F1-ketju

  • 656 870
  • 5 119

TKO

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, KuPS, NFL
Vähän viittaisi tämä päätös siihen, että McLaren aikoo jatkossakin ajattaa kuljettajiaan tasavertaisella kalustolla ja kohtelulla vaikka toisenlaisia huhuja onkin ollut ilmassa. Hamiltonin suosimiseen Alonson kustannuksella taisi olla syynä lähinnä Alonson temperamentti eikä niinkään Hamilton ja hänen taustansa sekä asemansa tallissa. Pedro de la Rosa olisi varmasti ollut joka suhteessa Kovalaista parempi renki Hamiltonille, mutta McLaren näköjään halusi nopeamman miehen.
 

kritiikki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Tässä on omakin päätelmä. Kumma kun ei miellytä muita jotka esittävät noita pähkähulluja arvailujaan.

Kovalainen tosiaankin on työharjoittelunsa tehnyt ja on taatusti ns. isompien harkintalistalla.
Nyt kun vanha keitto ei kelpaa enää edes pakastimeen, vaan on valmista kompostikamaa,- on keitettävä uusi keitto. Siihen keittoon kuuluu Kovalainen taatusti.

Näyttää jälleen kerran että kotimaassa ei kakstahtiteknikot arvosta, mutta ulkomailla arvo tajutaan. Tämänkin ketjun useimmille voisi sanoa; että olette varmaankin hyviä ruohonleikkuukoneen tönijöitä, mutta formuloista ette ymmärrä mitään.

Lainattu kirjoittaja voi hyvinkin olla oikeassa.

Lainattu kirjoittaja oli nimimerkki tombraider joka ennusteli Kovalaisen McLaren siirtoa.

Mukavaa todeta olleensa oikeassa. Mahtavaa Heikki Kovalainen, et olisi tuota paikkaa saanut, jos et ajotaidoillasi olisi sitä ansainnut.
Väliaikainen McLaren-viha saa taas väistyä. Käännän takkini mielelläni, jonka jo kerran käänsin,- nyt käännän vaan takaisin.
Ferrari tosin ei saa automaattista inhokkiasemaansa takaisin, annetaan se vaikka Renaultille.
Eikä se Dennis niin paha ole kun tuli sanottua, itseasiassa leppoisa ja alaistensa huijaamaksi tullut ukkelihan se.

Onnea Heikki.
 

V-man

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Tärkeintähän tässä on se että Heikin ei tarvitse enää ajaa siviilissä Meganella. Megane Sport vai Mercedes SL 65 AMG? Hmmm....

Race of the championsiin vois maanantaina lähettää edustuksen: Kovalainen, Räikkönen, Grönholm, Hirvonen ja vetää aina arvalla että kuka ajaa. Vaihtopenkille Häkkinen, Salo, JJ, Mäkinen ja Kankkunen juomaan viinaa ja vittuilemaan ruotsalaisille.

Nyt suomalaisilla on ongelma että miten päin pitää sitä kääntötakkia jossa on toisella puolella McLarenin värit ja toisella puolella Ferrari? Täytyy käännellä sitä sen mukaan kumpi pärjää paremmin.
 

Speedye

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, CR7, AO, Härski
Helvetin hienoa! Ensimmäistä kertaa McLarenilla on sellainen suomalaiskuski, jota itsekkin tulee seurattua. Ei enää mumisevia Häkiä ja Räkiä, vaan kansainvälinen Heikki. Onneksi olkoon sinne Kainuun suuntaan, todella hieno homma. Nyt Heikki pääsee näyttämään mikä todella on miehiään, hienointahan olisi se kun Heikki kyykyttäisi Räikköstä.
 

Raibe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit jälkeen KHL:n
McLarenille toivoo hyvää ainoastaan Heikin vuoksi, ja ainoastaan Heikin autolle. Dennis ja muut huijarit suksikoot hevon kuuseen!

On lada varmaan ensi kaudellakin suht' iskussa, mutta veikkailen, että ensi kausi on täyttä Ferrarin näytöstä. Kimi ja Massa köröttölevät mestaruudesta kaksinaan ja Lada, Bemari, Renu ja Willams tulevat sitten miehittämään muut kärkikymmenikön paikat.

Honda pieni musta hevonen Brawnin tulon myötä, mutta mitään takeita ei vielä seuraavaksi kaudeksi menestyksestä ole.
 

BitterX

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, FC Wacker, Punaportin vapaakaupunki
Helvetin hienoa! Ensimmäistä kertaa McLarenilla on sellainen suomalaiskuski, jota itsekkin tulee seurattua. Ei enää mumisevia Häkiä ja Räkiä, vaan kansainvälinen Heikki. Onneksi olkoon sinne Kainuun suuntaan, todella hieno homma. Nyt Heikki pääsee näyttämään mikä todella on miehiään, hienointahan olisi se kun Heikki kyykyttäisi Räikköstä.

Nojoo. Kansainvälinen. Varmaan joo, mutta paljon huonompi kuski. Kovalainen jää selväksi kakkoskuskiksi ja tallikaverin jyräämäksi. Toivon tietysti toista ja jos Heikki pärjää, nostan itse tämän viestin päivänvaloon.
 

Iker

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ei jumalauta näitä suomalaisia / suomalaisen maailmanmestarin eurooppalaista poekaa, talleinaan näillä täyssuomalaisilla ja osafinskillä vaatimattomasti Ferrari, McLaren ja Williams. Kannatti kundien jatkaa puurtamista silloin joskus mikroautojen ja pikkuformuloiden epäilemättä vaikeassa maailmassa.

Tosiaan, Kimi Sauberin kautta McLarenille ja siitä maailmanmestariksi Ferrarille, Kovalainen tulokkaana hallitsevaan mestaritalliin Renault´lle ja siitä vuoden jälkeen McLarenille ja Keke-Nicokin suoraan Frank Williamsin hoteisiin toki entisaikojen suoritustasostaan merkittävästi tipahtaneelle Williamsille. Siinä sellaista CV:tä heittää kehiin, että jää moni muu nuorehko kilparatin vääntäjä jälkeen.

Nyt on toki esim. Kovalaisella se iso näytön paikka, kaveri "uhosi" kaudella 2007 olevansa samanveroinen kuin Hamilton, kunhan vain saisi kunnon pirssin alleen. Alussa britillä on etu, mutta jossain vaiheessa on pakko alkaa tosissaan lyömään ebony-tsofööriä kanveesiin oman uskottavuuden ja uransa kannalta.

Muutenkin mielenkiintoista katsella näitä samanaikaisia GP2-kaveruksia ja -tähtiä kuten Kovalainen, Rosberg ja Hamilton. Kova on jätkillä ollut urakehitys moneen muuhun aikansa huippulupaukseen verrattuna, ja hyvä näin. Rosberg ja Hamiltonkin joskus yhdessä Nicon mukaan vain uneksivat edes F1-testikuskin roolista, nyt tosiaan ajelevat legendaarisissa talleissa kilpaa kohtuuliksalla ja paiskivat unelmiensa duunia. Lisättäköön vielä pikku-Piquet saman aikakauden GP2-lupauksista todennäköisesti uutta nousua tekevälle Renault´lle, ja voidaan sanoa käsissä olevann hyvä nuori sukupolvi.
 
Viimeksi muokattu:

kritiikki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Toivon tietysti toista ja jos Heikki pärjää, nostan itse tämän viestin päivänvaloon.[/SIZE]

Tuo on suomalaisille tyypillistä kyynistä pessimismiä. Kyllä sinua autetaan viestisi päivänvaloon nostossa.
Mikä vittu joissakin suomalaisissa on, että ne on kuin kirveellä pää halkaistuja,-ja huonommuudentunteesta eläviä.
Positiivisuutta kehiin kun mahdollisuuksia tarjotaan.
 

Mäyris

Jäsen
Suosikkijoukkue
Manchester United
Kumma juttu, että jaksetaan aina jauhaa jostain Häkän ja Kimin puhumisesta/puhumattomuudesta/puhetyylistä... Ei ne oo mitkään stanan puhekilpailut vaan ainakin itse olen käsittänyt asian niin, että radalla ajetaan kilpaa ja voittaja on se joka on ensimmäisenä maalissa. Pisteitä ei jaeta jaarittelusta.
Toivottavasti Heikillä hommat natsaa hyvin ja voittoja tulee ainakin pari.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Voi voi Heikki, todella huono valinta. Kaverilla olisi ollut mahdollisuus olla huippu ja taistella mestaruuksista, mutta juna meni jo.

Ja paremmat vaihtoehdot oli?
 

BitterX

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, FC Wacker, Punaportin vapaakaupunki
Tuo on suomalaisille tyypillistä kyynistä pessimismiä. Kyllä sinua autetaan viestisi päivänvaloon nostossa.
Mikä vittu joissakin suomalaisissa on, että ne on kuin kirveellä pää halkaistuja,-ja huonommuudentunteesta eläviä.
Positiivisuutta kehiin kun mahdollisuuksia tarjotaan.

En todellakaan myönnä omaavani perisuomalaista pessimismiä. Päinvastoin, vihaan perisuomalaista pessimismiä ja alemmuudentuntoa.

Minulla on vain ns. "huono tunne" Kovalaisen tilanteesta. Itseluottamus on kohdallaan Heikillä ja toivottavasti se siivittää hänet menestykseen. En usko, että Kovalainen on Hamiltonin veroinen kuski.

Toivon vilpittömästi, että saan nostaa edellisen viestin esille ollessani väärässä. Tai että sinä tai joku muu tekee sen :)
 

stairox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Wanha kunnon divariajan Vaasan Sport, Liverpool FC
Aika uskomaton fiilis tällä hetkellä. Ensimmäistä kertaa elämässäni kannustan sekä Ferraria että McLarenia samaan aikaan. En olisi ikinä uskonut.

Suomalaisten osuus formuloissa on suorastaan huikea, jos lasketaan kuinka moni kuljettaja pääsee F1:iin samasta maasta, ja kaiken lisäksi huipputalleihin. Taitaa Suomi olla aika ylivoimainen.

Tulossa aikamoinen kausi, toivottavasti.

Edit: Toivon sydämestäni että Heikki alistaa PR-nallekarhua täysin! *owned*
 
Viimeksi muokattu:

lapa78

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lexaa
Voi voi Heikki, todella huono valinta. Kaverilla olisi ollut mahdollisuus olla huippu ja taistella mestaruuksista, mutta juna meni jo.

Kyllä nyt oot brädi jonnin verran metsässä. Ei taida tällä hetkellä Heikille parempaa tallia löytyä. Ehdottomasti parempi vaihtoehto kuin jäädä rellulle tai mennä hondalle/red bullille.

Olisi kyllä mukava tietää mikä saattaisi sinun mielestäsi olla parempi paikka. Spyker?

Vislaa niin se keravan juna voi vielä pysähtyäkin...
 

Arttu#29

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Olisi jo luullut että Hamiltonin ihonväri, talli ja olemus riittäisivät. Nyt "syy koska vihaan Hamiltonia" -lista sen kun kasvaa. Toisaalta saahan sitä naureskella jos Heikki pelaa joskus Hamiltonin pussiin ja Kimi katsoo sivusta ja Jatkoaika ja muu Suomi räjähtää.
 

JuhaZ

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat, huuhkajat ja mitä näitä nyt on...
Kovalaisen McLarenille siirtyminen oli päivän paras uutinen. Heikki on kyllä todella sympaattinen kaveri, jolle ehdottomasti soisi menestystä. Hienoa, että kalusto tulee ensi kaudella olemaan luultavasti huomattavasti parempi, kuin mitä se menneellä kaudella oli. Mitään ei ole Kimi Räikköstä vastaan, mutta itse toivon eniten menestystä juuri Kovalaiselle. Niin, ja vaikka McLaren onkin ryssinyt viime aikoina pahasti, niin en vaan silti voi fanittaa Ferraria, joten myös McLaren tulee henkilökohtaisessa kategoriassa ennen Ferraria. Joka tapauksessa kahden ja puolen suomalaisen asetelmat ensi vuoteen ovat paremmat kuin aikoihin. Great!
 

Blackie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Ensi kaudesta on tulossa suomalaisnäkövinkkelistä todella mielenkiintoinen. Niin mielenkiintoinen, että voimme olla varmoja, että MAXin hinta nousee.

Toivotaan, että Kovalainen pistää kapuloita jalustalle nostetun Hamiltonin rattaisiin. Hamiltonilla kuitenkin pikkasen eri luokan paineet, kuin viime kauteen lähdettäessä oli. Ja se nähtiin, miten kauden ratkaisuhetkillä mies paineita kesti...
 

Olkku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen mestarit 20-21
Eiköhän nuo ole aina lähteneet perisuomalaiseen tapaan, altavastaajina. Häkkinen, Räikkönen ja nyt Hessu. Eiköhän perinteitä kunnioiteta edelleen ja Heikki ottaa ohjat käsiin "mäkillä". On se Hamilttonni miten suosiossa tahansa, niin nopeus kaiketi ratkaisee edelleen. Kaitpa Suomussalmelaiselta nopeutta löytyy yhden hämilttönin lyömiseen?

Sinänsä uutinen on erittäin positiivinen. Ensi kaudella on Kimille Suomalainen vastustaja, ihan varteenotettava sellainen.
 

puumaila

Jäsen
Suosikkijoukkue
TuTo, Sport liigaan kaudelle 14-15
Yksi asia tässä siirrossa ehkä vähän mietityttää, kun Kovalainen kovaan ääneen hehkutti ettei suostu kenenkään kakkoseksi. Käsittääkseni MClada on kuitenkin ilmoittanut, että talli rakennetaan täysin Hamiltonin ympärille ensi kaudella, vai olenko ymmärtänyt jotain väärin?

Ei siinä mitään, toivottavasti Kovalainen kouluttaa PR-nee..., siis Hamiltonia lujalla kädellä.
 

stairox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Wanha kunnon divariajan Vaasan Sport, Liverpool FC
Käsittääkseni MClada on kuitenkin ilmoittanut, että talli rakennetaan täysin Hamiltonin ympärille ensi kaudella, vai olenko ymmärtänyt jotain väärin?
Missä McLaren olisi virallisesti tällaista ilmoittanut? Lehdistö on kylläkin spekuloinut että asia olisi näin.

Henkilökohtaisesti epäilen myös tilanteen olevan se että Hamilton on brittikuljettajana selkeä ykkönen brittitallissa.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Hamiltonin pisteet nousivat ainakin minun silmissäni kun "suostui ottamaan" Heikin tallikaverikseen. Hamiltonhan sanoi pari päivää sitten haastattelussa että haluaa nopean tallikaverin koska se pistää hänetkin tekemään parhaansa ja parantaa siten myös hänen suorituksiaan. Uskon nimittäin että jos Hamilton olisi vaatinut esim. De La Rosan palkkaamista niin ihan taatusti sitä toista autoa ajaisi ensi kaudella Pedro eikä Heikki.

Jotenkin meikäläinen vaan arvostaa tuollaista meininkiä enemmän kuin Alonson tai M. Schumacherin vaatimuksia siitä että koko tallin pitäisi toimia vain heidän eteensä ja tallikaveri saisi mielellään olla joku Mr. Nobody joka ei vahingossakaan astu "kuninkaan" varpaille. Siksi arvostan helvetisti esim. Kimiä joka ei välitä paskaakaan kuka siinä tallin toisessa autossa istuu. Ihan sama vaikka siihen palkattaisiin minkälainen mestari niin Kimin todennäköinen kommentti on "Ei mua kiinnosta kuka sitä ajaa ja mitä se tekee". Kyllä Tosimestarilla pitää olla munaa ajaa myös tallikaveriaan vastaan, anteeksi vaan M. Schumacher...
 

Neely

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Kings ,Englanti, Blaugrana&C.D. Santa Clara
Onko missään ollut sanoja "monivuotisen" tai "pitkän" täsmällisempää infoa sopimuksen pituudesta?Edes arvausta?Toivottavasti sen on mallia vähintään kolmevuotinen jotta Kovalainen pääsee kunnolla rakentamaan uraansa huipulla/huipulle.

Nuo nähdyt sopimuksen pituutta kuvaavat termithän jättävät kurjasti avoimeksi esimerkiksi jonkunlaisen 1+x vuotisen sopimuksen.
 

Olkku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen mestarit 20-21
-OO- kirjoitti:
anteeksi vaan M. Schumacher...

Mitä tolta anteeksi pyytelet? Paras esimerkki siitä, miten määrätään tallikaverin tekemiset. En halua mitään hänen menestyksestään pois ottaa, mutta vuosikaudet tallikaveri sai väistyä tieltä/pidätellä vastustajaa, että Shumi sai ajaa voittoon. Yhdessäkään muussa tallissa, tai yhdenkään muun kuljettajan kohdalla ei F1-historia tunne moista.

edit. Tämä nostaa mielestäni Häkkisen mestaruuksien arvoa. Mikalla ei apuja ollut, vaan ajoi yksin koko Ferraritallia vastaan.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Mitä tolta anteeksi pyytelet? Paras esimerkki siitä, miten määrätään tallikaverin tekemiset. En halua mitään hänen menestyksestään pois ottaa, mutta vuosikaudet tallikaveri sai väistyä tieltä/pidätellä vastustajaa, että Shumi sai ajaa voittoon. Yhdessäkään muussa tallissa, tai yhdenkään muun kuljettajan kohdalla ei F1-historia tunne moista.

edit. Tämä nostaa mielestäni Häkkisen mestaruuksien arvoa. Mikalla ei apuja ollut, vaan ajoi yksin koko Ferraritallia vastaan.

Juuri tuon takia nostan esim. Alain Prostin suoritukset Schumacheria ylemmäksi, siitäkin huolimatta että mestaruuksien ja voittojen määrässä Schumi on ihan omilla luvuillaan. Mutta kun katselee esim. Prostin tallikavereita 80-luvulla niin eipä saanut Proffa mitään ilmaiseksi kuten Schumi välillä. Ainoastaan tämä viimeinen mestaruus tuli vähän helpommalla kun tallikaverina oli tulokas Damon Hill mutta siihen asti Prost joutui tappelemaan joka mestaruudesta täysillä - myös tallikavereitaan vastaan.

EDIT: Kyllähän muuten esim. Ayrton Sennakin pyrki valkkaamaan tallikavereitaan siten että varmistaisi oman asemansa tallissa. Esim. silloin uran alkuvaiheilla Lotus olisi halunnut palkata toiseen autoon nopeahkon ja kokeneen kuljettajan (olisikohan ollut Jonathan Palmer??) mutta Senna vaati että siihen on palkattava alle kaksikymppinen Mike Thackwell koska Senna pelkäsi että tämä veteraani olisi liian nopea hänen tallikaverikseen. Kyllähän Senna tietysti sitten ajoi McLarenilla myös Prostin tallikaverina mutta yleensä ottaen hän pyrki aina vaikuttamaan siihen että tallikaverina ei olisi "liian kovaa nimeä".
 

manager3

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Itsellä on kyllä vielä sen verran luottoa Ron Dennisiin urheilullisessa mielessä että uskon Heikin saavan samanlaisen auton kuin Hamilton.

Jotenkin takaraivossa kutittaa myös ajatus Heikin nousemisesta Ronin kultapojuksi Häkkisen tapaan. Heikki ei ole Dennisin oma "kasvatti" mutta mahdollisuudet samanlaiseen suhteeseen ovat. Sitäpaitsi eikös Hamiltonkin vähän rähjännyt viime kaudella Dennisille jossain kisassa kun talli ei ajatellut vain häntä.

Joka tapauksessa erittäin mielenkiintoinen kausi tulossa:
Jyrääkö Räikkönen, miten Ferrari toimii tallina uudistusten jälkeen?
Miten kestää Hamiltonin pää jos Heikki onkin nopeampi? (MIELENKIINTOISIN KYSYMYS)
Fernando ja Flavio; taivaassa toisilleen luodut?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös