F1-ketju

  • 656 878
  • 5 119

J.Hotti

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK Detroit Red Wings FC Barcelona
Täällä ei taida olla erikseen ketjua F1-veneilylle joten laitetaan tähän sitten:
Sami Seliö on voittanut F1-veneilyn maailmanmestaruuden.

Itse olin laittamassa tätä tuossa päivällä "onnitteluketjuun mille, kelle tahansa tjs." tai "päivän urheilu-uutinen" ketjuun. Aivan sama mikä ketju, suurimmat mahdolliset onnittelut Samille historiallisesta saavutuksesta! Upea juttu, mahtava nousu 16 pisteen takaa mestariksi ohi kaiken voittaneen makaroonin!

Ja sitten asiaan. Allekirjoittanut kirjoitti tähän ketjuun noin 1.5-2 kk sitten, että Kovalaisen jatko Renaultilla on varma. Kuulin tämä herralta nimeltä Jukka Mildh (jos joku ei tiedä kuka on kyseessä niin google tai kysykää...) joka vakuutti asian olevan varma homma. Tosin silloin ei tiedetty, että Alonso ei jatkaisi McLarenille vaan siirtyisi juuri Renaultille. Siihen vielä Hessun lausunnot, että ei halua ajaa kakkoskuljettajana ensi kaudella = summa summarium, Hessu ei aja Alonson kanssa samassa tallissa vaikka hyvä ystävä espanjalaisen kanssa onkin.

Nyt se sitten varmistui, Hessu menee McLarenille! Loistavaa, onnittelut Suomussalmen miehelle! Loistava juttu, alla on ensi kaudella voittaja-auto ja tilanne tallikaverin suhteen on erinomainen: voittamalla Hamiltonin olet sarjan parhaimmistoa, arvostettu kuljettaja ja todennäköisesti taistelet mestaruudesta. Häviämällä Hamiltonille (kun et kuitenkaan joka kisassa ja sekuntikaupalla, tosin tämä ei ole Heikin kohdalle edes mahdollista!) olet edelleen hyvä kuljettaja, koska kaikki tietävät miten hyvä Hamilton on ja hakkasihan britti myös Alonson samassa tallissa.

Mielenkiintoinen kausi 2008 tulossa, huh huh!
 

Soolo

Jäsen
Tätähän se Heikki puheillaan jo vihjaili, mutta jopa suomalaisten oli sitä hankala uskoa. Nyt voidaan ainakin se sanoa, ettei Heksiä voi paskanjauhajaksi syytellä (vrt. joku Mika Salo tai about 90% F1 kuskeista). En usko ensi kaudella Heikin joutuvan automaattisesti kakkoskuskin asemaan, sillä jos Hamilton nousi Alonson ohi viime kauden alkuasetelmista, niin kyllä sen pitäisi olla Heikillekin mahdollista.

Olettaen siis että nopeutta löytyy. Ensi kausi näyttää miten kova kuski Kovalainen oikeasti on. Renaultin kaudellahan oli käytännön pakko nujertaa Fisichella pysyäkseen mukana huippulupausten listalla, ja se onnistuikin lopulta. Alkukausi oli kuitenkin Heikille hankala ja se trendi ei saisi enää toistua ensi vuonna, sillä kyllä kauden alussa on paras paikka iskeä Hamiltonia vastaan. Alkukauden on siis onnistuttava hyvin. Muuten on suunta selkeä.


Voi voi Heikki, todella huono valinta. Kaverilla olisi ollut mahdollisuus olla huippu ja taistella mestaruuksista, mutta juna meni jo.

Kyselijöille tiedoksi, että tämän kommentin täytyy olla vinoilua näitä Heikin puheiden epäilijöitä kohtaan, jonkinlaista sarkasmia. Ei tosin kovin hyvää sellaista mutta kuitenkin.
 

Tombe76

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Kyllähän muuten esim. Ayrton Sennakin pyrki valkkaamaan tallikavereitaan siten että varmistaisi oman asemansa tallissa. Esim. silloin uran alkuvaiheilla Lotus olisi halunnut palkata toiseen autoon nopeahkon ja kokeneen kuljettajan (olisikohan ollut Jonathan Palmer??) mutta Senna vaati että siihen on palkattava alle kaksikymppinen Mike Thackwell koska Senna pelkäsi että tämä veteraani olisi liian nopea hänen tallikaverikseen. Kyllähän Senna tietysti sitten ajoi McLarenilla myös Prostin tallikaverina mutta yleensä ottaen hän pyrki aina vaikuttamaan siihen että tallikaverina ei olisi "liian kovaa nimeä".

Sennasta sen verran, että eikös muuan Häkkinen tullut nuorena poikana McLarenille, kun Andretti sai monoa (jos en väärin muista). Siinäkin oli nokkimisjärjestys selvä, mutta kun ensimmäisissä aika-ajoissa Häkkinen löytyi tuloslistalla näitä yhden kierroksen "kisoja" dominoineen Sennan yläpuolelta mielenkiintoa riitti varikkokopissa, kun Senna selvitteli kauan ja hartaasti mahtoiko kenties tuloslaitteissa olla jotain vikaa sekä tietenkin analysoi kaiken mahdollisen datan selvittääkseen miten tuollainen tuloslista oli mahdollinen.

Nokkimisjärjestys kyllä palautui sitten nopeasti, mutta tässä vain pointti sille, että McLaren rupeaisi pelaamaan yhteen pussiin. Jos Kovalainen tykittää kovia aikoja kisoissa ja aika-ajoissa, niin ei paljon kannata pelata yhteen pussiin. Tai toivottavasti pelataan parissa viimeisessä kisassa... Kovalaisen pussiin, kun taistelee Räikkösen kanssa maailmanmestaruudesta.

Huvittavaa sinänsä, että toissa vuonna kirottiin Ferraria, kun Kimi oli McLarenilla. Vuosi sitten hylättiin McLaren, kun siellä oli Alonso ja Hamilton, ja nyt taas ollaan sitten molempien puolella, ja ainakin henkilökohtaisesti toivon Rellun kyntävän... Niin se vaan menee, suomalaisten puolella. Rosbergista en sano mitään. No mielummin kuitenkin Nico kuin rellut tai Hamilton...
 

stiflat

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers, HIFK
Tämä (vaikka ei mitään faktaa olekaan näkynyt sopimuksen pituudesta) ilmeisesti tarkoittaa nyt sitä että Nico Rosberg jää Williamsille pidemmäksi aikaa kun oli tarkoitus....

Mielenkiintoista nähdä miten Heikki pärjää, vaikka en nyt hirveä miehen fani ole. Vähän liian sellainen perusjamppa, ja jo viime kaudella seurasin Hamiltonin otteita, mutta ainahan sitä suomalaista tulee kuitenkin seurattua.
 

Jyty

Jäsen
Suosikkijoukkue
käyttää lehväslukkoa logonaan.
Onnittelut Heikille vaan tallipaikasta viime kauden petturien joukkoon. Toivottavasti ovat parantaneet tapansa, ja ajavat tulevalla kaudella omalla autollaan ilman mitään vakoiluskandaalia. Julkinen anteeksipyyntöhän on McLarenin puolelta jo annettu, jonka Ferrarikin hyväksyi, joten siltä osin kaiken pitäisi olla kunnossa.

Aika tyypillistä touhua tämäkin sopimusruljannssi vaan kuitenkin oli, koska ensin Heikki ilmoitti, että jatkaa Renaultilla. Sitten kun asiat yllättäen hieman kulisseissa muuttuivat, niin todennäköisin paikka olikin Toyotalla, mutta loppujen lopuksi sekään siis ei ollut se viimeinen suunta.

Tällä kaudella Heikki oli varma suorittaja, joka ajoi autonsa ruutulipulle yhtä vaille joka kisassa. Sitä taitoa on varmasti arvostettu, ainakin Mercedeksellä, mutta nyt kun sitten tallikaveri tulee olemaan kahtakin astetta kovempi, mitä viime kaudella oli, niin sitä vauhtiakin pitää pystyä nostamaan, jos haluaa olla tässä lajissa voittajatyyppi. Sen lisäksi ei niitä virheitäkään saisi tulla liian montaa.

Kaiken kaikkiaan siis haastava vuosi on edessä sekä Heikille, että myös hänen tallilleen monessakin mielessä.

Ja jottei totuus unohdu, niin Suomihan voitti tällä kaudella F1:n maiden epävirallisen maailman mestaruuden. Eikä tähän joukkoon laskettu Nicon ajamia pisteitä, tietenkään, koska kaveri haluaa ajella saksalaiselle lisenssillä. Kaikkien aikojen tilastossakin taidetaan olla jo kakkossijalla Englannin jälkeen.

Saattaa olla, että nyt tulee hommattua tuo MAX-pakettikin, elleivät pilaa sitä hommaa hirveällä hinnan nostolla.
 

Neely

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Kings ,Englanti, Blaugrana&C.D. Santa Clara
Saattaa olla, että nyt tulee hommattua tuo MAX-pakettikin, elleivät pilaa sitä hommaa hirveällä hinnan nostolla.

Jos sattuu asumaan kaapeliverkon ulkopuolella niin nythän sitä on kaupattu tälläkin viikolla niin että kun teet 12kk:n määräaikaisen sopimuksen saat ensimmäiset 6kk(!!)puoleen hintaan. Siis tuota PlusTv-pakettia joka sisältää kaikkea muutakin sälää. Olisikohan joku iso kodinkoneliikeketju(Musta Pörssi, Veikon Kone, Expert joku näistä)tällä viikolla hesarissakin tuota mainostanut.Sekä itselleni ja rouvalle tätä on viimeviikolla yritetty noilla ehdoilla puhelimitse kaupustella. Muuten kiinnostaisi mutta kun asumme Welhon alueella niin on niin saatanan laiska ettei jaksa alkaa maanpäällisiä kanavia alkaa virittelemään pöytäantennilla esiin vaikka vanha digiboksikin tuohon löytyisi.

Eli pointti oli se että kohtuu halvalla lähtee MAX Urheilu+ kanavan, Eurosportin ja Discoveryn ynnämuiden kanssa juuri nyt maanpäällisenä pakettina.
 
Viimeksi muokattu:

Jyty

Jäsen
Suosikkijoukkue
käyttää lehväslukkoa logonaan.
Eli pointti oli se että halvalla lähtee MAX juuri nyt maanpäällisenä pakettina.
Meikäläinen vaan sattuu asumaan "kaapelin päässä", joten tämä ei siis koskettele minua.

Eilen kyllä joku kertoi, että se hinta kaapeliverkossa olisi tuplaantunut tuossa syksyllä. En ole asiaa pannut merkille, mutta sehän tarkoittaisi sitä, että nyt hinta pyörisi jo 20 euron kieppeillä.

Kyllä tällä Heikin sopimuksella on varmasti kiinnostusta lisää herättävä vaikutus ihmisiin, joten odotettavissa on vaan lisää hinnan nousua. Kysynnän- ja tarjonnanlaithan tässäkin tapauksessa kohtaavat, joten tietäähän sen sitten, kuinka siinä lopulta käy.
 

Neely

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Kings ,Englanti, Blaugrana&C.D. Santa Clara
Eilen kyllä joku kertoi, että se hinta kaapeliverkossa olisi tuplaantunut tuossa syksyllä. En ole asiaa pannut merkille, mutta sehän tarkoittaisi sitä, että nyt hinta pyörisi jo 20 euron kieppeillä.

No tässä on meikäläiselle Canal Plussan tilaajana ihan riittävän hyvä syy jatkaa F-1 kilpailuiden tapittamista hyvällä toimintavarmuudella ja vähintäänkin siedettevällä kuvan&äänenlaadulla Speed-Tv:ltä ilmaiseksi 22tuuman Samsungista. Ei sitä nyt köyhän lompakko ihan kaikkeen valitettavasti taivu.
 

repe_joke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim
Eilen kyllä joku kertoi, että se hinta kaapeliverkossa olisi tuplaantunut tuossa syksyllä. En ole asiaa pannut merkille, mutta sehän tarkoittaisi sitä, että nyt hinta pyörisi jo 20 euron kieppeillä.

Kas kun ei itselläni ole tuplaantunut, ja näkyvät vielä ainakin Elisalla - jonka verkko meille tulee - myyvän tuota paketti vanhalla 9,90€/kk hinnalla.
Virmasen sanoin siis, PASKA PUHETTA.

Mitä tulee Heikin soppariin, niin ihan aikalailla paska soppari kaikin puolin. Ura loppuu Mclaren sopparin jälkeen, sen verta pahasti Hamilton tulee miehen jyräämään. Ja samalla joutuu ajamaan uransa viimeiset vuodet kakkoskuskin roolissa, johonka ei olevinaan suostunut. Mclaren teki valintansa kun päästi Alonson menemään, ja se valinta on tulevaisuus Hamiltonin kanssa. Heikki nyt sattuu pyörimään pari vuotta jaloissa, ennen seuraavaa epäonnekasta Hamiltonin tallikaveria.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Onnittelut Heikille vaan tallipaikasta viime kauden petturien joukkoon. Toivottavasti ovat parantaneet tapansa, ja ajavat tulevalla kaudella omalla autollaan ilman mitään vakoiluskandaalia.

Eihän se McLaren nyt ole mitään oikeastaan huijannutkaan. Renaulthan se varsinainen pääpiru on ollutkin... ;)
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Mitä tulee Heikin soppariin, niin ihan aikalailla paska soppari kaikin puolin. Ura loppuu Mclaren sopparin jälkeen, sen verta pahasti Hamilton tulee miehen jyräämään. Ja samalla joutuu ajamaan uransa viimeiset vuodet kakkoskuskin roolissa, johonka ei olevinaan suostunut. Mclaren teki valintansa kun päästi Alonson menemään, ja se valinta on tulevaisuus Hamiltonin kanssa. Heikki nyt sattuu pyörimään pari vuotta jaloissa, ennen seuraavaa epäonnekasta Hamiltonin tallikaveria.

Mutta mistä tallista Heikki olisi saanut tähän palaan paremman sopimuksen? Force India? Huipputallien parhaat paikat on jo jaeltu ja eiköhän tuo McLarenin paikka ollut paras vapaana olevista - olkoonkin sitten vaikka kakkoskuskin paikka.
 

Tombe76

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Mitä tulee Heikin soppariin, niin ihan aikalailla paska soppari kaikin puolin. Ura loppuu Mclaren sopparin jälkeen, sen verta pahasti Hamilton tulee miehen jyräämään. Ja samalla joutuu ajamaan uransa viimeiset vuodet kakkoskuskin roolissa, johonka ei olevinaan suostunut. Mclaren teki valintansa kun päästi Alonson menemään, ja se valinta on tulevaisuus Hamiltonin kanssa. Heikki nyt sattuu pyörimään pari vuotta jaloissa, ennen seuraavaa epäonnekasta Hamiltonin tallikaveria.

Paras mahdollinen soppari. Jos ja kun f1:ssä raha ratkaisee ja isot tallit jylläävät niin eiköhän kuljettajan kannalta kannata olla juuri näissä isoissa talleissa. Tosin voi olla, että heti kun suomalainen menee McLarenille, siellä rupeaa laukemaan koneita ja tulemaan teknisiä vaikeuksia. Näinhän kävi Häkkiselle uran alussa, ja Räikkösellekin.

Muuten kyllä sopimus mahdollistaa tien Kovalaiselle ihan mihin vaan, vaikka maailmanmestaruuteen. Kaikki on omissa käsissä. Jostain Super Agureilta tai vaikka vaan Toyotoilta on vaikea ponnistaa palkintopallille. Enkä usko, että kalustokaan eroaa Hamiltonilla tai Kovalaisella. Talliskaba on kuitenkin se tärkein, myös McLarenille, sekä sponsoreille.

Ja jos Kovalainen ei pysty käyttämään mahdollisuuttaan niin sitten ei. Käykää kysymässä JJ Lehdolta annettiinko miehelle mahdollisuus. Yksi ulosajo väärään paikkaan ( en muista oliko miehen vika ) ja ura kääntyi laskuun. Kaikki kuskit eivät edes saa sitä yhtä mahdollisuutta.
 

repe_joke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim
Mutta mistä tallista Heikki olisi saanut tähän palaan paremman sopimuksen? Force India? Huipputallien parhaat paikat on jo jaeltu ja eiköhän tuo McLarenin paikka ollut paras vapaana olevista - olkoonkin sitten vaikka kakkoskuskin paikka.

Parempaa autoa ei olisi saanut mistään muusta tallista. Uran kannalta kuitenkin paskin mahdollinen vaihtoehto. Ja ensi kausi tulee sen todistamaan.
Mutta jos Heikki nyt pystyy pistämään Hamiltonilla kampoihin, niin pitää ihan ostaa hattu, jotta voi nostaa sitä. Itselläni usko tähän on vain pyöreä 0%.
Ja lisättäköön nyt sen verran, etten pidä Heikkiä huonona kuskina. Hamilton on vain niin hemmetin paljon parempi.
 

Jyty

Jäsen
Suosikkijoukkue
käyttää lehväslukkoa logonaan.
Mutta mistä tallista Heikki olisi saanut tähän palaan paremman sopimuksen?
Toyotalta olisi saanut paremman sopimuksen, jos kriteeteinä käytetään enemmän muita argumentteja, kuin auton oletettua nopeutta.
Uran kannalta kuitenkin paskin mahdollinen vaihtoehto. Ja ensi kausi tulee sen todistamaan.
Tällä siis tarkoitat sitä, ettet luota Heikkiin, otaksuisin, mutta jos kaveri haluaa jotain suurta F1-maailmasta niin ei sillä lopulta niin suurta merkitystä ole,vaikka nyt McLarenille menikin. Jos Heikki on oikeasti vetomies tyyliin Kimi, niin ei haittaa yksi Hamilton, eikä mikään muukaan juttu, vaan ajamalla hyvin taitosi tullaan noteeramaan tallipäälliköiden toimesta ihan varmasti. Kovalainen on ajanut jo niin paljon F1-autolla, ettei mitään harjoittelua tai muuta vastaavaa enää tarvita, vaan nyt on niiden isojen näyttöjen aika.
 

Tombe76

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Parempaa autoa ei olisi saanut mistään muusta tallista. Uran kannalta kuitenkin paskin mahdollinen vaihtoehto. Ja ensi kausi tulee sen todistamaan.
Mutta jos Heikki nyt pystyy pistämään Hamiltonilla kampoihin, niin pitää ihan ostaa hattu, jotta voi nostaa sitä. Itselläni usko tähän on vain pyöreä 0%.
Ja lisättäköön nyt sen verran, etten pidä Heikkiä huonona kuskina. Hamilton on vain niin hemmetin paljon parempi.

Molemmat ovat nyt toisen kauden kuljettajia. Kovalainen oli viime kaudella, heti ensimmäisellä kaudellaan, selkeästi parempi kuin tallikaverinsa, eikä juurikaan tehnyt virheitä, varsinkaan kauden lopussa. Hamilton puolestaan mokasi itse maailmanmestaruutensa, ja jos koko sarjan parhaalla autolla ajoi hyvin, niin sillä olisi varmaan ajanut moni muukin.

Alonsolle laittoi kyllä hienosti kampoihin, mutta tässä saattoi näkyä myös se, ettei Fernando oikein koskaan kotiutunut hyvin McLarenille. Hyvä kuski Hamilton on, ei siinä mitään, mutta vähän paha sanoa tässä vaiheessa, että on hemmetin paljon parempi.

Mitä tulee tuohon McLarenin "ykköskuski", "kakkoskuski" logiikkaan niin milloin viimeksi McLarenilla on ollut tällainen järjestelmä? Olisi jäänyt Räikkösen mestaruus tulematta, jos Larenilla oltaisiin viime kaudella pelattu joko Alonson tai Hamiltonin pussiin... Eikä muistu mieleen aikaisemmiltakaan vuosilta. Häkkisenkin aikana se toinen sai kyllä mahdollisuutensa, mutta oli vain niin hidas
 

Timbit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Canucks, BC Lions
Sopimus on Kovalaiselle sekä suuri riski että suuri mahdollisuus. Riski siinä mielessä, että vielä ei tiedetä, minkälaisen auton McLaren saa viime kauden totaaliperseilyn jälkeen rakennettua. Tallin kalusto kun ei ole tullut tunnetuksi luotettavuudestaan, ja lähtökohdat alkavalle kaudelle ovat sanalla sanoen haastavat. Toisaalta, ei se ammattitaito, mitä tallilla kaikesta huolimatta on, ole kadonnut minnekään. Parhaassa tapauksessa siis Kovalainen ajaa ensi kaudella yhdellä sarjan parhaista autoista. Tällöin kahdella suomalaisella olisi hyvät saumat ottaa mestaruus.

Henkilökohtaisesti toivon ensi kauden mestaruuden ratkeavan kahden suomalaiskuskin välillä, ja sen paremman voittavan. Mutta tämä nyt on jo melkoista asioiden edelle menemistä. Sittenhän se nähdään.
 

scholl

Jäsen
Missä McLaren olisi virallisesti tällaista ilmoittanut? Lehdistö on kylläkin spekuloinut että asia olisi näin.

Henkilökohtaisesti epäilen myös tilanteen olevan se että Hamilton on brittikuljettajana selkeä ykkönen brittitallissa.

McLarenilla on aina suht samanväkiset kalustot eli tallia ei rakenneta kenenkään ympärille. Tosin ongelma on se, että suurin osa henkilökunnasta on brittejä, joten esim. mekaanikot ovat avoimesti Hamiltonin puolella. Lisäksi mies on ollut nyt kauemmin tallissa rakentaen ystävyyssuhteita. Eli ei Kovalainen ihan samalla viivalla ole, vaikka kaluston pitäisikin olla ihan sama.

Kovalaisen palkan sanotaan olevan ensi kaudella 2me. Ykköskandidaatti oli Rosberg, jota Haug yritti saada tosissaan, mutta Frankin ei tarvinnut enää myydä, kun tallin taloustilanne oli parantunut eli hän teki jatkon Rosbergin kanssa niin, että miehen palkka ensi vuodesta nousee viiteen miljoonaan. Alunperin palkkahan oli kai alle miljoonan, koska halusi formuloihin niin teki huonon ensimmäisen sopimuksen. Jos Williams ei ole kolmen parhaan tallin joukossa niin Nicolla on oikeus siirtyä toki muualle ensi kauden jälkeen, vaikka jatkokin on sovittu. Adrian Sutil oli toinen kilpailija, jota Haug yritti saada McLarenille, mutta myös hänestä vaadittiin siirtosummaa. Heidfeldilla, Glockilla ja Vettelillä oli muualle diilit, eikä heitä sillä tavalla pohdittukaan. Haug sanoi Bild-Zeitungissa, että erittäin paljon he tekivät töitä sen eteen, että toinen kuski olisi ollut saksalainen, mutta sopimustilanne esti sen tällä kertaa.

Ensi kaudella on siinä mielessä mielenkiintoinen tilanne, että vakoiluskandaali ja sakot kyllä vaikuttavat jossain määrin tallin toimintaan. Huomattavaa on tosin se, että paketti oli viime vuonna hieman parempi kuin Ferrarilla. Hölmöilivät mestaruuden. Eli vaikka olisi mikä tilanne niin varmasti ovat mukana jatkossakin taistelussa.

Harvoin on ollut kautta, jolloin maailmanmestaruudesta ajavissa talleissa ei ole yhtään miellyttävää kuljettajaa. En ole oikein Kovalaisen tyylistä pitänyt. Itkenyt vähän liikaa julkisuudessa ja mieshän on selkeästi juntti, mutta kun miettii Hamiltonia ja erityisesti hänen faijaansa niin siinä on sellainen juonittelijakaksikko, ettei pahemmasta väliä. Hamilton näyttää niin teennäiseltä vittuilijalta, että todella toivon, että Kovalainen laittaa kuusnolla kisoissa. Hamilton on paljon vielä epämiellyttävämpi kuin Räkä, jonka puolestaan toivon jäävän Massan varjoon. Eli siis jos noista kärkitalleista mestari tulee niin silloin ehdottomasti toivon sen olevan Kovalainen. Toki toivon, että Rosberg ja Heidfeld pärjäävät hyvin. Miksei myöskin Alonso, vaikka jotenkin Briatoren ja Renaultin touhu ei oikein nappaa.

Jännä nähdä paraneeko japsitallien toiminta vai jäädäänkö isoilla budjeteilla vieläkin Super Agurin jalkoihin.

Formula on kieltämättä tyhjäkäynnillä itselläni niin kauan kuin saadaan joku miellyttävä kuski Ferrarille. Eikä se välttämättä silloinkaan palaa koskaan ennalleen. Vähän sama juttu kuin NBA:ssa. Sinne on tullut uusia pelaajia, mutta laji ei ole sitä, mitä oli 10 vuotta sitten. Ei lähelläkään.
 

JuhaZ

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat, huuhkajat ja mitä näitä nyt on...
En ole oikein Kovalaisen tyylistä pitänyt. Itkenyt vähän liikaa julkisuudessa ja mieshän on selkeästi juntti, mutta kun miettii Hamiltonia ja erityisesti hänen faijaansa niin siinä on sellainen juonittelijakaksikko, ettei pahemmasta väliä.
Kuka tai mikä ja minkälainen on juntti? Jos Kovalainen on selkeästi juntti, kuten näemmä tiedät, niin minä ainakin haluan kuulla nämä selkeät perustelut tälle, koska en ole koskaan oikein ymmärtänyt tätä "juntti"- käsitettä. Itselleni sanasta "juntti" assosioituu sellainen henkilö joka puhuu suhteellisen vähän, kiroilee paljon, ei osaa edes peruskäytöstapoja ja ei viihdy kovin hyvin muiden ihmisten seurassa. Kovalaiseen edellämainittuja kuvauksia on melko hankala yhdistää. Siispä olemme yhteistuumin suljetussa äänestyksessä päättäneet -äänin 1-0- että Heikki Kovalainen ei selkeästikään ole juntti.
 

kritiikki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Aika paljon sellaiset urheilunseuraajat ottavat asiaan kantaa, jotka ilmoittavat että formula ykkönen ei kiinnosta. Kyynisyyden kautta varmuuden vuoksi,- näin se menee,- ei position kautta.

Niinhän se on; että jos suomalainen nimettäisiin Apollon päälliköksi,- täällä alkaisi hirveä negaatiovarmistelu kaikille mahdollisille epäonnistumisille, jotka luonnollisesti kaadettaisiin suomalaisen niskoille.

Heikin sopimus on suuri mahdollisuus. Niin suuri että edes hän ei voi sitä kokonaan tyriä. Aivan samoin kuin Räikkönenkään ei kykenisi jotain jämätiimiä nostamaan ylös vain omilla avuillaan.
 

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Itsekin kaipaisin tarkempaa määrittelyä, koska ainakaan tähän wikipedian tarjoamaan muottiin ei Kovalainen sovi
Jos nuo määritelmät ovat se, mitä juntti on, niin siinä tapauksessa täytyy todeta, että esim. Helsinki on oikea junttikaupunki.
 
Kannattaako noista Schollin kommenteista välittää? "Mies"hän on itse osoittanut jo moneen kertaan olevansa todellinen juntti mustavalkoisine maailmankuvineen.

Heikki sai sen ansaitsemansa palkinnon nyt ja pääsi huipputalliiin. Kyllä tämän Kovalaiselle suokin, sillä sen verran hyvin mies tulokaskaudella esiintyi niin radalla, kuin mediankin edessä.
Tästäkään syystä en oikein näe Kovalaisessa juntti-määritelmään sopivia piirteitä, enemmän junttina pidän yleensä median edessä jäykistelevää Kimi Räikköstä, vaikka häntä oki kuljettajana arvostankin.
 

Czescku

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Stadin Keltamustat
Olen jo pitempään harkinnut Welhon M tai L-kanavapaketteja ja kyllä tämä Heikin siirto McLarenille varmisti sen, että tulee maksukanavat hankittua, jotta ensi kaudella näkee formulatkin.

Uskon, että Kovalainen kyykyttää Hamiltonia muutaman kisan jälkeen totuteltuaan uuteen autoon ja tiimiin. Pelkään kyllä, että ensi kausi on Ferrarin täydellistä dominointia, jolloin voittotaisteluun ei ole asiaa Heikillä sen paremmin kuin Lewisilläkään ilman erikoisia sääolosuhteita. Toivottavasti kuitenkin Mäkit saavat sen verran kilpailukykyisen auton radalle, että kisoissa on jotain muutakin jännitettävää kuin Ferrarien mahdollinen hajoaminen kärkipaikalta. Renault oli tänä vuonna niin kaukana kärjestä etten usko moisen eron kuroamisen olevan mahdollista yhden talven aikana.
 

moby

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP(#42)
Onneksi on REN TV ja ihana venäjänkielinen selostaja. Näillä mennään ensi kaudellakin. Selostaja pesee muuten Suomalaiset n. 400-0. Heikille tsemppiä. Ehkä pääsee seuraavalla tuotantokaudella puikottamaan Suzuki Lianaa Top Geariin. The Stigin paikkahan on jo tuttu Renaultin ratissa, mutta onhan se Liana vähän eri juttu.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös