JYP:n maalivahdit 2005-06

  • 29 657
  • 270

Suomi-Salama

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Nyt se sitten on varmistettu Wallinheimon Sinkun suulla. Nikkilällä polvi tohjona ja on pitkään poissa. Korvaaja kuulemma löytyy "ihan lähiseuduilta". Näin Sinkku siis jutteli Kirin pelissä.
 

kummitus

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Takapassi kirjoitti:
Edellisellä pelatulla NHL-kaudella Brodeur torjui 11 nollapeliä 75 ottelussa, luonnollisesti sinun logiikkasi mukaan ihan paskoja vastustajia vastaan. Loput muutama peli jaettiin Scott Clemenssenin ja Corey Schwabin kesken, molemmat torjuivat yhtälailla kovilla tilastoilla niissä peleissä, ja kas kummaa, sama joukkue siellä pelasi heidänkin edessään. Merkittävää on että Schwab pelasi koko kauden aikana vain 3 peliä, ei siis kovia farmipelejä ja säilytti silti tasonsa kun piti tulla pelaamaan. Clemmensenin huikea rutiini on kerätty 22 farmipelin myötä. Edelleen piti tasonsa läpi kauden vaikkei pelannutkaan säännöllisesti. Suhteessahan Nikkilällä oli viime kaudella enemmän pelejä kuin em. NJ:n varaveskareilla. Miksi siis Nikkilän taso heitteli?

En minä oikein käsitä mitä sinä nyt ajat takaa. Enkä tajua miksi sinä sotket NJ Devilsin tähän. No mutta tuo sinun todistuksesi näyttäisi puoltavan sitä seikkaa että hyvän rutinoituneen maalivahdin ei tarvitse pelata joka peliä (murto-osakin näyttäisi riittävän) pitääkseen tasonsa. Täällä huudetaan kuorossa että Wallinheimon on saatava pelejä mahdollisimman paljon siksi että pysyisi vireessä. Tämän todistuksesi jälkeen fanien ei tule olla enää huolissaan jos peliminuutteja jaetaan muillekin.
Minä en tiedä miksi Nikkilän taso heitteli, kerro minulle. Kerro samalla myös miksi Wallinheimon taso heitteli, tai Langown. Jos satut vielä tietämään miksi Jarkko Niemisen taso heittelee tenniksessä, niin haluaisin kuulla... vaikka meneekin aika ronskisti aiheen ulkopuolelle.

Takapassi kirjoitti:
Se tässä on tapaus JYPiin erotuksena että noiden kakkosveskareiden tuntumaa ja itseluottamusta ei tarvinnut hakea kirveen ja lihanuijan avulla esiin, molemmat olivat valmiina kehiin heti kun mahdollisuus tarjottiin ja ovat tilastojen mukaan osoittautuneet luottamuksen arvoisiksi.

Tilastot tuolta:
http://www.hockeydb.com/ihdb/stats/leagues/seasons/teams/0000512004.html

Kiitos vain linkistä, vaikkei se minulle mitään todistakaan Jypin ensikauden maalivahtien marssijärjestyksestä. Ymmärrän kyllä, että ainakin Nikkilän mahdollisuudet haastaa Sinuhen ykkösvahdin asema ensikaudella, ovat olemattomat tämän loukkaantumisen myötä. Hänhän muuten vei sen Leinoselta tulokaskaudellaan. Mutta toivon A.A:n onnistuvan, jos saa tilaisuuden. Toivottavasti saa - ei siksi tietenkään että en soisi S.W:lle ykkösen asemaa, vaan siksi että Ahlqvist saisi kokemusta miesten peleistä.

Lopuksi vielä kaikille taas kerran tiedoksi; En ole täällä liputtamassa Sinuhea vastaan ja Nikkilän puolesta, kuten miltei kaikki tuntuvat käsittävän. Haluan vain järkeä maalivahtien peluutukseen, eli reagoidaan tilanteeseen peliesitysten perusteella ja annetaan mahdollisuuksia kakkosille tai kolmosillekin, eikä niin kuten täällä palstalla vaaditaan ja ollaan päättämässä jo Heinäkuussa että Sinuhelle niin ja niin paljon otteluita.

lainauksia faneilta:

"Ahlqvist - ~5
Wallinheimo - loput"

"Wallinaattorille otteluita mieluiten todella paljon."

"Minun mielestäni Wallinheimon pitäisi saada paljon peliaikaa. Wallinheimo voisi päästä vireeseen.."

"Wallinheimo saa nyt haluamansa selvän ykkösen roolin ja samalla lupaavaa Ahlqvistia voidaan ajaa sisään parilla pelillä syksyn aikana."

"Kerrankin voi olla edes jotenkin positiivisella mielellä loukkaantumisesta. Wallinheimo on selkeä ykkösveskari, joten käy kun tikku silmään."


Tässä tosi fiksu kommentti Tommin loukkantumisesta:
"Olisipa loukkaantunut hieman aiemmin..."

"Wallinheimo tarvitsee peliaikaa, ja paljon. Ahlqvistille suon muutaman pelin, tilanteesta riippuen."




Olen kyllä huomannut, että tämä "missioni" on turhaa, jos minua ei ymmärretä, niin sitten ei. Minun puolestani tämä tarina saa jäädä tähän. Kotikatsomovalmentajat rakentakoot pelitaktiikkansa ja joukkueensa rauhassa minulta, mutta sellaiseen matalaotsaiseen pelaajien panetteluun - kuten vaikka viimekaudella (ja aina tappioputkissa) moneen kertaan huomattiin - tulen kyllä jatkossakin puuttumaan.

Tuo siis yleisesti kaikille - ei henk.koht. sinulle Takapassi.
 

DrAvalanche

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Suomi-Salama kirjoitti:
Nyt se sitten on varmistettu Wallinheimon Sinkun suulla. Nikkilällä polvi tohjona ja on pitkään poissa. Korvaaja kuulemma löytyy "ihan lähiseuduilta". Näin Sinkku siis jutteli Kirin pelissä.

Vielä tarkemmin ottaen Wallinheimo taisi sanoa suunnilleen näin: "Nikkilän Tommi on varmaan aika pitkään pois, mutta kyllä tältä seudulta pitäisi löytyä hyviä maalivahteja... Kyllä minäkin olen varmaan ihan hyvässä kunnossa *virnistys*."

Henkilökohtaisesti toivon, että veskarikaksikko olisi Wallinheimo - Ahlqvist. Ykkönen, joka saa pelata niin paljon kuin haluaa, ja sisäänajettava tuleva huippu. Tämähän olisi itse asiassa ihanteellinen tilanne.
 

kummitus

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
DrAvalanche kirjoitti:
Vielä tarkemmin ottaen Wallinheimo taisi sanoa suunnilleen näin: "Nikkilän Tommi on varmaan aika pitkään pois, mutta kyllä tältä seudulta pitäisi löytyä hyviä maalivahteja... Kyllä minäkin olen varmaan ihan hyvässä kunnossa *virnistys*."

Henkilökohtaisesti toivon, että veskarikaksikko olisi Wallinheimo - Ahlqvist. Ykkönen, joka saa pelata niin paljon kuin haluaa, ja sisäänajettava tuleva huippu. Tämähän olisi itse asiassa ihanteellinen tilanne.

Tätähän on vielä pakko ihmetellä. Eli sisäänajettava huippu ei pelaisi peliäkään?!? Onko sisäänajo luukunaukomista? Vai oletatko että S.W. ei haluaisi jostain syystä pelatakaan kaikkia pelejä? Olen ennenkin törmännyt tähän väittämään tässä keskustelussa, missäköhän joukkueessa (jossa mv ei ole itse pelaajavalmentaja) maalivahti saa päättää itse peluutuksestaan?!?
 

Littune

Jäsen
Lainaus:
DrAvalanche kirjoitti:
Vielä tarkemmin ottaen Wallinheimo taisi sanoa suunnilleen näin: "Nikkilän Tommi on varmaan aika pitkään pois, mutta kyllä tältä seudulta pitäisi löytyä hyviä maalivahteja... Kyllä minäkin olen varmaan ihan hyvässä kunnossa *virnistys*."

Henkilökohtaisesti toivon, että veskarikaksikko olisi Wallinheimo - Ahlqvist. Ykkönen, joka saa pelata niin paljon kuin haluaa, ja sisäänajettava tuleva huippu. Tämähän olisi itse asiassa ihanteellinen tilanne.

kummitus kirjoitti:
Tätähän on vielä pakko ihmetellä. Eli sisäänajettava huippu ei pelaisi peliäkään?!? Onko sisäänajo luukunaukomista? Vai oletatko että S.W. ei haluaisi jostain syystä pelatakaan kaikkia pelejä? Olen ennenkin törmännyt tähän väittämään tässä keskustelussa, missäköhän joukkueessa (jossa mv ei ole itse pelaajavalmentaja) maalivahti saa päättää itse peluutuksestaan?!?

Kummitus, luulen että ymmärrät kyllä pointin, mitä muutama kirjoittaja on ajanut, mutta haluat vain välttämättä olla eri mieltä.

Kukaan ei ole sanonut että Wallinheimon olisi saatava pelata kaikki pelit. Faktaa on tällä hetkellä se, että Nikkilä on pitkään sivussa ja JYPillä on sopimuksen alla Wallinheimo ja lupaava Ahlqvist. Minä ja ilmeisesti muutama muukin on sitä mieltä, että tämä tilanne on hyvä sekä seuralle että maalivahdeille. Wallinheimo on ennakkokaavailuissa melko selvä ykkösmaalivahti, ja Ahlqvist pääsee pelaamaan silloin tällöin ilman paineita. S.W. saa toivottavasti tällöin lisää tasaisuutta otteisiinsa ja Ahlqvist taas pelikokemusta kovista peleistä, mikä on korvaamatonta tulevia kausia ajatellen.

Jos Ahlqvist esittäisi karilehtosmaisia otteita, niin sitten pelatkoon vaikka jokaisen ottelun. Mutta lähtökohta on, että Wallinheimo on selvä ykkösmaalivahti. Harvassa nimittäin ovat ne maalivahdit, jotka suoraan junnusarjasta kykenevät pelaamaan jatkuvasti hyviä otteluita liigassa. Joukkueen kannalta on myös hyvä, että maalivahtitilanne on selkeä, koska viime kaudella se ei sitä ollut missään vaiheessa, ja tämä saattoi olla osasyy maalivahdeilla välillä esiintyneeseen epätasaisuuteen.
 

kummitus

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Littune kirjoitti:
Kummitus, luulen että ymmärrät kyllä pointin, mitä muutama kirjoittaja on ajanut, mutta haluat vain välttämättä olla eri mieltä.

Mistä minä nyt olen erimieltä?

Littune kirjoitti:
Kukaan ei ole sanonut että Wallinheimon olisi saatava pelata kaikki pelit.

Jos hän saisi itse päättää peliajastaan - kuten edellinenkin kirjoittaja viestitti - hän varmasti luistelisi joka ottelussa tolppien väliin.


Littune kirjoitti:
Faktaa on tällä hetkellä se, että Nikkilä on pitkään sivussa ja JYPillä on sopimuksen alla Wallinheimo ja lupaava Ahlqvist. Minä ja ilmeisesti muutama muukin on sitä mieltä, että tämä tilanne on hyvä sekä seuralle että maalivahdeille. Wallinheimo on ennakkokaavailuissa melko selvä ykkösmaalivahti, ja Ahlqvist pääsee pelaamaan silloin tällöin ilman paineita. S.W. saa toivottavasti tällöin lisää tasaisuutta otteisiinsa ja Ahlqvist taas pelikokemusta kovista peleistä, mikä on korvaamatonta tulevia kausia ajatellen.

Jos Ahlqvist esittäisi karilehtosmaisia otteita, niin sitten pelatkoon vaikka jokaisen ottelun. Mutta lähtökohta on, että Wallinheimo on selvä ykkösmaalivahti. Harvassa nimittäin ovat ne maalivahdit, jotka suoraan junnusarjasta kykenevät pelaamaan jatkuvasti hyviä otteluita liigassa. Joukkueen kannalta on myös hyvä, että maalivahtitilanne on selkeä, koska viime kaudella se ei sitä ollut missään vaiheessa, ja tämä saattoi olla osasyy maalivahdeilla välillä esiintyneeseen epätasaisuuteen.

Samaa mieltä. Huomaatko, ei mitään ongelmaa. Harmonia on löytynyt. Hiphuraa!
 

DrAvalanche

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
kummitus kirjoitti:
Vai oletatko että S.W. ei haluaisi jostain syystä pelatakaan kaikkia pelejä? Olen ennenkin törmännyt tähän väittämään tässä keskustelussa, missäköhän joukkueessa (jossa mv ei ole itse pelaajavalmentaja) maalivahti saa päättää itse peluutuksestaan?!?

En tiedä. Oletan vain, että yleensä peluutuksista päättää valmennusjohto niin, että kuuntelevat myös maalivahtien mielipiteitä. Luulisi että Wallinheimo silloin tällöin itsekin haluaa itselleen lepovuoron, tai valmennus katsoo että hänelle on syytä sellainen antaa. Silloin pelaa kakkosveskari. Kuinka monta peliä kakkoselle runkosarjan aikana tällä tavalla tulisi, on sitten arvailujen varassa.

kummitus kirjoitti:
Eli sisäänajettava huippu ei pelaisi peliäkään?!? Onko sisäänajo luukunaukomista?

No muunmuassa sitä. Kyllä luulisin, että Ahlqvistin pitää saada yhden kauden ajan hakea oppia ja totutella liigatasolle ennen kuin annetaan ykkösen tai tasaveroisen veskarin vastuu. Olisi aika mielenkiintoista potkaista junnu suoraan kentälle ja sanoa, että meidän joukkueen menestys on nyt aika suurelta osin sinusta kiinni, mutta älä nyt suotta mitään paineita ota.
 

kummitus

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
DrAvalanche kirjoitti:
Oletan vain, että yleensä peluutuksista päättää valmennusjohto niin, että kuuntelevat myös maalivahtien mielipiteitä. Luulisi että Wallinheimo silloin tällöin itsekin haluaa itselleen lepovuoron, tai valmennus katsoo että hänelle on syytä sellainen antaa. Silloin pelaa kakkosveskari. Kuinka monta peliä kakkoselle runkosarjan aikana tällä tavalla tulisi, on sitten arvailujen varassa.
Niin. Ymmärrän. Ilmaisit asiasi ensin hyvin eritavoin, sitä tuppaa helposti syntymään väärinkäsityksiä (ainakin minun päässäni), kun tulkitsen lukemaani niin kuin se on kirjoitettu.

kummitus kirjoitti:
Eli sisäänajettava huippu ei pelaisi peliäkään?!? Onko sisäänajo luukunaukomista?

DrAvalanche kirjoitti:
No muunmuassa sitä. Kyllä luulisin, että Ahlqvistin pitää saada yhden kauden ajan hakea oppia ja totutella liigatasolle ennen kuin annetaan ykkösen tai tasaveroisen veskarin vastuu. Olisi aika mielenkiintoista potkaista junnu suoraan kentälle ja sanoa, että meidän joukkueen menestys on nyt aika suurelta osin sinusta kiinni, mutta älä nyt suotta mitään paineita ota.

No tästä täytyy olla eri mieltä (ei periaatteesta). Sinä olisit valmis seisottamaan Ahlqvistia koko kauden vaihtoaitiossa (jos oletetaan että S.W. haluaa pelata jokaisessa ottelussa)? Juuri nythän pitäisi takoa kun rauta on niin sanotusti kuumaa... mitä kummaa? Jos tuo olisi vaihtoehtona, niin varmasti hyödyllisempää kaikkien kannalta A.A:n olisi pelata A-nuorten pelejä. Jossain vaiheessa tämä poika on kentälle kuitenkin laitettava, tai sitten miehen vie Hifk tai Pohjois-Amerikka nenämme edestä.

Missä minä vaadin muuten A.A:lle ykkösveskarin asemaa? Eikä Alatalo mitään tuollaisia sepittämiäsi puheita taatusti pidä ensikertalaisille, nuo ovat oman mielikuvituksesi tuotteita. Alatalo pyrkii eliminoimaan paineita ja kasvattamaan pelaajien luottamusta omiin kykyihinsä, rohkaisemaan heitä, eikä todellakaan tuolla tavalla paineita kasaten. Ei hän ole idiootti. Niin, ja jos A.A. onnistuisi kentällä Sinkkua paremmin, niin mikä voisi olla esteenä, ettei hän saisi vallata ykkösvahdin paikkaa? Eikös peliesitykset kuitenkin ratkaise kuka maalin tukkona heiluu? Jos A.A. pystyisi haastamaan Sinuhen, en kyllä keksi mitään estettä sille, miksei hän voisi pelata esim. yhtä paljon S.W:n kanssa. Kyllä nuoretkin maalivahdit voivat pärjätä SM-liigassa - tai peräti vaikka NHL:ssä, ei läpimurron mahdollisuutta voi ennakkospekulaatioissa kokonaan sulkea pois, ainakaan A.A:n kohdalla.

Eli katsotaanhan ensin miten kiekko pysähtyy (useamman kuin yhden pelin otoksella) näiden herrojen suojuksiin tulevalla kaudella, ennekuin päätetään peliminuutteja, jookos?

Mielipide kysymys kaikille jotka haluavat osallistua:
Mitäs mieltä olette siitä, arvon keskustelukumppanit, jotta jos maalivahti A torjuu kymmenen peliä prosentilla 91 ja maalivahti B yhtä monessa pelissä, suurin piirtein yhtä kovia vastustajia vastaan, prosentilla 90, mutta mv A ottaa noissa otteluissa turhia jäähyjä 10min mv B:n nollaa minuuttia vastaan. Kumman harteille laskisitte ykkösvahdin viitan tuleviin koitoksiin?
 

Pauli

Jäsen
Maalivahti A koska kiekot on kuitenkin pysähtynyt paremmin kuin toisella. Myllys oli kuumaverinen maalivahti ja otti paljon jäähyjä, mutta tämän ohella oli ehdottomasti yksi tärkeinpiä pelaajia -95 kisoissa.
Mielestäni jos A.A. onnistuu paremmin niin tottakai hän saa pelata. Alatalo varmasti antaa hänelle mahdollisuuksia niin kuin pitääkin. Wallinheimoa arvostellaan täällä aika rankasti. Kuitenkin kun vertaa Nikkilään niin Sinuhe on aivan ylivoimaisesti parenpi maalivahti.
Valmentajat päättää kuka pelaa mutta toivoisin sen verran NHL tyyliä että voittava maalivahti saisi jatkaa.
Jypillä kävi hyvä tuuri kun sinkku tuli takaisin, nyt on hyvä veskari. Jypillä on paras mahdollinen lähtökohta kun on omat kasvatit maalissa, on nuoruus ja kokemus ja toivon mukaan parenpi pelaa.
 

DrAvalanche

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
kummitus kirjoitti:
No tästä täytyy olla eri mieltä (ei periaatteesta). Sinä olisit valmis seisottamaan Ahlqvistia koko kauden vaihtoaitiossa (jos oletetaan että S.W. haluaa pelata jokaisessa ottelussa)? Juuri nythän pitäisi takoa kun rauta on niin sanotusti kuumaa... mitä kummaa? Jos tuo olisi vaihtoehtona, niin varmasti hyödyllisempää kaikkien kannalta A.A:n olisi pelata A-nuorten pelejä. Jossain vaiheessa tämä poika on kentälle kuitenkin laitettava, tai sitten miehen vie Hifk tai Pohjois-Amerikka nenämme edestä.

Pointti ymmärretty. Kun minä kirjoitin, että Wallinheimo saisi pelata "niin paljon kuin haluaa", en ajatellut, että tuo määrä voisi olla enemmän kuin tuollainen 85-90 % peleistä.

kummitus kirjoitti:
Missä minä vaadin muuten A.A:lle ykkösveskarin asemaa?

Et missään kai. Kukas sellaista on väittänyt?

kummitus kirjoitti:
Eikä Alatalo mitään tuollaisia sepittämiäsi puheita taatusti pidä ensikertalaisille, nuo ovat oman mielikuvituksesi tuotteita.

Eikun sen sarkastisen päänsisäisen poltergeistin, joka väittää olevansa huumorintajuni. Älä nyt kaikkea noin haudanvakavasti ota.

kummitus kirjoitti:
Jos A.A. pystyisi haastamaan Sinuhen, en kyllä keksi mitään estettä sille, miksei hän voisi pelata esim. yhtä paljon S.W:n kanssa. Kyllä nuoretkin maalivahdit voivat pärjätä SM-liigassa - tai peräti vaikka NHL:ssä, ei läpimurron mahdollisuutta voi ennakkospekulaatioissa kokonaan sulkea pois, ainakaan A.A:n kohdalla.

Eli katsotaanhan ensin miten kiekko pysähtyy (useamman kuin yhden pelin otoksella) näiden herrojen suojuksiin tulevalla kaudella, ennekuin päätetään peliminuutteja, jookos?

Peluutuksen lähtökohdista voinee silti käydä keskustelua. Minusta yksinkertaisesti paras ennakkoasetelma JYPin kannalta olisi nyt se, että Wallinheimo on ykkönen. Toki Ahlqvist voi nousta taistelemaan ykkösvahdin paikasta, mutta minä en vain pidä sitä (vielä) kovin todennäköisenä.

Selvyyden vuoksi: minun tärkein pointtini tämän väittelyn alussa oli se, että JYPin toisen veskarin tulisi olla nimenomaan Ahlqvist, eikä jostakin hätä kädessä hommattu vara-Nikkilä.
 

greatLeo

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Spurs
Pauli kirjoitti:
Maalivahti A koska kiekot on kuitenkin pysähtynyt paremmin kuin toisella. Myllys oli kuumaverinen maalivahti ja otti paljon jäähyjä, mutta tämän ohella oli ehdottomasti yksi tärkeinpiä pelaajia -95 kisoissa.
...
Jypillä kävi hyvä tuuri kun sinkku tuli takaisin, nyt on hyvä veskari. Jypillä on paras mahdollinen lähtökohta kun on omat kasvatit maalissa, on nuoruus ja kokemus ja toivon mukaan parenpi pelaa.

Myllys pelasi toki mainiot kisat -95 (paras maalivahti) ja kävi tapansa mukaan kuumana. Mutta paljon jäähyjä? No, jos yksi kaksiminuuttinen tilanteessa, jossa vastustajan hyökkääjä sai 2+2 on paljon, niin sitten kyllä. Yksi kakkonen siis seitsemässä pelissä, mielestäni se ei ole kovin paljon.

Omat kasvatit maalissa ovat ensi kaudella joka tapauksessa, jos näillä mennään. Nikkilähän on JYPin kasvatti.
 

FiveHole

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Kraken, Giants
kummitus kirjoitti:
Mielipide kysymys kaikille jotka haluavat osallistua:
Mitäs mieltä olette siitä, arvon keskustelukumppanit, jotta jos maalivahti A torjuu kymmenen peliä prosentilla 91 ja maalivahti B yhtä monessa pelissä, suurin piirtein yhtä kovia vastustajia vastaan, prosentilla 90, mutta mv A ottaa noissa otteluissa turhia jäähyjä 10min mv B:n nollaa minuuttia vastaan. Kumman harteille laskisitte ykkösvahdin viitan tuleviin koitoksiin?

Jos näillä tiedoilla pitäisi valita, niin A pelaisi. 10 minuuttisistahan tulee sitten jossain vaiheessa sopiva pakollinen "lepo" niin että B:kin pääsisi pelaamaan, ja kaikki olisivat onnellisia :)
Noin mustavalkoisiahan asiat eivät todellisuudessa ole, jos B on epävarmempi maalivahtina niin että se vaikuttaa kenttäpelaajien toimintaan, oman joukkueen maalintekokin voi kärsiä, jolloin torjuntaprosenteissa ei tule välttämättä suurta eroa, mutta pelien tuloksissa tulee. Ja tällä en viittaa kehenkään suoraan, eli en kohdista mitään kritiikkiä suoraan Nikkilään.

Ja mitä Ahlqvistiin tulee ensi kaudella, niin toivotaan että hän on se Jypin toinen maalivahti, Nikkilän korvaaja.

En usko että S.W. haluaisi edes pelata kaikki ottelut, jos saisi itse päättää peliajasta. Joskus sitä on vähän akkujakin ladattava, ja silloin Ahlqvistiä saataisiin ajettua sisään. Puhumattakaan "vanhan miehen" vaivoista joita saattaa joskus tulla Sinkullekin, viime kaudesta opittiin varmasti jo se että puolikuntoista miestä ei enää kehiin laiteta, paitsi jos kaikki vaihtoehdot ovat puolikuntoisia. Toki jos Ahlqvist pelaisi "sisäänajopeleissään" loistavasti, niin mikäänhän ei estä peluuttamasta kuumaa miestä. Ei se Sinkkukaan väkisellä jäälle puske jos näkee että "kakkosmokke" on kuumalla pelipäällä (tai mistä sen tietää puskeeko, kun sellaista tilannetta ei olla oikeastaan vielä nähty). Joukkuepelistä on kuitenkin kyse, ja Sinkkukin on jo urallaan sen verran henkilökohtaista menestystä saanut, että joukkueen etu alkaa varmasti painaa jo vähintään yhtä paljon, ellei enemmän.
 

Nshr

Jäsen
Siniviiva kirjoitti:
Runkosarjassa pelataan 56 ottelua, pelaakos Ahlqvist siis 31 ottelua vai kuinka tuo pitää ymmärtää?

Nikkilan sairasloman pituus lienee jouluun asti, joten n. 30 ottelua tassa tarkoitin, jotka ennen joulua pelataan.
 

SergeiK

Jäsen
Suosikkijoukkue
pelaajamarkkinoiden varteenotettava vaihtoehto
SS#31 kirjoitti:
Nikkilan sairasloman pituus lienee jouluun asti, joten n. 30 ottelua tassa tarkoitin, jotka ennen joulua pelataan.
Lisäksi pitää ottaa huomioon, ettei puoli vuotta pelaamatta ollut maalivahti ole siinä kunnossa, että hänet voisi heittää sairasloman päättymispäivänä heti maalin suulle. Nikkilän pitäisi mennä hakemaan tuntumaa kenties Mestiksestä.

Tosin mahtaako Mestiksessäkään olla seuroja, jotka ilolla toivottaisivat huonossa pelituntumassa olevan Nikkilän pariksi otteluksi maalinsa suulle?
 

MarkusMaggot

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kaljaliigalaiset
kummitus kirjoitti:
En minä oikein käsitä mitä sinä nyt ajat takaa. Enkä tajua miksi sinä sotket NJ Devilsin tähän. No mutta tuo sinun todistuksesi näyttäisi puoltavan sitä seikkaa että hyvän rutinoituneen maalivahdin ei tarvitse pelata joka peliä (murto-osakin näyttäisi riittävän) pitääkseen tasonsa. Täällä huudetaan kuorossa että Wallinheimon on saatava pelejä mahdollisimman paljon siksi että pysyisi vireessä. Tämän todistuksesi jälkeen fanien ei tule olla enää huolissaan jos peliminuutteja jaetaan muillekin.
Minä en tiedä miksi Nikkilän taso heitteli, kerro minulle. Kerro samalla myös miksi Wallinheimon taso heitteli, tai Langown. Jos satut vielä tietämään miksi Jarkko Niemisen taso heittelee tenniksessä, niin haluaisin kuulla... vaikka meneekin aika ronskisti aiheen ulkopuolelle.

Devils oli esimerkki joukkueesta jossa on selkeä ykkösvahti ja myös esimerkki siitä että myös kakkosvahdit pystyvät pelaamaan hyvällä tasolla vähemmistä peleistä huolimatta. Viime kaudella Nikkilä ei pystynyt tähän, kuten tilastot sen kiistattomasti osoittavat. Vai väitätkö että niissä todella on jokin vääristymä? Nikkilällä pelin tason ailahtelu johtui varmastikin siitä että henkinen kantti ei ole sitä mitä pitäisi, Wallinheimolla ja Langkow´lla taisi olla pientä loukkaantumista ongelmana, Langkow´lla jopa varsin isoa. Jarkko Niemiseen en ota kantaa kun en tenniksestä mitään ymmärrä, paitsi naistenniksen ulkopelillisiin tekijöihin voi olla vähän silmää.


kummitus kirjoitti:
Kotikatsomovalmentajat rakentakoot pelitaktiikkansa ja joukkueensa rauhassa minulta, mutta sellaiseen matalaotsaiseen pelaajien panetteluun - kuten vaikka viimekaudella (ja aina tappioputkissa) moneen kertaan huomattiin - tulen kyllä jatkossakin puuttumaan.

Tuo siis yleisesti kaikille - ei henk.koht. sinulle Takapassi.

Vähän vaikea tuota on henkilökohtaisesti ottaa kun en panetellut juurikaan Nikkilää koko kauden aikana, vaikka ajoittain ehkä syytä olisi ollutkin. Onnistumiset jäivät viime kaudella vaan harmittavan vähiin juuri Nikkilän kohdalla.
 

Pauli

Jäsen
Myllys otti urallaan paljon jäähyjä ja silti oli esim. koko Ruotsin uran ajan joukkueen tärkein pelaaja. Aloitti Mettovaaran kanssa kerran jopa joukkotappelun ja lensi ulos kentältä. Jäähyjä tuli mutta niin tuli tulostakin.
En asu Jyväskylässä joten pelit mitä käyn katsomassa on harvassa. Viime kaudella kaksi peliä. Toisessa pelissä oli Sinuhe maalissa, oli jäähyllä ja otti yhden jäähyn lisää ennenkuin edellinen oli edes päättynyt. Pelasi muuten nollapelin sinä lauantai-iltana.
 

Köpi

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Buffalo Sabres, Green Bay Packers
kummitus kirjoitti:
Nyt jompikumpi meistä ei ymmärrä. Penäsit etukäteen Wallinheimolle ykkösen asemaa näkemättä tulevalta kaudelta ensimmäistäkään ottelua. Tarkoitatko että S.W. tulee olemaan ensi kaudella niin saletti, että hänen tulisi pelata kaikki ottelut? En minä ainakaan luota keneenkään pelkästään vanhojen meriittien perusteella, varsinkaan kun S.W:n suorituksia ei voi hyvällä tahdollakaan sanoa tasaisiksi. Ja mistä me voimme tietää kuinka olisi käynyt jossain, jos olisi menetelty toisin.

Hyvät ovat pointtisi, mutta tätä kohtaa en kyllä ymmärrä. Wallinheimo pelasi viime vuonna pleijareiden kotipelejä lukuunottamatta ihan hyvän kauden ja otti selkeän ykkösmaalivahdin roolin. Jos Nikkilä olisi pystynyt kokonaisen kauden pelaamaan, minusta olisi pitänyt lähteä juuri samoista lähtökohdista, eli Wallinator pelaa runkosarjassa 35-45 peliä, koska Wallinheimo osoitti loppukaudesta sen miksi hänet on hankittu JYP:iin. Ja ei en tarkoita, että Wallinheimon pitäisi pelata kaikki pelit, jotta et saa siitä tarttumapintaa, vaan peluutus menisi juuri yllämainitsemallani systeemillä.

Nyt se tullee toteutumaan, koska Nikkilän kausi on melko lailla paketissa. Ellei sitten JYP tule hommaamaan muualta uutta "Nikkilää" (hyvinkin mahdollista).

Toki maalivahtivalmentajan vaihtuminenkin voi vaikuttaa molareiden peluuttamiseen. Mielenkiintoista nähdä kuinka tämän kaksikon yhteistyö pelaa.
 

kummitus

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Takapassi kirjoitti:
Devils oli esimerkki joukkueesta jossa on selkeä ykkösvahti ja myös esimerkki siitä että myös kakkosvahdit pystyvät pelaamaan hyvällä tasolla vähemmistä peleistä huolimatta. Viime kaudella Nikkilä ei pystynyt tähän, kuten tilastot sen kiistattomasti osoittavat. Vai väitätkö että niissä todella on jokin vääristymä?

Kakkosvahdit joita vertaat Nikkilään - joka vasta on päässyt haistelemaan SM-liigan tuulahduksia - ovat NHL-tason maalivahteja. Itse en ehkä hakisi vertausta näin kaukaa.
Viime kaudella ei Nikkilä pystynyt tasokkaaseen esitykseen ja tilastoistahan kaiken näkee, mutta S.W. sai pelata enemmän pelejä keväällä, joissa koko Jyp pelasi loistavasti (kenttäpelaajien loukkaantumisten hellitettyä, Duvien syttymisen, Shelleyn tulon ja sen aiheuttaman hurmoksen myötä), voihan tuon nähdä tietysti asiayhteydestä riippuen vaikka voimakkaasti Wallinaattorin ansioksi. Tilastot eivät valehtele tietenkään, mutta jääkiekko ei ole pelkkää tilastotiedettä. Väitetään vaikka noin.


Takapassi kirjoitti:
Nikkilällä pelin tason ailahtelu johtui varmastikin siitä että henkinen kantti ei ole sitä mitä pitäisi,...

Tommin henkinen kantti on riittänyt esim. A-nuorten Suomenmestaruuteen, kahteen Mestismestaruuteen, Mestiksen pudotuspelien arvokkaimman pelaajan titteliin torjuntaprosentin ollessa lähes 95, Mestis-maajoukkueeseen valituksi tulemiseen, Tero Leinosen ykkösvahdin aseman kyseenalaistamiseen Jypissä...

En haluaisi jatkaa enää tätä vastakkainasettelulinjaa, mutta pelkästään tasapuolisuuden nimissä varovasti uskallan ihmetellä missä oli Wallinaattorin henkinen kantti surullisessa Tappara-playoff sarjassa, tai Elitserien finaaleissa, joissa käsittääkseni nimenomaan Sinuhe oli ollut joukkueensa heikoimpia lenkkejä (pyydän nöyrästi anteeksi fanittajilta ja Sinuhelta, jos tämä käsitykseni on täysin väärä, mutta tällaista muistan lukeneeni jostain Ruotsin mediasta). Jos taas Wellinhimoa vaivasi loukkaantuminen pudotuspeleissä, niin mitä hemmettiä hän sinne meni pelaamaan?!?


Takapassi kirjoitti:
(...) en panetellut juurikaan Nikkilää koko kauden aikana, vaikka ajoittain ehkä syytä olisi ollutkin. Onnistumiset jäivät viime kaudella vaan harmittavan vähiin juuri Nikkilän kohdalla.

Vinkki: Vaihda vaikka hammasta purren, harmistumisestasi huolimatta, epäonnistumisien kohdalla turha syyllistäminen - ja syylliseen kohdistuva panettelu - kokonaan rakentavaan kritiikkiin, niin annat vielä hieman fiksumman kuvan itsestäsi ja saat samalla tukittua turpani. Panettelu on nääs ilkeilevää mustamaalaamista ja henkilöön kohdistuva mustamaalaaminen on ainakin tässä yhteydessä mielestäni liian totista puuhaa, eikä ole mukavaa seurattavaa edes hiekkalaatikolla, jossa sellaisen edes jotenkin ymmärtää.

Sanoit aiemmin jotain Nikkilän henkisestä kantista. Siitä huolimatta että sinä et häntä "panetellut juurikaan" vaikka mielestäsi olisi enemmänkin ansainnut, niin moni muu sen teki ja muutama otti oikein asiakseen pistää ukkoja paremmuus järjestykseen ja piiskata Tommia (ja paria muutakin pelaajaa, jopa aivan ulkopelillisistä syistä) sanansäilällä viestistä toiseen - niin Jypin keskusteluforumilla, kuin täälläkin.
Miten luulisit tällaisen käyttäytymisen vaikuttavan tähän "henkiseen kanttiin"? Torjuukohan maalivahti paremmin ja lujituukohan pelaajan itsetunto fanien suun pieksennästä ja mollaamisesta? Psykologiaa pitäisi opettaa jo peruskoulussa.
 

MarkusMaggot

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kaljaliigalaiset
kummitus kirjoitti:
Kakkosvahdit joita vertaat Nikkilään - joka vasta on päässyt haistelemaan SM-liigan tuulahduksia - ovat NHL-tason maalivahteja. Itse en ehkä hakisi vertausta näin kaukaa.

Kuuden ottelun NHL-kokemuksen Clemmensen on nyt siis jo selkeästi NHL-tason maalivahti? Selvä, olen siis väärässä.


kummitus kirjoitti:
En haluaisi jatkaa enää tätä vastakkainasettelulinjaa, mutta pelkästään tasapuolisuuden nimissä varovasti uskallan ihmetellä missä oli Wallinaattorin henkinen kantti surullisessa Tappara-playoff sarjassa, tai Elitserien finaaleissa, joissa käsittääkseni nimenomaan Sinuhe oli ollut joukkueensa heikoimpia lenkkejä (pyydän nöyrästi anteeksi fanittajilta ja Sinuhelta, jos tämä käsitykseni on täysin väärä, mutta tällaista muistan lukeneeni jostain Ruotsin mediasta). Jos taas Wellinhimoa vaivasi loukkaantuminen pudotuspeleissä, niin mitä hemmettiä hän sinne meni pelaamaan?!?

Wallinheimo taisi Keski-Suomalaisen haastattelussa jopa myöntää että oli häneltä virhe lähteä edes pelaamaan play-offeja paskalla polvella. Elitserien-finaaleja en ole nähnyt, joten en voi ottaa kantaa. Olen siis taas väärässä.

kummitus kirjoitti:
Vinkki: Vaihda vaikka hammasta purren, harmistumisestasi huolimatta, epäonnistumisien kohdalla turha syyllistäminen - ja syylliseen kohdistuva panettelu - kokonaan rakentavaan kritiikkiin, niin annat vielä hieman fiksumman kuvan itsestäsi ja saat samalla tukittua turpani. Panettelu on nääs ilkeilevää mustamaalaamista ja henkilöön kohdistuva mustamaalaaminen on ainakin tässä yhteydessä mielestäni liian totista puuhaa, eikä ole mukavaa seurattavaa edes hiekkalaatikolla, jossa sellaisen edes jotenkin ymmärtää.

Sanoit aiemmin jotain Nikkilän henkisestä kantista. Siitä huolimatta että sinä et häntä "panetellut juurikaan" vaikka mielestäsi olisi enemmänkin ansainnut, niin moni muu sen teki ja muutama otti oikein asiakseen pistää ukkoja paremmuus järjestykseen ja piiskata Tommia (ja paria muutakin pelaajaa, jopa aivan ulkopelillisistä syistä) sanansäilällä viestistä toiseen - niin Jypin keskusteluforumilla, kuin täälläkin.
Miten luulisit tällaisen käyttäytymisen vaikuttavan tähän "henkiseen kanttiin"? Torjuukohan maalivahti paremmin ja lujituukohan pelaajan itsetunto fanien suun pieksennästä ja mollaamisesta? Psykologiaa pitäisi opettaa jo peruskoulussa.

Fiksumpaa kuvaa en edes lähde antamaan, muuksi kun en voi muuttua. Olen pahoillani jos en yllä tavoittelemallesi tasolle mutta maailman parantamisessa meillä kaikilla on omat realiteettimme joihin voimme yltää. Olenpahan kuitenkin tunnustanut oman henkisen tasoni. En ota vinkkejä ja tyydyn taas olemaan väärässä.

Ja vittuako se panettelu ja henkinen kantti liittyy mitenkään toisiinsa, eihän se henkisen kantin puuttuminen tee välttämättä teknisesti huonoa maalivahtia, se henkisen puolen vajavaisuus vaan näkyy valitettavan hyvin siinä että niitä parhaita avujaan ei välttämättä saa esiin niin kuin pitäisi. Henkisesti vahva maalivahti pystyy varmasti kokoamaan itsensä epäonnistuneen ottelun jälkeen eikä tarvitse tuhatta peliä aikaa hakea sitä uutta onnistumista.

Ja sekin vielä että jos joku pelaaja ihan oikeasti näitä juttuja täältä lukee niin ei voi syyttää kuin itseään jos pahoittavat mielensä, kotisohva-asiantuntijat kun eivät niitä pelejä voita suuntaan tai toiseen. Jos voittaisivat niin tähän kirjoittamalla Ossi Louhivaara on IHQ hän varmasti tekisi n. 40 maalia ensi kaudella. Jätän kuitenkin kirjoittamatta ja tyydyn siihen jos Louhivaara osuu 15 kertaa.
 

kummitus

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Takapassi kirjoitti:
Kuuden ottelun NHL-kokemuksen Clemmensen on nyt siis jo selkeästi NHL-tason maalivahti? Selvä, olen siis väärässä.

No kyllä hän vain on NHL-tason vahti, jos mies laitetaan Devilsissä tuuraamaan Brodeuria, samoin kuin se toinenkin jamppa. Nikkilällä on NHL:ään vielä melkoinen matka. Liian pitkä oli matka myös Wallinheimolle. Tätäkin voimme saivarrella maailman tappiin jos haluat. Saat itse päättää miten väärässä tai oikeassa olet. Kylläpä osaat viedä tämän kauas aiheesta.


Takapassi kirjoitti:
Wallinheimo taisi Keski-Suomalaisen haastattelussa jopa myöntää että oli häneltä virhe lähteä edes pelaamaan play-offeja paskalla polvella. Elitserien-finaaleja en ole nähnyt, joten en voi ottaa kantaa. Olen siis taas väärässä.

No niinhän hän "taisi jopa myöntää". Kyllähän tuosta uroteosta hänet pitäisi jo jotenkin palkita. Nikkilän huonous taasen on anteeksi antamatonta.


Takapassi kirjoitti:
Fiksumpaa kuvaa en edes lähde antamaan...
No onnea vaan valitsemallesi tyylille.

Takapassi kirjoitti:
...muuksi kun en voi muuttua.
Kyllä voit ja todennäköisesti muututkin maailman mukana ja elämän moukaroinnissa tahi syleilyssä, olet siis taas väärässä.


Takapassi kirjoitti:
Olen pahoillani jos en yllä tavoittelemallesi tasolle...

Sinä saat itse määritellä tavoitteesi. Enkä usko tällä hetkellä että olisit vilpitön pahoitellessasi minulle mitään, enkä myöskään odota sinulta mitään. Eikä sarkasmisi pure. Näet keskustelumme tietokilpailuna jossa on oikeita ja vääriä vastauksia, minä en.

Takapassi kirjoitti:
...mutta maailman parantamisessa meillä kaikilla on omat realiteettimme joihin voimme yltää. Olenpahan kuitenkin tunnustanut oman henkisen tasoni. En ota vinkkejä ja tyydyn taas olemaan väärässä.

joopa joo, ei asiasi noin huonosti ole. Jos tunnet ylitsepääsemätöntä riittämättömyyden, voimattomuuden tai alemmuuden tunnetta julman maailman realiteettien edesä ja kärsit kroonista moraalikrapulaa, voin tarjota tukevan olkapääni johon voit nojata, se ei sido sinua mihinkään. Minä en pilkkaa sinua pienistä henkisen tasosi puutteista. Kehuja en vielä varmuuden vuoksi sinulle kuitenkaan puutteitesi julkisesta tunnustamisestakaan jaa, koska haistan taas sarkasmin käryä kirjoituksissasi. Voit lähestyä minua yksityisviesteillä, niin muiden ei tarvitse suotta suivaantua tästä maailman parannus -juonteesta.
Vinkkejä ei tietenkään kannata ikinä ottaa, ainakaan kummituksilta.

Takapassi kirjoitti:
Ja vittuako se panettelu ja henkinen kantti liittyy mitenkään toisiinsa...

Se liittyy sillälailla että, jos minä vaikka hieman ärsytän sinua, sinun verenpaineesi nousee, ohimo pullistuu ja alat kiroilemaan ja kirjoittelemaan mitä sattuu. Hermostut, menetät kontrollin ja alat hapuilemaan...tämä siis jos sinun henkinen kanttisi sattuisi olemaan heikko.

Toinen esimerkki. Keskustelussa esiin tullut kuumaverinen Myllys. Kuinkahan monta kertaa tämä mainion henkisen kantin omaava huippumaalivahti on provosoitunut milloin mistäkin, myös vastustajan kannattajien/pelaajien pilkkahuudoista, samasta asiasta jota harrastetaan joidenkin Jypin fanien toimesta OMIA pelaajia kohtaan?!? Tämä on se ilmiö, joka on minusta aivan pöyristyttävää, mitä ihmettä se sellainen fanius on?!!?
Mainion henkisen kantin omaava Wallinaattorikin provosoituu ja hermoilee itselleen jäähyjä joka kaudella.

Takapassi kirjoitti:
... eihän se henkisen kantin puuttuminen tee välttämättä teknisesti huonoa maalivahtia, se henkisen puolen vajavaisuus vaan näkyy valitettavan hyvin siinä että niitä parhaita avujaan ei välttämättä saa esiin niin kuin pitäisi. Henkisesti vahva maalivahti pystyy varmasti kokoamaan itsensä epäonnistuneen ottelun jälkeen eikä tarvitse tuhatta peliä aikaa hakea sitä uutta onnistumista.

Tuhatta peliä, Nikkiläkö?!? Antaa olla... kirjoita minulle privana niin jutellaan me yökyöpelit vähän lisää vaikka henkisestä Immanuel Kantista, jos tässä on vielä paljon epäselvyyksiä.
 

MarkusMaggot

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kaljaliigalaiset
kummitus kirjoitti:
Tuhatta peliä, Nikkiläkö?!? Antaa olla... kirjoita minulle privana niin jutellaan me yökyöpelit vähän lisää vaikka henkisestä Immanuel Kantista, jos tässä on vielä paljon epäselvyyksiä.

Nikkilälle kertyi viime kaudella ihan varamasti riittävästi pelejä joissa olisi voinut osoittaa olevansa enemmänkin luottamuksen arvoinen. Jostain syystä hän ei sitä kuitenkaan tehnyt. Ei pidä kuitenkaan ymmärtää väärin, henkilökohtaisesti minulle on aivan sama vaikka maalilla seisoo variksenpelätin kunhan vaan pysäyttää kiekkoja. Niin se vaan menee että se paremmassa vireessä oleva variksenpelätin seisoo maalilla huomattavasti useammin kuin se vähemmän onnistumisia saanut.

Ei muuta tähän ketjuun, lähden vapaan puolelle pohdiskelemaan syvällisiä johonkin naisasia-ketjuun. Over and out.
 

kummitus

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Takapassi kirjoitti:
Nikkilälle kertyi viime kaudella ihan varamasti riittävästi pelejä joissa olisi voinut osoittaa olevansa enemmänkin luottamuksen arvoinen. Jostain syystä hän ei sitä kuitenkaan tehnyt.

Niin se syyhän oli se henkinen kantti jota Nikkilällä ei väitteesi mukaan ole, mutta S.W:llä on. Nikkilän otteet eivät varmaankaan olleet viime kaudella hänen itsensäkään mieleen, hän kun kuvitteli oikeasti pystyvänsä haastamaan Sinuhen (varmaan vähän kieli poskessa sanottua ennen viime kauden alkua, mutta asenne on juuri oikea), mutta päätyikin fanien sylkykupiksi mielestäni osittain aiheettomasti. Aiheettomasti siksi että jäi persoonana ja nimenä pahasti ylihypetetyn ja tarunhohtoisen maailmankiertäjän, Wallinheimon varjoon. Nuoremmat fanit eivät tajua sitä että Nikkilä on oikeasti tekniikaltaan parempi maalivahti ja nuori Sinuhe oli Jyväskylässä ennen opiskelemaan lähtöään "rivimaalivahti", jolla ei ollut asiaa liigarinkiin. Ja sillä Tommin muka olemattomalla "henkisellä kantilla" ei vain saavuteta niitä meriittejä, joita aiemmin luettelin.
Wallinheimon pelilliset vahvuudet kulminoituvat hänen vasenkätisyyteensä, peittävyyteen, vahvaan - peliin voimakkaasti osallistuvaan - persoonaan ja kokemuksen tuomaan pelisilmään.
Sitten hänellä on paljonkin näitä ulkopelillisiä ominaisuuksia, lähinnä viihdyttäjänä ja show-miehenä. Hän myös elää faneistaan ja faneilleen (joka ei missään nimessä ole huono asia), mikä minun näkemykseni mukaan nostaa kuitenkin valheellisesti hänen pelillisiäkin vahvuuksiaan joidenkin vatipäiden mielissä.

Takapassi kirjoitti:
Ei pidä kuitenkaan ymmärtää väärin, henkilökohtaisesti minulle on aivan sama vaikka maalilla seisoo variksenpelätin kunhan vaan pysäyttää kiekkoja. Niin se vaan menee että se paremmassa vireessä oleva variksenpelätin seisoo maalilla huomattavasti useammin kuin se vähemmän onnistumisia saanut.

Ei muuta tähän ketjuun, lähden vapaan puolelle pohdiskelemaan syvällisiä johonkin naisasia-ketjuun. Over and out.

No niin, olen samaa mieltä. Melkein jo luulin ettemme pääse ikinä yhteisymmärrykseen, mutta tulihan se sieltä. Olimme itse asiassa koko ajan samaa mieltä, metkaa eikö totta? Over and out, vain minunkin puolestani tämän väännön osalta ja no hard feelings.
 

Kulttimörkö

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP ja maajoukkueet
Ohhoh! Johan on väitelty viime aikoina, joten laitan itsekin korteni kekoon.

Mielestäni mm. tällä palstalla on hieman liikaa korostettu Nikkilän mokia ja Wallinheimon onnistumisia. Itse olen samaa mieltä, mutta vähentäisin Nikkilän mokien ja Wallinheimon onnistumisten välimatkaa. Toivottavasti suurin osa lukijoista vielä ei ole tippunut kelkasta. Mielestäni Nikkilälle sattui viime kaudella aika pahoja mokia, josta kuuluukin saada kritiikkiä ja jonkin verran onnistumisia joista kuuluisi saada kehuja. Wallinheimolla taas suhde on täysin päinvastainen. Onnistumisia enemmin kuin mokia. Tämä siis pelkästään torjunnoista. Wallinheimo taas johti paljon paremmin puolustajien peliä, mistä on tullut kiitosta kenttäpelaajilta. Tämän tilanteen muuttuminen, eli maalivahdin vaihdon, vaikuttaa tietenkin kenttäpelaajien esityksiin ja tässä tapauksessa vaikeutti mielestäni myös Nikkilän pelaamista koska kenttäpelaajat joutuivat muuttamaan pelaamistaan ja tämän takia sekaannuksia sattui. Tuloksena jo hieman valmiiksi epävarman Nikkilän kontolle tuli paljon pahempia torjuttavia. Lisäksi, tunteella pelaavat pelaajat ovat joukkueelle arvokkaita pelaajia jos osaavat suunnata sen tunteen suurimmalta osaksi oikein. Näistä esimerkkeinä mm. jo mainittu Myllys, jo lopettanut Korpisalo sekä meidän Wallinheimo. Mielestäni myös Wallinheimo on henkisestä vahvempi (liekö kokemuksen tuomaa?) ja pystyy nollaamaan huonon ja hyvän pelin nopeammin. Ei siis ole niin epävarma huonon pelin jälkeen eikä ns. leiju hyvän pelin jälkeen. Nikkilällä on mielestäni ollut ongelmia tällä saralla ainakin viime kaudella.

Ja vaikka Nikkilä onkin erittäin tekninen maalivahti niin hyvällä maalivahdilla on erinomaiset refliksit ja mielestäni Wallinheimolla on Nikkilää paremmat refleksit. Tietenkään pelkillä reflekseillä ei pärjää. Pitää olla myös taitoa, pelinlukua, jne.

Summa summarum, mielestäni Wallinheimo on Nikkilää parempi maalivahti ja hänen tulisi saada pelata selkeänä ykkösenä jotta saisi työrauhan, mutta joukkueessa on hyvä olla hyvä kakkonen jos tulee loukkaantumisia tai ykkönen tarvitsee lepoa. Tämän kakkosen ei mielestäni pitäisi olla mikään vanha kaveri vaan nuori maalivahti, joka janoaa peliaikaa mutta tietää myös maltilla odottaa tilaisuuttaan.

Edit: Typoja, perskule.
 
Viimeksi muokattu:

Groove Armada

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Starkin noutopihan parakki
Ja Pakkipari kirjoitti sellaista asiaa, ettei siitä voi olla muuta mieltä kuin ainoastaan Kummitus.
 

kummitus

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Groove Armada kirjoitti:
Ja Pakkipari kirjoitti sellaista asiaa, ettei siitä voi olla muuta mieltä kuin ainoastaan Kummitus.

Minulla oli tarkoitus kehaista Pakkiparin kiihkotonta tekstiä, mutta kun mulla ei tuntunut muuta asiaa olevan, niinkuin aiheeseen liittyvää, niin annoin olla.
Mutta mikähän mahtoi olla sinun motiivisi tuolle murjaisulle? Laitetaanpa sun numero muistiin.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös