Jori Eskolin & Sakari Timonen – kaksi blogistia

  • 81 604
  • 589

Kisapuisto

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Ei siinä mitään pahaa ole, että lainailee ajatuksia muilta, ei tässä siitä ole kyse. Pointti oli edelleen osoittaa se, miten Halla-aho istuttaa ihmisten mieliin valhellisia faktoja. Olet oikein hieno esimerkki asiasta, kun et näköjään edes itse tiedä, että valheellinen ajatuksesi on alunperin lähtöisin Halla-ahon näppikseltä. Sattuuhan näitä, nyt sentään tiedät mistä se ajatus on alkunsa saanut.

No sä saat toki uskoa ihan mitä itse haluat, ei siinä mitään ja sulla on siihen täysi oikeus. Totuus nyt vaan kuitenkin on ihan muuta kuin tuo väittämäsi. Onko sulle muuten Osmo Wiio tuttu? Ainakin hänen tekemiään havaintoja noudatat täydellisesti, ihan kuin koe-eläin, mutta siis en tarkoita että tahallisesti vaan täysin tiedostamattasi, koska en usko että olet Wiiosta koskaan edes kuullutkaan joten hänen "oppejaankaan" tuskin näin ollen tiedät.
 

Klose16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Die Deutsche Nationalmannschaft

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
Sivuutetaan nyt noi hassuttelutermit kokonaan. Somalian kansalaisten työllisyysaste 13,2% varmaan piti tuossa vaiheessa paikkansa. Halla-aho varmaankin vaan unohtaa mainita, että suurimmat syyt tuohon lukuun ovat ne, että hyvin kotoutuneet ja töihin menneet Somalit on saaneet Suomen kansalaisuuden, eivätkä enää ole parantamassa Somalian kansalaisten työllisyyslukuja. Toiseksi se, että Somalian kansalaisiin lasketaan kaikki Suomeen ihan äskettäinkin tulleet Somalit. Ei pitäisi tulla yllätyksenä, että vuosi sitten tulleista turvapaikanhakijoista kovin moni ei vielä ole töissä. Halla-aholle ehkä sitten tulee. Ei siis valehtelua, mutta epäilemättä älyllistä epärehellisyyttä, Tämä Somalien 13% työllisyysluku jäi kuitenkin elämään omaa elämäänsä ja sitä käytetään edelleen faktana aina silloin tällöin. On se muistaakseni vilahtanut täällä jatkiksessakin.

Heh. Laitetaan nyt faktaa sitten somalin kielisten työllistymisestä niin ei jää sinulle elämään mitään vääriä käsityksiä.

Vuodelta 2012, 15 vuotta täyttäneiden somalinkielisten työllisyysaste:

Miehet 25.7%, naiset 14,3%, yhteensä 20,3%

http://www.kvartti.fi/sites/default/files/images/article/joronen1.png

Ja vaikka tilastoja ei löytynyt niin jokainen voi miettiä kuinka suuri osuus noista vähäisistäkin työllisistä on työllistynyt duuneihin julkiselle sektorille joita ei olisi ilman somalialaisia, ts. duuneja jotka on esim. somalialaisia maahanmuuttajia varten.

Somalialaisten työllisyysaste ei ole kehittynyt yhtään mihinkään vuosien saatossa, kaikilla muilla ryhmillä suunta on edes vähän positiivinen.

http://tietotrenditblogi.stat.fi/st.../myrskyla/k2myrskyla_tyollisyyden_kehitys.png

Se taas tästä sinun epätoivoisesta viherpesustasi.

Boldaamasi somalinkielinen on tuossa se mikä vähän tökkää. Ja tuossa on taas myös mukana ne "viime kesänä" tulleet. Kun tutkitaan ihan suoraan miten ne maahantulleet somalit ovat työllistyneet esim 10 tai 15 vuotta maahantulon jälkeen, niin tuloksethan oli jo paljon lohdullisemmat. Ei nyt mitään huippua, mutta kaukana 13:sta tai 20:sta.

Vitun iso höpöhöpö tähän. Jos somalin kielisten työllisyysaste vetää yli 10v samanlaista flatlinea 20% viivalla kuin Rasmus-ryhmäläisten aivokäyrä niin väitteesi on täyttä tuubaa.

Tässä pari linkkiä mamujen työllistymisestä X vuotta maahantulon jälkeen:
Linkki Uuden Suomen sivuille: Iloinen yllätystieto Suomen maahanmuuttajista | Uusi Suomi
Linkki ylen sivuille: Yle selvitti: maahanmuuttajamies työllistyy hyvin – naiseen verrattuna | Yle Uutiset | yle.fi

Voi veljet mitä tuubaa taas jälleen kerran. Luitko tuon US:n tutkimuksen? Siinä oli lyöty samaan ryhmään Iran, Irak, Jugoslavia, Vietnam ja Afghanistan lähtömaiden osalta. Siinä oli mukana vuodet 89-93 tulovuosien mukaan eli vain ensimmäiset somalit. Mitä tämän tilaston pitäisi todistaa somalien työllistymisestä?

Tämä Annika Forsander (Helsingin kaupungin maahanmuuttoasioiden johtaja) oli muuten yksi niistä henkilöistä jotka ajoivat positiivista diskriminointia eli maahanmuuttajien palkkaamista ohi pätevempien kantasuomalaisten, kyseessä on siis varsin selvällä ideologisella taustalla toimiva poliitikko RKP:n mandaatilla.
 

Anssi #5

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
"Mielenkiintoinen" keskustelu sulla on menossa @Daespoo . Mua ei näköjään edes tarvita siinä, kun poimit valmiiksi mun kommentit sun sekoiluihisi. Nyt se on siis vihdoin tapahtunut. Kun kerran tiedät muiden ajatukset, niin mitäs sitä muita vaivaamaan ollenkaan. Voit käydä keskustelut ihan omin päin. Iso peukku täältä.
 

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
"Mielenkiintoinen" keskustelu sulla on menossa @Daespoo . Mua ei näköjään edes tarvita siinä, kun poimit valmiiksi mun kommentit sun sekoiluihisi. Nyt se on siis vihdoin tapahtunut. Kun kerran tiedät muiden ajatukset, niin mitäs sitä muita vaivaamaan ollenkaan. Voit käydä keskustelut ihan omin päin. Iso peukku täältä.

Kyllä, poimin sinun kommentit viesteistäsi, se lienee ihan normaali käytäntö tälläkin palstalla. Ehkä joku varasti tunnarisi etkä itse kirjoittanut viestejäsi?

Toki myös oletin että sinun ajatuksesi tulee esiin sinun viesteissä ja sitä kautta tiedän ajatuksesi mutta ilmeisesti näin ei ole ja ajatuksesi ovat jotain ihan muuta kuin kirjoitat?

Olisin kiittänyt asiallisesta vastauksesta ja faktapitoisesta argumentoinnista mutta se taisi olla liian hapokasta sinulle?

Toivottavasti sinulle ainakin jäi oikea kuva somalin kielisten työllistymisasteesta ettei sinun tarvitse jatkossa enään mutuilla vääriä tietoja tänne.
 

Anssi #5

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Toivottavasti sinulle ainakin jäi oikea kuva somalin kielisten työllistymisasteesta ettei sinun tarvitse jatkossa enään mutuilla vääriä tietoja tänne.
Kyllä mä nuo luvut jo tiesin, kun Cobolhan ne jo kertoi. Sinähän poimit siihen seuraavaksi mun vastauksen siihen Cobolin viestiin, missä se ne luvut kertoi. Jos vielä malttaisit lukea sen vastauksen muutamaan kymmeneen kertaan, niin ehkä jopa ymmärtäisit sen. Tai ehkä mä vaan yliarvioin sun ymmärryskyvyn.
 

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
Kyllä mä nuo luvut jo tiesin, kun Cobolhan ne jo kertoi. Sinähän poimit siihen seuraavaksi mun vastauksen siihen Cobolin viestiin, missä se ne luvut kertoi. Jos vielä malttaisit lukea sen vastauksen muutamaan kymmeneen kertaan, niin ehkä jopa ymmärtäisit sen. Tai ehkä mä vaan yliarvioin sun ymmärryskyvyn.

Heh, et tiennyt kun aloit mutuilemaan, Cobol ne sinulle sitten kertoi. Ja sitten jatkoit mutuilua edelleen väärillä tiedoilla. Somalien työllisyysaste on täysin jämähtänyt 20% nurkille, se ei ole muuttunut 2000-luvun alusta mihinkään.

Ja kun puhutaan Halla-ahon väitteestä mistä niin kiivastuit, se on yhteiskunnan kannalta melkein aivan sama onko työllisyysaste somalian kansalaisten 13% vai somalin kielisten ~20%, joka tapauksessa etniset somalialaiset ovat iso rasite taloudellisesti.
 

Anssi #5

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Heh, et tiennyt kun aloit mutuilemaan, Cobol ne sinulle sitten kertoi. Ja sitten jatkoit mutuilua edelleen väärillä tiedoilla. Somalien työllisyysaste on täysin jämähtänyt 20% nurkille, se ei ole muuttunut 2000-luvun alusta mihinkään.
Sä olet poikkeuksellisen hitaalla päällä jopa Daespoon mittapuulla. Otetaan ratakisko käyttöön.

Mä keskustelen Cobolin kanssa keskiviikkona. Keskustelu etenee normaaliin tapaan:
-Minun kommentti.
-Cobolin vastaus.
-Minun vastaus.

Sä ratsastat perjantaina paikalle. Korvaat tuossa keskustelussa Cobolin vastauksen omalla paskemmalla versiollasi. Jätät siis minun alkuperäisen kommentin ja minun vastaukseni Cobolille jäljelle, ja vaihdat vain Cobolin vastauksen siitä välistä. Molemmat kirjoititte ihan samasta tutkimuksesta. Cobolin vastaus oli vain parempi kuin sinun. Ja sitten sä et edes ymmärtänyt sitä mun viimeistä vastausta. Kuka saatana toimii tuolla tavalla? Ai niin, sehän oli Daespoo. Huoh.

Kiitos kuitenkin, kun osoitit sen alkuperäisen kirjoituksen pointin yhdessä Kisapuiston ja Edustajan kanssa. Juurikin tällä tavalla Halla-aho levittää puppupuheitaan opetuslapsiensa välityksellä. Eivätkä nämä raukat edes tiedä tekevänsä niin.
 

Dee Snider

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jatkoaika Cancer Fighters
Tällä hetkellä Väyrysen uusi viritys on lähimpänä, kun persut lähtivät Jabba the Hutin johdolla maanpettureiden kelkkaan.

Väyrynen on äänestänyt Alden riveissä liittovaltioitumisen puolesta pää märkänä. Aika hellyyttävää, että ryssän kätyri ja kovin takinkääntäjä kerää näin avointa suitsutusta.
 

Dee Snider

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jatkoaika Cancer Fighters
Väyrynen olisi myynyt vaikka Vuokon mustalaisille viime vaalien jälkeen, ulkoministerin salkusta. Että se siitä Audista. Ja minun ainakin on vaikea uskoa, että ulkoministeri Väyrynen ajaisi nyt ministeriöineen Suomen euroeroa.
 

Tuamas

Jäsen
Väyrynen toimii uuden puolueensa linjan suhteen kahden päälinjan mukaisesti:
1. Linja minkä Paavo näkee Paavolle parhaaksi
2. Linja minkä taustan harmaat eminenssit näkevät parhaaksi

Sattumalta muuten muuan Johan Bäckman tiesi Väyrysen puolueen perustamisesta jo viikkoa ennen asian julkistamista.
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen

Eskolin ja kaikki muutkin ovat aivan kassalla väittäessään nimenomaan lätkässä olevan raiskauskulttuuria.

Sen sijaan on ymmärtääkseni kiistatonta näyttöä siitä, että ainakin jenkeissä yliopisto-maailman urheilujoukkueiden toimesta esiintyy keskimääräistä enemmän naisiin kohdistuvaa alakieltä, häirintää ja jopa raiskauksia. Surullista on, että näitä yritetään monesti peitellä.

Ilmeisesti kyse ei ole mistään yksittäisestä lajista kuten jääkiekko. Suomessa en ole vastaavaan ajatteluun törmännyt oikeastaan lainkaan.
 

Ahar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp, Pelicans, Suomi, Ruotsi, Columbus
Onhan tuo Eskolin todella häiriintynyt tapaus. Ihmetystä herättää lähinnä se, että miten tuollainen ei-niin-täysillä-käyvä tapaus on tältäkin palstalta löytänyt niin monta uskollista kannattajaa?
 

Barnes

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tasuno Tasalakki
Ilmeisesti Eskolin yritti arvostella keskustelukulttuurin vinoutumista. Muuten hyvä, mutta Jori on itse yksi pahimmista vihalietsojista suomalaisessa maahanmuuttokeskustelussa mustavalkoisine mielipiteineen.

Halla-ahon arvosteleminen aika perussettiä, joskin asiapohjaista kritiikkiä JHA:ta ei löytynyt tuosta tekstistä nimeksikään vaan Eskolin veti surutta "Salmen-Saarikoski" linjalla keskittyen Halla-ahon sanomisiin. Ja pitihän se maltillisen maahanmuuttokriittisyyden olemassa olokin kyseenalaistaa.

Miksei Eskolin ota mallia Timosesta? Sakulta en ole lukenut kertaakaan Suomi24-tason mouhoamista, toisin kuin Eskolinilta.
 

Tuamas

Jäsen
Eskolin on nykyään melko usein rajusti kassalla kärjistyksineen ja höpöilyineen.

Vähän sellainen anti-hompanssien oma tynkkysensebu.
 
Suosikkijoukkue
Suomen suurin ja kaunein
On kyllä vääryys Sakari Timosta kohtaan että hänellä on jaettu ketju tämän avohoitopotilaan kanssa. Timosta arvostan ja luen hänen blogiansa mutta Jori Eskolinin tuottamaa tekstiä ei pysty koskaan lukemaan loppuun asti.
 

Kisapuisto

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
On kyllä vääryys Sakari Timosta kohtaan että hänellä on jaettu ketju tämän avohoitopotilaan kanssa. Timosta arvostan ja luen hänen blogiansa mutta Jori Eskolinin tuottamaa tekstiä ei pysty koskaan lukemaan loppuun asti.

Eskolinin teksteihin tutustuin ekan kerran, kun @Anssi #5 niillä teksteillä perusteli omia näkökantojaan ja luki niitä kuin lakikirjaa, ja on tehnyt sitä kyllä ihan viime aikoinakin. Hyvin nopeasti kuitenkin huomasi, että tuo tyyppi ei käy täysillä, joten en ole viitsinyt hänen sivuillaan käydä enää ollenkaan. Timosen tekstejä voisi muuten lukeakin joskus kärjistyksistä huolimatta, mutta kun mies on niin itseriittoisen varmasti oikeassa, että plokkaa kaikki häntä arvostelevat tai asiallisia haastokysymyksiä esittävät kommenttikentästään poikkeuksetta pois, niin en voi arvostaa tuollaista yhtään mitenkään.
 

Rushlow

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Eskolin on nykyään melko usein rajusti kassalla kärjistyksineen ja höpöilyineen.

Vähän sellainen anti-hompanssien oma tynkkysensebu.

En ole käynyt pitkään aikaan katsomassa Eskolinin blogia, mutta ilmeisesti hepulla on alkanut iso pyörä lipsua entistä enemmän kun entiset Jorin juttujen linkkaajatkin kääntävät selkää miehelle tähän malliin.
 
Viimeksi muokattu:

Tuamas

Jäsen
En ole käynyt pitkään aikaan katsomassa Eskolinin blogia, mutta ilmeisesti hepulla on alkanut iso pyörä lipsua entistä enemmän kun entiset Jorin juttujen linkkaajatkin kääntävät selkää miehelle tähän malliin.

Mihinköhän kategoriaan sinut pitäisi lyödä, jos minä yhdellä linkityksellä (joka nähdäkseni on kirjoituksena relevantti) olen "Jorin juttujen linkkaaja"?
 

Rushlow

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Mihinköhän kategoriaan sinut pitäisi lyödä, jos minä yhdellä linkityksellä (joka nähdäkseni on kirjoituksena relevantti) olen "Jorin juttujen linkkaaja"?

Rehellisesti sanottuna en ole pitänyt kirjaa monestiko olet linkittänyt Eskolinia tänne. Muistan vain, että olet niin tehnyt. Voit laittaa minut vaikka Riikka Purran juttujen linkkaaja -kategoriaan, koska olen muistaakseni yhdesti hänet blogiinsa linkin tehnyt. En pahastu.
 

Anssi #5

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Eskolinin teksteihin tutustuin ekan kerran, kun @Anssi #5 niillä teksteillä perusteli omia näkökantojaan ja luki niitä kuin lakikirjaa, ja on tehnyt sitä kyllä ihan viime aikoinakin.
No kysytään nyt sitten, että minkä näkökantani olen perustellut Eskolinin teksteillä? Ja kuinka pitkän ajanjakson tuo "viime aikoinakin" mielestäsi kattaa?
 

Kisapuisto

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
No kysytään nyt sitten, että minkä näkökantani olen perustellut Eskolinin teksteillä? Ja kuinka pitkän ajanjakson tuo "viime aikoinakin" mielestäsi kattaa?

No vaikka Dublin-asetusta ja useaankin kertaan. Muistaakseni edellisen kerran pari viikkoa sitten, en jaksa tehdä hakua ja tarkistaa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös