollainen läppä on aivan käsittämätöntä fasistipaskaa, jos ei ollut provoa.

Armeijan olen minäkin käynyt, vieläpä erinomaisilla papereilla. Tästä huolimatta Suomen jääkiekon maajoukkue ei herätä mitään suuria tunteita, enkä jaksa suhtautua Mertarannan ja näiden 2 viikkoa keväisin kiekkoa seuraavien puupäiden koohotukseen kuin häpeän ja ja ivan keinoin. Harmi, että kourallinen ääliöitä vie maun koko touhusta.

Suomen futismaajoukkue ei onneksi vielä ole samanlainen koko kansan lemmikki (mutta vain suurten kisojen aikana!) ehkä menestyksen totaalisen puutteen vuoksi. Eivätköhän nuo onnistu vielä senkin pilaamaan.
 
Viimeksi muokattu:

Hejony

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Suomi
Viestin lähetti mission16W
Armeijan olen minäkin käynyt, vieläpä erinomaisilla papereilla. Tästä huolimatta Suomen jääkiekon maajoukkue ei herätä mitään suuria tunteita, enkä jaksa suhtautua Mertarannan ja näiden 2 viikkoa keväisin kiekkoa seuraavien puupäiden koohotukseen kuin häpeän ja ja ivan keinoin. Harmi, että kourallinen ääliöitä vie maun koko touhusta.
Näin juuri. Kiekkokatsomossa pitää istua hiljaa (nimenomaan istua), ja keskittyä peliin. Kaikenlainen tunnelmanluonti on paheksuttavaa, ellei peräti kiellettyä. Tälläiseen barbaarisuuteen syyllistyvä kaljamahainen pienessä hiprakassa heiluva suomalaismies on armotta juntti ja vylgaari hunni. Oikeaoppinen kiekkoilun ystävä seuraa peliä kotisohvalta 42' plasmatelkkarista teetä pikkusormi koholla siemaillen ja joukkueensa kärkikolmion karvausta, tai sen puutteita, spekuloiden.
 

mission16W

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, MUFC (sympatiat TPS)
Viestin lähetti Saku #11
Näin juuri. Kiekkokatsomossa pitää istua hiljaa (nimenomaan istua), ja keskittyä peliin. Kaikenlainen tunnelmanluonti on paheksuttavaa, ellei peräti kiellettyä. Tälläiseen barbaarisuuteen syyllistyvä kaljamahainen pienessä hiprakassa heiluva suomalaismies on armotta juntti ja vylgaari hunni. Oikeaoppinen kiekkoilun ystävä seuraa peliä kotisohvalta 42' plasmatelkkarista teetä pikkusormi koholla siemaillen ja joukkueensa kärkikolmion karvausta, tai sen puutteita, spekuloiden.

Niinhän minä tosiaan sanoin. Hyvä, että huomasit miten tuollaisen Frasier Crane -stereotyypin ja 160-kiloisen, mahaansa hytkyttelevän (toivottavasti kännisen) miehen väliin ei mahdu mitään välimaastoa. Ei esim. katsomossa huutamista ja kannustamista ilman itsensä totaalista nolaamista. Hyvä että osasit myös yhdistää tämän, ei lainkaan tuulesta temmatun jorinasi siihen oikeaan pointtiini, nimittäin siihen, miten en arvosta kovin korkealle niitä "kiekkofaneja", joita ei liigapeleissä näy ikinä ja joiden TV:stä ei finaalipelejä lukuunottamatta myöskään lajia näy, mutta jotka näiden mahtavien kahden viikon ajan ovat Maailman Suurimpia Faneja. Ellei sitten Mika tai Kimi ole mahdollisesti voittamassa samaan aikaan maailmanmestaruutta.

Turha tästäkään enää keskustella, taidan mennä nauttimaan Earl Greyni, alkaa pikkusormi nykiä ikävästi. Ilman sokeria, tietenkin. Elämän ei pidä olla makeaa.
 
Viimeksi muokattu:

Maple Leaf

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Toronto Maple Leafs, Pat Quinn -lahko
Re: Isänmaa on aina isänmaa.

Viestin lähetti essulu
Kyllä mielestäni syinnyinmaata ja isänmaata pitää aina kannattaa, rippumatta maajoukkueen pelityylistä tms.

Saa, mutta ei pidä.

Vai oliko kaikkien suomalaisten kannatettava Eurovision laulukilpailussakin viime vuonna Jari Sillanpäätä?
 

1936

Jäsen
Suosikkijoukkue
1963 | 2021
Suomen kannatuksesta

Mulla on vaikeeta ymmärtää, että joku Suomessa syntynyt ja täällä asuva suomalainen todella sydämmessään kannattaisi jotain toista maata.

Olen kyllä isänmaallinen, enkä voisi kuvitellakaan kannattavani jotain toista maata, vaikka esim. Kanadan pelejä on lähivuosina ollut välillä jopa mielenkiintoisempaa seurata johtuen Suomen syystäkin kritisoidusta pelityylistä.

Te, jotka toista maata kannatatte: Käsi sydämmellä; Toiko esim. Kanadan maailmanmestaruus (ei väliä vuodesta) saman fiiliksen kuin Suomen vastaava -95? Vai eikö silloinkaan herättänyt mitään fiiliksiä? Vaikka jääkiekkoa seuraamattomatkin ihmiset olivat huumassa mukana.

Ehkä Suomea ei kannatetakaan, vaan synnytään kannattamaan.

Pelien seuraamisella ja kannattamisella on vitullinen ero.
 
Viimeksi muokattu:

jepujee

Jäsen
Suosikkijoukkue
PK-seudun joukkueet
Re: Suomen kannatuksesta

Viestin lähetti jupster
Mulla on vaikeeta ymmärtää, että joku Suomessa syntynyt ja täällä asuva suomalainen todella sydämmessään kannattaisi jotain toista maata.

klips kips....

Te, jotka toista maata kannatatte: Käsi sydämmellä; Toiko esim. Kanadan maailmanmestaruus (ei väliä vuodesta) saman fiiliksen kuin Suomen vastaava -95? Vai eikö silloinkaan herättänyt mitään fiiliksiä? Vaikka jääkiekkoa seuraamattomatkin ihmiset olivat huumassa mukana.

klippeti klips...

no, itsehän olin aivan ekstaasissa vuonna 1995, etenkin edellisen vuoden rankkaritappion (tasoitusta edeltäneen, viheltämättä jääneen Kurrin? kaatamisen) jälkeen. Sen ensimmäisen jälkeen on kaikki kisat voinut katsoa huomattavasti rauhallisemmin, Jos Suomi nämä kinkerit voitttaa, tuskin lähtisin spontaanisti kadulle juhlimaan, siitä huolimatta, että kisat ovat kovempitasoiset kuin kymmenen vuotta sitten.
Vain kaikki ratkaisevat DDR -tappiot ym. viime hetken Ruotsille kärsityt tappiot kokeneet todennäköisesti tajuavat kuinka kova juttu tuo silloin oli. Nimim. Kanada voittaa, toivottavasti Suomi ei anna sen tapahtua.
 

pyhimys

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Flyers
Re: Suomen kannatuksesta

Viestin lähetti jupster
Te, jotka toista maata kannatatte: Käsi sydämmellä; Toiko esim. Kanadan maailmanmestaruus (ei väliä vuodesta) saman fiiliksen kuin Suomen vastaava -95? Vai eikö silloinkaan herättänyt mitään fiiliksiä? Vaikka jääkiekkoa seuraamattomatkin ihmiset olivat huumassa mukana.

Käsi sydämellä vastaan, että olen iloinnut paljon enemmän Kanadan mestaruuksista kuin Suomen ainoasta "MM-voitosta". Esmerkkinä voidaan mainita Anson Carterin jatkoajalla Ruotsia vastaan ratkaisema finaali. 1995 finaalista huomasin viimeistään, että ei sytytä Suomen kannattaminen ja lähinnä ärsytti seuraavana päivänä, kun kaiken maailman talitintit lauloi tuota "Suomi on uusi maailmamestari, hei maailmestari, hei....." Eniten ärsyttääkin MM-kisojen ajan tuo, että kaikki, jotka eivät muuten seuraa jääkiekkoa, eivätkä siitä sen enempää tajuakaan (yrittäkää nyt edes tajuta, mikä on paitsio!), ovat tämän kahden viikon ajan maailman suurimpia Suomen kannattajia. Kun kisat päättyvät Suomen kannalta jälleen kerran katkeraan tappioon, niin sitten sitä ollaankin jo itkemässä eikä "surua pysty pukemaan sanoiksi".

ps. tarkennetaan vielä sen verran, että Suomen kannattamattomuus ei johdu millään lailla muiden suomalaisten käytöksestä tai vastaavasta. En edes itse osaa sanoa miksi kannustan Kanadaa enkä Suomea. Sitä ei vain pysty selittämään.
 

1936

Jäsen
Suosikkijoukkue
1963 | 2021
Re: Re: Suomen kannatuksesta

Viestin lähetti pyhimys
Käsi sydämellä vastaan, että olen iloinnut paljon enemmän Kanadan mestaruuksista kuin Suomen ainoasta "MM-voitosta".


Ihme juttu. Kiitoksia vaan vastauksesta, vaikka en kyllä ymmärrä miten tuo on mahdollista. :)

Sama kuin vaihtaisi oman Äitinsä. Näin Äitienpäivän kunniaksi.
 

redwings19

Jäsen
Suosikkijoukkue
Datsjuk
Re: Suomen kannatuksesta

Viestin lähetti jupster
.Te, jotka toista maata kannatatte: Käsi sydämmellä; Toiko esim. Kanadan maailmanmestaruus (ei väliä vuodesta) saman fiiliksen kuin Suomen vastaava -95? Vai eikö silloinkaan herättänyt mitään fiiliksiä? Vaikka jääkiekkoa seuraamattomatkin ihmiset olivat huumassa mukana.

Minulle jokainen Kanadan ja Venäjän voitto/mestaruus merkitsee todella paljon.
Se vain yksinkertaisesti tulee sydämmestä. Minä todellakin juhlin jos Venäjä/Kanada vie mestaruuden. Ja jääkiekkoa olen seurannut todella pitkään, joten kyse ei ole mistään "suurempien" kannatamisesta. Minulla tämä tunne on aitoa, on todella jännittävää seurata esim. Venäjän peliä telkkarista ja joka tehty maali tuo todella upean fiiliksen!
Tänäänkin toivon, että Kanada voittaa Suomen ainakin parilla maalilla!
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös