F1-ketju

  • 656 875
  • 5 119

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Kannattaako noista Schollin kommenteista välittää? "Mies"hän on itse osoittanut jo moneen kertaan olevansa todellinen juntti mustavalkoisine maailmankuvineen.
Oikeastaan en välitä schollista piiruakaan. Mies on loistava tarinaniskijä ja Jatkoajan valovoimaisimpia kirjoittajia. Kaikkea muuta, kuin itse edustan, mutta silti erittäin tarpeellinen jäsen ja mielipiteiden esittäjä.

On juntti tai ei, se ei minua kiinnosta.

Se vaan on fakta, että Helsingissä ja sen ympäröivillä alueilla syntyneissä ja koko elämänsä asuneissa on ihan yhtä kovan luokan juntteja kuin maaseudulla. Pieniä vivahde-eroja voi olla, mutta lopputulos on ihan sama. Loppujen lopuksi Suomi on yhtä samaa landea, pieni kaupunkikuva voi hämätä, mutta mentaliteetissa on yhteneväisyyttä.

Ei tosin liity ketjun aiheeseen enää juuri mitenkään. Kovalainen on toki näistä formulakuskeista maalaisimpia, mikä on positiivista. Vantaa ja Espoo on ollut ihan riittävän edustettu Formulaympyröissä jo tähän saakka. Tosin Keke taisi olla savolainen alunp. joskaan ei ole siellä hirveästi viettänyt aikaansa?

Sitä paitsi Räikkönen edustaa Lappeenrannan urheiluautoilijoita edelleen. ;)
 

Sonny Burnett

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Mahtaakohan RTL lähettää vielä ensi kaudella formuloita ilmaiseksi satelliittin kautta..? Jossain huhuttiin että sopimus olisi katkolla?
 

Olkku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen mestarit 20-21
Katsoiko kukaan muu maxilta tuota -82 vuodelta olevaa nostalgiakisaa? Onhan pirusti autot muuttuneet. Tuolloin kuski istui lähes etuakselin päällä ja autojen leveys oli ihan hirvittävä. Tuttuja nimiä tuolla kurvaili, vaikkakaan siihen aikaan noita kilpailuita ei voinut televisiosta seurata, kun satunnaisesti. Prost, Mansell, Rosberg, Lauda, Piquet...
 
Suosikkijoukkue
Two Degrees of Mike Sillinger
Kyllä katsoin. Ei se leveys varmasti niin ihmeellinen ollut nykypäivän autoihin verrattuna, mutta se, että autot olivat lyhyempiä kuin nyt, teki varmasti niistä leveämmän näköisiä. Joskus 1980-luvun lopussa tuli kaiketi vasta sääntö, että kuljettajan jalkojen pitää olla etuakselilinjan takana.
 

Unkka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liverpool FC
Kyllä tässä MacLaren otti itselleen joukkuepelaajan. Alonsonin tapaiset eteläeuroopalaiset primadonnat ovat niitä kitisijöitä, luulevat parin maailmanmestaruuden jälkeen olevansa jotain kurkoja ja pilaavat joukkuehengen. Mäklarenilla luotetaan suomalaiseen tekemisen meininkiin, kaikki tehdään parhaalla mahdollisella tavalla mussuttamatta. Nyt Hamiltonin mahdollisuudet voittaa MM-titteli paranivat, koska mukana on kaveri joka tekee hommat niinkuin johto sanoo. Alkukausi on Heikin mahdollisuus, jos Hamilton tyrii, niin talli on silloin Heikin puolella.
 

Sonny Burnett

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko

Hejony

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Suomi
Schumacherilta vakuuttavaa tekemistä Race of Championshipissa.

Kovalainen on kyllä melkoisen kova äijä, oli alla mitä tahansa. Olisi mielenkiintoista jos Kimi joskus vaivautuisi tuonne. Voisi olla vielä hurjempaa meininkiä.

EDITtinä respectit Seb Vettelille. Mahtava ajo!
 
Viimeksi muokattu:

V-man

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Parempaa autoa ei olisi saanut mistään muusta tallista. Uran kannalta kuitenkin paskin mahdollinen vaihtoehto. Ja ensi kausi tulee sen todistamaan.
Mutta jos Heikki nyt pystyy pistämään Hamiltonilla kampoihin, niin pitää ihan ostaa hattu, jotta voi nostaa sitä. Itselläni usko tähän on vain pyöreä 0%.
Ja lisättäköön nyt sen verran, etten pidä Heikkiä huonona kuskina. Hamilton on vain niin hemmetin paljon parempi.

Paskapuhetta sanon minä. Hamilton on yliarvostettu kuski, sen takia että Alonso on pahasti yliarvostettu. Alonson kukistaminenhan on Hamiltonin ainoa meriitti tähän mennessä F1-tasolla (maailmanmestaruuden tunaroimisen lisäksi). Fernando ei ole sarjan nopeimpia kuskeja. Tasaisen varma ja suht nopea hän on mutta ei mikään Räikkönen. Toki Hamilton saattaa ollakkin supernopea, mutta Alonson voittaminen ei ole vielä mikään huippunopeuden merkki minun kirjoissani.

McLaren sopimus on Heikille unelmadiili. Voittoja tulee varmasti ja jos auto on viime vuoden tasoa, niin maailmanmestaruus on omissa käsissä.
 

Speedye

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, CR7, AO, Härski
Kyllähän oli melkoinen sensaatio, että Vettel pesi Grönholmin ja vieläpä Grönholmin työkalulla eli Ford Focuksen WRC-autolla. Tuo Eurosportin selostaja on kyllä aivan perseestä, vituttaa oikein kuunnella tuota selostusta.
 
Paskapuhetta sanon minä. Hamilton on yliarvostettu kuski, sen takia että Alonso on pahasti yliarvostettu. Alonson kukistaminenhan on Hamiltonin ainoa meriitti tähän mennessä F1-tasolla (maailmanmestaruuden tunaroimisen lisäksi). Fernando ei ole sarjan nopeimpia kuskeja. Tasaisen varma ja suht nopea hän on mutta ei mikään Räikkönen. Toki Hamilton saattaa ollakkin supernopea, mutta Alonson voittaminen ei ole vielä mikään huippunopeuden merkki minun kirjoissani.
Voiko siis kukaan ei-suomalainen olla nopea? Mielestäni aika jäätävää väittää, etteikö Hamilton & Alonso olisi sarjan nopeimpia kuskeja. Itse lasken Heidfeldin myös tuohon kastiin, varauksin myös Rosbergin.
 

Olkku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen mestarit 20-21
Suomalaiset kuskit eivät koskaan ole olleet nopeita. Heille on mestaruudet ja menestys tullut tarjottimella ja tuurilla. Kyllä nuo Hamiltonit ja Schumit on ihan omassa luokassaan. Miksi muuten pitää aina vähätellä Suomalaisia, miksi Suomalainen kuljettaja ei voisi voittaa omilla ansioillaan? Vaivaako meitä joku saakelin kompleksi, että ei voida, varmuuden vuoksi myöntää omien olevan hyviä. Tämä pätee muuten kaikissa lajeissa.

Maailmanmestari on aina maailman paras, oli laji mikä tahansa ja tulkoot voitto miten vaan. Ykkönen on silti paras. Ensi kausi näyttää sitten miten hyvä Hessu on. Kimi on tällä hetkellä se paras.
 

Speedye

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, CR7, AO, Härski
Paskapuhetta sanon minä. Hamilton on yliarvostettu kuski, sen takia että Alonso on pahasti yliarvostettu. Alonson kukistaminenhan on Hamiltonin ainoa meriitti tähän mennessä F1-tasolla (maailmanmestaruuden tunaroimisen lisäksi). Fernando ei ole sarjan nopeimpia kuskeja. Tasaisen varma ja suht nopea hän on mutta ei mikään Räikkönen. Toki Hamilton saattaa ollakkin supernopea, mutta Alonson voittaminen ei ole vielä mikään huippunopeuden merkki minun kirjoissani.

McLaren sopimus on Heikille unelmadiili. Voittoja tulee varmasti ja jos auto on viime vuoden tasoa, niin maailmanmestaruus on omissa käsissä.

Pidetäänhän kuitenkin V-man ne värilasit taskussa jookos? Saanen muistuttaa sinua, että PAHASTI YLIARVOSTETTU Alonso on kuitenkin kaksinkertainen maailmanmestari. Sinun suuresti palvomasi Kimi on voittanut tuon tittelin vain kerran.
 

Orman Mollis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Bruins
Paskapuhetta sanon minä. Hamilton on yliarvostettu kuski, sen takia että Alonso on pahasti yliarvostettu.Fernando ei ole sarjan nopeimpia kuskeja.

Miten kaksinkertainen maailmanmestari voi olla yliarvostettu?!? En ymmärrä..

Ei suomalainen - ei nopea, niinkuin Väsyneet Kädet tuossa ylempänä totesi, taitaa olla sinun logiikkasi..

Kyllähän tuo Hamiltonin viime kauden suoritus oli minusta hieno, vaikka tietty jonkinlainen paha jälkimaku
tuosta Alonso vs. McLaren hommasta jäi..

Mutta kyllä itsekin Kovalaisen siirron McLarenille positiivisena asiana näen, tuskin olisi parempaa tallia valita. Mukava nähdä miten käy ensikaudella Mäkin kuskien taistelun, viekö Suomi-poika "yliarvostettua" Brittiä kuin litran mittaa?!?
 

Raibe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit jälkeen KHL:n
Suurin syy miksi Hamia on vaikea arvioida kovinkaan tarkasti, on se, että kaveri on päässyt ajamaan sen tulokaskautensa huippuautossa.

Kaikki muut edellisvuosien huiput: Schumi, Häkkinen, Hill, Alonso, Räikkönen jne. ovat joutuneet kyhnäämään vähintään kauden jossain ns. keskikasti-/rupu-tallissa. Siellä pisteitä voi voittaa vain hyvillä rattimiehen taidoilla.

Myös Villeneuven taso laski aika lailla, kun lähti Williamsilta.

Hamin todelline taso tulee esille silloin, kun tulee Macin kyykkykausi. Koviksen kannalta toivoisi, että se ei olisi ensi vuosi, mutta toisaalta, jos pesee Hamiltonin, niin muulla ei liene silloin paljon väliä.

Viime kausi Macilla oli, niin sekava, että sieltä ei kannata mitän hirveitä johtopäätöksiä vedellä. Ainoastaan auto oli varmasti nopea. Aika näytää. Luulisin, että Hamilton ja Kovi on aika tasaisia, mutta Heikillä kestää ehkä kovissa paikoissa kasetti pikkasen paremmin. We will see...
 

V-man

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Pidetäänhän kuitenkin V-man ne värilasit taskussa jookos? Saanen muistuttaa sinua, että PAHASTI YLIARVOSTETTU Alonso on kuitenkin kaksinkertainen maailmanmestari. Sinun suuresti palvomasi Kimi on voittanut tuon tittelin vain kerran.

No joo krapulassa tuli ehkä vähän kirjoiteltua mitä sattuu, mutta en pidä Alonsoa supernopeana kuskina. Ehkä se johtuu vain siitä etten pidä hänestä ollenkaan, en tiedä. Mestaruuksilla nyt ei ole mitään väliä kun puhutaan nopeudesta.

Voihan Hamilton toki olla nopein kuski ikinä, mutta en minä kyllä ole Heikin puolesta huolissani.
 

repe_joke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim
Voihan Hamilton toki olla nopein kuski ikinä, mutta en minä kyllä ole Heikin puolesta huolissani.

Niin, voinhan minä olla totaalisen väärässä Hamiltonin ja Heikin voimasuhteista. Sen näyttää ensi kausi, ja jos Heikki pystyy parempaan kuin mitä minä oletan, niin ei ole itselleni vaikea myöntää sitä. Toivon jopa Heikin pärjäävän hyvin Hamiltonia vastaan, mutten vain usko siihen.

Iltalehdellä ihan mielenkiintoinen uutinen aiheeseen liittyen.
 

L4E

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauma Luk
Katsoiko kukaan muu maxilta tuota -82 vuodelta olevaa nostalgiakisaa?
Tuli eilen katsottua ja kyseessähän oli Sveitsin GP, jossa keke nappasi uransa ensimmäisen osakilpailuvoiton. Oli tasainen sarja tuona vuotena, kun keke oli jo 10 osakilpailuvoittaja kyseisenä kautena tämän kisan jälkeen ja kenelläkään ei ollut enempää kuin kaksi voittoa.

Sen verran muuten yhtäläisyyttä oli keken ja Häkkisen ensimmäisissä GP voitoissa, että molemmat tekivät viimeisen ohituksensa juuri kisan lopussa. Tuo Häkkisen ensimmäinen voittohan näytettiin jokunen viikko sitten.
 

Tombe76

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
L'Equipe:

1. Roger Federer (Sveitsi, tennis) : 854 pistettä
2. Michael Phelps (USA, uinti) : 447
3. Sébastien Loeb - Daniel Elena (Ranska/Monaco, ralli): 261
4. Justine Henin (Belgia, tennis) : 250
5. Tony Parker (Ranska, koripallo) : 222
6. Tiger Woods (USA, golf) : 222
7. Bryan Habana (Etelä-Afrikka, rugby) : 194
8. Kaka (Brasilia, jalkapallo) : 179
9. Tyson Gay (USA, yleisurheilu) : 157
10. Laure Manaudou (Ranska, uinti) : 127

Aika huvittava juttu on se, ettei Räikkönen mahtunut 10-listalle. Varsinkin kun vuonna 2001-2003 Michael Schumacher oli kolme vuotta putkeen KOKO MAAILMAN KOVIN URHEILIJA.

Tuskin nyt 4:ssä vuodessa F1:sten arvostus on aivan romahtanut keski-euroopassa...? Ettei nyt vain olisi kyse kotimaasta?

Lisätään vielä sen verran, että Fernando Alonso, vuonna 2005, voittaessaan f1-maailmanmestaruuden oli saman listan 3.
 
Viimeksi muokattu:

J.Hotti

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK Detroit Red Wings FC Barcelona
Iltalehdellä ihan mielenkiintoinen uutinen aiheeseen liittyen.

Ei yllätä yhtään. Britit ovat aina arvostaneet suomalaisia ratinkääntäjiä, heillä kun on kokemusta tuosta suomalaisille kuskeille häviämisestä enemmän ja vähemmän...
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös