F1-ketju

  • 656 868
  • 5 119

scholl

Jäsen
Arvostan sinällään Kovalaisen itsevarmaa asennetta ja kunnianhimoa, mutta mies on kuitenkin vielä kokematon kuski ja liikaa ei pitäisi ylpistyä ja vaatia. Tuollakin ympyröissä varmasti voidaan jyrätä liikaa vaativat, etenkin jos ei ole takana isoja sponsseja ja vaikuttajia. Kovalaisella tuskin on. Hän on vain lahjakas kuski, ei muuta. Näin ollen tuosta selkeästä vaatimuksesta olla täysin tasavertainen kuski kannattaisi ehkä hieman tinkiä, varsinkin jos McLarenilta paikka aukeaisi. Osoittaa sitten taidoillaan asemansa, tuskin ne nyt toiselle kuskille ihan mitään roskateknologiaa autoon asentaa? Omista auton kehittämiskyvyistäkin ja testausinnokkuudesta lähtee paljon liikkeelle.

Ei palvele varmaan mitään tarkoitusta olla selkeä ykköskuski jossain kuratallissa, missä kärkeen ei ole asiaa itkemälläkään.

Kuratalleissa ei ole ykköskuskeja. Niissä on vain kaksi kakkoskuskia.

Toisaalta taas McLarenilla tuo ero ykkös- ja kakkoskuskin välillä on aika pieni. Tottakai Häkkinen oli ykköskuski ja nyt varmasti Hamilton tulee olemaan, mutta silti varmasti tulee hyvä kalusto. Se, että hän on ollut tulevaa tallitoveriaan mahdollisesti kauemmin tallissa ja se, että hän on britti, antaa etulyöntiaseman. Kaluston lisäksi kyse on myös henkilöistä kuten kisainsinööreistä etc.

Suurempi ero voi olla mahdollisesti Renaultilla. Briatorellahan oli jo Benettonin aikana tapana rakentaa auto yhden kuskin haluamaksi. Useinhan nimittäin kyse on nimenomaan siitä, että kuskien ajotyyleissä on eroja ja auto on joko sitten jonkinlainen kompromissi tai sitten ykköskuskin haluama. Schumin tallikaverina JJ:llä ja kumppaneilla ei olisi edes ollut mahdollisuuksia. Ei se Renaultilla enää varmasti ihan niin ole, mutta onhan se silti totaalisesti niin, että Alonso määrää ja muut vikisevät. Sinänsä se on nurinkurista sanoa, ettei suostu kakkoseksi, jos tilanne on se, että Alonso haluaa muutenkin tulla vain vuodeksi ja hipsiä sitten Maranelloon.

Kakkoskuskina on mahdollisuus pilata ura, jos kaikki menee pieleen, mutta toisaalta se on mahdollista pilata myös, jos putoaa kokonaan kuskimarkkinoilta pois.

Jos mietitään, miksi joku talli haluaisi palkata Kovalaisen niin se menee aika vaikeaksi. En oikein ymmärrä, miksi McLaren palkkaisi hänet. Jos Hamilton on ykkönen niin Pedro de la Rosa pystyy tekemään kakkosena about kovalaisen tasoista jälkeä. Ei ole häikäisevä kilpakuljettaja, mutta säestää ja tuo tasaisesti pisteitä, eikä ole kuitenkaan mikään Wurz. Lisäksi mies on ajanut tallissa pitkään ja pystyy varmasti kehittämään autoa. Vähän samalla tavalla kuin DC rakensi autoa Häkkiselle ja Räkälle.

Red Bull on ainoa talli, jossa on selkeästi ollut intoa saada Kovalainen, mutta heillä on paikat nyt täynnä. Briatore ei päästänyt Kovalaista silloin, kun talli hänet halusi.

Kovalainen ei ole ykköskastissa kun puhutaan tulevaisuuden mestareista Alonson ja Räikkösen jälkeisessä ajassa. Silloin yleisesti puhutaan, että se aika tulee olemaan Sebastian Vettelin, Lewis Hamiltonin ja Nico Rosbergin taistelukenttä. Siitäkin huolimatta paikkoja tulee olemaan ihan hyvin, koska Alonso ja Räikkönen eivät tule ajamaan yhtä pitkiä uria kuin Schumi. Räikkönenhän lopettaa jo todennäköisesti kahden vuoden päästä antaen enemmän aikaa viinanvedolle. Samoin moni vanhempi kuljettaja lopettaa. DC, Barrichello ja kumppanit jättävät paikan hyvin pian eli jos vain on mitään mahdollisuuksia Renaultin kakkospaikalle ensi kaudeksi niin tottakai se kannattaa ottaa ja tehdä rauhassa ratkaisuja jatkosta. Muuten käy niinkuin Gary Paffettille, eikä pääse ollenkaan ajamaan.
 

MS

Jäsen
Suosikkijoukkue
Et-Po 72, EuPa, Veitsiluodon Vastus,Hoopi Hänninen
Jos mietitään, miksi joku talli haluaisi palkata Kovalaisen niin se menee aika vaikeaksi. En oikein ymmärrä, miksi McLaren palkkaisi hänet. Jos Hamilton on ykkönen niin Pedro de la Rosa pystyy tekemään kakkosena about kovalaisen tasoista jälkeä. Ei ole häikäisevä kilpakuljettaja, mutta säestää ja tuo tasaisesti pisteitä, eikä ole kuitenkaan mikään Wurz. Lisäksi mies on ajanut tallissa pitkään ja pystyy varmasti kehittämään autoa. Vähän samalla tavalla kuin DC rakensi autoa Häkkiselle ja Räkälle.
Uutisten mukaan McLarenin espanjalainen sponsori haluaa Pedro de la Rosan toiseksi kisakuljettajaksi.
 

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Hienoa sinänsä, että De La Rosa saa näytön paikan. On ollut vuosikausia yksi suosikkikuskejani, sympaattinen, tyylikäs rohkea ajaja. Tiedä sitten miehen todellisista lahjoista, mutta yrittämistä ja ideaa on ollut. Paremmalla tuurilla voisi olla menestyneempikin. Palkintopallille ainakin asiaa. Jätti toissakautena McLarenin kisakuskina positiivisen vaikutelman, kun se yksi urputtaja-Montoya onneksi deletoitiin pois koko sarjasta.

Harmi tietysti Kovalaisen kannalta. Jos Renault on poissuljettu, niin tie vie jonnekin roskatalliin ja se on sitten siinä. Sieltä ei paljoa näyttöjä anneta, että isommat tallit kiinnostuisi.
 
Suosikkijoukkue
Two Degrees of Mike Sillinger
de la Rosa on kuitenkin jo 37-vuotias. Siis ensi kauden alkaessa, joten tulevaisuuden kannalta siirto ei olisi kyllä hyvä. Enkä nyt välttämättä niin vakuuttunut ole hänen nopeudestaan.
 

Rembrandt

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Montreal Canadiens
de la Rosa on kuitenkin jo 37-vuotias. Siis ensi kauden alkaessa, joten tulevaisuuden kannalta siirto ei olisi kyllä hyvä. Enkä nyt välttämättä niin vakuuttunut ole hänen nopeudestaan.
En tiedä nopeudesta, mutta McLaren on nyt sen verran myöhään liikkeellä, ettei kuitenkaan saa haluamaansa (lienee Rosberg, joka vapautunee vuodeksi 2009). Jos paikalle tarvitaan joku vain vuodeksi, on de la Rosa varsin hyvä valinta, josta lienee kokemuksellaan apua Hamiltonillekin. Talli on toiminut näin ennenkin - 1987 palkattiin Johansson siksi ajaksi, että Senna vapautui.
 

repe_joke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim
Coulthard on näköjään taas vauhdissa. David Coulthard väittää, että Mika Häkkinen lopetti F1-uransa pelon takia.
http://www.iltalehti.fi/formulat/200711266898678_fo.shtml

Oikeasti kuinka katkera voi mies olla? Hameet korville skotti!

Mikan mällien jälkeen, en yhtään ihmettelisi vaikka tuo olisikin totta. Mutta eiköhän se Mikan oma versio ole lähempänä totuutta. Todellisuus lienee lähempänä molemmien summaa, kuin kumpaakaan yksittäistä versiota.

Ja sitten olisi myös ihan kiva tietää, kuinka pahasti asiayhteydestä tuo kommetti on irroitettu. Olisikohan oikea lausunto ollut lähempänä: "Mika lopetti ajamisen osittain pelon takia"? Tai sitten on haastattelussa tullut esille Mika ja pelko, jotka lehtimies on yhdistänyt. Tai sitten koko haastattelua ei ole ikinä edes tehty.
Sporde selvittämään.
 

varjo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Montreal Canadiens, (Internazionale), Nash&Suns

Jämerä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi, Oranje
No, sama se kai pelkää vai ei, jos kuitenkin urallaan saavutti edes jotain toisinkuin Kulti.
Vähän sama tuli itsellenikin mieleen kun jostain luin noita kuution kommentteja. Häkkinen sentään voitti jotain. Kuutiosta ei vain ikinä oikein ollut (eikä ole) siihen. Nyttemmin yrittää paikailla sitä valittamalla mm. miten tossun alla oli aikanaan larenilla. Voisi kuutiokin jäädä vähitellen eläkkeelle ja antaa nuoremmille ja nopeammille mahdollisuus.
 

scholl

Jäsen
Uskon, että pelko pitää osittain paikkansa. Häkkinenhän sanoi, että kyllä Schumikin hidastuu tai jotain vastaavaa kun saa lapsia. Joillakin ihmisillä käy niin, että perheellisenä ei osaa samalla tavalla laittaa sataa lasiin. Varsinkin jos muija esimerkiksi sattuisi nalkuttamaan riskeerauksesta. Eikä tuo vakava onnettomuus varmasti yhtään asiaa auta.

Toisaalta mitä väliä, vaikka niin olisikin. Häkkinen voitti kaksi maailmanmestaruutta. Tuskin kukaan odottikaan, että hän ajaa koko ikäänsä formulaa.
 

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Coulthard nyt on sellainen vastausautomaatti, ettei yllätä mikään. Tosiasia on kuitenkin se, että laatikkopää on itse ikuinen kakkonen ja häviäjä. Peittelee omaa epävarmuuttaan ja mokailujaan piikittelemällä muita.

Oikeasti kovat tyypit ei puutu muiden elämään ja tekoihin. Sellaisia on mm. tässä parjattu Mika Häkkinen sekä Kimi Räikkönen ja Michael Schumacher.
 
Viimeksi muokattu:

Wilsson

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit ja Colorado Avalanche
Scholl kirjoitti:Uskon, että pelko pitää osittain paikkansa.



Mika Häkkinenhän on sanonut jossain haastattelussa, että Indianapolisin kesketys konerikkoon vuonna 2000 ja käytännössä mestaruushaaveiden kariutuminen siihen olivat ikäänkuin viimeinen pisara. Sen jälkeen häkä alkoi vakavasti miettiä lopettamista, mutta sain kyllä sen vaikutelman että se johtui lähinnä enemmänkin jonkin sortin vitutuksesta, kun itse tekee työnsä niin hyvin kuin pystyy ja sitten koneet eivät kestä. Vaikka toki tekniikka on olennainen osa moottoriurheilua, mutta varmaan jonkin sortin kyllästymisestä, ei niinkään pelkäämisestä ollut kyse.

Mitä David "ikuinen kakkoskuski" Coulthardin lausuntoihin tulee, niin voisi ottaa ajamisen mallia vaikka tästä:http://www.youtube.com/watch?v=viwllFnipds David ei ikinä ole kyennyt, eikä tule kykenemään vastaaviin suorituksiin. Huikea aika-ajo Mikalta.
 

Rembrandt

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Montreal Canadiens
Eikös Mika ole itsekin myöntänyt, että Australiassa 2001 sattunut suht kova ulosajo pisti miettimään ja oli osasyynä päätökseen?
 

Individual

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Suomi, KTP
Mitä David "ikuinen kakkoskuski" Coulthardin lausuntoihin tulee, niin voisi ottaa ajamisen mallia vaikka tästä:http://www.youtube.com/watch?v=viwllFnipds David ei ikinä ole kyennyt, eikä tule kykenemään vastaaviin suorituksiin. Huikea aika-ajo Mikalta.

Ei hitto, kuinkahan paljon tuossa hiekalla käynnissä mahtoikaan mennä aikaa hukkaan ja siltikin paalulle.
 

repe_joke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim
Ei hitto, kuinkahan paljon tuossa hiekalla käynnissä mahtoikaan mennä aikaa hukkaan ja siltikin paalulle.

Meni mitä meni. Kisassa sitten vetikin seinään tuossa samassa paikassa, kun päästi samalla tavalla leveäksi. Vai olikohan joku aiempi vuosi?
Ja ei tarvitse käsittää väärin, loistava suoritus. Itselleni tulee kuitenkin aina mieleen tuosta aa-pätkästä se kun Mika veti seinään kisassa.
 

scholl

Jäsen
En ymmärrä mihin Piquet jr hehkutus perustuu. Voihan hän olla kehittynyt, mutta oli ainakin ennen selkeästi Rosbergia ja Kovalaista heikompi kuljettaja. Jännä nähdä, miten syvään suohon Renaultin talli vajosi viime kaudella eli onko sieltä mahdollista nousta kilpailukykyiseksi jo ensi kaudeksi. Raha- ja sponsoriasiat ainakin näyttävät hyvältä. Renault avannut kai hanat aika hyvin ja Piquet juniorin palkkaus tuo latinalaisesta Amerikasta sponsoreita.
 

Raincouver

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jim Hughson & Luongolian spin-o-rama
Nythän tässä kävi niinkuin pelättiin, eli Kovalaiselle jäi ns. luu käteen. Muistan jostain lukeneeni, että Rellun oli helpompi heivata Kovalainen kuin Nelsinho, jos sopparin purkamisesta puhutaan. Kyllähän tässä varmasti etelä-amerikkalainen rahakin on puhunut.
Kaikki "tasokkaat" tallipaikathan on nyt jaettu, joten paras vaihtoehto olisi varmastikin jossain Toyotalla, tiedä nyt miten hyvä tuokaan olisi.
 

scholl

Jäsen
Muistan jostain lukeneeni, että Rellun oli helpompi heivata Kovalainen kuin Nelsinho, jos sopparin purkamisesta puhutaan.

Eihän Kovalaisella ollut minnekään mitään sopimusta, joten häntä ei heivattu.
Piquet jr. on ajanut testit yksinään sen takia, koska hän on ainoa, jolla on ollut ensi kauden kattava sopimus tallin kanssa.
 

Raincouver

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jim Hughson & Luongolian spin-o-rama
Eihän Kovalaisella ollut minnekään mitään sopimusta, joten häntä ei heivattu.

No joo, näinhän se kuvio toki meni. Vaikka sopimukset eivät niin paljoa enää merkkaakkaan kuin joskus ennen, nyt Piquet'n sopimus siis painoi enemmän kuin Kovalaisen ajajantaidot. Nythän myös Alonson pitäisi olla selkeä ykköskuski, tosin juuri nuo Piquet'n mahdolliset haastajan kyvyt, tyyliin Hamilton -07, ovat ainakin minulle vielä hieman pimennossa.

McLaren taas on nyt selkeä Hamiltonin talli, joten en usko että toiselle kuskille siellä hirveästi mahdollisuutta tarjotaan. Tuosta kakkoskuskin mahdollisesta saksalaisuudestakin on myös kovasti täälläkin puhuttu. Pahaan paikkaan on Heikki nyt uransa kanssa joutunut.
 

Olkku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen mestarit 20-21
Tuossa F1 palkintogaalassahan kerrottiin, että Piquet jr on varma kuljettajapaikka Rellulle, koska se on Etelä-Amerikkalaisen suuren sponsorin ainoa ehto. Eli Heikki saa mennä...
 

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Piquet on kuulemma varsin kunnianhimoinen ja kuumapäinen kaveri. Sellaiset kaverit ei aina onnistu jos hermot ei kestä ja sellainen JP Montoyan kaltainen kuprukin voi sitten ajan mittaan kehittyä. Lisäksi jos kaveri tuittuilee asemastaan ja tallikaverina on sellainenkin härkäpää kuin Fernando Alonso, niin mielenkiintoista todellakin tulee.

Kovalaisen kohtalo ei ole kaikkein mairittelevin. Toyotalla on toki rahaa, mutta ei kyllä ole näkynyt suorituksissa millään muotoa. Parempaa jos olisi Hondalle jotenkin päätynyt Heikki, mutta se kannattaa (tai pitää) ottaa mitä saa. Onhan Toyota nyt toki yllätysvalmiimpi kuin jotkut täydelliset jämätallit.

Saa nähdä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös