Jori Eskolin & Sakari Timonen – kaksi blogistia

  • 81 543
  • 589

mjr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkueet
No joo, Eskolin lyö usein huteja jopa helpoistakin syötöistä, mutta toisaalta myös ajoittain osuu ihan keskelle mailaa - teksti on myös pistävyydessään monesti yllättävän hauskaa. Toki ei siis läheskään aina seilaa ihan täydellä miehityksellä, mutta kukapa meistä näin aina tekisi...
 

Anssi #5

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
No vaikka Dublin-asetusta ja useaankin kertaan. Muistaakseni edellisen kerran pari viikkoa sitten, en jaksa tehdä hakua ja tarkistaa.
Enpä ole tämän vuoden puolella tainnut Eskolista kirjoittaa sanaakaan, mutta mitäs näistä. Dublin jutuissa linkkasin blogiin, koska se oli sinne rustannut kansantajuisen version puheena olleesta asiasta, joten minun ei itse tarvinnut nähdä kirjoittamisen vaivaa. En muista, että olisin koskaan Eskolinin mielipiteistä tukea hakenut omilleni. Lähinnä linkannut johonkin tilastoon tai vastaavaan, jonka se on sinne valmiiksi kaivanut.

Se, että linkkaan jonkun teksteihin, ei tarkoita sitä, että perustelen mielipiteeni tai näkemykseni sillä linkatulla tekstillä. Minä linkkailen myös Halla-ahon teksteihin. Olen myös linkannut hommaforumiin ja rajat kiinni -ryhmä facebookkiin, kuten myös rasmukseen. En silti käytä mitään noista perustelemaan näkökantojani. Tämän pitäisi kyllä olla ihan itsestään selvää tavaraa jopa selvästi keskivertoa typerämmälle ihmiselle. Mikähän siinä on, että sinulle tuon ymmärtäminen tuottaa vaikeuksia?
 
Viimeksi muokattu:

Kisapuisto

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Mikähän siinä on, että sinulle tuon ymmärtäminen tuottaa vaikeuksia?

No kysytään nyt sitten oman ymmärrykseni helpottamiseksi kaksi kysymystä:

1. Mitä mieltä olet Jori Eskolinista, hänen mielipiteistään ja hänen blogistaan?

2. Mitä mieltä olet Saku Timosesta, hänen mielipiteistään ja hänen blogistaan?

Eipä tarvitse arvailla, jos noihin vastaisit.
 

Anssi #5

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
No kysytään nyt sitten oman ymmärrykseni helpottamiseksi kaksi kysymystä:

1. Mitä mieltä olet Jori Eskolinista, hänen mielipiteistään ja hänen blogistaan?

2. Mitä mieltä olet Saku Timosesta, hänen mielipiteistään ja hänen blogistaan?

Eipä tarvitse arvailla, jos noihin vastaisit.
No eipä mulla em herroista varsinaisesti mitään erityisempää mielipidettä ole. Enhän mä edes tiedä niistä juuri mitään. Mitä nyt kourallisen blogeja olen lukenut. Ja miksi mulla noista joku mielipide pitäisi ylipäänsä olla?

Blogaajana Timonen on selkeästi parempi. Eskoliinilla on hetkensä, mutta mopo keulii liikaa ja teksteissä olisi paljon tiivistettävää. Timosen blogit on usein lukemisen arvoisia, vaikka kaikesta en olisikaan samaa mieltä. Eskoliinia en ole pahemmin enää lukenut. Kun määrä tuntui korvaavan laadun jossain vaiheessa, niin pudotin pois seurattavien listalta.
 

Ahar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp, Pelicans, Suomi, Ruotsi, Columbus
Timonen sitten teki Lepomäki -blokkauksessaan itsestään totaalisen pellen, mutta eipä tuo juurikaan yllätä. Pelle mikä pelle. Fanipoikia tietysti tuollakin tavalla voi miellyttää ja saada jopa lisää, mutta jokainen omilla aivoillaan ajatteleva ymmärtää uuninpankkopojan agendan tässä asiassa. Osaakohan tuo edes hävetä omaa idioottimaisuuttaan?
 

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
Saku Timosen Pohjois-Korealainen toiminta on tässä hyvin alleviivattuna, toivottavasti myös palstan ns. valveutuneet tajuavat millaista "älykköä" fanittavat

Yritin herätellä Timosen Facebook-julkaisun kommenttikentässä kirjoittajaa huomaamaan kaksoisstandardinsa, enkä ollut ainoa. Timonen ei kuitenkaan alentunut dialogiin vastaamalla kritiikkiin, vaan poisti kommenttini ja sen alle kertyneen keskustelun, sekä blokkasi minut. Toki hänellä on moiseen täysi oikeus ja ymmärrän kyllä, että selkääntaputukset ovat kritiikkiä mieluisampaa palautetta. Mutta on Timoselta aika paksua esiintyä jonain erehtymättömänä faktiseen tiedonvälitykseen vihkiytyneenä solidaarisuuden messiaana ja kansalaiskeskustelun tulkkina, kun toivottaa liitteenä olevan kaltaiset viestit tervetulleiksi keskusteluun samalla, kun vaientaa asiallisen kritiikin delete-napilla.


Mitä me itsekkäät ja ahneet markkinaliberaalit ajattelemme? — Teren totuudenmukaiset ja ehdottoman oikeat mielipiteet
 

sinikettu

Jäsen
Onko täällä näitä uuninpankkopojan blogin faneja? Onko antaa linkkiä mielestänne blogissa oleviin hyviin kirjoituksiin? Joskus olen saanut kuulla, että kyseinen henkilö on laadukas kirjoittaja, mutta pari blogmerkintää luettuani minulla on jäänyt todella valju kuva hänen kirjoittajan taidoistaan. Lähinnä tuntuu olevan paasaava aatteen mies, joka yrittää kätkeä agendansa vähän enemmän implisiittiseen muotoon. Eritoten tuo Lepomäkeä koskeva kirjoitus oli aivan surkea. En nyt näin äkkiseltään viitsi miestä tuomista, mutta haluaisin lukea joitain kirjoituksia, joita fanipojat pitävät laadukkaina.
 

korkki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porilainen urheilu (ja yks raumalainenkin joukkue)
Tuo Timonen nyt on joku aatteen mies, joka ei hyväksy vastakkaisia mielipiteitä vaan blokkaa armotta arvostelijansa. Ihan paskahousumaista toimintaa siis. En voi oikein arvostaa tuollaista toimintaa. Kontulan Annakin on fiksumpi, ainakin vastaa vaikka olisikin eri mieltä.
 
Onko täällä näitä uuninpankkopojan blogin faneja? Onko antaa linkkiä mielestänne blogissa oleviin hyviin kirjoituksiin? Joskus olen saanut kuulla, että kyseinen henkilö on laadukas kirjoittaja, mutta pari blogmerkintää luettuani minulla on jäänyt todella valju kuva hänen kirjoittajan taidoistaan. Lähinnä tuntuu olevan paasaava aatteen mies, joka yrittää kätkeä agendansa vähän enemmän implisiittiseen muotoon. Eritoten tuo Lepomäkeä koskeva kirjoitus oli aivan surkea. En nyt näin äkkiseltään viitsi miestä tuomista, mutta haluaisin lukea joitain kirjoituksia, joita fanipojat pitävät laadukkaina.
Ennen näitä mamujuttuja Timonen oli terävä bloggari, mutta mitä ilmeisimmin Imagelta saadut korvaukset pilasivat miehen tuotannon ja hänestä tuli väsynyt propagandisti.

Vähän niin kuin meikä (ja moni muu), trollaus sen kuin jatkuu tasaiseen tahtiin vaikka kaikki jutut on jo juteltu moneen kertaan.
 

Jannacci

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Perimmäinen syy - Image-blogit

Tuossa kirjoituksessa hän kertoo, että vihtiläistytöt valehtelivat ja keksivät itse väitteet siitä, että heitä olisi ahdisteltu turvapaikanhakijoiden toimesta.

Nyt on kuitenkin käynyt ilmi, että ahdistelua on oikeasti tapahtunut ja syytteet on nostettu kahdelle

Vihdin tyttöjen ahdistelusta seksuaalirikossyytteet kahdelle

On mielenkiintoista nähdä mikä tulee olemaan Saku Timosen reaktio tähän uusimpaan käänteeseen. En usko, että hänessä on miestä myöntämään oma virheensä. En ihmettelisi yhtään, vaikka tuo "perimmäinen syy" -kirjoitus jotenkin "katoaisi".
 

Anssi #5

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Siirto toisesta ketjusta.
Kyseessä on uuninpankkopojan täydellinen mahalasku hänen väittäessään, että inssin duunista työttömäksi joutuneen 1 600 nettokorvaukseen sisältyy erorahoja.
Timonen ei väitä mitään tuonne päinkään. Onko sulla kenties lukihäiriö, kun sä niin usein tunnut löytävän teksteistä jotain, mitä siellä ei lue?

Timonen kirjoittaa näin:
Tämä kommentoija on uskonut kaiken ajattelematta. Hän ei tajunnut, että kyseinen Nokian ja Microsoftin entinen insinööri ei saa yhteiskunnan kustantamaa minimiturvaa, vaan entisen työnantajan maksamaa erorahaa ja asiosidonnaista päivärahaa.
Tuon jälkeen siinä on linkki toiseen juttuun, josta löytyy linkki kyseisen inssin omaan blogiin, missä inssi kertoo ihan itse mm näin:
Jäin Microsoftilta työttömäksi 29.10.2014, kun Microsoft sulki Oulun yksikkönsä. Sain Microsoftilta taloudellisen tukipaketin, jonka vuoksi olen oikeutettu ansiopäivärahaan (vasta) 22.9.2015.
Timonen ei siis väittänyt, että inssin 1600 koostuu tukipaketista ja ansiosidonnaisesta.

Sulta taisi muutenkin mennä koko bloggauksen pointti pahasti yli hilseen.

Minulta meni noin 2 minuuttia ampua alas vihervassari uuninpankkopojan sepustukset.
Käytä ensi kerralla vähän enemmän aikaa...
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Siirto toisesta ketjusta.

Timonen ei väitä mitään tuonne päinkään. Onko sulla kenties lukihäiriö, kun sä niin usein tunnut löytävän teksteistä jotain, mitä siellä ei lue?.

Ehdottomasti on lukihäiriö. Onneksi ei kuitenkan laillasi ymmärrysongelmia, jotka puskevat kerta toisensa jälkeen esiin on sitten kyse pakolaisista, turvapaikanhakijoista - tai mistä tahansa.

Timonen ei siis väittänyt, että inssin 1600 koostuu tukipaketista ja ansiosidonnaisesta

Ei. Tein virheen linkin suhteen.

Sulta taisi muutenkin mennä koko bloggauksen pointti pahasti yli hilseen

Kuten totesin, katsoin väärää linkkiä, joka sekin liittyi kirjoitukseen. Mutta sinulta meni kyllä jälleen kerran kokonaisuus täysin ohi. Asiahan ei muutu mihinkään sen osalta mistä kirjoitin. Uunin jne kirjoitti:

Ilta-Sanomat esitteli entisen Nokian insinöörin, joka jättäytyi mieluummin ansiosidonnaisen työttömyysturvan varaan kuin hakeutui töihin. Jossain on ilmeisesti päätetty, että syyllistämällä kaikki työttömät laiskoiksi työnvieroksujiksi saadaan asenteet muokattua hyväksymään hallituksen kaavailemat työttömyysturvan heikennykset.

Sehän ei pidä paikkaansa. IS esitteli todellisen tilanteen, jossa ansiosidonnainen on noinkin pienenä summana yhdessä lapsikorotuksen kanssa sitä tasoa, että alle 2 700 eurolla ei kannata työnteko. Uunin jne valehtelee siis häpeämättä - koska se sopii hänen kieroutuneeseen maailmankuvaansa - väittämällä erästä työllistämis- ja kilpailukykyongelman esille nostoa pyrkimyksenä syyllistää työttömiä laiskoina työnvieroksujina. Ihan täyttä paskaa koko väite.

Käytä ensi kerralla vähän enemmän aikaa

Onneksi pelkkä aika riittää mulle. Sulle siitä ei ole hyötyä. Tuskin edes tajusit uuninjne propagandaa koska suollat samanlaista jatkuvasti ja loukkaannut joka kerta kun sen ampuu alas. Tällä kertaa siihen näköjään riitti uuninjne blogissa esitetyn härskin valeen pudottaminen.
 

Anssi #5

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Onneksi ei kuitenkan laillasi ymmärrysongelmia, jotka puskevat kerta toisensa jälkeen esiin on sitten kyse pakolaisista, turvapaikanhakijoista - tai mistä tahansa.
Kiitos asiallisesta palautteesta.
Sehän ei pidä paikkaansa. IS esitteli todellisen tilanteen, jossa ansiosidonnainen on noinkin pienenä summana yhdessä lapsikorotuksen kanssa sitä tasoa, että alle 2 700 eurolla ei kannata työnteko. Uunin jne valehtelee siis häpeämättä - koska se sopii hänen kieroutuneeseen maailmankuvaansa - väittämällä erästä työllistämis- ja kilpailukykyongelman esille nostoa pyrkimyksenä syyllistää työttömiä laiskoina työnvieroksujina. Ihan täyttä paskaa koko väite.
Niinpä. Sulta meni kirjoituksen pointti ohi ja varmuuden vuoksi vielä todistit sen uudemman kerran tässä oikein hienosti.

Se oikea pointti löytyy sieltä tekstin viimeisestä kappaleesta.

Onneksi pelkkä aika riittää mulle. Sulle siitä ei ole hyötyä. Tuskin edes tajusit uuninjne propagandaa koska suollat samanlaista jatkuvasti ja loukkaannut joka kerta kun sen ampuu alas. Tällä kertaa siihen näköjään riitti uuninjne blogissa esitetyn härskin valeen pudottaminen.
Kiitos asiallisesta palautteesta.

Vähän off topicia loppuun. Mitä jos opettelisit elämään sen kanssa, että sullekin joskus tulee huteja. Se kun nyt on vaan niin paljon helpompaa. Nämä itkupotkuraivarit on aika noloja sun ikäiseltä ihmiseltä.

Toivottavasta kolhiintunut itsetuntosi paranee pian.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Sulta meni kirjoituksen pointti ohi ja varmuuden vuoksi vielä todistit sen uudemman kerran tässä oikein hienosti. Se oikea pointti löytyy sieltä tekstin viimeisestä kappaleesta.

Sulla nyt ei tietenkään ajatus aukene sen vertaa, että ymmärtäisit mistä on kysymys. Vihevassarin lähtökohta on aina vastustaa kaikkia uudistuksia, joilla voidaan parantaa työllisyyttä ja kilpailukykyä, mutta kannattaa kaikkea, jonka veronmaksajat ja oikeaa työtä tekevät joutuvat kustantamaan ja pahimmillaan koko Suomi joutuu raskaasti kärsimään. Tätä tavoitetta uuninjne ajaa blogista toiseen journalistisesti varsin epäilyttävällä tavalla eli väärentämällä henkilöiden tai tahojen kirjoitukset haluamikseen ja syyttämällä sen jälkeen ko. tahoja. Esimerkinä jo aiemmassa keskustelussa ja tässä uudelleen esiin nostamani totaalinen huuhaaväite IS ja työttömien syyllistäminen tai aiempi uuninjne höpinä Lepomäestä.

Minusta tästä blogista voi joku pitää, mutta jos pitää, aika köyhillä lahjoilla on liikenteessä kun noinkin ala-arvoinen vassaripropaganda uppoaa.

Suosittelen edelleen, että jätät tekstini väliin. Ei oikein viitsisi säälistä sua enempää rutata eikä tällaisten juttujen kuin uuninjne puolustaminen ole sun hommia.

Mulle tulee virheitä. Myönnän heti kun huomaan. Aivan kuten tuon linkkiongelman ja siihen liittyneen väärän tekstin. Mutta kun puhutaan uuninjne blogin sisällöstä, sehän on täyttä paskaa - ja huom tarkoituksella täyttä paskaa - faktoiltaan. Kyse ei ole mistään vahingosta, lukihäiriöstä tms. Kyse on täysin tarkoituksellisesta asioiden vääristelystä. Jälleen kerran. Se oli ja on koko kirjoitukseni ydin.
 
Viimeksi muokattu:

Anssi #5

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Suosittelen edelleen, että jätät tekstini väliin. Ei oikein viitsisi säälistä sua enempää rutata eikä tällaisten juttujen kuin uuninjne puolustaminen ole sun hommia.
Ettei totuus nyt ihan kokonaan unohtuisi, niin minähän en ole tässä Timosta puolustellut tai muutenkaan ottanut tuohon kirjoitukseen mitään kantaa. Se on kaikki taas kerran ihan siellä sun oman pääkopan sisällä. Minä vain aikani kuluksi korjasin sun kämmin, mistä normaaliin tapaasi sait keskivaikean kiukkukohtauksen. Jos joku ei tapojasi tunne, niin saattaa ihmetellä miksi. Sinä kun väität myöntäväsi virheesi ihan suoraselkäisesti sen sijaan, että selittelisit jotain sekavaa vääristä linkeistä tms.

Ps. Jaxuheil tuohon luokkasotaasi vihervasemmiston ja Ylen salaliittoa vastaan.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Ettei totuus nyt ihan kokonaan unohtuisi, niin minähän en ole tässä Timosta puolustellut tai muutenkaan ottanut tuohon kirjoitukseen mitään kantaa. Se on kaikki taas kerran ihan siellä sun oman pääkopan sisällä. Minä vain aikani kuluksi korjasin sun kämmin, mistä normaaliin tapaasi sait keskivaikean kiukkukohtauksen. Jos joku ei tapojasi tunne, niin saattaa ihmetellä miksi. Sinä kun väität myöntäväsi virheesi ihan suoraselkäisesti sen sijaan, että selittelisit jotain sekavaa vääristä linkeistä tms.

Höpsis taas. Myönsin virheen kuten aina heti kun sen löydän tai joku osoittaa. Virhe ei kuitenkaan ollut millään tavalla oleellinen uuninjne blogin arvostelemisessa blogististin syyttäessä IS:ia täysin keksityllä ja journalistisesti hyvin arveluttavalla perusteella. Minun sinänsä valitettava mokani oli tekninen, uuninjne kirjoitus taas 100 prosenttien vääristelevä, propagandistinen ja tarkoituksellinen.

Ikävä juttu niille, jotka blogiin ovat vilpittömästi uskoneet. Kyseessähän on puhdas vassarinilkki, ja vielä typerä sellainen.
 

Runtulin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Tekevätköhän nämä blogistit minkälaista tiliä näillä kirjoituksilla? Olen muutamia blogisteja seuraillut, ja ainakin kaksi näistä on varsin avoimesti kääntänyt kirjoittelunsa koskemaan oikeastaan pelkästään maahanmuuttopolitiikkaan. Kyse on siis Timosesta, joka vaihtoi työpolitiikan maahanmuuttokysymyksiin ja rasisminvastustukseen, sekä Jussi Korhosesta, jonka piti bloggailla isänä olemisesta, mutta yllätys yllätys, aihealue vaihtui myöskin maahanmuuttokysymyksiin.

Onko Eskolinilla ollut koskaan mitään muuta agendaa, kuin möyhkätä rasisminvastaisuuttaan somessa? Jokseenkin rasittava ilmiö tämä, että kun jotain tapahtuu, niin ensimmäinen asiasta blogannut saa paljon huomiota sillä, että tuota tekstiä sitten levitetään somessa.
 

Geezer

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK. Sympatiat Kuopioon ja Lappeenrantaan.
Onko Eskolinilla ollut koskaan mitään muuta agendaa, kuin möyhkätä rasisminvastaisuuttaan somessa?

Jori on trolli sanan varsinaisessa merkityksessä. Tästä seuraa todennäköisesti se, että joku hänen faneistaan saapuu puolustelemaan omaa Mestariaan. Mutta, koska olen reilu ja kaikin puolin mukava kaveri, niin kerron jo etukäteen voivani perustella puheeni Jorin trollailusta hänen omalla tekstillään. Odotan kuitenkin huomattavaa määrää reipasta suvaitsevaa öyhötystä, pään seinään hakkaamista ja muuta itsensä typeräksi tekemistä, ennen kuin linkki irtoaa.
 

mjr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkueet
Kyse on siis Timosesta, joka vaihtoi työpolitiikan maahanmuuttokysymyksiin ja rasisminvastustukseen

Ei kyllä ole kokonaan vaihtanut - edelleenkin tulee ansiokkaita kirjoituksia suomalaisesta "nerokkaasta" työvoimapolitiikasta, esim. kun talvella oli vähän rauhallisempi vaihe maahanmuuttoväittelyssä niin taisi koko ensimmäinen sivu koostua vain työvoimapolitiikkaa käsittelevistä aiheista.
 
Tekevätköhän nämä blogistit minkälaista tiliä näillä kirjoituksilla? Olen muutamia blogisteja seuraillut, ja ainakin kaksi näistä on varsin avoimesti kääntänyt kirjoittelunsa koskemaan oikeastaan pelkästään maahanmuuttopolitiikkaan. Kyse on siis Timosesta, joka vaihtoi työpolitiikan maahanmuuttokysymyksiin ja rasisminvastustukseen, sekä Jussi Korhosesta, jonka piti bloggailla isänä olemisesta, mutta yllätys yllätys, aihealue vaihtui myöskin maahanmuuttokysymyksiin.
Rahan vaikutuksesta Timosen kirjoittelun muuttumiseen olen myös kommentoinut aiemmin. Taso on laskenut, kun uutta blogausta puskee eetteriin lähes päivittäin.

"Paskolinista" (copyright Dee Snider) en tiedä, onko julkaisualustallaan esim. jotain mainoksia, vai mikä ansaintalogiikka hänen tapauksessaan olisi.
 

mjr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkueet
Jori on trolli sanan varsinaisessa merkityksessä.

En osaa puuttua tuohon Eskolinin määrittelyyn, mutta mikä on siis määritelmäsi termin trolli "varsinaisesta merkityksestä" - olisi kiinnostava tietää, kun pidän sinua yhtenä aihepiirin parhaista asiantuntijoista tällä palstalla!
 

Geezer

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK. Sympatiat Kuopioon ja Lappeenrantaan.
En osaa puuttua tuohon Eskolinin määrittelyyn, mutta mikä on siis määritelmäsi termin trolli "varsinaisesta merkityksestä" - olisi kiinnostava tietää, kun pidän sinua yhtenä aihepiirin parhaista asiantuntijoista tällä palstalla!

Kiitos luottamukseta. Olen itsekin sitä mieltä, että olen löytänyt tältä palstalta huomattavan määrän äärivihervasemmistolaisia trolleja, joiden osallistuminen keskusteluun on vain tosiasioiden vääristelyä, halua ohjata keskustelu sivuraiteelle. Tämä tapahtuu luonnolllisesti niin vahvasti väritetyjen lasien läpi, jolloin peiliin katsominen on tekemätön paikka ja silloin jää myös näkemättä onko oma pesä puhdas. Tähän tähän reagointi on tietysti ei toivottavaa ja siksi vastareaktio onkin helppo nimetä trollaamiseksi, sivuuttaen kokonaan missä järjestyksessä asiat ovat tapahtuneet ja kuinka keskustelu on edennyt. Siteeran tähän loppuun erästä tuulivoimauskovaista nimimerkkiä: "Sori, että löin takas"

Edit: Jos nyt kuitenkin kysäisisin rasmuslaiselta: Mitä mieltä olet Jori Eskolinista ja hänen kirjoituksistaan?
 

mjr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkueet
Kiitos luottamukseta. Olen itsekin sitä mieltä, että olen löytänyt tältä palstalta huomattavan määrän äärivihervasemmistolaisia trolleja, joiden osallistuminen keskusteluun on vain tosiasioiden vääristelyä, halua ohjata keskustelu sivuraiteelle

Kyllä varmasti - kiitokset vastauksesta, voisiko sanoa aihepiirin ekspertiltä! Uskon että olet täydellisen pätevä löytämään juuri tälläisiä kirjoittelijoita. Anyway, jos itse asiasta jotakin niin taidan ehkä olla kuitenkin hieman eri mieltä tästä Eskolinin tapauksesta, hän on kyllä hörhö, toki, mutta aina välillä osuu hyvinkin tarkasti maaliinsa - varmasti tietty pysähtyneen kellon ilmiö, mutta kuitenkin.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös