JYP:n maalivahdit 2005-06

  • 29 717
  • 270

kummitus

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Naughty_S kirjoitti:
Jos nyt koet jonkun suurenkin "epäkohdan" tuossa Siekkisen maalailemassa peluutuspolitiikassa keksineesi, niin onneksi olkoon vain. Ja kuten sanottua, tuossa skenaariossasi tosiaan oli se fiba, että tiistaisen Satosaaren huippumatsin jälkeen Wallinator ei edes pelaisi torstaina.

No mikä nyt? Jos ei ymmärrä kirjoitettua tekstiä, sen voi lukea uudelleen, ja uudelleen, ja uudeleen ja .... kunnes joskus - ehkä vuosien päästä - lopulta ymmärtää tekstin sisällön. On se tosin vaikeaa jos papu on niin syvällä nenässä että se haittaa lukemista niin, että kokonaiset sanat ja asiat luetaan väärin.

Siekkisen kiemurteluun Jyp-sivustolla en ottanut, enkä ota, ollenkaan kantaa. Korjasin aukon Köpin esittämästä NOLLApelitaktiikasta. Köpi, jonka kanssa asiasta keskustelin, ymmärsi jo pointtini. Sinun kanssasi, joka et ymmärrä lukemaasi, minulla ei ole asiasta mitään keskusteltavaa.

Mitään fibaa ei skenaariossa ollut. Fiba piileskelee korviesi välissä ja silmiesi takana.

huom: Nyt kun lukaisin tuon (muuten järkyttävän huonosti toimitetun, sorry Pakkipari - ens kerralla better;)) tekstin tuolta Jyp-sivuilta, niin huomasin AaPeenkin puhuvan siellä tosiaan tyyliin - nollapeli=huippupeli maalivahdilta. Useinhan se toki on sitä, mutta ei todellakaan aina. Välillä nollan pelaavat joukkueelleen kenttäpelaajat - omat (onnistuvat täydellisesti ohjaamaan vastustajan hyökkäykset huonolle maalintekosektorille, siivoamaan reboundit, sitomaan mailat ja ottamaan voiman vedoista pois) ja vastustajan kenttäpelaajat (eivät pääse maalille, tai saa laatulaukauksia aikaan).
Olen kuitenkin varma siitä, että Ari-Pekkakin erottaisi sepittämästäni karikatyyristä toisistaan, keskinkertaisilla otteilla tulleen nollapelin, ja maalivahdin todellisen huippupelin. Karrikoidessani minä VAIN halusin erotella nämä kaksi asiaa toisistaan. Sinä voit omalla tahollasi jatkaa yhtäläisyysmerkin pitämistä kahden ERI asian välillä tästä huolimatta, jos et vieläkään eroa halua ymmärtää. Se, että nollapeli on usein myös todellinen huippupeli, ei muuta miksikään sitä tosiasiaa, että joskus se ei sitä ole. Tai että silloin tällöin maalivahti voi pelata paljon paremmin pelissä, jossa selän taakse menee pari maalia, kuin jossain nollapelissään. Tämä "nollapeli=superpeli-syndrooma" on vähän samanlaista puusilmäisyyttä kuin "nollapeli=paskapeli-syndrooma". Siinä potilas ei tajua Hauhtosien, Jääskeläisten ja Uhlbäckien arvoa joukkueelle - naristaan vaan pisteiden puutteesta.
Mutta hei, ei tää mitään kovin vakavaa ole. Tätä on liikkeellä varsinkin näin syksyisin.

Enempää en tätä nyt jaksa sinulle muotoilla. Jos tämä ei riitä, katson että vika ei voi olla ilmaisussani, vaan persoonassani Snun näkökulmastasi, koska se saa sinut näkemään väärin tai tulkitsemaan sanomisiani väärin. Persoonaani en kuitenkaan vuoksesi tietenkään muuta. Koska mitään asiavirheitä perusteluistani ei pystytty osoittamaan, katson olevani oikeassa. Jos se sinua suututtaa niin... voi voi.
 

kummitus

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Naughty_S kirjoitti:
Toivottavasti viestisi pointti ei ollut taas todistaa, että "tilastot valehtelevat".

Miten niin toivottavasti? Tilastot valehtelevat/vääristävät totuutta yhtenään tilastojen laatimistavoista ja tulkitsijoista johtuen. Minkä ihmeen takia niistä ei saisi puhua? Voi ikävää jos rikon illuusioitasi. Hyppää viestieni yli jos pelkäät kuplasi puhkeamista.
 

Naughty_S

Jäsen
kummitus kirjoitti:
katson olevani oikeassa.

No shit, Sherlock..
Lievää huvitusta tuottaa arviosi luetunymmärtämisestäni. Kannattaa tsekata oma viestihistoria Jatkoajasta, ennen kuin alkaa kovin suurella äänenpainolla muiden älykkyyttä epäilemään. Muutaman vuoden kasvu saattaa auttaa tässä asiassa nimimerkki kummitustakin.

En näkisi kovin oleellisena, lukeeko edellisessä viestissäni "Siekkisen maalailema peluutuspolitiikka" vai "Köpin NOLLApelitaktiikka". Kannattaa lukaista aiempia viestejä, jos et ymmärrä, miksi näin.

Kyllä "pointtisi" on huomattu ja ymmärretty. Tartuin viestiisi alunperinkin vain siksi, että en usko tuollaisten skenaarioiden vatvomisen tuovan lisäarvoa keskusteluun yhtään enempää kuin jukiapinan syväanalyysitkään. (Tässä vaiheessa voi toki todeta, että mitä p**keleen lisäarvoa myöskään tämä kinaaminen tuo. Tämä olkoon osaltani viimeinen viesti aiheesta.)

"Se, että nollapeli on usein myös todellinen huippupeli, ei muuta miksikään sitä tosiasiaa, että joskus se ei sitä ole. Tai että silloin tällöin maalivahti voi pelata paljon paremmin pelissä, jossa selän taakse menee pari maalia, kuin jossain nollapelissään."

Oikeastaan tämä on hyvä esimerkki. Juuri tämänkaltainen itsestäänselvyyksien alleviivaus ja inttäminen vaan jotenkin ärsyttää itseäni. Pohdittaisiinko seuraavaksi tällaista dilemmaa?

Hyökkääjä x tekee hattutempun Hartwall Areenalla johdattaen JYPin 3-1 -vierasvoittoon. Maaleista yksi kuitenkin on rännikiekoksi tarkoitettu huitaisu, joka muuttaa suuntaa kolmesta jokeripelajasta valuen Thomasin längistä sisään. Kaksi muuta ovat Jan Latvalan tekemiä omia maaleja, jotka merkitään hyökkääjä x:lle. Hyökkääjä y taas on tehnyt edellismatsissa SaiPaa vastaan hirveän määrän duunia. Taklannut, repinyt, luonut maalipaikkoja ja raatanut hurjasti, mutta vailla tehoja.

Kumpi saakaan isomman vastuun ja esim. "vapaana" olevan laiturin paikan ylivoimavastuuta runsaasti saavasta ketjusta?
 

Naughty_S

Jäsen
kummitus kirjoitti:
Miten niin toivottavasti? Tilastot valehtelevat/vääristävät totuutta yhtenään tilastojen laatimistavoista ja tulkitsijoista johtuen. Minkä ihmeen takia niistä ei saisi puhua? Voi ikävää jos rikon illuusioitasi. Hyppää viestieni yli jos pelkäät kuplasi puhkeamista.

Pointti onkin se, että mahtaakohan tässä maailmassa vielä olla joku, joka ei myönnä tilastojen joskus valehtelevan? Totta helvetissä tilastot valehtelevat, mutta kuinka suuri uutinen se on? En vain jaksa ymmärtää miksi käyt julistamassa noita "hauki on kala" -tason oivalluksiasi niin useassa ketjussa.
 

Mosabacka

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
kummitus kirjoitti:
Tilastot valehtelevat/vääristävät totuutta yhtenään tilastojen laatimistavoista ja tulkitsijoista johtuen. Minkä ihmeen takia niistä ei saisi puhua?

Jokainen, joka lukee tarkkaan kummituksen N-S:lle selittämän pitkän sepustuksen kunnolla, pitäisi tajuta, mitä kummitus ajaa takaa. Ehkä ongelma on ollut tässä siinä, että useat (osittain minä mukaan lukien, kunhan tartuin tahalleni sanamuotoihin) klikkasivat harmillisesti epäonnistuneeseen fiktiosatuun ja todellinen idea jäi ensin saavuttamatta.

On totta, että tilastot näyttävät välillä hyviltä, vaikka mikä tahansa pelin osa-alue toimisi surkeasti tai yksittäinen ukkeli pelaisi kuinka huonosti. Toimii myös päinvastoin. Maalivahdin osalta ei tarvita kuin muutama todella huono peli rökäletappiopeli alle, niin tilastoja on vaikea nostaa enää huipputasolle, vaikka sen jälkeen peli kulkisi kuin unelma.

Joukkueen kannalta käy monesti niin, että vaikka kuinka yrittäisi takoa kiekkoa toisen joukkueen maaliin, niin ei onnistu ja yhdestä vastahyökkäyksestä vastapuoli käy rokottamassa. Tai toisinpäin, että tuurilla vältytään takaiskuilta ja parin ylivoiman turvin onnistutaan saamaan sarjapisteet muuten huonolla pelillä. Hirvittävän paljon puhutaan myös näistä kakkossyötöistä tai "siitä olisi tehnyt rautakankikin maalin", joilla tarkoitetaan huonommankin pelaajan hyvän joukkueen huippuketjussa saavutettuja pisteitä. Tai pakki pelaa muuten aivan hasardikiekkoa ja pakkikaveri joutuu koko ajan paikkaamaan tilanteita, mutta yhden hyökkäyksen turvin vastustajan mailan kautta onnistunut roiskaisu, joka uppoaa hölmistyneen maalivahdin selän taakse ja seuraavan päivän lehdistä ulkopuolinen tuumaa, että: "Taas se teki maalin, on se kone".

Toivotaan kuitenkin JYPin maalivahdeille onnistumisia ja huonoina päivinä JYPin pakistolle kovaa luonnetta siivota kakkoskiekot ja ihmepelastuksia maaliviivalta, notta ne tilastotkin näyttäisivät hyviltä huonoista maalivahtipeleistä huolimatta, hehe.

edit: pidemmän päälle tilastojen kärjessä keikkuvat kuitenkin huippumiehet, eivät tilastojen kummajaiset (olivat ne sitten huonoja tai eivät)
 

kummitus

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Naughty_S kirjoitti:
No shit, Sherlock..
Lievää huvitusta tuottaa arviosi luetunymmärtämisestäni. Kannattaa tsekata oma viestihistoria Jatkoajasta, ennen kuin alkaa kovin suurella äänenpainolla muiden älykkyyttä epäilemään. Muutaman vuoden kasvu saattaa auttaa tässä asiassa nimimerkki kummitustakin.
Älykkyyttä on monenlaista. Minä luulen että ymmärtämättömyytesi johtuikin aivan muista seikoista kuin älyllisistä. Esitin arvailujakin siitä mitä nuo seikat ovat. En minä sinua tyhmäksi ole sanonut ja omaa älyäni viestihistoriastani olen tietysti aika jäävi arvioimaan.

Naughty_S kirjoitti:
Tartuin viestiisi alunperinkin vain siksi, että en usko tuollaisten skenaarioiden vatvomisen tuovan lisäarvoa keskusteluun yhtään enempää kuin jukiapinan syväanalyysitkään. (Tässä vaiheessa voi toki todeta, että mitä p**keleen lisäarvoa myöskään tämä kinaaminen tuo. Tämä olkoon osaltani viimeinen viesti aiheesta.)
Onnittelut siis seuraavasta:
Naughty_S kirjoitti:
Pohdittaisiinko seuraavaksi tällaista dilemmaa?

Hyökkääjä x tekee hattutempun Hartwall Areenalla johdattaen JYPin 3-1 -vierasvoittoon. Maaleista yksi kuitenkin on rännikiekoksi tarkoitettu huitaisu, joka muuttaa suuntaa kolmesta jokeripelajasta valuen Thomasin längistä sisään. Kaksi muuta ovat Jan Latvalan tekemiä omia maaleja, jotka merkitään hyökkääjä x:lle. Hyökkääjä y taas on tehnyt edellismatsissa SaiPaa vastaan hirveän määrän duunia. Taklannut, repinyt, luonut maalipaikkoja ja raatanut hurjasti, mutta vailla tehoja. Kumpi saakaan isomman vastuun ja esim. "vapaana" olevan laiturin paikan ylivoimavastuuta runsaasti saavasta ketjusta?
Tervetuloa meidän syväanalyytikkojen iloiseen joukkoon. Loppu.
 

kummitus

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Naughty_S kirjoitti:
Pointti onkin se, että mahtaakohan tässä maailmassa vielä olla joku, joka ei myönnä tilastojen joskus valehtelevan? Totta helvetissä tilastot valehtelevat, mutta kuinka suuri uutinen se on? En vain jaksa ymmärtää miksi käyt julistamassa noita "hauki on kala" -tason oivalluksiasi niin useassa ketjussa.
Ai nyt "pointti" onkin se, mikähän se seuraavaksi mahtaa olla? Ota se kiinni. Oletpa sitten kuitenkin naiivi, jos kuvittelet ettei tässä maailmassa olisi huijareita, jotka käyttävät tilastoja hyväkseen, tai ääliöitä jotka ostavat tuon "tiedon", jonka tarkoituksenhakuisesti harhaanjohtava, tai huonosti laadittu tilasto "vahvistaa". Sitten on vielä ne jotka nojaavat tilastoon, ymmärtämättä tilastotieteestä mitään. Hauki on kyllä kala, mutta millainen.
 

Naughty_S

Jäsen
kummitus kirjoitti:
Ai nyt "pointti" onkin se, mikähän se seuraavaksi mahtaa olla? Ota se kiinni.

Suosittelisin lukemaan aiheesta kirjoittamani viestit uudelleen ja/tai hankkimaan hieman teräväkuvaisemman näytön. Tai sitten keksimään jotain parempaa tekemistä (suosittelen sitä myös samalla itselleni). Ihan oikeasti.
 

kummitus

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Naughty_S kirjoitti:
Totta helvetissä tilastot valehtelevat, mutta kuinka suuri uutinen se on? En vain jaksa ymmärtää miksi käyt julistamassa noita "hauki on kala" -tason oivalluksiasi niin useassa ketjussa.
Et sitten ole kuullut ikinä täälläkin palstalla esiintynyttä kulunutta "totuutta", "tilastot eivät valehtele"?
Ja ettet puhuisi ihan puutaheinää minusta, pyydänkin sinua laittamaan minulle, vaikka tuolla vapaankeskustelun puolella, listan näistä itsestäänselvyyksistä joita mielestäsi niin useassa ketjussa julistan. Ei sinullekaan näyttäisi kaikki asiat niin selviä olevan, etteikö lisäoppi olisi hyvästä.

edit: Niin ja jos joku asia on sinulle selvä, se ei välttämättä ole kaikille muille sitä. Luulenpa että sinäkin kuitenkin pidät itseäsi älyllisesti keskivertoa lahjakkaampana. Mutta tiedät varmaan, että et edusta tietoinesi kaikkia muita. Eli sinulle "itsestään selvä" asia ei sitä välttämättä ole muille. Eikä ole edes varmaa että sinulle tai minulle itsestään selvä asia, olisi lähelläkään objektiivista totuutta.

edit: Arvaanpa että tämäkin oli mielestäsi itsestään selvää, arvotonta, asiaankuulumatonta ja turhaa, kuten ilmeisesti mikä tahansa tänne kirjoittamani teksti. Täytyy myöntää, että alat vähän ärsyttämään minua ja onkin molempien onni ettemme tunne toisiamme.
 
Viimeksi muokattu:

kummitus

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
kummitus kirjoitti:
Ai nyt "pointti" onkin se, mikähän se seuraavaksi mahtaa olla? Ota se kiinni

Ja seuraava TODELLA TÄRKEÄ humoristinen pointtisi:

Naughty_S kirjoitti:
Suosittelisin lukemaan aiheesta kirjoittamani viestit uudelleen ja/tai hankkimaan hieman teräväkuvaisemman näytön. Tai sitten keksimään jotain parempaa tekemistä (suosittelen sitä myös samalla itselleni). Ihan oikeasti.

Tässä sinulle vähän sellaisia lisäpointteja joilla haluat pelata: Minä olen sua viisaampi lälläslää, mulla on parempi näyttö lälläslää, mun haba on suurempi ja näkö tarkempi lälläslää, mulla on parempaa tekemistä ko sulla lälläslää, aikuisten ihan oikeesti joo lälllää! Sä oot turha, meitsi on the best!
Edit: Ai niin se aihe meinaa unohtua kun pitää todistella omien kirjoitusten tarpeellisuutta. murrrr.. Siitä sitten sen verran, että Satosaari on mielestäni ihan kelpo moke. Ihmisenä jonkun mielestä ehkä ei, koska sain kerran limudiskossa toimeksiannon ojentaa Tommia. Tästä on sen verran aikaa että olemme molemmat varmaan noista ajoista muuttuneet aikalailla ihmisinä. Tämä nyt ei ainakaan tuonut mitään lisäarvoa keskustelulle, mutta ainakin sain aiheeseen liittyvääkin tekstiä sisään siinä toivossa, etten saisi sanktioita.

Edit2:niin kaikki tarinani eivät ole fiktiivisiä. Ainoastaan silloin kuin erikseen mainitsen. Tämäkin tarina on tosi. Eikö ketään kiinnosta kuulla pieksinkö minua pidemmän, mutta hieman nuoremman Satosaaren, vai sainko itse köniini?
 
Viimeksi muokattu:

koukku

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
kummitus kirjoitti:
Ja seuraava TODELLA TÄRKEÄ humoristinen pointtisi:



Tässä sinulle vähän sellaisia lisäpointteja joilla haluat pelata: Minä olen sua viisaampi lälläslää, mulla on parempi näyttö lälläslää, mun haba on suurempi ja näkö tarkempi lälläslää, mulla on parempaa tekemistä ko sulla lälläslää, aikuisten ihan oikeesti joo lälllää! Sä oot turha, meitsi on the best!
Edit: Ai niin se aihe meinaa unohtua kun pitää todistella omien kirjoitusten tarpeellisuutta. murrrr.. Siitä sitten sen verran, että Satosaari on mielestäni ihan kelpo moke. Ihmisenä jonkun mielestä ehkä ei, koska sain kerran limudiskossa toimeksiannon ojentaa Tommia. Tästä on sen verran aikaa että olemme molemmat varmaan noista ajoista muuttuneet aikalailla ihmisinä. Tämä nyt ei ainakaan tuonut mitään lisäarvoa keskustelulle, mutta ainakin sain aiheeseen liittyvääkin tekstiä sisään siinä toivossa, etten saisi sanktioita.
 

koukku

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
kummitus kirjoitti:
Ja seuraava TODELLA TÄRKEÄ humoristinen pointtisi:



Tässä sinulle vähän sellaisia lisäpointteja joilla haluat pelata: Minä olen sua viisaampi lälläslää, mulla on parempi näyttö lälläslää, mun haba on suurempi ja näkö tarkempi lälläslää, mulla on parempaa tekemistä ko sulla lälläslää, aikuisten ihan oikeesti joo lälllää! Sä oot turha, meitsi on the best!
Edit: Ai niin se aihe meinaa unohtua kun pitää todistella omien kirjoitusten tarpeellisuutta. murrrr.. Siitä sitten sen verran, että Satosaari on mielestäni ihan kelpo moke. Ihmisenä jonkun mielestä ehkä ei, koska sain kerran limudiskossa toimeksiannon ojentaa Tommia. Tästä on sen verran aikaa että olemme molemmat varmaan noista ajoista muuttuneet aikalailla ihmisinä. Tämä nyt ei ainakaan tuonut mitään lisäarvoa keskustelulle, mutta ainakin sain aiheeseen liittyvääkin tekstiä sisään siinä toivossa, etten saisi sanktioita.


Itse en kovinkaan paljon ole tälle palstalle kirjoitellut, mutta aktiivisesti olen kirjautumattomana käyttäjänä seuraillut muiden varsinkin JYP-mielisten kirjoittajien tekstejä parin viime vuoden ajan. Olen siis luonut kohtuullisen laajan näkemyksen kirjoittajien tyylistä esittää asiansa...ja mielestäni nimimerkki kummituksella on paljon opittavaa toisten kirjoittajien näkemysten vastaanottamisessa. Keskustelun taso laskee huomattavasti, kun kyseinen nimimerkki alkaa jankuttamaan mielipiteitään, jotka hän on jo esittänyt monessa eri ketjussa moneen eri kertaan, ja jotka täten ovat jo kaikkien kanssakirjoittajien tiedossa. Jos joku vain uskaltaa kyseenalaistaa nimimerkin mielipiteitä, aloittaa hän raivoisan vastahyökkäyksen kaikilla rintamilla päämääränään alistaa kaikki oman subjektiivisen näkemyksensä alle. Ja se ei todellakaan ole tämän keskustelupalstan tarkoitus...
Itse ainakin olen elänyt tähän päivään asti siinä harhaluulossa, että keskustelupalsta on olemassa juuri erilaisten näkemysten esittämistä varten, joista sitten keskustellaan ilman tarvetta takertua epäolennaisiin seikkoihin. Nyt keskustelu luisuu helposti sivuraiteilleen kummituksen jäätyä jankkaamaan jotain "perkeleen tärkeetä" , ja täten muut kirjoittajat eivät enää jaksa osallistua paikallaan junnaavaan keskusteluun
 

Mosabacka

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
koukku kirjoitti:
Nyt keskustelu luisuu helposti sivuraiteilleen kummituksen jäätyä jankkaamaan jotain "tärkeetä" , ja täten muut kirjoittajat eivät enää jaksa osallistua paikallaan junnaavaan keskusteluun

Tämä on kyllä harmillisen totta. Viimeaikaisista ketjuista löytyy useita kohtia, jossa tilanne jäätyy kahden henkilön väittelyksi aika monen viestin ajaksi. Ehkä pitäisi käyttää enemmän yksityisviestejä pahimpiin yksityiskohtien tarkasteluun.
 

Vahtitorni

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Mosabacka kirjoitti:
Ehkä pitäisi käyttää enemmän yksityisviestejä pahimpiin yksityiskohtien tarkasteluun.

Tai perustaa oma ketju vaikka Kehä-nimellä. Sinne saisi haastaa toisen, jos tuntuu, että on pakottava tarve oikoa toisen näkemyksiä syvällisemmässä keskustelussa-loanheitossa.
 

Groove Armada

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Starkin noutopihan parakki
Siinä missä Voionmaankatu ja Vellamonkatu kohtaavat, seisoi pitkä ja kaunis, vaalea, katukuvaan sopimaton nainen. Etelätuulen paiskoessa hänen olkapäille ulottuvia hiuksiaan nainen puristi vasemmassa kädessä pitelemäänsä mustaa attaseasalkkua huomaamattaan kovempaa kuin oli tarkoitus. Naisen nimettömässä säihkyvä valkokultainen arvokas timanttisormus lähetti taivaalta tulleen auringonsäteen suoraan Voionmaankadun oikeaan laitaan pysäköidyn hopeanvärisen Ford Mondeon tuulilasin läpi. Välke kohtasi kuljettajan, joka vaistonvaraisesti pyyhkäisi silmäkulmaansa, heitti tupakannatsan ikkunasta ja korjasi ryhtiään.

-Tuo se on, sanoi apukuskin paikalla istuva mies ja vilkaisi toveriaan kääntämättä päätään. Jännitys paistoi miesten kasvoilta mutta he koittivat pitää itsensä tyyninä. Tuuli nitkutti Mondeota miestin tarkkaillessa tilannetta. Kausi oli vasta alkanut, ja jo nyt maalivahtitilanne oli räjähtämässä käsiin..


Mutta hetkinen.. huomennahan se vasta alkaa??

Joten eiköhän lopeteta paskanjauhanta ja keskitytään olennaiseen? Mielestäni Kurkinen sanoessaan, että parempi pelaa, oli aivan oikeassa. Pelivuoroja on turha jakaa etukäteen. Oli se parempi sitten Satosaari tai Wallinheimo, sillä ei ole mitään merkitystä. Parempi pelaa ja that's it.
 

Paaze

Jäsen
Groove Armada kirjoitti:
Siinä missä Voionmaankatu ja Vellamonkatu kohtaavat,

Siis tää tarinahan on täysin epälooginen, eihän Voionmaankatu ja Vellamonkatu missään kohtaa. Vai jäikö multa nyt pointti huomaamatta kun takerruin tähän. Sori, ei malttanu.
 

kummitus

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Olen koukku yllättävän paljon kanssasi samaa mieltä, mutta muutamaan koukkuun puutun.
koukku kirjoitti:
Keskustelun taso laskee huomattavasti, kun kyseinen nimimerkki alkaa jankuttamaan mielipiteitään, jotka hän on jo esittänyt monessa eri ketjussa moneen eri kertaan, ja jotka täten ovat jo kaikkien kanssakirjoittajien tiedossa.
Jankutus tarkoittanee saman toistoa.
Olen samaa mieltä, että keskustelun taso laskee jankutuksen alkaessa, mutta sitä en myönnä että itsekseni jankuttaisin. Minun kanssani jankuttaa moni, en ymmärrä miksi minun pitäisi luopua kannastani. Minä pyrin myöskin aina perustelemaan väitteeni ja mielipiteeni. En ymmärrä miksi minun tai kenenkään muunkaan pitäisi niellä puppua. Perustelemattomat mielipiteet ovat turhia, mutta niihin en puutu jos ovat asiallisia. Perustelemattomiin tai mielestäni kehnosti perustelluihin väittämiin haluan puuttua ja minusta se on keskustelua ja vuorovaikutusta. Haetaan perustellen vastauksia kysymyksiin, joita väittämät vääjäämättä herättävät. Jos mielestäsi jankkausta on se, että joka kerta kun joku näistä vanhemmista kirjoittajista kaivaa esiin jonkin vanhan keskustelun tai yrittää viritellä minulle miinaa sanomisieni pohjalta, minä puolustaudun heitä vastaan perustellen sinnikkäästi asiaani, niin sitten en mahda mitään.
Enhän minä nyt vain voi vaieta, kun joku väittelynhaluinen näppynaama innostuu kaivamaan vanhoja sanomisiani, jotka olen yrittänyt perustella joka suunnasta, mutta vastaanottajalle ne eivät silti auenneet. Silloin minä puolustaudun kun minua vastaan hyökätään.

Mitä keskustelua se sellainen olisi jota käytäisiin vain esittelemällä väittämiä ilman perusteluja ja nyökyttelemällä omien ja muiden väittämille? Tai itketään yhdessä joukkueen kurjuutta ennen kuin peliäkään on nähty? Tällaisiin minä olen esimerkiksi puuttunut. Olen halunnut muuttaa ne oikeaksi keskusteluksi. Sellaiseksi joka voi johtaa johonkin muuhunkin kuin kehäpäätelmiin, harhaluuloihin ja -uskomuksiin. Mutta toistamiseksihan tuo menee, kun viesti ei mene kaaliin. Toivottavasti se edes menee kaaliin, että minulla on oikeus mielipiteeseen siinä missä muillakin ja jos minä koen tärkeänä asiana vaikka puhumisen sellaisten Jyp-miesten puolesta, jotka eivät tänne puolustautumaan pääse, silloin kun alkaa paskaa ropisemaan niskaan aiheetta, minä myös sen teen.

Olen eri mieltä siitä että aiemmin kirjoittamani tekstit olisivat kaikkien palstaa lukevien tai vierailijoiden tiedossa. Ja muistutan että minä en ole niitä vanhoja kirjoituksiani kaivellut esiin, vaan rakkaat forumveljet ja -siskot. Myönnän että olen jotunut vääntelemään rautalankaa monessa ketjussa muutamasta aiheesta - monista se on jankutusta. Jos minut tiedetään huuhaa-mieheksi yleisesti, miksi viesteihini vaivaudutaan vastaamaan? Tai ennemminkin, miksi kukaan ei halua todistaa tai yrittää perustella mielipiteitäni vääriksi, niin ei jäisi jossiteltavaa. Kyllä minä osaan myöntää olevani väärässäkin.

Kannatan tätä "Vahtitornin" ehdotusta "kehästä", jossa tämä jamkutus ei häiritsisi näitä aihe-ketjuja. Mitäs sanot perustetaanko kehä-ketju? Voin alkajaisiksi haastaa sinne sinut jos otat haasteen vastaan. Pyytäisin sinut ensin osoittamaan ne mielipiteet, joita jankutan (perustelen) monessa eri ketjussa, moneen eri kertaan ja verrata niitä muiden nimimerkkien jankutukseen (vai perusteluihin?). Onko todella kyse minun jankutuksestani, muiden koko ajan samalla perustellen hienosti omia kantojaan?
koukku kirjoitti:
Jos joku vain uskaltaa kyseenalaistaa nimimerkin mielipiteitä, aloittaa hän raivoisan vastahyökkäyksen kaikilla rintamilla päämääränään alistaa kaikki oman subjektiivisen näkemyksensä alle. Ja se ei todellakaan ole tämän keskustelupalstan tarkoitus...
Otan avosylin vastaan kaiken kritiikin, mutta haluan aina hyvät perustelut kaupan päälle. Muuten kritiikki on pelkkää loan heittoa. Jos perustelut ovat mielestäni hyvät, nielen ne ja myönnän virheeni. Tai jos perustelut ovat kaikkien muiden, paitsi itseni mielestä hyvät, eikä vasta-argumenttinikaan herätä kannatusta, joudun silloinkin nielemään kritiikin ja myöntämään olevani väärässä, pitkin hampain tosin.

Minä en alista ketään, jos joku alistuu, se ei ole minun häpeäni. Minä edustan subjektiivista näkemystä, aivan kuten sinäkin. Vasta pohtimalla yhdessä voimme päästä lähemmäksi totuutta. Kaiken lisäksi olet ymmärtänyt näiden seurailemiesi vuosien aikana päämääräni täysin väärin, vaikka olenhan minä niistäkin jotain täällä puhunut. Sinä katselet nyt maailmaasi antikummituslasien läpi.

koukku kirjoitti:
Itse ainakin olen elänyt tähän päivään asti siinä harhaluulossa, että keskustelupalsta on olemassa juuri erilaisten näkemysten esittämistä varten, joista sitten keskustellaan ilman tarvetta takertua epäolennaisiin seikkoihin. Nyt keskustelu luisuu helposti sivuraiteilleen kummituksen jäätyä jankkaamaan jotain "perkeleen tärkeetä" , ja täten muut kirjoittajat eivät enää jaksa osallistua paikallaan junnaavaan keskusteluun
Mikä kirjoituksissani mielestäsi ei ole tärkeää ja miksi? Esimerkkejä? Miksi sinä saisit päättää mikä on tärkeää ja mikä ei? Annat tuossa ymmärtää, että minun huomioni eivät ole tärkeitä, miksi? Perustellen, kiitos. Miksi tämä sinun mielipiteesi olisi minun mielipiteitäni tärkeämpi? Mielipiteessäsi on kuitenkin yksi hyvä pointti, eli off-topic-jankutus pois näistä aihe-ketjuista. Siis astukaa kehään, heti kun siltä tuntuu, kummitus on paikalla. Minä voin myös luonnollisesti haastaa kehään kenet haluan. Fair play, eiks jeh. Kehässä väännetään rautalankaa ja hävetään nimimerkin takana niskat punaisina. Siellä voisi yrittää jallittaa kummitusta, niin etteivät nämä keskustelut kärsisi. Kiitokset Koukku ja Vahtitorni.
Noh, saisiko tämä "kehä-ketju" kannatusta?

Tämäkin viesti sisälsi paljon jankutusta, koska joudun toistamaan itseäni aina vain uudestaan uusien ja vanhojen nickien kanssa. Jos siis puolustukseni (tämä jankutukseni) ontuu, perustakaa "kehä" ja astukaa sinne vasta-argumentteinenne, niin katsellaan yhdessä kestävätkö ne lähempää tarkastelua, reilun pelin hengessä, juuh.
 

Mosabacka

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
kummitus kirjoitti:
Olen koukku yllättävän paljon kanssasi samaa mieltä, mutta muutamaan koukkuun puutun.

Osui ja upposi. Touché! Et sitten malttanut tarttua jälleen kerran tilaisuuteen, miksi? Pyydän hartaasti koukkua olemaan vastaamatta tähän vuodatukseen, ainakaan tässä JYP:n maalivahtien 2005-2006 joukkueessa.

Perusta oma ketjusi, jossa voit perustella omia näkemyksiäsi. Oli se sitten Kehäketju tai mikä tahansa. Tai jos jotain valittamista on, niin laita siitä asianomaisille yksityisviestillä. Pakko avautua joka ikisestä mahdollisesta kohdasta, mistä voit kääntää ja vääntää. Väitteesi ja niihin liittyvät perustelut ovat usein asiallisia, mutta miksi niistä pitää kirjoittaa kymmenien viestien, usein vielä hirvittävien pitkien viestien, ajan. Armahda muita palstalaisia. Got it?

Sitten asiaan. Wallinheimo pelaa tänään. Toivottavasti aloittaa esimerkiksi nollapelillä tai että KalPa onnistuu vain kerran maalinteossa. JYP latoo pakolliset kaksi tai kolme maalia Kapasen selän taakse. Kauteen lähdetään selkeän ykkösmaalivahdin turvin. YEAH! Sinuhe rules, mutta myös Sato, kun on maalissa.
 

trivekku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp, IFK
Jypillä loistava kaksikko maalilla

NHL:n ryöstökalastus muutti kyllä vähän voimasuhteita, veikkaan, että Virmasellekkin kelpaisi maalivahtikaksikkö Wallinheimo-Satosaari.
No saa syyttää itseään, ihan kelpo molari Pasi Häkkinen lähti Tanskaan ja nyt sitten mennään liigaa inttipojalla (Hallikainen)

Voi olla vaikeaa löytää kelpo molari, tulee joku Kreikansakke Stathos2, joka floppaa jossain vaiheessa kautta, mieluiten play-offeissa.
 

SergeiK

Jäsen
Suosikkijoukkue
pelaajamarkkinoiden varteenotettava vaihtoehto
trivekku kirjoitti:
Voi olla vaikeaa löytää kelpo molari, tulee joku Kreikansakke Stathos2, joka floppaa jossain vaiheessa kautta, mieluiten play-offeissa.
Niin - tällä hetkellä. Mutta mietitäämpä mikä on tilanne kahden-kolmen viikon päästä, kun training campit päättyvät. Neil Littlen tasoisia maalivahteja on silloin saatavilla kohtuuhintaan ja tarjontaa on. Marcel Cousineu, Eric Fichaud yms. Felix Potvin siirtyi jo DEL-liigaan. Kun AHL muuttuu jatkossa nuorten pelaajien kehitysyksiköiksi, niin kaikki yli 28-vuotiaat pelaajat hakeutuvat muualle eli Eurooppaan. Maalivahdille tuo on nuori ikä.

Muuten - miksi tästä keskustellaan JYPin maalivahtien alla? Vaikka Hallikainen pelaisi koko kauden Jokrujen maalilla, niin JYP ja Jokerit eivät kisaa samoista sijoista.
 

trivekku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp, IFK
SergeiK kirjoitti:
Niin - tällä hetkellä. Mutta mietitäämpä mikä on tilanne kahden-kolmen viikon päästä, kun training campit päättyvät. Neil Littlen tasoisia maalivahteja on silloin saatavilla kohtuuhintaan ja tarjontaa on. Marcel Cousineu, Eric Fichaud yms. Felix Potvin siirtyi jo DEL-liigaan. Kun AHL muuttuu jatkossa nuorten pelaajien kehitysyksiköiksi, niin kaikki yli 28-vuotiaat pelaajat hakeutuvat muualle eli Eurooppaan. Maalivahdille tuo on nuori ikä.

Muuten - miksi tästä keskustellaan JYPin maalivahtien alla? Vaikka Hallikainen pelaisi koko kauden Jokrujen maalilla, niin JYP ja Jokerit eivät kisaa samoista sijoista.

Korostin vaan sitä, että Jypillä on varsin hyvä tilanne, maalivahdit joilta tiedetään mitä saadaan. Jokereilla, IFK:lla, Saipalla, Ässillä ja HPK:lla on paljon epävarmempi tilanne. Löytyykö Jokereille kaveria, joka torjuu joukkueen pitkälle keväällä?

Neil Littlen tasosta liigassa ei voida olla varmoja. AHL vahti on aina epävarma tapaus, Stathoskin oli runkosarjassa hyvä, mutta play-offeissa floppasi 2 kertaa. Jason Elliot floppasi TPS:ssa, kuten Tapparassa teki muuan Scott Bailey. Toisaalta, Bruce Racine oli ok kassari, kuten Tom Draper Tapparassa ja Scott Lankgow Ässissä.
 
Viimeksi muokattu:

kummitus

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Mosabacka kirjoitti:
Et sitten malttanut tarttua jälleen kerran tilaisuuteen, miksi?
Tartuinhan minä, en nyt ymmärrä...mikä tilaisuus missä?

Mosabacka kirjoitti:
Perusta oma ketjusi, jossa voit perustella omia näkemyksiäsi.
Oletko todella sitä mieltä, että näihin "asia"-ketjuihin ei tulisi perustella sanomisiaan ollenkaan? Vai tarkoititko sitä, että vain minun perusteluni kuuluvat jonnekin muualle? Perusta itse oma ketjusi jossa voit arvostella minua, niin ei tarvitse sitä maalivahtiketjussa tehdä.
Mosabacka kirjoitti:
Pakko avautua joka ikisestä mahdollisesta kohdasta, mistä voit kääntää ja vääntää.
En lähellekään väännä joka kohdasta, kuule.
Samanlainen pakko ajoi sinutkin laittamaan tämän viestin, eikö?
Mosabacka kirjoitti:
Väitteesi ja niihin liittyvät perustelut ovat usein asiallisia,
Kiitos
Mosabacka kirjoitti:
,mutta miksi niistä pitää kirjoittaa kymmenien viestien, usein vielä hirvittävien pitkien viestien, ajan. Armahda muita palstalaisia. Got it?
Siksi, että sinua hitaammatkin ymmärtäisivät ne.
Siis tarkemmin sanottuna siksi että kun minulta jotain kysytään, minä myös vastaan. Joudun kyllä tämän tästä odottelemaan itse esittämiini kysymyksiin vastauksia (perusteluja esim.), joita en kuitenkaan ikinä saa.

Jatketaanko "kehässä" vai menikö sanoma nyt perille poikkeuksellisesti jo näin vähällä kirjoittamisella?

Sitten päästäänkin itse ASIAAN.
Wallinheimo siis syöttää ensimmäisessä erässä Jypin kolmannen maalin ajassa 08:11, maalin tekee Männikkö.
S.W. saa jäähyn pelin viivyttämisestä kolmannessa erässä joko ajassa 3:33 tai 6:58, en aivan saanut selvää tuosta ajasta - kristallipallossani on särö tuolla kohdalla josta noita aikoja seurataan.
Sinuhe horjahtaa pahasti toisessa erässä puolenvälin tienoilla, mutta ei kuitenkaan kaadu. Sinuhe aloittaa nollapelien sarjan tästä pelistä, ja se jatkuu lokakuulle. Sinuhe lunastaa paikkansa kaikkien Jyp-kannattajien sydämissä, kummituksenkin. Happy now everybody?
 

SergeiK

Jäsen
Suosikkijoukkue
pelaajamarkkinoiden varteenotettava vaihtoehto
trivekku kirjoitti:
Neil Littlen tasosta liigassa ei voida olla varmoja. AHL vahti on aina epävarma tapaus, Stathoskin oli runkosarjassa hyvä, mutta play-offeissa floppasi 2 kertaa.
Dave Mythos...eikun Stathos ei tullut AHL:stä vaan NCAA-sarjasta. Eli yliopistomokke, jolla ei peliäkään AHL:ssä. Scott Bailey oli AHL:n kakkosveska, joka pelaili suurimman ajasta ECHL:ssä. Oli aikanaan legendaarista, että noilla meriiteillä Jääkiekkolehti valitsi Baileyn kausijulkaisunsa SM-liigan Top-50:iin. Olisiko ollut niin, että jopa mies oli Top 10:ssä asti?

Mutta kuten vastineestasi saimme lukea, et voi itsekään kieltää, että training campien päätyttyä ainakin meriiteiltään kelpo molareja on saatavilla.
 

trivekku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp, IFK
SergeiK kirjoitti:
Dave Mythos...eikun Stathos ei tullut AHL:stä vaan NCAA-sarjasta. Eli yliopistomokke, jolla ei peliäkään AHL:ssä. Scott Bailey oli AHL:n kakkosveska, joka pelaili suurimman ajasta ECHL:ssä. Oli aikanaan legendaarista, että noilla meriiteillä Jääkiekkolehti valitsi Baileyn kausijulkaisunsa SM-liigan Top-50:iin. Olisiko ollut niin, että jopa mies oli Top 10:ssä asti?

Mutta kuten vastineestasi saimme lukea, et voi itsekään kieltää, että training campien päätyttyä ainakin meriiteiltään kelpo molareja on saatavilla.

Löytyy varmasti, mutta sopeutuminen liigaan on sekin arvoitus. Thomasia parempiakin löytyy, Thomas oli hyvä, mutta aika suuri osa ansiosta kuuluu Jokerien kliiniselle pelitavalle ja hyvälle puolustukselle. 15 nollapeliä olisi tuskin syntynyt missään muussa kärkijoukkueessa.

No Vasili Tihonov sanoi Scott Baileysta, että ei ikinä sitä miestä Lukkoon, kun sitä tarjottiin. Olihan siellä top 50 listassa mm. Niclas Hedberg.
 

Pauli

Jäsen
Näin ensimmäistä kertaa Ahlqvistin pelaavan, vaikka palkittiin hermestä vastaan pelatussa nuorten mestis-ottelussa niin ei olisi kyllä palkintoja ansainnut. Ensimmäinen meni helposti takakulmaan ja koko pelin tippui jopa räpylästä helpoja vetoja maalin eteen pelattavaksi. Otti toki hyviä koppeja mutta hieman epävarma kuva jäi hänestä. Ehkä taso nousee jos pelejä tulee lisää. Leppänen oli OK.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös