F1-ketju

  • 656 875
  • 5 119

stiflat

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers, HIFK
No johan jäi kyllä tyhjän päälle Kovalainen. Olisi edes päässyt sinne Hondalle niin olisi jotain toivoa Ross Brawnin muodossa, mutta kyllä se Toyota on aika yksi tyhjän kanssa. Varsinkin tuossa vaiheessa uraa kun pitäisi mennä eteenpäin ja kovaa (uralla). Noh kuten sanottiin, tietysti ainakin yllätysvalmiimpi kuin "Minardit", mutta taitaa sekin kunnon yllätys olla luokkaa once-in-a-lifetime...

Mikä tämä Alonson vuoden soppari -juttu on, että pystyy katsomaan Ferrari-kortin sitten ensi syksynä? Siis ilmeisesti Massan sopimus loppuu silloin, mutta en mitenkään näe Alonsoa parhaana korvaajana Ferrarille. Varsinkin jos todennäköinen ykköskuski Räikkönen jatkaa vielä. Ennemmin Ferrarillakin itse satsaisin noihin nuoriin lupauksiin, joita näyttää nyt putkahtelevan aika paljonkin talleille.
 

kilonkingi

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Mikä tämä Alonson vuoden soppari -juttu on, että pystyy katsomaan Ferrari-kortin sitten ensi syksynä? Siis ilmeisesti Massan sopimus loppuu silloin, mutta en mitenkään näe Alonsoa parhaana korvaajana Ferrarille. Varsinkin jos todennäköinen ykköskuski Räikkönen jatkaa vielä. Ennemmin Ferrarillakin itse satsaisin noihin nuoriin lupauksiin, joita näyttää nyt putkahtelevan aika paljonkin talleille.

Tämä juttu Alonson siirtymisestä Ferrarille ensi kauden jälkeen on täysin käsittämätön. En pysty mitenkään ymmärtämään lehdissä olevia juttuja siitä, että Alonso ei suostuisi kuin vuoden sopimukseen, koska haluaa Ferrarille seuraavaksi kaudeksi. Tosiasia kun on se, että Ferrarilla ei ole edes paikkaa Alonsolle ensi kauden jälkeen. Kimin sopimus kattaa vielä kaksi seuraavaa kautta ja Massalle tehtiin juuri jatkosopimus vuoteen 2010 asti. Miksi Ferrari olisi tehnyt Massalle jatkosopimuksen, jos se haluaisi todella Alonson tiimiinsä?

Alonson soppari voi tietysti olla vuoden mittainen, koska Rellu iskukyvystä ei ole mitään takeita, mutta Ferrarilla Alonso nähdään aikaisintaan kun Kimi on lyönnyt hanskat tiskiin.

Kovalaisella on omien sanojensa mukaan vielä kaksi parempaa vaihtoehtoa takataskussa, mutta saapa nähdä miten tuossakin käy. Tällä hetkellä vapaana ei ole kuin McLarenin paikka ja tarvittaessa tilaa raivataan Toyotalta, Hondalta ja Red Bullilta, nimittäin Heikki ajaa selvästi kokeneiden Trullin, Barrichellon ja Coulthardin edelle.

Mitään suoranaisia huipputalleja nuo eivät ole, mutta mahdollisuuksia tulevaisuudessa on aivan terävimpään kärkeen asti.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Tällä hetkellä vapaana ei ole kuin McLarenin paikka ja tarvittaessa tilaa raivataan Toyotalta, Hondalta ja Red Bullilta, nimittäin Heikki ajaa selvästi kokeneiden Trullin, Barrichellon ja Coulthardin edelle.

Saatana että olisikin muuten hienoa kun lausuntoautomaatti Coulthard siirrettäisiin tylysti syrjään Heikin tieltä. Saisi taas Davidin suomi-katkeruus uutta tulta...
 

HemmoP

Jäsen
En myöskään usko, että Alonsoa koskaan Ferrarilla nähdään. Kimi jatkaa, ja mcladan sekoiluista nähtiin, että kaksi täysin tasavahvaa kuskia syövät pisteitä toisiltaan ja jonkun muun tallin ykköskuski kuittaa potin.
 

stiflat

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers, HIFK
Kovalaisella on omien sanojensa mukaan vielä kaksi parempaa vaihtoehtoa takataskussa
Jotenkin alkaa tulemaan sellainen tunne että Kovalainen on tämän pokeripöydän huonoin bluffaaja... Mitkä ne kaksi parempaa edes voisivat olla kuin Renaultin ns. ykköskuljettaja, joka hän ilman Alonsoa olisi ollut.
 

devil29

Jäsen
Suosikkijoukkue
pikkuseurat
En ole mikään asiantuntija tässä lajissa, seuraan maikkarin teksti-tv:tä ja kisoja sillon kun kerkeen ja ei ole aivan kamala kanuuna. Mutta mielestäni JOS Kovalaisella on kaksi parempaa tarjousta niin ne on McLada ja Honda. McLarenilla vaikka olisikin kakkoskuski niin pääsisi ainakin kisaamaan podium sijoista mikä ei ole huono juttu tässä vaiheessa uraa. Vaikka Heikki itse haluaa varmasti voittaa joskus maailmanmestaruuden niin se ei kuitenkaan onnistu(eikä ole realistista) vielä ensi kaudella koska kaksi parasta paikkaa on Räikkösellä ja Hamiltonilla. Hondalla on taasen valtavasti potentiaalia nyt kun sinne saatiin johtoon mies joka luultavasti tajuaa lajista enemmän kun monen pienemmän tallin koko henkilökunta yhteensä. Kuitenki lajin sisällä olevat henkilöt ovat puhunneet paljon hyvää Heikistä niin on vaikeaa kuvitella että jäisi ilman paikkaa kokonaan. Mutta mitäs jos Heikki vetää jokerin hihasta ja lähtee pohjois-amerikkaan ajaamaan jotain indy sarjaa ;), no joo se oli kyllä ihan vitsi. Oikeesti.
 

Mats Bedö

Jäsen
Suosikkijoukkue
TrailBlazers, HIFK, Bruins & Raiders
...että kaksi täysin tasavahvaa kuskia syövät pisteitä toisiltaan ja jonkun muun tallin ykköskuski kuittaa potin.

Naissa pitaa aina muistaa se, etta talleille (ja sita kautta sponsoreillekin) tallimestaruus on se tarkein mestaruus ja siksi talleihin yritetaan saada parhaat mahdolliset, toisiaan taydentavat kuskit. Sen mukaan toki mita kukkaro antaa myoden.
 

scholl

Jäsen
Kovalainen pelaa aika isolla riskillä. Se on ollut jo kesästä saakka niin. Erityisesti lausunnot vaikuttavat ajattelemattomilta. Ei ryhdy kakkoskuskiksi, on kaksi parempaa vaihtoehtoa kuin Renault jne. Nuo lausunnothan kiirivät tallienkin korviin. Toki voi olla niin, että hän saa tuolla riskilläkin hyvän paikan ensi kaudeksi, mutta fakta on se, että hän ei ole sellaisessa asemassa Formula ykkösissä kuten Räikkönen tai Alonso, jossa voi valita, missä haluaa ajaa.

Fiksuiten noissa sopimusasioissa on käyttäytynyt Nico Rosberg. Kun Williams menetti Bemarin ja sponsorit niin raha oli tiukassa. Silloin testeissä nopeutensa osoittanut Nico suostui ajamaan halvalla saadakseen hyvän työpaikan. Nyt kun on mennyt hyvin ja talliin on tullut lisää rahaakin, kiittää talli ja parantaa Rosbergin sopimusta.
 

Eddie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät & kaikki karsintasarjat
Minusta Kovalaisen kannattaisi melkeinpä suunnata Toyotalle, jos se on mahdollista. Macilla joutuu lähes varmasti kultapojan kakkoseksi ja hyvin epämäcmaiseen tapaan, jopa kalustokin saattaisi hyvin olla eriarvoinen. Toyotalla vastassa ei olisi niin lahjakasta kuskia ja mahdollisuudet hyvään autoon kuitenkin olemassa esimerkiksi 3 vuoden tähtäimellä. Oman uran kannalta olisi varmaan parempi nousta Toyotan ykköseksi kuin kannatella Luisin aisaa Mäcillä? Mäcin kautta hänestä tulisi vain uusi David Coulthard/Barrichello. Toki Toyotallakin on mahdollista jäädä ikuiseksi lupaukseksi.
 

Mats Bedö

Jäsen
Suosikkijoukkue
TrailBlazers, HIFK, Bruins & Raiders
Eddie, kaypa kysymassa Massalta kummassa kannattaa itsensa ja uransa kannalta olla: Ferrarilla (kakkosena tai tasa-arvoisena) vai Toyotalla vaikka ykkosena...
 
Minusta Kovalaisen kannattaisi melkeinpä suunnata Toyotalle, jos se on mahdollista.

Minusta Toyotalle siirtyminen olisi kaikkea muuta kuin eteenpäinmenoa. Toyota, tuo kuljettajien hautausmaa, seilaa joka vuosi koko sirkuksen isoimmalla budjetilla vailla minkäänlaista menestystä. Miten tähän talliin siirtyminen siis edistäisi Kovalaisen uraa? Tietysti paikka "isossa" tallissa noin imagollisesti ehkä isompi juttu kuin pienemmän budjetin (ja isomman potentiaalin) tallissa. Kuitenkin jos itse olisin Kovalainen, niin kiertäisin Toyotan kaukaa. Sitä en tiedä mitä vaihtoehtoja Heikillä on jäljellä. Ei hän kuitenkaan mikään Schumin tasoinen lahjakkuus ole, jonka ihan jokainen haluaa.

Lisäys: olet -OO- ihan oikeassa kyllä tuossa alempana. Ainoa vain, että sitä Toyotan tulemista on odoteltu jo monta kautta eikä oikeastaan mitään merkittävää ole tapahtunut. Kallispalkkaiset ja suht nimekkäät kuljettajat tallilla kyllä on, mutta tuloksia ei tule, ei sitten yhtään. Ja tottakai Toyota on myös haluttu paikka kuskien keskuudessa, maksaahan se todella kilpailukykyistä liksaa. Jo pelkästään Brawnin takia jaksan uskoa Hondaan huomattavasti enemmän kuin paikallisvastustajaansa. Mielelläni näkisin kyllä Toyotan nousevan sinne huipputallien joukkoon. Resurssit siihen kyllä ovat olemassa.
 
Viimeksi muokattu:

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Minusta Toyotalle siirtyminen olisi kaikkea muuta kuin eteenpäinmenoa. Toyota, tuo kuljettajien hautausmaa, seilaa joka vuosi koko sirkuksen isoimmalla budjetilla vailla minkäänlaista menestystä.

Mutta toisaalta ei pidä unohtaa sitä että Toyotan resurssit on valtavat. Nyt niitä resursseja ei pystytä realisoimaan tuloksiksi, kiitos F1-maailmaan sopimattoman johtamismallin, mutta jos Ross Brawn saa ensi kaudella nostettua Hondan huipputallien joukkoon niin luulen ettei Toyotallakaan jäädä katsomaan sivusta pahimman kilpailijan menestystä. Pakkohan heidänkin on jossain vaiheessa hoksata että japanilainen ääribyrokraattinen johtamistapa, jossa jokainen pienikin päätös kierrätetään Japanin kautta, ei toimi F1:ssä. Siinä vaiheessa kun he saavat palikat järjestykseen, Toyota voi olla melkoisen haluttu paikka kuljettajien keskuudessa.
 

scholl

Jäsen
Itse en jaksa uskoa, että Toyota tajuaa mitään. Ovat niin jääräpäistä porukkaa, etteivät anna Kölnille valtaa, vaan kaikki pitää kierrättää Japanin kautta. Se alkoi jo huonosti, kun aloittivat politikoinnin melkein heti projektin alussa ja ottivat vallan pois Ove Anderssonilta.

Uskon paljon enemmän Hondan menestykseen. Se johtuu siitä, että he ovat aina osanneet tehdä moottoreita. Toyota sen sijaan ei ole koskaan ollut siitä tunnettu. Kunhan Honda saa aerodynamiikan etc. kuntoon niin menestystä tulee. Silloin ei ole kaukana se, että hommaavat jonkun eturivin kuskinkin ja Barrichello pääsee eläkkeelle.

Silloin juuri esimerkiksi Massa voi olla mahdollinen kuski siirtymään sinne, jos Alonso haluaa Ferrarille. Tosin kaikki on mahdollista, joten vielä on turha spekuloida. Tallipaikat ja kiinnostuksenkohteet muuttuvat.
 

ranger

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Ilves, Die Mannschaft
YLE kirjoitti:
McLaren on pyytänyt anteeksi osuuttaan formula ykkösten päättyneen kauden vakoilujupakassa. Talli sai tapauksen johdosta sadan miljoonan dollarin sakot ja menetti kauden 2007 valmistajien MM-sarjan pisteensä.

- McLaren haluaa tehdä julkisen anteeksipyynnön FIA:lle, Ferrarille, F1-yhteisölle ja F1-faneille kautta maailman. Teemme parhaillaan muutoksia, jotka takaavat sen, ettei mitään vastaavaa voi tapahtua enää koskaan, McLaren-talli toteaa verkkosivuillaan.

Santino Corleonea lainatakseni:

Hey, listen to this - the Turk wants to talk. Eh gosh - imagine the nerve of the sonofabitch, eh? Craps out last night, and wants a meetin' today.

What did he say - Badda-beep, badda-bap, badda-boop, badda-beep - He wants us to send Michael here to proposition. And the promise is, that the deal is so good, that we can't refuse. Eh...



Oikeasti, on niillä saatanoilla pallit. Ensin rikkovat törkeästi sääntöjä vakoilemalla, seuraavaksi puppeloivat hommansa päin helvettiä radalla, sitten eivät muka halua voittaa mestaruutta kabineteissa vaikka samaan aikaan vaativat lakimiesten voimalla juurikin sitä, ja nyt kaiken ollessa jo myöhäistä kerjäävät julkisesti sääliä.


Jopa Pentti jää jälkeen.



Ranger
 

scholl

Jäsen
Anteeksipyyntö voi olla sovittu juttu. Eivät saa ensi kaudelle rangaistusta, jos pyytävät anteeksi.

edit. Mutua Madrileña irtisanoi sponssisopimuksensa, mikä iltapäivälehtien mukaan tarkoittaa, että Pedrito ei olisi kisakuski ensi vuonna. Toisaalta Banco Santander taitaa olla kuitenkin isompi sponsori
 
Viimeksi muokattu:

theref

Jäsen
Kovalainen sitten pääsi kuin pääsikin hyvän auton rattiin, kun soppari McLarenin kanssa varmistui! Hieno homma!

http://www.mclaren.com/latestnews/press-releases-2007.php?article=62

Vodafone McLaren Mercedes is pleased to confirm that Finn Heikki Kovalainen will team up with Formula 1 World Championship runner-up Lewis Hamilton for the 2008 season. Spaniard Pedro de la Rosa will remain the third driver and an integral part of the team, whilst Gary Paffett will assist Pedro with the testing programme when required.
 

Saikka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tyhmät ihmiset ja epähauskat läpät.
Tätähän tuossa aikaisemmin päivällä jotkut lähteet kertoivatkin jo "varmana tietona". Hyvä siirto Heikille, nyt PR-ruskettunuttaeteläsuomalaista turpaan pitkin ratoja!

Tottahan mies puhui kun sanoi että parempia vaihtoehtoja on takataskussa kuin Rellu olisi ollut.
 

Wäinö#16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Ducks, Red Wings, Griffins
Olipa kova uutinen! Mahtavaa Heikki. Ens kausi on sitten se kaikkien aikojen suomalaiskausi:) Kyseessä monivuotinen sopimus, mutta mistään ei vielä osunut kuinka pitkä.
 

Neely

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Kings ,Englanti, Blaugrana&C.D. Santa Clara
En kyllä omaa juurikaan mäkkisympatioita mutta onhan se helvetin hienoa että tuo Alonso-ruletti pyörähti Kovalaisen kannalta melkoiseksi voitoksi. Eihän tuolla radalla pyöri kovinkaan montaa huippuautoa ja nyt kahta niistä piiskaa suomalaiskuljettaja. Jonkunmoinen yllätys tämä kuitenkin on. Eihän tästä ole kun viikko kun paikallinen media(osa siitä)pelkäsi ettei tarjolla olisi kunnon tallipaikkaa.

Onneksi olkoon Heikki ja näytä WhoIsille radalla pelkkää takaspoileria lähdöstä maaliin.
 

kilonkingi

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Onhan tuo aivan loistava sopimus Heikille! Suomalaisittain kyllä tulossa todella mielenkiintoinen kausi, luultavasti ensi kaudella nähdään kaikkien aikojen ensimmäinen kaksoisvoittokin.
 

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Hieno juttu Heikille, toivoin kyllä tätä, vaikka McLaarden nyt onkin mainettaan ryvettänyt oikein kunnolla. "Vaihtokaupat" siis tehtiin päittäin Alonson kanssa. Onhan tuo talli ihan eri kaliiberia, jos menestymismahdollisuuksista puhutaan jos Tojotaan verrataan. Vaikea paikka tietysti, kun tallikaverina on Hamilton, mutta kuten Hamiltonkin sanoi, kilpailu saa molemmat kuskit yrittämään parastaan ja jos tahdotaan tallimestaruudestakin tapella, niin ei siellä mitään tunaria voida toiseen tulitikkuaskiin laittaa. Taitavat muutenkin Heikki ja Hamilton tulla hyvin toimeen keskenään?

Niin, eipä siinä vierähtänyt kuin kausi välistä ja suomalainen taas Mersun ratissa. On kyllä aika kovalla prosentilla suomalaiskuskeja nähty tuossa tallissa.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Nytten sitten sitä enää odottaakin vain ensi kauden alkua. Jos vanhat merkit pitävät paikkansa, niin Ferrari ja Mclaren tulevat hallitsemaan tulevaakin kautta ja molempien ratissa on suomalainen.
Itse olin aivan varma, että Kovalainen menee Toyotalle kisaamaan sijoista 6-10, mutta kaverihan meneekin ihan voittotaisteluihin. Hyvä Suomi hyvä Heikki hyvä Kimi! Ensi kautta malttamattomana odotellessa...
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös